Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hloubka dezénu rozhoduje. Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji

U pneumatik hraje i pár milimetrů roli. To je hlavní závěr testu ÚAMK, který otestoval jednu z nejběžnějších zimních pneumatik Barum Polaris 3 s různými hloubkami dezénu. Výsledky jsou velmi překvapivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u35k69á35š 28V17a86ň50u91r68a 1275314613983

To jsou blaboly. Pokud v pneu klene tlak z 2,1at na 1,6at, tak to pneu bez problemu prezije. Na takovou zmenu staci velke ochlazeni nebo otepleni. Ale je pravda, ze hodne lidi jezdi na podhustenych nebo prehustenych pneu.

0/0
9.11.2015 9:04

M97i43c86h91a59e12l 89M14e17n25s25i90k 8671616740472

To by ale muselo být SAKRA velké ochlazení ;-D

(Vizte zákon o teplotní rozpínavosti plynů - tuším Gay-Lussackův, už je to dávno - to se učí někde ve středoškolské fyzice. Možná jste ale střední školu neměl.)

0/0
11.11.2015 9:05

P15e81t55r 73H13a13n45a 1834910449

Amerika objevena..Huráááááááááááááááá;-D

0/0
7.11.2015 16:27

M44i25r32e95k 64G44a19j23e82r 5361666189770

Neni nahodou rozhodujici, jak se pneumatiky chovaji za sucha? Kdyz neprsi, jezdime mnohem casteji. Nikdo nebude prezouvat podle pocasi jako ve formuli 1. Nebo jeste jinak: zajima nas, jaka je prumerna brzdna draha za nahodne vybraneho pocasi.

0/0
7.11.2015 15:17

J88o39s54e27f 54K20r36o48u35p75a 1549622456748

Ovšem na suché vozovce je zase "hladká" pneumatika bez konkurence;-)

0/0
7.11.2015 12:10

J87a94n 93N96o12v10á24k 9667732817207

Jestli na to nepřišli mozkovým myšlením, teda tim selským rozumem, tak to neplatí!

0/0
6.11.2015 23:53

M59i79c80h53a77e47l 79M96e14n65s44i58k 8851896730642

"Mozkovým myšlením" :-PR^

0/0
11.11.2015 9:08

L94i18b49o76r 43S29k69ý31p28a87l38a 7648183622320

A co takhle nařídit vzorek na pneumatikách minimálně 250mm? Ten by držel excelentně, ne?

0/0
6.11.2015 23:25

J64a72n 16G93a39z55d93a 6572378743647

Guma z roku 2011 bude vždy brzdit hůře, než rok nebo dva stará, i kdyby měla stejný vzorek, o držení v zatáčkách ani nemluvě. Raději ty plytké články ani nečíst. Možná že některé druhy stárnou rychleji, ale testy se dělají zásadně na nové gumy, tak že jsme se toho zase dozvěděli asi tolik, jako v novinách.

+2/0
6.11.2015 22:43

M40a18r53t46i18n 17J37i44r29o58u34s14e76k 7406205595358

Přesně. To je první, co mě napadlo, když testovali starou gumu s menším vzorkem proti novější s hlubším.

0/0
6.11.2015 23:54

V88l19a24d88i50m43í78r 84V78y95c43h19y10t60a

Všude se mluví o zimních pneumatikách ale nikde se nic neříká a to mě docela mrzí, jak se má v zimě jezdit. Nejdůležitější je totiž  způso jízdy a rozlišovat jestli jedu v létě, na podzim, nebo v zimě, kde se musí jezdit úplně jinak. Spousta řidičů by chtěla a jezdí stejně v zimě i v létě. Tak za 1. jízda je především o  hlavě o citu a předvídavosti, ohleduplnosti, rychlosti a bezpečné vzdálenosti. V zimě za zhoršených povětrnostních podmínek musím vyjet přece o pár minut dříve, což většina řidičů nedělá.  Až teprve potom je to o zimních pneumatikách a hloubce dezénu. Pokud pojedu s citem, ohleduplností a respektem a budu dodržovat bezpečnou vzdálenost tak budu mít daleko menší šanci nezvládnout řízení třeba na vzorku 3 mm, jak nějaké "prase" za volantem s hloubkou dezénu 9 mm, nemyslíte? Řidičák mám již 39 let, skoro milion km najeto, jsem skoro každý den za volantem a nikdy jsem neměl žádnou nehodu z vlastní viny ani na letních gumách na sněhu když ještě nebyla povinnost mít za zhoršených podmínek v zimě zimní gumy. Přece nejsem magor a vím, co si mohu dovolit, ne?

+5/0
6.11.2015 22:38

J21a12n 77G87a60z76d80a 6792318373727

Tak to blahopřeju. Párkrát už mi auto na sněhu a ledu zatraceně ustřelilo, párkrát jsem i vyjel ze silnice a na leťákách ani starších či sjetých gumách v zimě už nejezdím. Možná má vliv to, že jsme přece jenom trochu více v kopcích, ale někdy se opravdu jezdí špatně, stane se,že něco opravdu nejde vyjet či sjet bez řetězů a někdy i známé místo nepěkně překvapí.

0/0
6.11.2015 22:54

V43l72a40d67i39m62í29r 94V68y67c28h59y75t89a

Ano, když je kalamita tak bych taky na letních nikdy nevyjel, ale inteligentní člověk v zimě když má vyjet taky poslouchá předpověď počasí a když má chumelit tak si ty zimní gumy obuje, nebo nevyjede a jede busem. Je to o té hlavě. Souhlasím s Vámi, že zimní a letní pneu je velký rozdíl. Ale taky se nemluví o tom, že někdo jezdí na zimních gumách i za 30 st nad nulou při rozpáleném asfaltu a jak se ta guma chová v zatáčkách a jak "plave", to je děs. To je snad ještě horší jako v zimě na letních!!! No je to o tom citu a předvídavosti a taky umění za volantem. Když jsem byl mladší, byl jsem druhý na závodech na ledě se starou Š110LS na "univerzálních" gumách ale dost podhuštěných. Vím o čem to je.

+1/0
6.11.2015 23:26

V73l74a60d38i20m92í35r 28V96y22c12h97y52t59a

Tyhle suché a teplé zimy co jsou se dají klidně odjezdit, až na opravdu pár dnů celé na letních. A to se dá jet taky třeba busem.

0/0
6.11.2015 23:38

P81a54v19e87l 85J25e16ř70á47b27e49k 7421242234417

Na Sahaře ano.

Ale v Čechách bych ty na letńácích, když je blbá sjízdnost, nejraději políbil pětikilovým kladivem.

+1/0
7.11.2015 0:01

V92á92c51l12a96v 85M12a29l50ý 3204438474249

Zapomněli jste napsat, že nejhorší jsou čínské gumy a Barumky nejlepší, pro trubky, aby to pochopili.;-D;-DR^

+1/−1
6.11.2015 22:06

M75i28c65h41a20l 68V22o23j57t40a 2727607826135

Copak? Barumu klesají prodeje?

Nebo je to příprava na sezonu?

+1/0
6.11.2015 21:40

P43a88v77e77l 21J86o14n29á59š 5951545729795

Kolik činí rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou při brždění na mokru? Taky zajímavý údaj.

+2/0
6.11.2015 19:14

M34i68l76o52š 76K90o93l29m60a18n 6316543117272

Všechny takové testy jsou dělány na přání, i když skrytě od výrobců pneumatik.  Zatím je hlavní pořád ten, kdo sedí za volantem.

+6/0
6.11.2015 15:38

P44e61t77r 50N24e81t74í85k 3605417654367

Technika a její stav je důležitá, ale rozptyl hodnot u různých aut a různých výrobků je tak velká, že normování a měření změn je skoro k ničemu. Stejně je nakonec nejdůležitější řidič. On musí vědět a cítit, co jeho auto dělá a tomu přizpůsobit jízdu. Jenže jsou i jiní řidiči a ty stav mého auta nezajímá. Vždycky mne dokáže vytočit, když si nechávám bezpečný odstup od auta před sebou a pravidelně mi do té mezery vjede někdo z vedlejšího pruhu (Evropská) a tak uberu a zase mi tam vjede další. Tak buď musím jet rychleji a první, nebo jezdím po chvíli poslední

+9/0
6.11.2015 14:44

B37l70a97ž16e45j 65M95o42t88y88č62k30a 8827907185170

k tomu dodám, nenalepíte se na dálnici na auto před sebou, nikdy vám neuhne. Pak se mají dodržovat bezpečné rozestupy.

+1/0
6.11.2015 22:18

P81a80v55e32l 19J68e68ř66á80b54e40k 7891142474177

Evropská není tak dlouhá abych ty "rychlíky" neudýchal. Ale řekl bych, že to není tak dramatické jak píšete, aby to stálo za rozčilování.

Je tam 50, 60 a 70 km/hod. Tak jen ke každé rychlosti přihodit nějakých +20 30 km/hod navíc a moc se jich do té mezery nenacpe.:-)

0/0
7.11.2015 0:05

P44e85t50r 63H32a30v54l72í65n 6586681389557

Když má kolo menší obvod, tak zase ukazuje víc tachometr. A když jede auto (ve skutečnosti) pomaleji, tak má brzdnou dráhu kratší, ono se to nějak srovná. ;-D

+5/0
6.11.2015 14:16

M98i56l66a32n 73Š66v13a79g84r42o26v68s12k40ý 9342899345168

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji. A jak zrychlují?

+3/0
6.11.2015 12:16

J37a50k80u27b 44N42o37v85á86k 8370183890732

Rychleji

+2/0
6.11.2015 14:26

M34i93c30h88a30l 81V40o52j40t86a 2737817226345

;-D

+1/0
6.11.2015 21:40

L93u86k79á75š 71V94a68ň74u37r87a 1725104133263

V poslední době už iDnes neví, co by do článků psal. To, že hloubka dezénu na jízdní vlastnosti je celkem asi všem jasné. A to, že na sjetých pneumatikách to klouže je asi taky všem jasné. Jen další masáž na koupení novým pneu a zvýšení ekologické zátěže, protože se starými pneumatikami si nikdo neví rady. Zakázal bych vyrábět nové pneu a povinně bych nařídil používání protektorů.

+1/0
6.11.2015 12:10

T88o89m16á53š 67K90r17e42j64č96í 1165351580301

To by protektory ale musely mít potřebné vlastnosti. Na nich jezdit se rovná pokusu o sebevraždu. Kdysi jsem je několikrát zkoušel, ale už nikdy víc.

0/0
6.11.2015 23:38

L19a52d48i84s21l61a23v 38K66a67l64o63u83s 7585666411260

Někdy se to povede. Na protektorech jsem jezdil 9 let a byly perfektní, netvrdly. Pokud se protektorování provede kvalitně(dokonale se spojí základ s běhounem) a použije se kvalitní běhounová směs, tak u méně výkonných vozů bych s tím neviděl problém. Pokud dá někdo na Porsche protektor, tak asi hrozí, že celý protektor při akceleraci/decelarici svlékne.  Mě se stalo, že nové Barum Polaris 2 po 2 letech ztvrdly natolik, že jsem je musel vyhodit. Určitě zde budou pochybovači o protektorech, zase na druhou stranu si uvědomte, že vyhodit gumu při hloubce dezénu méně jak 6 mm , tak jak je to třeba ustanoveno na Ukrajině, vede ke značné ekologické zátěži. Není pěkný pohled na poházené gumy třeba v lese a těch lidí, co to takhle řeší je poměrně dost.

0/0
7.11.2015 20:09

P30a78v24e62l 50J80e29ř24á31b27e60k 7321822684457

Protektory tak na vlak traktoru a ještě k tomu s výhradami.

Lepší je pneu dát do povrchu silnic, do dlaždic na podlahu dílen, či prohnat pecí cementáren jako energetický zdroj, místo ropy, plynu apod.

0/0
7.11.2015 0:08

T45o47m64á84š 49C87h87r50u12d60i33m47s88k13ý 5174576757336

design experimentu je naprosto stupidně udělaný. Pokud by chtěli testovat pouze vliv hloubky dezenu, museli by mít pneu stejného stáří ze stejné továrny a odlišnost by byla jen v hloubkách vzorku.

+13/0
6.11.2015 11:36

M80i85r56o44s67l68a71v 29F70r89i44š 8623169827982

To je zase překvápko, údernost článku MF je ohromující ....

+2/0
6.11.2015 11:27

J29a28r45o93s80l91a37v 41P37o21l11á26k 9429400218237

Hmm, tak proto dělají výrobci na nové gumy vzorek. Díky za TEST. A příště otestujte, zda voda při -10° zmrzne.

+14/0
6.11.2015 11:01

M68i83c98h12a81l 88P10a79v94l22á30t 9273973154499

Ve "zpravach" na TV H*vna uz to testovali. A protoze bulvar jako bulvar, klidne to muze zkusit i nejaky takynovinar z iDnesu. Nebylo by na tom nic divneho.

+1/0
6.11.2015 12:51

J54a49n 48N68o83v71á63k 9945408524535

To vůbec není jisté. :-)

http://www.osel.cz/6007-kdyz-voda-mrzne-pri-minus-ctyricitce.html

0/0
6.11.2015 22:16

M28i33r65o51s38l87a59v 75B75u77d17a 9802262397272

Test k ničemu pokud se nejedná o pneumatiky vyrobené ke stejnému datu v téže továrně!!

Zbytečné se k tomu vyjadřovat.

+13/0
6.11.2015 10:50

L65u97d67v71í20k 43G32a70j56d76o93š70í36k 2515143884672

Nějak jsme se z článku nedozvěděli, při jaké rychlosti se testovalo.

.

Zároveň jsem nikde v médiích ještě nezaznamenal varování před zcela novými pneumatikami, ze kterých ještě není sjetý separátor z výroby a první stovky kilometrů extrémě kloužou.

+2/0
6.11.2015 10:48

R58o38b69e75r23t 53G83o41r67c 6312393703

zbytečný, jsme velmocí v nakupování "lehce ojetých" pneumatik, nové máme jen pokud si koupíme nové auto ;-D

0/0
6.11.2015 10:54

T47o68m31á39š 66R15ó64t36h 2684426202959

na to Vás snad upozorní prodejce při montáži ne?

0/0
6.11.2015 11:33

J61a19n 74D44l26o32u33h70ý 8876480313870

proto přezouvám, až když je zima a ne podle masáže novinářů. Když je teplo, ojedu zimní kola podstatně rychleji, a když budu potřebovat v zimě pořádný vzorek, tak ten bude kde? ;-D!!

+1/0
6.11.2015 10:24

R68o51b52e54r83t 39G51o21r92c 6982193173

Kuře vysvětlete mu to. V pr de li ;-)

+2/0
6.11.2015 10:29

R72o41b69e46r49t 62G97o26r27c 6732233133

Sjeté gumy brzdí mnohem pomaleji.

Uff, to je nářez, jdu si přečíst článek abych zjistil co se pod tímto schovává :-)

+3/0
6.11.2015 9:12

J77i49n25d44ř97i67c82h 97Š46k43o69p24e62k 4205511390895

pokračování článku bude, že pneu s vyšším dezénem lépe zabírá

+1/0
6.11.2015 9:16

R97o12b61e10r66t 70G83o62r86c 6312353503

Tak jsem to dočetl, myslícímu řidiči nic nového pod sluncem, hlavně se mě líbí ten šedý odstavec pod článkem kde je popsáno jak to funguje jinde, zvláštní jak v jiných státech jde aby určité povinnosti v klidu zůstaly na úsudku každého, to u nás nejde, u nás musí být vše nařízeno jednoznačně, protože jsme národ tupých hlav a rozumný úsudek nemáme nad ničím a jen sedíme po hospodách a společně hledáme jak se pravidlům vyhnout.

+3/0
6.11.2015 9:20

J15o69s93e37f 48V75a44l24a 9170233343263

zcela zbytecny test, pokud nebyly pouzite identicke pneumatiky, tzn, srovnavany pneumatiky pouze stejneho stari. Zimni z r. 2011 by se uz nemely vubec pouzivat, nebo jenom v nouzi

+5/−2
6.11.2015 9:02

M20i69c38h71a54l 82P38a20v68l36á29t 9703613134209

To stari pneumatik zbytecne precenujete. Pri jakemkoli aspon trochu uveritelnem skladovani to nema zdaleka tak velky vliv. (Jen PR vyrobcu to hezky nafukuje.)

+5/0
6.11.2015 12:52

J77o40s80e20f 46V57a57l41a 9720743863243

predpokldam, ze na naledi neni hloubka vzorku 5 nebo 8 mm tim rozhodujicim momentem. Ale 3 roky stare znackove zimni na ledu jsou podle mych zkusenosti o tridu horsi nez nove

+1/0
6.11.2015 22:39

M43a17r25t81i83n 77J45i88r95o42u22s18e13k 7916245805778

Do určité míry určitě. Ale nové gumy jsou prostě měkčí, i když jde o stejný typ a značku, než 4 roky staré.

0/0
6.11.2015 23:57

J50i32ř75í 44K64r65u82t35i13l 2860684620378

Dnešní trend, objevení objeveného, redaktor ještě zapomněli napsat vědec- expert.

+1/0
6.11.2015 8:47

J65a95n 66J68a94n13e53č53e44k 9920253240236

"V Evropě je řada států, které datumově nenařizují užívání zimních pneumatik, ale mají zákonem stanoveno, že je musí motorista užívat za zimních klimatických podmínek. ...například ve Švýcarsku"

Nelžete, ve Švajcu zimní pneumatiky povinné nejsou a pokud je máte, platí pro ně stejná hloubka dezénu jako u letních, tj. 1,6 mm.

+3/0
6.11.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.