Diskuze

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0 0
možnosti

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

1 0
možnosti

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0 0
možnosti

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

1 0
možnosti
Foto

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0 0
možnosti

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

1 0
možnosti

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0 0
možnosti

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

8 0
možnosti

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0 0
možnosti

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0 1
možnosti

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0 0
možnosti

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0 0
možnosti