Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Encyklopedie laurinek - motokola, omnibusy, pluhy i automobily

Společnost Škoda Auto letos slaví významná kulatá výročí. V roce 1895 byla založena firma Laurin & Klement, v roce 1905 zde vyrobili svůj první regulérní automobil a v roce 1925 došlo k fúzi s koncernem Škoda. Laurinky a škodovky psaly historii tuzemské silniční dopravy a prosadily se i v zahraničí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dík, pokochal jsem se. R^

0 0
možnosti
Foto

P90e49t75r 64W91i52l58f85e68r

27. 11. 2015 17:49

Automobil na obrázku č. 11 vypadá jako některý z francouzských strojů De Dion-Bouton. Třeba tento typ: https://www.classicdriver.com/en/car/de-dion-bouton/8-hp/1904/194990 .

1 0
možnosti

Dobrý postřeh, vypadá to podobně (rozhodně ne zcela stejně), včetně toho neobvyklého umístění chladiče. O původu vozu jsem vycházel z přednášek v muzeu, dokonce je taková informace i na webu Škodovky, kde se k této fotografii píše: "Přejímka motorek pro vojsko roku 1905. Na automobilu L&K sedí Václav Klement, první motocykl zprava drží závodník Narcis Podsedníček."

V. Klement je ten muž za volantem, druhý muž v civilu na voze by měl být V. Laurin.

Je pravda, že V. Klement jezdíval pracovně do zahraničí, i první motokolo si přivezl s Francie. Takže u tohoto vozu došlo minimálně k inspiraci. Že by to byl celý dovezený originál, se nikde nepíše, vyloučit se to asi nedá, ale třeba na něm zkoušeli svůj motor, atd. Také existuje fotka tovární budovy firmy Laurin a Klement, kde je na omítce jedné stěny pravděpodobně tento vůz namalován, otázkou je, proč by si ho tam nechali malovat, kdyby v něm nebyla i jejich invence. Tu fotku u sebe nemám, ale podívám se na ni ještě v archivu.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...