Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici

Zjistit u ojetého auta nějakou vadu včas, může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé závady odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a47r54e40k 67J81a51n98e21č47k10a 1727686303471

Je pravda, že lidi jsou na jednu stranu na cokoliv od Áček alergický, což se jim ani nedivím, ale ti samí jsou pak schopni jet se svým vrakem přímo tam, protože je mnohdy jediný, který je jim ochotný ten vrak vykoupit. Takže chyba není jenom na jedné straně ;-) Nicméně k samotnému článku nelze míti výhrady a ten člověk nehledě na to za koho kope, ví o čem mluví. Myslím, že kdo se v autech trochu orientuje i po praktické stránce, jistě mu tyto doporučení nebudou připadat neznámé a nebude za nimi hledat v tomto případě něco jiného a bude souhlasit s autorem článku. Stejně tak mechanik ze značkového servisu není automaticky zárukou kvalitní opravy vozu, jak si mnozí myslí.

+2/0
28.11.2015 19:25

A74n81t30o12n71í49n 18S38e47b40e74r32a 7593308470359

Jednoznačné doporučuju "PRŮVODCE NÁKUPEM OJETÉHO AUTOMOBILU" od CEBIA. Výborná věc.

http://www.cebia.cz/nase-sluzby/pred-nakupem-vozidla/manual-koupe-ojetiny.html

0/0
28.11.2015 9:46

P90a81u57l 88J22a84r42o37s 2853458550

To jsou rady.:-/Jak kupujici ,ktery nema vubec znalost o mechanickych castech aut,muze toto poznat.Musi si najit odbornika,ktery to zadarmo neudela a ten stejne do vseho co je v aute spatneho nevidi.Musel by spoustu veci rozebrat.Toto jsou rady,jako kdyz s..e a maluje.

0/−1
28.11.2015 6:04

J52i41ř85í 45Z23ý36k92a 9849443601690

zajímavé, že se nezmiňují o praskající klikovce na čtyřválcových TDI-PD ... z počátku to vypadá, že motor jen trošku víc klape a nakonec je motor na výměnu, protože je obvykle poškozený i blok. Údajně nejde zas o tak sporadickou "závadu". Resp. s tím, jak ta auta stárnou a lidé chtějí pořád auta s maximálně 150 tkm na tachu, tak se tento problém objevuje stále častěji ... ta auta mají ve skutečnosti minimálně dvojnásobnou porci kilometrů.

+2/0
28.11.2015 0:19

J57i26ř96í 38S26c92h36w17a28c48h 8898984738806

teď jde o to o jaké procento (při tom velkém množství co jezdí okolo) se vlastně jedná a kolik ty motory vlastně mají za sebou....jestli to třeba není trojnásobek....;-)

0/0
28.11.2015 0:27

J86i71ř58í 61Z96ý87k74a 9859143611840

no, možná právě kvůli tomu velkému množství, co u nás jezdí a hlavně kolik se jich doveze ze "západu" a prodá u nás v bazarech (jde o velmi oblíbené motorizace) by se slušelo o tom zmínit. Ta procentuální šance narazit na takový kus každým dnem roste. V kombinaci s opotřebenými vstřiky, dvouhmotou, turbodmychadlem, leckdy i převodovkou je to prakticky auto na vyhození.

+1/0
28.11.2015 0:50

M15a54r38t19i33n 37Š62m90í40d21a 3984728247550

Doporučuji autobazar Monte Karlo :D

+6/0
27.11.2015 23:42

M25i43c58h38a37l 13T51o85m70i41n49s30k36ý 9811635817824

každá závada je jinak drahá. Některé popisované závady je jednoduché a levné opravit, oprava některých jiných závad je dražší než celé auto.

+4/0
27.11.2015 20:18

L76u40k86á81š 77S19l25a61n46i82n50a 1741713843461

V článku jsem nenašel ani jeden fígl..

+15/0
27.11.2015 18:18

P50e71t40r 37R75u34m80p63l67i67k 4769837169363

jak si to přečte jeho manželka, tak mu dá pěkný kartáč. Neznám žádnýho automechanika, který nemá rád pokažený auta.;-O!!

0/0
27.11.2015 17:52

J19a75k39u26b 41S31o78b84o55t75k59a 5283872884494

Nejlepší varianta je holt koupit nové auto :)

+11/−3
27.11.2015 17:18

P87a90v73e58l 50Z44a23j20í52č13e26k 8514580336240

myslite ty dnesni plecky bez motoru to bych teda nechtel

+9/−6
27.11.2015 17:21

T20o41m41á55š 19V73e73l45č55o53v25s70k86ý 4833608259168

Přesně tak, než dnešní plečky, tak raději staré poctivé auto. Motor dnešního auta už vypadá spíš jako pračka...

+7/−1
27.11.2015 19:19

J92a73k27u79b 85S19o57b85o73t62k29a 5723382144374

A co byste doporučil?

0/0
27.11.2015 19:32

P35e32t61r 49M85a56j42e40r 7232266381121

Co Audi A4?

+1/0
27.11.2015 21:27

J95a29n 52S33v68e51t11l45i65k 8587969409559

s 66kW 1.9 TDI - španělské tágo jsem viděl s necelými 900.000 km na tacho. Věřím, že to nestáčeli :-D 

A motor běžel.

0/0
7.12.2015 13:28

J31i97ř33í 98S21c26h82w24a20c42h 8608604988746

není důležitý jak motor vypadá, pod kapotou vůbec není vidět. Ale jde o to co z něj leze, pro co vlastně v autě je....;-)

+1/0
28.11.2015 0:29

L29u46d41v86í65k 68G80a55j88d54o20š95í14k 2855133914692

Taky myslím.

Pořád lepší nové auto v záruce, kde všechno funguje jak má, než oldskůlová audina s náježdem 250 000 km, která sice těší majitelův pohled, ale ten musí pod haubnu koukat každých 14 dní, protože se neustále něco se*e.

0/−1
28.11.2015 17:28

M72a63r19e40k 34H44r16u23b14y 6227282811188

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

M19a71r17e52k 36H25r28u27b19y 6737852501528

Pořád se dá koupit auto s motorem, ale nebude to "již od" ;-)

0/0
28.11.2015 17:49

P44a54v11e29l 77Z38a17j50í89č87e44k 8644870226950

koupil sem 300c srt8 6.1 za 360 za to bych mel tak mozna neakou fabii sice s vybavou ale bez motoru. Krom spotrebaku 4x rocne vymeny oleje + jednou prevodovy jsem za to na opravach za 3 leta nezaplatil nic. A spotrebak bych pri najezdu mezi 30-40k rocne delam u vsech aut. Rodicum jsem koupil v40 120kw krom brzd a lambdy + oleje najeto 40 za 2 roky y take nic... Ta fabia by stratila o dost vic hodnotu nez tyhle dva vraky.

+2/−1
27.11.2015 17:36

P79e51t64r 67R36u17m45p10l33i96k 4439767759513

při Vašem nájezdu i nájezdu km rodičů asi nemáte čas na něco hezkého, to musí být vopruz pořád sedět za volantem.

+2/−2
27.11.2015 17:54

M55i54l44a54n 82L90i71n68h12a91r50t 8534116677806

Tak někoho to třeba baví...;-D Popojíždění v zácpách, stání na dálnici, kolony pomalu jedoucích vozidel atd. Jestli to ale musí dělati, tak to ho úpřimně lituji...:-/

0/0
27.11.2015 18:43

P28a17v70e37l 16N30o39v32á31k 7811266379183

Od ty doby co používám navigaci Waze se zacpama nemám problém ;)

+1/0
28.11.2015 10:28

M10a95r80t93i40n 74N48e41r89m29u43t 9387147178819

proč, za volantem můžete přemýšlet nebo naopak vypnout, poslouchat muziku, beztrestně zpívat, pro dlouho ženaté to může být i nejklidnější část dne. Kromě toho 30t km ročně je 600km týdně, tedy např. do práce a zpět + pojížďky = třeba 60km denně, k tomu jednou týdně výlet nebo služební cesta 150km tam a zpět.

+3/0
28.11.2015 0:11

J61i75ř84í 62S44c42h51w77a35c15h 8488444348246

Tak pokud má někdo turbo cca dvoulitr, najede to co ty a za opravy každej rok dá 40.000 Kč tak na tom bude co se týká nákladů na provoz lépe.....;-)

0/−1
28.11.2015 0:24

J22i33ř11í 74L44i60b12e95r 6698580700912

Auto mám dle popisu, ale za kontroly dám cca 4.000 Kč ročně. A to má najeto 238.000 km. Zdvořile bych se chtěl zeptat, kde jste přišel na takovou nesmyslnou částku - že by u vozidel koncernu VW? Děkuji za odpověď.

+1/0
28.11.2015 21:34

V42l86a26d50i92s76l25a31v 49B68u16r40y73š72e67k 1539122677344

s tím ale budou rozhodně nesouhlasit všichni ti, kdo na něj nemají

0/0
27.11.2015 18:17

J36a13k17u75b 17J19i36r39k72ů 3317599794255

Karel Čížek by řekl, když je ťuknutý, tak to stačí trochu vošplouchnout a je to ve vůni...

+1/0
27.11.2015 16:58

J14a73n 50V19i90n18t63r 8547675187926

A co benzin versus nafta co se vyplatí? Já pořád tvrdím pokud někdo přijde k velmi levně k naftě tak můžu najet klidně pár kilometrů za rok a nemusím čekat na odborníky co tvrdí že se vyplatí od nájezdu cca 20tis za rok.;-)

0/0
27.11.2015 16:53

V71l63a94d44i70s86l43a51v 66B89u45r64y38š78e50k 1439832497854

levně, levně, to jako ji někomu ukrást

+2/−1
27.11.2015 18:20

I57v28a19n 35Č24u68k98a 3272444211582

když kradete benzín, tak je to ještě lepší

0/0
27.11.2015 20:43

O69l81d45ř97i81c44h 55S41v93ě12t44l25í37k 6576239372843

Tady zase někdo objevil Ameriku.

+2/0
27.11.2015 16:45

P79a22v66e30l 70P27a31ž44o53u53t 3683301113867

To jsou ale,, mazaný,, fígle ;-D;-D;-D

+12/0
27.11.2015 15:34

M26a16r55t41i75n 82M92i79k68o97l37á18š91e55k 7820930963

V sousedním Německu se občas stane, že majitel turbodieselu musí sešrotovat auto s nějakými 150.000 km na tachometru, protože se mu nevyplatí rozsáhlá oprava motoru (tzv. turbodieselová čtyřkombinace - pumpa, vstřiky, turbo, setrvačník). Oprava by stála stejně nebo více, než je prodejní cena ojetého vozu. Prodat jej se závadou jako ojeté v regulérní siti v podstatě nelze. Takže skončí u Turků a na platli se doveze do ČR, kde se zamaskují projevy jeho klinické smrti a jako nebourané po prvním majiteli - až potud pravda - si najde hrdého majitele.

Mám zato, že asi polovina dieselových aut starších 5 let jezdí s nějakou závadou, jejíž odstranění majitel odkládá nebo by vyšlo tak draho, že to nemá význam provádět, případně ani netuší, že je to závada. Existují auta, která ujedou bez jakýchkoli oprav statisíce kilometrů, a jiná auta téže značky se stejnou motorizací vyrobená v témže roce mají problém dožit se konce záruky. Údržba a způsob užívání vozidla hraje mnohem větší roli nežli kdysi, přičemž na některá obzvlášť háklivá technická řešení se stačí ošklivě podívat a hned je z toho oprava za pětimístnou částku.

Vrtošivá turbodieselová technologie je někdy zdrojem velmi komických situací. Každá druhá Octavie TDI 77kW, což je jak známo sen českých rodin, ve volnoběhu tak nějak podivně cinká. Dělá to setrvačník, respektive vymačkané pružiny v něm. Bazarník ani nehne brvou a řekne - to je normální, to dělají všechny. A ono skutečně. Najde jinou Octavii, nastartuje ji a taky v ní rachotí. Že to dělají všechny neznamená, že to je správně, znamená to jen, že ta technologie stojí za pendrek. Zákazník pak vycvaká 25kKč+, ale jinak je to samozřejmě velmi úsporné auto a výhodná koupě.

+17/0
27.11.2015 15:25

M65a55r71t42i64n 98M90i48k21o28l76á47š90e11k 7720730113

Přibývá lidí, kteří jsou poháněni téměř religiózní oddaností jedné značce, nehledě na nezničitelnou propagandu některých automobilek v médiích, a nejsou schopni svoje preference přehodnotit, čímž si sami zužují výběr a sami sebe vsazují pod tlak. V stříbrnou Octavii combi věřiti budeš. Stříbrnou Octavii combi vlastní kolikrát celé bloky domů v satelitních sídlech. To vytvořilo prostor pro úplně novou formu nátlaku na zákazníky. Bazar vyfotí perfektně vypadající Octavii. Opatří fotku nějakým atraktivním textem (keywords: po prvním majiteli, málo najeto, servisní knížka) a vystaví to na internetu. Zejména v tom podle mých poznatků exceluje klientela serveru Tipcars. Ve finále se dostaví na sen českých rodin podívat, nejčastěji s prachama v kapse, aby nám ji mámo někdo nevyfouk!, a až na místě samém, po ujetí x desítek nebo dokonce stovek kilometrů ze svého domova se dozví, že neexistentní automobil už je prodaný Takový nadržený koloušek se však dá snadněji přimět k tomu, aby uskutečnil jiný obchod a pořídil si nějakou popelnici z aktuální nabídky. Tahle deformace trhu vede na druhé straně k tomu, že kolikrát najdete v bazarech skvosty za pár peněz.

K posunům došlo i na straně prodávajících. Dá se vycházet z toho, že soukromý majitel vozidla s okřídleným šípem prováděl v  nejméně jednom roce před jeho prodejem v podstatě řízenou destrukci vozidla, protože věděl, že ho bude prodávat a nedal do něj ani korunu. To v nejlepším myslitelném případě, protože někteří jedinci praktikují proces vrakování okamžikem převzetí klíčů v autosalónu. Olej pro takový interceptor se kupoval v Kauflandu, nafta od známýho traktoristy a zdrojem součástek, pokud byly nějaké nevyhnutelně třeba, bylo Auto Kelly. Interval výměny komponent rozvodového mechanismu je pak zpravidla třeba v lepším případě překročit ("byl jsem s tím v servisu a říkali, že je to v pohodě"), odbýt ("kladky a pumpa byly ještě dobrý") nebo jejich výměnu předstírat.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013021702

+9/−1
27.11.2015 15:27

J57i97ř31í 12L81i60b11e85r 6418970310422

Naprostá pravda. Ale známe jiné výrobce, kde tyhle neduhy nejsou, a ty si vybírám jako rodinné auto. Navíc mají cenu náhradních dílů (originálních!) na třetině ceny koncernu VW.

0/0
28.11.2015 21:37

F18r39a87n69t59i70š63e55k 25L83u51p56í49n36e70k 8741136306172

pozor na aaa auto.

+21/−1
27.11.2015 14:35

P36e45t27r 54H35o94r75s63k72ý 9205403778666

Spíš pozor na lidi co si nechají vnutit kdejakou plečku za 50 tisíc a očekávají stav nového vozu.

+4/0
27.11.2015 15:12

J91a26r78o19s46l58a30v 50P11o19l54á41k 9249790548427

Hezká reklama.

Ta musela dát práce. Škoda jen ,že když půjdete pro ojetinu do AAA, tak se těchto rad nad konkrétním  autem nedočkáte. Vše je v poho.;-D

+18/−2
27.11.2015 13:15

J34a40n 21N38o77v24o15t72n21ý 1434431632943

Už jsi někdy zažil v bazaru, že ti řeknou všechny závady? Ten článek je právě proto, aby jsi na ty závady přišel sám. A jak článek souvisí s AAA?

+2/−8
27.11.2015 14:05

J10i81ř14í 53Z72ý89k56a 9199913641650

překvapivě ano, a to dokonce po telefonu. Bazarník mi ochotně řekl, že vozidlo bylo 2x havarováno, z dodaných dokladů od leasingovky mi vyčetl jaké díly byly při opravě použity (klasický ťukanec v malé rychlosti ... světlo, blatník, nárazník a nějaké ty plastíky kolem, druhá nehoda - uražené zrcátko a poškozené dveře, obojí vyměněno v autorizáku). Dále upozornil na to, že kvůli korozi drhnou zadní brzdy, takže bude zapotřebí jejich výměna, nebo osoustružení. Takže slušní bazarníci se najdou, ne že ne ... bohužel je jich málo a ne vždy mají auta, která mě zajímají. Tento obvykle prodává dodávky.

+6/0
27.11.2015 14:23

Z70d85e85n44ě18k 98W92o80l95f 9181390857105

Já mám dokonce zkušenost v áčkách, kdy nám prodejce ukázal jejich interní stránku, kde byly popravdě všechny poznámky, závady, výkupní cena a podobně. A nešlo o žádný vrak ale Audi A4 za 150k. Pokud se sejdou rozumní lidé, neměl by být problém. Cenu jsme ukecali na 140 a spokojení jsme byli všichni.

+2/−1
27.11.2015 14:44

P65e38t24r 12H72o46r34s24k86ý 9855163198716

Mám stejnou zkušenost s áčky. Po výběru vozu mi prodejce na rovinu řekl, že to bylo bouchlý na zadek a že by mi auto opravdu nedoporučoval. 8-o

0/0
27.11.2015 15:14

J37a69r16e64k 85W24o47l56f 5710169380

Pojízdný Audi A4 za 140k? A teď tu o karkulce... ;-)

0/−3
27.11.2015 15:57

Z29d38e13n44ě49k 82W98o90l52f 9281530167605

Kromě laku bez jediné závady :-) model 2003 1.9. TDI, najeto 180 ale na tacháči 160 a bylo to v roce tuším 2012 nebo 13.

+2/0
27.11.2015 16:05

M41a17r28t27i40n 55K98o98v38a97r 9366659214883

Jasně, najeto 180. To je samozřejmě kravina. Nikdo nebude stáčet 180 na 160. To auto mělo minimálně o 100 víc.

+3/−1
27.11.2015 18:57

J53i53ř70í 61R19a66m17e72š 8536184310792

ano tento rok jsem kupoval osmnact let starou plecku. rekl tohle je treba  a to a rikam ok. koupil dojel do servisu a byla to pravda. a byl to malej zastrcenej bazar a jeste jsem ukecal z tri tis kc dalsi sadu alu kol na osmnat stovek.

0/0
27.11.2015 17:36

P71e19t47r 97M57a90r95š93o34u44n 5735198196756

přesně, vtipný je obdélník na konci, s radami pána od AAA.

A přitom když jsem se tam byl podívat na jedno auto (nejednalo se o levnou plečku, ale auto co moc nikde po bazarech není), tak při zkušební jízdě cvakalo od předních kol.

No prodejce byl hluchý, nic neslyšel.

No a největší sranda je, že se mi dostal  (asi nedopatřením) do rukou i papír od výkupu toho auta. A tam byla jasně popsána vada, vůle v nápravě, a další celý řádek.

Jo, a pak nám bude pan manažer Topol od Áček radit, jak si máme vzít na ověření stavu vozu mechanika a na co si dát pozor. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
28.11.2015 0:10

P61e94t30r 80H16a57v93l88í49n 6106631429807

Taky přispěju jedním fíglem. Kupte si za 300 000 nové auto a po čtyřech letech ho za 100 000 prodejte. Za 50 000 ročně máte nové auto, na kterém nemusíte řešit kraviny. Ten osel, co si ho od vás za těch 100 000 koupí ho za další čtyři roky prodá za 50 a dalších 50 nasype jen do tlumičů, pneumatik, destiček, rozvodů, akumulátorů a dalších nutných spotřebních věcí, které jsou na novém autě nové, když bude mít smůlu, tak i víc, protože auto už není v záruce.

Ta auta v bazarech nejsou tak levná proto, že vyšla z módy jejich barva, ale prostě proto, že nemá smysl je provozovat a je lepší si koupit nové, které v celkových náklade vyjde jen nepatrně dráž.

+10/−17
27.11.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.