Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič prudce zabrzdil, zabil ho vlastní náklad

Upevnit správně náklad je kumšt. Jsou na to dokonce draze placení specialisté, kteří nadrozměrný, křehký nebo atypický náklad upevní podle přesných propočtů a norem. Tragická nehoda natočená na čínských cestách ukazuje, jak je řádné upevnění nákladu důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a85n 98J39e85n81i67c 1734354707454

Myslím, že tohle nejsou roury, ale kulatina. No tohle se nedá přežít...

Jenže se to neděje jen v Číně, ale viděl jsem následek, jak se utrhnul válec na tahači 815 a přejel kabinu. Také prudké brždění a navíc z kopce dolů... Následky stejné...

Asi se s takovým nákladem musí jezdit krokem... Těžko říct...

0/0
6.1.2016 13:21

P62e97t34r 36S38k43o23k93a75n 3349789153539

Zas je na tom hezky videt jak to vypada uvnitr tela kdyz to napalite ve 200km/h do prekazky. Fyziku neochcijou ani airbagy ani zazracna elektronika.

0/0
25.12.2015 18:21

H71u79g15o 70K84o12n75e53č47n87ý 3458103925188

R.I.P.

0/0
20.12.2015 18:04

J56i66ř89í 38K28á65b68r56t 4588801894366

Měl jsem skoro podobnou nehodu.Vezli jsme na Avii dřevěné hranoly 12x12 cm a přečnívaly nám asi 1,5m přes korbu.Museli jsme zarazit a zezadu nás napálil kamion a hranoly se probořily přes celou kabinu.Já jsem byl přitlačen ke dveřím včetně řidiče ,ale přežili jsme to.Nic příjemné to nebylo.

+2/0
19.12.2015 16:43

J82a59n 65M13u43c16h79a 8559666152756

pochybuju, že ten řidič byl v pozici, kdy mohl zaměstnavateli říct: "je to přetížený, část toho zase vyložte jinak s tím nejedu"

+1/0
18.12.2015 11:01

J95o88s32e93f 91P24o20l87í35v45k35a 1652367846959

To si může dovolit málokterý šofér i u nás, natož v Číně ...

No, smutné zprávy to jsou.

0/0
25.12.2015 16:04

J60a49r84o24s31l34a79v 58P29o26s86p43í53š38i30l 2471509515896

To asi ne, ale že to zadupnul před křižovatkou asi jeho vina bude.

0/0
6.1.2016 13:46

P93a49v94e71l 75D41u47p91a64č 2909571938399

Tohle bylo v Číně,tak se to zde rozmazává.Já sám jsem osobně viděl za svůj život už dvakrát jak dlouhé klády prošli při prudkém brždění kabinou tahače.

0/0
17.12.2015 14:31

J28i47ř55í 40S69c51h83w51a25c40h 8138764148806

no a natočils to? Asi ne....tak se nediv, že se tu "rozmazává" cosi z Číny....;-)

+4/0
17.12.2015 23:05

J66o59s15e96f 83P24o45l89í56v65k76a 1182827826429

A jak by se to teprve rozmazávalo, kdyby to nebylo v Číně, ale v Evropě ;-)

0/0
25.12.2015 16:05
Foto

Š25t66ě70p31á57n 24B15i82c89e76r97a 6669482778196

Taky vím o jednom. Vezl do výkupu zadní nápravu z kamionu a cena za kilo mu připadala nízká a protože měl cestu do Prahy, tak se rozhodl šrot střelit tam. Cestou musel prudce zabrzdit a náprava sestřelila jeho.

0/0
17.12.2015 13:42

K90a93r71e60l 80V42l59k 7929730798

A jaké je poučení z této bajky?

+1/0
17.12.2015 20:48

J92i37ř90í 89E62r61b68e11n 1183104726427

Lepsi penize z kovosrotu v hrsti, nezli naprava na hlave :-)

+5/0
18.12.2015 10:40

K55a56r65e60l 76V25l30k 7849570958

Tak to nepochybně... ;-)

0/0
18.12.2015 13:29

L21u47b73o82š 45P32a11v10l65í73k 1967510639859

Dámy a Pánové, tento náklad nejsou žádné trubky, ale kontislitky, které jsou zatraceně těžké. Jeden má asi 12t. I kdyby to sebevíce upevnil, tak při velmi rychlém zabrždění to nemá šanci zábrana a ukotvení udržet. Býl podle mě i přetížený. Jak tady už někdo řekl, fyzika se o..cat nedá. !

+7/0
16.12.2015 6:27

H24o91n36z25a 39F64á39t77o45r 2589485254930

Okecat? :-))

+2/0
18.12.2015 12:11

J30o64s44e72f 88P32o95l25í52v25k79a 1252467986189

Ten článek je kraťoučký, neelo by přečíst víc než nadpis? Pak byste věděl, že byl přetížen o více než 30 % - a nemusel jste tipovat ;-)

0/0
25.12.2015 16:08

J43a98n 45K13a91d78l45e83c 7877155544915

s těma 12ti tunama bych souhlasil a potom náklad dělal kolem 100 tun, a byl přetížen pouze o 30%, tedy to nebyl normální kamion, jednalo se o nadměrný náklad a u nás jezdí s doprovodným vozidlem a se 100 tunama za zadkem se jezdí 30 a ne jak s avií,

+1/0
27.12.2015 17:07

T66o43m11á25š 44J30a37n80e44č31k11a 4181295666700

Byl jsem u dopravní nehody, kdy řidič vezl v dodávce plechy, usnul, narazil do stromu a useklo mu to hlavu, která spadla manželce do klína. Manželce se nic nestalo, ale byla v takovám šoku, že naštěstí utrpěla amnezii.

+2/0
16.12.2015 6:23

J70i75ř56í 98N92o65s31e43k 1461226446330

naučím se čínsky...úžasný

+1/0
14.12.2015 20:55

P24a83v80e55l 66M43a39t39o81u51š10e45k 5940187288734

Když to zabilo jenom jeho, tak to ještě není tak zlé. Za blbost se bohužel někdy platí i životem. Ale před pár lety se stalo něco podobného u jedné nejmenované stavební firmy na kruhovém objezdu u Uhříněvsi. Řidič vezl na tahači nezajištěný stavební stroj, který odstředivou silou spadl přímo na jedoucí auto, v němž zahynuli dva lidé. Cca za hodinu na to seděl údajně řidič v hospodě a kecal se svými kolegy (dle výpovědi jednoho z nich). Myslíte, že se to rozebíralo v rámci školení o bezpečnosti práce? Ani omylem, všichni vysmátí, bezpečák nejvíce ze všech.

+1/0
14.12.2015 15:24

Z22d97e37n83ě34k 18D73u17f41e15k 2614364448

Přetížené kamiony jsou k vidění nejen v Číně, ale i jinde.

+2/0
14.12.2015 10:57

M98i64c12h98a96l 22T96o62m74i43n73s88k36ý 9871295757214

V momentě šlápnutí na brzdu to nejsou síly které by nešlo zvládnout i menším zajištění.

Problém bylo, že náklad neměl ani to malé zajištění a začal se posouvat a zrychlovat a nabírat nějaký zlomek vteřiny kinetickou energii. Jakmile se však náklad začne posouvat setrvačností, a tahač ve zlomku vteřiny sníží rychlost, tak oproti tahači dostane velmi velkou kinetickou energii a to žádné zajištění nezastaví.

+3/−10
13.12.2015 21:41

P14a84v47e57l 31N48e84v59e97č16e19ř72a24l 6612806134940

Milý pane, kinetická energie nákladu odpovídala rychlosti soupravy a při brzdění náklad nezačal zrychlovat a žádnou energii nezískal. Naopak při brzdění (zpoždění - záporné zrychlení) vozidla působil zákon setrvačnosti, a proto že nebyl náklad pevně spojen s vozidlem tak pokračoval v relativním pohybu vůči vozidlu. Kdyby byl náklad pevně spojen s vozidlem, tak by se celá soustava zastavila po delší vzdálenosti.

+31/−3
13.12.2015 23:24

M82i85c96h45a96l 94J30a20r46o63š 7624930962305

Takhle sprdnout laika, to není hezké. Navíc, pokud opustíte interciální vztažné soustavy a vztáhnete výroky k tahači, jak to sám říká, tak i on může mít pravdu.

+4/−1
14.12.2015 8:27

P53a40v29e11l 76N88e86v76e25č27e48ř97a16l 6872896604810

Nikoho jsem nechtěl "sprdnout", jen se mi zdál příspěvek dost nesrozumitelný. Protože jsem slušný člověk, tak jsem snad autora slušně oslovil a snažil se to vysvětlení nějak upřesnit (jiným způsobem). Jinak tomu nešťastníkovi v kabině je stejně vše již jedno. Zdravím.

+11/−1
14.12.2015 10:47

M92i85c41h14a42l 78T75o16m88i26n47s83k83ý 9311655107844

Je to relativně vztaženo k tahači. Nikoliv k rotaci zeměkoule.

Je to tam napsané Rv

+3/−3
14.12.2015 9:36

M64i41c93h60a13l 24T18o16m70i78n95s98k87ý 9421305857814

Protože nemá smysl počítat kinetickou energii danou rychlostí rotace zeměkoule. Ale ani vzhledem k vozovce.

0/−1
14.12.2015 9:47

J68i18ř65í 26S20c61h53w93a86c71h 8498924418946

tak jelikož se jedná o vzájemné působení soustavy "vozovka(zeměkoule) - auto - náklad" a nezúčastněný pozorovatel (čtenář) stojí na té vozovce tak je nutné vše popisovat z jeho pozice a tedy relativní působení vozovky zahrnout. Pohyb zeměkoule vesmírem je nepodstatný (pozorovatel se pohybuje s ní) a lze jej vypustit. Ale omezit vše jen na soustavu auto - náklad (čili jen z pozice řidiče, či pasažéra) znamená, že se náklad z ničeho nic a naprosto nepochopitelně dává do pohybu a získává kinetickou energii, což je něco jako perpetuum mobile a je to popsáno chybně....

+2/−1
14.12.2015 15:56

M82i97c30h32a57l 65T30o88m70i33n97s71k10ý 9781175117824

Ne, nelze se na to dívat z pozice chodce, ale je třeba se na to dívat z pozice řidiče kamionu. A z pozice řidiče kamionu ten náklad dostane kinetickou energii až když se začne posouvat.

+1/−4
14.12.2015 21:34

M26i96c11h61a56l 44C68h53a79l50u65p26a 6518680229383

Ono je to naopak, pohybovou energii mělo auto i náklad, ale auto zabrzdilo a tím o část energie přišlo.

+4/0
14.12.2015 23:41

P82e22t10r 66B19o72c30e60k 1797466412280

Kinetickou energii to nedostane v momentu brždění, tu to má právě po celou dobu jízdy a ta se právě začne projevovat v okamžiku brždění... ;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2015 9:14

J48o60s73e85f 85V87o32l94f39í42k 4368635619783

A kdo tomu nákladu tu kinetickou energii dodá až když se začne pohybovat?

0/0
17.12.2015 8:43

J76i25ř64í 72S29c64h84w42a26c66h 8178434728536

ano máš pravdu, už jsem to pochopil, funguje tam převod mezi poteciální a kinetickou energií... příklad pro ostatní:

1. těžké kladivo leží z zčásti zaraženém hřebíku, nic se neděje (simulace nákladu doraženého na čelo při brzdění s přetížením 1g)

2. to těžké kladivo trochu zvednu a nechám dopadnou na hřebík, hřebík se zarazí protože kladivo v té chvíli získalo oproti hřebíku relativní kinetickou energii a v bodě nárazu působí násobkem své tíhy (simulace nákladu, který je vzdálen od čela a začne se při brzdění pohybovat proti němu)

0/0
17.12.2015 23:15

J76i50ř81í 19K12u50č15e29r75a 9785391628

no, napsal to krkolomně, ale rychlost je relativní a náklad oproti ložné ploše zrychloval to je prostě fakt, chtěl tím možná říct, že by stačilo jen a prostě, kdyby byl náklad doražen až na čelo návěsu a to by jej uneslo, když do něj ale náklad bouchnul jako obrovské kladivo, čelo to nevydrželo prasklo a náklad pokračoval v cestě přímo na kabinu.

+2/0
14.12.2015 17:36

M45i27c98h50a84l 46T15o40m94i14n95s17k27ý 9751425157444

Ano, snad první kdo to pochopil. R^

+2/0
14.12.2015 21:35

M17a78r52t24i77n 27K88ř60í26ž 9603202720577

takhle mi jednou blbej foťák na zadním okně zabil kamarádku. Dokonce o tom byla i nějaká upoutávka v rádiu.

+1/0
13.12.2015 20:33

L48i84b42o65r 28F67i43l75á80k 3690375423583

Tak hlavně že ho to nebolelo.

0/−2
13.12.2015 15:30

V71l53a74d90i35m17i98r 83S67o98u86k47a66l 4980201891686

Jděte do pytle s tím Darwinem..Dělal svou práci a udělal chybu. Nikdy nevíte do jaké situace se kdy dostanete vy..

+26/−2
13.12.2015 15:28

S85t93a66n47i64s20l73a61v 57C74h71y68t36r19a 3244813297559

Nějak jsem si nevšimnul, že by byl ten náklad přikurtován. Takže to byla jednoznačně jeho chyba. Kdyby měl náklad zajištěn, neposunul by se.

0/0
14.12.2015 9:35

J44i84ř35í 34K12r72á72t79k85ý 3550272604

Normálně bych s vámi souhlasil, ale když se podíváte pozorně na to video, tak zjistíte, že ty kulatiny byly naložené na korbě, všechny pod úrovní bočnic té korby. Člověk by řekl, že z toho nevyskočí. Přikurtování bylo zdánlivě zbytečné, problém byl ale v tom, že náklad byl příliš těžký, bočnice korby příliš tenká a hlavně to byly kulatiny, které měly minimální styčnou plochu s podlahou, takže nízké tření. Být to ingoty, tak asi takhle nevystřelí. Musím se řidiče zastat, to jsou všechno faktory, které průměrně vzdělaný řidič prostě vidět nemůže. Jediné, co mohl vědět, bylo překroční hmotnosti nákladu, ale dovedu si představit, že neměl jinou volbu.

0/0
14.12.2015 9:56

M67a32r85t22i83n 42M74a20i16k42s10n39a77r 3424373258412

V tom je bohužel smysl "Darwina", řidiči kteří to zkontrolují a dojde jim, tak žijí, ty kteří z nějakého důvodu to opominou, tak už bohužel mezi námi nejsou i kvůli malé chybě. :(

+4/0
14.12.2015 11:23

A89n72t65o47n 53P74l14e43s 9608905927730

Jenže někdy musí jet i přes toto riziko, protože na ně tlačí zaměstnavatel. Takže ono to vždy není, tak jednoduché jak se zdá.

+4/−1
14.12.2015 11:39

M84a34r28t43i95n 16K48o81v23a34r 9806179184483

Musí se jen umřít.

+2/−3
14.12.2015 13:44

A12n83t94o55n 69P45l56e48s 9948815617230

Ono se vám to lehce řekne, ale když musíte živit rodinu...

+3/−2
14.12.2015 16:11

M24a57r80t78i33n 51K80o46v31a17r 9816959814353

Jistě. A až vám náklad amputuje hlavu jako tomu nešťastníkovi na videu, tak tu rodinu bude živit kdo? Proboha, trochu rozumu to chce!

+3/−2
14.12.2015 19:12

A42n27t64o90n 57P38l15e72s 9298475147310

Jo takle nad tím, ale ty lidi neuvažují. Bohužel. Už jsem se s pár takovými setkal, co prostě dělali práci i když byla riziková (nátlak zaměstnavatel). A když jsem se ptal stejně jako vy, tak říkali, že se živit musí a při nejhorším životní pojistka to jistí.

+2/0
14.12.2015 20:19

M57i26c45h39a45l 81C81h91a89l11u44p11a 6398360719263

To tenhle splnil.

0/0
14.12.2015 23:42

P93a12v98e73l 44D55r23o30t40á89r 7133834199834

Všem, kteří tady mluví o Darwinovi, "patří mu to" apod., jenom připomenutí, že dost možná tento řidič stál před ultimátem: "Pojedeš teď hned, nebo máš padáka a na tvé místo přijde někdo jiný"

I tady, u nás, jezdí spousta řidičů kurýrních či speditérských služeb naprosto šíleným způsobem - nevyspaní, nepřipoutaní, se špatně naloženými auty, se špatně zajištěným nebo označeným nákladem, protože jim jejich šéfové dávají nůž na krk.

Možná by vám tedy neuškodilo uvědomit si, že věci nebývají černobílé. Ty pomeranče, co i po převozu přes tisíce kilometrů stojí jen pár korun za kilo, prostě mají "cenu", kterou platí někdo jiný.

+33/−4
13.12.2015 12:17

A61l40e28š 29Z32e29l84i77n46k23a 1104422976

Ale jdi ty. Dneska je po řidičích poptávka.

A je to jeho chyba. Prostě neuměl řídit. Řídil kamion jak osobák.

0/−11
13.12.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.