Diskuze

Díky Britům se stal legendou. Volkswagen Brouk slaví 70 let

Krátce po prvních poválečných Vánocích v roce 1945 sjela z výrobní linky první vozidla Volkswagen Typ 1, po nichž nakonec následovalo více než 21 milionů brouků. Do konce roku 1945 však vzniklo pouhých 55 vozidel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DW

autor koukal minulej tejden na TG a dneska sem hodí článek, dost ubohé

1 0
možnosti
VS

Hmm, má to jeden háček a to KDF Käfer s výrobním číslem 806 a originál štítkem s rokem výroby 1938, který jsem vlastnil před 27 lety. Zakoupil jsem ho od starého pána od Benešova spolu s hromadou ND na Brouky a hlavně Kaďoury, což je v podstatě téměř stejné, protože v raných fázích výroby byla stejná platform a motory, pouze se lišila karoserie. Bohužel jeho renovace přesahovala moje tehdejší možnosti a tak jsem ho dobře prodal a zakoupil Kaďoura v mnohem lepším stavu. Brouk se vyráběl krátce i před válkou, za což vděčil VW za program Kraft durch Freude, který nasypal říšské marky do rozjezdu montážní linky (za příslibu levných lidových vozidel pro dělnickou třídu), na které se pak vyráběly především vozidla pro armádu. Během války bylo ještě vyrobeno několik tisíc Brouků vesměs ve štábním a velitelském provedení, několik set jich bylo i v provedení 4x4 hlavně pro Deutsche Afrikakorps, nicméně je možné je spatřit i na fotografiích z ústupu německé branné moci na konci války v roce 1945. Pravdou je, že britský ředitel se zasadil o znovurozjetí montáže po válce. Jen by si autor měl sjednotit počty vyrobených vozů v úvodu článku a pod fotografií. Já sám i můj bratr jsme si prošli serií Brouků od předválečných přes léta 50tá, 60tá až po "Mexiko" a musím konstatovat, že "Brouci" byly svojí jednoduchostí a spolehlivostí nejlepší vozidla hlavně pro dospívající mládež, která se na nich vyučila a položila tím základy pro své další směřování. Bravo Dr. Ferdinandu Porschemu, rodáku z Vratislavic!

0 0
možnosti
Foto

J88i56ř82í 22E12r96b36e98n

28. 12. 2015 19:38

Drobnost: Porscheho&Komendův VW Brouk hodně kopíroval Ledwinkovu Tatru V570 svým technickým řešením a Matoušovu Škodu 932 svým designem.

0 0
možnosti
DH

D44e56n29i51s 51H19u56m33l

28. 12. 2015 18:35

Doufejme, ze se tu docteme i o pribezich tovaren Auto Union a BMW pod sovetskou vojenskou spravou. Par set kilometru vedle a docela slusny kontrast.

0 0
možnosti
LK

Nebojte, místní soudruzi Vám to ochotně vysvětlí. Víte, že takový Golf je vlastně převlečený Trabant (jakého svět nikdy neviděl) ? V jednom televizním dokumentu o Trabantech to tvrdí člověk z tehdejší firmy a důkazem přímo v rukou - malé autíčko s tvary hatchbacku a tajemnými řečmi o plánech, které se ztratily.

0 0
možnosti