Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hloubka dezénu rozhoduje. Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji

U pneumatik hraje i pár milimetrů roli. To je hlavní závěr testu ÚAMK, který otestoval jednu z nejběžnějších zimních pneumatik Barum Polaris 3 s různými hloubkami dezénu. Výsledky jsou velmi překvapivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80u24k78á84š 73V28a87ň89u32r81a 1535354523173

To jsou blaboly. Pokud v pneu klene tlak z 2,1at na 1,6at, tak to pneu bez problemu prezije. Na takovou zmenu staci velke ochlazeni nebo otepleni. Ale je pravda, ze hodne lidi jezdi na podhustenych nebo prehustenych pneu.

0/0
9.11.2015 9:04

M78i62c87h56a58e58l 92M18e85n48s24i72k 8741636180692

To by ale muselo být SAKRA velké ochlazení ;-D

(Vizte zákon o teplotní rozpínavosti plynů - tuším Gay-Lussackův, už je to dávno - to se učí někde ve středoškolské fyzice. Možná jste ale střední školu neměl.)

0/0
11.11.2015 9:05

P82e92t96r 62H75a26n77a 1104640729

Amerika objevena..Huráááááááááááááááá;-D

0/0
7.11.2015 16:27

M29i41r12e98k 28G95a93j32e78r 5531636779800

Neni nahodou rozhodujici, jak se pneumatiky chovaji za sucha? Kdyz neprsi, jezdime mnohem casteji. Nikdo nebude prezouvat podle pocasi jako ve formuli 1. Nebo jeste jinak: zajima nas, jaka je prumerna brzdna draha za nahodne vybraneho pocasi.

0/0
7.11.2015 15:17

J14o98s72e37f 40K69r10o52u33p81a 1619972606378

Ovšem na suché vozovce je zase "hladká" pneumatika bez konkurence;-)

0/0
7.11.2015 12:10

J88a40n 62N83o86v90á84k 9397612157857

Jestli na to nepřišli mozkovým myšlením, teda tim selským rozumem, tak to neplatí!

0/0
6.11.2015 23:53

M30i28c77h51a84e64l 16M15e22n92s62i13k 8881476400632

"Mozkovým myšlením" :-PR^

0/0
11.11.2015 9:08

L29i94b59o50r 10S66k68ý15p91a26l68a 7768853942730

A co takhle nařídit vzorek na pneumatikách minimálně 250mm? Ten by držel excelentně, ne?

0/0
6.11.2015 23:25

J47a66n 50G19a51z32d11a 6482268553927

Guma z roku 2011 bude vždy brzdit hůře, než rok nebo dva stará, i kdyby měla stejný vzorek, o držení v zatáčkách ani nemluvě. Raději ty plytké články ani nečíst. Možná že některé druhy stárnou rychleji, ale testy se dělají zásadně na nové gumy, tak že jsme se toho zase dozvěděli asi tolik, jako v novinách.

+2/0
6.11.2015 22:43

M48a44r35t37i72n 46J56i37r64o44u11s64e84k 7626585725598

Přesně. To je první, co mě napadlo, když testovali starou gumu s menším vzorkem proti novější s hlubším.

0/0
6.11.2015 23:54

V68l94a38d29i26m28í25r 45V47y37c87h41y28t56a

Všude se mluví o zimních pneumatikách ale nikde se nic neříká a to mě docela mrzí, jak se má v zimě jezdit. Nejdůležitější je totiž  způso jízdy a rozlišovat jestli jedu v létě, na podzim, nebo v zimě, kde se musí jezdit úplně jinak. Spousta řidičů by chtěla a jezdí stejně v zimě i v létě. Tak za 1. jízda je především o  hlavě o citu a předvídavosti, ohleduplnosti, rychlosti a bezpečné vzdálenosti. V zimě za zhoršených povětrnostních podmínek musím vyjet přece o pár minut dříve, což většina řidičů nedělá.  Až teprve potom je to o zimních pneumatikách a hloubce dezénu. Pokud pojedu s citem, ohleduplností a respektem a budu dodržovat bezpečnou vzdálenost tak budu mít daleko menší šanci nezvládnout řízení třeba na vzorku 3 mm, jak nějaké "prase" za volantem s hloubkou dezénu 9 mm, nemyslíte? Řidičák mám již 39 let, skoro milion km najeto, jsem skoro každý den za volantem a nikdy jsem neměl žádnou nehodu z vlastní viny ani na letních gumách na sněhu když ještě nebyla povinnost mít za zhoršených podmínek v zimě zimní gumy. Přece nejsem magor a vím, co si mohu dovolit, ne?

+5/0
6.11.2015 22:38

J42a94n 17G28a34z78d64a 6522328303577

Tak to blahopřeju. Párkrát už mi auto na sněhu a ledu zatraceně ustřelilo, párkrát jsem i vyjel ze silnice a na leťákách ani starších či sjetých gumách v zimě už nejezdím. Možná má vliv to, že jsme přece jenom trochu více v kopcích, ale někdy se opravdu jezdí špatně, stane se,že něco opravdu nejde vyjet či sjet bez řetězů a někdy i známé místo nepěkně překvapí.

0/0
6.11.2015 22:54

V39l39a46d11i64m55í91r 58V50y78c31h26y73t31a

Ano, když je kalamita tak bych taky na letních nikdy nevyjel, ale inteligentní člověk v zimě když má vyjet taky poslouchá předpověď počasí a když má chumelit tak si ty zimní gumy obuje, nebo nevyjede a jede busem. Je to o té hlavě. Souhlasím s Vámi, že zimní a letní pneu je velký rozdíl. Ale taky se nemluví o tom, že někdo jezdí na zimních gumách i za 30 st nad nulou při rozpáleném asfaltu a jak se ta guma chová v zatáčkách a jak "plave", to je děs. To je snad ještě horší jako v zimě na letních!!! No je to o tom citu a předvídavosti a taky umění za volantem. Když jsem byl mladší, byl jsem druhý na závodech na ledě se starou Š110LS na "univerzálních" gumách ale dost podhuštěných. Vím o čem to je.

+1/0
6.11.2015 23:26

V25l20a90d35i18m67í95r 45V87y67c69h77y44t34a

Tyhle suché a teplé zimy co jsou se dají klidně odjezdit, až na opravdu pár dnů celé na letních. A to se dá jet taky třeba busem.

0/0
6.11.2015 23:38

P93a93v26e72l 18J70e85ř88á77b44e82k 7801952824767

Na Sahaře ano.

Ale v Čechách bych ty na letńácích, když je blbá sjízdnost, nejraději políbil pětikilovým kladivem.

+1/0
7.11.2015 0:01

V76á21c77l42a95v 18M67a73l27ý 3234618614929

Zapomněli jste napsat, že nejhorší jsou čínské gumy a Barumky nejlepší, pro trubky, aby to pochopili.;-D;-DR^

+1/−1
6.11.2015 22:06

M51i77c41h85a21l 66V63o55j62t58a 2177137446355

Copak? Barumu klesají prodeje?

Nebo je to příprava na sezonu?

+1/0
6.11.2015 21:40

P41a56v52e37l 71J22o67n21á55š 5901455489265

Kolik činí rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou při brždění na mokru? Taky zajímavý údaj.

+2/0
6.11.2015 19:14

M35i30l98o58š 55K18o92l47m98a12n 6956693387282

Všechny takové testy jsou dělány na přání, i když skrytě od výrobců pneumatik.  Zatím je hlavní pořád ten, kdo sedí za volantem.

+6/0
6.11.2015 15:38

P30e23t62r 69N39e60t82í36k 3265747854897

Technika a její stav je důležitá, ale rozptyl hodnot u různých aut a různých výrobků je tak velká, že normování a měření změn je skoro k ničemu. Stejně je nakonec nejdůležitější řidič. On musí vědět a cítit, co jeho auto dělá a tomu přizpůsobit jízdu. Jenže jsou i jiní řidiči a ty stav mého auta nezajímá. Vždycky mne dokáže vytočit, když si nechávám bezpečný odstup od auta před sebou a pravidelně mi do té mezery vjede někdo z vedlejšího pruhu (Evropská) a tak uberu a zase mi tam vjede další. Tak buď musím jet rychleji a první, nebo jezdím po chvíli poslední

+9/0
6.11.2015 14:44

B48l34a40ž32e49j 50M71o50t38y35č63k98a 8607937515870

k tomu dodám, nenalepíte se na dálnici na auto před sebou, nikdy vám neuhne. Pak se mají dodržovat bezpečné rozestupy.

+1/0
6.11.2015 22:18

P41a53v55e66l 43J93e47ř96á91b30e15k 7871422984137

Evropská není tak dlouhá abych ty "rychlíky" neudýchal. Ale řekl bych, že to není tak dramatické jak píšete, aby to stálo za rozčilování.

Je tam 50, 60 a 70 km/hod. Tak jen ke každé rychlosti přihodit nějakých +20 30 km/hod navíc a moc se jich do té mezery nenacpe.:-)

0/0
7.11.2015 0:05

P33e71t65r 69H67a17v76l62í54n 6976861889947

Když má kolo menší obvod, tak zase ukazuje víc tachometr. A když jede auto (ve skutečnosti) pomaleji, tak má brzdnou dráhu kratší, ono se to nějak srovná. ;-D

+5/0
6.11.2015 14:16

M58i63l19a45n 18Š93v93a72g28r28o56v53s86k42ý 9392289445838

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji. A jak zrychlují?

+3/0
6.11.2015 12:16

J17a39k31u39b 37N94o33v83á80k 8640893100682

Rychleji

+2/0
6.11.2015 14:26

M55i14c51h48a38l 21V69o78j48t14a 2407157536195

;-D

+1/0
6.11.2015 21:40

L25u79k73á46š 44V19a23ň78u59r73a 1285354233213

V poslední době už iDnes neví, co by do článků psal. To, že hloubka dezénu na jízdní vlastnosti je celkem asi všem jasné. A to, že na sjetých pneumatikách to klouže je asi taky všem jasné. Jen další masáž na koupení novým pneu a zvýšení ekologické zátěže, protože se starými pneumatikami si nikdo neví rady. Zakázal bych vyrábět nové pneu a povinně bych nařídil používání protektorů.

+1/0
6.11.2015 12:10

T34o23m39á81š 27K58r10e49j45č92í 1115161740141

To by protektory ale musely mít potřebné vlastnosti. Na nich jezdit se rovná pokusu o sebevraždu. Kdysi jsem je několikrát zkoušel, ale už nikdy víc.

0/0
6.11.2015 23:38

L68a35d90i34s83l84a18v 13K16a27l55o90u54s 7755546771290

Někdy se to povede. Na protektorech jsem jezdil 9 let a byly perfektní, netvrdly. Pokud se protektorování provede kvalitně(dokonale se spojí základ s běhounem) a použije se kvalitní běhounová směs, tak u méně výkonných vozů bych s tím neviděl problém. Pokud dá někdo na Porsche protektor, tak asi hrozí, že celý protektor při akceleraci/decelarici svlékne.  Mě se stalo, že nové Barum Polaris 2 po 2 letech ztvrdly natolik, že jsem je musel vyhodit. Určitě zde budou pochybovači o protektorech, zase na druhou stranu si uvědomte, že vyhodit gumu při hloubce dezénu méně jak 6 mm , tak jak je to třeba ustanoveno na Ukrajině, vede ke značné ekologické zátěži. Není pěkný pohled na poházené gumy třeba v lese a těch lidí, co to takhle řeší je poměrně dost.

0/0
7.11.2015 20:09

P12a97v58e54l 34J73e57ř87á93b19e75k 7441802444377

Protektory tak na vlak traktoru a ještě k tomu s výhradami.

Lepší je pneu dát do povrchu silnic, do dlaždic na podlahu dílen, či prohnat pecí cementáren jako energetický zdroj, místo ropy, plynu apod.

0/0
7.11.2015 0:08

T44o19m20á34š 81C93h51r38u12d30i17m22s36k36ý 5134346937676

design experimentu je naprosto stupidně udělaný. Pokud by chtěli testovat pouze vliv hloubky dezenu, museli by mít pneu stejného stáří ze stejné továrny a odlišnost by byla jen v hloubkách vzorku.

+13/0
6.11.2015 11:36

M73i97r18o25s59l44a60v 43F46r88i75š 8423689357812

To je zase překvápko, údernost článku MF je ohromující ....

+2/0
6.11.2015 11:27

J27a55r45o65s30l94a35v 60P68o56l33á27k 9619300608897

Hmm, tak proto dělají výrobci na nové gumy vzorek. Díky za TEST. A příště otestujte, zda voda při -10° zmrzne.

+14/0
6.11.2015 11:01

M84i80c75h16a46l 29P29a58v75l72á48t 9573613624699

Ve "zpravach" na TV H*vna uz to testovali. A protoze bulvar jako bulvar, klidne to muze zkusit i nejaky takynovinar z iDnesu. Nebylo by na tom nic divneho.

+1/0
6.11.2015 12:51

J60a80n 39N18o79v67á67k 9735728474475

To vůbec není jisté. :-)

http://www.osel.cz/6007-kdyz-voda-mrzne-pri-minus-ctyricitce.html

0/0
6.11.2015 22:16

M48i68r35o26s98l22a84v 98B90u60d92a 9282452977362

Test k ničemu pokud se nejedná o pneumatiky vyrobené ke stejnému datu v téže továrně!!

Zbytečné se k tomu vyjadřovat.

+13/0
6.11.2015 10:50

L85u88d56v55í77k 97G16a86j72d45o31š22í80k 2325263164132

Nějak jsme se z článku nedozvěděli, při jaké rychlosti se testovalo.

.

Zároveň jsem nikde v médiích ještě nezaznamenal varování před zcela novými pneumatikami, ze kterých ještě není sjetý separátor z výroby a první stovky kilometrů extrémě kloužou.

+2/0
6.11.2015 10:48

R68o97b80e59r33t 58G72o36r71c 6622703183

zbytečný, jsme velmocí v nakupování "lehce ojetých" pneumatik, nové máme jen pokud si koupíme nové auto ;-D

0/0
6.11.2015 10:54

T67o62m92á20š 53R80ó77t26h 2264696482419

na to Vás snad upozorní prodejce při montáži ne?

0/0
6.11.2015 11:33

J62a79n 76D10l14o76u74h53ý 8886590463260

proto přezouvám, až když je zima a ne podle masáže novinářů. Když je teplo, ojedu zimní kola podstatně rychleji, a když budu potřebovat v zimě pořádný vzorek, tak ten bude kde? ;-D!!

+1/0
6.11.2015 10:24

R75o62b40e83r28t 15G45o44r77c 6152823383

Kuře vysvětlete mu to. V pr de li ;-)

+2/0
6.11.2015 10:29

R11o36b51e47r89t 85G98o59r48c 6772703783

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji.

Uff, to je nářez, jdu si přečíst článek abych zjistil co se pod tímto schovává :-)

+3/0
6.11.2015 9:12

J94i36n67d85ř95i63c77h 13Š56k92o76p27e47k 4425971630125

pokračování článku bude, že pneu s vyšším dezénem lépe zabírá

+1/0
6.11.2015 9:16

R96o13b56e96r48t 98G76o34r36c 6632123593

Tak jsem to dočetl, myslícímu řidiči nic nového pod sluncem, hlavně se mě líbí ten šedý odstavec pod článkem kde je popsáno jak to funguje jinde, zvláštní jak v jiných státech jde aby určité povinnosti v klidu zůstaly na úsudku každého, to u nás nejde, u nás musí být vše nařízeno jednoznačně, protože jsme národ tupých hlav a rozumný úsudek nemáme nad ničím a jen sedíme po hospodách a společně hledáme jak se pravidlům vyhnout.

+3/0
6.11.2015 9:20

J86o77s96e91f 61V87a91l47a 9590483243373

zcela zbytecny test, pokud nebyly pouzite identicke pneumatiky, tzn, srovnavany pneumatiky pouze stejneho stari. Zimni z r. 2011 by se uz nemely vubec pouzivat, nebo jenom v nouzi

+5/−2
6.11.2015 9:02

M79i80c17h58a34l 98P56a87v44l56á51t 9743233804569

To stari pneumatik zbytecne precenujete. Pri jakemkoli aspon trochu uveritelnem skladovani to nema zdaleka tak velky vliv. (Jen PR vyrobcu to hezky nafukuje.)

+5/0
6.11.2015 12:52

J37o90s60e68f 98V74a52l69a 9250793343853

predpokldam, ze na naledi neni hloubka vzorku 5 nebo 8 mm tim rozhodujicim momentem. Ale 3 roky stare znackove zimni na ledu jsou podle mych zkusenosti o tridu horsi nez nove

+1/0
6.11.2015 22:39

M54a15r26t52i58n 87J29i27r66o90u27s10e37k 7176245255398

Do určité míry určitě. Ale nové gumy jsou prostě měkčí, i když jde o stejný typ a značku, než 4 roky staré.

0/0
6.11.2015 23:57

J36i32ř78í 79K41r64u55t98i78l 2250614360218

Dnešní trend, objevení objeveného, redaktor ještě zapomněli napsat vědec- expert.

+1/0
6.11.2015 8:47

J90a78n 98J23a12n82e27č14e92k 9850933630886

"V Evropě je řada států, které datumově nenařizují užívání zimních pneumatik, ale mají zákonem stanoveno, že je musí motorista užívat za zimních klimatických podmínek. ...například ve Švýcarsku"

Nelžete, ve Švajcu zimní pneumatiky povinné nejsou a pokud je máte, platí pro ně stejná hloubka dezénu jako u letních, tj. 1,6 mm.

+3/0
6.11.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.