Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o43h28n 92M26a12t57e72y 4620455352

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0/0
2.1.2016 16:20

J27i47r60i 73B38e44c11v75a79r 7502959926

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

+1/0
1.1.2016 11:20

K28a14r29e66l 87T55e43s52t94e13r 9367960601976

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0/0
3.1.2016 14:53

A98n44t26o31n49í17n 93R46a81š22k15a 8596164959505

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

+1/0
31.12.2015 21:29
Foto

I77v15o 32P11e98t75e96r23k75a 4606215647469

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0/0
31.12.2015 20:21

J89a10n 26K21a65r44e97l 29N63o74v89a89k 5966774358246

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

+1/0
31.12.2015 10:01

O44n86d56ř67e55j 81Č36a74p84k95a 6611191443104

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0/0
31.12.2015 12:38

J19a82n 72H94u26t27a47ř 2242697181285

Občas si někdo píše rozpis tak, že číslo označuje rychlostní stupeň na který se zatáčka projíždí, pak je skutečně 5 nebo 6 mírná zatáčka a 1 vracák, Dobré video o rozpisu je třeba tady http://www.mediasport.cz/rally/reportazni-videa/8301.html čtení o různých typech a psaní rozpisu pak zde http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6818 a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15436

+1/0
31.12.2015 16:08

P40e29t24r 85B10ř75é25ť12a 37N55o10v16á37k 8920493816110

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

+8/0
31.12.2015 9:22

M26a60r30t80i78n 62V70o53j98á41č25e47k 9403957351986

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0/0
31.12.2015 9:45

P68e92t34r 62B43ř92é81ť89a 33N23o24v11á86k 8920873386640

to byly fakt nejlepší hlášky ;-)

0/0
31.12.2015 9:47

Š53t19ě70p13á39n 92R88y28b59á11ř 9165315772738

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0/−1
31.12.2015 8:02

J21a16r34o46s68l36a66v 98P38o66l42á52k 9239180618827

nevím

0/0
31.12.2015 10:51

M95a12r31t58i22n 45K33o91l46l25e59r 7501373685444

Náhodou, nějakou mapu na netu, kde by byla zanesena šířka silnice, neznáte? Zrovna v ČR může mít silnice 2. třídy třeba jen 4 metry a je v mapě zakreslena stejně jako silnice 2+1 se stoupacími pruhy.

0/0
31.12.2015 12:33

Š30t96ě55p24á71n 29R60y45b25á56ř 9905355732108

Zkuste kontaktovat Ředitelství silnic a dálnic, Silniční databanka Ostrava. Dřív to tam měli offline v ShapeFíe SHP formátu volně ke stažení. Teď jsou tam jen WMS služby, ale třeba to někde je, nebo neumím hledat. Tam byly úseky právě s daty pro nákladní dopravu - šířka celková, pruhy, únosnost, průjezdná výška atd. Teda li si to pamatuju dobře.

0/0
31.12.2015 13:28

Š17t43ě76p82á35n 19R69y16b27á32ř 9835475892268

Jo tam na webu ŘSD to snad je, mají tam mapový web. Offline vizte můj předchozí příspěvek.

0/0
31.12.2015 13:29

V71l79a51d37i19s16l95a36v 66N27o35h19e94j94l 7868817388191

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0/0
31.12.2015 3:26

P24e31t39r 96Z37á66m89e77č27n57í26k 2138862629229

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0/0
31.12.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.