Diskuze
Roboautům chybí buňky pro řízení, dohánějí to pílí a disciplínou
Děkujeme za pochopení.
T66o74m72á15š 68Z11e46m97a79n
Připomíná mi to anegdotu z německé okupace - čestí zaměstnanci dráhy sabotovali tak že dopuntíku dodržovali zákony a nařízení - všechna pravidla a předpisy - to stačilo na naprostou paralizaci drah. Nevím jestli má ta historka reálný zklad, ale něco mi říká že tomu bude podobně i v automobilové dopravě.
Pravidla jsou už tak přísná a rozsáhlá, že doprava nekolabuje jen díky jejich porušování. A to roboti zatím neumí.
Ř26e36h30o73ř 64V89l36a67s10á50k
Jo, "rozumná míra riskování". Jeden z důvodů, proč se my, pro které není automobil vášní, celkem těšíme na masivní nástup roboautomobilů. Fakt bych radši, kdyby ostatní řidiči kolem mne místo "rozumného riskování" jezdili raději zkrátka rozumně, bez riskování.
T70o59m18á79š 24Z83e83m92a41n
Posledně jste se přiznal, že ročně najedete 2000 km. A to na 10 km naučené trasy.
Váš názor na dopravu budiž úměrný vašim zkušenostem.
A81l89e35š 37Z78e30l73i28n98k80a
Roboauto bude mít jistě méně "ťukanců", ale zase bude selhávat tam, kde to dokáže vyhodnotit člověk, někdy selže technicky a někdy Vás obětuje pro menší celkovou škodu.
D22a43v23i73d 66C50h42o46d10ú17r
Ale i ta drzost by šla to auto naučit. Autor nemá vůbec ponětí o čem píše. Problém je v tom že řidič s tou drzostí do toho jde že může ťuknout. A to by asi veřejnost nesnesla
M24a41r43t46i57n 19V61á58v23r29a
Zavedení autonomních aut povede k takovému posílení ekonomiky, že si to ještě nedokážeme představit.
Zkušenosti, které teď v USA získávají, jsme mohli získávat taky. Místo toho jen trapně přihlížíme, jak nám utíkají v oboru, ve kterém jsme s nimi klidně mohli držet krok.
Je mi z toho smutno. Stačilo pár legislativních změn a mohlo se testovat i tady. Místo toho jen čumíme, jak jsme zase pozadu.
P67e20t10r 77P33r21o89c98h50á52z89k70a
Můžete mi to prosím vysvětlit?Jaký vliv na ekonomiku bude mít autonomní auto? O držení kroku s vyspělou zemí jako je USA si myslím své.Máme sice dobré vědce, ale náš průmysl a vývoj komponentů by na to nejspíš nestačil.Legislativa by to také nevyřešila.Nemáme prostory jako jsou v USA.Máme daleko větší hustotu obyvatel, horší a užší silnice a méně vyježděné řidiče.Představa jak se v našem provozu pohybuje autonomní auto je dost děsivá.Nejspíš by po pár kilometrech skončilo jako vrak.Také nevím, která naše pojišťovna by ho pojistila a byla ochotná převzít hrazení případných škod.
V56í84t 51K39o80u46b82a
Když vím jak často se mi kousne počítač, nebo telefon, tak do tohohle zařízení bych sebe ani svoji rodinu neposadil ani za zlaté prase. Možná na kolejích se dá věřit automatickému metru, ale na silnici? Děkuj nechci. A kdyby to snad chtěl někdo nařizovat, pak tu máme kola.
V26í50t 56B88r79z69o67b25o15h78a23t11ý
To je tedy fundovaný názor :-D Podívejte se na hustotu letového provozu, třeba nad Evropou a pak si představte, že letový provoz z velké části také řídí počítače, přičemž drtivou většinu leteckých neštěstí má na vině lidský faktor. Srovnání s Vaším osobním počítačem, či telefon, na kterém máte nainstalovanou (a spuštěnou) hromadu aplikací (o kterých většina uživatelů těchto zařízení nemá ani přehled) se opravdu nedá srovnávat s uzavřeným počítačovým systémem autonomního systému.
P42a45v50e54l 59F43o95l56t26á53n
"rozumná míra riskování" – není to tak trochu protimluv?
Kdyby mi autor s "potřebnou dávku sebevědomí a „drzosti“" vyjel z vedlejší pod kola, tak by mě pěkně nas•al.
"navázat oční kontakt" – kolik lidí už na něj doplatilo? Druhý řidič na vás kouká a jede a jede a...
"za žádnou nehodu nemohlo robotické auto" a "nikdo při jejich nehodách nezemřel" – opravdu souvztažnost hodná génia
Nepsal náhodou stejný autor ten tolik "objektivní" článek o Tesle?
J13o56s58e50f 61V76a17l83a
ad 1. vjet na hlavni lze tak, ze a-neomezim vozidla jedouci po hlavni silnici b-omezim vozidla jedouci po hlavni silnici bez toho, aby musela NAHLE zmenit smer nebo rychlost jizdy (to neznamena, ze auta na hlavni nemusela zmenit rychlost nebo smer, ale ne NAHLE). Obe varianty jsou podle vyhlasky pripustne a podle pravidel.
2. jsou siuace, kdy se bez ocniho kontaku neobejdete. Treba kdyby se teoreticky v jednom okamziku na klasicke X krizovatce bez vyznacene prednosti v jizde potkala 4 auta z ruznych smeru
P48e30t37r 24M60a81l64i11š29k80a
To mini auto od Googlu bych bral na dojížděni do práce. Samozřejmě s volantem a pedály, brzdy předpokládám že má pokud nebrzdí jenom motorem.
P72e85t73r 21M44i95c78h46a50l
Tak bublina konečně splaskla. Autonomní auta nejsou schopna autonomního provozu a nikdy nebudou. Jako výpomoc řidiči při dlouhých cestách budou ale určitě přínosem. Asi jako když jedu někam na delší cestu s manželkou a ona mě vystřídá, abych netáhl 800, 1000 km sám. Byť žena není nijak excelentní řidič a musím sledovat provoz a trochu ji "hlídat", stačí mi to, abych si trochu odpočinul a po hodině až dvou můžu zase v klidu řídit dál.
M35i68l72a46n 98K39l38o17u90č18e31k
Osobně si tipuji, že v budoucnu bude zcela zakázáno aby lidé na silnicích řídili vlastnoručně, tím se vyřeší ten problém s lidským faktorem a zvýší se významně bezpečnost a plynulost provozu.
D40a91n73i27e83l 67T89o57m24e25k
Vypadá to, že autonomní auta nebude možno rozumně kombinovat s lidským řidičem. Takže nakonec buď se zavede nějakým způsobem oddělený provoz pro autonomní auta, nebo se výsledky výzkumu použijí aspoň jako asistenční systémy pro auta s řidičem.
J71a51k86u55b 82N72o75v50á41k
Anebo se zakáže ruční řízení a bude možné jen na uzavřeném okruhu.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....