Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři mají v autoškole nové jízdní testy. Potrápily i profíky

Od listopadu začala poměrně v tichosti platit novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly bez rozdílu kubatury. Jsou podstatně přísnější a než se dostanete do provozu s komisařem, musíte absolvovat několik úkolů na cvičišti. Novinku jsme vyzkoušeli, nováčci se rozhodně nemají na co těšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i11l50o60š 14K29o43l81m88a53n 6566913507632

Před čtyřmi dny jsem "oslavil" výročí složení zkoušky na moto a na místě vydání ŘP. Mrzlo až praštělo, ale nám to nějak nevadilo a většina z nás měla motocykly poschovávané okolo hospody, kde jsme dělali zkoušky. Pérák byl perfektní moto na ovládání a já ujel instruktorovi, než stačil za mně nasednout. "Esenbák" - zkušební komisař to přešel se smíchem a za chvíli nám psal řidičáky. Dnes jezdím na trochu jiném motocyklu a pořád mně to baví, je to koníček na celý život.

0/0
30.12.2015 9:08

P79e69t36r 39K91e73ř 8663904302778

Aha, tedy zvládnout předepsané testy je velkým oříškem i pro velmi zkušené jezdce a musí na místě činit několik pokusů pro alespoň akceptovatelné provedení byť mají stroj "v ruce". A takovou zkoušku má zvládnout člověk s takřka nulovým tréninkem na první pokus, který může za dobu svého výcviku vystřídat i několik typů motorek??! Pominu li absenci typového určení stroje, rozvor, váha, výška, bude jistě hrát nemalou roli i těžiště. Dále, proč mám nutit motocyklistu k velmi pomalé jízdě bez opory, když takový úkon bezpečnost nezlepší. Pro bezpečnost jízdy se naopak vyučuje použití opory obou končetin. Poslední úkon je již na hlavu postavený i "Dopravní zákon" jasně uvádí povinnost řidiče přizpůsobit rychlost... . Vyvstává tedy otázka, proč takový nesmysl vznikl. Můžeme nyní očekávat podobné zhovadilosti také pro budoucí řidiče ostatních skupin??

0/0
30.12.2015 8:02

M10a79r41t19i48n 36K18ř55í24ž 9413472380937

Živě si pamatuju na svoji "zkoušku" na řidičák A. Vytáhli jsme stroj, s intsruktorem zajeli za roh. On si dal cigárko, pokecali jsme a vrátili se s velkou slávou před inspektora. Ten se zeptal: "Dobrý?". Instruktor odpověděl: "jo"...a bylo to. No a od tý doby jsem na motorce seděl tak jednou.

0/0
17.12.2015 12:03

J44a77n 84Z83a86p41l27e91t68a52l 3238159415296

Zbytečná obstrukce,

obzvláště v situaci, kdy na jízdy motocyklem kubatury do 125 ccm nepotřebujete speciální řidičák na motorku.

A to Vám píši já, bývalý motorkář s celoživotním nájezdem odhadem tak 400 až 500 tisíc km na motorkách nejrůznějších kubatur od Jawa 50 typ 20, skůtr Tatran, až po Jawu 350 panel s přívěsným vozíkem PAV.

Dnes v konkurenci motorek obsahu až 1800 ccm jsou třistapadesátky samozřejmě směšné, ale tenkrát, kdo ji měl, ten si myslel co nemá, protože to byla špička na našem trhu, teda kromě několika Yamaha 750, ale ty byly jen opravdu pro vyvolené.

Je s podivem, jak jsem přežil své jízdy na motocyklech, když podobné jízdy zručnosti coby podmínka získání řidičáku na motorku požadovány nebyly. Pokud si vzpomínám, absolvoval jsem nějaký kousek jízdy se zkušebním komisařem, ale je fakt, že jsem ten řidičák dělal v paku též náklaďák, osobák, traktor. ŘP na malý motocykl do 50 ccm jsem již měl.

Přežil jsem vše, půl milionu km na jedné stopě bez zranění.

0/0
17.12.2015 10:39

R76o71b77i65n 26Ž79i72ž59k33a 2878334426616

S ŘP B je oprávnění na stopětadvacítku ale jedině s automatem, což splňují jen skútry a pak raritky jako Gilera DNA 125.

0/0
17.12.2015 22:26

P44a10v77e19l 26K50o75v91á61ř 1163887786584

Na poslední větu: pokud i bez pádu, tak už patříte do vitríny jako výstavní kus.:-)

0/0
20.1.2016 10:36

T13o84m 41M37a28y14e17r 3170414839465

Pokud jsou testy postavené tak,že s tím má každý problém,tak jsou ti,kteří to vymysleli banda demen....

+6/−2
15.12.2015 11:31

J74i30ř57í 31S83c54h96w60a53c78h 8818904908436

Nesmysl policajt s mnohem větší motorkou a obrovskými kufry je zvládl během 5 minut

Ten kdo se během výcviku na menší a lehčí motorce ty testy nenaučí a má s nimi problém nemá na motorce na silnici co dělat.....

+1/0
16.12.2015 0:12

T96o63m65á37š 25T64o87m85á66n76e86k 8281951681288

kto vie ten vie, kto nie nech natrenuje.......................

https://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0

+3/0
16.12.2015 10:57

O35n54d13ř26e41j 43Č94a91p54k18a 6171191383354

Do teď jsem myslel, že ty soutěže amerických policajtů na harleyích jsou vrchol... a Japonec 40 kilo i s postelí to jezdí s Goldwingem :-)

+2/0
16.12.2015 15:56

L79u30k93a49s 92N31o49v50a79k 4259289573888

To neni o vaze cloveka. A Gold wing na to bude s vahou podobne jako ty harleye

0/0
5.1.2016 13:27

L62a79d43i64s57l37a41v 27K34a77l73o58u98s 7115706211290

Při řízení jakéhokoliv vozidla je potřeba dokonalá koncentrace, zručnost,postřeh.Bohužel zjištuji, že spousta lidí se řízení příliš nevěnují. Nekoukají do zrcátek, mají zaflákaná okna, světla. Telefonují za jízdy, těch je opravdu hodně. Hrabou se v navigaci, posílají SMS. Nedávají blinkry, nebo je dávají až když manévr provedou. Všechno tohle může mít fatální dopad. Tohle pozoruji i jako cestující v autobuse z okna a někdy mě pak běhá mráz po zádech. Další kapitolou jsou řidiči kamionů. Měli by to být profesionálové, ale bohužel nejsou, mají na svědomí největší procento velmi vážných nehod . Mezi motorkáři je to paradoxně procento úplných šílenců poměrně malé, ale nechci je přechválit.

0/0
15.12.2015 10:51

L18a55d58i60s86l55a92v 77K12a47l78o83u74s 7865966821540

Ještě na adresu řidičů TIRů. Stačí se někde podívat z boku na odestupy kamionů na dálnicích.Důvody jsou známé(ušetřit pohonné hmoty) V řadě případů jich jede za sebou třeba 8, odestupy naprosto nedostatečné. Stačí malé pochybení, řetězová kolize je pak nasnadě. Nehledě na to, že některým ujedou nervy a začnou předjíždět rozdílem 1 km/h. Takto vydrží předjíždět i na 10-ti kilimetrovém úseku a zablokují celou dálnici.

+2/0
15.12.2015 11:15

R42o22b21e52r58t 80G96o17r55c 6522303903

U nás když předjíždíte s kamionem jen proto že jste o 1km/h rychlejší tak za to dostanete flastr, v německu dostane flastr ten co byl předjížděnej a neubral ! Holt pořád se musíme spoustu věcí naučit aby jsme mohli jezdit na našich silnicích v klidu.

0/0
27.12.2015 9:49

V77l39a59d17i72s98l38a75v 34N49o85h54e89j62l 7438587908751

motorkarum jde predevsim o jejich kejhak a i sebemensi chyba je hned tvrde trestana na nich samych, to je zasadni rozdil od ridicu aut, kterym se povetsinou nic nestane a SMSkovat za volantem je proste tezce na pohodu kdyz i to auto uz skoro ridi samo

0/0
15.12.2015 13:30

D74a54v67i58d 10J75i58n73d61r52a 6410134726864

Jako motorkář jsem jednoznačně pro. Ale když se takové věci dělají na motorku, proč ne i na auto? Pardon, ale motorka která váží 200kg a pojede 200km/h, tak je jasný, že motorkář umře. Když pojede auto 1500kg 200km/h tak umře nejen řidič, ale i mnoho dalších co mu budou stát v cestě. Na motorku by mělo být něco stylu Míry Lysýho a auto škola smyků... Autonehod je každý den několik set, tak by zasloužilo i tady se zamyslet.

+12/−1
15.12.2015 7:13

L18i27b10o54r 24N78á34b83ě26l66e86k 3705663132902

Jste si jistý, že při čelovce s motorkou jedoucí 200km/h to řidič auta vždy přežije?

0/0
15.12.2015 8:29

V43l73a95d61i53s25l49a61v 29N39o83h58e98j46l 7848437308761

o tom pan Jindra nikde nepise. kazdopadne je jasny, ze motorkar ohrozuje neporovnatelne nasobne vice sebe nez okoli a u ridice auta je to naopak, ten ohrozuje predevsim okoli a mene sebe, ve srovnani s motorkarem.

+3/0
15.12.2015 13:32

V97l46a71d61a87n 44K21a51h90a37n 9111704394192

Ty v.o.l.e. ty na to jdes logicky, takove veci tady do toho problemu netahej, jasny?!!!

+1/0
15.12.2015 23:55

J54i82ř27í 77Z45ý51k28a 9719683651800

sakra, jsem si říkal, že bych si někdy v dohledné době mohl udělat papíry na motorku. Dříve jsem je nechtěl, protože jsem duší závodník, bych se někde zrakvil, teď co mi táhne na 35 se už spíše kochám.

Tak nic no. Tohle mi přijde poměrně dost hardcore, docela by mě i zajímalo, kdo bude hradit škodu na zkušební motorce, když to při tom vyhýbacím manévru položím (mokro, asfalt s menší adhezí). Za normálních okolností bych jel pomaleji, ale když mě test nutí jet rychle ...

0/0
14.12.2015 23:10

J24i40ř30í 35S46c41h32w66a92c67h 8668284808846

pro dřeva je to věc tak čtvrt-půlhodinového nácviku....samozřejmě ne hned při prvním posazení na motorku.

pokud nejsi dřevo a pár hodin na motorce předtím pojezdíš, tak to zvládneš na potřetí jako ten policajt....;-)

0/−1
16.12.2015 0:18

J60e49n12d33a 21K59r57á10s74a 1139256288

V Autoškole se nikdo jezdit nenaučí. Dostane jen základ pro bezpečnou jízdu a musí se "vyjezdit" ! Kdo je povahou magor,bude i jezdit jako magor! To ,že projede dobře v Autoškole slalom nic neznamená ! :-/

+12/−1
14.12.2015 19:47

V16l97a77d57i36s76l16a80v 72N13o89h26e53j95l 7778147458501

to autoskola samozrejme nijak neresi, ale apel na jezdecky 'skill' je dobre pritvrdit.

0/0
15.12.2015 13:33
Foto

M86a63r46t92i83n 11L26ö47w 8564155327242

Znamena to dost - predevsim ten uhybny manevr. V australii se krome nej dela jeste nouzove brzdeni ze 60ky. Clovek diky tomu ziska predstavu jak se motorka chova v krizovych situacich a nauci se je zvladat. Ale predevsim si uvedomi ze to co je v aute bezpecny odstup na motorce zdaleka nestaci...

0/0
15.12.2015 13:55

P65e26t19r 27H34o34f87m44a41n89n 6229984215560

Autoskola deti...to neni jako prace s buzolou.

+4/0
14.12.2015 18:43

O59n85d78r25e81j 53K63a33l25m61a81n 1230236764412

V autoskolach, kde se jezdí na chopperech si asi maknou....

+11/0
14.12.2015 17:40

L88a29d11i58s58l47a73v 16M36a71c53e25k 1118199968507

A jak to odfiltruje šílence, kteří to mastí 2x až 3x rychleji než je povolená rychlost.

+3/−2
14.12.2015 17:25

J46i80ř36í 51Š40e67j41n33o78h60a 4412103564443

Stejně jako u autařů - nijak ;-D

+10/0
14.12.2015 18:23

T21o20m21á13š 51V69e21s50e62l19ý 5845788520539

ty kteří jezdí 2-3x rychleji než je povolená rychlost není třeba filtrovat, ti kteří jezdí 2-3x rychleji než je bezpečná rychlost se odfiltrují sami. Stejně jako je to dnes.

0/0
15.12.2015 21:18

J37o37s62e24f 28H20u45m41m85e34l 9115306872760

je to perfektní, kdo o výcviku něco ví, musí souhlasit. Výhoda : nemusí zaclánět v provozu, může to zkoušet na cvičišti - neomezeně. Ale jedna maličkost : pokud je to součást zkoušek, je vyloučeno dělat zkoušky za nepříznivého počasí ( námraza, náledí, na vodě) což bude problém , nemožnost naplánovat termín zkoušek

+2/0
14.12.2015 17:20

J79o97s15e72f 59H90u59m42m14e96l 9665376392940

ještě dodatek : kdo tím projde, bude vědět , co je nepřiměřená rychlost v zatáčce

0/0
14.12.2015 17:21

J27a27r65o60s24l87a94v 50H96e27j81n46a 4987781349

Tu zkoušku by měli povinně úspěšně absolvovat ti, co změnu zákona schválili; jinak by změna měla být zneplatněna..

+13/−2
14.12.2015 17:09

J85a12n 31D81o43l70e64ž13a22l 9290610925949

Já věděl proč jsem si to rozšířil loni!

+4/0
14.12.2015 17:07
Foto

J33a64r56o90m79í50r 24K68o67b49e16l98k81a 7394104871905

Kristovalevánoho, ještě že mám papíry od roku 1979.

+6/0
14.12.2015 16:29

J22a91n 80L18a27k94o45m54ý 7951345625234

Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou na A v 18 musím podstoupit todle a na skutru k B nemusím na motorce nikdy sedět a ty 125ky umí taky pěkně uhánět

+26/0
14.12.2015 14:33

J53a41n 62F94r10o26l41í69k 6906650585644

Přemýšlel jsem kde se v praxi projeví potřeba kličovat po třech metrech dokud nejsem se neprojel po nově zrekonstruovaných silnicích v našich vesnicích plných ostrůvků, zálivů a dalších umělých překážek. ;-D

+13/−2
14.12.2015 14:06

J64i27ř61í 24Š81e61j41n63o25h31a 4162693214853

Já to využívám při souběžné jízdě v pomalujedoucí městské koloně.

Přesněji při předjíždní kolony.

Praktická věc. V řadě zemí je to zakotveno v předpisech a legální, takže se to asi bude legalizovat i u nás :-)

+2/0
14.12.2015 18:21

P16e69t21r 45H83o25f60m54a24n17n 6529134815220

To by se kolikrat hodilo se na par metro vznest...

0/0
14.12.2015 18:43

J67a27n 10M56a43r26t52i98n 6422300719

nechcem teda Padajovi nijak upierat skill, ale ten policajt to s 2x vacsou kravou dal na phlad extremne na pohodu, Padajove prejazdy mi pripadali trochu kostrbate

+11/0
14.12.2015 13:51

Z44b92y97n97ě31k 35Č92e82j23k19a 5716588541803

Policajti tyhle ptákoviny cvičí a dělají na přehlídkách. Tak jako tak, tyhle testy zas vymyslel někdo, kdo má místo hlavy kýbl na blbosti.

+12/0
14.12.2015 17:03

V42l13a20d12i54s70l78a79v 28N94o97h31e58j35l 7948437178361

skill typu 'Gymkhana' je uplne neco jinyho nez skill na MotoGP ;-)

+1/0
15.12.2015 13:34

M89i72r49o32s62l56a92v 80J59a29r67o12š 6950672549757

Vzhledem k tomu, že ta Honda má 329kg +, tak si myslím, že to není žádná sranda. V rychlosti okolo 4km/hod. je malá pravděpodobnost, že ohrozí život lidí kolem sebe. Výcvik na motorku by se měl podobat výcviku v motoškolách s využitím různých bezpečnostních prvků, kdy člověk získá jistotu. Co je podle mě nejhorší na současném systému, tak to, že oprávnění na silnější moto získám při "praxi" jen za testy. Praxi nikdo nezkoumá a získané zkušenosti také ne. Přitom přechod ze 125 na 600 byť výkonově omezenou je jako přejít z větroně na proudové letadlo.

0/0
14.12.2015 12:38

O10n23d42ř95e87j 58Č92a64p73k12a 6101101753664

Jediné, co jde získat bez výcviku, je rozšíření z papírů na motorku do 35 kW na motorku bez omezení. Přezkoušení není test, ale jízda s komisařem (takže pokud někdo motorku neovládá, dát by to neměl).

Z té 125ky se jízdy i teorie dělat musejí.

0/0
14.12.2015 12:58

J87a78r12o44s67l81a40v 20P49o62l19á72k 9209580218257

Policista je fakt frajer. Už na několikátý pokus to dává. 

A to opravdu jezdí mezi námi na tý mašině v ostrém provozu? Neumím si představit, že složitější situace zvládneme v  provozu až třeba napotřetí.

+3/−23
14.12.2015 12:02

J98i39ř76í 82S35c81h10w21a48c41h 8788844578606

je vidět, že rozdíl v hmotnosti, rozměrech a s tím související ovladatelnosti stopětadvacítky (pro kterou je test zřejmě nastavený) a té policejní mašiny s kuframa, ti vůbec nic neříká....Rv

+18/−1
14.12.2015 13:12

J56a92r15o92s41l87a10v 60P10o72l44á89k 9729780858247

Proč si to myslíš. Jezdil jsem na různých strojích. Od těch nejlehčích až po Hondu Goldwing. Ten test je pro všechny motorky stejný. O hmotnostech se v něm nepíše.

0/0
14.12.2015 13:26

D47a44v52i58d 13J69i32n92d41r16a 6780904956364

Ale jezdí se tam na motorce co má autoškola. Pochybuju, že když si někdo bude dělat nějaký omezený Ačko, tak tam přijede na V-maxu nebo tak něco...Stejně tak je blbost to dělat se silnicí na slikách, když si pak chci koupit enduro. Ano základ to asi být má, ale trochu by se nad tím měl někdo zamyslet

0/0
15.12.2015 7:11

J12a55r61o88s16l26a67v 27P26o32l24á47k 9399130488447

Mínus ti dávat nebudu. Jedná se o tvůj názor, a já ti ho nebudu brát.

0/0
14.12.2015 13:30

O18n31d34ř33e92j 44Č41a98p56k85a 6691211613344

Ono je to jak jet jízdu zručnosti, vyměřenou tak, aby byla přiměřeně těžká ve fabii, s dlouhým transitem... motorka o metrák a půl těžší, než co se používá v autoškolách a navíc pěkně široká.

+3/0
14.12.2015 13:22

J19a19r63o72s69l88a38v 82P72o69l56á30k 9279300438647

Zbožňuju jízdy zručnosti, ať se pořádají na čemkoliv. Pokud by podmínky byly mimo možnosti, tak by to policista nakonec nedal.

0/0
14.12.2015 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.