Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konečně bezpečný dotykový displej. Má tlačítka, která nahmatáte

Dotykové displeje do auta nepatří, řidiče hodně rozptylují, ale zákazníci je žádají a srovnávají s chytrými telefony. Ovládání dotykáče vyžaduje vždy oční kontrolu, nový vynález firmy Bosch by to měl změnit. Z obrazovky „vystoupí“ tlačítka, která nahmatáte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a33n 34D85l83o47u81h38ý 7574169660269

Zakaznici chteji "dotykace" v aute. No minimalne evropske automobilky se neptaji, ale diktuji! Dotykac v aute na ovladani radio,kamera,klima,esp,abs, rezim jizdy bych nechtel ani zadarmo!

+3/0
6.1.2016 9:41

R76o82b88i63n 78Ž16i20ž22k10a 2308984296516

Tohle už nějaká firma prezentovala před 4 lety prezentovala u mobilů nějaká firma s tím, že "příští rok se začne vyrábět". Od té doby na to čekám a furt nic, tak uvidíme co Bosch.

0/0
5.1.2016 19:48

D55e27n25i52s 92W14i16t19z43k61u 3353281729647

tak jsem schválně zjišťoval kolikrát za jízdy šáhnu na dotykáč a zjistil jsem, že ani jednou. navigaci používám v telefonu, tam je kvalitnější a aktuálnější

+1/0
5.1.2016 16:46

F54i37l64i21p 11T75ř57e37b67a 6843110338586

Což o to, ani by mi nevadilo, že na to musím koukat (upřímě, kdo ovládá mechanické rádio opravdu poslepu?).

Jenže na našich silnicích se dotykáč nedá za jízdy ovládat ani z pozice spolujezdce. Chybí zpětná vazba, chybí možnost tlačítko nahmatat a pak teprve zmáčknout.

Chcete přiblížit navigaci? Drc! Přepli jste rádio. Chcete přeladit rádio zpět? Drc! Voláte tchýni...

+4/0
5.1.2016 11:03

R17o31b46i33n 14Ž82i39ž65k32a 2398444526986

Spíš mi povězte kdo se potřebuje na mechanické rádio koukat. Mám tam nějakou složitost a stejně používám jen pět tlačítek. A nemluvě o situaci, kdy máte ovlada na volantu.

+2/0
5.1.2016 19:32

J57a82n 24K57o69n90v24a61l82i56n88k28a 5330701231865

Dotykové ovládání je moderní, ale zrovna při obsluze strojů je pěkně debilní. Nikdy jsem nechápal ty stesky "redaktorů" motoristických magazínů, že je všude moře tlačítek. Ergonomicky dobře zpracovaná palubní deska s dobře podsvětlenými tlačítky je daleko lepší než obludárium s gigantickým tabletem. Jedinou alternativu vidím v hlasovém ovládání.

+8/0
5.1.2016 7:31

R41a23d28i43m 95K84a71l19a57s 2520886162421

Přesně tak na tlačítka nedám dopustit a štvaly mě stejné výtky v některých testech.

+3/0
5.1.2016 10:37

M24a91r21e21k 53M92a43z78u97c93h 2866703753

A nebylo by rozumnější spíše vyvíjet hlasové asistenty jako v mobilech a info zobrazovat na přístrojích nebo promítat na čelní sklo?A pokud by se to bralo do důsledku tak mimo nastavování teploty a usměrnění vzduchu nemá co kdo za jízdy někde něco vyťukávat.

+1/0
5.1.2016 6:20

T59o41m27á10š 42V68e51s34e19l20ý 5115558240849

Siri, brzdi ;-D

0/0
5.1.2016 15:05

L72i66b15o79r 83S81o47u89s44e77d74í39k 4373448881461

Renault Koleos - muze si o Renaultech rikat kdo chce co chce, ale krome dotykoveho displeje se daji vsechny funkce ovladat joystykem a tlacitky v miste, kde byva rucni brzda. Je to krasne intuitivni, na nauceni mi stacilo par km. Ovsem je treba obrazovku sledovat, ale to se musi i pri ovladani klasickych tlacitek.

0/0
5.1.2016 1:03
Foto

M35i56l66o46š 52F53. 19P25e82c46h81a32r 3133901640965

Už o tom čtu pár let; konečně.

Až to bude v mobilech a za přijatelnou cenu, asi si pořídím první dotykáč. Zatím spokojeně odolávám.

+1/0
5.1.2016 0:15

M67a30r76e73k 28J19a15n33e85č24k63a 1527696143341

Dotykáč do auta ani zadarmo. Zlatá klasická tlačítka. Cokoliv dotykového je problém nastavovat za jízdy, i když ta jednotlivá fiktivní tlačítka budou měnit strukturu povrchu, ale bude v nich stále spřaženo více funkcionalit s rozdílem tlaku nebo doby stisku, takže to bude to samé v bledě modrém, jako klasický dotykáč. Obávám se, že přichází doba, kdy se bude připlácet za klasické tlačítka v autě místo standardně dodávaného dotykáče na všechno.

+5/0
4.1.2016 23:54

M62a86r82t62i43n 19K70u41b62á51t 7311438127

Fuj, proboha nestrašte! ;-(

Ale ano, zlatá tlačítka, aby člověk opravdu cítil, že něco zmáčkl, a ne se jen dohadoval...

+1/0
5.1.2016 0:02

D58e43n98i79s 79W16i19t60z69k70u 3373301339807

a co tam chcete za jízdy asi tak nastavovat?

+1/0
5.1.2016 16:48

M31a88r10t49i20n 58K83a93r49á49s56e55k 1368364669344

V autě by podle mě neměl být žádný ovládací prvek, který vyžaduje víc pozornosti než je nutné. Čili ani tlačítka která po stisknutí nezústanou zamáčknutá, ale rozsvítí se na nich kontrolka. I to vyžaduje víc pozornosti, než něco, co zůstane ve stisknuté poloze a při dalším stisku zase vyleze. Teda jsou věci u kterých se tlačítko snese, jako je autorádio, kde odezvu slyším a které nemusím používat ve chvíli, kdy musím věnovat pozornost něčemu jinému. Ale blinkry u opelu astra H, spožděné a nespolehlivé reakce na ovládací prvky tempomatu a dalších levných řešení v tomtéž autě, nebo potřeba chodit do menu kvůli zapnutí klimatizace, to byl podle mě prů.er jak mraky. Kopat ze schodů člověka co to vymyslel a hned za ním všechny co mu to dovolili dotáhnout až na silnici.

Jo a rádio dotykovým displayem, co se dává do VW a škodovek, tak s jeho autory naložit stejně.

+2/0
4.1.2016 23:52

M52i83c17h56a89l 85P44a82v46l59á53t 9643913594629

Vse dulezite mate stejne na volantu a jeste navic dostupne i pres hlasove ovladani.

0/0
7.1.2016 15:20

M39a62r87t81i40n 23K40a71r58á18s19e92k 1528344539784

Jestli myslíte v té Astře, tak tam měly věci na volantu stejnou nespolehlivost, jako věci kolem volantu. Prostě občas se po krátkém stisknutí tlačítka nic nedělo a když si člověk chtěl být jistý, musel to zmáčknout třeba na sekundu.

A jestli myslíte ten VW, tak tam mám na volantu klakson.

Mimochodem, Vy považujete ovládání na volantu za nějakou výhodu? Já zatím nenašel ovládání na volantu, které by bylo příjemnéjší, nebo praktičtější, než na palubovce. Jo občas něco na páčkách pod volantem bývá dobře vymyšlené. Jako třeba tempomat v té astře a pak špatně udělané, jako tentýž tempomat v astře, jak už jsem psal, kvůli potřebě stisknout tlačítko na delší dobu, aby to zareagovalo.

0/0
8.1.2016 12:42

P52e35t26r 85B29a72u42d93i85š 7159631886656

To by mne zajímalo, kteří zákazníci dotykáče žádají. Nikdo, koho jsem o tom slyšel mluvit...

+1/0
4.1.2016 23:39

M93a91r43t85i20n 93K66a54r95á52s93e79k 1358984479954

Nikdo s pudem sebezáchovy nic takového nežádá, ale když výrobci napíšou že to zákazník žádá, můžou tam místo drahého mechanického vypínače dát levný display a z něj ovládat skoro všechno. Jo a když se podělá vypínač, tak se dá opravit, nebo vyměnit za čínský z autokelly. U centrální jednotky si pěkně pošupajdíte do značkového servisu, nebo ji od nich alespoň musíte koupit. Takže větší zisky z aut co už jsou prodané. Teda pokud se někdo nenaštve a namísto kdejaké na míru zbastlené jednotky za nemalé tisíce si tam nedá arduino za pár stovek a nezveřejní na webu program do něj.

+4/0
4.1.2016 23:57
Foto

M43i20l39o67š 16F28. 47P15e40c88h95a67r 3113751760335

Zřejmě ti samí, kteří si žádají separát a strouhanku v „uzeninách“.

+4/0
5.1.2016 0:14

V74l76a66s73t32i82m58i66l 98K81r10a41i45s60l 4304353455606

v čr mozná ne, v zahraničí všřím tomu že je spousta ulítlejch kteří to vyžadují (hlavně velké trhy - čína, rusko, usa)

+1/0
5.1.2016 8:16

V74o75j94t82a 47R56ů85t13a 9964231359646

Jen malý off-topic. Není tak úplně pravda, že by nešlo na dotykáči napsat SMSku poslepu. Stačí nastavit režim klávesnice klasická T9, vypnout autocorrect a aktivovat vibrace displeje.

S touhle kombinací píšu SMSky vesele poslepu dál..a to mám dotykáč :-P

0/0
4.1.2016 23:32

P29a28v28e13l 67N35e24v23e84č53e39ř84a16l 6852116544190

Auto vy mělo mít volant, pedály, pár potřebných ovladačů, které jdou ovládat intuitivně poslepu a hlavně řidiče s mozkem v hlavě. Ale to by bylo moc laciné a nešlo by s dobou obrazovek.

+2/−3
4.1.2016 23:23

J59i16ř36í 10M80a50t36ě30j 5804694347698

Docela mě zaráží, že na jednu stranu nesmím v autě držet v ruce "hovorové zařízení", v některých státech ani bagetu, či cigaretu, ale takovou ptákovinu, jako je dotykový displej, někdo schválil do provozu. 8-o8-o8-o

+12/−1
4.1.2016 23:12

R32a11d31i62m 80K22a42l91a93s 2200326752311

R^ To je naprosto správná a především logická připomínka.

+3/0
5.1.2016 10:38

Z45u20z75a60n54a 40Č93e43k62a29l38o77v48á 1767914811855

Dotykac v aute je fakt smrt. Mam nove Mondeo. Kdybych tusila, jaka je to pakarna, to ovladani vseho, tak ho vratim. Tisic kosmickych technologii, ale kdyz chci nastavit foukani luftu na sklo, do kabiny a na nohy, chce to dvakrat dotykac. Vyhrivani volantu totez. Fakt psycho. Co si nenaladim pred jizdou, to nemam. Uz bych to nechtela.

+17/−1
4.1.2016 22:29

M64a89r53e62k 51Z18a31h34r73a67d61i24l 6514379405141

To je slovník, proboha... :-/

0/−2
5.1.2016 7:30

M63a69r73e74k 74H49r75u89b16y 6127722521248

Skodovka totez. DesRv

0/0
5.1.2016 13:45

D13u30š60a16n 39P30e77š22e79k 3375889514860

Ve Škodovce se nastavuje částečně dotykově (v kombinaci s tlačítky jenom rádio (popř.navi), telefonování a komfortní funkce palubního počítače. Topení, klima a ventilace se naštěstí zatím nastavují klasicky.

+1/0
7.1.2016 16:56

M86i77l78o91š 34Z87e34l24e77n13d26a 7161455883988

Při čtení tohoto článku se mi vybavila nedávná cesta po jižní spojce v Praze. Kolem níž je odhadem každých 50m umístěn jeden bilbord. Uvědomil jsem si, že jsem min. 2 až 3 vteřiny čučel na bilbord abych ho přečetl místo toho abych sledoval cestu před sebou. Jak je možné, že s tím nikdo nic nedělá? Odpovím si sám: velké prachy. Přitom nikde v zahraničí není tolik bilbordů jak u nás. Smutné.

+10/−1
4.1.2016 20:08

F46i59l78i64p 17K30o52r17v55a84s 8306593274340

To je součást kauzy pražských stavebních předpisů. Prostě Krnda zastavila propracovaný předpisy co byly dělaný s architekty a měly smysl; a reálně by zvelebily prahu. Místo toho na schůzi prakticky bez diskuze zkusila prosadit jiný co vymyslela ona.

0/−1
4.1.2016 20:19

L35a80d32i87s87l71a96v 97H81r24ů48z38a 8451106130536

Je to dobře, jak jste sám zmínil, byla to opravdu velmi silná lobby architektů. A těch je v poslední době opravdu trochu moc, zejména vzhledem k jejich hlouposti spojené s arogancí a elitářstvím. Škod už i tak napáchali dost, třeba když nedávno vyškrtli plánované radiály v Praze. A nebude lehké po nich uklidit.

0/0
4.1.2016 22:45

J69o49h31a40n 62Z10i72n80g30e43l 7782324923701

Já si billboardu vůbec nevšimnu. Podvědomě jdou mimo mne. Natož, abych se snažil je přečíst.

0/0
4.1.2016 22:38

M74a69r98t87i96n 79K38a28r73á91s10e64k 1448404369714

Ani já ne. Ale když jsou ty malé reklamní panely na každém sloupu, je snadné mezi nimi přehlédnout dopravní značku. Ty jsou podle mě horší než billboardy.

+3/0
4.1.2016 23:38

K29a48m62i85l 45S97c28h64w33a62g98e11r 3533186485136

;-D No tak to jste asi ještě nejel na Slovensku po okrskách ;-D

+1/0
4.1.2016 23:44

M36a16r54e48k 49J47a29n74e35č94k57a 1307756273691

To ještě někoho dokáže zaujmout, aby na to musel koukat? :-)

+1/0
4.1.2016 23:51

M45i19l11o93š 25Z45e57l71e56n14d74a 7351975783838

Jasně že nekoukám na všechny ale občas mě ujede zrak na některý z nich.

0/0
5.1.2016 0:20

R19o34b87i73n 58Ž89i90ž85k33a 2988734376906

Teda nic ve zlém, ale pokud se nejste kvůli billboardům schopný dívat na silnici, možná byste neměl řídit. Protože když to nebudou billboardy, tak to bude mrak jiných věcí, které mohou upoutat a odvést vaši pozornost, takové město (pokud nejste zrovna v tunelu :-)) je nekončící zdroj zajímavých jevů :-)

0/0
5.1.2016 19:36

D86a76n52i46e62l 26P88u10m58p92a 7130544632594

Musím souhlasit, měl jsem dotykové autorádio se vším možným a radši jsem ho dal pryč. To rozptylování bylo fakt nebezpečné.

+6/0
4.1.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.