Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Dřevěný supersport má unikátní karoserii a americký osmiválec

Ze dřeva stavěli své povozy po staletí naši předkové a ještě naši pradědové měli karoserie meziválečných aut s dřevěnou konstrukcí. A dřevěný díl dnes najdeme třeba i na podlaze Formule 1. Ale supersport řečený Tříska je ze dřeva celý. V jeho útrobách hřmí osmiválec. Zajímavý výtvor je hvězdou motorshow v Essenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a11k57u58b 36F53e41i12f93a81r 7359569946759

Zajímavé, hezké, docela bych se v tom chtěl projet:-)

0/0
5.12.2015 17:31

K39a67r29e45l 64V56a71c19h17u49t 9923442819793

Na základě toho videa si neumím ani představit, jak dovnitř ten řidič vlastně leze?!;-D

0/0
5.12.2015 16:01

J46o22s79e18f 98Z83a21h50á68l13k10a 4393969818126

Sporťák Freda Flinstouna

+3/0
5.12.2015 15:45

H92o49n26z70a 57K61o43b11r 3717786448203

Koukám že idnesu zase docházej články, jinak by asi neměli potřebu recyklovat svou 6let starou zprávu ...

0/0
5.12.2015 15:09

M73i91l50a18n 42Č18e59r31n57ý 5693559489942

Smrtící kombinace by byla, kdyby to dřevěné auto ještě ke všemu řídilo nějaké dřevo.;-)

0/0
5.12.2015 14:02

P90e28t27r 59S41o63k27o74l 8362141567521

Já si počkám na auto z marcipánu.

0/0
5.12.2015 13:43

M27i20l31a83n 77Č77e45r29n49ý 5103759769612

Postavím si dům z obilí

Stěny budou ze zelený papriky

Uvnitř stůl z tvrdýho papíru

Do oken světlo jak záclony natáhnu

V krbu z hrušky pak sluncem zatopím

A za čas všechno zmizí...

(To jsem si vypůjčil od skupiny Marsyas)

0/0
5.12.2015 14:00

M90i95l87a32n 79T45á79b70o32r62s70k25ý 8834213477798

netřeba čekat...https://www.youtube.com/watch?v=NwBE1l6QexU

0/0
5.12.2015 19:19

M92i98l64a46n 61Č88e90r49n98ý 5723909769122

1) Mají to dřevo ošetřené proti červotočům, dřevomorce a termitům?

2) Bude to při jízdě, zvláště v zatáčkách, vrzat?

3) Až to nabourá a vzplane, bude to dozajista krásně praskat, jako v krbu. A z hromádky popela se pak jen vyndá motor a pár kovových součástek...

+2/0
5.12.2015 13:19

M74i51l28a50n 82Č79e72r30n85ý 5143339209722

Ale určitě lepší, než to auto z papárové lepenky, co tu bylo představeno nedávno...

0/0
5.12.2015 13:20

M56a86r68t23i62n 93N34o81v69á17k 6763227259391

. myslím si, že odpověď na 1) je docela zbytečná: nebo jste snad toho názoru, že po všem tom lisování, tvrzení, a kitování pryskyřicí by se do toho ještě mohli nějací brouci zakousnout..?

0/0
5.12.2015 13:30

M17i96l81a79n 71Č88e92r30n86ý 5283969429382

Promiňte, zapomněl jsem tam dát smajlíka, aby bylo jasné, že jde o nadsázku. Ale možnosti 2) a 3) jsou celkem pravděpodobné, nemyslíte?

0/0
5.12.2015 13:58

B66o17h71u22m59i23l 50M26á43c61a 5401582386823

Na podlaze vozů F1 žádný dřevěný díl nenajdete. Pod podlahou ano:-P

0/0
5.12.2015 13:14

M76i92l81a20n 73Č69e64r42n23ý 5883319529472

Spíš nad podlahou.:-P

0/0
5.12.2015 13:21

B82o63h66u81m93i64l 60M95á24c61a 5441632616113

Nad podlahou spím a pan Milan Černý asi taky, ale

na spodku kokpitu vozů F1, (t.j. pod podlahou) musí být 30 cm široké prkno  např.: 

http://formula1-dictionary.net/plank_or_skidblock.html 

nebo v češtině

http://www.constructorsf1.com/clanky/prkno-podvozku-bmw-sauber-f1-2357.htm

0/0
5.12.2015 21:02

J87a90n 63J30e49ž23e59k 3191525937465

> Ze dřeva není prakticky jen pohonné ústrojí, pneumatiky a skla, jinak bylo snahou přírodní materiál použít prakticky všude.

Tenhle text pod fotkou "elektronového" ráfku celkem sedí.

+4/0
5.12.2015 8:19

J85i67ř67í 12N73o58v33o37t69n12ý 5420788937584

A od kdy kola nejsou součástí pohonného ústrojí?

0/0
10.1.2016 20:20
Foto

P63e73t31r 80P77r29o74c20h17á62z54k31a 3342116122344

Na pohled naprostá paráda.Pro praxi už to bude horší, ale i tak se mi to moc líbí.R^

0/0
5.12.2015 7:56

T33o53m24á86š 57B77u92r37a 4212876854

Designově velice pohledné vozítko, jehož vzhled je umocněn matným povrchem dřeva. A bude lehké - pravděpodobně velmi lehké. Jenomže co celková tuhost skeletu a podvozku? Jak známo, kvalitní dřevo je lehký a pevný materiál. Ovšem také pružný. Podle mého názoru hrozí reálné riziko, že při větším namáhání a pro tento materiál extrémnějších teplotách se karoserie bude kroutit. A to podstatně více ve srovnání s ocelovým plechem či dokonce s kompozitním materiálem. Nehledě na eventuální nebezpečí deformace samotných kol, což by bylo nebezpečné. A to by mohlo být limitujícím faktorem z hlediska průmyslové produkce.

Jinak jako technická libůstka je to na dvakrát podtrženou jedničku s vykřičníkem.

+2/0
5.12.2015 6:08

J39a33n 40J84e57ž83e35k 3901585857875

Hmotnost máš u fotky - 1150 kg. Ano, je to o něco méně než třeba Corvette - cca 1500kg.

Máš pocit, že kola jsou dřevěná?

0/0
5.12.2015 8:24

T70o25m26á21š 56B59u49r28a 4362976364

Děkuji za objasnění zřejmého. Pokud jde o kola, ano, pak mám ze zobrazeného dojem, že loukotě by mohly být dřevěné.

A děkuji za důvěru, s jakou jste se střemhlavě pustil do tykání. Za sebe musím uznat, že u mne - jak vidno - by jeden takovou dávku oné důvěry těžko pohledal. Pro mne společenské konvence nejsou prázdným heslem.

+1/0
5.12.2015 9:31

J67a77n 19J35e79ž70e16k 3941375537655

Díky za důvěru? To se mýlíš, v tvůj text a tedy ani v jeho autora žádnou důvěru nemám. 

A ano, jsi lepší. Já v internetové diskuzi na společenské konvence tolik nedbám, omlouvám se.

0/0
5.12.2015 9:52

M41i88r79e83k 31G68a72j49e75r 5201756469640

Je to svost R^

0/0
5.12.2015 5:47

K52a71r40e66l 45V76a71c68h58u40t 9963722179483

možná i chvost ;-D

0/0
5.12.2015 16:05

M58i54c30h52a90l 59T27o59m84i31n76s75k27ý 9591625577604

Hmmm. Super. Klasický luxusní sporťák ve kterým jezdil třeba Leoš Mareš mě   neohromí tak, aby mi stálo za to přejít ulici a kouknout na to. 

Ale tohle, to je jiná třída .R^

+2/−1
5.12.2015 2:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.