Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před čtvrt stoletím se rozhodlo o prodeji Škody. Pomohl k tomu favorit

Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny Volkswagen podílela 5,5 procenty, v současnosti je to více než deset procent. Dnes, 9. prosince 2015, je to čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a19n 67S13l94o75v28í55k 3139547670578

Kde je dnes díky investicím VW Škodovka a kde ostatní východoevropské automobilky ?

0/0
10.12.2015 11:50

Z72b11y39n27ě84k 21H53o78l50í56k 1747527615830

Bylo by asi dost smutné (ale zajímavé) vidět paralelní scénář se Škodovkou kleklou v rukou českých podnikatelů nebo živořící výrobou českých dacií pod Frantíkama.

prostě, zaplaťpánbu za koncern.

+8/0
9.12.2015 21:50
Foto

J53i47ř18í 77I47n78c73z28é76d15y 2664235971139

automobily Skoda kupuje velmi nenarocny uzivatel. Vemte Skodu Favorit a postavte ji vedle VW Golf 1 a najdete 5 rozdilu. Ja zadne nevidim.:-)

0/−5
9.12.2015 20:06

P15e87t34r 89Č12e57r43m22á65k 9848495639280

Favorit byl součastník Golfu II (s ním byl také v roce 1987 porovnáván), a to že to porovnání dopadlo skutečně relativně dobře, je známka toho že to v té době skutečně nebylo špatné auto.

+6/0
9.12.2015 20:13

J89a10r55o44m25í50r 21K31r79á46l 4350179884829

Bylo by i prodejné, kdyby vývoj netrval tak dlouho a kvalita provedení byla o něco výš.  Favorit byl spíše na úrovni prvních Golfů a těm konkurovat mohl.

0/0
10.12.2015 10:01

P53e34t34r 59Č71e22r49m72á61k 9318845499130

Vývoj favorita trval 4 roky, i na dnešní dobu skvělé číslo. A technicky byl na úrovní Golfu II (jichž taky většinu přežil), nenechte se zmást laciným interiérem prvních ročníků.

0/0
10.12.2015 10:25

J49i41ř81í 32S37c82h59w83a28c30h 8698514718856

marně dumám nad tím, jak 1. věta v přítomné čase souvisí s tím co následuje;-(

+1/0
10.12.2015 0:27

P81e35t51r 98M81i23c74h89a86l 2410354771502

Jediným vysvětlením je schizofrenie autora. :-)

0/0
10.12.2015 7:35

J77a26n 47S34l59o74v47í70k 3899977230968

Nenáročný uživatel? A proto jsou škodovky dražší než cizí značky ;-D

0/0
10.12.2015 11:48

A33u38g97u34s13t 63F18o98r36m66á47n20e31k 6125359380596

Já bych tomu prodej neříkal. Bal to dárek pro VW, ale takových dárků bylo víc.

0/−8
9.12.2015 20:05

J53i50ř96í 59E41r81b67e79n 1943204756347

Dárek, za který republika dostala nazpátek pár set milionů marek přímo a pár set miliard korun na daních od té doby......

+4/−1
9.12.2015 22:01

P25a91v36e37l 12N57e84v75e64č83e76ř27a77l 6242206774370

Přelomový minivůz Renault Twingo? Ještě že se to šéfovi Škody nelíbilo. Do té škatule může vlézt pouze sebevrah se sepsanou závětí.

+4/0
9.12.2015 18:27
Foto

J13a56n 48V18a20v45r57o26š 6467913550406

Byla to záchrana o tom žádná! Ale škoda že v tom roce 2000 se odprodal zbytek čili 30 procent. Takže teď veškeré zisky jsou odváděny do němec.

+1/−1
9.12.2015 17:41

P54e17t52r 41Č74e20r74m20á81k 9288545509610

Kteří ten zisk utrácí zase zpátky v čr u subdodavatelských firem které dodávají komponenty pro celý koncern. Žádný problém, lepší než kdyby ta část zisku šla do státního rozpočtu a rozplynula se v blbostech.

+5/0
9.12.2015 20:03

J94o69s72e79f 81M26i70š88k51o91v63s37k25ý 9148551781218

Pokud zisk vznikl v Česku, tak se tady zdaní. Kromě toho plynou do státního rozpočtu veškeré daně ze mzdy a to se týká nejen přímých zaměstnanců v Česku , ale i všech subdodavatelů. Ekonomicky pro Česko výrazné plus.

+8/0
9.12.2015 20:30

J65a65r38o45m19í75r 34K85r12á14l 4450669544839

Daleko větší položku činí DPH.  A ta zůstává také z velké části v ČR.

0/0
10.12.2015 10:03

N12o97r56b25e75r83t 45P63r74o84c50h12á25z88k13a 9595154296417

To snad taky byla jediná povedená privatizace.

+3/0
9.12.2015 16:54

M62i87l21a25n 84Č92e48r93n78ý 5223349329952

Ať počítám jak počítám, tak Škoda má v současnosti 6 modelových řad, nikoli 7, jak je uvedeno v článku. A ověřil jsem si to i na webu Škody Auto, jelikož jsem se lekl, zda již náhodou nemám sklerózu...

+1/0
9.12.2015 16:13

J18i60ř39í 67E87r79b93e74n 1113894526947

Ano, Roomster se již pěkných pár měsíců nevyrábí a následníka hned tak mít nebude.

0/0
9.12.2015 22:02

M17a60r44e81k 52P97r26š35í83n 3305234853405

Škoda je krásný důkaz toho, jaký přínos pro ČR má společný trh, měli bychom hospodářství podpořit ještě společnou měnou (z důvodu kurzového rizika). Pithart tenkrát udělal to nejlepší co mohl, jen nerozumím českému lidu, co vždy vymýšlí ve volbách a strana, která ví, jak má fungovat stát a ekonomika (a pokud to nevím, tak se ispiruje u svých evropských partnerů) má pokaždé tak nízké preference. Ale to je asi tím, že Češi vždy hledají 3. cestu, 3. českou cestu, kterou byl i Václav Klaus.

+6/0
9.12.2015 14:56

P40e81t45r 51M83i62c59h28a15l 2160384731902

Buďme rádi, že to nedostal Renault nebo to nešlo do kupónovky, to už by žádná Škodovka asi neexistovala.

+23/0
9.12.2015 12:04

O26t49a 46J95e60l96í68n30e77k 8421148220365

Pamatuji si, že rozhodování o prodeji Škody bylo složité:

1) ministr financí a šéf OF Klaus tlačil českou cestu a prodej přes kupony (což by pravděpodobně vedlo k propadu výroby jako u většiny privatizací přes kupony)

2) prezident Havel chtěl podpořit nadstandardní vztahy s Francií prodejem Škody  Renaultu (který chtěl v Mladé Boleslavi montovnu renaultů)

3) předseda české vlády Pithart prosazoval VW jako silného partnera, který zachová výrobu škodovek

Zpětně viděno si myslím, že je dobře, že tehdy při privatizaci Škody zvítězil názor Pitharta R^

+27/0
9.12.2015 11:57

M23i18l95a22n 86Č46e52r37n57ý 5963589329272

Copak Péťa, ten vždycky slyšel trávu růst.;-)

0/−4
9.12.2015 16:08

M37i91r75o11s53l16a17v 61Š80i75m87k87o 7695263272205

O prodeji Škody se jednalo už od roku 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát a kolik bude mít kupec. Geniální Dlouhý jim to dal celé a dodnes se chlubí, jak se mu to rychle povedlo.

0/−4
9.12.2015 10:44

J61i48ř41í 39S57c48h51w31a92c29h 8908304638686

komunisti chtěli prodat fabriku proradným kapitalistům? A jak by to asi tak zdůvodnili. To by popřeli všechno, co tu 40 let hlásali. 

Nebo že by plánovali nový koloběh peněz? Ukradneme - prodáme - znovu ukradneme? ;-)

+4/0
9.12.2015 11:12

P51e87t72r 43M69a75r53š76á88l97e14k 9745412414189

No nebylo by to úplně ojedinělé. Pokud vím, tak videorekordér Tesla Avex byl vyráběný v Bratislavě ve fabrice, ve které měl majetkovou účast Philips.

0/0
9.12.2015 12:18

P34e27t30r 35Š26i94l57h26a92n 7698872507543

Já vím jenom to, že Avex byl vyběhlý model Philips.

0/0
9.12.2015 13:19

M18i34c24h85a96l 22H34r98u25b36o55š 4500657842595

A ja viem zase to, ze ten AVEX bol najlepsi na kopirovanie kodovanych VHS, kodovanie mu bolo totizto uplne cudzie... ;-D

+3/0
9.12.2015 13:24

M43i34r81o17s19l23a67v 11Š70i94m46k72o 7935713782725

U Škodovky nevím, co znamená ukradneme. Značku? AZNP MB byla postavena v 60. letech na zelené louce a embéčka neměla s předchozími vozy nic společného. Nebyla to konstrukčně vůbec špatná auta, akorát kulhala kvalita.

0/−2
9.12.2015 17:31

J80i34ř98í 67K63o82c28u76r28e17k 6185184905738

Takže kydž ukradnu auto, dva roky s ním budu jezdit, pak ho prodám a koupín si nové, tak jsem valstně nic neukradl.

0/0
9.12.2015 17:47

J84í59ř19í 97N82o68v86o80t41n40ý 2492325524909

Skodovku prodal tehdejsi predseda ceske vlady Petr Pithart a udelal to jednoduse, chcete fabriku, tak predem zaplatte. Profesor Klaus zvany Tunel byl federalnim ministrem financi, takze jeho experimenty s kuponvou privatizaci tzv. cary papiru, ktery nic neznamenal nepostihnul Skodovku jako pozdeji jine nase podniky. Delat prodej pod vedenim profesora, tak Skoda vyrabi zebrunaky a nebo fabrika je vybrakovana.

+14/−5
9.12.2015 8:02

V60l49a40s37t45i62m74i25l 66Š27t94e59c15h15e87r 4111146590204

Přímý prodej bylo to nejlepší,co se mohlo udělat.Já ale za klíčový model vidím  ale až Felicii,která na svoji dobu nebylo vůbec špatné auto.Ostatně to,že je o ni zájem ještě nyní o něčem svědčí.Jako auto z východu to na západě muselo udělat dobrý dojem.

+5/0
9.12.2015 8:47

P96e20t85r 62M94a87r20š85á10l92e67k 9285412404379

Jenomže Felda byla jen facelift Favoritu.

+9/0
9.12.2015 12:19

H26o78n76z80a 72V37o98r68á92č91e12k 6325626816917

Felicie byl pouze faceliftovaný Favorit.

+1/0
9.12.2015 22:07

M39i36c89h22a55l 80R73a85k 3443486345763

No, přesněji prodej dělal Grégr s Vrbou. Grégr byl půl roku ministrem ( do r. 92, než přišlo to neštěstí jméném Klaus ). Měli rozpracováno asi 30 projektů největších podniků v zemi. Bohužel, nedošlo k tomu;-(;-(;-(

Dnes by byl průměrný plat tak o třetinu vyšší...

+4/−4
9.12.2015 8:52

J32a97n 97N63o29v77o88t19n33ý 1334851822963

;-D;-D;-D

0/0
9.12.2015 9:05

V51l91a70s92t65i57m14i17l 62Š41t38e28c83h56e51r 4911426410474

Grégr? To je dobrý vtip.Místo bohužel bych použil slůvko bohudík.;-D

+6/0
9.12.2015 9:12

J60i34ř45í 94E93r47b12e83n 1923824156137

Smějete se jen vlastní neznalosti, podpořené antigrégrovskou mediální propagandou z let 1998-2002. Leschtinova MFD tehdy z Grégra dělala normalizačního kariérního komunistu a vůbec jí nevadilo, že Grégr zářil o deset let dříve, že právě Grégr založil a rozjel děčínskou Destu a že právě Grégr byl pak kvůli své neústupnosti za normalizace v base...

0/0
9.12.2015 22:08

J13a39k57u39b 80F25e50i82f76a72r 7659689666689

Kupónovka cáry papíru? Ani omylem. Leda pro ovčany. Podívejte jak ty cáry "zhodnotil" třeba pan Kellner a další:-P

+2/0
9.12.2015 16:24

V44l45a31s46t26i90m90i48l 31Š72t15e96c75h54e62r 4731216340564

Pro remcaly,kteří tady kritizují prodej Škody.Vývoj Favoritu,který trval deset!!  let stál automobilku neuvěřitelných 2,5 miliardy tehdejších korun.Italský designer Bertone údajně už přestával mít zájem pokračovat ve spolupráci na vývoji především díky neschopnosti našeho průmyslu zajistit výrobu jednotlivých dílů.Zdá se to neuvěřitelné,ale byl problém například ze zadními světlomety a skly.Nikdo to u nás neuměl.Škoda díky tak masívní investici byla prakticky na kraji bankrotu.Mluvit tedy o rodinném stříbru je úplně mimo.Prodej byl tedy nevyhnutelný a můžeme mluvit o štěstí,jak to proběhlo a kdo o ni projevil zájem.Tam,kde Škoda je dnes by se nikdy ani v nejmenším nedostala.Získala kapitál na rozjezd,zachovala si značku a hlavně dostala se na západní trhy.

+48/0
9.12.2015 7:50
Foto

L37u35k88á35š 27Z70á75v91o58d70s87k67ý 9751389341

Pod to se podepisuji, nechapu nektere lidi cobsi vlastne mysli. Pokud by se ,skoda neprodala, byl by Favorit resp. Felicie posledni model Skody. Jak dopadli jine fabriky Ceskeho stribra, ktere se neprivatizovali do zahranicnich rukou, nebo nesolidnimu partnerovi, vime vsichni. Skoda je dnes jednou z nejuspesnejsich automobilek vubec a to pouze a jenom diky faktu, ze je clenem VW Group...

+17/0
9.12.2015 7:55

F12r66a61n55t65i24š21e64k 17N84o33v83á48k 6941295136611

Takže zaměstnanci pěkně makají u pásu na tři směny za máně než německý minimální plat, pěkně se klaní německému vedení a když se jim to nelíbí, mohou jít. A veškeré zisky jdou do německa. A nejsmutnější na tom je, že máte pravdu, z té hrůzy jakou byla privatizace vyšla Škoda prakticky nejlépe. Ale to není tím, že by dopadla dobře, jen že ostatní bylo uděláno ještě hůř.

0/−23
9.12.2015 10:24

J22i38ř43í 55S19c14h75w50a97c42h 8768434148396

.....takže zaměstnanci pěkně makají za nadprůměrný český plat....

je to furt lepší jak česká podpora.....

.....a to že ceny na západě a u nás jsou stejné je nesmysl......

+19/0
9.12.2015 11:20

T68o51m52á95š 21K64u68č41e26r69a 8814505925866

Že jdou zisky (18,4 miliard) do Německa není tak podstatné, podstatnější je že zde německý majitel nechá na daních cca 90 miliard. To ať si za těch 90mld těch 18 odveze.

+16/0
9.12.2015 13:11

J36i95ř38í 67K35o36c63u98r89e56k 6575564795258

Áno. Za komunistů by měli tronásobek německé mzdy a nemuseli by vůbec mekat na tři směny a nikomu se klanět. Už vůbec ne Stalinovi s Leninem. Protože komunisti by nikdy nikoho nenechali pracovat nuceně a bez nároku na mzdu. Jáchymovský lágr jsou jen pověry.

+6/0
9.12.2015 17:54

P25a78v86l72a 79K93v24a96p52i33l90o95v72á 7799228734727

Já bych pod to dodala, že tím rodinným stříbrem zůstala. Je jedno kdo je vlastníkem kapitálu. Tak jako Pislnet Urquell je a bude české pivo, tak Škodovka je české auto.

+2/0
9.12.2015 13:30

M67i21l87a23n 12Č13e19r17n76ý 5743699609942

Pislnet.;-D

+1/0
9.12.2015 16:16

J47a63n 83S52l25o46v81í19k 3709987710388

tzv. virtuální pivo :-)

0/0
10.12.2015 11:47

R53a15d75o39s63l83a85v 26K83l88a45u90d12a 5234748774642

Pokud vím, pro Francouze byl Klaus. Naštěstí privatizaci měla na starosti vláda ČR, nikoliv ČSFR.   Nevím co se rejpalům nelíbí. Žádná taková automobilka nepřežila bez silného partnera. Žvásty o tom že si stačilo půjčit jsou naprosto pitomé.

+7/−3
9.12.2015 7:47

O12t28a 54J46e56l84í36n22e29k 8631748900635

Pro Francouze byl z politických důvodů Havel, Klaus propagoval kuponovku, což by byla skoro jistě katastrofa Rv

+1/0
9.12.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz