Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový renault vypouští emise jako auto z 80. let, tvrdí němečtí ekologové

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdí, že Renault Espace nové generace, který se prodává od letoška, v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku, než je povoleno, protože vyhověl testům Evropské unie prováděným za nerealisticky nízké teploty motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T16o43m72á72š 22V20a10l59d93e74r 7853440919

Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.

+2/−1
26.11.2015 20:05

J86a38n 53K20o59n31v25a62l41i46n47k57a 5630961121795

Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.

+1/0
26.11.2015 14:33

V42i91t 75O61t72a63h55a11l 5235150149514

Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.

+2/0
26.11.2015 1:56

V17á23c38l10a60v 42J86e15b57a61v57ý 8260269743746

Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.

+3/−2
25.11.2015 23:55

O96n34d25ř58e22j 96L78o61š81o20t81h 1285335825521

Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.

+1/0
25.11.2015 23:51

K95a53r27e73l 55S28t17r47ž96a31n20o95v32s79k44ý 1598455975

I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.

+8/0
25.11.2015 23:14
Foto

V88o58j75t97ě56c90h 53P37a61v56l89í78k 5234631324158

Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.

+4/−1
25.11.2015 23:18

O65n13d97ř52e29j 55L88o86š27o37t12h 1115565805471

Ale ty emise stále klesají. Navíc auta jsou ten nejmenší problém, když jdu po silnici, necítím skoro nic z aut. Stačí jeden starý kotel na hnědé uhlí a dusí se celé město.

+4/0
25.11.2015 23:28
Foto

V59o46j30t44ě33c75h 97P96a35v30l27í66k 5604571284178

A je dobře, že klesají. I když pokud je pravda, co je v článku, zrovna Renaulltu za posledních 30 let moc neklesly.

NOx totiž moc cítit nejsou, ale zdraví škodí dost i v malých koncentracích.

A co se týče topenišť na tuhá paliva, tak ta už jsou v mnohých městech buď zakázána, nebo přísně regulována. V centru velkých měst žádný kotel na uhlí i proto nenajdete. (A navíc kouř z hnědého uhlí neobsahuje NOx, hlavně SO2, pevné částice a CxHx.) Na snížení emisí je potřeba tlačit na všech frontách.

+2/0
25.11.2015 23:41

O56n73d26ř24e40j 60L91o78š42o69t88h 1795295885521

Já netvrdím, že je to špatně. Dokonce myslím, že reálné je, aby u aut klesaly více, v provozu. Ale pokud se auto staví na to, aby splnilo normu, které je postavená na hlavu, tak je to těžké.

0/0
25.11.2015 23:45

V80á79c19l39a41v 92J28e97b39a66v16ý 8710329113886

Možná bude problém v tom, že prostě z nafťáku nikdy nepůjde nic čistého. Když zapálíte pneumatiku, tak prostě bude čoudit víc než zapálený dřevo.

0/0
25.11.2015 23:52
Foto

V37o39j98t29ě54c36h 39P66a16v98l53í50k 5124631854278

Ale to samozřejmě jde, jen to pak nemusí být finančně výhodnější na provoz, než jiná paliva.

0/0
25.11.2015 23:58

V77á46c76l46a85v 51J28e85b24a37v75ý 8860569343876

Ano, zapomněl jsem dodat okrajovou podmínku: za srovnatelné peníze (pořízení + provoz), tedy v reálném ekonomickém světě.

0/0
26.11.2015 0:08
Foto

V69o76j52t41ě59c79h 98P43a25v50l23í13k 5394871514268

To, že se auta dělala "jen na normu" je částečně vina normy, že to umožňuje, ale i vina automobilek, které plnily pouze literu a nikoli ducha normy.

Od automobilek je značně pokrytecké inzerovat v reklamách nové čisté motory, které pak, ač plní novější normu, ve skutečnosti znečišťují podobně jako mnohem starší.

Řešením je udělat novou, lepší normu, která lépe pokryje možné provozní režimi automobilů. Protože etiku automobilek asi jen tak snadno změnit nepůjde.

+1/0
25.11.2015 23:57

J43a52r48o37m35í54r 64K13r85á20l 4230149274599

Jenomže on ten smrad z tankeru je u nás ze Severního moře za několik hodin, víte ?  A alternativní pohony pro velké lodě jsou vyřešené už léta.

0/0
26.11.2015 8:02
Foto

V52o19j80t21ě82c73h 58P32a36v47l77í13k 5604941724488

Natolik naředěný (pokud se bavíme o NOx), že je to jedno. Ale souhlasím, třeba lodě na LNG jsou mnohem rozumnější řesení, než lodě na těžké topné oleje. To nic nemění na tom, že je něco potřeba dělat (i) s auty.

+1/0
26.11.2015 13:13

T87o97m72á20š 42V43a18l95d61e25r 7213490559

Kávový mlýnek je spolehlivější, než Vaše kecy. Vzduch dýchám kde žiji. Ne kde pluje loď. Přečtěte si jak emise postupují a jak se mísí. Pak piště. Zatím jste u mne V_ _, který papouškuje. A viz vykuchané DPF je pro mne větší zátěž. Máte jej také vykuchán?

0/0
26.11.2015 20:10
Foto

P48a66v93e26l 64P96o13d31e28š14v76a 5679217269

Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?

+4/0
25.11.2015 22:06
Foto

V11o59j32t92ě69c39h 46P32a25v41l16í27k 5184111834588

Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.

+1/0
25.11.2015 23:19
Foto

P67a61v19e75l 87P79o82d85e95š96v68a 5269697929

Obchází se to proto, že je to nesmysl.

0/0
26.11.2015 9:12
Foto

V95o52j30t27ě16c46h 39P32a51v19l19í26k 5514621204478

V tom se neshodneme. Já mám za to, že je omezení lokální produkce NOx, SOx, CxHx, O3 a PMxx zcela zásadní pro zdraví obyvatel měst.

+1/0
26.11.2015 13:54

O88n12d46ř68e46j 24L57o44š37o30t75h 1455965715701

Přesně tak, kdyby norma vyžadovala něco jiného, tak by to automobilky podle toho udělaly. Kdyby naladili auta tak, že budou vyhovovat po zahřátí, tak budou řešit, proč ne za studena.

0/0
25.11.2015 23:23

J29a61r31d45a 62K96u90b93r 5476283443205

Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.

+1/0
25.11.2015 22:01

J10o66s71e38f 30Š75e57m18e66l79í11k 7559801940857

On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku? 8-o

+2/0
25.11.2015 21:38

V88i85k70t92o35r 78Š48e88d63i29v27ý 8566501960176

Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se  teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička :-/

0/0
25.11.2015 22:17

P98e49t11r 13F57o77l65t90ý55n 9694486637146

V různých městech jsou zóny, kam mohou auta jen s euro.. ,. Však se uvažuje i o centru Prahy a Brna..

0/0
25.11.2015 22:30

O49n60d75ř63e67j 20L11o18š76o35t19h 1415615775171

Ty auta ale normu splňují, proto získala homologaci. Nikdo po automobilkách nechtěl, aby byly emise takové v běžném provozu. Vlastně já můžu říci, že moje auto normy splňuje, protože většinu jízd mám do 3 km do práce nebo do obchodu, či školy, školky...

+1/0
25.11.2015 23:26

V19á13c28l17a20v 58J79e60b53a76v47ý 8170339933246

Ano, například ti, kteří myslí na zdraví svoje i svého okolí. Je to stejné, jako že někdo na vesnici netopí uhlím, i když je to levnější. ;-)

Prostě buď budeme přemýšlet o svém okolí. Někteří se ho snažit udržet tak, aby bylo pro nás přívětivé a jiným je to jedno a na všechny okolo kašlou, hlavně, že oni uštří 2,50,- a táhne jim to vocpodu. :-P

0/0
26.11.2015 0:13

V33l85a25d44i49m13í52r 62D88i39a95t98k32a 1243917711944

Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...

0/0
25.11.2015 21:16

P10e57t81r 51S51k40o52k55a68n 3989319863299

Tam prece o ty emise vubec nejde. Mne osobne je to uplne jedno kolik to vypousti, stejne tak tem co tyhle nesmyslne regulace vymysleji. Jde jen o penize.

+5/−1
25.11.2015 20:47

K13a76r24e61l 12N32o25v27á37k 8148654497392

asi uz kazdymu je jasny o co tam jen jde. Brusel chce prachy, tak si vymyslel tridy Euro . NIkho nezajima kolik to auta vypusti Co2, protoze stejnak proti nakladni lodi atd je to porad prd

+3/0
25.11.2015 20:45
Foto

V77o24j58t57ě46c61h 14P51a17v74l21í72k 5814551724888

Všechy lodě světa: 1.1 miliardy tun CO2 ročně. Všechna auta světa: 1.7 miliardy tun CO2 ročně. Auta udělají víc.

0/0
25.11.2015 23:31
Foto

V79o13j31t75ě68c35h 28P84a69v22l68í56k 5774711534268

Podle automobilky Škoda vyprodukují jen osobní vozy dokonce 2.2 miliardy tun CO2 ročně.

0/0
25.11.2015 23:59

J12a21n 61M38a95c20e62k 9694815772948

včera jsem tento model viděl v autosalonu a i když stojí milion, je prostě nádherný :)

+3/0
25.11.2015 20:36
Foto

V11o12j88t30ě76c52h 37P57a10v44l73í69k 5524941734868

A ukrutně nepraktický, oproti předchozí generaci.

+1/0
25.11.2015 23:32

V34a92c57l72a45v 31V94a69v69r93a 3447914695507

Renaulty se do USA nedováží, tedy nejsou na trhu a Americe je jaxi jedno jestli si sami sobě otravujete ovzduší.

Na americkém trhu to byl jinak ousider VW firma která tu slavila u fanoušků dieselů nějaké úspěchy. Jako jediné evropské auto (výhradně s dieselem) se VW vyskytoval v tabulce nejprodávanějších aut v USA na asi 25 nebo 26.místě.

USA vysoce toleruje ostatní výrobce, kteří ostatně v USA vrábějí své vozy jako Toyota, Honda, Nissan, Hyundai/Kia, ale i Mercedes nebo VW. Nicméně od VW to byl podvod. Jo, bude to stát moc. Vy v Evropě netestujete zásadně vozy na škodliviny, a za druhé už vůbec ne na kvalitu. Ta je značně horší než i u všech tří amerických automobilek. Což se zatím v Evropě úspěšně tají. VW nepatří kvalitou ke špičce jakou je bezesporu Toyota, stejně jako Mercedes stále ještě neumí vyrobit motor s kvalitou a tichostí, kultivovaností motorů Lexus (Toyota). Opel netřeba ani jmenovat.

Hrůza nastane až se otevřou evropské trhy i Americe a naopak. Pak Němec dosedne na hrnec a bude volat  pomoc. Zákazník se rychle přeorientuje.  Ani o tom se ale nikdo neodvažuje polemozovat. A Amerika není na natahovací klíček aby zdražovala své výrobky jen proto, že Evropa je neumí vyrábět efektivně. Mluvím doslova o KAŽDÉM výrobku Made in USA nebo Made in EU. Cenově při stejné nebo lepší kvalitě, nemůže EU konkurovat.

Konrola emisí (nejen) u aut, je v Evropě v plenkách a automobilky si navzájem naschvály jistě nedělají. Žijí v symbióze podvodů v pohodě.  To by se musel najít žalobce a (nejen) ekologové jsou v Evropě podplatitelní.

VW i Renault mají peněz jak s.... . V USA to nejde.

+1/−5
25.11.2015 20:29

R61o92b89e39r27t 82T80o90m90e13c49z24e53k 8811374502195

Já bych ty USA v otázce ekologie tak nevelebil. Je známo že jsou největším znečišťovatelem okolních moří s milióny tun odpadků ročně.

+3/0
25.11.2015 20:39

J42a32r32o37s75l33a15v 59P79r16o28c60h82á18z45k86a 3582819802796

;-D;-D;-D

+1/0
25.11.2015 20:43

T22i77b89o16r 42S11u54l32o 7300774231420

To že Japonci učí Amričany vyrábět kvalitní auta už asi 30 let se ví. Ale že by americké automobilky předčily v kvalitě Evropu ? Proč tedy musela vláda USA zachraňovat v době krize prakticky každou americkou automobilku ? V Evropě to hrozilo maximálně PSA a možná FIatu. Do Evropy lze dovézt americké auto za rozumný peníz, tak proč se tady neprodávají ve větší míře už teď ? V něčem bude problém a obchodní podmínky to nebudou...

+1/0
25.11.2015 20:52

L28á84ď11a 69V46r22a84n69ý 7848798468757

Máš to dlouhý a ještě zmatený.

To co udělal VW bylo rozhodnutí nějakého papaláše z VW konkurovat emisně naftou proti benzínu na trhu v USA. No a někdo ten tlak nevydržel a "splnil" co se od něj očekávalo.

Evropská auta proti americkým jsou kvalitnější i technologicky vyspělejší.

+5/0
25.11.2015 21:00

J62i40ř18í 94S14c36h93w98a56c70h 8958644418266

americká auta jsou kvalitativně na úrovni Dacie s větší karosérií a motorem....a podvozkem co tomu motoru nestačí.....

+6/0
25.11.2015 21:01

K94a74r78e81l 39S12t92r84ž41a96n16o75v50s45k96ý 1208935425

Zrovna USA si nenechávají nijak zvlášť škrtit ekonomiku nějakými ekologickými normami. Je to druhý největší znečišťovatel hned po Číně.

+2/0
25.11.2015 23:16

L40u24b52o11š 91S58t28e93h82n23o 8852569871469

Většinou se pod pojmem emise zaměňují různé věci. Tou první jsou emise CO2, které nejsou zdraví škodlivé i když pravděpodobně způsobují globální oteplování. Horší jsou však emise NOx, CO a HC, které zdraví škodlivé jsou. V Americe řeší ty škodlivé složky a emise CO2 je nechávají chladnými. V Evropě se až zbytečně bojuje za nízké emise CO2.

0/0
26.11.2015 13:03

T37o30m27á20š 89M13o49r44a81v76č98í20k 3877386853575

Nechci EU strašit, ale boj s CO2 je dávno prohraný. Svět se vyvíjí a produkce CO2 globálně roste. Spíš by se měli zaměřit na jedy co z aut vychází (třeba model USA) - to je aspoň lokální problém, ale hlavním hráčem s CO2 je nyní rozvojový svět (Čína apod.). Případně globálně zadotovat výzkum (baterie, elektroauta).

+1/0
25.11.2015 20:06

V11a45c76l63a33v 27V72a93v81r29a 3637444285787

neznám model USA.

Zadotovat elektroauta? Jste při smyslech?

Ta vaše bájná Tesla prodělává i při rekordním sponzoringu bank na každém voze 4,000 dolarů.. to vše v zemi kde litr benzínu stojí 12 Kč.

VW jen prostě netušil že Diesel patří do traktoru nebo tahače, a že udělat model auta co by se Amíkům líbil zatím nedokázal vyrobit. Jejich kdysi nejúspěšnější Jetta se přirovnávala v US tisku k myčce nádobí..

Vámi zbožňovaný Golf je poměrně dobře inženýrsky zpracovaný, ale je to plain, nikoho neoslovující model, žádnou věkovou skupinu, ženy nebo muže.. je to blééééé..

Jo Toyota, Nissan nakonec i Honda natož Hyundai.. to je jiný kafe. Vědí co Amík vyžaduje za málo peněz a s max kvalitou a zárukou 10 let, s půjčkami s nulovým úrokem na 6 let..ostatně nejprodávanějším vozidlem je bezmála 30 let Ford řady F. Tedy motory s obsahem kolem 5600 ccm.

Prostě jiná země, vyžaduje se bezpečnost v provozu, kvalita a pohodlí.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2014/01/13/all-new-ford-f-150-redefines-full-size-trucks.html

+1/−5
25.11.2015 20:41

L98á84ď19a 69V47r30a28n86ý 7308908918957

Ty jsi mimo a to dost. Tesla Motors je firma z USA ;-D.

0/−1
25.11.2015 21:06

T41i74b12o81r 69S88u18l34o 7220494781330

určitě ano, toto je bezpečnost a kvalita F150 z roku 2001 https://www.youtube.com/results?search_query=crash+test+F+150

a toto je kvalita a bezpečnost mého mercedesu výrovy 2002

https://www.youtube.com/watch?v=FhcBthYDnu8

0/0
25.11.2015 21:06

T22o20m56á33š 38M69o48r15a25v13č77í23k 3117286893655

Nepsal jsem zadotovat elektroauta, ale výzkum.!

0/0
25.11.2015 22:23
Foto

V39o24j25t85ě71c36h 84P96a90v98l59í73k 5364921664588

Tesla na každém voze vydělá. Tedy náklady na výrobu jednoho vozu jsou nižší, než prodejní cena. Celkově ovšem je v mínusu, protože investuje do stavby nových výrobních zařízení.

0/0
25.11.2015 23:33

T15i84b56o36r 72S94u58l59o 7510864801380

A mimochodem, všiml si někdo, že žádná jiná automobilka na světě se do VW neobula, nevyužila toho ve své reklamní kampani ? Hyundai se tak rád obouval do Škodovky, proč né teď ? Protože všichni stojí svorně po kolena ve stejných "hovnech".

+15/0
25.11.2015 20:04







Najdete na iDNES.cz