Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a97n 58F12r43o25l41í61k 6776600355364

To by si měl VW nechat patentovat. Jak změnit auto s EURO 3 na ERO 150? Dát  drátěnku na nádobí do sání.;-)

0/0
28.11.2015 11:41

D76a77v66i37d 24R93y87c79h64e73t94s31k53ý 9786881190190

Tak predpokladam ze dobrovolne tam nikdo nepujde, ale pozor abyste v noci nenacapali soudruha Ťoka ze statniho dozoru jak vam to auto tajne predelava...

0/0
28.11.2015 11:13

P86e20t29r 79L79a71n46d52a 1369720305774

To zní jednoduše.

Takže, milý majiteli koncernového vozidla s motorem s cinknutým programem,

1) objednej se, vezmi si dovolenou a dostav se na vlastní náklady do servisu, kde strávíš asi 1 hodinu,

2) auto ti přeprogramují, aby odpovídalo normám, tedy trochu omezí výkon,

3) abych nezapomněl, stoupne ti k tomu omezení výkonu spotřeba.

Takže všichni hurá zúčastnit se této dobrovolné akce, když už to VW platí!!!

+1/0
27.11.2015 14:03

M77i78l76a95n 56Š51v42a18g52r73o24v16s66k98ý 9142139375578

Nikam nechoď.

0/0
28.11.2015 10:04

L63u36k31á51š 90V50a15ň56u96r15a 1295834873303

To je ale blabol. Ucpanim sani se nezvysi spotreba, ale snizi se vykon. Hlavne ve vyssich otackach. Dost to pripomina vrtulky, co se davaly do benzinovych motoru. Mereni vzduchu pomoci MAF ma totiz samo o sone obrovskou nepresnost mereni. Funguje na principu mereni ochlazovani ohrivane soucastky proudicim vzduchem.

0/0
27.11.2015 1:38

J66o12s86e93f 27L35e96b37d55u11š66k22a 4952223233795

Proboha, jaký má ta SW úprava vliv na emise při běžném provozu? Vůbec žádný. Tedy o co jde? SW se zapne jen tehdy, je-li zvednuta kapota. Jinak vůbec nevystupuje do hry a pokud by na mne někdo pŕišel s požadavkem na úpravu, nebudu souhlasit a budu se snažit úpravě vyhnout.

+3/−2
26.11.2015 23:37

J67a43r25o78s18l93a55v 35D87r36o89b10n53ý 6366878677857

to zase bude inzerátů: Vrátíme hodnoty výkonu a spotřeby vašich motorů jako před povinnou návštěvou servisu ;-D

+6/0
26.11.2015 23:31

J92o49s63e22f 19K85r12o59u36p79a 1309842776548

jednoduší by bylo zrušit měření emisí na STKR^

+2/−1
26.11.2015 23:23

P91e42t27r 47Š85t68ě19c21h 3712561608163

No já myslím, že se tady míchá řešení problému technického s právním a ve skutečnosti ten technický vyřešili v EU právníci a to tak, že vlastně není potřeba měnit nic, základ je aby SW pouze neobsahoval tu protiprávní část a jak právníci zjistili, tak ty skutečné údaje prostě nejsou vlastně pak problém, protože ono to splňování určitých norem není v důležitých parametrech vázáno na konkrétní typ vozu, ale na průměr celé kompletní řady motorů daného vozu. Snížení výkonu, které je snadno měřitelné, by se okamžitě profláklo a znamenalo by reklamace, takže k němu nepochybně nedojde. Problém je, že v USA ty emise tak nechat nemůžou, protože tam jim do toho zasáhl zejména daňový problém a neuvedení těch emisí na patřičnou úroveň by znamenalo vracení příslušné daňové úlevy i s několikanásobně vyšší sankcí, což překračuje ceny těch vozů a řešení, které nesníží výkon, což by znamenalo vrácení vozů, prostě pro USA není a nebude  vsadím boty, že zaplatí pokuty a dobrovolně každému v USA, kdo se přihlásí vrátí cenu auta, což bude levnější varianta a pak to střelí jako balík upravených aut do nějakého bazaru do Evropy. Takže pokud si lámete hlavu, jak tyto představené úpravy problém technicky řeší, tak pravdu mají ti co říkají, že nijak, zázrak se nekoná

+3/0
26.11.2015 22:11

P90e44t96r 82Č29e22r98m35á12k 9728595669570

Souhlas že se míchají technické a legislativní řešení. A v zásadě je to jednoduché - technický problém neexistuje, nic jako protiprávní sw neni, je to prostě vlasnost či funkce a v ní samotné problém není. Problém je však legislativní, a to pouze v usa, kde sice jsou uznávány hodnoty dle nedc ale jsou vyžadovány další věci, mimo jiné kompletní popis funkce emisního systému. A právě v tom je ten kámen úrazu - tam vw udělalo tu minelu a tuto funkci tam neuvedlo. To je ta ryzí podstata, všechno ostatní jsou vesmě mediální bubliny a vlna neznalosti. Každopadně řešení je zhruba tak jak píšete.

+4/0
26.11.2015 22:25

F56r23a28n81t24i34š50e19k 80N96o66v36á88k 6121975766801

Ostatně je otázkou, jestli EU verza vůbec tu normu porušuje. Norma říká, že má vozidlo v normovaném cyklu vykázat emise XY. A ty zcela bez debaty vykazuje. O tom, jak se toho má dosáhnout v podstatě nebyla řeč. VW jen použilo "kreativní" technické řešení .)

+1/0
27.11.2015 10:35

T77o17m61á12š 93K66a62p53l59a18n 8853519513293

no když by mi zvýšili spotřebu, tak by se změnily parametry vozu a mohl bych odstoupit od smlouvy (stejně jako když nesplní parametry emisí), nebo žádat slevu atp.

+1/0
26.11.2015 21:08

D82a59n88a 38N55a89i39m56a31n20o96v19á 1461390556406

"Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru."

Konecne se nekomu podarilo vymyslet perpetum mobile.

+2/−5
26.11.2015 19:41

J19a10r58o30m93í52r 14Č55e62c55h 1643378637262

Perpetuum mobile jistě né. Perpetuum mobile je stroj který pracuje bez vnějšího zdroje energie.Jediná dodána energie je počáteční impuls.To opravdu VW nevymyslel to mu moc fandíte.;-)

+1/0
26.11.2015 19:49

D64a66n39a 76N83a75i98m72a52n85o51v31á 1841500156846

Nejak si moc nedovedu v praxi predstavit, jak chteji dosahnout toho, ze se tri primo souvisejici promenne nebudou ovlivnovat. Vykon zustane, spotreba zustane .. a emise budou nekolikrat mensi, aby se dodrzela norma.

Tady neco nehraje. Ale co by clovek mohl cekat od podvodniku.

+5/−5
26.11.2015 19:52

P29e32t96r 29Č97e84r92m30á35k 9408545439750

Tak pro začátek je dobré si říct že to nejsou tři související proměnné. Výkon stojí úplně mimo, a spotřeba a emise jsou společné především papírově - jedna hodnota se totiž dle norem vypočítává z té druhé.

+3/0
26.11.2015 20:29

J98a35n 11N91o15v55á39k 9795688554795

Jde o emise NOx ty se nevypočítávají ze spotřeby, ale měří.

A úsporný režim motoru = chudá směs, nespálená část kyslíku = více emisí NOx. Takže pro pokles emisí NOx jen pomocí SW je nutno spotřebovávat více paliva.

A co se týká výkonu - ten restriktor v sání u 1.6 určitě maximální výkon motoru nějak ovlivní, otázkou je jen jak podstatně.

+1/0
26.11.2015 21:50

P40e46t57r 71Č78e71r67m63á49k 9778365419400

To samozřejmě, ale paní psala emise, tak to bylo potřeba vzít celkově, jinak ten přepočtový vztah funguje skutečně jen u co a spotřeby (a to obrácenně - spotřeba se dopočítává z emisí).

A vaše úvaha je sice správná, ovšem pokud se vw baví o parametrech tak se jedná pochopitelně o ty oficiální (tedy zjišténých dle metodik), tzn. může nastat situace že auto v praktickém provozu zaznamená v nějakém režimu užívání o něco zvýšenou spotřebu, nicméně ta oficiálně udávaná se změnit nemusí - a to mimo jiné právě proto že se dopočítává z co...

A ten usměrňovač jsem už viděl, restriktorem bych to nenazval, skutečně to hlavně usměrňuje tok vzduchu, a myslím že na výkon to tedy vliv mít nebude, a kdyby tak pouze minimální v rámci tolerance, a pakliže vemu v potaz že velmi často má jednotka vyšší výkon než udávaný, tak je situace že by auto mělo po aktualizaci sw výkon menší než deklarovaný v podstatě nereálná (což je logické, v opačném případě by si vw naopak samo vytvořilo skutečný problém...).

0/0
26.11.2015 22:04

P44e27t78r 73Č18e51r52m30á65k 9968525609490

To není žádné perpetum ale pouze oficiální mluva. Všechny hodnoty které jsou udávány v oficiálních technických parametrech jsou zjištěny dle předepsaných metodik a norem, aby byly výsledky porovnatelné. Tudíž např. hodnota výkonu je udávána jako maximální hodnota, a i když změním křivku jeho průběhu, hodnota zůstává = parametr se nezměnil. 

Takže toto prohlášení směřuje především k pár chytrákům, kteří by třeba rádi ze svého x let starého auta vytřískali nějaké peníze.

+1/0
26.11.2015 20:25

T39o78m94á74š 14Z59e76m26a88n 3615368304515

Takže přehrání sw v servisu půl hodiny a pak hned za přehrávači sw kteří auto vrátí do původní podoby/zvýší výkon a emise NOx..

+5/−1
26.11.2015 19:31

P72e90t92r 97Č72e92r70m57á87k 9758655719270

Z celého článku má smysl akorát ta poslední věta - tedy že úpravy se netýkají us trhu. Přitom to je ten jediný kde je skutečný problém s legislativou, v evropě žádný skutečný (pomineme mediální masírku) neexistuje. Takže nám VW v podstatě akorát oznámil že ty vozidla co přijedou na svolávačku dostanou aktualizovanější software, což je vlastně normální procedura, akorát to většinou media nešíří Rv

+4/−1
26.11.2015 18:33

J12a58r74o48m15í21r 39Č42e87c67h 1733728757642

Konečně rozumný člověk,který pochopil celou záležitostR^.Evropy se tato kauza vůbec netýká. Vytvořili ji senzace a zisku chtivi novináři.

+4/−2
26.11.2015 18:51

D23a55n65a 52N52a65i87m79a38n71o98v78á 1661780806896

V Evrope existuje jeden skutecny a podstatny problem. A to je podvod na zakaznika a bezduvodne obohaceni vyrobce.

Zakaznik dostava za sve penize jine zbozi, nez vyrobce deklaruje. Vedome tak uvadi spotrebitele v omyl a uctuje za zbozi cenu jako by bylo bez vady.

Az prijdete do restaurace a hostinsky si necha ve sklarne vyrobit pullitry, co budou mit ve skutecnosti jen 0.45L, ale bude vam uctovat plnou cenu, tak asi budete mluvit o problemu.

+4/−5
26.11.2015 19:46

J28a19r42o41m73í67r 23Č22e30c18h 1213298837332

Tento problém je v USA nikoliv v Evropě. Normy v Evropě jsou někde úplně jinde.Problém udělali s této kauzy novináři a vy jim věřite?věřite také mírumilovné islamisty?:-(

+2/−2
26.11.2015 19:55

D28a34n96a 37N56a12i32m33a22n15o39v32á 1301120496356

Takze VW je takovy dobrodinec, ze i presto, ze v EU zadny problem neni, tak bude menit sw a nektere dily. To da rozum, ze.

Jinak nechapu vasi logiku, spojovat auta s migraci, ale kazdy jsme nejaky.

+1/−2
26.11.2015 20:00

P53e59t60r 96Č48e63r40m43á90k 9558415529310

Žádný dobrodinec, sw se aktualizuje úplně běžně, a svolávačky jsou také známá věc, zkrátka skutečně se neděje nic, mediální vlna je samozřejmě jiná.

+2/0
26.11.2015 20:14

T44o53m67á95š 15V52e73s81e39l32ý 5785678940969

ale on žádný problém není ani v Evropě, ani v US. Je požadavek splnit určité emise za nějakých byrokraticky stanovených a v reálném provozu naprosto nesmyslných podmínek - a motor tyto emise plní. V  jiných podmínkách se chová jinak, to je ovšem chyba toho, kdo vymýšlel ty podmínky, ne toho kdo je splnil.

+3/0
26.11.2015 22:13

P36e12t51r 46Č21e72r94m63á60k 9688855839630

Mýlíte se, zákazník v evropě dostal přesně to co výrobce deklaroval. To že ty hodnoty jsou uváděny pouze ve vztahu k nějekému specifickému režimu který panuje pouze při měření a v reálu je nejde napodobit je věc jiná, plošná a týká se všech.

+2/−1
26.11.2015 20:13

M93a62r45t10i70n 79P11r77i60m70a35s 4247587741531

Vy jste ale demagog...

+1/−4
26.11.2015 20:23

P24e37t81r 39Č53e66r13m40á49k 9188295789360

Realitsta, stačí si zjistit jak se věci mají a méně hltat titulky ;-)

+2/0
26.11.2015 20:26

M79a92r98e19k 31K88l78u28f92a 3318184874936

To jsem zvědav, kolik pakoušů se dostaví ..... ;-D

+1/0
26.11.2015 18:04

L29u75k40á25š 32S62l97a50n49i32n85a 1561403963901

Ty co jezdi do autorizovaného na servis, tak jim to stejne bude provedeno automaticky a ti ostatní stejne casem budou muset prijet, jinak prijdou o technicak/technickou.

0/−1
26.11.2015 18:07

L31u95k90á50š 10S74l96a67n71i26n92a 1691943343301

Opravuji "Ti".

0/0
26.11.2015 18:08

P16e72t50r 58Č47e37r10m34á85k 9668805849400

O žádnou technickou ani techničák samozřejmě nikdo nepřijde ani když se nedostaví, vozidla mají platné homologace a na tom se nic nemění. ;-)

+2/−2
26.11.2015 18:28

L69u22k61á90š 90S87l95a96n39i67n86a 1291313173681

Bohuzel se chysta povinnost, takze az budete na cernem seznamu, který bude mit k dispozici technicka a z technicke vas vykopnou diky seznamu, tak se nedivte.

0/0
27.11.2015 7:02

P97e38t91r 12Č25e28r26m23á15k 9808595629310

Nic takovéjo se nechystá, neexistuje pro to žádná opora v legislativním prostředí. Akorát o tom píšou media, tím to končí. Auta mají platnou homologaci, její získání bylo v souladu s předepsanou metodikou, tam není o čem. Příběh problému v eu rozvíjí jenom a pouze media, nic oficiálního a hmatatelného se neděje.

0/0
27.11.2015 21:29

J71a15r83o29m88í66r 97Č58e63c12h 1773178387332

Právě že to ví a moc dobře!

+1/0
26.11.2015 18:02

J76a15r63o39m25í29r 41Č35e56c73h 1773688217522

Větší polovina majitelů modernějších dieselu má vykuchany DPF filtr,čímž v podstatě porušuje normy a zákon. Nikomu z vás to nevadí? Hlavně že tu řešite tuhle nesmyslnou aféru.Rv:-/

+12/−1
26.11.2015 17:02

J98i56ř19í 41Z34ý73k35a 9349833661390

vadí, ale tady se diskutuje o chybách automobilky. Nebo snad chcete říci, že lze nad takovými podvody mávnout rukou, protože si jejich zákazníci stejně auta upraví tak, že stejně nebudou plnit homologaci?

+2/−1
26.11.2015 17:21

J64a19r19o44m36í24r 94Č86e93c49h 1173518517432

Chyba je že se cpala z diesely do Ameriky.Kdyby tam vyvážela jen benzínové motorizace ,po ničem nestekne ani pes a všichni v Evropě dál jezdí spokojeně na naftu a novináři by neměli o čem psát.

+2/−1
26.11.2015 18:06

D42e89n45i57s 19W51i29t54z54k59u 3173911459817

a to je chyba?

0/0
26.11.2015 18:25

J63a97r51o31m95í98r 60Č20e31c90h 1303598827802

Ano je to chyba.Amerika jede v benzínu a má u dieselu stejné emisní normy.Což je nesmysl,ale to vy jak tuším že majitel amerického atmosférického benzínu jisté víte.;-)

+1/−2
26.11.2015 19:42

D26e13n91i14s 67W97i90t83z88k76u 3733251209197

člověče v Americe je tolik dieselů, že byste se divil, dokonce je to naopak, tam to totiž na tom dieselu přímo stojí

0/0
26.11.2015 21:22

T63o59m37á43š 78K22n33a95i96f84l 6553510827310

vetsi polovina? jsi si jisty? vetsi polovina ani netusi, ze tam DPF má.

0/0
26.11.2015 17:29

L68u54k36á59š 67S47k38o51p67a13l 9346478895791

Vadi. A doufam, ze je brzo osoli nejakym zakonem. Ale větší část to nebude.

0/0
26.11.2015 17:41

L19u74k57á79š 88S50k56o71p63a85l 9806708575301

Btw neexistuje nic jako větší nebo menší polovina ;-)

+2/0
26.11.2015 17:43

L16u16k57á26š 24S69l24a44n49i24n56a 1711803223901

Ostatní znacky také neprochazi testy, i na ty je tim padem se potřeba zamerit.,

+1/0
26.11.2015 18:00

P33e19t40e31r 53M86o31l37n74á61r 8415744952909

Menej vzduchu ,menšie množstvo kyslíka vo valci nižšia teplota horenia nafty nižšie emisie,druhá strana ale je nižší výkon a vyššia spotreba nafty ,ten nový software bude upravený tak aby váha vzduchu nehlásila menšie vzduchu ako chybu a bude zmenený aj režim EGR ventily ktorý bude pridávať do valcov viac výfukových spalín čo ešte viac zníži emisie ,u 2 L motorov sa počíta po zmene softwaru zo stratou výkonu 14 koní a znížením krútiace momentu vo vyšších otáčkach až o 50 Nm a zvýšením spotreby od cca 0,3  0,5 litra ,u 1,6 to ešte nezverejnili ale bude z toho asi riadny leňochod

+2/−1
26.11.2015 16:58

M50a78r96t89i17n 44H61o54c17e32k 5309645734357

já si myslím, že když ten podvod uvedli v život, tak měli v šuplíku několik řešení, co kdyby to náhodou někdo odhalil a jak to okamžitě opravit. asi nečekali, že se na to roky nepřijde a že to odhalí amíci, tak to asi už vůbec nečekali. teď honem oprášili starej šuplík a vytáhli řešení jak vše napravit. je to banda grázlů Rv

+4/−1
26.11.2015 16:51

J42a33r27o69m43í79r 39Č75e49c48h 1143438837772

Jako většina dnešních výrobců. Kvalita a spolehlivost je dávno minulosti,žijeme v konzumní době. Navíc eskaluje napětí v celém světě jsme jen krůček od války. Takže nějaký Dieselgate je mi ukradenýCekaji nás daleko větší problémy takže je zbytečné se rozcilovat nad blbostma.:-(

+4/0
26.11.2015 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.