Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel zametá stopy. Svolává diesely a přehrává jim software

Aféra dieselgate odhalující potíže výrobců aut s plněním emisních limitů v reálném provozu odstartovala před 4 měsíci. Od začátku se čeká, kdy se k pranýřovanému Volkswagenu přidají další značky. Trvalo to déle, než se čekalo. Renault oznámil, že svolá do servisu až 700 tisíc aut. Další na řadě bude podle všeho Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81o48s42e10f 47L33i53n22h24a34r55t 8376423490492

Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.

Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.

Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.

Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.

Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.

+1/−1
22.1.2016 12:11

Z41b30y97n26ě39k 21H62o96l10í55k 1217127545450

to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.

+1/0
22.1.2016 11:47

P13e84t11r 36T62y82č35k17a 6825872279262

Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.

+6/0
21.1.2016 22:48

J21i33ř88í 72E84r23b75e37n 1963174826507

Ano, to je pravda.

A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...

0/0
22.1.2016 11:16

H73o70n28z50a 41K54o36u31k97a75l 2210485545118

Souhlas. Vyresila by to povinna synchronizace a tabule se zbyvajicim casem do cervene/zelene.

0/0
1.2.2016 5:27

J78o66s23e33f 47Š20e98m23e10l38í18k 7369691960357

A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.

0/0
21.1.2016 22:31

K26a48r95e11l 59C61h90v63a84l 3750376615955

Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D

+4/0
21.1.2016 22:05

J27a44n 22Ř49e28z83n43í19č24e72k 3681721513600

Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.

+3/−1
21.1.2016 20:02

J70a89n 42Ř14e83z38n94í80č37e25k 3471931483870

Sorry, to mělo být jinam.

0/0
21.1.2016 20:03

P12e37t57r 19S58p12a94t65z25i67e18r85e63r 7254122745364

No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod

+3/−3
21.1.2016 19:29

J18a10n 30M73a52t70o53u32š11e45k 6166967120334

nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.

0/0
21.1.2016 21:48

P44e55t17r 85M25i59c24h49a65l 2140734731952

;-D;-D;-D

Lavina se rozjíždí.

+4/0
21.1.2016 16:44

J97a74n 78M78a61t87o19u85š47e66k 6386847850654

úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.

0/0
21.1.2016 16:31

J35i11ř58í 58S28c65h83w50a17c18h 8258584768236

100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce

0/0
21.1.2016 20:28

J67a44n 25M98a77t73o55u57š31e66k 6546187910474

současné systémy SCR, plnící normu Euro6b pracují s účinností 85 - 100%, záleží na teplotě redukčního katalyzátoru a průtoku výfukových plynů. Proto píši o potenciálu. V průměru se účinnost pohybuje mezi 90 - 95%. Stále mi tam visí otazník nad tím, co měla utajovaná svolávací akce udělat.

0/0
21.1.2016 21:40

A95n87t77o11n38í92n 87S48v16o55b55o18d21a 3564663709622

Kdysi jsem měl problémy s autem při určitých teplotách a režimech. Po přehrátí software bylo vše OK. Takže se našla chybička, která mohla něco odhalit, tak se to zamaskuje novým software. Jeden software na homologaci a druhý na silnice :-(

0/0
21.1.2016 22:29

Z13d21e95n28ě13k 51H38a16n22z20l 1771796912144

Tak se to dělá hezky potichu

+4/0
21.1.2016 16:04

J19a73n 46L53u29d40y 6249290829

A další kostlivci ven ;-D

+4/0
21.1.2016 15:44

L35a29d38i68s52l69a62v 97K89v60a13s50n96i94č29k92a 1463487933265

A není to trošku jiná koza ? Volkswagen má v Americe problém, protože měl systém na podvádění při měření, kdy to chytrá krabička poznala (bacha kontrola) a "přepínala", tady nic takového není. Softwary se z různých důvodů přehrávají při svolávacích akcích často.

0/−5
21.1.2016 15:30

P82e19t68r 23O51t46r44u73b12a 6476398482825

Žádná chytrá krabička. Vše je i u VW o software v řídící jednotce. Software pozná že se jedná o měření a přenastaví parametry.

+5/0
21.1.2016 15:35

J37a70r97o74m81í85r 46K58r21á86l 4280889624229

No a Open, Renault a zřejmě i další také, jen trochu jiným způsobem.

+3/0
21.1.2016 16:50

M77a27r60t82i90n 30T12e10s25a60ř 2249273163353

Já pánovi rozumím. Furt je to jen krabička v blokáči firmware. Nemusí být fyzicky hmatatelná.

+1/0
22.1.2016 8:35

V87a95c52l30a64v 67M68e34d30e28k 5631622575675

tak to dopadá, když eko-fanatici diktují čísla bez ohledu na fyzikální zákony.

Na druhou stranu si za to automobilový průmysl může sám svojí nereálnou snahou udělat z sazometů ekologická auta.

+23/0
21.1.2016 15:18

M70a31r49t34i87n 34K66a55r51á63s48e28k 9798363548478

EURO normy nejsou nadiktovane nijak mimo fyzikalni zakony, naopak byly diskutovane a schvalene i se zastupci evropskeho autoprumyslu.... v USA jsou normy dokonce prisnejsi....

+2/0
21.1.2016 15:24

A60l64o79i20s 69S25t43a97r33ý 3949529527962

To ale ti zástupci schválili v době, kdy ještě netušili, že někoho budou zajímat i emise v reálném provozu, tedy mimo nějaký předem známý testovací cyklus.

+4/0
21.1.2016 15:31

M41a29r37t71i44n 39K92a20r88á38s80e68k 9418543888808

Tak ono u spousty aut jsou ty emise v realnem provozu trochu vyssi (coz je logicke, stejne jako napriklad spotreba), jen u nekterych je ten rozdil v 10 a vicenasobcich...

Jinak ti zastupci asi tezko od zacatku predpokladali, ze to budou plnit diky tomu, ze udelaji motory specialne tak aby u urcitem zpusobu mereni daval tyto emise (to by rovnou rekli ze to je mimo relaitu ne?)

0/0
21.1.2016 15:34

A46l86o41i79s 81S67t97a82r46ý 3969559867502

No právě ten rozdíl v 10 a více násobcích (řeč je o NOx u dieselů) podle mě ukazuje, že buď nevěděli, co schvalují, nebo se spoléhali právě na to, že to bude vždy měřeno jen ve standardizovaných (dopředu známých) testech, kterým se vždy nějak přizpůsobí.

+1/0
21.1.2016 15:43

M10a92r81t23i58n 19K44a20r55á44s96e61k 9368703358978

Nebo to schvalili a vedeli o co jde, a v prubeho casu prisli na to, ze misto aby udelali motor s nizkymi emisemi, tak umi udelat motor, ktery bude lenvenjsi, bude mit mensi spotrebu, ale ty emise splni jen predem urcenem testu....

+1/0
21.1.2016 15:45

A51l38o70i54s 26S86t17a20r72ý 3249739307542

Jde o to, o jakých emisích je řeč. Požadavek na extrémně nízkou spotřebu (tedy nízké emise CO2) jde přímo proti požadavku na nízké emise NOx. Tohle ti zástupci moc dobře věděli, přesto do toho šli a podle mě platí bod č. 2. Celé je to nakonec jenom šaškárna a politikum řízené EK a bláhově podporované těmi výrobci (aby si jako leštili image), protože EK a velké korporace jsou dneska jedna ruka. Taky si všimněte, že to prasklo v USA, který je nějaké EU blbnutí u (!) a EU se to celé spíš snaží žehlit. Prostě to pos.al VW v USA, když si neuvědomil, s kým má tu čest.

+3/0
21.1.2016 15:55

M35a47r83t15i69n 87K45a98r54á82s44e53k 9698893518448

Ale pozor - pozadavek na snizovani emisi CO2 neni zadna striktni norma a zadna automobilka ho dodrzovat nemusi - jde jen o to, ze kdyz produkuje auta s vysokou spotrebou, tak za to musi platit - jde tedy efektivne o dan z aut s vyssi spotrebou.

0/0
21.1.2016 15:59

A28l55o95i72s 84S93t68a83r42ý 3339239847702

Pokud poměrně drastickým pokutám chcete říkat daň, tak prosím, proti gustu... Systém je prostě nastaven tak, že automobilky, chtějí-li přežít, ty drakonické limity CO2 nějak splnit musí, i když nechtějí.

+2/0
21.1.2016 16:10

M50i43c44h24a65l 29P96a23v55l66á82t 9893973964549

(Nejen) EURO normy jsou naopak uplne mimo. A proc na diktat zelenych mozku automobilovy prumysl pristoupil, to je velmi smutna vec na delsi diskusi.

+4/0
21.1.2016 15:52

M35a11r55t95i65n 75K54a68r77á56s68e40k 9788983728458

Proc jsou mimo? Umite si predstavit jak by to vypadalo ve mestech dneska kdyby ty normy nebyly? Asi bychom na pohyb po venku s sebou nosili prenosne dychaci pristroje...

0/−3
21.1.2016 15:55

A74l59o38i14s 48S10t38a14r70ý 3549319717872

Na to, abyste to nemusel dělat, v pohodě stačí EURO 3 (dneska podle těch EU vymatlanců neekologické auto) a případně DPF u dieselů či nepodporovat tolik naftu skrze spotřební daně.

+3/0
21.1.2016 16:19
Foto

Š23t81ě85p96á23n 58B40i76n26k29o 3936954743666

Prdlajs. Euro 3/4 ten problém řešilo už dávno, filry pevných částic jakbysmet. Co je nad, je v rozporu s fyzikou a z kupců a řidičů to nikdo nechce. A kdyby opravdu byl zájem vyčistit ulice, stahovaly by se z "oběhu" staré dodávky, autobusy, nákláďáky a kamiony.... Nestahují....

+2/0
21.1.2016 16:56

T66o95m87á27š 23V81e30s17e40l69ý 5925168350719

výrobcům imho tento stav vyhovuje - mají možnost přidávat další a další drahá kurvítka a říct že to oni ne, že to eu normy...

0/0
22.1.2016 10:57

L51u35d20v54í81k 79G64a74j82d43o65š50í42k 2685583404432

Ono je to spíš tak, že Výrobci aut by byli schopni ekonormám vyhovět, ovšem nejspíš za cenu toho, že by auta měla místo zavazadlového prostoru nádrž na močovinu.

Takové auto by asi nebylo moc prodejné a nezměnil by to ani fakt, že splňuje normu EURO 666.

+3/−1
21.1.2016 15:56

V18l72a43d71i17m81í37r 18Z89a67u15š51k26a 5131162327673

Té močoviny se moc nespotřebuje, prostě by jste jednou za 3 měsíce s pohonnými hmotami natankoval mi ADBlue a žádná cisterna není potřeba.

0/0
21.1.2016 17:45

A35n89t18o49n23í93n 11P91o23l53i61c71k49ý 9610582981357

Ale tafy se mluvi o dieslech, ne o benzinacich

0/0
21.1.2016 17:35

P84e42t91r 10O43t53r82u46b91a 6226588332655

Mě by zajímalo, co se stalo po úpravě s dalšími parametry - spotřeba, výkon, točivý moment.

+13/0
21.1.2016 15:18

T40o58m28á73š 43Ž67i31t92n93ý 6781410791931

Tipnul bych že jízdní parametry zůstanou, ale spotřeba půjde nahoru.

+5/0
21.1.2016 15:21

P37e74t45r 49O16t56r51u90b28a 6736408672905

Pravděpodobně ano, protože už nebude tak chudá směs, což je příčina vysokých emisí NOx.

0/0
21.1.2016 15:37

L46u35d13v30í81k 52G67a56j23d12o53š75í28k 2905763414892

Spíš bych řekl, že se dramaticky zvýší spotřeba AdBlue.

Elektronika byla upravena pokud vím tak, aby se mimo testy spotřeba močoviny snížila na naprosté minimum. Při testech se pak močovina vstřikovala tak, aby auto splnilo limity.

0/0
21.1.2016 16:03

V63á59c30l49a25v 17Z10e52m15á12n80e74k 4218843861160

Děkujeme EU za nesplnitelné normy.

+11/−2
21.1.2016 15:15

M51a30r95t88i72n 95K87a21r46á23s72e91k 9738873658738

Ale ony nesplnitelne nejsou, jak jste na to prisel??? (mimochodem i podle automobilek byly v dobe schvaleni normy "ambiciozni, ale splnitelne")

+2/−1
21.1.2016 15:28

J58a37r19o79m46í50r 31K27r13á77l 4750509864819

To ano. Ale v podmínkách měření, ne v reálném provozu.

0/0
21.1.2016 16:53

P12e27t65r 69S75t69e80j52s26k66a70l 3199138124446

V USA a JAP jsou jeste prisnejsi, hlavne tedy na diesely.

0/0
21.1.2016 15:52

J18i77ř27í 46N16o26v82á74k 3163689118986

Kolik dieselů tam jezdí? ;-D

0/0
21.1.2016 16:11

M78a85r94t29i47n 33K64o21v55á35ř 2141220949926

V USA jsou hlavně stejné pro benzínové i naftové motory. To EU nezvládla.

+2/0
21.1.2016 16:22

F15r21a51n19t37i47š29e82k 93K98o58c14o80u64r28e51k 6590103737709

Od začátku bylo jasné, že v tom jedou všichni, nejen VW.

+14/0
21.1.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.