Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Frčí lépe než na benzin, tankuje totiž u zásuvky. Ale stojí majlant

Zero je první opravdu použitelný elektrobike, který má srovnatelnou dynamiku, hmotnost i dojezd na jedno nabití jako benzinové motorky. Stále však naráží na hlavní problém elektrických vozidel: místo rychlého načerpání benzinu trvá „tankování“ elektřiny minimálně pár hodin a hned tak se to nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a92n 59K33r15p50e26c 5936623834272

na baterky mají být vibrátory a ne motorky. je to podobná hovadina jako dělat vibrátory na benzín.

0/−4
30.12.2015 8:46

O27n31d50ř98e98j 87Č17a81p63k29a 6631501753654

Přinejmenším u krosky nebo endura to má něco do sebe, toho zvuku je škoda, ale spoustu tratí zařízli právě kvůli hluku. Tohle není o moc hlučnější, než horský kolo.

A pak samozřejmě skútry.

0/0
30.12.2015 15:05

K44r79y89š64t53o32f 19L72a65n55í95k 1419860105885

elektrocykl

0/0
29.12.2015 15:26

M45i67c52h43a75e95l 41M85e31n37s55i83k 8381576310172

Spíš "mixérocykl". Nebo - když vidím ten sekundární převod jak u bubnu tatramatky - tak úplně nejpřesněji

PRAČKOCYKL ;-D

+2/−2
29.12.2015 22:46

J72a94n 81B39a83r81t24á72č28e72k 6945215770439

Prozatím vhodné jen pro pozéry co neví za co utratit peníze. Ten stroj se nemůže amortizovat za rozumné peníze. Elektromotor je fajn, bohužel baterie v současné podobě je zoufalost. Kdyby tak existovalo něco jako na velkých lodích a ponorkách kdy palivo mění po 20. letech použitelné pro běžná vozidla.

0/0
28.12.2015 21:54

P52a90v75e93l 62F40o27l82t32á31n 4680832574

Motocykl se nekupuje z důvodu amortizace ale pro požitek z jízdy.

+5/0
29.12.2015 12:34

J77a32n 93B63a87r36t97á74č33e24k 6145175160839

Za mě jde o doplňkový dopravní prostředek, jehož provoz na jeden ujetý km musí být nižší než u osobního auta při předpokládaném nižším ročním nájezdu oproti autu. Požitek z jízdy neřeším, čímž nerozporuji to, že jiní lidé to vidí jinak.

0/0
31.12.2015 17:06

J69i29ř12í 76Š68e90j20n59o22h40a 4462813374533

Správný motocykl poskytuje oboje: požitek i ekonomiku

0/0
4.1.2016 19:25

J42o76s98e16f 62V22a39l25a 9490503103573

Baterie je přitom stavěná na zhruba deset tisíc nabíjecích cyklů. ...tak dobre, ale skutecne vydrzi ta baterie kolik ? mozna 500x do 80% vybiti ? Technickych udaju akumulatoru uz jsem videl desitky a zadne z nich neodpovidaly skutecnosti

+1/0
28.12.2015 20:46

J88i16ř54í 26S51c79h57m33i21d97t 3619121654167

To jsou většinou údaje pro provoz za ideálních podmínek, ty ovšem nejsou v praxi dosažitelné:-/ proto pak vydrží méně a vybijí se rychleji:-/

0/0
29.12.2015 1:15

J88i86ř21í 43S51o56c89h25o47r 1782802373171

Za tu cenu tam již mohli dát světlomet LED a ne archaickou H4.

+1/0
28.12.2015 20:35

M10a30r57t88i86n 37L27a90c62o 7703156858

To je blbosť;-D Za tú cenu mám 100+ HP šesťstovku a benzín na 250 tisíc kilometrov.

Mimochodom, tichá motorka je NEBEZPEČNÁ.

+3/−2
28.12.2015 19:48

M30a39r57t94i19n 65L10a53c59o 7563336358

Kubiš junior, máš nejaký názor? Alebo išiel tatko na WC?

+1/−1
28.12.2015 21:16

P62e38t65r 15Z42a26s39k78o71č97i30l 2255212778149

Tak si ty prdící smradláky poslouchejte celý letní večery na zahradě. A nejlíp si ještě strčte hadici z vejfuku do helmy.

0/0
30.12.2015 21:49

J22i77ř78í 70Š95e58j72n45o70h69a 4842893834713

Pokud nemá motorka nepovolené úpravy, tak není nijak zvlášť hlučná. A katalyzátory jsou také součástí produktu.

0/0
4.1.2016 19:27

P70e17t55r 69Z10a65s60k74o88č34i56l 2385872568509

Moje Hondy teda dělaly bordel dost, a vejfuky snad měly originál. Tu hadici do helmy si můžete zapíchnout klidně až za ten katalyzátor. ;-D

0/0
4.1.2016 19:44

P67e58t73r 92P54o32s48p47í77š53i64l 4658784926696

To je elektřina tak levná, že náklady na 100 km jsou jen pár desetihaléřů, jak se píše v článku?

+3/−1
28.12.2015 19:32

J70a56n 53T88a87r35a59b18a 4646176149569

Jo. Vysoká účinnost pohonu a žádná spotřební daň.

0/0
28.12.2015 21:28

J26i14ř81í 71S12c43h57w24a28c27h 8408194788256

plné nabití 12 kWh = cca 50 Kč při 100% účinnosti takže spíše 60 Kč

při nájezdu cca 200 km je to tedy 30 Kč na 100 km, tedy jedná se o "pár" desetikorun nikoliv desetihaléřů ;-)

takže to odpovídá spotřebě cca 1l/100 km, obdobná motorka by se ale pohybovala někde okolo 4-5 litrů

+1/0
30.12.2015 2:24

S84t17a32n31d21a 95C18h19v40o86s66t 1412128

Za tu cenu se to vyplati az kdyz najedu nejakych 150.000 km. No snad pujde cena casem dolu.

+1/0
28.12.2015 18:55

J61i78ř32í 24Š84e88j24n44o89h61a 4492823934763

Pokud vám ale neodejdou ty baterky.

0/0
4.1.2016 19:29

H58u22b56e37r35t 57H78e56r43i33c57h 9833817443309

Kdyby byly akumulátory lehce vyměnitelné,tak není třeba čekat na dobití.U dobíjecích stojanů jsou pro jeden model na Tchiawanu už připraveny nabité akumulátory.Jenom se po zaplacení vymění a jede se dál.Celá operace trvá 1-2 min.V hlavním městě Tchai-pei bylo těch stanic na podzim přes 250.

0/0
28.12.2015 12:33

M76a25r21e65k 47G17a94j92d35a 4693714426692

Nevím, jestli někdo jezdí víc jak 250km denně na motorce. U auta bych tento argumet chápal.

+1/0
28.12.2015 13:14
Foto

P22a23v41e80l 74Č19e13r76n13í10k 1758795610410

Nejde o to kolik jezdi denne. Jednoduse to "cerpani" elektriny priblizuje na uroven normalnich stanic na benzin. Navic odpada nutnost starat se o baterie jako takove (protoze ty po case odchazi)

0/0
28.12.2015 13:41

T40o61m55á40š 53Z20e63m60a81n 3955458704875

Jenze ve městech má garáž/zahradu jen menšina uživatelů skůtrů a aut..

tedy dobíjení přes noc je pro ně neaplikovatelné.

+1/0
28.12.2015 17:52
Foto

J50a83k62u18b 62V84a51š21k72o 1178804392583

No nevím, já většinou když jedu na motorce, tak najedu něco mezi 400-600 km.

+1/0
28.12.2015 18:03

J50i66ř22í 43S62c46h41m24i41d93t 3389201854387

250km je tak projížďka na půl dne;-)

0/0
29.12.2015 1:11

J27o12s59e79f 98V77a73l41a 9880623263223

to je hezke, ale kdo Vam zaruci, ze ty nabite akumulatory z "pumpy" maji alespon vykon srovnatelny s tim Vasim, tedy s novym akumulatorem ? Vy si koupite sadu akumulatoru za 50.000 Kc a hned po prvnim pouziti je u nabijeci stanice vymenite za sunt, se kterym ujedete 20 km a dost. Co si na nabijeci stanici vezmete ? a opacne : co se stane, jestli do nabijeci stanice privezete nejaky brak a budete chtit misto toho kvalitni akumulator ? Akumulatory maji prece takovou zivotnost, jak se o ne majitel stara.......

+1/0
28.12.2015 20:44

L71a97d56i88s50l82a33v 72H79a14š20k24a 4833116181500

to je jen věc služby...nabídka a poptávka. prodáte ten akumulátor té pumpě a pak platíte třeba za nabití+amort

+1/0
29.12.2015 12:36

T18o68m30á23š 34K74u64c81h54a14ř 3307581598711

Ten řidič má dva metry, nebo je ta motorka taková malá?

Jinak ano, motorka, tedy stroj, kde se tahá oproti autu minimum kg navíc, je vozidlo, kde smysl elektropohonu uznávám. Zde je to 180 kg. U běžného auta je to téměř 10x tolik.

0/0
28.12.2015 11:45

P91e79t54r 10M29u28n52z43a47r 1495691139156

Taky se neřeší klima nebo vyhřívání.

0/0
28.12.2015 15:12

F54r31a55n69t83i93š72e33k 47K53u57b90i57š 73J80r33. 9673379285511

Elektromobily typicky vazi 1700-2200kg a spotrebu maji kolem 150-250Wh/km. Tahle Zero ma podle clanku spotrebu kolem 50-100Wh/km. Z toho bych rekl, ze pro automobil se elektrina hodi snad jeste vic nez pro motorku. Nebo alespon auto ma mnohem mensi spotrebu v prepoctu na prepravene kg a pokud do auta dam 3 a vice lidi, tak i v prepoctu na prepravene osoby :-)

Jinak pred Zero smekam, je to takova Tesla mezi motorkama.

+1/0
28.12.2015 20:33

J30i54ř48í 32Š13e55j18n30o89h25a 4862753834143

Takže až půjde cna na polovinu, tak se dá vážně uvažovat o koupi, jako druhá motorka na krátké cesty :-).

Ale chápu, že pro Němce nebo Američany je to při jejich mzdách zajímavá hračka už nyní.

0/0
28.12.2015 11:12

F60r76a10n81t74i88š74e77k 29K56u17b56i71š 36J94r69. 9653259125751

dokud neexistuje sit nabijecich stanic a nabiti trva 40 minut, tak to chapu, ale jiz dnes se komercne vyrabi baterie se slusnou energetickou hustotou, ktere zvladaji nabiti za 15 minut a behem par let se taky zacnou objevovat v autech a motorkach. A 15 minut nabijeni jednou za 200km, je podle me jiz dobre pouzitelne i pro roadtrip.

Porsche chysta svuj prvni elektromobil na rok 2020 a ocekavaji nabijeni z 0-80% za 15 minut a dojezd kolem 400km. Vuci Tesle jsou sice 8 let pozadu, ale lepsi nez nic. Proto verim, ze i Zero se k tem 15 minutam dopracuje.

0/0
28.12.2015 20:44

J85i12ř11í 11Š31e61j89n26o25h26a 4632413144813

Tak ano. Snad "během pár let" :-)

0/0
4.1.2016 19:30

J88i75ř71í 89J36i45n76d40r78a 8699125560486

Ona je to jen otázka ceny a sériovosti výroby. Když se zamyslíme nad výrobními náklady a cenotvorbou výrobce, je tu otázka, proč to musí být tak drahé.

2-4 válcový motor, spojka, převodovka, vstřikování, chlazení, výfuk. systém - to vše je mechanicky mnohem složitější a náročnější na výrobu i materiály.

Elektro-moto je mechanicky mnohem jednodušší až primitivní, jen ty akumulátory jsou zatím drahé - ale opravdu je to tolik? Prostě při malé sériovosti musí výrobce vydělat hodně na každém kusu....

+3/0
28.12.2015 10:21

J60i58ř62í 30Š27e19j67n12o84h89a 4962803724673

Ale firma Zero jich dělá hodně už teď.

Prostě se to snaží prodat jako "extra" výrobek.

A také máme v EU zvyklost, že zde musí být všechno nejdražší na světě.

+4/0
28.12.2015 11:15

R23a86d12e41k 89H92o39d32a22ň 9796887521213

Drahé je to proto, protože jsou drahé akumulátory.

0/0
28.12.2015 22:21

R48a50d34e69k 32H60o58d42a77ň 9636677101213

... a ty jsou drahé primárně kvůli nárokům na čistotu při výrobě a drahým materiálům, což znamená že zásadní pokles ceny se stávající technologií nepřijde.

0/0
28.12.2015 22:22

F86r71a30n73t86i10š38e64k 14P72á65p82a98y 2252579677297

Tesla predáva v USA 7kWh batérie do domácnosti za 3000 dolárov. To znamená, že baterky môžu byť asi tretina ceny motocykla. Takže zbytok motocykla je predražený.

+1/0
31.12.2015 16:50
Foto

M40a17r46t30i24n 90V46y49s72t21r50č17i63l 1549347768

Dovedu si představit skutry s mobilnima, vyndavacima blokama aku baterii a dobijeci stanice s tim, ze prijedu, vymenim a jedu dal. A i motorky, proc ne. Jeneze unifikace jako se vsim je v nedohlednu, vyrobci se nedohodnou. Zatim jsou to jen vystrely do tmy, momentalne a ukazka toho, ze to jen umime vyrobit.

+3/0
28.12.2015 9:47

P32e91t27r 44M50i59c25h65a20l 2190854301962

Zapomněli dodat, že výfuk to má u nejbližší elektrárny. :-)

+19/−6
28.12.2015 9:12

J65a77n 58J27í29c94h47a 8690130508501

Ale mnohem ekologictejsi..

+5/0
28.12.2015 10:09

M15i81l50a60n 65K53l62o65u11č37e74k 9474357759116

Což je podle mě velká výhoda, jistě jste také raději, že nemusíte dýchat kouř z uhlí v obci, kde by každý dům topil uhlím ve vlastním tepelném generátoru.

+3/0
28.12.2015 11:12

K94a65r85e14l 58T79e36s63t51e24r 9837390141366

Což je dobře. Je mimo největší koncentraci lidí a ústí má obvykle ve výšce, kde jsou příznivé rozptylové podmínky. Nebo je to dokonce elektrárna vodní, jaderná...

0/0
28.12.2015 16:27

F14r81a83n31t24i93š98e53k 42K25u59b52i42š 67J41r64. 9493839785931

Anebo nema zadny pokud mate v energetickem mixu bezemisni elektrarny. At uz vodni, vetrne, fotovoltaicke nebo geotermalni.

0/0
28.12.2015 20:48

M28i46l74a46n 63Č45e56r11n23ý 5963249389782

Geotermální elektrárny? Tak možná na Islandu, ne?8-o

+1/0
29.12.2015 9:51

M35i95l11a69n 64Č50e53r86n10ý 5653419709422

Omlouvám se, ony jsou docela rozšířené i v USA či v Evropě, jen se o nich tolik neví...

0/0
29.12.2015 10:31

P29e83t30r 83Z81a29s89k30o57č19i63l 2475552768409

S těmahle antieko nesmyslama jděte někam, řešení je atom+FBR, akorát je to politicky neprůchodné.

0/0
30.12.2015 21:44

P63e96t41r 11N62e37c13h88a15n67i48c23k23ý 7533736598740

Napište někdy o Akumoto . Český výrobek a ne až tak drahý

0/0
28.12.2015 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.