Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola na motorku bude těžší. Žáci část odjezdí sami

Žadatelé o řidičský průkaz na motorku by se do budoucna měli učit řídit sami bez instruktora na zadním sedadle. Počítá s tím návrh ministerstvo dopravy, které do meziresortního připomínkového řízení poslalo vyhlášku upravující pravidla cvičných jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e51t20r 16W93e12b70e85r 7671140603810

Problém je v tom, že ministerstvo dopravy při vymýšlené nového způsobu výcviku i zkoušek na motocyklech nijak nevzrušuje to, že zákon 361 (pravidla silničního provozu) zakazuje provozovateli i řidiči svěřit řízení k samostatné jízdě někomu, kdo není odborně způsobilý. Musí jet pod dohledem učitele, což určitě není situace, pokud za ním učitel jede v autě. Stačí vjezd do nepřehledné křižovatky a učitel již nemá nejmenší vliv na to, zda se žák rozhodne tam vjet, nebo zůstane stát, protože do křižovatky sám nevidí. Nejdříve by se musel zákon upravit podobně, jako je to v Německu, kde se zkouška již dle zákona považuje za samostatnou jízdu a odpovědnost za to, co se při ní stane, nese žadatel. Může dokonce jet zkoušku i na svém vlastním motocyklu . U nás je zkouška stále součástí autoškolského výcviku a není tedy možno nechat jet žáka samotného, aniž dojde k porušení povinností řidiče - učitele nebo zkušebního komisaře i provozovatele - autoškoly !

Tento způsob zkoušky je dle stávající české legislativy jednoznačně protiprávní ! !

0/0
20.1.2016 18:20

J33i33ř23í 50K30o52c71u48r68e20k 6695984805968

... oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí.

Tak to je nesmysl hodný idiota, kterému dali papír. To jakože udělá autoškolu a dva roky nebude jezdit? To mu má pomoct nabrat zkušenosti, když dva roky řídit nebude? Bože, do čeho si to život vložil! Nějak si totiž nedovedu představit neostrý provoz.

0/0
20.1.2016 13:15

P78e89t82r 34P87o68s25p96í12š16i62l 4498114416766

Ta povinná jízda za snížené viditelnosti, to teda moc nechápu. To bude nebezpečné pro toho žáka!!

0/0
20.1.2016 12:30

J21i37ř20í 41K28o47c29u84r36e65k 6985124785728

Taková jízda se bude dost špatně organizovat třeba v létě... Nicméně v říjnu bývá hezké počasí a ranní mlhy. Takže se s tím řidič stejně jednoho dne potká. Pak platí pravidlo první - jet tak rychle, aby dokázal zastavit na vzálenosti kratší než má rozhled.

0/0
20.1.2016 13:07

J52a39n 19B24a22r87t60á79č45e44k 6835315260609

Dělal jsem ŘP dle vyhl. 99/1989, tedy A do 50 od 15ti A neomezeně od 17ti a nevidím důvod proč se to muselo měnit. I starý fichtl či simson měli oficiální maximálku 65/km což převyšuje 45 daných od 15ti. Navíc při nehodách motocyklů umírají řidiči 30+, ačkoli jsme manipulativními články tlačeni k tomu, že jsou to mladší, přestože statistika tak jednoznačná není.

0/0
20.1.2016 9:29

J11i29ř21í 94K36o40c98u37r80e42k 6765934635278

Jeden mladý klučina na "silné" motorce nepřezil srážku s policejním vozem, který mu nedal přednost z vedlejší. Silná ta motorka byla tak, jak silné může být 125 ccm enduro ... ovšem spousta chytráků hned věděla, že to byl sportovní litr a klučina jel přes dvě kila.

0/0
20.1.2016 13:11

J35a84n 88D52l97o58u76h53ý 7344889530269

Ridicak na zkousku: nejvetsi blbost!

+1/−1
20.1.2016 6:53

O41n91d75ř57e95j 30Č68a83p16k53a 6131741483734

Já bych to takhle natvrdo neodsuzoval. Možnost udělat si B "na zkoušku" v 16 letech s tím, že v 18 by bylo jen rozšíření (testy a jízda s komisařem) by nemusela být úplně špatná. Samozřejmě možnost udělat si od 18 plnohodnotné "béčko" by musela zůstat, v tomhle věku už řidičák bývá nutnou podmínkou pro získání práce.

+2/0
20.1.2016 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.