Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Do auta bez tlusté bundy, dítě s ní přikryjte. Volný pás je riziko

Silná bunda maří účinnost bezpečnostních pásů. To platí i u dětí, které rodiče usazují do sedaček nabalené v tlustém oblečení. Lepší je dítě ze silné bundy vysvléci a přikrýt ho. Na nebezpečí upozornil německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a81v44e62l 37J73e45ř64á87b64e60k 7561462894777

Mě osobně zaráží, jak lidi mohou v zimní bundě pohodlně a bezpečně řídit. Možná pochopím "školní auto", kde cesta do školy, školky je několik desítek metrů, ale nad 5 km jet v zimní bundě či kabátu to považuji za nepohodlné a i zhoršuje pohyb řidiče.

Jezdím běžně v nějakém pohodlném svetru, polobotkách, maximálně než se ohřeje vzduch, tak mám na hlavě čepici, aby mi na ni netáhlo z ofuků čelního okna.

když musím v pracovních botách (holeňové), tak je alespoň rozvážu a povolím až ke kotníkům, aby noha nebyla stažená.

A to jsem věčně "zmrzlý", a přesto raději méně oblečený, než navlečený s silných bundách.

+1/−1
14.1.2016 22:16

M67i47r79e36k 39G82a35j85e30r 5661426629590

Informace o tom, ze predpinac zafunguje pozdeji, kdyz ma clovek na sobe zimni bundu, je nepravdiva. Nevim, zda je chyba jiz v originalnim nemeckem textu nebo jen v iDnes prekladu, ale pokud jde o bezpecnost, tak sirit bludy je opatrne receno nesolidni.

Jestli mate v aute predpinac, zjistite podle toho, ze nemuzete za jizdy pri vicemene prudsim brzdeni pas povolit tim, ze za nej zatahnete. Predpinac reaguje na zpomaleni auta a nikoliv na zatlaceni tela do pasu. Krome predpinace ma navijeni pasu zamkovy mechanismus, ktery reaguje na rychlost odvijeni pasu bez ohledu na brzdeni vozidla. To maji od pradavna vsechny pasy a je to dulezite pri nehodach, kdy auto nespomaluje, ale napriklad se kutali pres strechu. Odkaz na dobry zdroj informace v cestine jsem nenasel, ale muzete se na to podivat treba tady: http://www.takata.com/en/around/seatbelt01.html

+3/0
14.1.2016 16:00

M39i72r14e48k 53G32a92j37e95r 5691166909610

Pro uplnost dodavam, ze nerozporuji, ze zimni obleceni pod pasem bezpecnost zhorsuje, ale musi to byt z trochu jineho duvodu, nez se pise v clanku. Nejspis vadi, ze pas po nem nejpis bude klouzat.

+1/0
14.1.2016 16:02

P64e45t47r 79D15v33o72r95a70k 4548418651597

Přesně tak. Předpínače jsou pyrotechnické. Spouští se podobně jako airbag.

0/0
14.1.2016 16:13

M65i33r95e24k 94G94a21j85e35r 5251596219120

Jo, je to tam v tom odkazu. Takze beru zpet, ze si jejich aktivaci muzete vyzkouset pri brzdeni. To je tedy jeste jiny system, ktery zajistuje predpinani pri brzdeni, nikoliv jen pri nehode. Ty pyrotechnicke jsou spousteny jen spolecne s airbagy.

+1/0
14.1.2016 16:17

D23a95v50i70d 77H73u45r77k27a 3890473501611

Pane Gajere, nezlobte se, ale reagujete tady na něco, čemu očividně nerozumíte. Nejprve zkoušíte předpínač prudkým brzděním a teď tvrdíte, že se spouští společně s airbagy, navíc vyvracíte tvrzení z článku, uvádíte, že jsou nepravdivá. Zjistěte si, jak se aktivuje airbag, jak funguje předpínač a jak vůbec reaguje pás v autě. A netvrďte tu na diskusi, že mít utažený pás je blbostRv

0/0
15.1.2016 6:54

A18l89e62š 67Z27e72l81i92n66k68a 1404802736

To je docela zajímavé, to jsem nevěděl.

+2/0
14.1.2016 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.