Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Volvo S90 je zhmotnění krásy, pod kapotou má jen čtyřválce

Největší a nejhonosnější volvo se představuje. Výrazný sošný design vyšperkovaný propracovanými detaily z něj dělá sochu na kolech. Nepřehlédnutelný koráb ukrývá moderní techniku, která klade důraz hlavně na bezpečnost. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, tak už to u moderních volv chodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40i64c32h13a60r38d 51K26o11v62a40n36d70a 9836702195750

pekny to je ale ten zadek je jak z jineho auta...

0/0
5.12.2015 20:00

M39a44r52e93k 15H24r50u61b53y 6487532971168

Tak trochu jine Audi ;-) Sestivalec chybi Rv

0/−1
4.12.2015 23:26

J76i73ř96í 39S45c91h15w46a61c70h 8588844528266

tak nevím, sice se pláče po šestiválci, jakože pro jeho "sametový běh" aby následně v 90% padla volba na diesel.....jehož běh je proti čtyřválcovému benzínu poněkud traktorový ;-), že by ten "samet" nebyl až tak prioritní? ;-)

+1/0
6.12.2015 22:09

J69a70n 88D93l84o60u60h64ý 7434189920349

Ten zadek by meli prepracovat. Sestivalec je povinnost. Ja bych slavnou EU obesel. Vyrobim a prodam auto bez motoru a motor prodavam jako dcerina spolecnost zvlast ( ta auto zkompletuje ). Fyzicky ale auto bez motoru jiz bude zakaznika. Automobilka tim splni emisni limity na celou flotilu a zakaznik si koupi bez bruseli 6 valec. Divne, ze na to jeste neprisli!!!

+2/−1
4.12.2015 8:18

J50i80ř51í 16S89c96h27w94a85c66h 8398404488786

EU přece žádný šesti či osmiválce nezakazuje...... ;-)

0/−1
4.12.2015 9:15

M14a38r76e73k 93H19r62u96b80y 6897632541688

Jenom tak trosku pokutuje :-PEURv

0/0
4.12.2015 23:27

J46i54ř21í 40S87c46h20w50a33c94h 8558794608666

ale rozhodně ne proto, že mají 6 nebo osm válců .....:-P

0/0
5.12.2015 19:27

R57o39b13e41r58t 55S16e56d31l87á68r 4247822

Auto je pekné, už len treba vyskúšať....ale myslím si že švédi nepustia do sveta nepodarok...:-P

+1/0
4.12.2015 5:26

F71r52a10n61t52i45š38e79k 49H74á36j50e93k 2376379791435

Hmmmm ...... to se Číňanům povedlo!!!

Volvo vzkvétá více než pod Fordem.

+2/0
3.12.2015 23:07

J31a92n 42N51o14v67á76k 7570155976616

1. Design povedený až na zadek. Sice originální, ale těžký trochu mimo celkový design, který je lehký a dynamický.

2. Interier povedený místy trochu monolit bez detailu.

3. Motor sice downsize, ale podle parametrů povedenej. V provozu se uvidí.

4. Konkurence BMW 5, MB E, Audi A6 jsou v celkové vyladěnosti vč. motorů dál.

5. Typický zákazník Volva - ( zubař, právník :-)  ) , starší, usedlý, praktický, zajištěný rodinný typ, trochu maloměšťák, který stojí nohama na zemi a chce za svoje peníze co nejvíce a nemá důvod bažit po prémiovkách, protože mu to přijde jako vyhazování peněz. :-) na tenis, golf a výlet na kolech si zajede i v tomhle a má pocit dobře utracenejch peněz. 

6. Celkově bych známkoval 2 až 2- ( BMW5 Audi A6 MB E = 1-)

0/−5
3.12.2015 21:00

J89a33n 33D70l73o62u48h97ý 7334439120449

Mno volvo neni premiovka poze tehdy, pujdeteli si koupit novy lonsky model...

+1/0
4.12.2015 8:20
Foto

M31i85r18o64s75l89a63v 27S78t76e87i65n75e80r 4400672840326

V moderních časech jsou menší firmy, jako Volvo spíše outsideři. Za mého mládí, kdy větžšina vozů rezavěla už na prospektech, bývalo Volvo a Saab vzorem vozidla, vzdorujícího soli.

To je už dávná minulost, mezitím Švédové rezavějí také, motory kupují tam, kde se jich vyrábí velké množství a nanejvýše něco vytůní na příslušenství.

Šnace malých, k těm počítám zatím i Škodu, je mít něco jiného, než konkurence- svého vlastního tvůrčího ducha. Pak se najdou i lidé, kteří jsou ochotní zaplatit o trochu víc ale odlišit se od té masy, která holduje korejskému nebo bavorskému baroku.

0/−2
3.12.2015 20:44
Foto

M13i46r46o76s89l26a51v 65S76t41e87i39n55e10r 4280572210656

Bohužel, chybičky se vloudily-  většina vozů, Šance malých, ale snad bylo jasné co míním.

0/0
3.12.2015 20:46
Foto

M95a13t10ě67j 51V80o82z23d44e66k 3946910313

Kde jste vzal to, že Volvo někde kupuje motory? Od 90. let si Volvo motory vyvíjí samostatně (v 90. ve spolupráci s Porsche), aktuální generace čtyřválců je koncepce kompletně vyvinutá Volvem.

0/0
5.12.2015 0:31
Foto

M80i23r10o39s65l97a54v 94S91t23e20i22n31e38r 4490302860466

"Bislang nämlich kommen bei der schwedischen Marke neben Volvo-Motoren solche von PSA (Peugot-Citroën) und Ford zum Einsatz, mit vier, fünf oder sechs Zylindern. Das daraus resultierende Motor-Getriebe-Wirrwar - denn für die unterschiedlichen Aggregate sind aktuell noch acht unterschiedliche Getriebe im Angebot - soll spätestens 2018 beendet"

Zde máte citát z německého zdroje. Překládat snad nemusím.

Je pravda, že se soustředili na ten čtyřválec, z kterého dostanou přes 180 HP. Zvýšili vstřikovaci tlak na 2500 Bar (to je už opravdu na hranici technických možností) a ke každému válci dali tlakový senzor, takže palubní počítač má několik parametrů navíc ve srovnání s konkurencí. Výsledkem je opravdu kulatý tah, připomínající osmiválec. Jako zkušený automobilista si však mohu takový vůz představit po 10 letech, když začne elektronika haprovat. Pro kupce ojetin sotva zajímavé.

Dodávám- Volvo bral také japonské diesly od Isuzu (ostatně třeba Opel také) vím to, protože jsem sháněl v USA senzor na polohu klikovky pro Opel Fronteru, ten je veden v USA pod Volvo- příslušenstvím.

0/−1
5.12.2015 8:33
Foto

M27a69t74ě70j 80V31o45z94d65e92k 3766800833

Trošku motáte jabka s hruškama (nebo ten váš Německý zdroj)... ano 5ti válce vyvinuté Volvem v devadesátých letech Volvo prodávalo i Fordu (Focus RS) a pár šestiválců bylo kdysi vyvinuto společně  Peugeotem a Renaultem (motory PRV např 3.0 V6)... aktuální 4 válcové jednotky E drive (volvo již žádné víceválcové motory aktuálně v nových modelech nemá) stojí na architektuře VEA (Volvo Engine Architecture) a jsou čistě Volva... pokud je někomu prodávají, tak to na věci nic nemění...

Co se týká nafty od Isuzu, tak by mě opravdu zajímalo u jakého motoru jste přišel na to, že je od Japonců. Pokud budu brát novodobou historii Volva a nafty, tak u řady 850 ještě byl R5 diesel od VW, díky né uplné spokojenosti si nakonec do V70II už Volvo vyvinulo vlastní a naprosto užasný motor D5, který vychází (respektive dnes už vycházel vycházel) z legendárních benzínových R5 Volvo, vyvinutých v 90. letech. Samozřejmě je otázkou, zda-li Volvo nemá uzavřenou spolupráci ohledně motorů třeba na stavební techniku, trucky... ono Volvo má přece jen trochu širší záběr působnosti ;-)

0/0
5.12.2015 18:09

J69a84k20u17b 26S54e69m62e59r65á69d 2147896891541

krasavec VVV

+1/0
3.12.2015 20:43

M29a51r43t91i57n 30K77r31e55b19s 4419789930690

Pecka! R^R^R^V

+1/0
3.12.2015 19:46

T42o60m28á20š 38Z50e37m21a31n 3335748264825

Nová Volva se mi líbí, ale ty motory patří spíš do Oktávky než do "prémiového" vozu..

+1/−1
3.12.2015 19:34

J66i13ř15í 66S90c41h89w75a24c59h 8838334628916

no tak holt Oktávka má motory jako prémiovka ;-)

0/0
3.12.2015 23:37

J62a63n 97D83l75o75u92h26ý 7154509920609

Oktavka ma dnes motory ktery by mely byt tak maximalne ve fabii, mozna skopidu...

+2/0
4.12.2015 8:21

J48i27ř17í 29S20c26h40w47a20c28h 8508514498466

což o to své zbožné přání jsi vyslovil, ale že jsou místo toho ve vlajkové lodi Volva je holý fakt ;-)

0/0
5.12.2015 19:32

D14a93n28i10e43l 86K75r57o73n56e32r 7484984506897

Hezke to je, ale bavoraky se mi zdaji prece jen krasnejsi.

+2/−2
3.12.2015 19:25
Foto

R50a97d63i73m 40K91r72o67u93t49i67l 7910251816449

Mně se to líbí komplet, i když to není moje cílovka (zatím). Že to má jen čtyřválec? No a? Nepamatuji si, kdy jsme u naší XC90 potřebovali maximální výkon; jezdíme na pohodu, jezdíme úsporně, máme Volvo kvůli bezpečnosti a dětem.

+4/−1
3.12.2015 15:37

M23a56r44e39k 71M97a97l14ý 1172168841900

Ale o výkon vůbec nejde, některé ty turbo 2.0 4-válce mají vyšší výkon než třeba starší 3.2 6-válec, co měl tuším 175 kW.

+3/0
3.12.2015 17:05

J52i60ř96í 71S27c88h56w69a29c86h 8768194538406

a o co jde u motoru, když ne o odevzdaný výkon a práci? Teď jsi mě tak trochu "zviklal", že možná nevím, proč tam ten motor vlastně dávají....;-)

0/0
3.12.2015 23:42

M35a34r60e75k 93M60a75l39ý 1422758131690

Jde i o to, JAK ten výkon a práci odevzdá. Jistě uznáte, že je rozdíl v pocitu řídit auto s motorem o stejném výkonu a stejné odevzdané práci, ale jednou to bude 4-válcová nafta a jednou 6-válcový benzín. Dal jsem extrémní příklad, já vím, ale dle prvních dojmů některých novinářů prostě ty 4-válce (i benzin) nemají ten charakter jako starší 6-válce, o to mi jde. Nemohu posoudit, nejel jsem s tím. Ale zeptejme se takhle: Dávalo by Volvo do vrcholného modelu 4-válce, i kdyby nebyly tak přísné (až nesmyslné) EU normy? Nenechali by tam radši ty atmosferické benzíny a výkon nahnali radši objemem než teď turbem?

+1/0
4.12.2015 8:16

J78i90ř51í 93S55c67h55w11a29c16h 8968774498136

nevím, možná ano možná ne. Čtyřválcové benzínové turbomotory se začínají objevovat i mimo působnost norem EU.... jejich úspornější provoz hlavně ve městě je jejich nezanedbatelná výhoda.

0/0
4.12.2015 9:22

V67í22ť25a 35K78r35u84t40i71š 1720524405217

Ano, pokud se bavíte o pocitu. Jenže ten pocit nemá nic společného s realitou. Zkuste si, jaký "pocit" budete mít, i když si sednete i do toho nejslabšího TDi. Kvůli průběhu krouťáku budete mít pocit, že to "jede", i když dané auto bude mít sprint za 13s, protože při každém přeřazení dostanete "kopanec". Když naopak sednete do auta s motorem, které má krouťák plochý, tak žádný výrazný pocit mít sice nebudete, i když zrychlení bude skoro poloviční.

A ke konci Vašeho příspěvku - na trhu bylo a je spousta aut, kde se zároveň prodávali obdobné motorizace (Focus, Megane, FII, OII) v atmosféře a benzínu. A vždy během krátké doby přeplňované varianty získaly výrazně navrch. Sice chápu, že podobné diskuze jsou plné teoretiků staromilců, a reálný trh je o něčem jiném.

P.S.:  pokud by měl někdo zájem, můžu mu prodat pořádný atmosférický pětiválec v ještě "poctivém" autě, který sice jede s bídou jako současné motory o objemu 1.4-1.5, ale žere víc, než dvoulitr o téměř dvojnásobném výkonu, který mám ve druhém autě.

0/0
4.12.2015 9:30

M34a25r22e27k 30M67a57l20ý 1652278341400

Neřekl bych, že jsem staromilec, nemám moc zkušeností s víceválcovými motory. Jde mi o to, abych jako náhradu pořídil něco lepšího i po motorové stránce. Nechci cítit "kopance" při akceleraci, chci motor, o kterém nebudu vědět, neuslyším ho a nabídne mi slušnou dynamiku bez toho, abych musel přemýšlet jaký tam dám kvalt (chci automat). A z tohoto zadání při mém fin. limitu (vozy kolem 2007-2009) a s přihlédnutím na různé testy mi právě vypadl kultivovaný 6-válec kolem 3l. Možná mám ale málo informací...

0/0
4.12.2015 10:15
Foto

M19a63t52ě21j 28V37o82z35d90e91k 3626240173

Volvo používá turbomotory již od devadesátých let. Krom V8 která vznikla ve spolupráci s Yamahou, byl v podstatě každý motor ve Volvo přeplňovaný. (Pravda převážně se jednalo o R5 vycházející z modulární koncepce R4-5-6 motorů Volvo)

0/0
5.12.2015 0:36

L95u77d83v47í28k 77G51a24j55d31o84š16í88k 2755193914912

Moc pěkné.

Jen by mě zajímalo, kam se bude montovat přední espézetka.

0/0
3.12.2015 14:52

J12a94r89o94s69l70a41v 29P52l45a68c15h30e41t61k97a 7206336886729

V zemich, kde je predni RZ potreba to asi bude mit jiny spoiler.

0/0
3.12.2015 15:16
Foto

M71a46t48ě82j 25V62o42z66d14e39k 3606720433

To se ještě uvidí, když se podívám na svoji C70, tak tam to kluci Švédský nechali taky na čisté fantazii majitele :D

0/0
5.12.2015 0:37

M98a88r67e33k 21J36a16n52e28č74k42a 1817196353881

Krasavec, kde se hrabe koncern. Zadek je originální, jako má Volvo ve zvyku, i když ta vodorovná protáhlá část zadních světel v oblasti kufru už tam být nemusela. Akorát tu imitaci dřeva v interiéru si mohli odpustit, i když si bez něj obydlí nedovedu představit, tak v moderním autě mi to přijde takové podivné, stejně jako kdysi móda ořechu v interiéru aut.

+3/0
3.12.2015 14:41

J32i18ř78í 51J29u28ř29i65c55a 2178783161

To nejspíš není imitace.

+2/0
3.12.2015 18:41

P38e73t24r 23B83o95ž70e31k 1513932733972

Ale předek mě tak trochu připomíná dodge nebo mustang.

Ale ten interiér na tom bych asi ujížděl ;-D

0/0
3.12.2015 18:43
Foto

M95a82t30ě53j 70V15o10z16d37e52k 3436950603

Není to imitace, to dřevo je třeba ve výbavě Inscription opravdu pravé... ;-)

0/0
5.12.2015 0:38

V46l97a74d94i49m16í72r 78H85a39v28r62á74n52e56k 7516286810567

Velebnosti to je hn.., zlat Volvo 850.Rv

+1/−2
3.12.2015 14:35

D15e51j49a18n 57T24a67d33i15c 7152616807637

No jo, to je asi jako kdyz se podivate na iPhone 6S a reknete, to je hnus zlata Nokia 5110. Podle me nejkrasnejsi auta byla v 90. letech ale to neznamena ze budu jezdit v Peugeotu 405!

+2/0
3.12.2015 17:36

J16i25ř13í 38K70r20a68m51p90l 4486844986826

tak nevypadá zle. V interiéru je na mne moc dřeva.

Volvo stejně kupovat nebudu a za chvíli už nebude co kupovat díky mizerný jakoby "eko" motorům

+1/0
3.12.2015 13:51

J42i90ř61í 28J55u85ř23i78c40a 2568353851

Nabízejí i kov, nejen dřevo.

0/0
3.12.2015 18:41

V91á90c15l54a79v 34S65v81o20b46o40d47a 3881219460960

hm tak ten zadek teda mohl být lepší, podle mě

+4/−1
3.12.2015 13:40

L34a24d13i63s19l73a81v 75M71i86k58a 1741669844744

Volvo mi k srdci nikdy nepřirostlo, prostě se mi nelíbí a to ani tohle ,,zhmotnění krásy! )), přitom ty auta uznávám, jejich kvalitu i bezpečnost, přiblblé motorky ze stěračů dávají už skoro všechny značky,takže to bych jim nevyčítal.

0/0
3.12.2015 13:36

J67a77n 52T77a29r63a95b21a 4236296279719

Vnímání vzhledu je individuální. Tak jako u XC90 bych se i tady vyjádřil stejně. Zvenku huj, zevnitř fuj a tím mám na myslí především funkčnost, ovládání, logiku a s velkým vykřičníkem motory, předpokládám-li, že vše vyjmenované je obdobou či duplikátem téhož z XC90, protože tam je to vše prooser, ovšem zabalený ve slušivém kabátě a za nesmyslné peníze.

0/−1
3.12.2015 13:43

L95a59d23i39s44l49a26v 53M26i53k71a 1761279184384

Tohle nemohu posoudit, protože jsem s tím nejel, takže izdní vlastnosti a funkčnost ovládání netuší, Volvem jsem jel jednou to bylo ještě za bolševika, nevím označení ale bylo to takové děsně hranaté r.89, to mi přišlo ale děsně super samozřejmě, protože jsem do te doby jel akorát škodovkou a žigulíkem ))

+1/0
3.12.2015 13:47

T81o92m74á89š 24D35v70o71ř69á46k 7425276437371

Nemůžu si pomoci, ale objem se prostě nahradit nedá.

Dávat do velkých aut "motory ze sekaček" prostě není ono.

Jel jsem kdysi naftovým Opelem Astra 1,3něco z Fiatu a

celou cestu jsem měl pocit, že mě někdo drží za nárazník.

Prostě je to jízda jak na vysavači...:-)

+8/−1
3.12.2015 13:18

R13a88d43i90m 12K84a26l57a56s 2240356502401

Oni ten objem z části nahrazují elektromotory.

+1/0
3.12.2015 13:29

T58o24m15á75š 60D20v34o23ř28á47k 7385126467351

Super...

0/0
3.12.2015 13:45

J86i52ř91í 11S32c82h25w23a64c37h 8848254338226

co je to za nesmysl, turbomotor celou dobu točí o spoustu otáček méně než srovnatelná atmosféra, takže ten vysavač je v přímém srovnání právě ta atmosféra

0/0
3.12.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.