Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a23n 65F93r64o12l96í82k 6856360435144

To by si měl VW nechat patentovat. Jak změnit auto s EURO 3 na ERO 150? Dát  drátěnku na nádobí do sání.;-)

0/0
28.11.2015 11:41

D37a75v39i47d 48R27y68c33h68e92t62s55k52ý 9606431880130

Tak predpokladam ze dobrovolne tam nikdo nepujde, ale pozor abyste v noci nenacapali soudruha Ťoka ze statniho dozoru jak vam to auto tajne predelava...

0/0
28.11.2015 11:13

P90e97t56r 10L88a16n64d95a 1979300605754

To zní jednoduše.

Takže, milý majiteli koncernového vozidla s motorem s cinknutým programem,

1) objednej se, vezmi si dovolenou a dostav se na vlastní náklady do servisu, kde strávíš asi 1 hodinu,

2) auto ti přeprogramují, aby odpovídalo normám, tedy trochu omezí výkon,

3) abych nezapomněl, stoupne ti k tomu omezení výkonu spotřeba.

Takže všichni hurá zúčastnit se této dobrovolné akce, když už to VW platí!!!

+1/0
27.11.2015 14:03

M70i74l54a23n 67Š88v67a97g80r79o46v70s84k89ý 9962609205518

Nikam nechoď.

0/0
28.11.2015 10:04

L13u68k17á78š 94V37a86ň14u48r69a 1735504493963

To je ale blabol. Ucpanim sani se nezvysi spotreba, ale snizi se vykon. Hlavne ve vyssich otackach. Dost to pripomina vrtulky, co se davaly do benzinovych motoru. Mereni vzduchu pomoci MAF ma totiz samo o sone obrovskou nepresnost mereni. Funguje na principu mereni ochlazovani ohrivane soucastky proudicim vzduchem.

0/0
27.11.2015 1:38

J17o56s97e28f 17L41e84b71d75u89š31k21a 4612843253985

Proboha, jaký má ta SW úprava vliv na emise při běžném provozu? Vůbec žádný. Tedy o co jde? SW se zapne jen tehdy, je-li zvednuta kapota. Jinak vůbec nevystupuje do hry a pokud by na mne někdo pŕišel s požadavkem na úpravu, nebudu souhlasit a budu se snažit úpravě vyhnout.

+3/−2
26.11.2015 23:37

J19a13r85o56s26l91a67v 90D78r27o36b62n50ý 6976338407397

to zase bude inzerátů: Vrátíme hodnoty výkonu a spotřeby vašich motorů jako před povinnou návštěvou servisu ;-D

+6/0
26.11.2015 23:31

J48o62s37e90f 77K53r77o66u41p92a 1279562836758

jednoduší by bylo zrušit měření emisí na STKR^

+2/−1
26.11.2015 23:23

P11e88t48r 59Š70t64ě92c80h 3252881168483

No já myslím, že se tady míchá řešení problému technického s právním a ve skutečnosti ten technický vyřešili v EU právníci a to tak, že vlastně není potřeba měnit nic, základ je aby SW pouze neobsahoval tu protiprávní část a jak právníci zjistili, tak ty skutečné údaje prostě nejsou vlastně pak problém, protože ono to splňování určitých norem není v důležitých parametrech vázáno na konkrétní typ vozu, ale na průměr celé kompletní řady motorů daného vozu. Snížení výkonu, které je snadno měřitelné, by se okamžitě profláklo a znamenalo by reklamace, takže k němu nepochybně nedojde. Problém je, že v USA ty emise tak nechat nemůžou, protože tam jim do toho zasáhl zejména daňový problém a neuvedení těch emisí na patřičnou úroveň by znamenalo vracení příslušné daňové úlevy i s několikanásobně vyšší sankcí, což překračuje ceny těch vozů a řešení, které nesníží výkon, což by znamenalo vrácení vozů, prostě pro USA není a nebude  vsadím boty, že zaplatí pokuty a dobrovolně každému v USA, kdo se přihlásí vrátí cenu auta, což bude levnější varianta a pak to střelí jako balík upravených aut do nějakého bazaru do Evropy. Takže pokud si lámete hlavu, jak tyto představené úpravy problém technicky řeší, tak pravdu mají ti co říkají, že nijak, zázrak se nekoná

+3/0
26.11.2015 22:11

P89e15t31r 31Č76e66r90m80á22k 9328865179410

Souhlas že se míchají technické a legislativní řešení. A v zásadě je to jednoduché - technický problém neexistuje, nic jako protiprávní sw neni, je to prostě vlasnost či funkce a v ní samotné problém není. Problém je však legislativní, a to pouze v usa, kde sice jsou uznávány hodnoty dle nedc ale jsou vyžadovány další věci, mimo jiné kompletní popis funkce emisního systému. A právě v tom je ten kámen úrazu - tam vw udělalo tu minelu a tuto funkci tam neuvedlo. To je ta ryzí podstata, všechno ostatní jsou vesmě mediální bubliny a vlna neznalosti. Každopadně řešení je zhruba tak jak píšete.

+4/0
26.11.2015 22:25

F59r17a88n84t98i50š44e94k 50N35o73v11á48k 6621745466671

Ostatně je otázkou, jestli EU verza vůbec tu normu porušuje. Norma říká, že má vozidlo v normovaném cyklu vykázat emise XY. A ty zcela bez debaty vykazuje. O tom, jak se toho má dosáhnout v podstatě nebyla řeč. VW jen použilo "kreativní" technické řešení .)

+1/0
27.11.2015 10:35

T47o48m83á38š 62K72a44p19l25a59n 8643129623783

no když by mi zvýšili spotřebu, tak by se změnily parametry vozu a mohl bych odstoupit od smlouvy (stejně jako když nesplní parametry emisí), nebo žádat slevu atp.

+1/0
26.11.2015 21:08

D11a40n28a 20N57a13i94m25a47n71o53v48á 1791570296386

"Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru."

Konecne se nekomu podarilo vymyslet perpetum mobile.

+2/−5
26.11.2015 19:41

J13a26r44o54m83í48r 32Č12e95c43h 1543748837892

Perpetuum mobile jistě né. Perpetuum mobile je stroj který pracuje bez vnějšího zdroje energie.Jediná dodána energie je počáteční impuls.To opravdu VW nevymyslel to mu moc fandíte.;-)

+1/0
26.11.2015 19:49

D78a91n87a 55N71a69i30m51a26n42o71v32á 1101220846246

Nejak si moc nedovedu v praxi predstavit, jak chteji dosahnout toho, ze se tri primo souvisejici promenne nebudou ovlivnovat. Vykon zustane, spotreba zustane .. a emise budou nekolikrat mensi, aby se dodrzela norma.

Tady neco nehraje. Ale co by clovek mohl cekat od podvodniku.

+5/−5
26.11.2015 19:52

P92e86t89r 85Č56e48r67m17á94k 9618175259240

Tak pro začátek je dobré si říct že to nejsou tři související proměnné. Výkon stojí úplně mimo, a spotřeba a emise jsou společné především papírově - jedna hodnota se totiž dle norem vypočítává z té druhé.

+3/0
26.11.2015 20:29

J24a58n 29N41o56v91á60k 9605338844585

Jde o emise NOx ty se nevypočítávají ze spotřeby, ale měří.

A úsporný režim motoru = chudá směs, nespálená část kyslíku = více emisí NOx. Takže pro pokles emisí NOx jen pomocí SW je nutno spotřebovávat více paliva.

A co se týká výkonu - ten restriktor v sání u 1.6 určitě maximální výkon motoru nějak ovlivní, otázkou je jen jak podstatně.

+1/0
26.11.2015 21:50

P18e60t98r 11Č81e60r48m20á26k 9818495669840

To samozřejmě, ale paní psala emise, tak to bylo potřeba vzít celkově, jinak ten přepočtový vztah funguje skutečně jen u co a spotřeby (a to obrácenně - spotřeba se dopočítává z emisí).

A vaše úvaha je sice správná, ovšem pokud se vw baví o parametrech tak se jedná pochopitelně o ty oficiální (tedy zjišténých dle metodik), tzn. může nastat situace že auto v praktickém provozu zaznamená v nějakém režimu užívání o něco zvýšenou spotřebu, nicméně ta oficiálně udávaná se změnit nemusí - a to mimo jiné právě proto že se dopočítává z co...

A ten usměrňovač jsem už viděl, restriktorem bych to nenazval, skutečně to hlavně usměrňuje tok vzduchu, a myslím že na výkon to tedy vliv mít nebude, a kdyby tak pouze minimální v rámci tolerance, a pakliže vemu v potaz že velmi často má jednotka vyšší výkon než udávaný, tak je situace že by auto mělo po aktualizaci sw výkon menší než deklarovaný v podstatě nereálná (což je logické, v opačném případě by si vw naopak samo vytvořilo skutečný problém...).

0/0
26.11.2015 22:04

P96e43t40r 34Č79e60r19m62á14k 9378125839510

To není žádné perpetum ale pouze oficiální mluva. Všechny hodnoty které jsou udávány v oficiálních technických parametrech jsou zjištěny dle předepsaných metodik a norem, aby byly výsledky porovnatelné. Tudíž např. hodnota výkonu je udávána jako maximální hodnota, a i když změním křivku jeho průběhu, hodnota zůstává = parametr se nezměnil. 

Takže toto prohlášení směřuje především k pár chytrákům, kteří by třeba rádi ze svého x let starého auta vytřískali nějaké peníze.

+1/0
26.11.2015 20:25

T89o53m30á33š 63Z69e11m40a76n 3945488654345

Takže přehrání sw v servisu půl hodiny a pak hned za přehrávači sw kteří auto vrátí do původní podoby/zvýší výkon a emise NOx..

+5/−1
26.11.2015 19:31

P43e23t96r 98Č42e73r90m44á43k 9228605369790

Z celého článku má smysl akorát ta poslední věta - tedy že úpravy se netýkají us trhu. Přitom to je ten jediný kde je skutečný problém s legislativou, v evropě žádný skutečný (pomineme mediální masírku) neexistuje. Takže nám VW v podstatě akorát oznámil že ty vozidla co přijedou na svolávačku dostanou aktualizovanější software, což je vlastně normální procedura, akorát to většinou media nešíří Rv

+4/−1
26.11.2015 18:33

J71a74r95o14m33í95r 26Č40e70c93h 1883918287792

Konečně rozumný člověk,který pochopil celou záležitostR^.Evropy se tato kauza vůbec netýká. Vytvořili ji senzace a zisku chtivi novináři.

+4/−2
26.11.2015 18:51

D64a53n29a 48N91a67i54m27a95n64o15v94á 1381920176556

V Evrope existuje jeden skutecny a podstatny problem. A to je podvod na zakaznika a bezduvodne obohaceni vyrobce.

Zakaznik dostava za sve penize jine zbozi, nez vyrobce deklaruje. Vedome tak uvadi spotrebitele v omyl a uctuje za zbozi cenu jako by bylo bez vady.

Az prijdete do restaurace a hostinsky si necha ve sklarne vyrobit pullitry, co budou mit ve skutecnosti jen 0.45L, ale bude vam uctovat plnou cenu, tak asi budete mluvit o problemu.

+4/−5
26.11.2015 19:46

J40a68r96o82m97í36r 43Č72e70c51h 1493938717282

Tento problém je v USA nikoliv v Evropě. Normy v Evropě jsou někde úplně jinde.Problém udělali s této kauzy novináři a vy jim věřite?věřite také mírumilovné islamisty?:-(

+2/−2
26.11.2015 19:55

D17a16n23a 92N36a89i24m73a68n67o34v53á 1781410986386

Takze VW je takovy dobrodinec, ze i presto, ze v EU zadny problem neni, tak bude menit sw a nektere dily. To da rozum, ze.

Jinak nechapu vasi logiku, spojovat auta s migraci, ale kazdy jsme nejaky.

+1/−2
26.11.2015 20:00

P67e33t32r 24Č63e30r94m44á81k 9388195569760

Žádný dobrodinec, sw se aktualizuje úplně běžně, a svolávačky jsou také známá věc, zkrátka skutečně se neděje nic, mediální vlna je samozřejmě jiná.

+2/0
26.11.2015 20:14

T49o28m60á54š 76V56e97s80e45l65ý 5265418650989

ale on žádný problém není ani v Evropě, ani v US. Je požadavek splnit určité emise za nějakých byrokraticky stanovených a v reálném provozu naprosto nesmyslných podmínek - a motor tyto emise plní. V  jiných podmínkách se chová jinak, to je ovšem chyba toho, kdo vymýšlel ty podmínky, ne toho kdo je splnil.

+3/0
26.11.2015 22:13

P38e58t53r 56Č12e73r42m83á25k 9708575639860

Mýlíte se, zákazník v evropě dostal přesně to co výrobce deklaroval. To že ty hodnoty jsou uváděny pouze ve vztahu k nějekému specifickému režimu který panuje pouze při měření a v reálu je nejde napodobit je věc jiná, plošná a týká se všech.

+2/−1
26.11.2015 20:13

M21a78r21t96i79n 66P95r29i49m72a97s 4127837101561

Vy jste ale demagog...

+1/−4
26.11.2015 20:23

P31e66t16r 81Č97e30r65m84á37k 9818175829440

Realitsta, stačí si zjistit jak se věci mají a méně hltat titulky ;-)

+2/0
26.11.2015 20:26

M64a12r88e96k 22K69l86u11f34a 3688454744686

To jsem zvědav, kolik pakoušů se dostaví ..... ;-D

+1/0
26.11.2015 18:04

L79u87k84á54š 53S28l72a84n61i57n64a 1741653653541

Ty co jezdi do autorizovaného na servis, tak jim to stejne bude provedeno automaticky a ti ostatní stejne casem budou muset prijet, jinak prijdou o technicak/technickou.

0/−1
26.11.2015 18:07

L93u82k25á72š 82S61l63a46n82i11n88a 1231223553961

Opravuji "Ti".

0/0
26.11.2015 18:08

P97e69t17r 38Č50e76r98m81á37k 9878195589120

O žádnou technickou ani techničák samozřejmě nikdo nepřijde ani když se nedostaví, vozidla mají platné homologace a na tom se nic nemění. ;-)

+2/−2
26.11.2015 18:28

L54u34k31á55š 14S42l16a50n52i72n90a 1161253513111

Bohuzel se chysta povinnost, takze az budete na cernem seznamu, který bude mit k dispozici technicka a z technicke vas vykopnou diky seznamu, tak se nedivte.

0/0
27.11.2015 7:02

P53e64t14r 60Č38e64r59m93á67k 9378255769940

Nic takovéjo se nechystá, neexistuje pro to žádná opora v legislativním prostředí. Akorát o tom píšou media, tím to končí. Auta mají platnou homologaci, její získání bylo v souladu s předepsanou metodikou, tam není o čem. Příběh problému v eu rozvíjí jenom a pouze media, nic oficiálního a hmatatelného se neděje.

0/0
27.11.2015 21:29

J10a87r83o72m13í61r 91Č58e78c43h 1193798487552

Právě že to ví a moc dobře!

+1/0
26.11.2015 18:02

J54a96r25o31m34í35r 96Č38e72c83h 1583298477932

Větší polovina majitelů modernějších dieselu má vykuchany DPF filtr,čímž v podstatě porušuje normy a zákon. Nikomu z vás to nevadí? Hlavně že tu řešite tuhle nesmyslnou aféru.Rv:-/

+12/−1
26.11.2015 17:02

J40i63ř27í 88Z64ý21k50a 9649873271130

vadí, ale tady se diskutuje o chybách automobilky. Nebo snad chcete říci, že lze nad takovými podvody mávnout rukou, protože si jejich zákazníci stejně auta upraví tak, že stejně nebudou plnit homologaci?

+2/−1
26.11.2015 17:21

J63a58r52o74m30í94r 80Č89e18c14h 1953518167892

Chyba je že se cpala z diesely do Ameriky.Kdyby tam vyvážela jen benzínové motorizace ,po ničem nestekne ani pes a všichni v Evropě dál jezdí spokojeně na naftu a novináři by neměli o čem psát.

+2/−1
26.11.2015 18:06

D51e96n71i24s 10W24i82t23z96k27u 3243251309247

a to je chyba?

0/0
26.11.2015 18:25

J36a15r89o19m96í27r 70Č76e53c62h 1513878777392

Ano je to chyba.Amerika jede v benzínu a má u dieselu stejné emisní normy.Což je nesmysl,ale to vy jak tuším že majitel amerického atmosférického benzínu jisté víte.;-)

+1/−2
26.11.2015 19:42

D39e89n44i22s 21W97i23t24z78k49u 3863131309497

člověče v Americe je tolik dieselů, že byste se divil, dokonce je to naopak, tam to totiž na tom dieselu přímo stojí

0/0
26.11.2015 21:22

T60o35m59á15š 74K65n62a12i24f85l 6533870297740

vetsi polovina? jsi si jisty? vetsi polovina ani netusi, ze tam DPF má.

0/0
26.11.2015 17:29

L52u18k72á22š 45S52k82o17p82a12l 9136318115221

Vadi. A doufam, ze je brzo osoli nejakym zakonem. Ale větší část to nebude.

0/0
26.11.2015 17:41

L35u49k32á93š 96S30k25o28p13a46l 9236228765361

Btw neexistuje nic jako větší nebo menší polovina ;-)

+2/0
26.11.2015 17:43

L75u57k67á33š 78S47l70a70n76i74n67a 1761653533511

Ostatní znacky také neprochazi testy, i na ty je tim padem se potřeba zamerit.,

+1/0
26.11.2015 18:00

P57e12t52e63r 49M75o74l63n59á89r 8975584342149

Menej vzduchu ,menšie množstvo kyslíka vo valci nižšia teplota horenia nafty nižšie emisie,druhá strana ale je nižší výkon a vyššia spotreba nafty ,ten nový software bude upravený tak aby váha vzduchu nehlásila menšie vzduchu ako chybu a bude zmenený aj režim EGR ventily ktorý bude pridávať do valcov viac výfukových spalín čo ešte viac zníži emisie ,u 2 L motorov sa počíta po zmene softwaru zo stratou výkonu 14 koní a znížením krútiace momentu vo vyšších otáčkach až o 50 Nm a zvýšením spotreby od cca 0,3  0,5 litra ,u 1,6 to ešte nezverejnili ale bude z toho asi riadny leňochod

+2/−1
26.11.2015 16:58

M36a97r33t75i56n 41H34o43c78e52k 5629515644717

já si myslím, že když ten podvod uvedli v život, tak měli v šuplíku několik řešení, co kdyby to náhodou někdo odhalil a jak to okamžitě opravit. asi nečekali, že se na to roky nepřijde a že to odhalí amíci, tak to asi už vůbec nečekali. teď honem oprášili starej šuplík a vytáhli řešení jak vše napravit. je to banda grázlů Rv

+4/−1
26.11.2015 16:51

J57a36r29o63m71í75r 55Č44e69c57h 1363608107932

Jako většina dnešních výrobců. Kvalita a spolehlivost je dávno minulosti,žijeme v konzumní době. Navíc eskaluje napětí v celém světě jsme jen krůček od války. Takže nějaký Dieselgate je mi ukradenýCekaji nás daleko větší problémy takže je zbytečné se rozcilovat nad blbostma.:-(

+4/0
26.11.2015 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.