Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nové, výhradně přeplňované Porsche 911 je v Česku

Když opustilo Porsche 911 vzduchové chlazení svých legendárních plochých motorů, byl z toho v roce 1997 poprask. Podobný přelom zažila ikonická carrera letos. Boxery uložené za zadní nápravou totiž napříč celou modelovou řadou dostaly turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K33a50r80e15l 88H20r11u54š47k34a 2601421888157

No, doufám, že za ty prachy to má aspoň větší kufr než Oktávka v kombajnu, jinak je to neprodejný

0/0
14.12.2015 17:33

J64i85ř83í 46S79c20h94w52a36c95h 8428234568636

Tvrzení, že k přechodu na turbomotory Porsche donutil (jenom) tlak na snižování emisí je IMHO poněkud mylné....

Zajímalo by mě, pokud to tady někdo ví, o kolik se asi sníží ten poplatek za CO2, když výrobce jako je Porsche, Ferrari, Bentley, Lamborghini sníží papírovou spotřebu o nějakých 5-10%? Jak se to u auta, co stojí okolo tři miliónů, asi tak může projevit. Podle mně naprosto zanedbatelně. Takže tento přechod na turbomotory má nějaké další důvody a to především technické. Například potřeba u nových generací neustále o něco navyšovat výkon má u 6 válcové (relativně nízkootáčkové) atmosféry taky nějaké hranice....

0/0
13.12.2015 13:37

J13o38s19e16f 48D69o11l65e89ž92a39l 1466747241

Porsche na každé základní 911 ušetří oproti atmosféře něco přes 2000 euro za vyrobený vůz, jestli jsem teda našel správné údaje. Samozřejmě, že tlak na emise nemusí být jediným faktorem, který je k tomu nutí, ale zcela jistě je to faktor hlavní, ty jejich motory měly ještě stále celkem velkou výkonovou rezervu ostatně maj atmosférický V6, který má ještě o nějakých 100 koní více. Do příštího Boxsteru/Caymanu údajně plánují dát oturbené čtyřválce a to určitě nedělají kvůli tomu, že by z té atmosféry už nemohli dostat větší výkon.

+1/0
13.12.2015 15:25

J38i45ř65í 68S35c49h28w30a30c15h 8768754368366

netvrdím, že by nešlo z těch atmosfér dostat vyšší výkon, ale nejspíše jen posunem do vyššího otáčkového spektra, což na druhou stranu může mít negativní vliv na životnost, která je tak vyzdvihována u atmosféry oproti turbomotoru. ;-)

0/0
13.12.2015 16:44

V17í67ť57a 34K16r72u44t41i84š 1900404335247

Při dnešní úrovni techniky je prostor u atmosfér už velmi omezený, protože výraznější efekt přináší pouze zvětšení objemu nebo zvýšení otáček. Takže pokud se budeme bavit o motoru, který zřejmě zmiňujete, tak ten z objemu 3,8 (kam pak tedy zvyšovat objem ve sporťáku, kde se honí hmotnost, prostor) sice dává 350kW, ale při 8.250 ot. (kam tedy ještě zvyšovat u auta pro běžný provoz, pokud vůbec zvyšovat lze), a to při max. 440Nm. Tzn. jde o výrazně "závodně" zaměřený motor.

Když použiji turbo, tak max. výkon posunu i celý průběh posunu do dostupnějších a použitelnějších otáček, v menším objemu, takže ty motory můžu navíc montovat do menších aut. Takže když srovnám výše uvedený motor a skutečně špičkový atmosférický motor, tak ten dává 92kW a 116Nm na litr. Když vezmu dnes asi nej dvoulitr ve "vozítku", jako je Mercedes A, tak ten dává 140kW a 238Nm na litr objemu.

0/0
13.12.2015 17:34

J70o56s46e70f 65K80u59r85f66i70ř91t 1931365435979

Nic není jako dřív, nic není jak bejvávalo...

+1/0
13.12.2015 12:33

M60a42r78t22i62n 43K17a64r86á65s11e43k 9388463158428

No drive mely sportovni auta casto motory s turbem, adorace atmosfer prisla az v poslednich desetiletich....

0/0
13.12.2015 23:37
Foto

T54o64m92a80s 59K63w33o27l89e68k 4659244720315

Konecne volant s padly a ovladanim radia i tel. na volantu , dosud byl multifunkcni volant jen v nehezkem provedeni s tlacitky +- na kazde strane volantu

0/0
13.12.2015 12:13

J21i12ř61í 72U38r95b25a58n 4834896443378

Je to pořád klasika, nádherná, ale model 2015 se mi líbil víc. Tím, že natáhli ty vnější klíny karoserie, to působí příliš agresívně. To nemá Porsche 911 zapotřebí:)

0/0
13.12.2015 12:03

V44l53a52d21i16s98l23a75v 78N73o43h52e20j56l 7478707858731

ty obslehnuty zadni lampy z Astonu si mohli vymyslet svoje Rv na prvni pohled to trkne do oci.

+1/−1
13.12.2015 11:31

J78o54s98e80f 65D18o18l27e95ž80a12l 1456327371

Jakej Aston Vám to připomíná?

0/0
13.12.2015 11:49

J88i72ř46í 57P58o24s59p54í21š43i77l 8582510266908

Vypadá pořád krásně. Co se mi nelíbí jsou ta turba a downsizing. Příští generace bude mít motor 2.0 a tři turba :-/

+9/0
13.12.2015 8:59

J35a38k84u14b 45F45e55i70f35a45r 7349259356969

Souhlas, stejně je to jen honba za tabulkovými spotřebami a emisemi, které pak nemají s realitou pranic společného.

+1/0
13.12.2015 10:02

J76a53n 51J83e69ž15e61k 3961325207405

Aha, takže proto si ho zase nekoupíš...

0/0
13.12.2015 13:10

O61n44d75ř50e38j 49F27e81n88c20l 9752656103750

V Kotvě se teda práší koukám!

Jinak facelift decentní, nicméně povedený. Jsem zvědavý naživo. Ohledně motoru - těžko soudit.

+3/0
13.12.2015 4:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.