Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pořádný odpich a oči všude. Maxiskútr BMW má hlídače mrtvého úhlu

Při prvním testu maxiskútrů BMW C650 GT a C650 Sport nás ve španělské Valencii místo obvyklého sluníčka zaskočil déšť a přímořské silničky z asfaltu s vápencem začaly pořádně klouzat. Naštěstí nové bavoráky dostaly kromě řady vylepšení, ultrazvukových senzorů a ostřejšího záběru motoru i kontrolu trakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i89c30h63a67l 98V81o58j32t34a 2827767256595

Další věc, na kterou se bude řidič jednostopého vozidla spoléhat, že bude "myslet" za něj.

Jenom víc takových věcí, které postupně mění řidiče na obsluhu vozidla.

Jenom ať nemusí chudák operátor vozidla moc přemýšlet, všechno uděláme za něj.

Co na tom, že se tím snímá odpovědnost z člověka a přesouvá se na elektroniku.

Já si na moto beru krční páteř, která mi umožní otočit hlavou a zkontrolovat tak, jestli náhodou v tom místě, kam chci jet, není něco jiného.

0/−1
17.11.2015 9:21

J24a14k52u21b 63Š53a33f57a13n71d37a 7685647921221

Autor by si asi měl nastudovat, jak funguje variátor. Těžší válečky znamenají přesun do nižších otáček a tedy to asi nebude naopak živé.

0/0
16.11.2015 18:34

R39o10b86e22r57t 13G77o35r41c 6152453443

Asi by jste to potřebovali oba, není to jen o válečkách, ale taky o kombinaci s kontrastní pružinou a rozjezdovou spojkou, pokud si s tím "inženýři" vyhráli a dostali to na záběr při rozjezdu do otáček s nejvyšším momentem tak to klidně mohlo příjemně ožít i za použití těžších válečků a pokud je motor dostatečně výkonný tak lze těžším převodem dosáhnout lepšího charakteru zrychlení a pružnosti motoru, zejména právě u variátoru.

0/0
17.11.2015 8:53

J31a93k18u94b 49Š38a94f24a64n84d20a 7175787661631

Těžší válečky znamenají provoz motoru v nižších otáčkách pokud ostatní komponenty zůstávají stejné. A neznám benzínový motocyklový motor, který by měl vyšší výkon v nižších otáčkách. Takže výměnou válečků za těžší zcela určitě nedošlo k živější reakci skůtru.

0/0
17.11.2015 11:28

R85o57b35e97r44t 88G46o91r34c 6942633663

Musíte líp číst, vždyť v článku píšou že změnili nastavení variátoru A použili těžší válečky, stejně tak jsem to i já popsal. A pokud jde o výkon motoru, podívejte se někdy na nějaký graf průběhu výkonu ať nepíšete bludy :-)

0/0
18.11.2015 8:22

J56a45k77u20b 16Š28a18f12a63n94d76a 7875407691781

Vy musíte lépe číst. Píše se tam toto:

Prokluz zadního kola elektronika rychle zkrotí omezením vstřikování a zapalování. Díky tomu výrobce mohl pro nový model 2016 předělat nastavení variátoru a použít těžší odstředivé válečky, takže skútry teď mají o poznání razantnější rozjezd a reakci na plyn.

Těžšími válečky rozhodně razantnější rozjezd nezískáte. Naopak. Z tohot vyjádření mi plyne, že díky kontrole trakce je možno motor a převody naladit na razantnější reakci, tedy je nutno použít lehčí válečky (čímž se režim posune do vyšších otáček a tím pádem k většímu výkonu).

0/0
18.11.2015 10:31

R56o54b88e79r43t 89G49o91r77c 6162163113

Variátor nejsou jenom válečky, když jste to evidentně viděl jenom na obrázku tak o tom nepište pohádky. Oni nezměnili nastavení variátoru tím že pouze použili těžší válečky, ale změnili nastavení variátoru a k tomu ještě použili těžší válečky. Což je uplně jednoduché jak už jsem psal, pokud použiju jinou kontrastku, jiný pružiny rozjezdové spojky, jinou délku řemenu tak k tomu budu muset použít i různé válečky a pokud mám tuto kombinaci nevhodnou a dojde k tomu že ihned po rozjezdu se motor vytočí téměř do "mrtva" kdy jsou otáčky dávno za maximálním výkonem a čeká se až se lehké válečky rozevřou tak použitím těžších se více udržím v otáčkách ve výkonu a budu razantnější i při akceleraci, pořád v závislosti na ostatních faktorech variátoru.

0/0
18.11.2015 13:39

J55a83k11u83b 10Š84a70f48a77n85d73a 7145877701631

Na skůtru mám za poslední 3 roky najeto asi 50t km s vlastní údržbou takže o tom něco vím. Vůbec není podstatné, co vše upravili v BMW na skůtru ale jde pouze o to, co napsal autor. A to je blbost. Kdyby tam popsal všechny úpravy které k živější reakci vedou tak prosím. Ale takto ne.

0/0
18.11.2015 14:00

R98o90b79e47r67t 73G19o89r47c 6442243303

autor to má napsaný správně, vy tomu jen nerozumíte, nic víc.

0/0
19.11.2015 7:22

J76a17k53u10b 14Š98a27f62a28n61d20a 7765127681301

Nemá.

0/0
19.11.2015 7:38

I11g69n79á84c 90M72r35k49v10i96č67k47a 2368452939635

Kdo by si koupil za 300 kolíků SKŮTR???

+2/0
16.11.2015 11:36

J48i84ř64í 93K41a33č85í69r14e70k 5170456476

no, kdybyste byl Němec, stál by vás jen 75 kolíků...

0/0
16.11.2015 20:03

J79i13ř45í 97S53c18h29m67i59d33t 3579501664537

V německu si to dovedu představit, u nás snad jen nějaký milionář, aby to měl v garáži sladěno s autem;-)

0/0
17.11.2015 0:53

J12a46n 60V89a27n34í97č71e90k 1464745881768

Minulý týden tu psali o skútru "Prase" na elektrický pohon. Ten má stát cca 10.000,-€

(t.j. cca 270.000,-) a tenhle BMW se i s příplatkovou výbavou vejde do 300.000,-

Tak a teď si vyberte! ;-D

+1/0
16.11.2015 1:43

V82l19a79d29i64m89í11r 29F92i31b49i81g36e73r 5944881611164

Ani jeden:-). Prase je hodně retro a drahé a BMW se mi nelíbí i kidyž věřím že jízdní vlastnosti a technika budou vynikajicí. Přijde mi že líbivé skůtry se dnes moc nedělají. Jsou to takové paskvily. Buď jsou celkem hezké, ale se slabým motorem, nebo se silným motorem ale zbytečně velké až mastodontní. Třeba takovy Runner ten je pěkný ale dělá se už jen do 125 a to je slabé. Mám 200 a netuším čím ho pak nahradím. Ale do pár let možná něco bude. Taky bych byl pro to aby byly recenze na skůtry do 100000,- tam je nejvíc potenciálních zákazníků a tedy i největší zájem o informace.

+1/0
16.11.2015 7:16

J52i73ř79í 82S33c52h80m89i21d49t 3189221974337

Já přešel na Hondu SH300i, příjde mi to jako ideální skůtr, pořád má klasické skůtří kompaktní tvary, velká kola a dostatečně výkonný motor. Kdo chce silnější skůtr, ať si raději koupí motorku;-)

0/0
17.11.2015 1:00

V64l41a45d57i79m13í91r 60F65i33b19i24g21e17r 5894591121814

SH300 je fajn vynikajicí motor ale vzhledově se mi moc nelíbí:-(

0/0
18.11.2015 16:18

T39o40m31á24š 95K10u85c36h48a74ř 3787611218801

"Chytrá motorka od BMW pomůže při odbočování"

Skůtr není motorka..

+2/−3
16.11.2015 1:11

R33o25b27e94r38t 47G19o57r23c 6912183563

Běž se vyvenčit ;-D

+2/0
16.11.2015 8:11

R73a19s41t72i98s60l47a35v 81B67r11o49n45d45o71š 7529630277810

BMW už mělo perfektný skúter, volal sa C1 a bol bezpečný aj pri páde na vozovku.

nechápem prečo ho súdruhovia nechali skaúať..

či tam išlo o nesúlad s "firemnou politikou"

alebo si tak len niekto potreboval voči niekomu niečo dokázať.,.

C1 bol PERFEKTNÝ SKÚTER

+1/−1
16.11.2015 0:09

R13a22s38t90i94s89l94a31v 63B72r80o26n38d16o49š 7369750947750

"SKAÚAŤ" = "SKAPAŤ"

0/0
16.11.2015 0:10

I74g27n24á84c 97M64r23k77v58i92č74k65a 2928942209145

R^

0/0
16.11.2015 11:34

I43g44n28á45c 82M14r39k82v61i11č51k72a 2438952199945

spíš nechápu, proč to nevyrábí i někdo jinej - ideální koncept, ochranný rám i pásy...

0/0
16.11.2015 11:35

J57a87k52u63b 88Š37a40f35a81n21d45a 7385887171861

Protože se na tom prý nejezdilo moc dobře. Malá kola, vysoko těžiště, s tou boudou se špatně mění směr (moment setrvačnosti)...

+1/0
16.11.2015 18:33

M30i27c11h15a90l 57V59o91j69t87a 2417327956225

Na crcání po městě to nebylo špatné. Ale na crcání po městě to zase jelo až moc jak blázen (výkon vzhledem k účelu použití).

0/0
17.11.2015 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.