Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Volvo S90 je zhmotnění krásy, pod kapotou má jen čtyřválce

Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78i30c75h78a62r81d 31K68o29v29a58n66d57a 9746922885720

pekny to je ale ten zadek je jak z jineho auta...

0/0
5.12.2015 20:00

M81a90r80e98k 27H42r45u49b38y 6747182621478

Tak trochu jine Audi ;-) Sestivalec chybi Rv

0/−1
4.12.2015 23:26

J37i50ř85í 57S69c14h52w11a85c35h 8858924188776

tak nevím, sice se pláče po šestiválci, jakože pro jeho "sametový běh" aby následně v 90% padla volba na diesel.....jehož běh je proti čtyřválcovému benzínu poněkud traktorový ;-), že by ten "samet" nebyl až tak prioritní? ;-)

+1/0
6.12.2015 22:09

J32a73n 78D64l82o82u73h64ý 7924459240969

Ten zadek by meli prepracovat. Sestivalec je povinnost. Ja bych slavnou EU obesel. Vyrobim a prodam auto bez motoru a motor prodavam jako dcerina spolecnost zvlast ( ta auto zkompletuje ). Fyzicky ale auto bez motoru jiz bude zakaznika. Automobilka tim splni emisni limity na celou flotilu a zakaznik si koupi bez bruseli 6 valec. Divne, ze na to jeste neprisli!!!

+2/−1
4.12.2015 8:18

J30i57ř46í 27S42c92h92w20a65c21h 8388164888456

EU přece žádný šesti či osmiválce nezakazuje...... ;-)

0/−1
4.12.2015 9:15

M29a67r38e88k 94H72r40u48b37y 6707152111388

Jenom tak trosku pokutuje :-PEURv

0/0
4.12.2015 23:27

J97i63ř53í 76S30c64h34w88a55c79h 8378884688596

ale rozhodně ne proto, že mají 6 nebo osm válců .....:-P

0/0
5.12.2015 19:27

R24o83b21e17r67t 35S76e93d38l45á34r 4177342

Auto je pekné, už len treba vyskúšať....ale myslím si že švédi nepustia do sveta nepodarok...:-P

+1/0
4.12.2015 5:26

F11r56a26n96t89i70š86e91k 81H67á56j84e38k 2686799941775

Hmmmm ...... to se Číňanům povedlo!!!

Volvo vzkvétá více než pod Fordem.

+2/0
3.12.2015 23:07

J81a18n 66N83o71v88á22k 7860925926706

1. Design povedený až na zadek. Sice originální, ale těžký trochu mimo celkový design, který je lehký a dynamický.

2. Interier povedený místy trochu monolit bez detailu.

3. Motor sice downsize, ale podle parametrů povedenej. V provozu se uvidí.

4. Konkurence BMW 5, MB E, Audi A6 jsou v celkové vyladěnosti vč. motorů dál.

5. Typický zákazník Volva - ( zubař, právník :-)  ) , starší, usedlý, praktický, zajištěný rodinný typ, trochu maloměšťák, který stojí nohama na zemi a chce za svoje peníze co nejvíce a nemá důvod bažit po prémiovkách, protože mu to přijde jako vyhazování peněz. :-) na tenis, golf a výlet na kolech si zajede i v tomhle a má pocit dobře utracenejch peněz. 

6. Celkově bych známkoval 2 až 2- ( BMW5 Audi A6 MB E = 1-)

0/−5
3.12.2015 21:00

J71a86n 59D48l83o39u26h63ý 7534329210909

Mno volvo neni premiovka poze tehdy, pujdeteli si koupit novy lonsky model...

+1/0
4.12.2015 8:20
Foto

M77i87r36o90s39l48a20v 50S47t34e57i50n55e34r 6258444723535

V moderních časech jsou menší firmy, jako Volvo spíše outsideři. Za mého mládí, kdy větžšina vozů rezavěla už na prospektech, bývalo Volvo a Saab vzorem vozidla, vzdorujícího soli.

To je už dávná minulost, mezitím Švédové rezavějí také, motory kupují tam, kde se jich vyrábí velké množství a nanejvýše něco vytůní na příslušenství.

Šnace malých, k těm počítám zatím i Škodu, je mít něco jiného, než konkurence- svého vlastního tvůrčího ducha. Pak se najdou i lidé, kteří jsou ochotní zaplatit o trochu víc ale odlišit se od té masy, která holduje korejskému nebo bavorskému baroku.

0/−2
3.12.2015 20:44
Foto

M18i76r82o93s97l21a95v 68S34t89e83i49n77e24r 6388854553925

Bohužel, chybičky se vloudily-  většina vozů, Šance malých, ale snad bylo jasné co míním.

0/0
3.12.2015 20:46
Foto

M93a10t84ě95j 62V54o59z30d49e34k 3896430823

Kde jste vzal to, že Volvo někde kupuje motory? Od 90. let si Volvo motory vyvíjí samostatně (v 90. ve spolupráci s Porsche), aktuální generace čtyřválců je koncepce kompletně vyvinutá Volvem.

0/0
5.12.2015 0:31
Foto

M90i47r19o59s66l82a10v 15S42t91e28i51n50e25r 6568504173725

"Bislang nämlich kommen bei der schwedischen Marke neben Volvo-Motoren solche von PSA (Peugot-Citroën) und Ford zum Einsatz, mit vier, fünf oder sechs Zylindern. Das daraus resultierende Motor-Getriebe-Wirrwar - denn für die unterschiedlichen Aggregate sind aktuell noch acht unterschiedliche Getriebe im Angebot - soll spätestens 2018 beendet"

Zde máte citát z německého zdroje. Překládat snad nemusím.

Je pravda, že se soustředili na ten čtyřválec, z kterého dostanou přes 180 HP. Zvýšili vstřikovaci tlak na 2500 Bar (to je už opravdu na hranici technických možností) a ke každému válci dali tlakový senzor, takže palubní počítač má několik parametrů navíc ve srovnání s konkurencí. Výsledkem je opravdu kulatý tah, připomínající osmiválec. Jako zkušený automobilista si však mohu takový vůz představit po 10 letech, když začne elektronika haprovat. Pro kupce ojetin sotva zajímavé.

Dodávám- Volvo bral také japonské diesly od Isuzu (ostatně třeba Opel také) vím to, protože jsem sháněl v USA senzor na polohu klikovky pro Opel Fronteru, ten je veden v USA pod Volvo- příslušenstvím.

0/−1
5.12.2015 8:33
Foto

M41a95t39ě87j 78V59o17z91d86e40k 3536600753

Trošku motáte jabka s hruškama (nebo ten váš Německý zdroj)... ano 5ti válce vyvinuté Volvem v devadesátých letech Volvo prodávalo i Fordu (Focus RS) a pár šestiválců bylo kdysi vyvinuto společně  Peugeotem a Renaultem (motory PRV např 3.0 V6)... aktuální 4 válcové jednotky E drive (volvo již žádné víceválcové motory aktuálně v nových modelech nemá) stojí na architektuře VEA (Volvo Engine Architecture) a jsou čistě Volva... pokud je někomu prodávají, tak to na věci nic nemění...

Co se týká nafty od Isuzu, tak by mě opravdu zajímalo u jakého motoru jste přišel na to, že je od Japonců. Pokud budu brát novodobou historii Volva a nafty, tak u řady 850 ještě byl R5 diesel od VW, díky né uplné spokojenosti si nakonec do V70II už Volvo vyvinulo vlastní a naprosto užasný motor D5, který vychází (respektive dnes už vycházel vycházel) z legendárních benzínových R5 Volvo, vyvinutých v 90. letech. Samozřejmě je otázkou, zda-li Volvo nemá uzavřenou spolupráci ohledně motorů třeba na stavební techniku, trucky... ono Volvo má přece jen trochu širší záběr působnosti ;-)

0/0
5.12.2015 18:09

J29a10k10u49b 66S85e75m28e35r87á20d 2927946511131

krasavec VVV

+1/0
3.12.2015 20:43

M44a12r18t14i92n 82K81r70e50b94s 4179309790160

Pecka! R^R^R^V

+1/0
3.12.2015 19:46

T74o18m27á12š 48Z66e75m31a25n 3555108504855

Nová Volva se mi líbí, ale ty motory patří spíš do Oktávky než do "prémiového" vozu..

+1/−1
3.12.2015 19:34

J65i76ř14í 98S68c66h22w49a82c94h 8508524708366

no tak holt Oktávka má motory jako prémiovka ;-)

0/0
3.12.2015 23:37

J26a28n 78D25l90o67u96h54ý 7814459830769

Oktavka ma dnes motory ktery by mely byt tak maximalne ve fabii, mozna skopidu...

+2/0
4.12.2015 8:21

J49i64ř76í 35S86c88h46w82a40c83h 8848274138316

což o to své zbožné přání jsi vyslovil, ale že jsou místo toho ve vlajkové lodi Volva je holý fakt ;-)

0/0
5.12.2015 19:32

D21a49n61i68e43l 16K96r24o15n94e97r 7374304356947

Hezke to je, ale bavoraky se mi zdaji prece jen krasnejsi.

+2/−2
3.12.2015 19:25
Foto

R97a78d59i27m 33K82r44o10u28t28i24l 7650801886439

Mně se to líbí komplet, i když to není moje cílovka (zatím). Že to má jen čtyřválec? No a? Nepamatuji si, kdy jsme u naší XC90 potřebovali maximální výkon; jezdíme na pohodu, jezdíme úsporně, máme Volvo kvůli bezpečnosti a dětem.

+4/−1
3.12.2015 15:37

M86a93r40e72k 64M75a43l41ý 1822258431420

Ale o výkon vůbec nejde, některé ty turbo 2.0 4-válce mají vyšší výkon než třeba starší 3.2 6-válec, co měl tuším 175 kW.

+3/0
3.12.2015 17:05

J67i61ř30í 91S89c19h61w15a88c86h 8478524138866

a o co jde u motoru, když ne o odevzdaný výkon a práci? Teď jsi mě tak trochu "zviklal", že možná nevím, proč tam ten motor vlastně dávají....;-)

0/0
3.12.2015 23:42

M66a26r68e25k 87M81a58l34ý 1152648491360

Jde i o to, JAK ten výkon a práci odevzdá. Jistě uznáte, že je rozdíl v pocitu řídit auto s motorem o stejném výkonu a stejné odevzdané práci, ale jednou to bude 4-válcová nafta a jednou 6-válcový benzín. Dal jsem extrémní příklad, já vím, ale dle prvních dojmů některých novinářů prostě ty 4-válce (i benzin) nemají ten charakter jako starší 6-válce, o to mi jde. Nemohu posoudit, nejel jsem s tím. Ale zeptejme se takhle: Dávalo by Volvo do vrcholného modelu 4-válce, i kdyby nebyly tak přísné (až nesmyslné) EU normy? Nenechali by tam radši ty atmosferické benzíny a výkon nahnali radši objemem než teď turbem?

+1/0
4.12.2015 8:16

J94i31ř42í 13S26c84h50w67a11c66h 8608654938726

nevím, možná ano možná ne. Čtyřválcové benzínové turbomotory se začínají objevovat i mimo působnost norem EU.... jejich úspornější provoz hlavně ve městě je jejich nezanedbatelná výhoda.

0/0
4.12.2015 9:22

V89í79ť80a 81K14r52u35t21i71š 1550744665557

Ano, pokud se bavíte o pocitu. Jenže ten pocit nemá nic společného s realitou. Zkuste si, jaký "pocit" budete mít, i když si sednete i do toho nejslabšího TDi. Kvůli průběhu krouťáku budete mít pocit, že to "jede", i když dané auto bude mít sprint za 13s, protože při každém přeřazení dostanete "kopanec". Když naopak sednete do auta s motorem, které má krouťák plochý, tak žádný výrazný pocit mít sice nebudete, i když zrychlení bude skoro poloviční.

A ke konci Vašeho příspěvku - na trhu bylo a je spousta aut, kde se zároveň prodávali obdobné motorizace (Focus, Megane, FII, OII) v atmosféře a benzínu. A vždy během krátké doby přeplňované varianty získaly výrazně navrch. Sice chápu, že podobné diskuze jsou plné teoretiků staromilců, a reálný trh je o něčem jiném.

P.S.:  pokud by měl někdo zájem, můžu mu prodat pořádný atmosférický pětiválec v ještě "poctivém" autě, který sice jede s bídou jako současné motory o objemu 1.4-1.5, ale žere víc, než dvoulitr o téměř dvojnásobném výkonu, který mám ve druhém autě.

0/0
4.12.2015 9:30

M27a54r84e13k 95M85a35l68ý 1352208671530

Neřekl bych, že jsem staromilec, nemám moc zkušeností s víceválcovými motory. Jde mi o to, abych jako náhradu pořídil něco lepšího i po motorové stránce. Nechci cítit "kopance" při akceleraci, chci motor, o kterém nebudu vědět, neuslyším ho a nabídne mi slušnou dynamiku bez toho, abych musel přemýšlet jaký tam dám kvalt (chci automat). A z tohoto zadání při mém fin. limitu (vozy kolem 2007-2009) a s přihlédnutím na různé testy mi právě vypadl kultivovaný 6-válec kolem 3l. Možná mám ale málo informací...

0/0
4.12.2015 10:15
Foto

M44a36t28ě46j 97V24o11z63d31e86k 3846430343

Volvo používá turbomotory již od devadesátých let. Krom V8 která vznikla ve spolupráci s Yamahou, byl v podstatě každý motor ve Volvo přeplňovaný. (Pravda převážně se jednalo o R5 vycházející z modulární koncepce R4-5-6 motorů Volvo)

0/0
5.12.2015 0:36

L82u67d31v51í95k 31G40a69j19d82o21š82í21k 2745613974862

Moc pěkné.

Jen by mě zajímalo, kam se bude montovat přední espézetka.

0/0
3.12.2015 14:52

J64a21r55o71s46l98a89v 84P53l19a75c51h53e62t32k96a 7286616606519

V zemich, kde je predni RZ potreba to asi bude mit jiny spoiler.

0/0
3.12.2015 15:16
Foto

M10a13t67ě70j 32V13o66z18d62e86k 3406890883

To se ještě uvidí, když se podívám na svoji C70, tak tam to kluci Švédský nechali taky na čisté fantazii majitele :D

0/0
5.12.2015 0:37

M68a88r97e78k 23J36a95n83e51č15k46a 1867596423411

Krasavec, kde se hrabe koncern. Zadek je originální, jako má Volvo ve zvyku, i když ta vodorovná protáhlá část zadních světel v oblasti kufru už tam být nemusela. Akorát tu imitaci dřeva v interiéru si mohli odpustit, i když si bez něj obydlí nedovedu představit, tak v moderním autě mi to přijde takové podivné, stejně jako kdysi móda ořechu v interiéru aut.

+3/0
3.12.2015 14:41

J66i29ř87í 76J43u45ř35i22c20a 2528133741

To nejspíš není imitace.

+2/0
3.12.2015 18:41

P76e86t28r 44B55o88ž20e63k 1733632183302

Ale předek mě tak trochu připomíná dodge nebo mustang.

Ale ten interiér na tom bych asi ujížděl ;-D

0/0
3.12.2015 18:43
Foto

M82a47t24ě14j 28V26o65z84d25e16k 3746300303

Není to imitace, to dřevo je třeba ve výbavě Inscription opravdu pravé... ;-)

0/0
5.12.2015 0:38

V21l11a21d35i53m71í66r 12H83a91v19r74á27n28e52k 7136536310127

Velebnosti to je hn.., zlat Volvo 850.Rv

+1/−2
3.12.2015 14:35

D55e34j68a23n 61T86a96d16i33c 7862196907717

No jo, to je asi jako kdyz se podivate na iPhone 6S a reknete, to je hnus zlata Nokia 5110. Podle me nejkrasnejsi auta byla v 90. letech ale to neznamena ze budu jezdit v Peugeotu 405!

+2/0
3.12.2015 17:36

J68i35ř67í 98K62r62a37m63p57l 4266444406216

tak nevypadá zle. V interiéru je na mne moc dřeva.

Volvo stejně kupovat nebudu a za chvíli už nebude co kupovat díky mizerný jakoby "eko" motorům

+1/0
3.12.2015 13:51

J19i50ř47í 66J72u12ř31i97c28a 2648753511

Nabízejí i kov, nejen dřevo.

0/0
3.12.2015 18:41

V21á90c83l68a95v 59S15v10o82b55o16d82a 3771859320480

hm tak ten zadek teda mohl být lepší, podle mě

+4/−1
3.12.2015 13:40

L91a95d14i65s45l51a65v 94M24i45k70a 1331979194474

Volvo mi k srdci nikdy nepřirostlo, prostě se mi nelíbí a to ani tohle ,,zhmotnění krásy! )), přitom ty auta uznávám, jejich kvalitu i bezpečnost, přiblblé motorky ze stěračů dávají už skoro všechny značky,takže to bych jim nevyčítal.

0/0
3.12.2015 13:36

J36a49n 43T86a20r26a72b72a 4566486799159

Vnímání vzhledu je individuální. Tak jako u XC90 bych se i tady vyjádřil stejně. Zvenku huj, zevnitř fuj a tím mám na myslí především funkčnost, ovládání, logiku a s velkým vykřičníkem motory, předpokládám-li, že vše vyjmenované je obdobou či duplikátem téhož z XC90, protože tam je to vše prooser, ovšem zabalený ve slušivém kabátě a za nesmyslné peníze.

0/−1
3.12.2015 13:43

L18a67d90i60s89l33a44v 75M78i72k78a 1461559544424

Tohle nemohu posoudit, protože jsem s tím nejel, takže izdní vlastnosti a funkčnost ovládání netuší, Volvem jsem jel jednou to bylo ještě za bolševika, nevím označení ale bylo to takové děsně hranaté r.89, to mi přišlo ale děsně super samozřejmě, protože jsem do te doby jel akorát škodovkou a žigulíkem ))

+1/0
3.12.2015 13:47
Foto

T12o10m45á69š 38D58v57o95ř44á51k 7465886617801

Nemůžu si pomoci, ale objem se prostě nahradit nedá.

Dávat do velkých aut "motory ze sekaček" prostě není ono.

Jel jsem kdysi naftovým Opelem Astra 1,3něco z Fiatu a

celou cestu jsem měl pocit, že mě někdo drží za nárazník.

Prostě je to jízda jak na vysavači...:-)

+8/−1
3.12.2015 13:18

R79a41d92i87m 13K85a88l15a76s 2780726182841

Oni ten objem z části nahrazují elektromotory.

+1/0
3.12.2015 13:29
Foto

T12o59m69á70š 17D73v70o27ř40á53k 7485446457781

Super...

0/0
3.12.2015 13:45

J19i43ř63í 54S81c97h86w26a90c97h 8158624658396

co je to za nesmysl, turbomotor celou dobu točí o spoustu otáček méně než srovnatelná atmosféra, takže ten vysavač je v přímém srovnání právě ta atmosféra

0/0
3.12.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.