- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zavolejte do bazaru předem (no tak to vám to určitě nechají zamrzlé)
no a jinak se jako dočítám, že zima mi lépe odhalí skryté vady a na konci se dočtu, že abych poznal skryté vady, musím nechat auto zahřát
Radím opačně. Nikam nevolejte. Přijďte k zamrzlému autu a řekněte si o zkušební jízdu. Jinak Vám ho předem "předehřejí". Ovšem vůle v motoru se lépe poznávají v létě než v zimě. V zimě zjistíte jen jak to startuje. Je to sice pracnější, ale nejlepší je v vymontovat u zážehového motoru svíčky a změřit si tlakoměrem kompresi. Hned víte na čem jste.
K ojetine je dobre prizvat odbornika a mit moznost dat auto na rampu. Vetsinu mych aut jsem kupoval jako ojetinu a vzdy byly problemy, ale v ocekavanem rozsahu. Mimo to jsem mel 3 vozy koupene jako nove a tam bylo take mnoho problemu, bohuzel neocekavanych. Takze ja doporucuji koupit auto stare 3-5 let s jasnou historii a najezdem do 100tis.km.
Nájezd do stotisíc se ovšem špatně zjišťuje. Jsou firmy i jednotlivci, kteří dokážou ujet ročně 60 tis. i více a auto za 3-4 roky dávají pryč.
skušebni jizda 15 minut, to by vam v aaa auto a v autoesa nikdy neprošlo...
Taky mi přijde, že vyrukovat na prodejce ojetin s podobnými požadavky na test je úplně mimo. Nejspíš vás pošle rovnou do háje.
Zvláště pak, když si půjdete koupit Volvo XC90 s nájezdem 200 tisíc a začnete dělat scény kvůli opravě za 1 500.
Jednoduchá kamufláž...zákazník se nahlásí a půlhodinu před příčhodem to bazarista nakopne tak na minutu. Nikdo nic nepozná...bohužel. Jinak i z auta, které je v pořádku, můžou jít po startu zajímavé zvuky. Zas bych na to tolik nedal. Těžko může studený motor brumlat stejně snadno jako prohřátý.
Tyhle rady nejsou pořádně k ničemu. Člověk, který autům nerozumí stejně nebude vědět, jaké klepání je normální a jaké ne a člověk co to rozpozná tyhle rady nepotřebuje. Spíš by s každým potenciálním majitelem měl být u prohlídky auta někdo v koho má důvěru a kdo autům rozumí. Navíc v zimě se může zcela zbytečně projevit spousta věcí jako vada a přitom o ní nejde. Třeba otevírání dvěří s přimrzlou gumou jenom proto, že guma není ošetřená, zamrzlé lanko, u klimatizace sice poznáte, že se po zapnutí rozběhl kompresor, ale poznat, zda dobře chladí... a tak bych mohl pokračovat.
pokud nějaký auto máte tak slyšíte jak se motor projevuje a pokud se ""nové auto" projevuje hlučněji tak neměnit...dobrej for byl jednou při projíždce začal bbazarník štelovat radio ,aby se tolik neslyšelo ,ale to už je dávno
Z ojetýho auta máte dvakrát radost. Když ho koupíte. A podruhý, když se ho zbavíte.
já naposled měl radost když jsem jel z Trotiny asi prvních 15km.. Ani po dvou letech jsem se toho křápu ještě nezbavil...
dobře a co mám dělat pokud auto vůbec nenastartuje...?
Skutečnost je ovšem taková, že prodej automobilů v zimních měsících rapidně klesá a tím i pestrost nabídky a obnovuje se zase na jaro.
Ojetina je vždy riziko, prodávající se mnohdy zbavuje vadného vozu i triky. Místo 5W30 třeba naleje 20W50, to se pozná také při mrazu. Teplý motor sice neklepe, ale velmi špatně se takový motor startuje s -10°C. Na měření teploty jsou dnes infračervené detektory asi za 15 EUR. Dále si vezměte zrcátko a podívejte se odspoda, kam běžně nevidíte. Baterku samozřejmě potřebujete také.
moje Mercedesy diesly startovaly na první otočku i v mrazu při stavu 400 tisíc na tachometru. Ford mého přítele měl (prý) 200 tisíc a za studena nechytl bez spreje do nasávání vzduchu.
tak lehkoběžné oleje jsou hlučnější a rozhodně motor nestartuje špatně kvůli oleji, to se jenom hůř dostává do jednotlivých částí