Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič prudce zabrzdil, zabil ho vlastní náklad

Upevnit správně náklad je kumšt. Jsou na to dokonce draze placení specialisté, kteří nadrozměrný, křehký nebo atypický náklad upevní podle přesných propočtů a norem. Tragická nehoda natočená na čínských cestách ukazuje, jak je řádné upevnění nákladu důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a13n 46J52e48n77i30c 1684514207164

Myslím, že tohle nejsou roury, ale kulatina. No tohle se nedá přežít...

Jenže se to neděje jen v Číně, ale viděl jsem následek, jak se utrhnul válec na tahači 815 a přejel kabinu. Také prudké brždění a navíc z kopce dolů... Následky stejné...

Asi se s takovým nákladem musí jezdit krokem... Těžko říct...

0/0
6.1.2016 13:21

P68e69t90r 13S60k82o21k61a13n 3599389723419

Zas je na tom hezky videt jak to vypada uvnitr tela kdyz to napalite ve 200km/h do prekazky. Fyziku neochcijou ani airbagy ani zazracna elektronika.

0/0
25.12.2015 18:21

H66u58g55o 85K45o41n24e52č58n77ý 3228373765978

R.I.P.

0/0
20.12.2015 18:04

J25i15ř68í 49K85á78b43r87t 4688461344346

Měl jsem skoro podobnou nehodu.Vezli jsme na Avii dřevěné hranoly 12x12 cm a přečnívaly nám asi 1,5m přes korbu.Museli jsme zarazit a zezadu nás napálil kamion a hranoly se probořily přes celou kabinu.Já jsem byl přitlačen ke dveřím včetně řidiče ,ale přežili jsme to.Nic příjemné to nebylo.

+2/0
19.12.2015 16:43

J48a67n 66M69u40c50h70a 8789926912906

pochybuju, že ten řidič byl v pozici, kdy mohl zaměstnavateli říct: "je to přetížený, část toho zase vyložte jinak s tím nejedu"

+1/0
18.12.2015 11:01

J84o36s36e66f 57P90o56l63í35v61k66a 1152917626739

To si může dovolit málokterý šofér i u nás, natož v Číně ...

No, smutné zprávy to jsou.

0/0
25.12.2015 16:04

J58a38r53o97s22l30a60v 96P72o57s81p27í36š51i57l 2831169345306

To asi ne, ale že to zadupnul před křižovatkou asi jeho vina bude.

0/0
6.1.2016 13:46

P41a23v28e31l 52D40u15p20a71č 2669431758139

Tohle bylo v Číně,tak se to zde rozmazává.Já sám jsem osobně viděl za svůj život už dvakrát jak dlouhé klády prošli při prudkém brždění kabinou tahače.

0/0
17.12.2015 14:31

J95i80ř22í 26S80c79h70w39a86c63h 8788834398636

no a natočils to? Asi ne....tak se nediv, že se tu "rozmazává" cosi z Číny....;-)

+4/0
17.12.2015 23:05

J15o15s51e55f 42P83o59l49í54v36k85a 1222927126579

A jak by se to teprve rozmazávalo, kdyby to nebylo v Číně, ale v Evropě ;-)

0/0
25.12.2015 16:05
Foto

Š92t63ě96p53á85n 46B24i34c76e13r44a 6939422778446

Taky vím o jednom. Vezl do výkupu zadní nápravu z kamionu a cena za kilo mu připadala nízká a protože měl cestu do Prahy, tak se rozhodl šrot střelit tam. Cestou musel prudce zabrzdit a náprava sestřelila jeho.

0/0
17.12.2015 13:42

K43a91r87e35l 98V67l26k 7349580258

A jaké je poučení z této bajky?

+1/0
17.12.2015 20:48

J63i51ř53í 35E14r86b77e22n 1453334666347

Lepsi penize z kovosrotu v hrsti, nezli naprava na hlave :-)

+5/0
18.12.2015 10:40

K97a92r48e80l 38V48l20k 7489510818

Tak to nepochybně... ;-)

0/0
18.12.2015 13:29

L15u21b44o96š 86P92a43v41l68í14k 1807880449919

Dámy a Pánové, tento náklad nejsou žádné trubky, ale kontislitky, které jsou zatraceně těžké. Jeden má asi 12t. I kdyby to sebevíce upevnil, tak při velmi rychlém zabrždění to nemá šanci zábrana a ukotvení udržet. Býl podle mě i přetížený. Jak tady už někdo řekl, fyzika se o..cat nedá. !

+7/0
16.12.2015 6:27

H87o29n88z34a 32F57á18t21o19r 2459985494540

Okecat? :-))

+2/0
18.12.2015 12:11

J70o29s15e85f 17P43o58l39í19v38k27a 1922437806769

Ten článek je kraťoučký, neelo by přečíst víc než nadpis? Pak byste věděl, že byl přetížen o více než 30 % - a nemusel jste tipovat ;-)

0/0
25.12.2015 16:08

J29a85n 44K63a10d59l60e48c 7237875904425

s těma 12ti tunama bych souhlasil a potom náklad dělal kolem 100 tun, a byl přetížen pouze o 30%, tedy to nebyl normální kamion, jednalo se o nadměrný náklad a u nás jezdí s doprovodným vozidlem a se 100 tunama za zadkem se jezdí 30 a ne jak s avií,

+1/0
27.12.2015 17:07

T70o94m74á45š 57J42a32n23e36č82k96a 4461405146820

Byl jsem u dopravní nehody, kdy řidič vezl v dodávce plechy, usnul, narazil do stromu a useklo mu to hlavu, která spadla manželce do klína. Manželce se nic nestalo, ale byla v takovám šoku, že naštěstí utrpěla amnezii.

+2/0
16.12.2015 6:23

J59i12ř94í 89N50o79s88e34k 1741806976880

naučím se čínsky...úžasný

+1/0
14.12.2015 20:55

P31a16v26e93l 73M72a63t64o73u80š83e70k 5300547928314

Když to zabilo jenom jeho, tak to ještě není tak zlé. Za blbost se bohužel někdy platí i životem. Ale před pár lety se stalo něco podobného u jedné nejmenované stavební firmy na kruhovém objezdu u Uhříněvsi. Řidič vezl na tahači nezajištěný stavební stroj, který odstředivou silou spadl přímo na jedoucí auto, v němž zahynuli dva lidé. Cca za hodinu na to seděl údajně řidič v hospodě a kecal se svými kolegy (dle výpovědi jednoho z nich). Myslíte, že se to rozebíralo v rámci školení o bezpečnosti práce? Ani omylem, všichni vysmátí, bezpečák nejvíce ze všech.

+1/0
14.12.2015 15:24

Z49d14e59n27ě10k 57D52u32f46e20k 2524454308

Přetížené kamiony jsou k vidění nejen v Číně, ale i jinde.

+2/0
14.12.2015 10:57

M93i46c67h48a11l 17T19o87m32i72n76s49k19ý 9781275347694

V momentě šlápnutí na brzdu to nejsou síly které by nešlo zvládnout i menším zajištění.

Problém bylo, že náklad neměl ani to malé zajištění a začal se posouvat a zrychlovat a nabírat nějaký zlomek vteřiny kinetickou energii. Jakmile se však náklad začne posouvat setrvačností, a tahač ve zlomku vteřiny sníží rychlost, tak oproti tahači dostane velmi velkou kinetickou energii a to žádné zajištění nezastaví.

+3/−10
13.12.2015 21:41

P95a86v66e84l 69N31e79v87e45č77e83ř78a83l 6312376424690

Milý pane, kinetická energie nákladu odpovídala rychlosti soupravy a při brzdění náklad nezačal zrychlovat a žádnou energii nezískal. Naopak při brzdění (zpoždění - záporné zrychlení) vozidla působil zákon setrvačnosti, a proto že nebyl náklad pevně spojen s vozidlem tak pokračoval v relativním pohybu vůči vozidlu. Kdyby byl náklad pevně spojen s vozidlem, tak by se celá soustava zastavila po delší vzdálenosti.

+31/−3
13.12.2015 23:24

M36i22c45h69a22l 44J15a98r75o36š 7194180312395

Takhle sprdnout laika, to není hezké. Navíc, pokud opustíte interciální vztažné soustavy a vztáhnete výroky k tahači, jak to sám říká, tak i on může mít pravdu.

+4/−1
14.12.2015 8:27

P27a61v50e32l 84N59e59v71e66č78e12ř32a33l 6392136114440

Nikoho jsem nechtěl "sprdnout", jen se mi zdál příspěvek dost nesrozumitelný. Protože jsem slušný člověk, tak jsem snad autora slušně oslovil a snažil se to vysvětlení nějak upřesnit (jiným způsobem). Jinak tomu nešťastníkovi v kabině je stejně vše již jedno. Zdravím.

+11/−1
14.12.2015 10:47

M43i78c82h65a81l 64T57o61m81i67n18s42k22ý 9701665157604

Je to relativně vztaženo k tahači. Nikoliv k rotaci zeměkoule.

Je to tam napsané Rv

+3/−3
14.12.2015 9:36

M31i38c60h45a77l 82T97o68m42i42n46s87k14ý 9111975417924

Protože nemá smysl počítat kinetickou energii danou rychlostí rotace zeměkoule. Ale ani vzhledem k vozovce.

0/−1
14.12.2015 9:47

J40i35ř64í 57S62c14h87w50a27c50h 8268594948226

tak jelikož se jedná o vzájemné působení soustavy "vozovka(zeměkoule) - auto - náklad" a nezúčastněný pozorovatel (čtenář) stojí na té vozovce tak je nutné vše popisovat z jeho pozice a tedy relativní působení vozovky zahrnout. Pohyb zeměkoule vesmírem je nepodstatný (pozorovatel se pohybuje s ní) a lze jej vypustit. Ale omezit vše jen na soustavu auto - náklad (čili jen z pozice řidiče, či pasažéra) znamená, že se náklad z ničeho nic a naprosto nepochopitelně dává do pohybu a získává kinetickou energii, což je něco jako perpetuum mobile a je to popsáno chybně....

+2/−1
14.12.2015 15:56

M96i71c12h11a51l 64T66o60m79i23n32s48k27ý 9681565797694

Ne, nelze se na to dívat z pozice chodce, ale je třeba se na to dívat z pozice řidiče kamionu. A z pozice řidiče kamionu ten náklad dostane kinetickou energii až když se začne posouvat.

+1/−4
14.12.2015 21:34

M76i49c80h45a11l 57C96h27a49l20u27p36a 6658480739303

Ono je to naopak, pohybovou energii mělo auto i náklad, ale auto zabrzdilo a tím o část energie přišlo.

+4/0
14.12.2015 23:41

P45e74t85r 13B58o42c73e41k 1597226422190

Kinetickou energii to nedostane v momentu brždění, tu to má právě po celou dobu jízdy a ta se právě začne projevovat v okamžiku brždění... ;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2015 9:14

J44o44s40e70f 57V73o76l77f59í20k 4498735839603

A kdo tomu nákladu tu kinetickou energii dodá až když se začne pohybovat?

0/0
17.12.2015 8:43

J41i47ř40í 93S41c49h12w12a51c81h 8538304368136

ano máš pravdu, už jsem to pochopil, funguje tam převod mezi poteciální a kinetickou energií... příklad pro ostatní:

1. těžké kladivo leží z zčásti zaraženém hřebíku, nic se neděje (simulace nákladu doraženého na čelo při brzdění s přetížením 1g)

2. to těžké kladivo trochu zvednu a nechám dopadnou na hřebík, hřebík se zarazí protože kladivo v té chvíli získalo oproti hřebíku relativní kinetickou energii a v bodě nárazu působí násobkem své tíhy (simulace nákladu, který je vzdálen od čela a začne se při brzdění pohybovat proti němu)

0/0
17.12.2015 23:15

J17i30ř32í 68K47u62č81e18r48a 9695621888

no, napsal to krkolomně, ale rychlost je relativní a náklad oproti ložné ploše zrychloval to je prostě fakt, chtěl tím možná říct, že by stačilo jen a prostě, kdyby byl náklad doražen až na čelo návěsu a to by jej uneslo, když do něj ale náklad bouchnul jako obrovské kladivo, čelo to nevydrželo prasklo a náklad pokračoval v cestě přímo na kabinu.

+2/0
14.12.2015 17:36

M69i23c20h95a11l 12T51o27m94i43n47s28k72ý 9391165917614

Ano, snad první kdo to pochopil. R^

+2/0
14.12.2015 21:35

M85a49r30t70i68n 57K36ř50í11ž 9203112510917

takhle mi jednou blbej foťák na zadním okně zabil kamarádku. Dokonce o tom byla i nějaká upoutávka v rádiu.

+1/0
13.12.2015 20:33

L76i77b15o70r 35F91i16l50á79k 3120135413683

Tak hlavně že ho to nebolelo.

0/−2
13.12.2015 15:30

V69l11a59d39i40m70i30r 31S98o48u91k29a22l 4850681931906

Jděte do pytle s tím Darwinem..Dělal svou práci a udělal chybu. Nikdy nevíte do jaké situace se kdy dostanete vy..

+26/−2
13.12.2015 15:28

S10t98a34n27i64s41l57a46v 47C10h51y81t83r45a 3884113987559

Nějak jsem si nevšimnul, že by byl ten náklad přikurtován. Takže to byla jednoznačně jeho chyba. Kdyby měl náklad zajištěn, neposunul by se.

0/0
14.12.2015 9:35

J76i21ř69í 49K80r29á92t37k85ý 3840582484

Normálně bych s vámi souhlasil, ale když se podíváte pozorně na to video, tak zjistíte, že ty kulatiny byly naložené na korbě, všechny pod úrovní bočnic té korby. Člověk by řekl, že z toho nevyskočí. Přikurtování bylo zdánlivě zbytečné, problém byl ale v tom, že náklad byl příliš těžký, bočnice korby příliš tenká a hlavně to byly kulatiny, které měly minimální styčnou plochu s podlahou, takže nízké tření. Být to ingoty, tak asi takhle nevystřelí. Musím se řidiče zastat, to jsou všechno faktory, které průměrně vzdělaný řidič prostě vidět nemůže. Jediné, co mohl vědět, bylo překroční hmotnosti nákladu, ale dovedu si představit, že neměl jinou volbu.

0/0
14.12.2015 9:56

M32a21r59t79i13n 78M23a14i37k53s23n90a39r 3284483478622

V tom je bohužel smysl "Darwina", řidiči kteří to zkontrolují a dojde jim, tak žijí, ty kteří z nějakého důvodu to opominou, tak už bohužel mezi námi nejsou i kvůli malé chybě. :(

+4/0
14.12.2015 11:23

A59n89t30o66n 19P56l33e50s 9288785407880

Jenže někdy musí jet i přes toto riziko, protože na ně tlačí zaměstnavatel. Takže ono to vždy není, tak jednoduché jak se zdá.

+4/−1
14.12.2015 11:39

M78a56r97t96i24n 88K91o11v80a66r 9746969704113

Musí se jen umřít.

+2/−3
14.12.2015 13:44

A63n30t40o30n 42P81l39e77s 9948635917380

Ono se vám to lehce řekne, ale když musíte živit rodinu...

+3/−2
14.12.2015 16:11

M75a86r18t60i33n 47K34o34v80a54r 9256769494363

Jistě. A až vám náklad amputuje hlavu jako tomu nešťastníkovi na videu, tak tu rodinu bude živit kdo? Proboha, trochu rozumu to chce!

+3/−2
14.12.2015 19:12

A46n66t95o84n 92P59l64e55s 9368925297850

Jo takle nad tím, ale ty lidi neuvažují. Bohužel. Už jsem se s pár takovými setkal, co prostě dělali práci i když byla riziková (nátlak zaměstnavatel). A když jsem se ptal stejně jako vy, tak říkali, že se živit musí a při nejhorším životní pojistka to jistí.

+2/0
14.12.2015 20:19

M96i10c21h83a91l 16C68h48a12l82u49p57a 6288490719893

To tenhle splnil.

0/0
14.12.2015 23:42

P55a48v53e89l 93D95r25o43t91á11r 7143364819494

Všem, kteří tady mluví o Darwinovi, "patří mu to" apod., jenom připomenutí, že dost možná tento řidič stál před ultimátem: "Pojedeš teď hned, nebo máš padáka a na tvé místo přijde někdo jiný"

I tady, u nás, jezdí spousta řidičů kurýrních či speditérských služeb naprosto šíleným způsobem - nevyspaní, nepřipoutaní, se špatně naloženými auty, se špatně zajištěným nebo označeným nákladem, protože jim jejich šéfové dávají nůž na krk.

Možná by vám tedy neuškodilo uvědomit si, že věci nebývají černobílé. Ty pomeranče, co i po převozu přes tisíce kilometrů stojí jen pár korun za kilo, prostě mají "cenu", kterou platí někdo jiný.

+33/−4
13.12.2015 12:17

A92l87e74š 35Z46e23l50i87n48k55a 1384472526

Ale jdi ty. Dneska je po řidičích poptávka.

A je to jeho chyba. Prostě neuměl řídit. Řídil kamion jak osobák.

0/−11
13.12.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.