Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do auta bez tlusté bundy, dítě s ní přikryjte. Volný pás je riziko

Silná bunda maří účinnost bezpečnostních pásů. To platí i u dětí, které rodiče usazují do sedaček nabalené v tlustém oblečení. Lepší je dítě ze silné bundy vysvléci a přikrýt ho. Na nebezpečí upozornil německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17a33v60e35l 31J26e63ř71á11b38e56k 7981782454557

Mě osobně zaráží, jak lidi mohou v zimní bundě pohodlně a bezpečně řídit. Možná pochopím "školní auto", kde cesta do školy, školky je několik desítek metrů, ale nad 5 km jet v zimní bundě či kabátu to považuji za nepohodlné a i zhoršuje pohyb řidiče.

Jezdím běžně v nějakém pohodlném svetru, polobotkách, maximálně než se ohřeje vzduch, tak mám na hlavě čepici, aby mi na ni netáhlo z ofuků čelního okna.

když musím v pracovních botách (holeňové), tak je alespoň rozvážu a povolím až ke kotníkům, aby noha nebyla stažená.

A to jsem věčně "zmrzlý", a přesto raději méně oblečený, než navlečený s silných bundách.

+1/−1
14.1.2016 22:16

M94i45r90e93k 35G34a54j15e48r 5161896559630

Informace o tom, ze predpinac zafunguje pozdeji, kdyz ma clovek na sobe zimni bundu, je nepravdiva. Nevim, zda je chyba jiz v originalnim nemeckem textu nebo jen v iDnes prekladu, ale pokud jde o bezpecnost, tak sirit bludy je opatrne receno nesolidni.

Jestli mate v aute predpinac, zjistite podle toho, ze nemuzete za jizdy pri vicemene prudsim brzdeni pas povolit tim, ze za nej zatahnete. Predpinac reaguje na zpomaleni auta a nikoliv na zatlaceni tela do pasu. Krome predpinace ma navijeni pasu zamkovy mechanismus, ktery reaguje na rychlost odvijeni pasu bez ohledu na brzdeni vozidla. To maji od pradavna vsechny pasy a je to dulezite pri nehodach, kdy auto nespomaluje, ale napriklad se kutali pres strechu. Odkaz na dobry zdroj informace v cestine jsem nenasel, ale muzete se na to podivat treba tady: http://www.takata.com/en/around/seatbelt01.html

+3/0
14.1.2016 16:00

M91i11r15e51k 85G71a83j44e69r 5751446359460

Pro uplnost dodavam, ze nerozporuji, ze zimni obleceni pod pasem bezpecnost zhorsuje, ale musi to byt z trochu jineho duvodu, nez se pise v clanku. Nejspis vadi, ze pas po nem nejpis bude klouzat.

+1/0
14.1.2016 16:02

P50e25t16r 11D68v91o77r78a72k 4978938161627

Přesně tak. Předpínače jsou pyrotechnické. Spouští se podobně jako airbag.

0/0
14.1.2016 16:13

M24i26r38e34k 10G76a20j24e65r 5211816919170

Jo, je to tam v tom odkazu. Takze beru zpet, ze si jejich aktivaci muzete vyzkouset pri brzdeni. To je tedy jeste jiny system, ktery zajistuje predpinani pri brzdeni, nikoliv jen pri nehode. Ty pyrotechnicke jsou spousteny jen spolecne s airbagy.

+1/0
14.1.2016 16:17

D77a39v14i19d 73H17u59r65k58a 3190793121651

Pane Gajere, nezlobte se, ale reagujete tady na něco, čemu očividně nerozumíte. Nejprve zkoušíte předpínač prudkým brzděním a teď tvrdíte, že se spouští společně s airbagy, navíc vyvracíte tvrzení z článku, uvádíte, že jsou nepravdivá. Zjistěte si, jak se aktivuje airbag, jak funguje předpínač a jak vůbec reaguje pás v autě. A netvrďte tu na diskusi, že mít utažený pás je blbostRv

0/0
15.1.2016 6:54

A74l49e61š 32Z18e37l71i22n72k88a 1384172616

To je docela zajímavé, to jsem nevěděl.

+2/0
14.1.2016 15:20



Najdete na iDNES.cz