- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.
Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.
Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.
Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.
Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.
to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.
Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.
Ano, to je pravda.
A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...
A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.
Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D
Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.
No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod
nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.
úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.
100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce