Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před čtvrt stoletím se rozhodlo o prodeji Škody. Pomohl k tomu favorit

Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny Volkswagen podílela 5,5 procenty, v současnosti je to více než deset procent. Dnes, 9. prosince 2015, je to čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a84n 53S54l56o19v64í21k 3709847260488

Kde je dnes díky investicím VW Škodovka a kde ostatní východoevropské automobilky ?

0/0
10.12.2015 11:50

Z54b41y56n50ě81k 10H88o89l81í85k 1347667315850

Bylo by asi dost smutné (ale zajímavé) vidět paralelní scénář se Škodovkou kleklou v rukou českých podnikatelů nebo živořící výrobou českých dacií pod Frantíkama.

prostě, zaplaťpánbu za koncern.

+8/0
9.12.2015 21:50
Foto

J67i36ř29í 28I92n52c85z79é64d15y 2254305951989

automobily Skoda kupuje velmi nenarocny uzivatel. Vemte Skodu Favorit a postavte ji vedle VW Golf 1 a najdete 5 rozdilu. Ja zadne nevidim.:-)

0/−5
9.12.2015 20:06

P46e22t28r 36Č59e14r18m45á45k 9538955539840

Favorit byl součastník Golfu II (s ním byl také v roce 1987 porovnáván), a to že to porovnání dopadlo skutečně relativně dobře, je známka toho že to v té době skutečně nebylo špatné auto.

+6/0
9.12.2015 20:13

J17a29r11o59m85í32r 70K50r38á91l 4520909734619

Bylo by i prodejné, kdyby vývoj netrval tak dlouho a kvalita provedení byla o něco výš.  Favorit byl spíše na úrovni prvních Golfů a těm konkurovat mohl.

0/0
10.12.2015 10:01

P74e76t50r 35Č60e14r89m52á68k 9668965169270

Vývoj favorita trval 4 roky, i na dnešní dobu skvělé číslo. A technicky byl na úrovní Golfu II (jichž taky většinu přežil), nenechte se zmást laciným interiérem prvních ročníků.

0/0
10.12.2015 10:25

J77i32ř89í 74S31c49h67w78a60c63h 8548384968356

marně dumám nad tím, jak 1. věta v přítomné čase souvisí s tím co následuje;-(

+1/0
10.12.2015 0:27

P57e18t30r 75M44i85c51h43a68l 2930284441482

Jediným vysvětlením je schizofrenie autora. :-)

0/0
10.12.2015 7:35

J93a63n 60S44l62o78v15í91k 3289477260308

Nenáročný uživatel? A proto jsou škodovky dražší než cizí značky ;-D

0/0
10.12.2015 11:48

A51u16g82u23s22t 95F95o63r78m41á43n48e89k 6615309740446

Já bych tomu prodej neříkal. Bal to dárek pro VW, ale takových dárků bylo víc.

0/−8
9.12.2015 20:05

J63i94ř56í 86E10r72b24e10n 1293914586917

Dárek, za který republika dostala nazpátek pár set milionů marek přímo a pár set miliard korun na daních od té doby......

+4/−1
9.12.2015 22:01

P42a39v70e13l 55N91e79v68e29č55e97ř31a80l 6692626304210

Přelomový minivůz Renault Twingo? Ještě že se to šéfovi Škody nelíbilo. Do té škatule může vlézt pouze sebevrah se sepsanou závětí.

+4/0
9.12.2015 18:27
Foto

J53a10n 58V39a57v64r51o69š 6427513420686

Byla to záchrana o tom žádná! Ale škoda že v tom roce 2000 se odprodal zbytek čili 30 procent. Takže teď veškeré zisky jsou odváděny do němec.

+1/−1
9.12.2015 17:41

P23e92t13r 47Č70e45r11m72á44k 9438685499160

Kteří ten zisk utrácí zase zpátky v čr u subdodavatelských firem které dodávají komponenty pro celý koncern. Žádný problém, lepší než kdyby ta část zisku šla do státního rozpočtu a rozplynula se v blbostech.

+5/0
9.12.2015 20:03

J24o17s96e34f 16M39i20š92k87o74v91s10k61ý 9848741281428

Pokud zisk vznikl v Česku, tak se tady zdaní. Kromě toho plynou do státního rozpočtu veškeré daně ze mzdy a to se týká nejen přímých zaměstnanců v Česku , ale i všech subdodavatelů. Ekonomicky pro Česko výrazné plus.

+8/0
9.12.2015 20:30

J22a50r46o98m16í61r 94K83r19á33l 4600579754199

Daleko větší položku činí DPH.  A ta zůstává také z velké části v ČR.

0/0
10.12.2015 10:03

N40o18r32b42e56r54t 45P36r22o32c74h34á28z20k47a 9185604366537

To snad taky byla jediná povedená privatizace.

+3/0
9.12.2015 16:54

M12i31l28a13n 16Č18e55r12n50ý 5953159589452

Ať počítám jak počítám, tak Škoda má v současnosti 6 modelových řad, nikoli 7, jak je uvedeno v článku. A ověřil jsem si to i na webu Škody Auto, jelikož jsem se lekl, zda již náhodou nemám sklerózu...

+1/0
9.12.2015 16:13

J21i64ř61í 90E39r52b27e72n 1963854386247

Ano, Roomster se již pěkných pár měsíců nevyrábí a následníka hned tak mít nebude.

0/0
9.12.2015 22:02

M34a81r43e83k 46P10r72š33í13n 3735874213155

Škoda je krásný důkaz toho, jaký přínos pro ČR má společný trh, měli bychom hospodářství podpořit ještě společnou měnou (z důvodu kurzového rizika). Pithart tenkrát udělal to nejlepší co mohl, jen nerozumím českému lidu, co vždy vymýšlí ve volbách a strana, která ví, jak má fungovat stát a ekonomika (a pokud to nevím, tak se ispiruje u svých evropských partnerů) má pokaždé tak nízké preference. Ale to je asi tím, že Češi vždy hledají 3. cestu, 3. českou cestu, kterou byl i Václav Klaus.

+6/0
9.12.2015 14:56

P34e10t52r 93M39i16c73h39a22l 2620584551782

Buďme rádi, že to nedostal Renault nebo to nešlo do kupónovky, to už by žádná Škodovka asi neexistovala.

+23/0
9.12.2015 12:04

O18t19a 79J15e45l89í87n81e35k 8221278140955

Pamatuji si, že rozhodování o prodeji Škody bylo složité:

1) ministr financí a šéf OF Klaus tlačil českou cestu a prodej přes kupony (což by pravděpodobně vedlo k propadu výroby jako u většiny privatizací přes kupony)

2) prezident Havel chtěl podpořit nadstandardní vztahy s Francií prodejem Škody  Renaultu (který chtěl v Mladé Boleslavi montovnu renaultů)

3) předseda české vlády Pithart prosazoval VW jako silného partnera, který zachová výrobu škodovek

Zpětně viděno si myslím, že je dobře, že tehdy při privatizaci Škody zvítězil názor Pitharta R^

+27/0
9.12.2015 11:57

M42i34l41a47n 76Č50e85r23n27ý 5263309129552

Copak Péťa, ten vždycky slyšel trávu růst.;-)

0/−4
9.12.2015 16:08

M31i50r94o68s79l34a89v 30Š64i24m32k68o 7525303262435

O prodeji Škody se jednalo už od roku 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát a kolik bude mít kupec. Geniální Dlouhý jim to dal celé a dodnes se chlubí, jak se mu to rychle povedlo.

0/−4
9.12.2015 10:44

J97i87ř34í 89S43c72h48w96a74c84h 8188694658896

komunisti chtěli prodat fabriku proradným kapitalistům? A jak by to asi tak zdůvodnili. To by popřeli všechno, co tu 40 let hlásali. 

Nebo že by plánovali nový koloběh peněz? Ukradneme - prodáme - znovu ukradneme? ;-)

+4/0
9.12.2015 11:12

P91e59t12r 89M67a47r86š66á41l91e23k 9745762194189

No nebylo by to úplně ojedinělé. Pokud vím, tak videorekordér Tesla Avex byl vyráběný v Bratislavě ve fabrice, ve které měl majetkovou účast Philips.

0/0
9.12.2015 12:18

P77e34t29r 68Š78i29l38h95a21n 7218582117963

Já vím jenom to, že Avex byl vyběhlý model Philips.

0/0
9.12.2015 13:19

M92i93c26h30a64l 74H32r72u65b62o62š 4770557402565

A ja viem zase to, ze ten AVEX bol najlepsi na kopirovanie kodovanych VHS, kodovanie mu bolo totizto uplne cudzie... ;-D

+3/0
9.12.2015 13:24

M41i76r68o95s38l88a95v 60Š88i10m85k70o 7625633902775

U Škodovky nevím, co znamená ukradneme. Značku? AZNP MB byla postavena v 60. letech na zelené louce a embéčka neměla s předchozími vozy nic společného. Nebyla to konstrukčně vůbec špatná auta, akorát kulhala kvalita.

0/−2
9.12.2015 17:31

J19i46ř89í 73K46o75c92u19r12e86k 6455224715668

Takže kydž ukradnu auto, dva roky s ním budu jezdit, pak ho prodám a koupín si nové, tak jsem valstně nic neukradl.

0/0
9.12.2015 17:47

J90í32ř87í 81N63o44v52o62t71n17ý 2952435374299

Skodovku prodal tehdejsi predseda ceske vlady Petr Pithart a udelal to jednoduse, chcete fabriku, tak predem zaplatte. Profesor Klaus zvany Tunel byl federalnim ministrem financi, takze jeho experimenty s kuponvou privatizaci tzv. cary papiru, ktery nic neznamenal nepostihnul Skodovku jako pozdeji jine nase podniky. Delat prodej pod vedenim profesora, tak Skoda vyrabi zebrunaky a nebo fabrika je vybrakovana.

+14/−5
9.12.2015 8:02

V77l13a68s19t74i83m52i40l 65Š66t19e65c83h58e92r 4511526830884

Přímý prodej bylo to nejlepší,co se mohlo udělat.Já ale za klíčový model vidím  ale až Felicii,která na svoji dobu nebylo vůbec špatné auto.Ostatně to,že je o ni zájem ještě nyní o něčem svědčí.Jako auto z východu to na západě muselo udělat dobrý dojem.

+5/0
9.12.2015 8:47

P32e19t62r 82M80a98r55š34á56l73e81k 9765132484729

Jenomže Felda byla jen facelift Favoritu.

+9/0
9.12.2015 12:19

H41o97n27z36a 46V86o23r59á66č30e71k 6975596936687

Felicie byl pouze faceliftovaný Favorit.

+1/0
9.12.2015 22:07

M30i64c22h54a15l 19R24a30k 3873196285593

No, přesněji prodej dělal Grégr s Vrbou. Grégr byl půl roku ministrem ( do r. 92, než přišlo to neštěstí jméném Klaus ). Měli rozpracováno asi 30 projektů největších podniků v zemi. Bohužel, nedošlo k tomu;-(;-(;-(

Dnes by byl průměrný plat tak o třetinu vyšší...

+4/−4
9.12.2015 8:52

J94a66n 83N89o15v26o20t26n93ý 1334261462113

;-D;-D;-D

0/0
9.12.2015 9:05

V18l59a95s61t18i11m95i40l 87Š53t27e63c58h42e63r 4261766390264

Grégr? To je dobrý vtip.Místo bohužel bych použil slůvko bohudík.;-D

+6/0
9.12.2015 9:12

J28i37ř27í 91E81r39b65e80n 1483764736957

Smějete se jen vlastní neznalosti, podpořené antigrégrovskou mediální propagandou z let 1998-2002. Leschtinova MFD tehdy z Grégra dělala normalizačního kariérního komunistu a vůbec jí nevadilo, že Grégr zářil o deset let dříve, že právě Grégr založil a rozjel děčínskou Destu a že právě Grégr byl pak kvůli své neústupnosti za normalizace v base...

0/0
9.12.2015 22:08

J47a74k52u95b 58F27e67i78f18a32r 7289179226669

Kupónovka cáry papíru? Ani omylem. Leda pro ovčany. Podívejte jak ty cáry "zhodnotil" třeba pan Kellner a další:-P

+2/0
9.12.2015 16:24

V35l56a82s56t10i26m92i10l 27Š73t89e66c23h32e51r 4291566620234

Pro remcaly,kteří tady kritizují prodej Škody.Vývoj Favoritu,který trval deset!!  let stál automobilku neuvěřitelných 2,5 miliardy tehdejších korun.Italský designer Bertone údajně už přestával mít zájem pokračovat ve spolupráci na vývoji především díky neschopnosti našeho průmyslu zajistit výrobu jednotlivých dílů.Zdá se to neuvěřitelné,ale byl problém například ze zadními světlomety a skly.Nikdo to u nás neuměl.Škoda díky tak masívní investici byla prakticky na kraji bankrotu.Mluvit tedy o rodinném stříbru je úplně mimo.Prodej byl tedy nevyhnutelný a můžeme mluvit o štěstí,jak to proběhlo a kdo o ni projevil zájem.Tam,kde Škoda je dnes by se nikdy ani v nejmenším nedostala.Získala kapitál na rozjezd,zachovala si značku a hlavně dostala se na západní trhy.

+48/0
9.12.2015 7:50
Foto

L56u79k88á15š 46Z14á97v19o60d18s95k18ý 9191799251

Pod to se podepisuji, nechapu nektere lidi cobsi vlastne mysli. Pokud by se ,skoda neprodala, byl by Favorit resp. Felicie posledni model Skody. Jak dopadli jine fabriky Ceskeho stribra, ktere se neprivatizovali do zahranicnich rukou, nebo nesolidnimu partnerovi, vime vsichni. Skoda je dnes jednou z nejuspesnejsich automobilek vubec a to pouze a jenom diky faktu, ze je clenem VW Group...

+17/0
9.12.2015 7:55

F13r19a96n90t76i56š12e46k 57N78o15v90á14k 6451365876741

Takže zaměstnanci pěkně makají u pásu na tři směny za máně než německý minimální plat, pěkně se klaní německému vedení a když se jim to nelíbí, mohou jít. A veškeré zisky jdou do německa. A nejsmutnější na tom je, že máte pravdu, z té hrůzy jakou byla privatizace vyšla Škoda prakticky nejlépe. Ale to není tím, že by dopadla dobře, jen že ostatní bylo uděláno ještě hůř.

0/−23
9.12.2015 10:24

J64i93ř65í 85S46c50h46w52a11c17h 8428914318646

.....takže zaměstnanci pěkně makají za nadprůměrný český plat....

je to furt lepší jak česká podpora.....

.....a to že ceny na západě a u nás jsou stejné je nesmysl......

+19/0
9.12.2015 11:20

T80o86m97á28š 42K31u64č85e65r53a 8424415365406

Že jdou zisky (18,4 miliard) do Německa není tak podstatné, podstatnější je že zde německý majitel nechá na daních cca 90 miliard. To ať si za těch 90mld těch 18 odveze.

+16/0
9.12.2015 13:11

J22i93ř72í 33K29o31c53u25r23e38k 6665674605488

Áno. Za komunistů by měli tronásobek německé mzdy a nemuseli by vůbec mekat na tři směny a nikomu se klanět. Už vůbec ne Stalinovi s Leninem. Protože komunisti by nikdy nikoho nenechali pracovat nuceně a bez nároku na mzdu. Jáchymovský lágr jsou jen pověry.

+6/0
9.12.2015 17:54

P74a49v69l54a 35K23v34a13p15i27l93o66v19á 7789388214537

Já bych pod to dodala, že tím rodinným stříbrem zůstala. Je jedno kdo je vlastníkem kapitálu. Tak jako Pislnet Urquell je a bude české pivo, tak Škodovka je české auto.

+2/0
9.12.2015 13:30

M15i24l15a39n 17Č44e19r71n10ý 5213659739682

Pislnet.;-D

+1/0
9.12.2015 16:16

J61a74n 70S26l21o26v83í86k 3159227160188

tzv. virtuální pivo :-)

0/0
10.12.2015 11:47

R87a55d39o62s21l74a85v 12K84l60a53u54d18a 5664148594822

Pokud vím, pro Francouze byl Klaus. Naštěstí privatizaci měla na starosti vláda ČR, nikoliv ČSFR.   Nevím co se rejpalům nelíbí. Žádná taková automobilka nepřežila bez silného partnera. Žvásty o tom že si stačilo půjčit jsou naprosto pitomé.

+7/−3
9.12.2015 7:47

O35t12a 68J39e46l64í29n94e92k 8661228360655

Pro Francouze byl z politických důvodů Havel, Klaus propagoval kuponovku, což by byla skoro jistě katastrofa Rv

+1/0
9.12.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.