Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi ukázalo tlumiče vyrábějící elektřinu. Ideál na českou okresku

Automobilka Audi se pochlubila dvojicí drobných technických novinek z oblasti, které na rozdíl od motorů není věnována tak velká pozornost. Ale i nové tlumiče a stabilizátory jsou řešení, které pomůže snížit spotřebu paliva. A to díky tomu, že umí generovat elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64o32m14á94š 70V29a62l81d67e82r 7673510209

Pokud budou poruchové jako měchové nic moc.:-)

0/0
5.12.2015 22:25

J89a57r92d41a 75S27o57k69o12l 1376308271881

Osazeno to ve všech autech na D1 a umět to napojit na rozhodnou síť tak ČEZ zkrachuje.

+1/0
5.12.2015 22:01

J12o44s31e82f 56V32a66l52a 9310513223273

o pouziti piezoelektrickych krystalu v tlumicich se psalo uz v r. 1970

0/0
5.12.2015 16:13

P46a13v91e90l 77S87o55b30o62t54k38a 5880534

a víte jaký může mít takový piezokrystal zdvih?

tj. jak moc ho lze stlačit (v procentech tloušťky)?

0/0
5.12.2015 19:44

P98a62v19e69l 61S94o83b77o80t26k27a 5590844

To je ale kravina.

Nedovedu si představit z čeho budou vyrobené ty převody aby fungovaly stejně kvalitně jako klasické tlumiče - a jakou budou mít výdrž/jak častá a drahá bude jejich výměna?

+1/0
5.12.2015 15:43

J36i44ř83í 66K67o16c79u23r38e23k 6655774345488

A ta energie, kterou tlumiče pohltí, se vezme odkud? Vyrobí ji silnice?

0/0
5.12.2015 14:19

P73a95v36e57l 16V42a38l56e68n57t82a 7681561387493

Pohyb ramena tlumiče je tu za pomoci sestavy ozubených kol převáděn k malému elektrickému motor-generátoru, který při tlumení vytváří elektrickou energii

Zdroj:http://auto.idnes.cz/elektromechanicke-tlumice-a-stabilizatory-audi-f58-/automoto.aspx?c=A151122_163723_automoto_vok

0/0
5.12.2015 15:19

J64i86ř73í 41Z91ý61k20a 9469943851320

otázkou je jestli to nebude brát energii využívanou na pohyb vozidla ... ta energie se přeci jen tak nevyskytne

0/0
5.12.2015 18:46

M18a39r70t48i52n 90K36a55r19á81s54e68k 9218273558788

No to samozrejme bude, ale uplne stejne ji berou bez uzitku i soucasne tlumice ze....

0/0
8.12.2015 15:34

J74i35ř83í 97E58r51b73e72n 1363914466417

Bude to taz energie, ktera se dnes mari v hydraulickem odporu a v prepoustecich ventilech a trenim se prevadi na odpadni teplo...

0/0
7.12.2015 23:20

M86a63r58e41k 70K83l33u98f85a 3308154904416

Při cestě z Kralup na D8 může tedy auto suplovat druhý blok v Dukovanech. ;-D

+2/0
5.12.2015 10:49

J10o28s66e20f 28N62o24v45a82k 5448202206878

Na D1 z toho budou lítat blesky. I am Flash, the fastest man alive! ;-D

+3/0
5.12.2015 9:15

L72u65k64á96š 21K60m53e94n68t 5559337224960

Na D1 se to bude téměř blížit perpetuu mobile :)

+2/0
4.12.2015 23:11

P37e92t56r 91M54i30c92h66a57l 2330174611182

"Co to je za békárnu?" :-)

0/0
4.12.2015 22:01

A39l32e95š 13C28e47j31n 5820204671432

Díry v silnicích máte tak energie bude!

0/0
4.12.2015 20:10

M88a18r54t46i46n 41F71r43a97n30t34i31š88e89k 7895890273315

a když se vytvoří šikovný dotační titul na výrobu elektřiny, tak budeme v audinách jezdit všichni ;-)

+4/0
4.12.2015 19:15

J25o42s57e44f 13Č30i31h98á64k 7371849900246

Jako ideál to nevidím, protože na našich silnicích je to tak zlé, že auto bude muset mít velkou baterii, aby mělo kam ukládat nastřádaný proud :-)

+7/0
4.12.2015 18:59

P26e34t23r 13N46o75v55o29t26ň61á72k 4630878143100

Jestli by nebylo levnější ty silnice opravit, ale jinak proč ne

0/0
4.12.2015 18:56

R16u23d38o56l14f 61T94r34n85a53v15s33k25y 8477766445574

Levnejsi pro obyvatelstvo zcela jiste, pro stat je to naopak moznost jak usetrit s odvolanim na to, ze vlastne jedna v zajmu ekologie...

+2/0
4.12.2015 19:31

P16e15t17r 95O75t85r53u24b70a 6116988802835

Zase dalsi duvod se zbavit auta s koncici zarukou.

0/0
4.12.2015 18:34

J80i24ř26í 30S91c50h97w37a86c62h 8318104368596

proč si kupovat elektronickou kalkulačku, co se může rpozbít, kuličkový sčot je nezničitelný (což se o obyčejných tlumičích rozhodně říci nedá....)

+1/0
4.12.2015 18:55

L40u51d40v80í48k 26G25a56j82d95o14š40í36k 2845423424592

Kdyby ten sčot dělal stejně snadno a stejně rychle přesně to samé jako elektronická kalkulačka (což se o obyčejných tlumičích říci dá), pak by ta vaše věta docela dávala smysl. ;-)

+1/0
5.12.2015 17:43

P95a53v11e71l 89L17o93h55b35e45r29g29e52r 5856951480365

Do práce a zpět a můžu  večer napájet celý barák. To jde.

0/0
4.12.2015 18:23

P22e71t40r 30B59o63ž68e33k 1413292263602

Jenže tam máte tak velký přebytek energie, že to nemáte kam uložit, je to jako s bleskem. A pokud pojedet po D1 pře vysočinu, tak se z Vás stane kulový blesk.

+1/0
4.12.2015 18:28

J24a23k94u53b 13R35o55u35s 3863490444452

Hm, super. Tento vynález možná ušetří trochu paliva. Třeba 20 litrů za celou dobu svojí životnosti? Ale pak, až se tlumiče vytlučou, bude výměna ne za 5000, ale za 105000. Tomu říkám výhodná koupě.

+18/0
4.12.2015 18:17

M35a23r80t94i36n 39V20a18l91e98n71t70a 2117398467

Za chvíli už se bude rekuperovat i energie kterou vynaložim na otočení volantu a sešlápnutí pedálu ;-D

+3/0
4.12.2015 18:11

J42i47ř58í 86K77o94c20u31r34e74k 6485594495228

Bicykl to umí už dávno :-/

0/−1
5.12.2015 14:15

R49o71b36e93r93t 45M81á73s95l11o 1181171677247

To nakonec skončí tím, že každý cestující dostane do ruky generátorek s kterým bude točit. A pak se teprve projeví opravdová výhoda MHD ;-D

+6/−2
4.12.2015 17:44
Foto

P33a52v72e88l 64T92r48n90ě57n67ý 4408128598696

;-D

0/0
4.12.2015 18:45

M61i90r60o67s79l59a10v 44Š17i44m10k17o 7685513572775

Už dávno mne napadlo, proč automobilky nepřešly na vyšší voltáž. Má jen výhody. Náklaďáky mají 24V už dávno...

+4/0
4.12.2015 17:29

T69o36m95á79š 10B32e74n70d84a 4290119790777

Možná moc velká baterka. Nevím.

+1/0
4.12.2015 18:22

E36m63i42l 32M13i44n20á57ř 7480879649507

Ne, ne! Na stejný výkon stejná váha. 4x větší napětí, 4x menší proud. Úplně zjednodušeně: Místo baterky 12V-40Ah byste měl 48V-10Ah. Ty samé články, jen jinak zapojené.

+1/−2
4.12.2015 18:37

J88i45ř38í 87S56c34h96w43a78c96h 8138164788686

těch článků by muselo být poněkud více (mohly by být menší) a byly by zapojené úplně stejně.

+2/0
4.12.2015 18:59

V38á25c88l82a59v 57K29o65v79á79ř 3668848644161

Ne, je to jak píše pan Schwach, stejné zapojení, více menších článků.

0/0
5.12.2015 10:22

J46i29ř31í 47E40r39b21e86n 1463814376947

Nezamennost elektrosoucastek mezi jednotlivymi modely, treba. S rostoucim mnozstvim elektroniky roste slozitost signalnich a vykonovych prevodniku - lepe receno, kdyby se ten prechod na 24 nebo 48 V uskutecnil pred 40 lety, bylo by to snazsi a treba startery ci sterace by pracovaly snaz. Jenze tenkrat se teprve prechazelo z 6 na 12 V...

0/0
7.12.2015 23:26

J14a46n 98V38o59n36d52r44á15č94e68k 2656388162309

"Díky tomu mají tyto elektromechanické tlumiče i proměnnou charakteristiku – míra rekuperace vlastně určuje míru tlumení, čím tužší budou tlumiče, tím více elektrické energie v tu chvíli generují." - pěkná pitomina, autor by si měl opáknout fyziku;-D;-D

+1/−3
4.12.2015 17:23

M33i64c57h31a71l 68T89o95m58i75n64s74k49ý 9571515777174

no ono to není tak jednoznačné jak si myslíte.

Když jsou tlumiče měkké, tak se sice víc budou točit ty ozubená kolečka Ale nebudou mít sílu vyrábět energii.

+2/−1
4.12.2015 17:28

J54a64n 53V82o65n51d29r39á41č30e10k 2516608642199

Laicky řečeno:

Tužší tlumiče - větší síla, menší dráha

Měkkčí tllmiče - menší síla, delší dráha

Ozubená kolečka jak píšete - el. energii vyrobí, vše je o regulaci

+1/−1
4.12.2015 18:53

M34i18c86h32a87l 59T64o35m23i49n49s62k93ý 9611135857634

jenže delší dráhu ujedou měkké tlumiče za delší čas - tj nekopírují přenášejí každý hrbol na silnici = méně energie.

0/0
5.12.2015 11:40

E26m60i20l 72M61i47n66á22ř 7370909409487

Jel jste někdy na elektrické koloběžce s rekuperací při brzdění? Tam je to jasné, když nastavíte větší rekuperaci, už nezaberou ani mechanické brzdy, jak to prudce brzdí pouze motorem. (předpokládám větší výkon motoru než EURO dovolených 250W).

Tady je to stejné, čím se tlumiče nastaví na větší výrobu energie, tím budou tvrdší.

A jak ovládáte vy fyziku, že dáváte taková doporučení autorovi? ;-)

+4/0
4.12.2015 17:58

J89a53n 96V21o55n49d41r69á29č88e56k 2886388402429

Jak ovládám fyziku? Nerad mám samochválu, no průměrnýho vysokoškoláka převálcuju i když asi ne ve všech oborech.

0/−4
4.12.2015 18:58

P26e88t35r 77D38l43o46u34h10ý 3535451712698

No, ve fyzice to nebude. Zkuste otočit nějakým el. motorem (generátorem) naprázdno. Velmi snadné. Potom připojte zátěž a uvidíte. A princip tohoto tlumiče je stejný.

+3/0
5.12.2015 0:28

M30a19r59e68k 34K86o33d94y51m 4509481211

tak to bude stačit tak akorát na provoz rádia

+1/0
4.12.2015 17:21

P59e77t66r 43T32y44č87k54a 6485142269842

No po nekterych usecich D1 to bude jezdit zadarmo.

+3/0
4.12.2015 17:19

V92l12a18s57t61i38m58i23l 76T64e37n71c12e48r 4660890977390

Po přečtení mě ihned napadlo, kolik bude taková fičura stát.

+1/0
4.12.2015 17:17

J15a46n 74K39r24e96j81č46a 2320532945334

a až si půjdu koupit 3 roky staré ojeté auto, tak si dám do rezervy 150 tisíc stranou na nové tlumiče...

+16/0
4.12.2015 17:16

J71a39n 85K30o21v93á36č 7742819865167

Neviděl bych to tak černě. Plazmové TV taky zpočátku staly 400 000.

0/0
4.12.2015 18:45

T96o42m94á50š 93Z41e83m76a97n 3565198984795

A pak je nahrtadily oled..

0/0
4.12.2015 19:17

P20e63t87r 21P75e25t15r 6143282538913

Myslite ty oled, ktere se dodnes v podstate nezacaly prodavat?

+1/0
5.12.2015 8:45

J96i84ř80í 36Z72ý62k33a 9569273391770

ne, má na mysli ó LED televize, které nám cpou všichni prodejci, ani by to byla pravda ... nabízejí pouze LCD televize s LED podsvícením.

0/0
5.12.2015 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.