Diskuze

OBRAZEM: Encyklopedie laurinek - motokola, omnibusy, pluhy i automobily

Společnost Škoda Auto letos slaví významná kulatá výročí. V roce 1895 byla založena firma Laurin & Klement, v roce 1905 zde vyrobili svůj první regulérní automobil a v roce 1925 došlo k fúzi s koncernem Škoda. Laurinky a škodovky psaly historii tuzemské silniční dopravy a prosadily se i v zahraničí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

Dík, pokochal jsem se. R^

0 0
možnosti
Foto

P43e76t71r 13W78i20l14f79e88r

27. 11. 2015 17:49

Automobil na obrázku č. 11 vypadá jako některý z francouzských strojů De Dion-Bouton. Třeba tento typ: https://www.classicdriver.com/en/car/de-dion-bouton/8-hp/1904/194990 .

1 0
možnosti
RF

Dobrý postřeh, vypadá to podobně (rozhodně ne zcela stejně), včetně toho neobvyklého umístění chladiče. O původu vozu jsem vycházel z přednášek v muzeu, dokonce je taková informace i na webu Škodovky, kde se k této fotografii píše: "Přejímka motorek pro vojsko roku 1905. Na automobilu L&K sedí Václav Klement, první motocykl zprava drží závodník Narcis Podsedníček."

V. Klement je ten muž za volantem, druhý muž v civilu na voze by měl být V. Laurin.

Je pravda, že V. Klement jezdíval pracovně do zahraničí, i první motokolo si přivezl s Francie. Takže u tohoto vozu došlo minimálně k inspiraci. Že by to byl celý dovezený originál, se nikde nepíše, vyloučit se to asi nedá, ale třeba na něm zkoušeli svůj motor, atd. Také existuje fotka tovární budovy firmy Laurin a Klement, kde je na omítce jedné stěny pravděpodobně tento vůz namalován, otázkou je, proč by si ho tam nechali malovat, kdyby v něm nebyla i jejich invence. Tu fotku u sebe nemám, ale podívám se na ni ještě v archivu.

1 0
možnosti