Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez spalovacího motoru nepřežijeme, říká expert. Auta tvoří 0,2 % CO2 na Zemi

„Lidská činnost vytváří 3,5 procenta CO2 na planetě. Z toho osobní auta vytvoří 5,5 procenta oxidu uhličitého. Celkový podíl osobních vozů na světové produkci emisí CO2 je tedy 0,2%,“ ilustroval absurdnost honu za emisními limity Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a motorů Škody Auto na konferenci Autosympo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e50t25r 77N25o92v74á61k 3173796384784

!!!!zajímal se někdo nad tím kolik tun CO2 vyprodukuje letadlo ?

Praha-Paříž a zpět = 11 tun CO2 !!!!

http://www.csa.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

0/0
29.2.2016 15:09

J10a37n 26S48k60á96l97a 8742251894205

Myslím, že automobilky by měly zodpovídat i za počet kilometrů ujetých jimi vyrobeným autem. Když se v odhadu seknou, tak za každej kilometr zaplatěj hezky 10 eurocentů pokutu EU. Co vlastně EU dělá s těma penězma, co vybere na pokutách?

0/0
29.2.2016 13:23

P81e69t97r 19V50o59k93á51č 1753850265

"Energie na sto kilometrů jízdy vyžaduje 130kilogramovou baterii. Taková energie je uložená v 1,4 litru benzinu nebo 2,1 kilech čokolády." To znamená, že na sto km stačí 1.4litru benzinu? To je novinka.

+1/0
29.2.2016 13:01

M80i88r30o86s60l54a26v 29H47r22a59c35h 9826809695725

Jo 0,2 procenta. To je blbost. Možná, že když se sečtou papírové data. Ale některý spalovací motory pracují zároveň jako dýmovnice. V praze jich jezdí tak 2 procenta a jejich emise 100tisíckrát překračují normy. Takže až budete umírat na rakovinu poděkujte taky majitelum těchto dýmovnic. Hlody z kanceláře. To chce jít do terénu a pozorovat.

+1/0
29.2.2016 10:11

J50a62r59o34s39l12a40v 42Š18t27r83e33i11t 4233374610923

Spalovací éra končí, nastává éra elektřiny.... Přechod na spalování z éry páry taky plno lidí nechtělo :)

+2/−1
21.2.2016 11:12

P83e55t37r28a 72M46a53l58a95k51o97v32a 1448250370804

o vidíte, a přitom parní stroje jsou ledaskde dodnes (ps. hádejte, jak se vyrábí elektřina v jaderné elektrárně?) ;-)

0/0
29.2.2016 13:31

J86a52r88o26s60l85a78v 57Š86t78r43e69i91t 4273344830963

Opravdu směšné... Říct o elektromobilech tohle :-D Tesla S má dojezd 480km navíc se může dobíjet během jízdy... Stačí zabudovat pár drátů do dálnice... Ale radši vymyslíme kuličkové pero místo použití tužky...

0/−1
21.2.2016 11:07

M42i98l34a42n 54S77m26r15ž 3745434606411

Oprava: 85tunový bagr je na kabelu, ale 16 tunový ve Švýcarsku je opravdu na baterky http://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/18417632

0/0
4.12.2015 9:20

T20o73m11á56š 51K24u70c48h44a41ř 3967761788401

Asi máte pocit, že 16t bagr je příkladem obřího stoje na baterky. Jenže zrovna i velký bagr potřebuje stejně malý výkon motoru jako osobní auto (např 13ti tunový LIEBHERR má motor jen 62 kW, tedy jako fábie). Popojíždí jen občas, pomalu a na malé vzdálenosti a na vlastní rameno stačí jen pár kW a většinu času je v režimu bez zatížení, takže zde může být elektropohon výhodou. V osobním autě je to horší, tam to má smysl pouze v hustém městském provozu. Jak ale vyjedete na dálnici, tak prostě těch cca v 30 kW potřebujete trvale, a to je z baterek průšvih.

0/0
4.12.2015 22:44

J93a12r82o65s77l26a24v 34Š12t26r12e48i41t 4733724210843

Však na dálnici je spotřeba energie menší... Spotřeba je jen při rozjezdu... Navíc existují dobíjecí pruhy...http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nabijeci-pruh-pro-elektromobily-bude-to-fungovat_352600.html

0/−1
21.2.2016 11:09

M51i28l26a75n 14S41m23r50ž 3125634456611

Údaj 0,2% se týká příspěvku emisí spalovacích motorů k celkovému obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Pakliže někdo tvrdí, že je ten údaj platí pro celkově vypouštěné emise je to holý nesmysl, protože z celkové světové spotřeby různých energetických zdrojů činí ropa 30%. Z tohoto objemu připadá dnes na dopravu cca 70% a z toho je 53% na osobní auta, což odpovídá přes 11% a ne jak expert uvádí 0,2%!!

Již dnes můžete elektrickým autem ujet přes 600 km na jedno nabití (např. Lekkermobil), cena baterek se bude prudce snižovat s růstem výroby. Ve Rakousku je v provozu 85 tunový bagr na baterky http://allgemeinebauzeitung.de/abz/oeko-miner-im-steinbruch-85-tonnen-elektrobagger-bringt-doppelten-vorteil-13550.html.

Takže nazdar.

+2/−1
4.12.2015 9:16

T10o11m57á62š 23K83u23c32h18a64ř 3437271848711

Ale v tomto okamžiku ten elektromobil v Evropě dobíjíte elektřinou, jejíž výroba se také neobejde bez produkce CO2.

+1/0
4.12.2015 22:07

R84a53d13e82k 95B74a33r55t54o58š 7624639884706

Samozřejmě. Elektromobilita je pouze přesun problému do elektráren. Pokud se nepodaří vyřešit třeba jadernou fúzi, o což se myslím snaží vědci někde od sedmdesátých let, tak veškeré zelené aku bláboly jsou k ničemu. A výroba solárních panelů také není nic ekologického...

+1/0
4.2.2016 8:58

P68e25t74r 62N78e72h11a24s54i84l 4272895594874

A ještě bych doplnil to, že i kdyby to bylo těch 11%, tak je to docela chyba hlavně průměr pro celý svět.

To co řeší se hlavně řeší kvůli dopravě je, ze ve městech jsou auta jedním z největších znečisťovatelů, ne jen 0,2. Ten údaj je úplně pro něco jiného než se řeší.

Ale to by autor článku musel použít to co mu vyrostlo na krku a to je těžký.

Ve městech je to jako v hrnci s poklicí. Hlavně v tomto období to každý dýcháme, když je smog, tak se veškeré jedy z výfuků koncentruji na jednom místě proto by Elektromobili 100%-centně pomohli ve vyčištění ovzduší ve městech. My všichni bych z toho měli užitek a určitě by klesli onemocnění dýchacích plyc.

A prosím neváhejte sem ten další nesmysl o Yom, že se pouze emise přemístí jinak k elektrárně. Protože když sem budete tahat výrobu elektřiny tak se taky podívejte na výrobu benzínu. Ta taky není zrovna čistá.

Všem kteří věří tomu magického číslu 0,2% a autorovi zvlášť, doporučuji ať se zavře do garáže a pustí si tam ten svůj spalovák. Uvidíme jak dlouho se mu to bude líbit.

0/0
15.12.2015 23:24

K75a85r83e97l 89N42o56v69á46k 1294678693376

Jak to ty lidi žerou :)

Škoda Auto zjistila, že auta skoro neprokukují CO2.

Philip Morris(a Academy of Tobbaco studies) zjistil, že kouření nezpůsobuje žádnou nemoc.

Česká Zbrojovka zjistila, že legálně držené střelné zbraně nikomu neublížily.

Jan Becher a Stock zjistí, že chlastání prospívá zdraví.

McDonalds a fast food nesouvisí s epidemií obezity..

ještě popřít gravitaci

+2/0
4.12.2015 0:49

J54o55s97e10f 58A94n51t62o91š 2896792482226

Chtělo by to emisní limity na lidský dech. To bude prča. A ty poplatky. Jenom to nikdo neříkejte Babišovi, aby tím nechtěl nyplnit rozpočet :)

+1/0
3.12.2015 13:46

K70a69r97e27l 64N15o25v45á78k 1684738633726

Proč dechem? Stačí zdanit vyžraná prasata jako v Japonsku. 520miliard jak z praku.

0/0
4.12.2015 0:50

K56a24r98e78l 54F94r18i45t56z 4681567848672

Vážení, co si tu budeme namlouvat. EU jde právě o ty pokuty (odpustky). Emise nejsou nic jiného než zastírací manévr...:-/ Kdyby to EU myslela vážně, tak auta, která nesplňují normu zkrátka zakážou a bylo by vymalováno, ne?

+1/0
1.12.2015 17:15

P94e17t35r 82V95o13p59i77č71k85a 5702297647616

kdyby se vsechny prachy co se narvaly do eko euro norem a snizovani CO2 daly do vyvoje vodikoveho motoru, mohl tu uz davno byt. Ropu od arabu by nikdo nechtel a ISIL by nikdy nevznikl. Jenze ropna loby je bohuzel tak silna, ze ropa je porad v kurzu a ISIL s ni dal cile obchoduje.

+2/−1
1.12.2015 16:47

P53e91t74r 86N33e45h84a48s37i63l 4232445844394

Cože? Vy žijete v nejakem minulem století ne? Vodíkový motor přeci už dávno existuje.

A jestli myslíte ty dnešní auta na vodík např. ty co vyrábí Toyota, nebo Hyundai, tak vás zklamu, ale tam je obyčejný elektromotor.

Vodík se používá jako palivo do palivových článků.

Ale jinak není samozřejmě problém s motorem, ale se získáním vodíku a jeho skladováním. To není zvládnuté ani to v budoucnu nevypadá růžové. To má ještě hodně času.

Někam že to někdy nebude ale dnes to rozhodně není na pořadu dne.

Daleko vpředu jsou baterie jako zdroj porodu pro elektromobili. Ty jsou dnes nejdál že všech těch možných způsobu uskladnění energie pro elektromobil.

0/0
15.12.2015 23:32

M76a24r11e51k 42H95r20u18b20y 6947712701138

Zajimalo by mne, kdy EU namisto nesmyslneho CO2 zacne regulovat skutecne nebezpecne latky - PMx a NOx. Jenze to by urednici museli priznat chybu a to se malokdy povede casteji nez jednou za generaci :-/Rv

+1/0
30.11.2015 9:57

P94e83t37r 37K58l89e42i64n 4520800808325

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srá...... nechápu.

+2/−1
30.11.2015 8:37

P48a81v56e78l 70O69d61r27a30z11i57l 6844299857680

Čím to, že vám nevěřím?

+1/−1
1.12.2015 12:51

K51a44r81e79l 25N62o41v89á63k 1104358643536

"15 kilometrové popojíždění "

V Japonsku by byl za debila. Tam vlastnictví auta nad 0,6litru objemu je dost drahé a nad 2l včetně je na to "luxusní" daň.

0/0
4.12.2015 0:52

B51r73o33n42i30s28l92a23v 62P38l48á35š20e52k 9822930362528

ta eu -už aby padla!takhle podkopávat vlastní konkurenceschopnost!

0/0
29.11.2015 21:08

P18e71t31r 90Č29e70r11v65e69n16ý 3916929787459

Honba za stále nižšími emisemi spalovacích motorů je šílená až absurdní. Nicméně to, že obrovský podíl na znečištěném ovzduší ve městech, které se lidského zdraví nejvíce dotýká, má automobilový provoz, je fakt. Co s tím? Nejezdit. Nebo jezdit na elektřinu, která má nulové emise!!

+2/−1
28.11.2015 13:01

M15a17r75e55k 76H24r63u10b92y 6547872161438

Obrovsky podil na znecistenem ovzdusi maji i ve mestech domacnosti a prumysl. Z dopravy ma nejvetsi podil nakladni doprava a MHD, osobni auta jsou uplne na konci, tesne pred motocykly. A proto jim logicky urednici venuji nejvetsi pozornost 8-o;-)

Jinak zplodiny elektromobilu najdete v kategorii prumysl - ta elektrina nevznika sama od sebe :-P

+2/−1
30.11.2015 10:42

P53e14t19r 58Č94e36r56v27e91n32ý 3606549627419

Hmm, já teda v centru Prahy vidím na magistrále samý osobáky. A ten vzduch tam z 99% znečišťuje automobilová doprava. V pomalu jedoucích kolonách mají spalovací motory tu největší spotřebu. Jaké zplodiny produkuje uhelná elektrárna někde v severních Čechách mě v tu chvíli nezajímá. Nehledě na to, že existují jaderné elektrárny a ekologické alternativní zdroje energie. Také autobusy MHD dnes dost často jezdí na zemní plyn. Dokonce mě ani nezajímá jaké zplodiny produkuje čínská továrna na baterie nebo loď, která je do Evropy dopraví. Jde totiž zásadně o koncentraci škodlivin, která má daleko větší dopad na zdraví lidí, než nějaké globální oteplování.

+3/−2
1.12.2015 12:32

P63e58t86r 30V69o59p12i30č12k76a 5362277227876

chteli jste tam mensi hluk? Tak si nestezujte na pomale jedouci kolony ;-O

+5/0
1.12.2015 16:47

K18a78r75e13l 23F37r56i60t59z 4561957658312

Odstěhujte se do Šumperku. Je tam čistý vzduch a prodloužíte si život o několik desítek roků, V Praze zemřete na rakovinu docela mladý....:-/

+3/0
1.12.2015 17:20

J28a23k83u25b 11V24a81l98e51š 8150346287553

V Praze nejezdí ani jeden autobus na plyn. A hold dýchejte co jste si okolo magistrály prořvali. Trvalo se na padesátce, přechodech co 10m, semafory, zužování, tak se to nějak muselo projevit, že?

+3/0
1.12.2015 17:22

P40e33t12r 42Č31e77r24v68e19n22ý 3566569407349

No, nevím, jeden snad ano. Jezdí tu i osobáky na plyn. Ale je jich málo. Že řidiče baví trčet v kolonách a řešit problémy s parkováním v centru? Nechápu. Firmy auta zřejmě používat musí, mají zhusta vlastní garáže. Tak bych jim dal ten pohon na elektřinu prostě povinně. Menší daňová úleva by jistě byla dostatečnou kompenzací. Státu by se to vrátilo na zdravějším životním prostředí a zdravějších a výkonnějších zaměstnancích. Praha by třeba mohla jít příkladem i v celosvětovém měřítku. A byl by to dobrý tahák pro turisty. Kromě našich nechvalně proslulých taxikářů...8-o

0/0
2.12.2015 2:29

P84a13v97e39l 34T13i38c83h17ý 9280611340124

Zkusil jste už třeba spočítat komíny  v centrální Praze, ze kterých jde šedý až černošedý kouř? Ty totiž znečišťují ovzduší v Praze daleko více, než osobní automobily. A co autobusy, které projíždějí po magistrále oběma směry? Ty ovzduší neznečišťují? A co popeláři a osotatní vozidla Pražských technických služeb - ty jsou vosk? Říkáte, že Vás tepelné elektrárny na severu Čech nezajímají. Ale to by měly, toho prachu, co vítr do Prahy odtamtud donese není zrovna málo. A to jsem tu vypsal jenom zlomek znečišťujících elementů ovzduší v Praze ...

+2/0
2.12.2015 17:52

P39e87t65r 73Č50e84r67v96e32n58ý 3276359277519

Jestli máte konkrétní data, tak sem s nimi!! Pevnými palivy v centru Prahy už nikdo netopí. i když pár lidí má doma krb. Ano, i popeláři znečištují vzduch. V tu dobu jsou ale ulice poloprázdné. Magistrála není plná náklaďáků ani autobusů, ale osobních aut. A poloprázdných k tomu. To byste viděl, jak by se změnila čistota vzduchu v centru města, kdyby všechny ty auta jezdily na elektřinu. Bez ohledu na to odkud zrovna fouká vítr...

+1/0
2.12.2015 21:22

P61e19t11r 36N67e70h88a96s95i52l 4752985244264

No vidíte sám jste to napsal. Auta jsou jeden z největších znečišťovatelů ve městech, dále to jsou i průmysl a komíny baráku. To který míň nebo víc už je celkem jedno.

Fakt je, že doprava je jedna z nich, a je jedno jestli to je osobak, náklaďák, autobus, nebo popelář, všechno to jsou přeci auta.

Obojí se řeší, místo spalovaků bychom měli použít Elektromobili, průmysl a komíny se také řeší, ale ne tady. Pro mě existuje program např kotníková dotace, apod.

A když už sem pletete výrobu elektřiny tak sem taky přidejte i výrobu benzínu. Nebo ten se podle vás nevyrábí ale jen "zjevuje" na benzinkach nějakým kouzlem?

Při rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny. Ano té samé na kterou jste narážel že se vyrábí někde na severu.

Navíc elektřina se vyrábí v ČR z energetického mixu, který tvoří to špatný jen z 50%. zbytek je relativně s málo emisemi, takže tady nešiřte bludy typu, že se jen emise u elektromobilů přesunou, protože to není pravda. Už jen to že je díky energie. mixu musíte vydělat 2 jsou tedy minimálně 2 menší. Další faktor je že centrální výroba elektřiny je rozhodně lépe ublidatelna a efektivnější na vypuštění emisí než milióny spalovacích motorů, které fungují v optimálních otáčkách jen minimum času. Prakticky pořád jedou v těch nejefektivnějších režimech kdy vypouštějí nejvíc jedů.

0/0
15.12.2015 23:50

M55a26r82t80i96n 75N84e79r52m47u15t 9717727378619

Myslím, že nějaká pokuta, kterou EU plánuje uložit v roce 2022, nemusí nikoho vzrušovat.

+3/−1
28.11.2015 0:00

F54r80a14n16t61i75š74e16k 91H92á63j23e41k 2916229971505

R^

0/0
29.11.2015 9:43

K70a50r50e16l 74F45r37i51t65z 4811667628302

Pozor! Automobilky platí pokuty už delší dobu. To se pak promítá do cen aut, které si vy a já kupujeme...:-/ A v Bruselu si za ty peníze pěstují teroristy...:-/

+1/0
1.12.2015 17:23

J94a96r61o44s51l71a70v 92P61o50l80á20k 8908865427610

Každý člověk vydechuje oxid uhličitý, tedy by EU měla vydat normu počtu obyvatel, nebo kolikrát každý člověk může denně vdechnout a vydechnout - tedy zakázat sportování. Také by se celosvětově měly zakázat sopky.

+2/−1
27.11.2015 23:08
Foto

M52a87r39t49i63n 11H31e85j55h78a44l 1757649952933

.... a cocka, cibule a zeli...

+1/0
1.12.2015 17:05

K93a74r74e87l 71N37o93v38á65k 1554718663296

= metan. Ne CO2

+1/0
4.12.2015 0:53

R88a75d10k55a 47S88i22m16a91r31a 1252598934846

To,že největší jedy nám padají na hlavu z letadel, to nikomu nevadí ? !!?

0/0
27.11.2015 8:21

M80a74r81e10k 80R39ů14ž13i89č85k18a 9773228411294

Su v pohodě. Nad hlavó mně to letí tak jednó, dvakrát za tédeň. ;-D

+1/0
27.11.2015 22:05

P52e53t97r 38Z63d68e28n87ě66k 2554479104

Ze smradu z aut se mi v Praze blbě nedělá, zatímco ve vesnicích kolem Prahy je mi na zvracení z toho, co se valí z lokálních topenišť.

+7/−2
26.11.2015 23:19
Foto

M59i11l53a58n 37S76t51r23n62a82d55e89l 4361256859850

A nejen kolem prahy. I na moravě, to je nádhera, večerní procházka za vůně hoření lakovaného dřeva.

0/0
29.2.2016 13:02

T24o46m69a75s 79N85o49v77y 7278316408

Problem je, ze auta jezdi po mestech, kde je nejvic lidi, a tvori nejen CO2

+1/0
26.11.2015 7:26

P26a62v86e25l 53M42a38t54o12u46š37e79k 5100697288664

Samozřejmě, to jsou zase jen nic neříkající průměry. Je jasné, že např. v okolí tepelné elektrárny, kolem níž vede jedna okreska, asi budou emise z motorů aut proti emisím z elektrárny zanedbatelné, ale ve městech tomu je přesně naopak. Jenže právě v těch městech je koncentrace obyvatel nejvyšší a znečištění nejhorší. Také není jen CO2, ten vzniká při dokonalém spalování, kterého lze v motoru (na rozdíl od elektrárenského kotle) stěží docílit. Nehledě k tomu, že navzdory všem geniálnostem dnešních aut je jejich tepelná účinnost z principu prakticky stále stejná, tj. naprostá většina tepelné energie se nevyužije pro mechanickou práci, ale uniká do ovzduší.

+2/0
26.11.2015 16:00

F68r96a17n11t48i82š41e73k 30L85u71p30í72n60e74k 8401166466352

Benzinovy motor s neprimym vstřikem a nizka dan z benzinu. To je recept na ekologii dnesnich dnu, nic lespiho ted nemame. Z politiku je mi na bliti, místo toho cuchame denne ty smrady na ulici. Hlavne, ze to jede za 5 litru.

+2/−1
26.11.2015 0:22

P60e74t67r 11K57l96e69i82n 4490850658685

Já jezdim za 6 litrů benzínovým dvoulitrem. A to počítám 15 kilometrové popojíždění do práce se studeným startem. 

Recept je skutečně v nových benzíňákách. Tu oblibu naftových srágor nechápu.

0/0
30.11.2015 8:36

K16a61m29i79l 79S20c29h91w42a30g22e93r 3673706185806

;-D nízká daň z benzinu? jako že pak už by MHD nejezdil nikdo?

0/0
30.11.2015 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.