Diskuze

OBRAZEM: Škodovky socialistické, od věků budovatelských až po samet

Embéčko a Favorit jsou automobily, jejichž význam pro společnost i fabriku byl zásadní. Ten první u nás nastartoval éru masového automobilismu a díky tomu druhému vstoupil výrobce do doby budování kapitalismu s velikým trumfem v ruce. Favorit pomohl Škodě dostat se do rodiny velkého německého koncernu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Naše první auto byla jetá 1202. Táta ho koupil v roce 74, když se narodila sestra (mě koupili 4 roky zpátky sajdnu k motorce ;-D). 1202 se říkalo stejšna, asi to vychází z toho STW. Odvezlo to celou chatu .... během stavby a pak ještě jeden rodinej domek pánovi, kterému jsme ji prodali.

V roce 1990 jsme si s kámoškou koupily 1000MB za 3 tisíce Korun československých. To byla bomba, jezdily jsme celou dobu na slikách, protože nový pneumatiky by stály víc než to auto. Říkalo se tomu tisíc malých bolestí.

0 0
možnosti
RS

Panove a ted ceny kolik staly v te dobe. Zacneme treba skoda 1000 potom 105/120 a konce skoda Favorit.Jak dlouho delnik a jeho rodina musel setrit nez to zaslibene auto si mohl koupit??? Mam na mysli normalni delnicke profese ne smelinare nebo horniky a jine.  Praci zdar???

0 0
možnosti
JK

Š1000MB 39 tisíc při platu 1250 korun hrubého.

0 0
možnosti
SH

Hezké fotky.Nevěděla jsem že se škodovky montovaly i na Nov.Zélandu.Zajímavé.

2 0
možnosti

V tý sanitce, obr. 4, mě vezli do špitálu. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Například stopětka tu jezdila 30 let, tak dlouho vydrží i nová Octavie? Dnešní doba si to žádá, je to už "jen" spotřební zboží, ale myslím si, že když koupíte zítra nové auto, tak za 10 let se ocitne nepoužitelné na vrakovišti a tato doba výdrže se zkracuje a zkracuje, škoda.:-)

0 2
možnosti
Foto

J70i27ř54í 32E53r38b11e25n

13. 12. 2015 17:24

Moc stopětek se těch třiceti let nedožilo, poslední byly vyrobeny roku 1988 a musel bych se hodně snažit, abych za den potkal víc než tu jednu, se kterou jezdí soused důchodce v pátek na nákup a v neděli na výlet :-)

A vzhledem k tomu, že dnes jezdí ještě spousta octavií ze začátku výroby (1996), troufám si tvrdit, že svých třiceti let se dožijí snadno. Ostatně i můj patnáct let starý ford je v mnohem lepším stavu, než v jakém byla moje stodvacítka v patnáctém roce věku...

4 0
možnosti
MM

"Stodvacítku" (úzká, na třináctkách kolech) jsem měl a docela jsem to auto měl rád. Občas se sice vyskytla nějaká ta porucha (drtivou většinu z nich jsem dokázal opravit svépomocí) , nicméně vždy jsem dojel kam jsem chtěl. Za velkou výhodu jsem považoval trakci na sněhu (bydlím na vysočině).

3 0
možnosti
RS

asi pletu ale já mám z toho dojem jak by celá škodovka začala od 70. let pomalu upadat a hroutit

0 0
možnosti
ES

Tak z fotogalerie jsem řídil Octávii, MB1000,  1203, 110R, 105 a pak jsem měl  100 a 110, následovala 120 a poté Forman.....

1 0
možnosti
OK

Moje první auto bylo 1100 MB DeLuxe. Rád na něj vzpomínám.

1 0
možnosti
OM

O73n35d55ř83e26j 34M23a20l93ý

12. 12. 2015 19:09

Dokud ty karosérie měly zaoblený tvary, tak to byla pěkný auta...

5 0
možnosti
Foto

J23i43ř97í 95E65r90b73e17n

12. 12. 2015 23:32

Kazdy ma jiny vkus. Mne se zase vic zamlouva italsky smrnc ovalu u uzovek 105/120 a klinu u Favorita, nez nudna ocumlanost S 100/110 (coz jsou podle me snad nejhorsi skodovky po strance designu i kvality).

3 1
možnosti