Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nové, výhradně přeplňované Porsche 911 je v Česku

Když opustilo Porsche 911 vzduchové chlazení svých legendárních plochých motorů, byl z toho v roce 1997 poprask. Podobný přelom zažila ikonická carrera letos. Boxery uložené za zadní nápravou totiž napříč celou modelovou řadou dostaly turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K93a50r51e11l 32H34r53u22š45k13a 2921211848297

No, doufám, že za ty prachy to má aspoň větší kufr než Oktávka v kombajnu, jinak je to neprodejný

0/0
14.12.2015 17:33

J83i79ř44í 83S96c91h22w65a36c68h 8218554898486

Tvrzení, že k přechodu na turbomotory Porsche donutil (jenom) tlak na snižování emisí je IMHO poněkud mylné....

Zajímalo by mě, pokud to tady někdo ví, o kolik se asi sníží ten poplatek za CO2, když výrobce jako je Porsche, Ferrari, Bentley, Lamborghini sníží papírovou spotřebu o nějakých 5-10%? Jak se to u auta, co stojí okolo tři miliónů, asi tak může projevit. Podle mně naprosto zanedbatelně. Takže tento přechod na turbomotory má nějaké další důvody a to především technické. Například potřeba u nových generací neustále o něco navyšovat výkon má u 6 válcové (relativně nízkootáčkové) atmosféry taky nějaké hranice....

0/0
13.12.2015 13:37

J15o67s31e18f 52D35o23l97e69ž86a42l 1636487621

Porsche na každé základní 911 ušetří oproti atmosféře něco přes 2000 euro za vyrobený vůz, jestli jsem teda našel správné údaje. Samozřejmě, že tlak na emise nemusí být jediným faktorem, který je k tomu nutí, ale zcela jistě je to faktor hlavní, ty jejich motory měly ještě stále celkem velkou výkonovou rezervu ostatně maj atmosférický V6, který má ještě o nějakých 100 koní více. Do příštího Boxsteru/Caymanu údajně plánují dát oturbené čtyřválce a to určitě nedělají kvůli tomu, že by z té atmosféry už nemohli dostat větší výkon.

+1/0
13.12.2015 15:25

J85i63ř52í 82S70c13h47w65a48c35h 8438894738376

netvrdím, že by nešlo z těch atmosfér dostat vyšší výkon, ale nejspíše jen posunem do vyššího otáčkového spektra, což na druhou stranu může mít negativní vliv na životnost, která je tak vyzdvihována u atmosféry oproti turbomotoru. ;-)

0/0
13.12.2015 16:44

V24í82ť89a 76K43r15u16t76i80š 1840674585157

Při dnešní úrovni techniky je prostor u atmosfér už velmi omezený, protože výraznější efekt přináší pouze zvětšení objemu nebo zvýšení otáček. Takže pokud se budeme bavit o motoru, který zřejmě zmiňujete, tak ten z objemu 3,8 (kam pak tedy zvyšovat objem ve sporťáku, kde se honí hmotnost, prostor) sice dává 350kW, ale při 8.250 ot. (kam tedy ještě zvyšovat u auta pro běžný provoz, pokud vůbec zvyšovat lze), a to při max. 440Nm. Tzn. jde o výrazně "závodně" zaměřený motor.

Když použiji turbo, tak max. výkon posunu i celý průběh posunu do dostupnějších a použitelnějších otáček, v menším objemu, takže ty motory můžu navíc montovat do menších aut. Takže když srovnám výše uvedený motor a skutečně špičkový atmosférický motor, tak ten dává 92kW a 116Nm na litr. Když vezmu dnes asi nej dvoulitr ve "vozítku", jako je Mercedes A, tak ten dává 140kW a 238Nm na litr objemu.

0/0
13.12.2015 17:34

J85o19s57e50f 42K53u58r78f72i26ř38t 1831865105499

Nic není jako dřív, nic není jak bejvávalo...

+1/0
13.12.2015 12:33

M29a94r74t61i61n 84K83a86r96á65s29e43k 9568193818678

No drive mely sportovni auta casto motory s turbem, adorace atmosfer prisla az v poslednich desetiletich....

0/0
13.12.2015 23:37
Foto

T24o22m97a61s 55K89w84o10l46e24k 4589504650605

Konecne volant s padly a ovladanim radia i tel. na volantu , dosud byl multifunkcni volant jen v nehezkem provedeni s tlacitky +- na kazde strane volantu

0/0
13.12.2015 12:13

J92i56ř14í 65U56r84b19a15n 4964306113328

Je to pořád klasika, nádherná, ale model 2015 se mi líbil víc. Tím, že natáhli ty vnější klíny karoserie, to působí příliš agresívně. To nemá Porsche 911 zapotřebí:)

0/0
13.12.2015 12:03

V59l83a22d19i12s69l90a58v 23N71o87h48e93j38l 7208747258461

ty obslehnuty zadni lampy z Astonu si mohli vymyslet svoje Rv na prvni pohled to trkne do oci.

+1/−1
13.12.2015 11:31

J36o43s30e45f 72D72o38l89e61ž95a57l 1186257761

Jakej Aston Vám to připomíná?

0/0
13.12.2015 11:49

J59i33ř40í 10P87o36s22p87í59š16i47l 8302670656718

Vypadá pořád krásně. Co se mi nelíbí jsou ta turba a downsizing. Příští generace bude mít motor 2.0 a tři turba :-/

+9/0
13.12.2015 8:59

J28a74k44u89b 59F92e67i11f24a21r 7499799216189

Souhlas, stejně je to jen honba za tabulkovými spotřebami a emisemi, které pak nemají s realitou pranic společného.

+1/0
13.12.2015 10:02

J93a10n 14J56e20ž87e69k 3971195867875

Aha, takže proto si ho zase nekoupíš...

0/0
13.12.2015 13:10

O33n48d82ř24e97j 51F14e72n28c43l 9312236273640

V Kotvě se teda práší koukám!

Jinak facelift decentní, nicméně povedený. Jsem zvědavý naživo. Ohledně motoru - těžko soudit.

+3/0
13.12.2015 4:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.