Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P90a96v58e74l 60J61o15s73e32f 88A96b94e67r79l33e 4367313746576

Celou EU ať si narvou do špic...

0/0
7.12.2015 21:16

J33a92k54u80b 98T33u95l39i73s 2150291637588

A co takhle tu silnici radši zbourat a postavit tam druhou Blanku? Za padesát až sto let je hotovo, neohrozí to ani žáby, mloky, pulce, lidi, a výjde to jen na dva roční státní rozpočty. A nebo přestěhovat kus Prahy? Sice blbost, ale min. stejná jako sama EU.

+2/0
7.12.2015 12:41

T54o33m33á37š 12D95v33o33ř67á48k 7975286607331

Tak to se tedy omlouvám. Dneska jsem vzbudil ze spánku dva čmeláky:-)

0/0
7.12.2015 8:24

M86i68r88o16s42l59a78v 49U55r45b26a58n 1506647311409

Jak v hospode na mytince - Postavili si okruh, ale jezdila jim po nem auta...

+10/0
7.12.2015 7:18

L68u13k35á47š 50V43a56ň94u34r34a 1505344643543

Cely problem je v tom, ze misto reseni severniho a vychodniho okruhu se stavi nesmyslna Blanka. Mesto by melo mit okruh a uvnitr okruhu zadne rychlostni komunikace.

+1/−3
6.12.2015 23:51

O55n62d48r10e18j 70F83l97i85d13r 3785140778867

Jenomze ta severni a vychodni cast se mela resit asi tak pred dvaceti lety. Ted se naopak musi stavet spolu s tim i blanka a dalsi veci, protoze jinak praha zkolabuje. Nemuzeme si dovolit proste rict "vydrzte to dokud nedostavime obchvat".

0/0
7.12.2015 0:48

M21a52r54e68k 11H37r78u94b91y 6227812531218

Jenze Blanku stavi Praha, obchvat Ministerstvo dopravy. Zadna zavislost mezi nimi neni. Naopak mam dojem, ze si vsechny jenom trochu prislusne urady hraji na svem pisecku tak, aby jim prace vydrzela co nejdyl - pokud mozno navzdy :-/

+4/0
7.12.2015 1:14

P92a81v18e19l 54J83e11ř88á62b20e50k 7551602564697

Jinými slovy - každý podnět na přerušení řízení je pro ně požehnáním, neb se proces povolení stavby prodlouží o měsíce až roky.

Dnes začínám chápat, proč v zahájených řízení je tolik chyb, že se na základě právních předpisů nechají pozastavit

+2/0
7.12.2015 8:13

M26a32r68e45k 65H69r83u80b78y 6807322371748

Taky to malinko souvisi s tim, ze urednik nema za svou praci realnou odpovednost. Pokud by existovala povinnost vymahat skody zpusobene necinnosti/spatnou cinosti, dost uredniku by skokove zvysilo pracovni vykonnost (a dost jinych by se ocitlo v osobnim konkurzu ;-))

0/0
7.12.2015 8:53

T59o69m36á28š 64M58o89r25a76v92č33í30k 3757966583425

Zase se "zjistilo":D

+2/0
6.12.2015 23:49

D14a23v49i80d 19Z78a69j53d45á86k 8505192100381

A metro budou z dejvicke do motola tahnout kone... Taky jezdi moc rychle.

+3/0
6.12.2015 23:41

A37d32a55m 36K38a92r82a31b89a 9111657535488

A ještě ty eskalátory! Pojedou pomaleji, JINAK EU NEPOŠLE PENÍZE ;-D Že to ještě někoho baví tohle...

+1/0
6.12.2015 22:35

P38a44v25e88l 71J34e48ř74á67b81e56k 7651802104817

Dotace byla zřejmě vázána na nějaké parametry, které potom stavba silnice měla splnit. Tak je celkem možné, že pokud ty podmínky stavba nesplňuje, že dotace nebude.

Tak bych celou diskusi otočil - kdo za to může, a kdo je odpovědný, že stavba nesplňuje normy a podmínky dotace?

Za něčí spekulace teď hrozí penále nám všem.!!!!!!

+4/0
6.12.2015 22:40

A81d76a18m 80K25a48r65a11b73a 9491677645588

Ano, s tímto argumentem se nepřu.

Ale v posledních létech jsem mnohokrát viděl takovou krásnou zřetelnou cedule "Tato stavba probíhá BEZ přispění EU a ČR" a viděl jsem tu ceduli velmi rád.

+1/0
6.12.2015 22:43

M81a33r47t25i64n 39S40i19m30e97k 2781836616

Nevim, jestli to vite, ale NIKDO NIKOHO nenuti zadne dotace cerpat! Paklize je cerpate, pak musite dodrzovat jejich podminky a k tem patri tez tyto (dle meho osobniho nazoru zbytecne a kontraproduktivni) cedulky. Proc ale proti nim tolik bojujeme? Osobne se domnivam, ze stejne jako je hloupe je vyvesovat, je hloupe vyvesovat i ony Vami zminene proti-tabulky. Vite, ja take patrim mezi minoritu (zamerne nezminuji procento) nasi spolecnosti, co si na svuj "provoz" vydelava sama a taky si nikam nedavam cedulku, ze jsem se najedl a osatil bez pomoci naseho statu a danovych poplatniku. Zrovna tak by me zajimalo, kolik kritiku evropskych dotaci by si mohlo na svuj profil dat cedulku, ze preziva za podpory ceskych i evropskych erarnich penez .... notabene, videl bych tu cedulku velmi rad ;-)

+1/0
6.12.2015 22:57

A62d69a49m 98K69a57r91a11b49a 9221927845388

Proč protože svou existencí jednoduše zcela pokřivují trh. Zbytek jsou plky

0/0
7.12.2015 0:38

M10a72r42e50k 49H14r69u88b91y 6447442411108

Bohuzel, kdyz statni urednik vidi penize, tak po nich proste sahne - at to stoji, co to stoji. Jak rika Tonda Blanik - cim vetsi kolac, tim vetsi drobky:-/

0/0
7.12.2015 9:01

J51a69k72u61b 78K38o95s 3626842950614

Ono jako je to jako vždy o dost složitější. Tady je na vině hloupá novela zákona EIA, kdy se znouvu posuzují už jednou posouzené stavby z hlediska vlivu na ŽP.

+1/0
6.12.2015 23:37

J74i78n20d71ř57i42c20h 53Š39k35o39p66e75k 4795581730245

to je nesmysl.

Problém je v tom, že se již dávno nezačlo stavět.

Svádět to na EIA je alibismus - pokud by jsi totiž měl představu, jako EIA probíhá, muselo by ti být jasné, proč výsledek EIA nemůže být navždy platný

0/0
7.12.2015 6:36

M71a70r34e15k 66H69r15u32b37y 6867422631888

Problem je, ze urednici nemaji zadnou motivaci provadet praci efektivne - a v podstate ani provadet ji vubec. Proto je take mozne, ze se priprava 511 tahne pres 20 let aniz by se cokoli udelalo. A na RSD ticho a klid.:-/ Cela ta organizace by si zaslouzila zrusit nebo alespon pripojit primo k ministerstvu dopravy.Rv

0/0
7.12.2015 8:56

J75i24n76d79ř74i69c92h 96Š41k59o33p89e11k 4745211120955

příprava se táhne mj. proto, že se neví, kdy se má začít stavět, protože nikdo nedokáže garantovat, že na připravovanou stavbu budou peníze (až se z hlediska povolení dotáhne)

0/0
7.12.2015 9:03

M81a30r64t80i90n 24K70a56r18á19s14e49k 9308543768888

No v Nemecku a Rakousku je omezena rychlost na 100 na dalnicnich obchvatech a dalnicich v blizkosti mest a nebo v horach omezena bezne a dlouhodobe. U nas se omezi na obdobne ceste na pul roku nez se postavi protihlukova stena a lidi v diskuzi se muzou zvencnout....

+3/−1
6.12.2015 22:26

R50o59b24e89r95t 14P87a80c27i40n20a 7114249655931

Jenže když v Rakousku je omezaná rychlost na 100, tak se tam 100 taky jede. U nás to brzdaři dají tak na 60. Ale hlavně tady by se nemuselo nic omezovat, kdyby někdo stavěl poctivě hned napoprvé.

0/−1
6.12.2015 22:33

M92a30r40t15i21n 98K18a84r10á16s33e66k 9598873568218

Ja jezdim po cestsch s omezenim casto a pri rychlosti povolena + 10 patrim vetsinou spise k podpumerne rychle jedoucim. Nevim odkud mate zkusenost ze lidi na dalnici kde je 100 jezdi 60 ( to jezdi nekteri ludi v mustech kde je 70 a jsmery ci usekove mereni)

+3/0
6.12.2015 22:41

M14a55r10t59i25n 96K22a10r76á42s82e62k 9598133698418

Staci mrknout na opravovane useky D1 kde je omezeni na 80 - kdyz pojedete opravdu povolenych 80 tak budete nejpomalejsi ze vsech...

+4/0
6.12.2015 23:08

M51i24r20o28s88l49a65v 88U42r74b24a82n 1716477371919

Pokud zrovna nenarazite na jelito, ktere za kamionem nepojede, ale predjet se ho bude v tom "jezisinky uzounkem" pruhu jakbysmet a tak vsichni jedou krokem podle strudlu kamionu supiciho do kopce.

0/0
7.12.2015 7:20

J70a28n 16D54l23o15u78h95ý 8176390373780

No nevím. Kolem Mnichova je omezení akorát ve špičce. Když není špička, valím to tam legálně 160.8-o

+1/0
7.12.2015 10:37

M26a54r34t95i45n 90K24u44d76r38n31a 3649896219260

Na magistrale se zjistilo, ze jedinym vysledem je vice svinstva s.z vyfuku, ale zavede se to jinde.

+3/0
6.12.2015 22:25

M49a81r38t38i39n 14K89a91r40á96s25e27k 9468453248208

Omezeni rychlozi kvuli snizeni hluku a emisi na dalnich je v zapadni evrope standard, vase neznalost z toho neudela ceske unikum (navic v tomto pripade jen docasne)

0/0
6.12.2015 22:27

M58a21r85t72i86n 49K28u46d79r32n91a 3249416969510

Moje znalost vysledku techto opatreni z Vas dela eurohujera.

+3/0
6.12.2015 22:29

M63a12r88t38i24n 78K11a97r74á35s62e92k 9978303738778

Podelte se o vase znalosti s omezenim rychlosti na dalnichnich obchvatech.....

0/0
6.12.2015 23:08

M98a62r27t72i52n 14K47u38d98r62n90a 3579166219750

Jak jsem psal, emise stouply a na hluk to melo vliv velikosti chyby mereni.

+3/0
6.12.2015 23:15

M59a43r55t60i25n 57K16a98r41á56s22e21k 9468343568308

Pri snizeni rychlosti ze 130 na 100? Kde???

0/0
6.12.2015 23:42

M25a16r54e92k 60H24r34u97b58y 6647592391608

Vetsina Rakouska, napriklad.;-)

0/0
7.12.2015 1:15

M86a52r91t62i59n 13K58a51r69á57s30e92k 9638843258408

Takze v rakousku delaji kolem mest ty ziny se stovkou aby zvysili emise? To je zajimava uvaha. Jinak auto ma opravdu vyrazne nizsi spotrebu a emise pri 100kmh nez pri 130...

0/0
7.12.2015 7:13

M14a52r42e74k 51H61r28u24b44y 6197572121608

Zony se stovkou zavadeli, pak zmerili emise, zjistili ze to k nicemu nevede, a zase to postupne rusi. Podobne jako s NEZ v Nemecku. Ekologisticka sdruzeni bohuzel funguji na urovni dojmologie, dostat z nich duveryhodna cisla je prakticky nemozne (viz. podklady pro NEZ v Praze 8-o)

Na rozdil od Ceska ale dokazi uznat chybu a nesmyslne opatreni zase zrusit...

0/0
7.12.2015 9:00

J96a76n 47D54l14o30u57h86ý 8306970773550

Jsou tam obchvaty, kde je právě zvýšená rychlost na 100. Jsou zanačeny jako silnice pro motorová vozidla. Pan Hrubý si plete holinky a hodinky...

0/0
7.12.2015 10:39

A57d33a98m 96K39a18r67a65b63a 9541857285218

Kvůli hluku snad (byť o tom pochybuji), pro emise je ovšem přínos velmi diskutabilní. Nevím co jak to mají v této věci v západní Evropě, ale možná by bylo relevantní argumentovat v této věci technickými argumenty než výmysly právníků. Je by rovněž neznalost přírodních zákonů neměla omlouvat.

0/0
6.12.2015 22:41

M11a40r44t45i68n 48K93a66r96á32s26e25k 9408213208458

No tak se technicky a dle prirodnich zakonu podivejte na palubni pocitac kolik auto zere pri 100 a kolik pri 130 (rozdil se bude lisit podle auta ale bude u beznych aut mezi 1-2 litry na sto samozrejme ve prospech pomelajsi jizdy)

0/0
6.12.2015 22:44

A23d83a53m 63K29a92r37a28b26a 9141107895458

Momentíček, bavíme se stále o magistrále? :-) To se jedná totiž o úplně jiná pásma rychlostí výsledek je přesně opačný :-) Jestli vám to žere míň  při 50 kg/h než při 70 či 90 km/h, tak asi jezdíte na páru.

0/0
6.12.2015 22:48

A95d52a89m 28K42a12r88a22b51a 9601587835878

Btw...spotřeba nerovná se objem exhalací NOx a CO. Ty totiž silně závisí na režimu spalování. CO2 vám jakožto člověku moc vadit nebude a dál by šla dát do korelace se spotřebou jedině síra, ale ta už v palivech v podstatě vůbec není.

0/0
6.12.2015 22:53

M59a10r82t80i98n 96K57a29r49á70s42e64k 9918173128258

No z logiky veci pri vetsi zatezi musi byt v motoru vyssi tlaka tak bude vznikat vice emisi NOX (proto taky motory jsou schopny pri testech emisi, kde jsou pod minimalni zatezi vykazat emise nula nic a v realu kdy clovek vyuziva vice ejich vykon stoupaji emise radove vyse.

0/0
6.12.2015 23:14

M28a63r47t14i31n 11K79a35r95á96s18e30k 9328713338948

Ne bavime se o tom, co se ma dle clanku zavadet na prazskem okruhu a cemuz se venuje i puvodni prispevek.

Jinak spotreba pri konstatni 50ce a 90ce bude u normalniho auta nizsi stredni cca stejna (u meho auta je), pri 70 bude o kus nizsi (obecne nejnizsi spotreby se da dosahnou obvykle mezi 60 - 80 km/h.

0/0
6.12.2015 22:53

L79a40d43i37s45l45a15v 13K41o25l56a80č57k63o50v93s86k96ý 5323951209791

Strcte si ty europenize do Brusele.

+1/0
6.12.2015 22:21

M66a58r29t56i83n 11S87i36m96e77k 2461466846

"Statecne prohlaseni" .... ale nikdo nas nenutil evropske penize na zadnou stavbu vyuzivat! A pokud jsme na stavbu dotace (a je jedno, ze jsou z "Brusele"), pak jsme jasne znali podminky jejich cerpani, vite? A pak nekdo tyto podminky neododrzel, pak je vsak na nem, aby se zodpovidal, nemyslite?

+1/−1
6.12.2015 22:40

L61a73d74i78s82l58a44v 71K15o53l97a77č42k56o24v42s34k48ý 5363831989721

Myslím že máte recht

0/0
6.12.2015 22:42

R83o17b88e60r14t 24H14o28m78o44l20k78a 2870292222271

Chudáci zajíci, mají tam o 1dB hluku víc, než jim slíbila EU. Určitě už si stěžovali. Teď se přidají i srnky, že biokoridory jsou moc úzké. A přitom by stačilo, aby tam byl nějaký rozumný povrch...

0/0
6.12.2015 22:17

M49a47r74t17i61n 14K30a77r51á54s73e92k 9718383208628

Takze podle Vas je OK kdyz stat ohyba predpisy tykajici se zivotniho prostredi a stavi nebyvyhovujici dalnice? Taky muzeme ukazat EU zadek a zacit zase vypouztet odpady z chemicek do rek, zasirat vzduch sirou z elektraren a uzivat si kysele deste apod ne? vzdyt jsou to jen zbytecna omezeni.

+1/0
6.12.2015 23:10

R84o88b88e66r89t 32H53o30m66o85l74k63a 2670622672931

Ne, měl sem teď na mysli jen a pouze zbytečnou a drahou stavbu protihlukové stěny uprostřed polí. Navíc, kdyby dálnice měla slušný povrch, tak nejsou stěny potřeba nikde.

0/0
7.12.2015 5:08

M30o17j98m88í18r 90M20o79t85y20č18k58a 3492215554490

EU jim nic neslibovala. To spíše oni slíbili něco EU a EU teď chce, aby to dodrželi. Divné, že jo???

A hlavně, než se ten obchvat stavěl, tak probíhalo poměrně dost dlouhé a u takových staveb složité řízení EIA. Do něj se předkládá podrobný záměr a a na jeho základě se stavba schválí nebo ne. A pokud Ano, pak by se již neměly měnit prvky projektu a hlavně dodržet výstupní parametry v EIA schválené. 

Pokud se tyto pravidla nedodrží,měl by v tom lítat projektant, staviteli investor. Primárně podle toho kdo zadal EIA neschválené změny.

0/0
8.12.2015 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.