Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford recykluje motory. Nebojte, vaše nové auto takový nedostane

Automobilka Ford má k dispozici novou technologii, pomocí které udělá ze starého motoru motor doslova jako nový. Kromě výměny některých součástek a celkového vyčištění motoru spočívá především v plazmovém nanesení nové vrstvy do válců. Detaily jsme zkoumali ve vývojovém centru Fordu v Cáchách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o96z55e11f 53Č25e92r11n19ý 3501659373651

repas má zmysel. dakedy sa používali kvalitnejšie materiály a výrobky boli dimenzované tak, aby vydržali maximum a nie aby sa po skončení záruky rozpadli. napriek absolvovanej priemyslovke o motoroch veľa neviem ale guľovniciam sa trošku rozumiem. a tam repas funguje dokonale.máte obľúbenú ale opotrebovanú pušku alebo sa kúpi vrak pušky za 5- 30 000 kč, nechajú sa vymeniť opotrebované časti- teda najmä hlaveň. cena slušnej hlavne od renomovaného výrobcu je od 200€ + cca 6-15 000 kč výmena. môže sa kúpiť nový spúšťový mechanizmus, poistka alebo sa tieto súčasti trošku vyladia. môže sa vyrobiť/upraviť pažba na mieru. to všetko sa zlícuje. náklady na takúto prestavbu môžu začínať na sume 12 000 kč (cena novej pušky z Brodu je asi 20 tis). a môže sa stať, že zo starého krámu budete mať pri týchto nákladoch zbraň v kvalite, ktorá by vás pri zbrani zo súčasnej produkcii vyšla na min. 2 500 €. možnosť individualizácie a vdýchnutie nového života obľúbenému predmetu sú ďalšie benefity, ktoré konfekčná produkcia neposkytne. samozrejme záleží na tom, aký puškár to robí.

nechápem prečo by to pri repase motorov malo byť iné.zvlášť keď repas motora je len prostriedkom pre repas auta.

prestavba pušky https://www.youtube.com/watch?v=Ybx1zjBKp7w&list=PLE454D9A160C31146

0/0
28.1.2016 8:39

L79a53d42i75s43l75a40v 61M58a30r45š52í91k 9933350625

Tak a teď by mě zajímal trhlinotest jak jim ta vrstva přilne. Protože tyhle nástřiky s chutí odpukávaj od nositele

0/0
17.1.2016 14:30

P45e95t29r 20K85o27l86á24ř 2968447614481

Já se nebojím moje auto určitě žádný ford motor nedostane ...

+1/0
13.1.2016 21:56

J75i98ř66í 79Z87ý20k69a 9719613701290

V8 v Mustangu bych si nechal líbit, ne že ne.

btw - si nevyberete. Dneska dokáže pohnojit motor i Porsche, nebo BMW.

+1/0
13.1.2016 22:32

Z17d54e86n69ě66k 93M52o33r78á50v18e25k 5257128918693

V tom hnojení je poslední dobou obzvlášť úspěšný VW.

0/0
28.1.2016 11:10

J60o43s55e58f 56K60r42b26e95c 3807696523351

A jak se získávají takové díly z vyřazeného vozu, když ze zákona musíte vůz komplet nechat ekozlikvidovat a nelze si legálně ponechat ni šroubek?

+1/0
13.1.2016 21:43

J23a46n 51K74a33d66l49e66c 7207425376379

No od těch firem, co se ekologickou likvidací živí.

+4/0
13.1.2016 21:54

Z77d66e94n52ě30k 26M71o71r94á66v78e90k 5197848608943

Nebo zajedete do Fordu si nechat udělat generálku motoru. Váš motor si vezmou na recyklaci a dostanete jiný recyklovaný. Jak prosté.

0/0
28.1.2016 11:12

L40u19k33á77š 56V51a19ň96u82r12a 1775594263453

V Nemecku funguje dobre obchod s repasovanymi dily na auto. Dily jsou opravene a jako nove. Ceny jsou 50% a funguji dobre.

0/0
13.1.2016 21:27

M93a92r88t47i23n 33Š14t47ě38p85á26n32e19k 3517733563181

Stary poctivy motor touhle technologii opraveny. Proc ne? Lepsi nez spousta dnesnich odlehcenych napodobenin motoru.

+5/0
13.1.2016 20:42

Z54d74e39n80ě58k 46M95o28r53á88v47e10k 5217288888693

Přemýšlím, že by nebyl marný takový recyklovaný 3.0 V6 z Mondea. Dnes už se takové motory v dostupných autech střední třídy neobjevují.

0/0
28.1.2016 11:15

P27e17t62r 55J25a90n71s57a 8268854294395

Hlavně aby nechtěli repasovat moji manželku! Bývalou.

+1/0
13.1.2016 20:25

J27i65n91d74ř72i59c14h 13Š18k90o28p63e17k 4875761360855

3500 repas a 4500 nový ?

To někde přestřeili, ne ;-D

0/0
13.1.2016 17:36

L92u48b47o26š 21H89o62l14í38k 5107900292240

3500 za motor, který se už nedělá, a muselo by se vyhodit celé auto za x, to by bylo celkem fajn...

0/0
13.1.2016 20:55

J88i86n88d78ř42i34c59h 30Š44k28o53p25e19k 4235131540635

pak je ale nesmysl psát, že repas stojí 3,5 a nový 4,5.

Když se starý už nedělá, je částka 4,5 za nový nesmysl

0/0
13.1.2016 21:10

J95i37ř64í 68Z49ý58k42a 9459783271750

automobilky mají povinnost držet skladem nové náhradní díly několik let po ukončení produkce. Jsou automobilky, které jsou poměrně dost přezásobeny a tak jsou schopny pokrýt poptávku na náhradní díly i u 50 letých aut. (netvrdím, že je to zrovna Ford).

Takže i když se daný motor již nevyrábí, je reálné jej koupit jako nový přímo od automobilky.

No a s těmi použitými díly - kdysi jsem viděl nějaké video od Volvo Trucks. Ti pokrývají poptávku po náhradních dílech na staré tahače tím, že vykupují staré tahače z bazarů (podmínkou je plná servisní historie z autorizáku), ty rozebírají, některé díly repasují, jiné jen očistí a nabídnou k prodeji. Třeba motory, které mají najeto pod milion kilometrů vůbec nerozebírají, protože jsou prý stále ve výrobních tolerancích a není na tom co generálkovat.

0/0
13.1.2016 21:26

Z63d82e96n10ě73k 17M10o98r48á27v11e87k 5567538688883

Myslím že zrovna Ford pro americké modely garantuje možnost nákupu dílů i na hodně letité modely. Nevím jak pro Evropu.

0/0
28.1.2016 11:17

R27o80m91a46n 47B93í25l96ý 5460645275617

Nebojte? Já bych ho bral hned. Alespon by to byl motor a ne sekačka na trávu.

+4/−1
13.1.2016 16:33

L31u29k39á82š 90H23o50ň26e52k 3888411213238

jeste se vratit k poradne karosarine a byla by tu zas super doba co se tice aut. kvalita by byla nekde jinde,

0/0
13.1.2016 15:02

P39e46t63r 96S87t46e67j61s11k88a76l 3899108934706

"600 motorů měsíčně, postupně má produkce růst."

To je o ty motory takovy zajem?

0/0
13.1.2016 12:21

J46i59ř15í 57E20r62b43e31n 1653784676277

Na repase starších vozů to bohatě stačí - zbytek se do servisů dodává z bouraček apod.

0/0
13.1.2016 12:43

J69a76n 74D75l64o49u56h15ý 7814129660989

Tak motory Ford se pouzivaji hojne do "stavebnic". Takze to svuj smysl ma.

+3/0
13.1.2016 12:44

O11n29d72r83e61j 76M80a11r46e60c26e57k 3280948610175

No já nevím, když se na to podíváte, staré motory pořád s trochou základní údržby běží. To dnešní moderní cosi se s motorem nedá srovnat. Osobně považuju znalost údržby motoru/automobilu za základní vzdělání každého schopného chlapa. Já sám jsem v tom bohužel občas na štýru ale co můžu si dělám sám co nevím zeptám se. Repase motorů mi přijde jako nejlepší nápad a pokud by to automobilky rozjely ve velkém, začaly stavět konečně motory to by byla paráda... Jen příklad: Proč všichni co se vydávají na cesty (trabantáři, Sucháč a pod) mají staré vehykly? Aby vypadali cool? ne, kamkoli přijedou tam to opravěj s trochou jakýchkoli dílů, izolepy a WDčka....

+8/0
13.1.2016 11:25

M80a36r10t62i66n 80K87a93r83á28s98e24k 9338393318898

No a proc se treba na arkticke podobne extremni expedice jezdi s modernimi auty? Protoze je neni treba opravovat (ty expedicni).

0/0
13.1.2016 16:29

M54a32r55t52i62n 41Š11a92f93á16ř 8506888744377

To je hodně zcestný argument. Tyhle extrémní a profesionální expedice většinou financují o dost bohatší sponzoři a těmi většinou jsou zejména výrobci těch aut s kterými se taková expedice jede. Je to pro ně forma propagace a taky způsob otestování auta v extrémních podmínkách. Vy byste na takovou expedici jel trabantem? Možná s přidělanými lyžemi a psím pohonem. ;-D To není o tom, že by se to nedalo, ale proto, že třeba upravený hilux s nízkotlakými pneumatikami nabídne jízdní vlastnosti a bezpečnost posádkám. Porovnávat takový extrém s amatérskou expedicí nadšenců?Ty staré motory jsou díky absenci elektroniky o dost odolnější na špatné palivo a zacházení. A hlavně se dají na koleně opravit všude a taky jsou levné. Dnešní motor se bez počítačové diagnostiky neobejde. O nějaké opravě mimo správně vybavený servis si můžete nechat jenom zdát. To se opravdu nedá srovnávat, to jsou dva zcela odlišné světy.

+1/0
13.1.2016 17:12

R24o47b90i37n 20Ž30i94ž85k72a 2118664156136

Protože cesta kolem světa v Hiluxu je jen o něco větší výzva než cesta do práce:-)

+1/0
13.1.2016 17:04

V72l82a96d81i47s46l91a28v 95D14u17b83a 3350828478318

Opravdu si někdo do starýho střepu vrazí repasovanej mltor za 100k nebo novej za 120k?

Nerozumím tomu. Motor vydrží třeba 350k. Najezdím to za 6 let. Po té době už stejně koupím nové auto. Nebo jezdím ve strým focusu sa 100k a když odejde motor prodám na díly a koupím jinej celej focus.

0/0
13.1.2016 10:38

J65i87ř92í 86N42e39u33m86e18i90s39t61e43r 2122595663881

Zkuste zauvažovat, že by, čistě teoreticky, byl ten focus třeba RS.

+5/0
13.1.2016 10:56

J40á44n 86K90o42t67ú90č 2926894778546

Nie každý najazdí za 6 rokov 350k km... a nie každý po 6 rokoch mení auto, ak to auto ešte v pohode jazdí.

+5/0
13.1.2016 13:13

J71a41r15o23s20l59a89v 63P44o49r24t 7789947639525

Základní podmínkou výdrže motoru je litinový blok , takový motor při běžné údržbě přežije kastli .

+1/0
13.1.2016 10:06

J23i58ř82í 37E65r52b72e80n 1743264576897

V čem je litinový blok lepší než hliníkový?

0/0
13.1.2016 12:44

R30o10m12a54n 74C47a40e95s40a45r 9673300380887

litina nepraská, vydrží větší teploty a pnutí, nevybrušuje se, atd. Hliníková slitina není tak pevná, je ale lehčí a jednodušší na výrobu. A nejspíš i levnější.

0/−1
13.1.2016 14:51

J48i16ř98í 76Z98ý47k75a 9639713371500

Hliníkové slitiny dokáží být odolnější jak ocelové. Existují hliníkové slitiny s příměsí uhlíkových a keramických vláken, které neobrobíte ničím jiným než velmi kvalitním syntetickým diamantem. Překvapivě se z toho dělají válce hliníkových motorů. Takže neplatí ani to, že by hliníkové motory byly výrobně jednodušší, nebo dokonce levnější (uvádí se, že hliníkový motor je až 2,5x dražší jak z litiny)

Hliníkové motory se používají kvůli úspoře hmotnosti, pro lepší chlazení a tedy vyšší zatížitelnost. Dosahují i lepších parametrů co do spotřeby PHM a olejů.

0/0
13.1.2016 22:40

J76a28r70o44s74l61a50v 39P84o72r15t 7549287249755

Koeficient roztažnosti ocel - litina je příznivější než hliník - ocel ,navíc litinový blok má vyšší tuhost a odolnost .

0/0
13.1.2016 15:09

J50i88ř14í 82Z62ý52k90a 9979313431910

ocel se již v motorech skoro nepoužívá, resp. jen na ventily, klikovou a vačkovou hřídel. A tam vůle pro teplotní roztažnost nedělá problémy, resp. počítá se s ní.

Nejkritičtější místem motoru je styk pístu s válcem. Vysoká teplota a tlaky, mazání olejem, nutnost těsnosti. A protože se písty již několik desítek let dělají hliníkové, je výhodnější používat i hliníkový blok.

0/0
13.1.2016 22:48

J35a20n 57B22i31r62e36š 8893126207892

Proboha čtěte po sobě ty články, ty chyby jsou vyloženě k pláči....

0/0
13.1.2016 9:23

J29a21r73o32m55í75r 48K19r30á35l 4710539294619

Nic nového pod sluncem. Kdysi se do F1 sbíraly bloky motorů na vrakovišti.

0/0
13.1.2016 8:10

J86i31ř48í 45Z93ý65k28a 9529753391160

a to kvůli "vyřešenému" pnutí v bloku. Ten co zvládl několikaletý provoz, ten byl dobrý i pro F1

+3/0
13.1.2016 8:25

T46o58m62á56š 42M95a61c49e59j85k92a 6911432407277

A ještě se na ně čůralo ;-).

0/0
13.1.2016 10:32

C75y75r66i52l 26P88a32v50e76l43k74a 4136802718535

To je ekologie s logikou! Nejekologičtější je auto, které nemusíte vyrobit. Tedy, kvalitní s minimem poruch. A taková repase má logiku. Né jako poddimenzované motůrky 1.0 s turbem, tlačítka start-stop, smradlavé nafťáky s milionem filtrů a blbostí, které se pravidelně kazí, a podobné nesmysly.

+26/−1
13.1.2016 7:56

J35o55s55e79f 79N46o41v72a71k 5718242216328

Tak tak. Hned bych v mojí třináctiletý Toyotě nechal takhle repasovat motor, kdyby to nabízeli. Od nova jsem s 1.4 benzínem najel 270kkm a dokud bude jezdit, nechci měnit. Není důvod.

+6/0
13.1.2016 8:14

R98a46d71e61k 52P11a32s86t35o10r 3636495926423

Umíte si představit to zděšení v Bruselu kdyby šlo takhle repasovat ty staré Passaty, Octavie, Mercedesy a BMMW co brázdí české silnice z důvodu ekonomie servisu a provozu.

+8/0
13.1.2016 10:03

Z73d34e91n28ě27k 74M55o15r31á48v17e84k 5707948958303

Ono by to samozřejmě šlo, ale jde o to, že některé automobilky nechtějí. Raději prodají nový vůz, z něho mají víc peněz.

0/0
28.1.2016 12:08

P21e53t26r 59J36a65n21s74a 8668194194115

Boha to je blbost! Jděte už někam s tou podělanou ekologii. Všichni by se chtěli mít skvěle a hodně vydělávat a spučasně hlavně, aby se nic nedělo a nedělalo. To spolu nejde dohroomady. A ještě jsem neviděl ekologa, co chodi v sandálech z kůry a má oděv z lýka a žvýká přesličky. Ekologie jsou jen kecy k získání dotací.

+1/0
13.1.2016 20:23

P34e33t67r 53M79i81c91h78a39l 2960884281132

No ne, oni u Fordu objevili Ameriku? A nebo ví, že jim motory vydrží v rámci úsporných opatření s bídou 200 tisíc a tak se na to připravují? Mimochodem, kdyby se udělal klasický výbrus a daly se nové písty a kroužky, tak to musí vyjít levněji.

+4/0
13.1.2016 2:39

J81i71ř25í 56Z30ý61k24a 9129633141660

jenže výbrus sám o sobě nejde udělat, protože jde o celohliníkové bloky s tenkou vrstvičkou tvrdokovu na povrchu válců. Když tuto poškozenou vrstvu odbrousíte, tak tam zůstane čistý hliník. A ten by moc dlouho nevydržel ... pokud by se takový motor vůbec rozběhl. Leda odfrézovat válce a dát tam ocelové vložky. To se občas dělá u přestaveb na závodní motor.

+5/−1
13.1.2016 7:38

J28a81k88u57b 73Š65a62f16a98n88d94a 7225477821601

A co je na tomto tedy nové? Když tam tu vrstvičku dokáží dát při výrobě nového motoru, proč by byl problém ji tam dát při repasi? Já to právě chápal tak, že nyní touto metodou umí repasovat i motory s vložkami.

0/0
13.1.2016 13:05

J12i51ř26í 47Z28ý73k86a 9629463461170

V předchozím příspěvku jsem trochu zjednodušeně uvedl, že výbrusy nelze udělat. Je několik různých technologií jak se dnešní "válce" vyrábějí. U některých to lze, u jiných ne.

Doporučuji si přečíst třeba bakalářskou práci od Petr Malec, "Povrchové úpravy válců spalovacích motorů". Přímý link se mi nedaří získat.

0/0
13.1.2016 22:27

M92i93r92o61s79l71a19v 65Š88i74m25k72o 7955493492245

Hliníkové snad písty, válce jsou ocel. Takže výbrus, nové pístní kroužky a jede se dál.

0/0
13.1.2016 17:36

J62i50ř74í 72Z35ý60k18a 9249403501610

ocelové válce? To se už dneska skoro vůbec nedělá.

0/0
13.1.2016 21:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.