Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový emisní test automobilky neobejdou, bude pod dohledem

Automobilka Ford otevřela novinářům své vývojové centrum v Cáchách a předvedla některé technické novinky. Jednou z oblastí, kterou jsme zkoumali detailněji, byla i oblast měření emisí, konkrétně nových chystaných emisních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J39i97ř28í 36D14v33o84ř17á12k 5985889440408

A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .

0/0
5.1.2016 19:14

M34a25r76i23a63n 46K51a84r56a81b43a 4743321620802

Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%

0/0
5.1.2016 16:27

J68o56s84e95f 27T41r23n49k78a 9299322957539

Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)

+1/0
4.1.2016 13:21

P69e70t15r 92S85t28e49j92s45k82a18l 3959208434816

"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."

Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.

Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15!! let.

Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech?

0/0
4.1.2016 9:55

P26e84t60r 80M70i14c47h55a24l 2920274971212

NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.

+1/0
4.1.2016 11:45

P75e97t93r 41S50t96e24j84s75k50a87l 3139238864326

Primarnim mozna ne, ale nejcastejsim urcte, protoze chudou smes benzinu spaluji jenom exoticke typu motoru, kdezto kazdy diesel spaluje chudou smes.

0/0
4.1.2016 13:53

P72e76t98r 16M97i40c32h93a67l 2500344491312

To ano, ale přeplňování maloobjemových benzínů se šíří velmi rychle.

0/0
5.1.2016 8:16

P25e90t10r 68S30t37e27j47s88k76a55l 3239288954506

Preplnovani benzinu ani primy vstrik nevytvari nox. Chudou smes spaloval stary 2.0FSI. Nove TSI ne.

Myslim, ze chuda smes a "nizke" spalovaci teploty vytvari nox. Nizke jakoze 500C ne 800C a to je prave diesel. Nasledne se nox nici vyssi teplotou, tedy vstrikovanim paliva. Co zvysuje spotrebu, proto maji SCR motory o neco nizsi spotrebu a muzou si dovolit i mensi skrceni.

0/0
5.1.2016 10:09

P44e72t77r 56M27i24c81h47a92l 2210984791522

Nikoli, je to chudá směs a vysoká teplota. Ale je možné, že teplota spalování v TSI je nižší než u nafty a pak tam NOx nevznikají. Jinak NOx se neničí vyšší teplotou, ale buď se redukuje jejich tvorba pomocí EGR ventilu (místo vzduchu jde zpět do sání část spalin a tím se omezí množství vzduchu), nebo se odbourává selektivní katalytickou redukcí (SCR), což je známé Ad Blue (močovina).

0/0
6.1.2016 10:10
Foto

M13i35r89o25s57l92a69v 84S49t29e82i84n69e84r 4830102530926

Oxidy dusíku jsou silně hydrofobní, slučují se s vodou na kyselinu dusičnou. Výsledná pára z výfuku pak je lehce nakyslá, ale v té koncentraci neškodná. Močovina má zásadní, bazickou hodnotu pH, takže výsledek je téměř neutrální. AdBlue by však měla stát přibližně tolik, jako ostřikovací kapalina do stíračů, není na ní nic zázračného.

0/0
8.1.2016 19:33

B79o43h81u58m94i72l 76M32á17c43a 5531162576303

Test iDnes 29.12.2014

Kolik "žerou" auta?

...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.

domácnosti 100 x 0,2% = 20%

průmysl 500 x 0,2% = 100% Rv

+4/0
4.1.2016 8:18

P57e73t43r 62D86l40o65u34h36ý 3645931522938

A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).:-)

500 x 0,166 = 83%,

100 x 0,166 = 16,6%

0/0
4.1.2016 12:38

B71o56h39u97m46i48l 28M28á45c70a 5531402266473

A na celou dopravu, zemědělství, sopky ... nic nezbylo

0/0
4.1.2016 16:02

M34a85r36t41i43n 71K62a36r94á50s30e23k 9238363548178

Ano ale on se primarne neresi CO2.....

+1/0
4.1.2016 13:04

P26a64v51e78l 15N74o76v45á16k 5663397114218

Jj. A co letadla?

+4/0
4.1.2016 5:53

P13e88t32r 69M91i40c48h10a33l 2590804411442

Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D

+3/0
4.1.2016 2:47

P61a88v76e33l 35H90a73l38b53i88c87h 6479412596189

Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.

+13/−1
4.1.2016 0:53

V76a41c60l25a90v 60V97a52v30r95a 3157174925157

financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.

Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).

+1/0
4.1.2016 3:10

P48a79v29e69l 37N78o80v14á94k 5673307594838

Uz si jdi lehnout venco...

+2/−1
4.1.2016 5:55

P10a71v47e30l 32H52a44l92b33i41c42h 6599632296699

Pane Vávro, ano, automobilky si to financují samy. Ale na rozdíl třeba od vašeho FEDu si peníze natisknout nemůžou, takže ve finále to platí zákazník ve formě dražšího auta.

Elektromobily sice zatím nevydělávají, ale to, že je tak málo vozidel, to má příčinu na několika stranách - primárně není poptávka (byť se mnoho lidí snaží tvářit kdovíjak zeleně), dále není v současné době dostatečně hustá síť nabíjecích stanic (aby lidé mohli jet na jedno nabití dále než cca 500 km od poslední stanice). Díky těmto a dalším faktorům automobilky nemají snahu se této vývojové větvi věnovat naplno. Úřady pak třeba přijdou s dobrým nápadem zavést poviný podíl elektormobilů do roku XY, ale stejně na finále podlehnou tlaku automobilek.

Vzpomeňte si třeba na Californii, mám pocit že kolem 90. let to byla přesně tato situace.

+1/0
4.1.2016 9:17

J25a74r97o94m31í31r 66K49r52á59l 4870119364529

Až se bude cena elektromobilů blížit běžnému autu a až nabijete baterku v každé dědině za čtvrt hodiny, pak snad. Jenomže to je nereálný požadavek.

+2/0
4.1.2016 10:42
Foto

M69i62r97o26s25l32a87v 42S20t84e54i47n54e56r 4870372770246

Akumulátor vám třeba v mobilu nevydrží víc, než 2-4 roky, v autě totéž. A lithiové akumulátory jsou velmi drahé. Koupil byste si třeba Fabii, kdyby vám řekli, každé 4 roky nový motor?

Já vidím budoucnost automobilu po r. 2100 v pohonu palivovým článkem nebo stlačeným plynem.

0/0
8.1.2016 19:39

V60a43c78l91a31v 64V61a94v42r32a 3947704445507

Je mi líto ale nemohu za to, že nevíte že FED netiskne už přes rok dolar. Váš iDnes vám to zapoměl napsat stejně jako spoustu jiných zásadních věcí.

Zákazník má auta za cenu o jaké se vám nezdá a jejich kvalita není ani VW ani Suzuki. Nemohu za to že VW v USA nedokáže prodat auto.

Na každém elektromobilu vyrobeném ve vaší vysněné TESLe, výrobce prodělává 4,000 dolarů tedy asi 100,000 Kč to jen na okraj. Kdyby to nedrželo několik bank uměle nad vodou, tak "to" dávno zaniklo.

0/0
4.1.2016 15:46

V18l50a62d78i43s43l47a96v 81B81u64r23y49š83e75k 1199612247814

lodě nám ve městech NOxy a ani saze zatím vytvářejí, možná v Děčině či Ustí by s tím problém být mohl, ale díky nízké hladině toků po většinu roku bych to taky jako problém neviděl, zato na Legerove a nebo třeba v Brně na Úvoze se dýchat fakt nedá a kontrola lodí to vážně nespraví, jen ať vlivní myslitelé pokračují a chtělo by to se zaměřit i na stará auta

+3/−2
4.1.2016 8:12

M73i50r92o72s76l40a43v 64B30u89d65a 9472482507132

A jak se chceš zaměřit na stará auta které plní normu platnou v roce jejich výroby? Sešrotovat bez náhrady i když jsou jinak v dobrém technickém stavu a majitelům slouží? Stará auta (jejich majitelé) v drtivé většině najezdí mnohem méně než majitelé nových aut, tedy i při vyšších emisích zatíží životní prostředí mnohem méně. Staré auto je jaké auto? Pětileté, desetileté, patnáctileté? Víš jak jsou stará letadla, lodě, vlaky?

A vůbec, při nepatrném procentu znečištění které produkují auta se o tom nemá cenu vůbec bavit. To jen hlupáci a ekoteroristé se nechtějí vzdát svého "nepřítele" protože je ta klimatická demagogie dobře živí!

+2/0
4.1.2016 8:44

M39i14r93o19s93l43a75v 63B60u96d37a 9182242777282

...nejlepší je, že ekoteroristé drtí auta kvůli emisím a pak jedu kolem povrchových dolů ze kterých se valí mračna prachu na blízké město, z chemiček se valí mraky různobarevných čmoudíků a na vlakovém nádraží ve MĚSTĚ právě startují 30-ti letou lokomotivu která za vteřinu vyprodukuje tolik, co všechna auta v tom samém městě za celý rok!

+2/0
4.1.2016 8:51

M32a70r79t87i69n 10T24e76s84a47ř 2989773273163

Právě že tu normu neplní. Jak se na to zaměřit, nevím - no určitě sebrat STK a hajdy do servisu. Včera jsem jel za takovým vonítkem - oktávkou, která snad jezdí místo benzínu na olej (no prostě mu to viditelně brutálně žralo olej) a musel jsem ho předjet, abychom se neudusili. Kdyby ho šlo udat, tak to určitě udělám, zamořil okolí na desítky metrů kolem dálnice a byl cítit několik kilometrů zpět. Musel mít překročené CO snad 50x. Staré nestaré, takové patří do servisu a pokud by to nebylo opravitelné, tak do šrotu. A nejsou to ojedinělé případy, odhadem každé desáté auto nějak podivně čmoudí (a vypalování FPČ to zjevně není). Moje desetiletá okta (jezdím ekologicky a nekupuju si každé tři roky nové auto) je proti tomu v "TOP stavu".

0/0
4.1.2016 12:35

P26a44v25e71l 46H53a71l25b51i30c47h 6969862416759

Pane Buryšku, srovnáváte neporovnatelné. Nevím, jak jsou na tom lodě plavící se na našich řekách, ale už jen při porovnání velikostí a výtlaku jsou kontejnerové lodě úplně jinde. Asi jako kdybyste chtěl porovnávat důlní náklaďák s benzinovým autíčkem na dálkové ovládání.

0/0
4.1.2016 9:22

V49l31a29d86i11s66l94a67v 60B79u13r24y37š18e70k 1939642577564

pane Halbichu, mě lodě nevadí, po moři se neplavím, vadí mě auta jezdící po městě, a výtlak lodí mě je úplně jedno

0/0
4.1.2016 11:48

P44a61v21e46l 77H33a56l17b28i59c50h 6729232826109

O to víc byste se měl zajímat o možnosti elektromobilů. Já osobně bych uvítal, kdyby třeba centrum Prahy bylo bez aut - tedy vjezd pouze rezidentům a zásobování (a zbytek třeba až po 18:00) Taková cesta z Malé Strany na Újezd by se podstatně zrychlila.

Nicméně si nemyslím, že je správné ignorantsky přehlížet větší problémy jen proto, že si myslíte, že jsou daleko. Třeba bezhlavé kácení deštných pralesů se Vás přímo také nedotýká, ale v momentě, kdy by tyto zdroje kyslíku byly vymýceny, jistě byste to brzy poznal.

+1/0
4.1.2016 13:53

P44e26t79r 90S26t49e31j76s64k90a43l 3399438174806

Presne. Tady jde o to, ze napr v Praze na najvytizenejsi silnici projede v mestske zone 100tisic aut za den, co realne zasahne tisice lidi, kteri tam pracuji, bydli, nebo jenom prochazi podel silnice.

Lodni doprava, zjednodusene receno, ma na nas asi takovy vplyv jako toxicke plyny na Marsu.

0/0
4.1.2016 10:08

J35a81r49o39m96í24r 38K84r50á62l 4530589754179

Jediný rozdíl je v tom, že v Praze to máte z první ruky, od moře to chvíli trvá.

0/0
4.1.2016 10:39

V19l17a88d41i37s72l54a24v 73B40u16r22y84š55e54k 1439932237984

aha, takže vy třeba v Karlové studánce v jeseníkách jste trávený lodní dopravou z Atlantiku, to je fakt zajímavý, mě spíš vadí auta ve městě

0/−1
4.1.2016 11:53

V46á33c67l32a82v 84K85o16v40á38ř 3378728894541

Pokud budte chtít být přesný a nestranný, budete muset uznat, že lodní doprava v Atlantiku v konečném důsledku tráví i Karlovu studánku.Jen to není tolik vidět ;-D;-D;-D

+2/0
4.1.2016 20:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.