- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kacko ma znamej a na tech vysokejch kolech to po silnici docela leti... Az z toho jde strach
Huš ktn ktn ktn ktn...... pl......pl....pl pl pl pl ...... Můj kamarád jako malý kluk ten start uměl perfektně napodobit.
Pamatuji u nás v tehdejším JZD "Zetor 50" , který byl rudé barvy s nějakými čínskými nápisy , zřejmě to byl kus z nějakého zrušeného exportu do Číny
Zetor 25K mám a je to úžasný stroj. Zatím pracuje při senosečích, někdy do lesa a také jízdy pro radost. Byl to původně vrak, ale po střední opravě slouží a dělá radost. Bohužel v okolí vidím pracující vraky Z25 stojící celé roky volně venku. Velkou skupinu příznivců mají v Norsku. Na YouTube jsou krásná videa Z 25.
Myslím, že to je dobře odvedený kus práce na tehdejší podmínky.
Za kolik se to dá od někoho, komu to stojí venku, koupit? :)
Jako děti jsme mu říkali tuk tak ,pro ten charakteristický zvuk motoru .Výkon motoru byl bída ! Jezdily nám okolo domu každý den, bylo to trochu do kopce a to byl problém ! Neutáhl víc nákladu než dobrý pár koní !
Tak vzhledem k tomu, že výkon motoru byl určitě víc jak pár koní a i přes různé ztráty v převodovce a přenosu síly na zem to byly (asi?) třeba desítky koní, tak si troufám tvrdit, že plácáte...
Největší klasika. V očích staréch poctivéch Čechoslováků stojí po boku šestsettrojky a vejtřasky. Neodmyslitelný to kus.
Ty poslední typy s budkami jsem ještě zažil jako středoškolák na brigádách na místním JZD i později jako vysokoškolák brigádník na chmelu ještě v 80 letech minulého století. Jinak typický zvuk motoru těchto prvních Zetorů je jeden ze zvuků mého dětství.
Mám ale takový pocit, že ty budky se začaly dodatečně dávat i na ty starší zetory, které původně budky neměly. Jednak částečně kvůli konfortu při nepřiznivém počasí, ale hlavně zřejmě kvůli bezpečnosti při převrácení, kostra traktorové budky byla totiž obvykle svařena z příslušně silných trubek a kvalitně uchycená na traktor, takže při převrácení zvládala zachytit hmotnost traktoru a uchránit lidi uvnitř před rozmačkáním.
Budky na 25, 35, a 50kách při převrácení nechránily, ty rámy ze silných trubek byly dodělávány dodatečně.