Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o32h21n 20M45a44t73e33y 4200165312

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0/0
2.1.2016 16:20

J54i86r12i 25B27e32c77v39a54r 7972759146

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

+1/0
1.1.2016 11:20

K47a88r71e98l 50T51e72s37t58e68r 9767570571146

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0/0
3.1.2016 14:53

A52n91t60o44n55í81n 44R71a67š68k41a 8776244789445

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

+1/0
31.12.2015 21:29
Foto

I25v86o 91P92e83t31e48r46k92a 4316595817569

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0/0
31.12.2015 20:21

J62a76n 38K53a21r74e40l 26N93o97v25a41k 5426794298406

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

+1/0
31.12.2015 10:01

O31n36d72ř38e22j 70Č75a83p73k36a 6641161973384

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0/0
31.12.2015 12:38

J84a73n 34H80u93t38a25ř 2292127821615

Občas si někdo píše rozpis tak, že číslo označuje rychlostní stupeň na který se zatáčka projíždí, pak je skutečně 5 nebo 6 mírná zatáčka a 1 vracák, Dobré video o rozpisu je třeba tady http://www.mediasport.cz/rally/reportazni-videa/8301.html čtení o různých typech a psaní rozpisu pak zde http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6818 a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15436

+1/0
31.12.2015 16:08

P49e27t71r 60B59ř13é11ť18a 24N65o58v30á69k 8840863926640

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

+8/0
31.12.2015 9:22

M27a55r67t41i86n 19V34o90j59á47č50e14k 9203287521216

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0/0
31.12.2015 9:45

P87e94t98r 24B33ř69é34ť56a 90N41o79v63á14k 8490933116730

to byly fakt nejlepší hlášky ;-)

0/0
31.12.2015 9:47

Š96t73ě44p51á73n 40R91y80b11á21ř 9625955972958

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0/−1
31.12.2015 8:02

J23a47r42o74s85l71a68v 93P91o98l76á98k 9179550308517

nevím

0/0
31.12.2015 10:51

M64a46r75t17i45n 83K11o46l57l12e28r 7231213175384

Náhodou, nějakou mapu na netu, kde by byla zanesena šířka silnice, neznáte? Zrovna v ČR může mít silnice 2. třídy třeba jen 4 metry a je v mapě zakreslena stejně jako silnice 2+1 se stoupacími pruhy.

0/0
31.12.2015 12:33

Š58t94ě28p42á30n 38R62y32b42á79ř 9155745662528

Zkuste kontaktovat Ředitelství silnic a dálnic, Silniční databanka Ostrava. Dřív to tam měli offline v ShapeFíe SHP formátu volně ke stažení. Teď jsou tam jen WMS služby, ale třeba to někde je, nebo neumím hledat. Tam byly úseky právě s daty pro nákladní dopravu - šířka celková, pruhy, únosnost, průjezdná výška atd. Teda li si to pamatuju dobře.

0/0
31.12.2015 13:28

Š66t83ě70p39á45n 74R85y88b61á21ř 9215105832718

Jo tam na webu ŘSD to snad je, mají tam mapový web. Offline vizte můj předchozí příspěvek.

0/0
31.12.2015 13:29

V66l58a56d86i63s49l80a79v 73N34o90h87e42j13l 7958117708261

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0/0
31.12.2015 3:26

P58e78t72r 40Z88á76m46e30č48n95í82k 2178422469669

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0/0
31.12.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.