- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tím jak ADAC poškodil Dacii, nejsou jeho testy relevantní. Byla to ostuda zfalšovat test vozu, který byl najednou konkurencí. Tak se jej zalekli, přestože se jedná o křáp.
Nejhorší je, že ty z.rdy ekologické platí EU z grantů a dotačních titulů, pro něž jsou generovány prostředky z daní všech evropských daňových poplatníků.
Předpokládám, že EU zakáže naftovým motorům se bez povolení zahřívat a problém je vyřešen, protože studené naftové motory normy splňují.
Naftový motor prostě nepatří do města a ani do osobáku. Sice žere o kousek méně, ale létá z něj rakovina. V USA to vědí, v Japonsku to vědí, ale Evropa si z nějakého záhadného důvodu myslí, že když vypustí o 1% méně CO2, tak to bude strašně fajn, i když při tom zadusí polovinu vlastního obyvatelstva.
Navíc bych všechny tyhle organizace zrušil, protože pokud je to pravda, měli to odhalit hned a ne po tom, co se auta s Euro5 nevyrábí. Co do teď dělali? V Evropě se prodá X desítek milionů aut za rok a nikdy nikdo ani jedno neotestoval v provozu.
I kdyby auta čoudila jako parní lokomotivy, tak je to zlomek toho, co vyprodukují letadla a lodě. Je známý dánský výzkum, že patnáct největších kontajnerových lodí na světě vyprodukuje tolik emisí, jako všechna auta na světě dohromady. Ale lodě a letadla nikdo neřeší, pořád jen auta.
Až Vaším městem budou jezdit tankery, či nízko prolétávat letadla, bude Váš argument něco platný. Emise NOx jsou škodlivé v lokálním měřítku, škodí živým tvorům a rostlinám v blízkosti zdroje znečištění. Celkově v atmosféře velký dopad nemají, neboť se rozkládají zpět na dusík.
Norma vyžaduje jisté podmínky měření. A výsledky pak odpovídají požadavkům a nebo ne. To je celé. Proč do toho pořád taháte běžný provoz? Jak ho chcete definovat?
Běžný provoz je nutno změřit, statisticky zpracovat a pak podle něj vytvořit novou normu, pokud možno tak, aby auto vyzkoušela v širokém spektru provozních režimů a nešla tedy snadno obejít.
Já hlavně nechápu, že do ted nikdo nezazaloval EU za EURO normy. Vždyť někdo plati u některých vozidel i 7 tisíc :) vlastně ty normy jsou k ničemu a jen tahali z lidi peníze.
On si skutečně někdo vybírá auto podle toho, co mu fičí z výfuku?
Prý ano. Aspoň to tvrdí ti, kteří se teď domáhají tučného odškodnění za újmu, kterou utrpěla jejich zelená dušička
Zregulujeme regulaci, dokážeme nemožné. A až nám dovolíte přeregulovat, auta nebudou vykazovat žádné emise. Teda před správnýma komisema...