- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě osobně zaráží, jak lidi mohou v zimní bundě pohodlně a bezpečně řídit. Možná pochopím "školní auto", kde cesta do školy, školky je několik desítek metrů, ale nad 5 km jet v zimní bundě či kabátu to považuji za nepohodlné a i zhoršuje pohyb řidiče.
Jezdím běžně v nějakém pohodlném svetru, polobotkách, maximálně než se ohřeje vzduch, tak mám na hlavě čepici, aby mi na ni netáhlo z ofuků čelního okna.
když musím v pracovních botách (holeňové), tak je alespoň rozvážu a povolím až ke kotníkům, aby noha nebyla stažená.
A to jsem věčně "zmrzlý", a přesto raději méně oblečený, než navlečený s silných bundách.
Informace o tom, ze predpinac zafunguje pozdeji, kdyz ma clovek na sobe zimni bundu, je nepravdiva. Nevim, zda je chyba jiz v originalnim nemeckem textu nebo jen v iDnes prekladu, ale pokud jde o bezpecnost, tak sirit bludy je opatrne receno nesolidni.
Jestli mate v aute predpinac, zjistite podle toho, ze nemuzete za jizdy pri vicemene prudsim brzdeni pas povolit tim, ze za nej zatahnete. Predpinac reaguje na zpomaleni auta a nikoliv na zatlaceni tela do pasu. Krome predpinace ma navijeni pasu zamkovy mechanismus, ktery reaguje na rychlost odvijeni pasu bez ohledu na brzdeni vozidla. To maji od pradavna vsechny pasy a je to dulezite pri nehodach, kdy auto nespomaluje, ale napriklad se kutali pres strechu. Odkaz na dobry zdroj informace v cestine jsem nenasel, ale muzete se na to podivat treba tady: http://www.takata.com/en/around/seatbelt01.html
Pro uplnost dodavam, ze nerozporuji, ze zimni obleceni pod pasem bezpecnost zhorsuje, ale musi to byt z trochu jineho duvodu, nez se pise v clanku. Nejspis vadi, ze pas po nem nejpis bude klouzat.
To je docela zajímavé, to jsem nevěděl.