Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a23n 77Z17a14p10l77e59t86a11l 3428259605756

Jak chránil jezdce skútr Čezeta nevím, nikdy jsem na něm v zimě nejel. Ale nejlépe před zimou a deštěm jsem byl spokojen s Tatranem 125. Když jsem si vzal na Tatran s plexisklem vaťák, tak i když pršelo měl jsem trochu mokrá jen ramena. Tatran měl ochranu před nepohodou vymakanou.

K porovnání motocykl Jawa s plexisklem a kryty na nohy chránil jenom částečně a kryty byly nepohodlné, podstatně motorku brzdily, vysoký aerodynamický odpor vzduchu a stejně kryty s plexisklem chránily proti dešti jen do rychlosti 40 km/h, ve vyšších rychlostech pronikala voda mezi kryty a řidítky, takže jsem stejně všude přijel promoklý, protože jet na třistapadesátce s krytama jen 40 km/h byl neskutečný opruz.

Takže nejlepší do nepohody v té době byl skútr Tatran s plexisklem, nevýhodou byla špatná stabilita nna silnici a poměrně nízká maximální rychlost, 82 km/h, víc z toho dostat nešlo ale rozumná cestovní rychlost ta sedmdesát.

Vždy platilo a platí dodnes, lepší škaredý Trabant, než sebehezčí skútr nebo motocykl, teda alespoň když pršelo a byla zima.

0/0
23.1.2016 17:31

M53a89r17e92k 72H62r19u22b15y 6157802941648

Hmm, vatak a Rude pravo - to je preci sen kazdeho kancelarskeho hipstera;-)

Trochu se bojim co po tomhle clanku zase uvidim v offisu :-)

0/0
17.1.2016 23:57

J36o18s38e85f 12P12r95o92c43h28á71z72k55a 7916586238284

Ano, ano, nejlepší je, když hodnocení napíše někdo, kdo sám tu dobu nepamatuje a nemá ani tolik zdvořilosti ke čtenáři, aby si zjistil relevantní informace. Viz vaťák nevaťák, pracovní rukavice ač každý motocyklista měl dlouhé zimní, co ty boty a co krk a ksicht? Hoši, hoši, rychlokvašené článečky a penízky se nám sypou, že ano?

+6/−2
16.1.2016 11:37

J69i63ř22í 66S82v54a27š25e56k 9674288173729

Berete to trochu moc vážně. Jinak si přečtěte články toho pána, kterého kritizujete. Jeho texty o motorkách tady patří k tomu nejlepšímu.

+1/0
16.1.2016 13:58

K36a18r44e51l 51T57e24s39t23e63r 9817200711446

Vaťák to chtělo. Ale pracovní rukavice byly standardní výbava - však se na družstvu daly vzít zadara, ne?

+1/0
16.1.2016 17:03

J29a26n 69F60r98o86l18í20k 6416510685344

Jsem pamětník. Především měla Čezeta plexisklový štít. Používal jsem dlouhé zateplené svařečské rukavice, pogumovaný oblek ve kterém jezdili v 50. letech soutěžáci (dnes trial) a v zimě do něj vložku. Problém byl s botami. Nejlepší byly vojenské kanady. Takto vybaven jsem jezdil i na motorce. A kupodivu dnes revma nemám.;-D

0/0
17.1.2016 14:17

T83o68m86á55š 38B74a36u54e45r 5646203500169

Jo to už je dávno. Jawa 20 pionýr s plechama, rolák, vaťák, kulich, pracovní rukavice, pod jeansy tlusté tepláky ála Homolkovi, dvoje fusekle a gumáky. Někdy na hlavu žalud od výrobního družstva Tvar. Stačilo to tak na 5 km jízdy, déle to bylo ve větším mrazu nesnesitelné. Říkali mi ,,Čkalov". Dnes je to už jen úsměvné.

+3/0
16.1.2016 11:27

J64i13ř65í 56K10o40c56u20r19e96k 6985854175298

jeansy? To jste byl Rebel! V té době se sice sehnat daly, ale komunistům to vadilo jako symbol amerického imperialismu. Ještě v 80. letech za to soudružka ředitelka posílala děcka domů převlíct nebo poznámku do žákajdy.

+2/0
16.1.2016 16:14

J30i63ř26í 76E92r81b27e73n 1553524666357

To jste měli hodně kovanou ředitelku... Tohle já naštěstí nezažil, naši učitelé řešili spíš prospěch a docházku než oblečení.

A i když se kouknu na filmy ze 70. a 80. let, tak tam fůra dětí džíny nosí.

0/0
17.1.2016 23:02

P17a82v27e98l 64J16e28ř53á43b82e51k 7621402214217

Osobně jsem si dal v mrazu pod -20°C asi 60 km na dvě přerušení. Co jsem měl na sobě si moc nepamatuji, jen rukavice s umělým beránkem. Mám pocit, že noviny jsem měl na hrudníku, v kalhotách hlavně na kolenou asi dvoje kalhoty, kanady ... .

Po první dvacítce jsem skoro neslezl, hlavně prsty jsem nemohl srovnat - pořád byly do trubičky podle řídítek. Druhá dvacka byla dělená po desítce kilometrů - to se dalo vydržet a poslední dvacka - cesta domů byla krutá.

Nicméně jako maturitní ročník jsme ale měli krásné tablo, snad ještě nepřekonané, kreslil nám ho velmi uznávaný malíř snad i zadarmo. A tenkrát za tím malířem jsme jeli (kamaráda jsem vyzvedával právě po té dvacítce km) poprosit, zda by nám ho nenakresli.

Takže dnes si moc na tu zimu nepamatuji (jen na ty ruce pod studenou vodou a lehce omrzlý obličej), protože se mi víc vybaví to maturitní tablo a jeho originalita.

Ale teď jsem se při vzpomínce úplně rozklepal - už nic nevydržím;-(

+4/0
16.1.2016 16:49

M24a73r70t86i68n 31K54a16r90á28s86e27k 1688884899564

Rozvážel jsem o sobotách noviny po okolních vesnicích. Nejdřív na kole, pak na fechtlovi a pak na dvaapůlce s revmaplechama a plexi štítem. Když jel člověk dva kilometry do vedlejší vsi, tam se nějakou dobu hýbal než zase sedl na vozidlo a pokračoval další dva kiláky, tak nebylo potřeba nic extra. Bavlněné spodky, kalhoty a na vrch vietnamské šusťáky. Když víc mrzlo, tak se vaťák docela hodil, jinak vystačila zateplená bunda. No a samozřejmě dvoje rukavice. A né jedny tenké, které jsou určené dělníkům na ochranu rukou a né na ochranu před zimou a větrem, jako je to na fotce.

+2/0
16.1.2016 11:14

T22o89m73á33š 73K92u20c41h91a66ř 3627841468211

Trošku víc snahy to chtělo. Například ten vaťák. Navíc tohle ne sebe naházel zcela nefunkčně jen ze srandy, takhle by v zimě daleko nedojel.

+10/0
16.1.2016 10:19

V63l45a81d69i12m10í84r 65F97i14b61i76g36e80r 5764881591644

Hmm ruce a nohy si chrání, ale krk má pěkně odhalený to není dobré. Zamlada jezdil spolužák na moto do školy i v -20. Měl svoje kalhoty jedny vatové a vaťák,, rtoje rukavice, vypadal jak ruský voják u Stalingradu:-). Já tak jel párkrát a nic příjemného, dokonce jsem měl kuklu.

A s tím jak skůtristi jezdí hlavně do banky, kanceláře atd. to je trochu jednobarevné. Málokdo jezdí do práce v obleku, nebo tak 1/3 pracujících.

0/0
16.1.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.