Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři mají v autoškole nové jízdní testy. Potrápily i profíky

Od listopadu začala poměrně v tichosti platit novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly bez rozdílu kubatury. Jsou podstatně přísnější a než se dostanete do provozu s komisařem, musíte absolvovat několik úkolů na cvičišti. Novinku jsme vyzkoušeli, nováčci se rozhodně nemají na co těšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i45l19o82š 38K67o80l38m78a45n 6236403107782

Před čtyřmi dny jsem "oslavil" výročí složení zkoušky na moto a na místě vydání ŘP. Mrzlo až praštělo, ale nám to nějak nevadilo a většina z nás měla motocykly poschovávané okolo hospody, kde jsme dělali zkoušky. Pérák byl perfektní moto na ovládání a já ujel instruktorovi, než stačil za mně nasednout. "Esenbák" - zkušební komisař to přešel se smíchem a za chvíli nám psal řidičáky. Dnes jezdím na trochu jiném motocyklu a pořád mně to baví, je to koníček na celý život.

0/0
30.12.2015 9:08

P82e41t27r 58K52e77ř 8513454942828

Aha, tedy zvládnout předepsané testy je velkým oříškem i pro velmi zkušené jezdce a musí na místě činit několik pokusů pro alespoň akceptovatelné provedení byť mají stroj "v ruce". A takovou zkoušku má zvládnout člověk s takřka nulovým tréninkem na první pokus, který může za dobu svého výcviku vystřídat i několik typů motorek??! Pominu li absenci typového určení stroje, rozvor, váha, výška, bude jistě hrát nemalou roli i těžiště. Dále, proč mám nutit motocyklistu k velmi pomalé jízdě bez opory, když takový úkon bezpečnost nezlepší. Pro bezpečnost jízdy se naopak vyučuje použití opory obou končetin. Poslední úkon je již na hlavu postavený i "Dopravní zákon" jasně uvádí povinnost řidiče přizpůsobit rychlost... . Vyvstává tedy otázka, proč takový nesmysl vznikl. Můžeme nyní očekávat podobné zhovadilosti také pro budoucí řidiče ostatních skupin??

0/0
30.12.2015 8:02

M60a32r65t85i94n 91K40ř40í42ž 9103652340187

Živě si pamatuju na svoji "zkoušku" na řidičák A. Vytáhli jsme stroj, s intsruktorem zajeli za roh. On si dal cigárko, pokecali jsme a vrátili se s velkou slávou před inspektora. Ten se zeptal: "Dobrý?". Instruktor odpověděl: "jo"...a bylo to. No a od tý doby jsem na motorce seděl tak jednou.

0/0
17.12.2015 12:03

J33a42n 75Z10a29p56l55e83t58a44l 3218769645446

Zbytečná obstrukce,

obzvláště v situaci, kdy na jízdy motocyklem kubatury do 125 ccm nepotřebujete speciální řidičák na motorku.

A to Vám píši já, bývalý motorkář s celoživotním nájezdem odhadem tak 400 až 500 tisíc km na motorkách nejrůznějších kubatur od Jawa 50 typ 20, skůtr Tatran, až po Jawu 350 panel s přívěsným vozíkem PAV.

Dnes v konkurenci motorek obsahu až 1800 ccm jsou třistapadesátky samozřejmě směšné, ale tenkrát, kdo ji měl, ten si myslel co nemá, protože to byla špička na našem trhu, teda kromě několika Yamaha 750, ale ty byly jen opravdu pro vyvolené.

Je s podivem, jak jsem přežil své jízdy na motocyklech, když podobné jízdy zručnosti coby podmínka získání řidičáku na motorku požadovány nebyly. Pokud si vzpomínám, absolvoval jsem nějaký kousek jízdy se zkušebním komisařem, ale je fakt, že jsem ten řidičák dělal v paku též náklaďák, osobák, traktor. ŘP na malý motocykl do 50 ccm jsem již měl.

Přežil jsem vše, půl milionu km na jedné stopě bez zranění.

0/0
17.12.2015 10:39

R50o94b56i65n 70Ž93i73ž87k55a 2178584716926

S ŘP B je oprávnění na stopětadvacítku ale jedině s automatem, což splňují jen skútry a pak raritky jako Gilera DNA 125.

0/0
17.12.2015 22:26

P50a30v98e68l 45K81o75v91á49ř 1283447746444

Na poslední větu: pokud i bez pádu, tak už patříte do vitríny jako výstavní kus.:-)

0/0
20.1.2016 10:36

T75o35m 14M47a17y51e82r 3240754959915

Pokud jsou testy postavené tak,že s tím má každý problém,tak jsou ti,kteří to vymysleli banda demen....

+6/−2
15.12.2015 11:31

J15i19ř68í 47S39c67h87w54a22c97h 8838904178236

Nesmysl policajt s mnohem větší motorkou a obrovskými kufry je zvládl během 5 minut

Ten kdo se během výcviku na menší a lehčí motorce ty testy nenaučí a má s nimi problém nemá na motorce na silnici co dělat.....

+1/0
16.12.2015 0:12

T21o18m28á61š 74T12o16m47á35n28e38k 8211291121218

kto vie ten vie, kto nie nech natrenuje.......................

https://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0

+3/0
16.12.2015 10:57

O64n50d66ř15e33j 72Č53a76p65k33a 6121871753864

Do teď jsem myslel, že ty soutěže amerických policajtů na harleyích jsou vrchol... a Japonec 40 kilo i s postelí to jezdí s Goldwingem :-)

+2/0
16.12.2015 15:56

L89u63k37a29s 55N98o37v70a16k 4569449263128

To neni o vaze cloveka. A Gold wing na to bude s vahou podobne jako ty harleye

0/0
5.1.2016 13:27

L12a30d21i21s39l75a34v 19K85a29l49o49u17s 7875456741840

Při řízení jakéhokoliv vozidla je potřeba dokonalá koncentrace, zručnost,postřeh.Bohužel zjištuji, že spousta lidí se řízení příliš nevěnují. Nekoukají do zrcátek, mají zaflákaná okna, světla. Telefonují za jízdy, těch je opravdu hodně. Hrabou se v navigaci, posílají SMS. Nedávají blinkry, nebo je dávají až když manévr provedou. Všechno tohle může mít fatální dopad. Tohle pozoruji i jako cestující v autobuse z okna a někdy mě pak běhá mráz po zádech. Další kapitolou jsou řidiči kamionů. Měli by to být profesionálové, ale bohužel nejsou, mají na svědomí největší procento velmi vážných nehod . Mezi motorkáři je to paradoxně procento úplných šílenců poměrně malé, ale nechci je přechválit.

0/0
15.12.2015 10:51

L18a78d14i58s58l41a47v 57K91a81l64o64u23s 7955986761380

Ještě na adresu řidičů TIRů. Stačí se někde podívat z boku na odestupy kamionů na dálnicích.Důvody jsou známé(ušetřit pohonné hmoty) V řadě případů jich jede za sebou třeba 8, odestupy naprosto nedostatečné. Stačí malé pochybení, řetězová kolize je pak nasnadě. Nehledě na to, že některým ujedou nervy a začnou předjíždět rozdílem 1 km/h. Takto vydrží předjíždět i na 10-ti kilimetrovém úseku a zablokují celou dálnici.

+2/0
15.12.2015 11:15

R37o73b63e12r89t 75G46o20r64c 6532503103

U nás když předjíždíte s kamionem jen proto že jste o 1km/h rychlejší tak za to dostanete flastr, v německu dostane flastr ten co byl předjížděnej a neubral ! Holt pořád se musíme spoustu věcí naučit aby jsme mohli jezdit na našich silnicích v klidu.

0/0
27.12.2015 9:49

V16l59a30d82i70s81l58a17v 33N97o70h62e79j90l 7288427368311

motorkarum jde predevsim o jejich kejhak a i sebemensi chyba je hned tvrde trestana na nich samych, to je zasadni rozdil od ridicu aut, kterym se povetsinou nic nestane a SMSkovat za volantem je proste tezce na pohodu kdyz i to auto uz skoro ridi samo

0/0
15.12.2015 13:30

D63a36v53i18d 21J16i46n20d54r76a 6230824226314

Jako motorkář jsem jednoznačně pro. Ale když se takové věci dělají na motorku, proč ne i na auto? Pardon, ale motorka která váží 200kg a pojede 200km/h, tak je jasný, že motorkář umře. Když pojede auto 1500kg 200km/h tak umře nejen řidič, ale i mnoho dalších co mu budou stát v cestě. Na motorku by mělo být něco stylu Míry Lysýho a auto škola smyků... Autonehod je každý den několik set, tak by zasloužilo i tady se zamyslet.

+12/−1
15.12.2015 7:13

L81i14b51o80r 58N15á92b22ě37l94e78k 3295503642402

Jste si jistý, že při čelovce s motorkou jedoucí 200km/h to řidič auta vždy přežije?

0/0
15.12.2015 8:29

V37l95a54d91i32s27l29a46v 78N15o21h71e63j44l 7488627568831

o tom pan Jindra nikde nepise. kazdopadne je jasny, ze motorkar ohrozuje neporovnatelne nasobne vice sebe nez okoli a u ridice auta je to naopak, ten ohrozuje predevsim okoli a mene sebe, ve srovnani s motorkarem.

+3/0
15.12.2015 13:32

V87l49a58d18a23n 89K54a71h58a43n 9401794264372

Ty v.o.l.e. ty na to jdes logicky, takove veci tady do toho problemu netahej, jasny?!!!

+1/0
15.12.2015 23:55

J26i69ř88í 45Z84ý85k66a 9389593861320

sakra, jsem si říkal, že bych si někdy v dohledné době mohl udělat papíry na motorku. Dříve jsem je nechtěl, protože jsem duší závodník, bych se někde zrakvil, teď co mi táhne na 35 se už spíše kochám.

Tak nic no. Tohle mi přijde poměrně dost hardcore, docela by mě i zajímalo, kdo bude hradit škodu na zkušební motorce, když to při tom vyhýbacím manévru položím (mokro, asfalt s menší adhezí). Za normálních okolností bych jel pomaleji, ale když mě test nutí jet rychle ...

0/0
14.12.2015 23:10

J44i78ř98í 80S50c73h59w39a66c92h 8808514868476

pro dřeva je to věc tak čtvrt-půlhodinového nácviku....samozřejmě ne hned při prvním posazení na motorku.

pokud nejsi dřevo a pár hodin na motorce předtím pojezdíš, tak to zvládneš na potřetí jako ten policajt....;-)

0/−1
16.12.2015 0:18

J45e77n41d71a 56K86r44á74s40a 1549366278

V Autoškole se nikdo jezdit nenaučí. Dostane jen základ pro bezpečnou jízdu a musí se "vyjezdit" ! Kdo je povahou magor,bude i jezdit jako magor! To ,že projede dobře v Autoškole slalom nic neznamená ! :-/

+12/−1
14.12.2015 19:47

V77l72a20d97i12s82l29a58v 36N67o19h91e59j62l 7888167658961

to autoskola samozrejme nijak neresi, ale apel na jezdecky 'skill' je dobre pritvrdit.

0/0
15.12.2015 13:33
Foto

M59a75r18t93i97n 48L30ö60w 8274245747572

Znamena to dost - predevsim ten uhybny manevr. V australii se krome nej dela jeste nouzove brzdeni ze 60ky. Clovek diky tomu ziska predstavu jak se motorka chova v krizovych situacich a nauci se je zvladat. Ale predevsim si uvedomi ze to co je v aute bezpecny odstup na motorce zdaleka nestaci...

0/0
15.12.2015 13:55

P43e33t49r 94H46o41f61m93a82n81n 6499144285860

Autoskola deti...to neni jako prace s buzolou.

+4/0
14.12.2015 18:43

O50n72d61r63e37j 81K85a33l88m38a67n 1120636254102

V autoskolach, kde se jezdí na chopperech si asi maknou....

+11/0
14.12.2015 17:40

L63a61d67i40s22l91a61v 58M35a22c92e69k 1338459658917

A jak to odfiltruje šílence, kteří to mastí 2x až 3x rychleji než je povolená rychlost.

+3/−2
14.12.2015 17:25

J36i54ř92í 29Š43e20j53n61o21h30a 4602473264163

Stejně jako u autařů - nijak ;-D

+10/0
14.12.2015 18:23

T18o73m58á39š 66V80e85s51e59l55ý 5385798100159

ty kteří jezdí 2-3x rychleji než je povolená rychlost není třeba filtrovat, ti kteří jezdí 2-3x rychleji než je bezpečná rychlost se odfiltrují sami. Stejně jako je to dnes.

0/0
15.12.2015 21:18

J11o69s91e63f 64H91u11m19m37e70l 9175436282570

je to perfektní, kdo o výcviku něco ví, musí souhlasit. Výhoda : nemusí zaclánět v provozu, může to zkoušet na cvičišti - neomezeně. Ale jedna maličkost : pokud je to součást zkoušek, je vyloučeno dělat zkoušky za nepříznivého počasí ( námraza, náledí, na vodě) což bude problém , nemožnost naplánovat termín zkoušek

+2/0
14.12.2015 17:20

J85o59s80e41f 96H86u94m86m60e59l 9855366342550

ještě dodatek : kdo tím projde, bude vědět , co je nepřiměřená rychlost v zatáčce

0/0
14.12.2015 17:21

J68a50r69o86s80l73a61v 16H28e90j55n61a 4517251719

Tu zkoušku by měli povinně úspěšně absolvovat ti, co změnu zákona schválili; jinak by změna měla být zneplatněna..

+13/−2
14.12.2015 17:09

J49a11n 95D72o51l32e12ž68a78l 9980670175249

Já věděl proč jsem si to rozšířil loni!

+4/0
14.12.2015 17:07
Foto

J74a15r13o15m16í74r 83K81o12b65e72l41k75a 7224964731235

Kristovalevánoho, ještě že mám papíry od roku 1979.

+6/0
14.12.2015 16:29

J16a41n 42L45a44k86o46m34ý 7381815265284

Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou na A v 18 musím podstoupit todle a na skutru k B nemusím na motorce nikdy sedět a ty 125ky umí taky pěkně uhánět

+26/0
14.12.2015 14:33

J66a27n 12F73r92o97l13í25k 6496580455194

Přemýšlel jsem kde se v praxi projeví potřeba kličovat po třech metrech dokud nejsem se neprojel po nově zrekonstruovaných silnicích v našich vesnicích plných ostrůvků, zálivů a dalších umělých překážek. ;-D

+13/−2
14.12.2015 14:06

J96i64ř29í 92Š17e77j90n35o55h80a 4342543114813

Já to využívám při souběžné jízdě v pomalujedoucí městské koloně.

Přesněji při předjíždní kolony.

Praktická věc. V řadě zemí je to zakotveno v předpisech a legální, takže se to asi bude legalizovat i u nás :-)

+2/0
14.12.2015 18:21

P41e69t67r 28H69o50f54m98a85n47n 6159244735480

To by se kolikrat hodilo se na par metro vznest...

0/0
14.12.2015 18:43

J14a75n 19M89a90r83t98i35n 6882800149

nechcem teda Padajovi nijak upierat skill, ale ten policajt to s 2x vacsou kravou dal na phlad extremne na pohodu, Padajove prejazdy mi pripadali trochu kostrbate

+11/0
14.12.2015 13:51

Z45b73y47n36ě41k 70Č30e48j47k95a 5316838791903

Policajti tyhle ptákoviny cvičí a dělají na přehlídkách. Tak jako tak, tyhle testy zas vymyslel někdo, kdo má místo hlavy kýbl na blbosti.

+12/0
14.12.2015 17:03

V27l49a56d20i29s17l69a72v 76N60o17h76e58j45l 7218907568691

skill typu 'Gymkhana' je uplne neco jinyho nez skill na MotoGP ;-)

+1/0
15.12.2015 13:34

M41i38r88o45s19l35a48v 20J73a52r53o98š 6650782879157

Vzhledem k tomu, že ta Honda má 329kg +, tak si myslím, že to není žádná sranda. V rychlosti okolo 4km/hod. je malá pravděpodobnost, že ohrozí život lidí kolem sebe. Výcvik na motorku by se měl podobat výcviku v motoškolách s využitím různých bezpečnostních prvků, kdy člověk získá jistotu. Co je podle mě nejhorší na současném systému, tak to, že oprávnění na silnější moto získám při "praxi" jen za testy. Praxi nikdo nezkoumá a získané zkušenosti také ne. Přitom přechod ze 125 na 600 byť výkonově omezenou je jako přejít z větroně na proudové letadlo.

0/0
14.12.2015 12:38

O21n91d81ř85e42j 70Č84a38p14k74a 6591801633524

Jediné, co jde získat bez výcviku, je rozšíření z papírů na motorku do 35 kW na motorku bez omezení. Přezkoušení není test, ale jízda s komisařem (takže pokud někdo motorku neovládá, dát by to neměl).

Z té 125ky se jízdy i teorie dělat musejí.

0/0
14.12.2015 12:58

J89a12r84o39s36l19a59v 87P60o21l10á93k 9679580978347

Policista je fakt frajer. Už na několikátý pokus to dává. 

A to opravdu jezdí mezi námi na tý mašině v ostrém provozu? Neumím si představit, že složitější situace zvládneme v  provozu až třeba napotřetí.

+3/−23
14.12.2015 12:02

J16i17ř21í 79S57c15h79w64a87c54h 8958274598806

je vidět, že rozdíl v hmotnosti, rozměrech a s tím související ovladatelnosti stopětadvacítky (pro kterou je test zřejmě nastavený) a té policejní mašiny s kuframa, ti vůbec nic neříká....Rv

+18/−1
14.12.2015 13:12

J30a73r60o91s87l10a19v 62P92o57l78á11k 9429920358317

Proč si to myslíš. Jezdil jsem na různých strojích. Od těch nejlehčích až po Hondu Goldwing. Ten test je pro všechny motorky stejný. O hmotnostech se v něm nepíše.

0/0
14.12.2015 13:26

D69a89v69i55d 75J35i73n55d41r20a 6540784596714

Ale jezdí se tam na motorce co má autoškola. Pochybuju, že když si někdo bude dělat nějaký omezený Ačko, tak tam přijede na V-maxu nebo tak něco...Stejně tak je blbost to dělat se silnicí na slikách, když si pak chci koupit enduro. Ano základ to asi být má, ale trochu by se nad tím měl někdo zamyslet

0/0
15.12.2015 7:11

J31a14r91o42s60l28a73v 93P96o16l45á16k 9979570858987

Mínus ti dávat nebudu. Jedná se o tvůj názor, a já ti ho nebudu brát.

0/0
14.12.2015 13:30

O36n77d31ř93e29j 74Č57a68p21k73a 6961351283424

Ono je to jak jet jízdu zručnosti, vyměřenou tak, aby byla přiměřeně těžká ve fabii, s dlouhým transitem... motorka o metrák a půl těžší, než co se používá v autoškolách a navíc pěkně široká.

+3/0
14.12.2015 13:22

J68a97r18o24s96l16a79v 38P11o92l69á51k 9269740578697

Zbožňuju jízdy zručnosti, ať se pořádají na čemkoliv. Pokud by podmínky byly mimo možnosti, tak by to policista nakonec nedal.

0/0
14.12.2015 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.