Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M28i77r57o72s52l15a71v 13S73t79e87i90n51e68r 4400452900376

Normální auto na testovací stolici nikdy stát nebude. Ta část programu, která je součástí obvinění, má význam výhradně při testování v Anglii podle toho předepsaného testu. V STK se měří jenom mikročástice, nějaké kyselé složky jako NOx tam měřit nelze. Ostatně auta se neměří při zatížení, ale jenom ve volnoběhu na plné otáčky.

Opravený software se u STK ani na silnici nijak neprojeví- je to zbytečná hyperaktivita hypochondrů.

+2/0
19.12.2015 21:50

R20a34d73o81m18í44r 78A63l14b41e48r76t 1376431342279

Že není způsob jak to zařídit? Světová média, organizace pro ochranu životního prostředí, všechny matky světa vivinou takový tlak na ty zločince, co jezdí v těch cinklých autech že dobrovolně a za své, si ty úpravy těch motorů provedou. ;-)

0/−2
18.12.2015 10:46

J64a25n 47D93l51o42u50h51ý 7374599380679

V cele sdruzeni "Prazske Matky"

0/0
18.12.2015 17:36

Z95d92e98n89ě43k 49H59a67n69z46l 1691226932874

To chce klid matko

0/0
22.12.2015 14:51

M10a39r64e95k 51M53a65r33t14i25n 8979954846760

A to neveděli dřív? Nejdřív okázalé výzvy, jak si na to stát došlápne, jak Ťokův úřad nažene lidi na povinné prohlídky, aby po pár týdnech zjistili, že na to není zákonná opora? Dobře vy tam. Příště se zeptejte právníků, možná vám to řeknou rovnou.

+2/0
16.12.2015 13:58

J83o32h53a58n 16Z20i67n21g41e58l 7432874823661

Ťok je další z ministrů, který jsou úplně mimo realitu. Ostatně jako všichni z ANO.

+1/0
16.12.2015 22:46

J56i27n54d34ř10i62c41h 20Š85k40o17p83e11k 4715881830905

to víš, to je tak, že když se nejdřív plká a pak studuje legislativa

0/0
24.12.2015 17:56

M46i63c81h82a47l 92K20r16č82á30l 6888978166622

Takže to vlastně znamená, že je úplně jedno jaké motory montuje automobilka do aut a jaké plní emise. Důležité je aby motor který poslala na homologaci emise plnil a co se děje potom už nikoho nezajímá.

0/0
16.12.2015 13:42

Z63d70e98n76ě85k 69W72e95r32n45h73a45r22t 6507315192958

ale ten motor emise plní, i když ten SW není aktivní. Evropské normy ano, americké ne. Pro evropu to tam vůbec nemuseli dávat, NOx se tady neměří.

+8/0
16.12.2015 15:51

V32i57k66y96r 34B10o83h19u34m44i27l 26S42t51r22a79n77s53k23y 9127938126239

A je to! Pravili Mat a Pat...

+1/0
16.12.2015 13:19

C28y50r41i46l 19P11a79v68e84l73k34a 4666492488655

JE TO CHYBA. Vše způsobila nenažranost a arogance koncernu VW. Má to být povinné, protože pak si lidé rozmyslí kupovat věc na základě lži, když za to, že ji vlastní, budou vlastně potrestáni. Koupí si příště něco jiného a to je ten správný trest pro podvodníky od VW.

0/−8
16.12.2015 11:50

J39a69n 24F67r61o35l54í78k 6886920605654

Jasně. Zakážeme kouřit v soukromých hospodách, TP budou povinné kdykoliv si kdokoliv vzpomene a ještě mě chybí povinná účast v průvodu na 1. máje.

+3/0
16.12.2015 12:48
Foto

R44o96b18e16r11t 29B43o47u55k91a62l 4734175540

A vy si myslíte,že to je jen problém VW ...

+3/0
16.12.2015 21:07

M74i42c52h17a84e71l 40M22e24n52s86i36k 8501876720702

Jistěže!

Když je zloděj víc než jeden, nemůžeme ho přece nazývat zlodějem ;-D

0/0
16.12.2015 22:17

P51e53t57r 45M45i71c76h66a32l 2460154101192

To bylo celkem jasné. Když stát neumí zasáhnout proti demontérům DPF, tak na tohle prostě nedosáhne ani omylem. Neříkám že je dobře, že auty vypouští víc emisí NOx, ale jsou i jiné a možná horší věci.

+2/0
16.12.2015 11:46

J46a17n 50F60r16o59l22í35k 6816170885344

Od toho má povinné TP.

0/0
16.12.2015 12:49

P31e81t64r 29M73i78c55h74a84l 2500194251702

A Ty jsi ještě neviděl dýmovnici s čerstvou emisní známkou? Jet za takovým sazometem do kopce je někdy fakt zážitek. ... A to sám jezdím na naftu, ale s filtrem.

0/0
17.12.2015 10:42

J18a13n 65D85l83o47u65h39ý 7134779450469

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad (kdy se vozidlo zakaze): u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-)

+3/−1
16.12.2015 9:57

M75a43r38e60k 45M69a45r68t21i23n 8889214466570

Nejen toto, ale i jiné věci (mýto, registr, nynější problém s motorkami v autoškolách, veřejné zakázky, ...) jasně dokazují, že je Ťok úplně mimo. No, tak hlavně že vede důležitý úřad.

+1/0
16.12.2015 14:01

P67e59t35r 33N95i96v34n89i97c55k55ý 3492964685327

Když v Německu je třeba povinných úprav v servise, ale u nás ne, mohou s takovým autem následně vyjet do Německa?

0/0
16.12.2015 8:29

Z93d28e14n29ě82k 97H45a26n24z48l 1801736562584

Určitě jo

+2/0
16.12.2015 9:25

M94i24c54h48a36l 79K15r14č78á80l 6478218846452

Vyjet určitě můžete. Otázka je, jestli se s ním taky vrátíte.

0/0
16.12.2015 13:38

J82a14n 95D72l75o45u26h94ý 7834909630589

Dan tok je blbec! To jsme vsichni vedeli jeste drive, nez ten podrztaska blabolil nesmysly v TV. Ma takovej amater byt ministrem?!

+3/0
16.12.2015 7:23

J31a43n 21F84r24o33l76í40k 6126400115104

ÁNO, řekl majitel tohoto serveru.;-D

+1/0
16.12.2015 12:49

J70a88n 26V89o48s32t80ř70e23l 8989431193529

Je to blb, a co podle něj znamená, že nesplňují emisní normy na oxidy dusíku, oxidy uhlíku a na prach? To je asi nic?

+1/−1
16.12.2015 6:16

M18a96r20e41k 10H40r62u84b76y 6587712911938

Bohuzel, EU se tak soustredi na boj proti CO2, ze na ostatni sajrajty zapomela. Takze norma pro osobaky jaksi chybi :-/

+1/0
16.12.2015 9:12
Foto

P66a24v44e54l 42V51e12s94e11l86ý 2288364554604

CO2 je marginální problém, mnohem zásadnější je produkce oxidů dusíku, prachových mikročástic a uvolňování benzoapyrenu z pneumatik.

0/0
17.12.2015 8:01

M19a92r45t31i98n 11H41o16u35b65a 6973121109478

ja jsem na jednu stranu rad, ze ze sveho auta nebudu mit linou plecku, ale na druhou si pockam, jake rozhodnuti padne v nemecku. a pokud to v nemecku bude povinne, tak se sveho auta zbavuju co nejdriv, nez se naplni bazary a jdu do jineho. a cokoliv z koncernu vw obchazim obloukem, protoze uz jim neverim

+1/−4
16.12.2015 0:58

Z25d92e40n54ě96k 54H65a66n36z67l 1661906172574

Psychická ujma

0/0
16.12.2015 4:33

J16a20n 91D15l54o78u53h91ý 7404369720909

Ano bude hur, pracuji usilovne na zavedeni emisnich zon a mytneho ve velkych mestech a hadejte kdo to schyta prvni? Diesel!

0/0
16.12.2015 7:25

M62a59r88t77i55n 40H51o64u79b18a 6563731389108

presne na to narazim. Tok u nas rozhodne, ze se to resit nemusi, takza ne uzmi CR OK, ale pri cestach do Nemecka budu omezovany.

takze dilema - bud vymenit auto, nebo si nechat oddelat motor (pardon, snizit vykon motoru)

0/0
16.12.2015 8:31

J93a52n 65D77l64o17u93h82ý 7104259730919

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad: u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-) chapete ten rozdil?

0/0
16.12.2015 9:55

Z57d30e93n33ě62k 14H81a16n91z16l 1771586222354

Jezdete vlakem

0/−1
16.12.2015 11:26

M49a51r77e97k 62M27a76z53u84c11h 2356623703

A proč by jsi měl mít nižší výkon?Jo a u ostatních automobilek si polepšíš.Ono asi fyzikální zákony platí jen pro VW

+1/0
16.12.2015 8:29

M64a96r78t58i72n 13H62o82u30b69a 6553541529918

proc? treba proto, ze upravy, ktere sebudou provadet, aby se motor dostal do souladu s normami, nutne povedou ke snizeni vykonu a ke zvyseni spotreby. to jsou prave ty fyzikalni zakony.

ostatni automobilky jednak zatim nebyly lapene pri cinu, jednak jdu do jineho znamena do jineho noveho a to soucasne pujde do sveta. pristupem koncernu vw jsem zklamany, proto jejich znacky uz nechci

+1/−1
16.12.2015 8:59

P32e18t87r 73Č17e64r39m67á51k 9158125619560

Nutně nepovedou, jak to bude ve skutečnosti se ukáže.

0/0
16.12.2015 10:59

M25i13c44h92a96l 10P42a26v19l22á56t 9143543584529

No jasne, restriktor v sani "nutne nepovede" ke snizeni vykonu a fyzika plati jen pro vyvolene, co?. :o)))

0/0
16.12.2015 11:35

P28e81t31r 52Č20e35r54m44á96k 9368285969400

Není to restriktor (nejsme v závodním autě) ale pouze usměňovač proudění, a je to pouze varianta do 1.6, většiny motorů se to netýká, a i když připustíme možnost jistého úbytku, ten se vykompenzuje úpravou sw, který umí dokonalejší regulaci vstřikování, takže možné to je, a jelikož v reálu tu úpravu nikdo zatím netestoval, tak jsou jakýkoliv komentáře akorát výkřiky do tmy.

0/0
16.12.2015 12:10

M95a54r72e56k 20M56a47l78ý 1852768571530

Polepší si třeba, když půjde do benzínu. V dlouhodobém horizontu se nemusí obávat emisních zón a restrikcí, které partně nejdřív dopadnou na diesel, jak jsem nedávno četl o Paříži.

0/0
16.12.2015 11:03

Z19d74e23n94ě40k 68H61a16n86z49l 1681826582514

Kupte si za milion elektromobil a máte klid

0/0
16.12.2015 11:27

M31a69r68e47k 65M78a13l12ý 1302638481980

Který použitelný elektromobil stojí milion? Myslím tím, že má stejný dojezd a dobu "tankování" jako konvenční spalovací motor.

Zatím zůstanu u benzínu :-)

0/0
16.12.2015 11:43

J92a97n 20F72r42o15l72í98k 6106590415484

To platí pro všechny traktorové motory. Nejen od VW, kterou vyhmátli.;-D

0/0
16.12.2015 12:51

Z65b66y65n89ě53k 56H84o88l96í68k 1357777205470

jo, ještě dotaz k překladu anglického "authority". to už se dnes běžně používá slovo "autorita" místo českého "úřad"?

0/0
15.12.2015 22:30

M20a78r50t17i54n 58H56o41u75b63a 6953231169638

vyraz autorita ve vyznamu v clanku je pouzity pomerne korektne. autorita ve vyznamu "opravneny" "duveryhodny"

+1/0
16.12.2015 0:44

Z20b59y51n70ě38k 29H81o98l22í22k 1577737775580

proč by měly u nás do servisu? protože nesplňují normy platné v USA? to by bylo absurdní.

+7/0
15.12.2015 22:23

M11a34r71t41i62n 94H93o93u57b92a 6153811919338

podstata podvodu je temer stejna jak na us trhu tak na ostatnich svetovych trzich, vw se k tomu "hrde" prihlasil, nemecky ministr dopravy trva na povinnem servisu ...jen diskuse na idnesu je narvana odborniky na svetove spiknuti proti jejich modle a samozrejme odborniky na vsechno, kteri strci ty nymandy z kompetentnich organu a vyvoje vw hrave do kapsy

+1/−4
16.12.2015 0:40

Z90b12y93n40ě49k 31H78o47l27í63k 1497897645210

podstata podvodu je čo také?

v evropě pravidla neporušili, v usa ano. relevance žvatlání o nějakých podvodech je tedy v evropě.... nulová.

+3/0
16.12.2015 8:53

M65a37r58t80i80n 96H39o50u90b63a 6593211699258

aha, takze vw na svych strankach keca a ty jsi daldsi z nejmoudrejsich.

http://www.volkswagen.cz/svet_volkswagen/novinky/novinky/3461_volkswagen_p_edstavil_u_adu_kba_technicka_opat_eni_pro_dot_ene_vzn_tove_motory_ea_189

0/−3
16.12.2015 9:04

P11e58t65r 55Č37e57r17m20á28k 9278335569790

Zase vedle jak ta jedle, vw tam pouze představuje drobnou úpravu a aktualizaci sw (což se děje zcela normálně), a naopak ujišťuje že vozidla jsou plně schopna provozu. To že z hlediska legality problém není už uvedlo i samotné kba: http://www.auto.cz/nemecky-urad-pry-nepovazuje-kontroverzni-software-vw-za-zavadny-90413

+3/0
16.12.2015 10:57

P63e17t18r 91Č72e39r82m38á30k 9438345119940

Nesmysl, podstata celé dieselgate je v tom že v usa nebyla řádně popsána činnost emisního systému vč. této funkce, tedy nikoliv to že ta funkce existuje! V evropě žádný takový popis požadován není, takže tedy žádný problém v eu neexistuje, na čemž se v oficiáních stanoviscích shodují všichni. To že se jede mediální rovina (který ty jsi evidentně obět a skutečný stav tě míjí nebo nezajimá) je věc jiná.

+4/0
16.12.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.