Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P77a32v15e13l 30J47o36s42e44f 61A49b85e21r86l26e 4457483806586

Celou EU ať si narvou do špic...

0/0
7.12.2015 21:16

J27a14k38u31b 35T15u83l77i29s 2480271647478

A co takhle tu silnici radši zbourat a postavit tam druhou Blanku? Za padesát až sto let je hotovo, neohrozí to ani žáby, mloky, pulce, lidi, a výjde to jen na dva roční státní rozpočty. A nebo přestěhovat kus Prahy? Sice blbost, ale min. stejná jako sama EU.

+2/0
7.12.2015 12:41
Foto

T95o33m52á31š 12D40v50o83ř77á51k 7105816167191

Tak to se tedy omlouvám. Dneska jsem vzbudil ze spánku dva čmeláky:-)

0/0
7.12.2015 8:24

M73i78r55o22s89l38a86v 95U72r49b11a79n 1966467681169

Jak v hospode na mytince - Postavili si okruh, ale jezdila jim po nem auta...

+10/0
7.12.2015 7:18

L92u27k95á12š 88V86a43ň93u43r18a 1395744493613

Cely problem je v tom, ze misto reseni severniho a vychodniho okruhu se stavi nesmyslna Blanka. Mesto by melo mit okruh a uvnitr okruhu zadne rychlostni komunikace.

+1/−3
6.12.2015 23:51

O38n48d28r95e20j 97F73l36i37d36r 3605100608137

Jenomze ta severni a vychodni cast se mela resit asi tak pred dvaceti lety. Ted se naopak musi stavet spolu s tim i blanka a dalsi veci, protoze jinak praha zkolabuje. Nemuzeme si dovolit proste rict "vydrzte to dokud nedostavime obchvat".

0/0
7.12.2015 0:48

M30a31r42e14k 24H70r57u82b85y 6147292861458

Jenze Blanku stavi Praha, obchvat Ministerstvo dopravy. Zadna zavislost mezi nimi neni. Naopak mam dojem, ze si vsechny jenom trochu prislusne urady hraji na svem pisecku tak, aby jim prace vydrzela co nejdyl - pokud mozno navzdy :-/

+4/0
7.12.2015 1:14

P60a77v80e97l 21J56e20ř21á61b60e11k 7351692424657

Jinými slovy - každý podnět na přerušení řízení je pro ně požehnáním, neb se proces povolení stavby prodlouží o měsíce až roky.

Dnes začínám chápat, proč v zahájených řízení je tolik chyb, že se na základě právních předpisů nechají pozastavit

+2/0
7.12.2015 8:13

M88a69r51e88k 35H40r72u21b74y 6357592771148

Taky to malinko souvisi s tim, ze urednik nema za svou praci realnou odpovednost. Pokud by existovala povinnost vymahat skody zpusobene necinnosti/spatnou cinosti, dost uredniku by skokove zvysilo pracovni vykonnost (a dost jinych by se ocitlo v osobnim konkurzu ;-))

0/0
7.12.2015 8:53

T54o62m24á75š 33M62o22r58a55v37č48í52k 3497916683705

Zase se "zjistilo":D

+2/0
6.12.2015 23:49

D41a77v54i38d 90Z92a25j61d40á60k 8155872660151

A metro budou z dejvicke do motola tahnout kone... Taky jezdi moc rychle.

+3/0
6.12.2015 23:41

A72d60a77m 16K65a98r45a34b12a 9161297175438

A ještě ty eskalátory! Pojedou pomaleji, JINAK EU NEPOŠLE PENÍZE ;-D Že to ještě někoho baví tohle...

+1/0
6.12.2015 22:35

P42a12v45e85l 47J14e49ř43á56b15e49k 7221612464617

Dotace byla zřejmě vázána na nějaké parametry, které potom stavba silnice měla splnit. Tak je celkem možné, že pokud ty podmínky stavba nesplňuje, že dotace nebude.

Tak bych celou diskusi otočil - kdo za to může, a kdo je odpovědný, že stavba nesplňuje normy a podmínky dotace?

Za něčí spekulace teď hrozí penále nám všem.!!!!!!

+4/0
6.12.2015 22:40

A71d57a34m 90K49a63r86a74b43a 9351697345168

Ano, s tímto argumentem se nepřu.

Ale v posledních létech jsem mnohokrát viděl takovou krásnou zřetelnou cedule "Tato stavba probíhá BEZ přispění EU a ČR" a viděl jsem tu ceduli velmi rád.

+1/0
6.12.2015 22:43

M74a48r19t82i59n 82S59i93m74e66k 2821266716

Nevim, jestli to vite, ale NIKDO NIKOHO nenuti zadne dotace cerpat! Paklize je cerpate, pak musite dodrzovat jejich podminky a k tem patri tez tyto (dle meho osobniho nazoru zbytecne a kontraproduktivni) cedulky. Proc ale proti nim tolik bojujeme? Osobne se domnivam, ze stejne jako je hloupe je vyvesovat, je hloupe vyvesovat i ony Vami zminene proti-tabulky. Vite, ja take patrim mezi minoritu (zamerne nezminuji procento) nasi spolecnosti, co si na svuj "provoz" vydelava sama a taky si nikam nedavam cedulku, ze jsem se najedl a osatil bez pomoci naseho statu a danovych poplatniku. Zrovna tak by me zajimalo, kolik kritiku evropskych dotaci by si mohlo na svuj profil dat cedulku, ze preziva za podpory ceskych i evropskych erarnich penez .... notabene, videl bych tu cedulku velmi rad ;-)

+1/0
6.12.2015 22:57

A26d55a38m 92K14a61r83a88b40a 9581947255928

Proč protože svou existencí jednoduše zcela pokřivují trh. Zbytek jsou plky

0/0
7.12.2015 0:38

M77a24r69e51k 21H44r25u36b80y 6657402391118

Bohuzel, kdyz statni urednik vidi penize, tak po nich proste sahne - at to stoji, co to stoji. Jak rika Tonda Blanik - cim vetsi kolac, tim vetsi drobky:-/

0/0
7.12.2015 9:01

J62a12k50u96b 89K50o74s 3776472410464

Ono jako je to jako vždy o dost složitější. Tady je na vině hloupá novela zákona EIA, kdy se znouvu posuzují už jednou posouzené stavby z hlediska vlivu na ŽP.

+1/0
6.12.2015 23:37

J50i31n17d50ř27i44c88h 23Š66k66o15p44e34k 4325541480115

to je nesmysl.

Problém je v tom, že se již dávno nezačlo stavět.

Svádět to na EIA je alibismus - pokud by jsi totiž měl představu, jako EIA probíhá, muselo by ti být jasné, proč výsledek EIA nemůže být navždy platný

0/0
7.12.2015 6:36

M45a44r88e96k 63H12r98u80b48y 6427672531508

Problem je, ze urednici nemaji zadnou motivaci provadet praci efektivne - a v podstate ani provadet ji vubec. Proto je take mozne, ze se priprava 511 tahne pres 20 let aniz by se cokoli udelalo. A na RSD ticho a klid.:-/ Cela ta organizace by si zaslouzila zrusit nebo alespon pripojit primo k ministerstvu dopravy.Rv

0/0
7.12.2015 8:56

J25i40n82d33ř11i89c36h 73Š18k46o76p26e71k 4445571670265

příprava se táhne mj. proto, že se neví, kdy se má začít stavět, protože nikdo nedokáže garantovat, že na připravovanou stavbu budou peníze (až se z hlediska povolení dotáhne)

0/0
7.12.2015 9:03

M74a45r12t73i41n 13K51a48r85á29s18e68k 9788123318698

No v Nemecku a Rakousku je omezena rychlost na 100 na dalnicnich obchvatech a dalnicich v blizkosti mest a nebo v horach omezena bezne a dlouhodobe. U nas se omezi na obdobne ceste na pul roku nez se postavi protihlukova stena a lidi v diskuzi se muzou zvencnout....

+3/−1
6.12.2015 22:26

R26o50b74e60r10t 31P64a21c36i36n97a 7224809915661

Jenže když v Rakousku je omezaná rychlost na 100, tak se tam 100 taky jede. U nás to brzdaři dají tak na 60. Ale hlavně tady by se nemuselo nic omezovat, kdyby někdo stavěl poctivě hned napoprvé.

0/−1
6.12.2015 22:33

M50a23r32t66i32n 51K76a82r37á41s83e24k 9708283148398

Ja jezdim po cestsch s omezenim casto a pri rychlosti povolena + 10 patrim vetsinou spise k podpumerne rychle jedoucim. Nevim odkud mate zkusenost ze lidi na dalnici kde je 100 jezdi 60 ( to jezdi nekteri ludi v mustech kde je 70 a jsmery ci usekove mereni)

+3/0
6.12.2015 22:41

M43a54r55t54i92n 82K16a25r52á79s89e46k 9148143388668

Staci mrknout na opravovane useky D1 kde je omezeni na 80 - kdyz pojedete opravdu povolenych 80 tak budete nejpomalejsi ze vsech...

+4/0
6.12.2015 23:08

M93i61r66o55s55l44a98v 28U49r67b46a29n 1266167931929

Pokud zrovna nenarazite na jelito, ktere za kamionem nepojede, ale predjet se ho bude v tom "jezisinky uzounkem" pruhu jakbysmet a tak vsichni jedou krokem podle strudlu kamionu supiciho do kopce.

0/0
7.12.2015 7:20

J32a96n 63D67l35o46u73h67ý 8176160243510

No nevím. Kolem Mnichova je omezení akorát ve špičce. Když není špička, valím to tam legálně 160.8-o

+1/0
7.12.2015 10:37

M60a39r78t32i12n 26K30u18d60r58n82a 3989546379150

Na magistrale se zjistilo, ze jedinym vysledem je vice svinstva s.z vyfuku, ale zavede se to jinde.

+3/0
6.12.2015 22:25

M35a45r85t98i46n 85K95a24r17á50s70e41k 9568863978488

Omezeni rychlozi kvuli snizeni hluku a emisi na dalnich je v zapadni evrope standard, vase neznalost z toho neudela ceske unikum (navic v tomto pripade jen docasne)

0/0
6.12.2015 22:27

M48a30r57t66i19n 88K24u26d98r85n84a 3429726239640

Moje znalost vysledku techto opatreni z Vas dela eurohujera.

+3/0
6.12.2015 22:29

M22a96r41t47i32n 30K17a76r64á64s25e70k 9818413838738

Podelte se o vase znalosti s omezenim rychlosti na dalnichnich obchvatech.....

0/0
6.12.2015 23:08

M30a61r20t44i77n 96K70u94d46r30n69a 3989606119630

Jak jsem psal, emise stouply a na hluk to melo vliv velikosti chyby mereni.

+3/0
6.12.2015 23:15

M50a93r84t57i44n 24K49a75r27á41s52e92k 9118933278428

Pri snizeni rychlosti ze 130 na 100? Kde???

0/0
6.12.2015 23:42

M83a24r21e63k 79H62r77u85b25y 6367462111128

Vetsina Rakouska, napriklad.;-)

0/0
7.12.2015 1:15

M59a17r26t63i11n 73K76a95r83á49s58e80k 9858913138348

Takze v rakousku delaji kolem mest ty ziny se stovkou aby zvysili emise? To je zajimava uvaha. Jinak auto ma opravdu vyrazne nizsi spotrebu a emise pri 100kmh nez pri 130...

0/0
7.12.2015 7:13

M14a68r11e28k 87H84r84u48b46y 6827872251978

Zony se stovkou zavadeli, pak zmerili emise, zjistili ze to k nicemu nevede, a zase to postupne rusi. Podobne jako s NEZ v Nemecku. Ekologisticka sdruzeni bohuzel funguji na urovni dojmologie, dostat z nich duveryhodna cisla je prakticky nemozne (viz. podklady pro NEZ v Praze 8-o)

Na rozdil od Ceska ale dokazi uznat chybu a nesmyslne opatreni zase zrusit...

0/0
7.12.2015 9:00

J42a17n 76D47l72o66u33h36ý 8386100293500

Jsou tam obchvaty, kde je právě zvýšená rychlost na 100. Jsou zanačeny jako silnice pro motorová vozidla. Pan Hrubý si plete holinky a hodinky...

0/0
7.12.2015 10:39

A46d10a73m 61K81a93r70a74b61a 9201667455818

Kvůli hluku snad (byť o tom pochybuji), pro emise je ovšem přínos velmi diskutabilní. Nevím co jak to mají v této věci v západní Evropě, ale možná by bylo relevantní argumentovat v této věci technickými argumenty než výmysly právníků. Je by rovněž neznalost přírodních zákonů neměla omlouvat.

0/0
6.12.2015 22:41

M24a74r32t77i26n 27K85a60r96á50s41e81k 9438223348788

No tak se technicky a dle prirodnich zakonu podivejte na palubni pocitac kolik auto zere pri 100 a kolik pri 130 (rozdil se bude lisit podle auta ale bude u beznych aut mezi 1-2 litry na sto samozrejme ve prospech pomelajsi jizdy)

0/0
6.12.2015 22:44

A97d74a68m 80K77a50r83a20b85a 9631887265498

Momentíček, bavíme se stále o magistrále? :-) To se jedná totiž o úplně jiná pásma rychlostí výsledek je přesně opačný :-) Jestli vám to žere míň  při 50 kg/h než při 70 či 90 km/h, tak asi jezdíte na páru.

0/0
6.12.2015 22:48

A46d31a50m 41K64a58r91a10b58a 9221817435888

Btw...spotřeba nerovná se objem exhalací NOx a CO. Ty totiž silně závisí na režimu spalování. CO2 vám jakožto člověku moc vadit nebude a dál by šla dát do korelace se spotřebou jedině síra, ale ta už v palivech v podstatě vůbec není.

0/0
6.12.2015 22:53

M48a58r42t79i48n 80K45a94r62á45s97e64k 9138723898228

No z logiky veci pri vetsi zatezi musi byt v motoru vyssi tlaka tak bude vznikat vice emisi NOX (proto taky motory jsou schopny pri testech emisi, kde jsou pod minimalni zatezi vykazat emise nula nic a v realu kdy clovek vyuziva vice ejich vykon stoupaji emise radove vyse.

0/0
6.12.2015 23:14

M90a62r38t68i20n 59K29a90r49á77s63e41k 9788493628858

Ne bavime se o tom, co se ma dle clanku zavadet na prazskem okruhu a cemuz se venuje i puvodni prispevek.

Jinak spotreba pri konstatni 50ce a 90ce bude u normalniho auta nizsi stredni cca stejna (u meho auta je), pri 70 bude o kus nizsi (obecne nejnizsi spotreby se da dosahnou obvykle mezi 60 - 80 km/h.

0/0
6.12.2015 22:53

L47a88d12i35s77l15a25v 17K79o54l83a85č51k76o60v85s11k87ý 5663591529731

Strcte si ty europenize do Brusele.

+1/0
6.12.2015 22:21

M77a88r39t50i40n 69S27i13m26e22k 2821216276

"Statecne prohlaseni" .... ale nikdo nas nenutil evropske penize na zadnou stavbu vyuzivat! A pokud jsme na stavbu dotace (a je jedno, ze jsou z "Brusele"), pak jsme jasne znali podminky jejich cerpani, vite? A pak nekdo tyto podminky neododrzel, pak je vsak na nem, aby se zodpovidal, nemyslite?

+1/−1
6.12.2015 22:40

L24a70d64i43s84l46a30v 87K65o75l43a48č72k26o76v40s89k81ý 5123421729201

Myslím že máte recht

0/0
6.12.2015 22:42

R22o94b36e74r54t 89H75o37m70o12l39k59a 2460252462541

Chudáci zajíci, mají tam o 1dB hluku víc, než jim slíbila EU. Určitě už si stěžovali. Teď se přidají i srnky, že biokoridory jsou moc úzké. A přitom by stačilo, aby tam byl nějaký rozumný povrch...

0/0
6.12.2015 22:17

M81a22r32t84i21n 23K95a12r66á53s49e72k 9358403798788

Takze podle Vas je OK kdyz stat ohyba predpisy tykajici se zivotniho prostredi a stavi nebyvyhovujici dalnice? Taky muzeme ukazat EU zadek a zacit zase vypouztet odpady z chemicek do rek, zasirat vzduch sirou z elektraren a uzivat si kysele deste apod ne? vzdyt jsou to jen zbytecna omezeni.

+1/0
6.12.2015 23:10

R53o13b57e68r16t 19H91o40m22o38l14k40a 2180232792611

Ne, měl sem teď na mysli jen a pouze zbytečnou a drahou stavbu protihlukové stěny uprostřed polí. Navíc, kdyby dálnice měla slušný povrch, tak nejsou stěny potřeba nikde.

0/0
7.12.2015 5:08

M92o45j10m89í20r 87M98o98t98y34č17k11a 3492135114400

EU jim nic neslibovala. To spíše oni slíbili něco EU a EU teď chce, aby to dodrželi. Divné, že jo???

A hlavně, než se ten obchvat stavěl, tak probíhalo poměrně dost dlouhé a u takových staveb složité řízení EIA. Do něj se předkládá podrobný záměr a a na jeho základě se stavba schválí nebo ne. A pokud Ano, pak by se již neměly měnit prvky projektu a hlavně dodržet výstupní parametry v EIA schválené. 

Pokud se tyto pravidla nedodrží,měl by v tom lítat projektant, staviteli investor. Primárně podle toho kdo zadal EIA neschválené změny.

0/0
8.12.2015 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.