Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pořádný odpich a oči všude. Maxiskútr BMW má hlídače mrtvého úhlu

Při prvním testu maxiskútrů BMW C650 GT a C650 Sport nás ve španělské Valencii místo obvyklého sluníčka zaskočil déšť a přímořské silničky z asfaltu s vápencem začaly pořádně klouzat. Naštěstí nové bavoráky dostaly kromě řady vylepšení, ultrazvukových senzorů a ostřejšího záběru motoru i kontrolu trakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i11c69h77a53l 72V77o59j43t88a 2217557596315

Další věc, na kterou se bude řidič jednostopého vozidla spoléhat, že bude "myslet" za něj.

Jenom víc takových věcí, které postupně mění řidiče na obsluhu vozidla.

Jenom ať nemusí chudák operátor vozidla moc přemýšlet, všechno uděláme za něj.

Co na tom, že se tím snímá odpovědnost z člověka a přesouvá se na elektroniku.

Já si na moto beru krční páteř, která mi umožní otočit hlavou a zkontrolovat tak, jestli náhodou v tom místě, kam chci jet, není něco jiného.

0/−1
17.11.2015 9:21

J37a65k21u26b 91Š25a46f22a84n60d92a 7985677401101

Autor by si asi měl nastudovat, jak funguje variátor. Těžší válečky znamenají přesun do nižších otáček a tedy to asi nebude naopak živé.

0/0
16.11.2015 18:34

R40o81b35e38r37t 13G77o96r10c 6172313313

Asi by jste to potřebovali oba, není to jen o válečkách, ale taky o kombinaci s kontrastní pružinou a rozjezdovou spojkou, pokud si s tím "inženýři" vyhráli a dostali to na záběr při rozjezdu do otáček s nejvyšším momentem tak to klidně mohlo příjemně ožít i za použití těžších válečků a pokud je motor dostatečně výkonný tak lze těžším převodem dosáhnout lepšího charakteru zrychlení a pružnosti motoru, zejména právě u variátoru.

0/0
17.11.2015 8:53

J18a56k41u38b 32Š45a68f95a66n39d53a 7135417191391

Těžší válečky znamenají provoz motoru v nižších otáčkách pokud ostatní komponenty zůstávají stejné. A neznám benzínový motocyklový motor, který by měl vyšší výkon v nižších otáčkách. Takže výměnou válečků za těžší zcela určitě nedošlo k živější reakci skůtru.

0/0
17.11.2015 11:28

R50o75b77e85r41t 76G29o61r62c 6812283553

Musíte líp číst, vždyť v článku píšou že změnili nastavení variátoru A použili těžší válečky, stejně tak jsem to i já popsal. A pokud jde o výkon motoru, podívejte se někdy na nějaký graf průběhu výkonu ať nepíšete bludy :-)

0/0
18.11.2015 8:22

J53a40k65u14b 93Š69a17f88a80n56d38a 7575407701731

Vy musíte lépe číst. Píše se tam toto:

Prokluz zadního kola elektronika rychle zkrotí omezením vstřikování a zapalování. Díky tomu výrobce mohl pro nový model 2016 předělat nastavení variátoru a použít těžší odstředivé válečky, takže skútry teď mají o poznání razantnější rozjezd a reakci na plyn.

Těžšími válečky rozhodně razantnější rozjezd nezískáte. Naopak. Z tohot vyjádření mi plyne, že díky kontrole trakce je možno motor a převody naladit na razantnější reakci, tedy je nutno použít lehčí válečky (čímž se režim posune do vyšších otáček a tím pádem k většímu výkonu).

0/0
18.11.2015 10:31

R69o85b78e93r29t 97G62o12r28c 6232743533

Variátor nejsou jenom válečky, když jste to evidentně viděl jenom na obrázku tak o tom nepište pohádky. Oni nezměnili nastavení variátoru tím že pouze použili těžší válečky, ale změnili nastavení variátoru a k tomu ještě použili těžší válečky. Což je uplně jednoduché jak už jsem psal, pokud použiju jinou kontrastku, jiný pružiny rozjezdové spojky, jinou délku řemenu tak k tomu budu muset použít i různé válečky a pokud mám tuto kombinaci nevhodnou a dojde k tomu že ihned po rozjezdu se motor vytočí téměř do "mrtva" kdy jsou otáčky dávno za maximálním výkonem a čeká se až se lehké válečky rozevřou tak použitím těžších se více udržím v otáčkách ve výkonu a budu razantnější i při akceleraci, pořád v závislosti na ostatních faktorech variátoru.

0/0
18.11.2015 13:39

J11a56k92u58b 19Š75a91f37a40n61d45a 7835947511371

Na skůtru mám za poslední 3 roky najeto asi 50t km s vlastní údržbou takže o tom něco vím. Vůbec není podstatné, co vše upravili v BMW na skůtru ale jde pouze o to, co napsal autor. A to je blbost. Kdyby tam popsal všechny úpravy které k živější reakci vedou tak prosím. Ale takto ne.

0/0
18.11.2015 14:00

R82o22b28e47r25t 67G17o42r81c 6672623303

autor to má napsaný správně, vy tomu jen nerozumíte, nic víc.

0/0
19.11.2015 7:22

J92a51k22u51b 39Š50a67f60a95n31d46a 7615647121391

Nemá.

0/0
19.11.2015 7:38

I21g34n12á82c 52M90r24k49v82i80č96k16a 2468682739355

Kdo by si koupil za 300 kolíků SKŮTR???

+2/0
16.11.2015 11:36

J95i88ř81í 50K25a87č32í94r25e44k 5550156456

no, kdybyste byl Němec, stál by vás jen 75 kolíků...

0/0
16.11.2015 20:03

J59i62ř44í 84S55c82h39m97i24d70t 3159521674417

V německu si to dovedu představit, u nás snad jen nějaký milionář, aby to měl v garáži sladěno s autem;-)

0/0
17.11.2015 0:53

J63a38n 75V20a34n82í38č81e83k 1434985901258

Minulý týden tu psali o skútru "Prase" na elektrický pohon. Ten má stát cca 10.000,-€

(t.j. cca 270.000,-) a tenhle BMW se i s příplatkovou výbavou vejde do 300.000,-

Tak a teď si vyberte! ;-D

+1/0
16.11.2015 1:43

V57l84a79d86i79m48í57r 43F66i52b52i58g27e84r 5354621471944

Ani jeden:-). Prase je hodně retro a drahé a BMW se mi nelíbí i kidyž věřím že jízdní vlastnosti a technika budou vynikajicí. Přijde mi že líbivé skůtry se dnes moc nedělají. Jsou to takové paskvily. Buď jsou celkem hezké, ale se slabým motorem, nebo se silným motorem ale zbytečně velké až mastodontní. Třeba takovy Runner ten je pěkný ale dělá se už jen do 125 a to je slabé. Mám 200 a netuším čím ho pak nahradím. Ale do pár let možná něco bude. Taky bych byl pro to aby byly recenze na skůtry do 100000,- tam je nejvíc potenciálních zákazníků a tedy i největší zájem o informace.

+1/0
16.11.2015 7:16

J41i71ř49í 69S20c58h11m73i49d41t 3139171884487

Já přešel na Hondu SH300i, příjde mi to jako ideální skůtr, pořád má klasické skůtří kompaktní tvary, velká kola a dostatečně výkonný motor. Kdo chce silnější skůtr, ať si raději koupí motorku;-)

0/0
17.11.2015 1:00

V70l90a22d15i90m19í80r 87F77i92b20i85g26e92r 5484571751444

SH300 je fajn vynikajicí motor ale vzhledově se mi moc nelíbí:-(

0/0
18.11.2015 16:18

T87o12m37á50š 54K46u35c77h23a40ř 3177541368771

"Chytrá motorka od BMW pomůže při odbočování"

Skůtr není motorka..

+2/−3
16.11.2015 1:11

R14o80b67e14r79t 43G52o66r17c 6632773383

Běž se vyvenčit ;-D

+2/0
16.11.2015 8:11

R83a93s64t62i26s73l96a24v 15B60r96o26n53d85o37š 7779780737430

BMW už mělo perfektný skúter, volal sa C1 a bol bezpečný aj pri páde na vozovku.

nechápem prečo ho súdruhovia nechali skaúať..

či tam išlo o nesúlad s "firemnou politikou"

alebo si tak len niekto potreboval voči niekomu niečo dokázať.,.

C1 bol PERFEKTNÝ SKÚTER

+1/−1
16.11.2015 0:09

R50a25s16t14i57s87l68a23v 32B76r80o47n58d21o69š 7529700257960

"SKAÚAŤ" = "SKAPAŤ"

0/0
16.11.2015 0:10

I65g19n39á31c 26M16r64k24v28i52č65k73a 2928722229625

R^

0/0
16.11.2015 11:34

I93g12n50á29c 43M66r12k84v55i11č24k21a 2808222639145

spíš nechápu, proč to nevyrábí i někdo jinej - ideální koncept, ochranný rám i pásy...

0/0
16.11.2015 11:35

J29a98k98u48b 43Š69a25f57a58n83d17a 7355957881891

Protože se na tom prý nejezdilo moc dobře. Malá kola, vysoko těžiště, s tou boudou se špatně mění směr (moment setrvačnosti)...

+1/0
16.11.2015 18:33

M16i93c31h93a25l 89V95o64j23t31a 2197227136405

Na crcání po městě to nebylo špatné. Ale na crcání po městě to zase jelo až moc jak blázen (výkon vzhledem k účelu použití).

0/0
17.11.2015 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.