Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford recykluje motory. Nebojte, vaše nové auto takový nedostane

Automobilka Ford má k dispozici novou technologii, pomocí které udělá ze starého motoru motor doslova jako nový. Kromě výměny některých součástek a celkového vyčištění motoru spočívá především v plazmovém nanesení nové vrstvy do válců. Detaily jsme zkoumali ve vývojovém centru Fordu v Cáchách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o20z17e62f 72Č37e61r15n48ý 3661769253301

repas má zmysel. dakedy sa používali kvalitnejšie materiály a výrobky boli dimenzované tak, aby vydržali maximum a nie aby sa po skončení záruky rozpadli. napriek absolvovanej priemyslovke o motoroch veľa neviem ale guľovniciam sa trošku rozumiem. a tam repas funguje dokonale.máte obľúbenú ale opotrebovanú pušku alebo sa kúpi vrak pušky za 5- 30 000 kč, nechajú sa vymeniť opotrebované časti- teda najmä hlaveň. cena slušnej hlavne od renomovaného výrobcu je od 200€ + cca 6-15 000 kč výmena. môže sa kúpiť nový spúšťový mechanizmus, poistka alebo sa tieto súčasti trošku vyladia. môže sa vyrobiť/upraviť pažba na mieru. to všetko sa zlícuje. náklady na takúto prestavbu môžu začínať na sume 12 000 kč (cena novej pušky z Brodu je asi 20 tis). a môže sa stať, že zo starého krámu budete mať pri týchto nákladoch zbraň v kvalite, ktorá by vás pri zbrani zo súčasnej produkcii vyšla na min. 2 500 €. možnosť individualizácie a vdýchnutie nového života obľúbenému predmetu sú ďalšie benefity, ktoré konfekčná produkcia neposkytne. samozrejme záleží na tom, aký puškár to robí.

nechápem prečo by to pri repase motorov malo byť iné.zvlášť keď repas motora je len prostriedkom pre repas auta.

prestavba pušky https://www.youtube.com/watch?v=Ybx1zjBKp7w&list=PLE454D9A160C31146

0/0
28.1.2016 8:39

L40a64d29i27s48l17a21v 51M53a46r47š41í68k 9323690465

Tak a teď by mě zajímal trhlinotest jak jim ta vrstva přilne. Protože tyhle nástřiky s chutí odpukávaj od nositele

0/0
17.1.2016 14:30

P97e43t28r 52K19o71l33á87ř 2548187414521

Já se nebojím moje auto určitě žádný ford motor nedostane ...

+1/0
13.1.2016 21:56

J20i43ř19í 94Z44ý97k61a 9499823941510

V8 v Mustangu bych si nechal líbit, ne že ne.

btw - si nevyberete. Dneska dokáže pohnojit motor i Porsche, nebo BMW.

+1/0
13.1.2016 22:32

Z78d83e36n42ě77k 48M40o13r89á63v70e30k 5237668528963

V tom hnojení je poslední dobou obzvlášť úspěšný VW.

0/0
28.1.2016 11:10

J52o20s20e85f 94K95r77b42e58c 3117496783291

A jak se získávají takové díly z vyřazeného vozu, když ze zákona musíte vůz komplet nechat ekozlikvidovat a nelze si legálně ponechat ni šroubek?

+1/0
13.1.2016 21:43

J49a73n 93K29a59d90l20e40c 7337915836649

No od těch firem, co se ekologickou likvidací živí.

+4/0
13.1.2016 21:54

Z53d69e32n96ě75k 65M96o91r87á50v62e86k 5977738458353

Nebo zajedete do Fordu si nechat udělat generálku motoru. Váš motor si vezmou na recyklaci a dostanete jiný recyklovaný. Jak prosté.

0/0
28.1.2016 11:12

L34u91k98á29š 90V39a94ň44u20r38a 1135354293143

V Nemecku funguje dobre obchod s repasovanymi dily na auto. Dily jsou opravene a jako nove. Ceny jsou 50% a funguji dobre.

0/0
13.1.2016 21:27

M67a54r66t25i71n 98Š11t75ě60p19á61n37e65k 3617743303821

Stary poctivy motor touhle technologii opraveny. Proc ne? Lepsi nez spousta dnesnich odlehcenych napodobenin motoru.

+5/0
13.1.2016 20:42

Z34d65e27n41ě13k 11M54o68r18á58v93e92k 5507468928343

Přemýšlím, že by nebyl marný takový recyklovaný 3.0 V6 z Mondea. Dnes už se takové motory v dostupných autech střední třídy neobjevují.

0/0
28.1.2016 11:15

P42e83t46r 24J98a72n69s73a 8258404704625

Hlavně aby nechtěli repasovat moji manželku! Bývalou.

+1/0
13.1.2016 20:25

J38i63n73d61ř85i71c84h 93Š25k13o22p84e57k 4655771150605

3500 repas a 4500 nový ?

To někde přestřeili, ne ;-D

0/0
13.1.2016 17:36

L39u67b83o28š 52H28o46l75í57k 5237590502860

3500 za motor, který se už nedělá, a muselo by se vyhodit celé auto za x, to by bylo celkem fajn...

0/0
13.1.2016 20:55

J69i50n71d89ř94i56c72h 31Š17k55o31p88e21k 4565361800465

pak je ale nesmysl psát, že repas stojí 3,5 a nový 4,5.

Když se starý už nedělá, je částka 4,5 za nový nesmysl

0/0
13.1.2016 21:10

J92i21ř39í 16Z40ý21k28a 9449903871260

automobilky mají povinnost držet skladem nové náhradní díly několik let po ukončení produkce. Jsou automobilky, které jsou poměrně dost přezásobeny a tak jsou schopny pokrýt poptávku na náhradní díly i u 50 letých aut. (netvrdím, že je to zrovna Ford).

Takže i když se daný motor již nevyrábí, je reálné jej koupit jako nový přímo od automobilky.

No a s těmi použitými díly - kdysi jsem viděl nějaké video od Volvo Trucks. Ti pokrývají poptávku po náhradních dílech na staré tahače tím, že vykupují staré tahače z bazarů (podmínkou je plná servisní historie z autorizáku), ty rozebírají, některé díly repasují, jiné jen očistí a nabídnou k prodeji. Třeba motory, které mají najeto pod milion kilometrů vůbec nerozebírají, protože jsou prý stále ve výrobních tolerancích a není na tom co generálkovat.

0/0
13.1.2016 21:26

Z48d35e31n97ě34k 74M40o32r89á10v92e55k 5977148178773

Myslím že zrovna Ford pro americké modely garantuje možnost nákupu dílů i na hodně letité modely. Nevím jak pro Evropu.

0/0
28.1.2016 11:17

R72o71m26a47n 98B81í45l82ý 5530195745517

Nebojte? Já bych ho bral hned. Alespon by to byl motor a ne sekačka na trávu.

+4/−1
13.1.2016 16:33

L15u79k11á77š 18H46o10ň18e31k 3558581873658

jeste se vratit k poradne karosarine a byla by tu zas super doba co se tice aut. kvalita by byla nekde jinde,

0/0
13.1.2016 15:02

P35e86t90r 94S17t32e37j67s49k12a95l 3919158794646

"600 motorů měsíčně, postupně má produkce růst."

To je o ty motory takovy zajem?

0/0
13.1.2016 12:21

J81i21ř33í 81E68r59b30e21n 1913554546887

Na repase starších vozů to bohatě stačí - zbytek se do servisů dodává z bouraček apod.

0/0
13.1.2016 12:43

J82a61n 28D83l15o89u59h18ý 7864389600259

Tak motory Ford se pouzivaji hojne do "stavebnic". Takze to svuj smysl ma.

+3/0
13.1.2016 12:44

O51n35d49r19e87j 94M97a52r64e88c84e48k 3860988670535

No já nevím, když se na to podíváte, staré motory pořád s trochou základní údržby běží. To dnešní moderní cosi se s motorem nedá srovnat. Osobně považuju znalost údržby motoru/automobilu za základní vzdělání každého schopného chlapa. Já sám jsem v tom bohužel občas na štýru ale co můžu si dělám sám co nevím zeptám se. Repase motorů mi přijde jako nejlepší nápad a pokud by to automobilky rozjely ve velkém, začaly stavět konečně motory to by byla paráda... Jen příklad: Proč všichni co se vydávají na cesty (trabantáři, Sucháč a pod) mají staré vehykly? Aby vypadali cool? ne, kamkoli přijedou tam to opravěj s trochou jakýchkoli dílů, izolepy a WDčka....

+8/0
13.1.2016 11:25

M42a41r45t15i33n 69K19a82r43á21s45e82k 9278513148658

No a proc se treba na arkticke podobne extremni expedice jezdi s modernimi auty? Protoze je neni treba opravovat (ty expedicni).

0/0
13.1.2016 16:29

M69a97r42t58i70n 34Š23a48f89á65ř 8146438734297

To je hodně zcestný argument. Tyhle extrémní a profesionální expedice většinou financují o dost bohatší sponzoři a těmi většinou jsou zejména výrobci těch aut s kterými se taková expedice jede. Je to pro ně forma propagace a taky způsob otestování auta v extrémních podmínkách. Vy byste na takovou expedici jel trabantem? Možná s přidělanými lyžemi a psím pohonem. ;-D To není o tom, že by se to nedalo, ale proto, že třeba upravený hilux s nízkotlakými pneumatikami nabídne jízdní vlastnosti a bezpečnost posádkám. Porovnávat takový extrém s amatérskou expedicí nadšenců?Ty staré motory jsou díky absenci elektroniky o dost odolnější na špatné palivo a zacházení. A hlavně se dají na koleně opravit všude a taky jsou levné. Dnešní motor se bez počítačové diagnostiky neobejde. O nějaké opravě mimo správně vybavený servis si můžete nechat jenom zdát. To se opravdu nedá srovnávat, to jsou dva zcela odlišné světy.

+1/0
13.1.2016 17:12

R26o61b56i28n 71Ž81i14ž89k16a 2688914376726

Protože cesta kolem světa v Hiluxu je jen o něco větší výzva než cesta do práce:-)

+1/0
13.1.2016 17:04

V15l76a56d48i98s28l86a15v 37D37u42b40a 3930518798118

Opravdu si někdo do starýho střepu vrazí repasovanej mltor za 100k nebo novej za 120k?

Nerozumím tomu. Motor vydrží třeba 350k. Najezdím to za 6 let. Po té době už stejně koupím nové auto. Nebo jezdím ve strým focusu sa 100k a když odejde motor prodám na díly a koupím jinej celej focus.

0/0
13.1.2016 10:38

J89i95ř88í 65N80e63u27m20e45i46s24t59e11r 2152145853641

Zkuste zauvažovat, že by, čistě teoreticky, byl ten focus třeba RS.

+5/0
13.1.2016 10:56

J56á66n 10K89o46t26ú37č 2456914838306

Nie každý najazdí za 6 rokov 350k km... a nie každý po 6 rokoch mení auto, ak to auto ešte v pohode jazdí.

+5/0
13.1.2016 13:13

J62a75r91o79s23l92a26v 12P20o73r54t 7939417199345

Základní podmínkou výdrže motoru je litinový blok , takový motor při běžné údržbě přežije kastli .

+1/0
13.1.2016 10:06

J49i27ř80í 11E51r71b84e72n 1923604436837

V čem je litinový blok lepší než hliníkový?

0/0
13.1.2016 12:44

R62o59m96a80n 60C10a50e28s65a32r 9303420970947

litina nepraská, vydrží větší teploty a pnutí, nevybrušuje se, atd. Hliníková slitina není tak pevná, je ale lehčí a jednodušší na výrobu. A nejspíš i levnější.

0/−1
13.1.2016 14:51

J40i40ř70í 25Z56ý75k50a 9289453361930

Hliníkové slitiny dokáží být odolnější jak ocelové. Existují hliníkové slitiny s příměsí uhlíkových a keramických vláken, které neobrobíte ničím jiným než velmi kvalitním syntetickým diamantem. Překvapivě se z toho dělají válce hliníkových motorů. Takže neplatí ani to, že by hliníkové motory byly výrobně jednodušší, nebo dokonce levnější (uvádí se, že hliníkový motor je až 2,5x dražší jak z litiny)

Hliníkové motory se používají kvůli úspoře hmotnosti, pro lepší chlazení a tedy vyšší zatížitelnost. Dosahují i lepších parametrů co do spotřeby PHM a olejů.

0/0
13.1.2016 22:40

J29a98r56o68s25l58a94v 60P43o29r30t 7599727139755

Koeficient roztažnosti ocel - litina je příznivější než hliník - ocel ,navíc litinový blok má vyšší tuhost a odolnost .

0/0
13.1.2016 15:09

J74i86ř14í 17Z29ý85k69a 9209113681260

ocel se již v motorech skoro nepoužívá, resp. jen na ventily, klikovou a vačkovou hřídel. A tam vůle pro teplotní roztažnost nedělá problémy, resp. počítá se s ní.

Nejkritičtější místem motoru je styk pístu s válcem. Vysoká teplota a tlaky, mazání olejem, nutnost těsnosti. A protože se písty již několik desítek let dělají hliníkové, je výhodnější používat i hliníkový blok.

0/0
13.1.2016 22:48

J27a20n 24B48i36r64e77š 8813136417352

Proboha čtěte po sobě ty články, ty chyby jsou vyloženě k pláči....

0/0
13.1.2016 9:23

J69a70r70o85m22í76r 45K67r37á93l 4500699704439

Nic nového pod sluncem. Kdysi se do F1 sbíraly bloky motorů na vrakovišti.

0/0
13.1.2016 8:10

J98i59ř65í 83Z27ý39k40a 9519153431550

a to kvůli "vyřešenému" pnutí v bloku. Ten co zvládl několikaletý provoz, ten byl dobrý i pro F1

+3/0
13.1.2016 8:25

T34o77m51á48š 55M41a77c15e14j25k27a 6931512497127

A ještě se na ně čůralo ;-).

0/0
13.1.2016 10:32

C16y28r55i55l 75P24a88v69e80l59k51a 4716892308355

To je ekologie s logikou! Nejekologičtější je auto, které nemusíte vyrobit. Tedy, kvalitní s minimem poruch. A taková repase má logiku. Né jako poddimenzované motůrky 1.0 s turbem, tlačítka start-stop, smradlavé nafťáky s milionem filtrů a blbostí, které se pravidelně kazí, a podobné nesmysly.

+26/−1
13.1.2016 7:56

J24o46s18e70f 38N88o35v58a88k 5458542536498

Tak tak. Hned bych v mojí třináctiletý Toyotě nechal takhle repasovat motor, kdyby to nabízeli. Od nova jsem s 1.4 benzínem najel 270kkm a dokud bude jezdit, nechci měnit. Není důvod.

+6/0
13.1.2016 8:14

R57a19d63e10k 21P21a83s94t38o29r 3666645956903

Umíte si představit to zděšení v Bruselu kdyby šlo takhle repasovat ty staré Passaty, Octavie, Mercedesy a BMMW co brázdí české silnice z důvodu ekonomie servisu a provozu.

+8/0
13.1.2016 10:03

Z95d82e51n56ě79k 89M77o19r32á22v60e75k 5337278818113

Ono by to samozřejmě šlo, ale jde o to, že některé automobilky nechtějí. Raději prodají nový vůz, z něho mají víc peněz.

0/0
28.1.2016 12:08

P12e36t65r 78J15a79n47s40a 8878934914165

Boha to je blbost! Jděte už někam s tou podělanou ekologii. Všichni by se chtěli mít skvěle a hodně vydělávat a spučasně hlavně, aby se nic nedělo a nedělalo. To spolu nejde dohroomady. A ještě jsem neviděl ekologa, co chodi v sandálech z kůry a má oděv z lýka a žvýká přesličky. Ekologie jsou jen kecy k získání dotací.

+1/0
13.1.2016 20:23

P56e81t21r 78M42i15c83h12a18l 2550754431262

No ne, oni u Fordu objevili Ameriku? A nebo ví, že jim motory vydrží v rámci úsporných opatření s bídou 200 tisíc a tak se na to připravují? Mimochodem, kdyby se udělal klasický výbrus a daly se nové písty a kroužky, tak to musí vyjít levněji.

+4/0
13.1.2016 2:39

J45i58ř87í 76Z93ý39k81a 9919113621860

jenže výbrus sám o sobě nejde udělat, protože jde o celohliníkové bloky s tenkou vrstvičkou tvrdokovu na povrchu válců. Když tuto poškozenou vrstvu odbrousíte, tak tam zůstane čistý hliník. A ten by moc dlouho nevydržel ... pokud by se takový motor vůbec rozběhl. Leda odfrézovat válce a dát tam ocelové vložky. To se občas dělá u přestaveb na závodní motor.

+5/−1
13.1.2016 7:38

J58a26k53u65b 94Š56a64f73a42n95d97a 7525787541901

A co je na tomto tedy nové? Když tam tu vrstvičku dokáží dát při výrobě nového motoru, proč by byl problém ji tam dát při repasi? Já to právě chápal tak, že nyní touto metodou umí repasovat i motory s vložkami.

0/0
13.1.2016 13:05

J31i18ř35í 35Z68ý20k30a 9309273131530

V předchozím příspěvku jsem trochu zjednodušeně uvedl, že výbrusy nelze udělat. Je několik různých technologií jak se dnešní "válce" vyrábějí. U některých to lze, u jiných ne.

Doporučuji si přečíst třeba bakalářskou práci od Petr Malec, "Povrchové úpravy válců spalovacích motorů". Přímý link se mi nedaří získat.

0/0
13.1.2016 22:27

M10i15r12o89s52l69a32v 93Š35i76m19k37o 7465443222785

Hliníkové snad písty, válce jsou ocel. Takže výbrus, nové pístní kroužky a jede se dál.

0/0
13.1.2016 17:36

J45i73ř65í 13Z95ý54k84a 9139553321890

ocelové válce? To se už dneska skoro vůbec nedělá.

0/0
13.1.2016 21:41







Najdete na iDNES.cz