Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Frčí lépe než na benzin, tankuje totiž u zásuvky. Ale stojí majlant

Zero je první opravdu použitelný elektrobike, který má srovnatelnou dynamiku, hmotnost i dojezd na jedno nabití jako benzinové motorky. Stále však naráží na hlavní problém elektrických vozidel: místo rychlého načerpání benzinu trvá „tankování“ elektřiny minimálně pár hodin a hned tak se to nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a69n 44K18r65p24e13c 5896823124732

na baterky mají být vibrátory a ne motorky. je to podobná hovadina jako dělat vibrátory na benzín.

0/−4
30.12.2015 8:46

O67n28d46ř12e70j 95Č41a51p55k54a 6911501423484

Přinejmenším u krosky nebo endura to má něco do sebe, toho zvuku je škoda, ale spoustu tratí zařízli právě kvůli hluku. Tohle není o moc hlučnější, než horský kolo.

A pak samozřejmě skútry.

0/0
30.12.2015 15:05

K59r22y32š61t26o83f 35L22a51n41í59k 1719530905605

elektrocykl

0/0
29.12.2015 15:26

M69i50c93h14a50e31l 31M54e63n97s81i98k 8791576850712

Spíš "mixérocykl". Nebo - když vidím ten sekundární převod jak u bubnu tatramatky - tak úplně nejpřesněji

PRAČKOCYKL ;-D

+2/−2
29.12.2015 22:46

J84a18n 95B23a82r52t28á38č20e23k 6965775510979

Prozatím vhodné jen pro pozéry co neví za co utratit peníze. Ten stroj se nemůže amortizovat za rozumné peníze. Elektromotor je fajn, bohužel baterie v současné podobě je zoufalost. Kdyby tak existovalo něco jako na velkých lodích a ponorkách kdy palivo mění po 20. letech použitelné pro běžná vozidla.

0/0
28.12.2015 21:54

P29a73v20e95l 90F55o20l51t62á90n 4720492464

Motocykl se nekupuje z důvodu amortizace ale pro požitek z jízdy.

+5/0
29.12.2015 12:34

J52a30n 70B51a69r33t13á48č57e55k 6235185710309

Za mě jde o doplňkový dopravní prostředek, jehož provoz na jeden ujetý km musí být nižší než u osobního auta při předpokládaném nižším ročním nájezdu oproti autu. Požitek z jízdy neřeším, čímž nerozporuji to, že jiní lidé to vidí jinak.

0/0
31.12.2015 17:06

J29i92ř54í 39Š74e43j22n45o89h35a 4402203434513

Správný motocykl poskytuje oboje: požitek i ekonomiku

0/0
4.1.2016 19:25

J24o66s36e89f 79V13a69l81a 9960143353563

Baterie je přitom stavěná na zhruba deset tisíc nabíjecích cyklů. ...tak dobre, ale skutecne vydrzi ta baterie kolik ? mozna 500x do 80% vybiti ? Technickych udaju akumulatoru uz jsem videl desitky a zadne z nich neodpovidaly skutecnosti

+1/0
28.12.2015 20:46

J31i15ř74í 44S45c61h78m19i29d25t 3319801394967

To jsou většinou údaje pro provoz za ideálních podmínek, ty ovšem nejsou v praxi dosažitelné:-/ proto pak vydrží méně a vybijí se rychleji:-/

0/0
29.12.2015 1:15

J32i84ř93í 79S71o65c62h31o51r 1532302653851

Za tu cenu tam již mohli dát světlomet LED a ne archaickou H4.

+1/0
28.12.2015 20:35

M66a55r84t56i91n 59L65a23c96o 7233196958

To je blbosť;-D Za tú cenu mám 100+ HP šesťstovku a benzín na 250 tisíc kilometrov.

Mimochodom, tichá motorka je NEBEZPEČNÁ.

+3/−2
28.12.2015 19:48

M42a87r57t56i44n 93L69a36c58o 7603266608

Kubiš junior, máš nejaký názor? Alebo išiel tatko na WC?

+1/−1
28.12.2015 21:16

P41e27t68r 11Z46a57s82k83o79č47i81l 2945202288889

Tak si ty prdící smradláky poslouchejte celý letní večery na zahradě. A nejlíp si ještě strčte hadici z vejfuku do helmy.

0/0
30.12.2015 21:49

J91i80ř49í 86Š89e34j52n22o15h46a 4692203354603

Pokud nemá motorka nepovolené úpravy, tak není nijak zvlášť hlučná. A katalyzátory jsou také součástí produktu.

0/0
4.1.2016 19:27

P64e49t18r 72Z11a76s53k77o69č13i77l 2345262258919

Moje Hondy teda dělaly bordel dost, a vejfuky snad měly originál. Tu hadici do helmy si můžete zapíchnout klidně až za ten katalyzátor. ;-D

0/0
4.1.2016 19:44

P10e66t32r 90P81o64s89p88í50š89i10l 4768774606386

To je elektřina tak levná, že náklady na 100 km jsou jen pár desetihaléřů, jak se píše v článku?

+3/−1
28.12.2015 19:32

J44a79n 38T16a20r44a14b70a 4936136969919

Jo. Vysoká účinnost pohonu a žádná spotřební daň.

0/0
28.12.2015 21:28

J23i27ř95í 18S69c62h33w63a55c68h 8428574108356

plné nabití 12 kWh = cca 50 Kč při 100% účinnosti takže spíše 60 Kč

při nájezdu cca 200 km je to tedy 30 Kč na 100 km, tedy jedná se o "pár" desetikorun nikoliv desetihaléřů ;-)

takže to odpovídá spotřebě cca 1l/100 km, obdobná motorka by se ale pohybovala někde okolo 4-5 litrů

+1/0
30.12.2015 2:24

S14t38a43n94d66a 18C72h97v18o73s36t 1332118

Za tu cenu se to vyplati az kdyz najedu nejakych 150.000 km. No snad pujde cena casem dolu.

+1/0
28.12.2015 18:55

J73i13ř58í 62Š37e57j10n43o29h17a 4422103504723

Pokud vám ale neodejdou ty baterky.

0/0
4.1.2016 19:29

H31u93b49e22r30t 42H21e36r39i44c70h 9113327873649

Kdyby byly akumulátory lehce vyměnitelné,tak není třeba čekat na dobití.U dobíjecích stojanů jsou pro jeden model na Tchiawanu už připraveny nabité akumulátory.Jenom se po zaplacení vymění a jede se dál.Celá operace trvá 1-2 min.V hlavním městě Tchai-pei bylo těch stanic na podzim přes 250.

0/0
28.12.2015 12:33

M63a67r60e68k 29G13a55j23d68a 4913834776412

Nevím, jestli někdo jezdí víc jak 250km denně na motorce. U auta bych tento argumet chápal.

+1/0
28.12.2015 13:14
Foto

P64a25v22e62l 54Č80e43r63n46í71k 1148445460190

Nejde o to kolik jezdi denne. Jednoduse to "cerpani" elektriny priblizuje na uroven normalnich stanic na benzin. Navic odpada nutnost starat se o baterie jako takove (protoze ty po case odchazi)

0/0
28.12.2015 13:41

T44o96m92á18š 53Z54e29m60a25n 3575318194185

Jenze ve městech má garáž/zahradu jen menšina uživatelů skůtrů a aut..

tedy dobíjení přes noc je pro ně neaplikovatelné.

+1/0
28.12.2015 17:52
Foto

J16a81k86u67b 49V97a57š88k66o 1408354642223

No nevím, já většinou když jedu na motorce, tak najedu něco mezi 400-600 km.

+1/0
28.12.2015 18:03

J53i66ř70í 59S16c23h98m51i40d64t 3469821754707

250km je tak projížďka na půl dne;-)

0/0
29.12.2015 1:11

J58o77s57e72f 63V96a90l75a 9320213173903

to je hezke, ale kdo Vam zaruci, ze ty nabite akumulatory z "pumpy" maji alespon vykon srovnatelny s tim Vasim, tedy s novym akumulatorem ? Vy si koupite sadu akumulatoru za 50.000 Kc a hned po prvnim pouziti je u nabijeci stanice vymenite za sunt, se kterym ujedete 20 km a dost. Co si na nabijeci stanici vezmete ? a opacne : co se stane, jestli do nabijeci stanice privezete nejaky brak a budete chtit misto toho kvalitni akumulator ? Akumulatory maji prece takovou zivotnost, jak se o ne majitel stara.......

+1/0
28.12.2015 20:44

L90a79d48i83s90l78a18v 11H24a63š24k41a 4813606591390

to je jen věc služby...nabídka a poptávka. prodáte ten akumulátor té pumpě a pak platíte třeba za nabití+amort

+1/0
29.12.2015 12:36

T58o18m32á69š 57K32u34c77h59a48ř 3447831728681

Ten řidič má dva metry, nebo je ta motorka taková malá?

Jinak ano, motorka, tedy stroj, kde se tahá oproti autu minimum kg navíc, je vozidlo, kde smysl elektropohonu uznávám. Zde je to 180 kg. U běžného auta je to téměř 10x tolik.

0/0
28.12.2015 11:45

P74e90t51r 14M98u44n37z97a82r 1855331459226

Taky se neřeší klima nebo vyhřívání.

0/0
28.12.2015 15:12

F50r54a86n25t41i71š23e26k 83K75u32b27i31š 14J57r42. 9853799725731

Elektromobily typicky vazi 1700-2200kg a spotrebu maji kolem 150-250Wh/km. Tahle Zero ma podle clanku spotrebu kolem 50-100Wh/km. Z toho bych rekl, ze pro automobil se elektrina hodi snad jeste vic nez pro motorku. Nebo alespon auto ma mnohem mensi spotrebu v prepoctu na prepravene kg a pokud do auta dam 3 a vice lidi, tak i v prepoctu na prepravene osoby :-)

Jinak pred Zero smekam, je to takova Tesla mezi motorkama.

+1/0
28.12.2015 20:33

J26i80ř38í 18Š45e47j18n83o71h92a 4902963444153

Takže až půjde cna na polovinu, tak se dá vážně uvažovat o koupi, jako druhá motorka na krátké cesty :-).

Ale chápu, že pro Němce nebo Američany je to při jejich mzdách zajímavá hračka už nyní.

0/0
28.12.2015 11:12

F50r11a36n31t22i79š24e35k 87K20u77b39i82š 63J97r88. 9473479245601

dokud neexistuje sit nabijecich stanic a nabiti trva 40 minut, tak to chapu, ale jiz dnes se komercne vyrabi baterie se slusnou energetickou hustotou, ktere zvladaji nabiti za 15 minut a behem par let se taky zacnou objevovat v autech a motorkach. A 15 minut nabijeni jednou za 200km, je podle me jiz dobre pouzitelne i pro roadtrip.

Porsche chysta svuj prvni elektromobil na rok 2020 a ocekavaji nabijeni z 0-80% za 15 minut a dojezd kolem 400km. Vuci Tesle jsou sice 8 let pozadu, ale lepsi nez nic. Proto verim, ze i Zero se k tem 15 minutam dopracuje.

0/0
28.12.2015 20:44

J50i56ř63í 88Š79e35j31n21o89h61a 4632523124953

Tak ano. Snad "během pár let" :-)

0/0
4.1.2016 19:30

J26i47ř64í 56J96i19n75d36r43a 8899935830966

Ona je to jen otázka ceny a sériovosti výroby. Když se zamyslíme nad výrobními náklady a cenotvorbou výrobce, je tu otázka, proč to musí být tak drahé.

2-4 válcový motor, spojka, převodovka, vstřikování, chlazení, výfuk. systém - to vše je mechanicky mnohem složitější a náročnější na výrobu i materiály.

Elektro-moto je mechanicky mnohem jednodušší až primitivní, jen ty akumulátory jsou zatím drahé - ale opravdu je to tolik? Prostě při malé sériovosti musí výrobce vydělat hodně na každém kusu....

+3/0
28.12.2015 10:21

J61i30ř81í 22Š64e75j32n25o87h47a 4822283254623

Ale firma Zero jich dělá hodně už teď.

Prostě se to snaží prodat jako "extra" výrobek.

A také máme v EU zvyklost, že zde musí být všechno nejdražší na světě.

+4/0
28.12.2015 11:15

R76a69d41e23k 68H63o55d30a17ň 9946627501613

Drahé je to proto, protože jsou drahé akumulátory.

0/0
28.12.2015 22:21

R40a67d43e97k 22H56o20d42a72ň 9166437471883

... a ty jsou drahé primárně kvůli nárokům na čistotu při výrobě a drahým materiálům, což znamená že zásadní pokles ceny se stávající technologií nepřijde.

0/0
28.12.2015 22:22

F35r35a83n33t95i91š50e87k 67P40á79p49a41y 2532389277317

Tesla predáva v USA 7kWh batérie do domácnosti za 3000 dolárov. To znamená, že baterky môžu byť asi tretina ceny motocykla. Takže zbytok motocykla je predražený.

+1/0
31.12.2015 16:50
Foto

M68a65r54t43i59n 18V53y10s92t91r89č78i52l 1739487728

Dovedu si představit skutry s mobilnima, vyndavacima blokama aku baterii a dobijeci stanice s tim, ze prijedu, vymenim a jedu dal. A i motorky, proc ne. Jeneze unifikace jako se vsim je v nedohlednu, vyrobci se nedohodnou. Zatim jsou to jen vystrely do tmy, momentalne a ukazka toho, ze to jen umime vyrobit.

+3/0
28.12.2015 9:47

P79e95t25r 50M66i63c19h21a43l 2180984771532

Zapomněli dodat, že výfuk to má u nejbližší elektrárny. :-)

+19/−6
28.12.2015 9:12

J78a96n 12J87í71c23h50a 8570200818611

Ale mnohem ekologictejsi..

+5/0
28.12.2015 10:09

M44i60l26a95n 35K47l10o76u69č38e96k 9444387499766

Což je podle mě velká výhoda, jistě jste také raději, že nemusíte dýchat kouř z uhlí v obci, kde by každý dům topil uhlím ve vlastním tepelném generátoru.

+3/0
28.12.2015 11:12

K88a67r51e54l 86T93e12s52t82e20r 9377430911566

Což je dobře. Je mimo největší koncentraci lidí a ústí má obvykle ve výšce, kde jsou příznivé rozptylové podmínky. Nebo je to dokonce elektrárna vodní, jaderná...

0/0
28.12.2015 16:27

F52r47a41n94t47i79š38e65k 74K81u93b41i20š 19J12r34. 9193179845291

Anebo nema zadny pokud mate v energetickem mixu bezemisni elektrarny. At uz vodni, vetrne, fotovoltaicke nebo geotermalni.

0/0
28.12.2015 20:48

M40i40l29a75n 89Č14e90r23n83ý 5103869669702

Geotermální elektrárny? Tak možná na Islandu, ne?8-o

+1/0
29.12.2015 9:51

M20i93l55a12n 12Č28e39r74n63ý 5573449689662

Omlouvám se, ony jsou docela rozšířené i v USA či v Evropě, jen se o nich tolik neví...

0/0
29.12.2015 10:31

P63e71t32r 16Z29a32s52k77o72č52i59l 2735342378849

S těmahle antieko nesmyslama jděte někam, řešení je atom+FBR, akorát je to politicky neprůchodné.

0/0
30.12.2015 21:44

P82e63t71r 62N63e65c55h61a66n64i52c52k23ý 7953336208950

Napište někdy o Akumoto . Český výrobek a ne až tak drahý

0/0
28.12.2015 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.