Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M25i57r56o67s19l73a18v 35S36t76e70i26n74e20r 6968214423405

Normální auto na testovací stolici nikdy stát nebude. Ta část programu, která je součástí obvinění, má význam výhradně při testování v Anglii podle toho předepsaného testu. V STK se měří jenom mikročástice, nějaké kyselé složky jako NOx tam měřit nelze. Ostatně auta se neměří při zatížení, ale jenom ve volnoběhu na plné otáčky.

Opravený software se u STK ani na silnici nijak neprojeví- je to zbytečná hyperaktivita hypochondrů.

+2/0
19.12.2015 21:50

R47a69d21o42m27í27r 11A50l48b77e96r79t 1496831902569

Že není způsob jak to zařídit? Světová média, organizace pro ochranu životního prostředí, všechny matky světa vivinou takový tlak na ty zločince, co jezdí v těch cinklých autech že dobrovolně a za své, si ty úpravy těch motorů provedou. ;-)

0/−2
18.12.2015 10:46

J95a43n 70D59l58o74u95h10ý 7574489120109

V cele sdruzeni "Prazske Matky"

0/0
18.12.2015 17:36

Z88d32e73n93ě56k 92H81a29n23z14l 1251386492174

To chce klid matko

0/0
22.12.2015 14:51

M33a68r56e39k 96M30a42r82t63i10n 8779704796870

A to neveděli dřív? Nejdřív okázalé výzvy, jak si na to stát došlápne, jak Ťokův úřad nažene lidi na povinné prohlídky, aby po pár týdnech zjistili, že na to není zákonná opora? Dobře vy tam. Příště se zeptejte právníků, možná vám to řeknou rovnou.

+2/0
16.12.2015 13:58

J93o25h41a69n 78Z98i50n59g54e32l 7852924903191

Ťok je další z ministrů, který jsou úplně mimo realitu. Ostatně jako všichni z ANO.

+1/0
16.12.2015 22:46

J36i81n38d55ř31i19c67h 71Š40k10o19p15e78k 4555491200925

to víš, to je tak, že když se nejdřív plká a pak studuje legislativa

0/0
24.12.2015 17:56

M77i31c11h41a29l 87K82r68č70á18l 6818198116162

Takže to vlastně znamená, že je úplně jedno jaké motory montuje automobilka do aut a jaké plní emise. Důležité je aby motor který poslala na homologaci emise plnil a co se děje potom už nikoho nezajímá.

0/0
16.12.2015 13:42

Z20d37e50n73ě36k 27W48e25r58n78h36a52r10t 6687685922718

ale ten motor emise plní, i když ten SW není aktivní. Evropské normy ano, americké ne. Pro evropu to tam vůbec nemuseli dávat, NOx se tady neměří.

+8/0
16.12.2015 15:51

V13i15k22y91r 24B68o17h93u62m49i71l 62S47t58r89a31n98s13k94y 9507148746829

A je to! Pravili Mat a Pat...

+1/0
16.12.2015 13:19

C74y39r16i52l 62P91a45v82e98l11k24a 4206152958935

JE TO CHYBA. Vše způsobila nenažranost a arogance koncernu VW. Má to být povinné, protože pak si lidé rozmyslí kupovat věc na základě lži, když za to, že ji vlastní, budou vlastně potrestáni. Koupí si příště něco jiného a to je ten správný trest pro podvodníky od VW.

0/−8
16.12.2015 11:50

J27a23n 81F66r41o64l97í52k 6956400765624

Jasně. Zakážeme kouřit v soukromých hospodách, TP budou povinné kdykoliv si kdokoliv vzpomene a ještě mě chybí povinná účast v průvodu na 1. máje.

+3/0
16.12.2015 12:48
Foto

R69o65b97e30r97t 39B38o27u83k61a64l 4414705140

A vy si myslíte,že to je jen problém VW ...

+3/0
16.12.2015 21:07

M88i62c45h44a78e25l 13M18e76n37s32i18k 8501206400622

Jistěže!

Když je zloděj víc než jeden, nemůžeme ho přece nazývat zlodějem ;-D

0/0
16.12.2015 22:17

P55e31t25r 82M13i39c45h26a88l 2160654641102

To bylo celkem jasné. Když stát neumí zasáhnout proti demontérům DPF, tak na tohle prostě nedosáhne ani omylem. Neříkám že je dobře, že auty vypouští víc emisí NOx, ale jsou i jiné a možná horší věci.

+2/0
16.12.2015 11:46

J38a29n 11F10r92o93l63í42k 6936420825624

Od toho má povinné TP.

0/0
16.12.2015 12:49

P66e56t31r 92M75i30c86h16a52l 2970184191552

A Ty jsi ještě neviděl dýmovnici s čerstvou emisní známkou? Jet za takovým sazometem do kopce je někdy fakt zážitek. ... A to sám jezdím na naftu, ale s filtrem.

0/0
17.12.2015 10:42

J30a84n 33D10l28o89u18h46ý 7534769970129

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad (kdy se vozidlo zakaze): u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-)

+3/−1
16.12.2015 9:57

M16a50r26e46k 98M23a37r81t10i49n 8719874946940

Nejen toto, ale i jiné věci (mýto, registr, nynější problém s motorkami v autoškolách, veřejné zakázky, ...) jasně dokazují, že je Ťok úplně mimo. No, tak hlavně že vede důležitý úřad.

+1/0
16.12.2015 14:01

P40e44t76r 92N84i30v92n89i47c72k78ý 3182934245927

Když v Německu je třeba povinných úprav v servise, ale u nás ne, mohou s takovým autem následně vyjet do Německa?

0/0
16.12.2015 8:29

Z54d29e13n53ě94k 72H23a46n89z16l 1981936812724

Určitě jo

+2/0
16.12.2015 9:25

M30i45c61h21a33l 93K77r12č75á83l 6228808236592

Vyjet určitě můžete. Otázka je, jestli se s ním taky vrátíte.

0/0
16.12.2015 13:38

J78a73n 29D14l43o67u17h94ý 7524849500109

Dan tok je blbec! To jsme vsichni vedeli jeste drive, nez ten podrztaska blabolil nesmysly v TV. Ma takovej amater byt ministrem?!

+3/0
16.12.2015 7:23

J66a30n 40F13r78o30l98í18k 6736510425564

ÁNO, řekl majitel tohoto serveru.;-D

+1/0
16.12.2015 12:49

J81a90n 97V75o27s37t69ř81e91l 8109851203419

Je to blb, a co podle něj znamená, že nesplňují emisní normy na oxidy dusíku, oxidy uhlíku a na prach? To je asi nic?

+1/−1
16.12.2015 6:16

M78a88r47e15k 23H49r18u35b81y 6927202801448

Bohuzel, EU se tak soustredi na boj proti CO2, ze na ostatni sajrajty zapomela. Takze norma pro osobaky jaksi chybi :-/

+1/0
16.12.2015 9:12
Foto

P80a42v59e24l 51V14e32s86e57l60ý 2758184284354

CO2 je marginální problém, mnohem zásadnější je produkce oxidů dusíku, prachových mikročástic a uvolňování benzoapyrenu z pneumatik.

0/0
17.12.2015 8:01

M57a79r27t74i29n 53H91o47u50b19a 6693681379928

ja jsem na jednu stranu rad, ze ze sveho auta nebudu mit linou plecku, ale na druhou si pockam, jake rozhodnuti padne v nemecku. a pokud to v nemecku bude povinne, tak se sveho auta zbavuju co nejdriv, nez se naplni bazary a jdu do jineho. a cokoliv z koncernu vw obchazim obloukem, protoze uz jim neverim

+1/−4
16.12.2015 0:58

Z47d55e18n15ě65k 45H91a88n48z41l 1851446162194

Psychická ujma

0/0
16.12.2015 4:33

J91a41n 86D38l15o31u82h77ý 7114749450619

Ano bude hur, pracuji usilovne na zavedeni emisnich zon a mytneho ve velkych mestech a hadejte kdo to schyta prvni? Diesel!

0/0
16.12.2015 7:25

M90a87r94t18i14n 80H45o93u92b19a 6153661129628

presne na to narazim. Tok u nas rozhodne, ze se to resit nemusi, takza ne uzmi CR OK, ale pri cestach do Nemecka budu omezovany.

takze dilema - bud vymenit auto, nebo si nechat oddelat motor (pardon, snizit vykon motoru)

0/0
16.12.2015 8:31

J89a65n 90D78l42o43u19h85ý 7384579760829

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad: u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-) chapete ten rozdil?

0/0
16.12.2015 9:55

Z39d31e70n64ě77k 17H39a29n83z11l 1101536332804

Jezdete vlakem

0/−1
16.12.2015 11:26

M62a69r24e98k 32M81a71z12u68c92h 2226203953

A proč by jsi měl mít nižší výkon?Jo a u ostatních automobilek si polepšíš.Ono asi fyzikální zákony platí jen pro VW

+1/0
16.12.2015 8:29

M13a27r80t12i66n 59H36o97u16b71a 6323531379598

proc? treba proto, ze upravy, ktere sebudou provadet, aby se motor dostal do souladu s normami, nutne povedou ke snizeni vykonu a ke zvyseni spotreby. to jsou prave ty fyzikalni zakony.

ostatni automobilky jednak zatim nebyly lapene pri cinu, jednak jdu do jineho znamena do jineho noveho a to soucasne pujde do sveta. pristupem koncernu vw jsem zklamany, proto jejich znacky uz nechci

+1/−1
16.12.2015 8:59

P72e43t15r 63Č89e35r18m61á55k 9258235589540

Nutně nepovedou, jak to bude ve skutečnosti se ukáže.

0/0
16.12.2015 10:59

M11i66c29h12a71l 64P95a42v25l65á29t 9973853724539

No jasne, restriktor v sani "nutne nepovede" ke snizeni vykonu a fyzika plati jen pro vyvolene, co?. :o)))

0/0
16.12.2015 11:35

P64e63t51r 75Č77e54r21m39á34k 9868575299700

Není to restriktor (nejsme v závodním autě) ale pouze usměňovač proudění, a je to pouze varianta do 1.6, většiny motorů se to netýká, a i když připustíme možnost jistého úbytku, ten se vykompenzuje úpravou sw, který umí dokonalejší regulaci vstřikování, takže možné to je, a jelikož v reálu tu úpravu nikdo zatím netestoval, tak jsou jakýkoliv komentáře akorát výkřiky do tmy.

0/0
16.12.2015 12:10

M93a64r34e85k 52M10a81l95ý 1482528291810

Polepší si třeba, když půjde do benzínu. V dlouhodobém horizontu se nemusí obávat emisních zón a restrikcí, které partně nejdřív dopadnou na diesel, jak jsem nedávno četl o Paříži.

0/0
16.12.2015 11:03

Z71d63e39n27ě49k 44H91a48n45z18l 1901616712824

Kupte si za milion elektromobil a máte klid

0/0
16.12.2015 11:27

M76a56r55e88k 76M83a16l76ý 1712308101930

Který použitelný elektromobil stojí milion? Myslím tím, že má stejný dojezd a dobu "tankování" jako konvenční spalovací motor.

Zatím zůstanu u benzínu :-)

0/0
16.12.2015 11:43

J21a42n 71F71r67o24l98í56k 6946810575104

To platí pro všechny traktorové motory. Nejen od VW, kterou vyhmátli.;-D

0/0
16.12.2015 12:51

Z17b47y23n37ě32k 58H56o43l34í80k 1277147495910

jo, ještě dotaz k překladu anglického "authority". to už se dnes běžně používá slovo "autorita" místo českého "úřad"?

0/0
15.12.2015 22:30

M62a51r97t64i85n 66H96o48u49b79a 6153721459328

vyraz autorita ve vyznamu v clanku je pouzity pomerne korektne. autorita ve vyznamu "opravneny" "duveryhodny"

+1/0
16.12.2015 0:44

Z46b71y35n81ě73k 97H88o69l46í92k 1487497715530

proč by měly u nás do servisu? protože nesplňují normy platné v USA? to by bylo absurdní.

+7/0
15.12.2015 22:23

M60a86r61t54i67n 27H32o45u14b95a 6263701429208

podstata podvodu je temer stejna jak na us trhu tak na ostatnich svetovych trzich, vw se k tomu "hrde" prihlasil, nemecky ministr dopravy trva na povinnem servisu ...jen diskuse na idnesu je narvana odborniky na svetove spiknuti proti jejich modle a samozrejme odborniky na vsechno, kteri strci ty nymandy z kompetentnich organu a vyvoje vw hrave do kapsy

+1/−4
16.12.2015 0:40

Z97b72y56n26ě85k 21H20o86l18í90k 1317747935730

podstata podvodu je čo také?

v evropě pravidla neporušili, v usa ano. relevance žvatlání o nějakých podvodech je tedy v evropě.... nulová.

+3/0
16.12.2015 8:53

M81a61r71t46i27n 35H94o88u92b53a 6283771159248

aha, takze vw na svych strankach keca a ty jsi daldsi z nejmoudrejsich.

www.volkswagen.cz

0/−3
16.12.2015 9:04

P36e31t84r 57Č37e56r59m47á29k 9918325849410

Zase vedle jak ta jedle, vw tam pouze představuje drobnou úpravu a aktualizaci sw (což se děje zcela normálně), a naopak ujišťuje že vozidla jsou plně schopna provozu. To že z hlediska legality problém není už uvedlo i samotné kba: www.auto.cz

+3/0
16.12.2015 10:57

P49e98t52r 62Č45e52r37m71á32k 9448535339240

Nesmysl, podstata celé dieselgate je v tom že v usa nebyla řádně popsána činnost emisního systému vč. této funkce, tedy nikoliv to že ta funkce existuje! V evropě žádný takový popis požadován není, takže tedy žádný problém v eu neexistuje, na čemž se v oficiáních stanoviscích shodují všichni. To že se jede mediální rovina (který ty jsi evidentně obět a skutečný stav tě míjí nebo nezajimá) je věc jiná.

+4/0
16.12.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.