Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi ukázalo tlumiče vyrábějící elektřinu. Ideál na českou okresku

Automobilka Audi se pochlubila dvojicí drobných technických novinek z oblasti, které na rozdíl od motorů není věnována tak velká pozornost. Ale i nové tlumiče a stabilizátory jsou řešení, které pomůže snížit spotřebu paliva. A to díky tomu, že umí generovat elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T28o77m30á98š 59V28a45l26d37e29r 7173820649

Pokud budou poruchové jako měchové nic moc.:-)

0/0
5.12.2015 22:25

J14a55r82d69a 30S52o26k93o30l 1386628101761

Osazeno to ve všech autech na D1 a umět to napojit na rozhodnou síť tak ČEZ zkrachuje.

+1/0
5.12.2015 22:01

J51o92s65e88f 25V45a48l84a 9960613843653

o pouziti piezoelektrickych krystalu v tlumicich se psalo uz v r. 1970

0/0
5.12.2015 16:13

P97a28v17e39l 82S13o62b34o57t43k91a 5250704

a víte jaký může mít takový piezokrystal zdvih?

tj. jak moc ho lze stlačit (v procentech tloušťky)?

0/0
5.12.2015 19:44

P68a43v42e65l 97S48o66b97o82t76k52a 5600484

To je ale kravina.

Nedovedu si představit z čeho budou vyrobené ty převody aby fungovaly stejně kvalitně jako klasické tlumiče - a jakou budou mít výdrž/jak častá a drahá bude jejich výměna?

+1/0
5.12.2015 15:43

J14i70ř44í 78K17o93c97u13r31e34k 6185634465358

A ta energie, kterou tlumiče pohltí, se vezme odkud? Vyrobí ji silnice?

0/0
5.12.2015 14:19

P10a75v28e18l 10V49a28l56e12n15t29a 7981231287673

Pohyb ramena tlumiče je tu za pomoci sestavy ozubených kol převáděn k malému elektrickému motor-generátoru, který při tlumení vytváří elektrickou energii

Zdroj:http://auto.idnes.cz/elektromechanicke-tlumice-a-stabilizatory-audi-f58-/automoto.aspx?c=A151122_163723_automoto_vok

0/0
5.12.2015 15:19

J25i51ř63í 78Z44ý98k91a 9899773351960

otázkou je jestli to nebude brát energii využívanou na pohyb vozidla ... ta energie se přeci jen tak nevyskytne

0/0
5.12.2015 18:46

M66a46r19t33i11n 60K23a65r32á63s67e51k 9208303578688

No to samozrejme bude, ale uplne stejne ji berou bez uzitku i soucasne tlumice ze....

0/0
8.12.2015 15:34

J38i59ř17í 80E78r45b15e81n 1543844126357

Bude to taz energie, ktera se dnes mari v hydraulickem odporu a v prepoustecich ventilech a trenim se prevadi na odpadni teplo...

0/0
7.12.2015 23:20

M18a84r49e81k 13K32l60u19f91a 3818274484106

Při cestě z Kralup na D8 může tedy auto suplovat druhý blok v Dukovanech. ;-D

+2/0
5.12.2015 10:49

J61o44s61e82f 21N67o24v51a32k 5618282286258

Na D1 z toho budou lítat blesky. I am Flash, the fastest man alive! ;-D

+3/0
5.12.2015 9:15

L47u31k40á36š 78K26m58e86n57t 5479237854480

Na D1 se to bude téměř blížit perpetuu mobile :)

+2/0
4.12.2015 23:11

P87e68t47r 75M56i41c68h80a27l 2110534981432

"Co to je za békárnu?" :-)

0/0
4.12.2015 22:01

A26l87e82š 84C33e30j62n 5860834381782

Díry v silnicích máte tak energie bude!

0/0
4.12.2015 20:10

M64a12r11t89i22n 13F96r47a96n71t79i54š14e56k 7145860593445

a když se vytvoří šikovný dotační titul na výrobu elektřiny, tak budeme v audinách jezdit všichni ;-)

+4/0
4.12.2015 19:15

J29o30s86e37f 45Č98i70h13á72k 7231919320606

Jako ideál to nevidím, protože na našich silnicích je to tak zlé, že auto bude muset mít velkou baterii, aby mělo kam ukládat nastřádaný proud :-)

+7/0
4.12.2015 18:59

P14e40t68r 20N53o39v78o68t24ň14á16k 4120708463420

Jestli by nebylo levnější ty silnice opravit, ale jinak proč ne

0/0
4.12.2015 18:56

R78u38d28o43l13f 52T63r18n91a37v66s12k28y 8187406825544

Levnejsi pro obyvatelstvo zcela jiste, pro stat je to naopak moznost jak usetrit s odvolanim na to, ze vlastne jedna v zajmu ekologie...

+2/0
4.12.2015 19:31

P73e20t74r 24O45t45r60u57b80a 6756158262795

Zase dalsi duvod se zbavit auta s koncici zarukou.

0/0
4.12.2015 18:34

J34i73ř61í 37S33c44h93w58a28c18h 8498324758826

proč si kupovat elektronickou kalkulačku, co se může rpozbít, kuličkový sčot je nezničitelný (což se o obyčejných tlumičích rozhodně říci nedá....)

+1/0
4.12.2015 18:55

L86u36d59v59í83k 30G60a37j59d70o28š43í91k 2675843324752

Kdyby ten sčot dělal stejně snadno a stejně rychle přesně to samé jako elektronická kalkulačka (což se o obyčejných tlumičích říci dá), pak by ta vaše věta docela dávala smysl. ;-)

+1/0
5.12.2015 17:43

P58a90v21e12l 91L50o90h83b94e87r94g54e12r 5356911680625

Do práce a zpět a můžu  večer napájet celý barák. To jde.

0/0
4.12.2015 18:23

P73e30t30r 26B31o94ž29e95k 1243892183892

Jenže tam máte tak velký přebytek energie, že to nemáte kam uložit, je to jako s bleskem. A pokud pojedet po D1 pře vysočinu, tak se z Vás stane kulový blesk.

+1/0
4.12.2015 18:28

J51a36k73u95b 41R90o40u64s 3793930854672

Hm, super. Tento vynález možná ušetří trochu paliva. Třeba 20 litrů za celou dobu svojí životnosti? Ale pak, až se tlumiče vytlučou, bude výměna ne za 5000, ale za 105000. Tomu říkám výhodná koupě.

+18/0
4.12.2015 18:17

M74a87r42t64i82n 57V45a36l73e39n93t63a 2117598367

Za chvíli už se bude rekuperovat i energie kterou vynaložim na otočení volantu a sešlápnutí pedálu ;-D

+3/0
4.12.2015 18:11

J53i81ř25í 22K42o19c93u81r63e44k 6735734275358

Bicykl to umí už dávno :-/

0/−1
5.12.2015 14:15

R85o79b44e80r42t 34M86á11s74l70o 1561251297497

To nakonec skončí tím, že každý cestující dostane do ruky generátorek s kterým bude točit. A pak se teprve projeví opravdová výhoda MHD ;-D

+6/−2
4.12.2015 17:44
Foto

P18a92v42e36l 91T20r15n10ě77n40ý 4288228638876

;-D

0/0
4.12.2015 18:45

M79i26r39o17s61l18a75v 70Š97i81m31k88o 7795523162545

Už dávno mne napadlo, proč automobilky nepřešly na vyšší voltáž. Má jen výhody. Náklaďáky mají 24V už dávno...

+4/0
4.12.2015 17:29

T64o27m89á54š 72B69e11n46d81a 4160299840127

Možná moc velká baterka. Nevím.

+1/0
4.12.2015 18:22

E13m61i30l 69M98i30n58á41ř 7480629209727

Ne, ne! Na stejný výkon stejná váha. 4x větší napětí, 4x menší proud. Úplně zjednodušeně: Místo baterky 12V-40Ah byste měl 48V-10Ah. Ty samé články, jen jinak zapojené.

+1/−2
4.12.2015 18:37

J47i93ř60í 15S13c40h62w92a33c75h 8118314198246

těch článků by muselo být poněkud více (mohly by být menší) a byly by zapojené úplně stejně.

+2/0
4.12.2015 18:59

V20á25c92l35a54v 88K89o67v94á29ř 3108288794311

Ne, je to jak píše pan Schwach, stejné zapojení, více menších článků.

0/0
5.12.2015 10:22

J57i23ř25í 63E79r80b35e74n 1503404786757

Nezamennost elektrosoucastek mezi jednotlivymi modely, treba. S rostoucim mnozstvim elektroniky roste slozitost signalnich a vykonovych prevodniku - lepe receno, kdyby se ten prechod na 24 nebo 48 V uskutecnil pred 40 lety, bylo by to snazsi a treba startery ci sterace by pracovaly snaz. Jenze tenkrat se teprve prechazelo z 6 na 12 V...

0/0
7.12.2015 23:26

J66a90n 78V37o60n97d60r83á20č43e47k 2236188302819

"Díky tomu mají tyto elektromechanické tlumiče i proměnnou charakteristiku – míra rekuperace vlastně určuje míru tlumení, čím tužší budou tlumiče, tím více elektrické energie v tu chvíli generují." - pěkná pitomina, autor by si měl opáknout fyziku;-D;-D

+1/−3
4.12.2015 17:23

M78i98c41h15a83l 59T40o45m19i59n46s51k37ý 9881445737614

no ono to není tak jednoznačné jak si myslíte.

Když jsou tlumiče měkké, tak se sice víc budou točit ty ozubená kolečka Ale nebudou mít sílu vyrábět energii.

+2/−1
4.12.2015 17:28

J56a77n 32V97o88n67d67r12á67č95e21k 2246748122559

Laicky řečeno:

Tužší tlumiče - větší síla, menší dráha

Měkkčí tllmiče - menší síla, delší dráha

Ozubená kolečka jak píšete - el. energii vyrobí, vše je o regulaci

+1/−1
4.12.2015 18:53

M58i98c55h75a18l 35T93o26m35i55n68s76k24ý 9551335937744

jenže delší dráhu ujedou měkké tlumiče za delší čas - tj nekopírují přenášejí každý hrbol na silnici = méně energie.

0/0
5.12.2015 11:40

E68m85i66l 39M97i82n89á41ř 7720139269627

Jel jste někdy na elektrické koloběžce s rekuperací při brzdění? Tam je to jasné, když nastavíte větší rekuperaci, už nezaberou ani mechanické brzdy, jak to prudce brzdí pouze motorem. (předpokládám větší výkon motoru než EURO dovolených 250W).

Tady je to stejné, čím se tlumiče nastaví na větší výrobu energie, tím budou tvrdší.

A jak ovládáte vy fyziku, že dáváte taková doporučení autorovi? ;-)

+4/0
4.12.2015 17:58

J29a31n 44V57o90n92d38r42á68č64e36k 2626618952529

Jak ovládám fyziku? Nerad mám samochválu, no průměrnýho vysokoškoláka převálcuju i když asi ne ve všech oborech.

0/−4
4.12.2015 18:58

P29e89t53r 55D44l11o46u54h87ý 3455251592258

No, ve fyzice to nebude. Zkuste otočit nějakým el. motorem (generátorem) naprázdno. Velmi snadné. Potom připojte zátěž a uvidíte. A princip tohoto tlumiče je stejný.

+3/0
5.12.2015 0:28

M65a43r45e32k 76K62o15d33y34m 4299321621

tak to bude stačit tak akorát na provoz rádia

+1/0
4.12.2015 17:21

P93e61t15r 13T58y13č77k11a 6405692509292

No po nekterych usecich D1 to bude jezdit zadarmo.

+3/0
4.12.2015 17:19

V57l81a60s82t75i55m22i74l 42T22e76n34c29e14r 4840970907280

Po přečtení mě ihned napadlo, kolik bude taková fičura stát.

+1/0
4.12.2015 17:17

J94a70n 30K91r49e49j40č51a 2390412475584

a až si půjdu koupit 3 roky staré ojeté auto, tak si dám do rezervy 150 tisíc stranou na nové tlumiče...

+16/0
4.12.2015 17:16

J83a94n 92K26o74v93á12č 7322579775167

Neviděl bych to tak černě. Plazmové TV taky zpočátku staly 400 000.

0/0
4.12.2015 18:45

T56o30m80á83š 79Z82e54m28a78n 3205218744795

A pak je nahrtadily oled..

0/0
4.12.2015 19:17

P97e64t42r 21P52e34t26r 6803372838383

Myslite ty oled, ktere se dodnes v podstate nezacaly prodavat?

+1/0
5.12.2015 8:45

J81i41ř13í 39Z89ý95k67a 9709263631730

ne, má na mysli ó LED televize, které nám cpou všichni prodejci, ani by to byla pravda ... nabízejí pouze LCD televize s LED podsvícením.

0/0
5.12.2015 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.