Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a29n 38D87l25o70u90h27ý 7984279890619

Proste nekupujte diesely! Ja jsem zvedavej, co se bude dit s temi prenastavenymi motory za 5 let. Ono to neni "jen tak", ze to bylo nastaveno pro bezny provoz jinak, nez pro test. Ja bych si teda ten motor upravit nenechal a radsi bych se auta zbavil.

0/0
25.1.2016 6:54

J69o12s87e79f 66N57o33v19á19k 7737177632438

Nebýt přihlouplých a zbytečných rádoby ekonorem vymyšlených zbytečnými zelenými pošuky by nebylo co řešit. Auta by měla motor a ne tříhrnek , spotřebovala by méně pohoných hmot a byla by to pro planetu menší ekologická zátěž než ty rádoby ekologické normy

+1/−1
24.1.2016 14:39

P83a31v29e21l 73P43a94ž54o36u94t 3293461733237

Na hranicích Evropy miliony najezdniku a úředníci řeší kraviny!

+3/−1
23.1.2016 8:44

M87i41l26a62n 76P43r62o59u45z32a 6182284368637

Není toho na Evropu nějak moc najednou.

+2/0
22.1.2016 20:57

K25a76r76e22l 74C54h40v49a71l 3150346825945

Fajn je tu aféra... tak ať se automobilky za odměnu podílí na zvýšení kvality veřejné dopravy a možná to bude pro ovzduší a životní prostředí celkem přínosnější než zatěžovat ekologii pokusy....

Za mě je mi jedno jaký má emise můj VW TDi nebo Opel s V6 benálem, pokud někam potřebuji, volím vždy tu nejvýhodnější cestu ve které kalkuluji Cenu a čas.... Emise fakt nepočítám

0/−1
22.1.2016 20:43

V17l42a17d68i42m91í44r 45H76a92u21k 1396291798

Lavina se strhne a v sandálech jí nikdo nezdrhne :-) Holt bude psina.

0/0
22.1.2016 20:22

J34a84n 95N12e54m17e40c 9398596277170

No nechci nikomu brát iluze, ale kolik lidí z automotive, kteří dnes tvrdí jak jsou limity nesplnitelné to hlásalo před lety, když se limity připravovaly? Zatím se zdá, že všichni tiše "sklapli podpatky" a prohlásili - my to dokážeme. Takže máslo na hlavě automotive má - stejně jako by se měli zodpovídat ti, kdo limity určovali, protože se ukazuje, že je nastavili tak, že je obešel kdo jen chtěl. A ukazuje to i na to, jak automotive, pověstný svými normami a jakostí, funguje ... normy na papíře, skutečnost úplně mimo (a je úplně jedno, jestli se jedná o Francii USA, Němce nebo Korejce ...).

+2/0
22.1.2016 19:03
Foto

V71o29j82t48ě68c20h 37P92a48v55l27í38k 5634741364908

Splnitelné jsou pořád, ale není to zadarmo. A tak výrobci využili laxních testů a zase až tak moc se nesnažili.

0/0
22.1.2016 20:21

J28a47n 82N64e81m54e73c 9168646747130

Ano - přesně. Jen si to nyní mnozí nechtějí přiznat, že nejde o fyziku, ale o peníze ... automobilky předvedly podvod - tady nejde o to, že testy byli na určité otáčky s určitým odporem, za určité teploty, vlhkosti, ... to tak rostě při testech je, že se specifikují podmínky. A na 99% pak při jiných podmínkách naměříme jiné hodnoty - ale rozdíl bude v procentech, možná (jednotkách) desítek procent, ale hodnota násobná - a to protože někdo systematicky rozpoznal podmínky testu a upravil parametry řídící jednotky, aby tehdy vyšlo dle požadavků - to prostě považuji za podvod. A jestli někdo tvrdí, že podmínky měření byli splněny, tak by měl dostat facku a útočník by se následně (právem) měl hájit, že nikde v zákoně není že napadení se trestá i 22.1. 21:15:23 navíc pouhé máchnutím ruky prostorem, ve kterém bohužel byla něčí tvář ...

0/0
22.1.2016 20:59

J78i74ř63í 76S81t88r61á70n72s60k95ý 4171827839454

Kdo pověřil Merkelovou jednat jménem celé EU? Protože za mě a pochybuju že i za ČT teda nemluví. Jestli je chce, ať si je ubytuje doma, ale ať to nenutí celý EU. Nebo to je jen další Führer další říše?

+2/−1
22.1.2016 19:02

J80i34ř17í 56S42t36r28á25n21s90k75ý 4621347279544

Sry, špatná zalozka

+2/0
22.1.2016 19:03

M76i83c92h16a57l 28H83r77u44b48o11š 4140637392325

Bola a je to otazka casu, kedy dojde na vsetkych. Nikto neukazal prstom na VW a nepovedal fuuuj, oni su spinavi a smrdlavi. Vsetci ostatni sa bali ze dojde aj na nich a v kutiku dufali, ze sa to utrasie a nebude viac riesit, ved obetny baranok sa sam priznal...

+1/0
22.1.2016 18:11
Foto

M39i10r80o45s72l48a97v 17S42t75e60i59n51e85r 6158364363535

Nic není normálnějšího, jak ty mně, tak já tobě.

Renault byl odhalen německými ekotestery, tak musí trpět i Mercedes, BMW a Opel. Opel je ovšem americká značka, General Motors a ta má už další průšvih- Jeep.

Kvůli široké kooperaci utrpí i Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, zkrátka dieselgate se začíná rozlézat.

+1/0
22.1.2016 17:42

J27o83z22e24f 75H35r27i95c56i71š17i40n 4323640840886

No tady jste v auto přepletenci trochu mimo.

Renault spolupracuje s Mercedesem takže to že je vyšetřován bude dáno spíš tím že používají stejné motory než že by je udal Renault. A Jeep tak to s GM nemá nic společné. Jeep je léta Chrysler a Chrysler už nějaký čas Fiat.

+2/0
22.1.2016 19:21

J60a75n 81L88u53d15y 6779750609

Není nic horšího, než srážka s ekoblbcem.

+12/0
22.1.2016 16:53

Z40d96e67n41ě90k 38H22a74n60z45l 1551196252344

To jsou aféry o ničem

+3/0
22.1.2016 16:13

J54a28n 76B91a35r10t11u53š94k73a 7626341391533

Zajímavé je že podobné problémy se řeší zásadně u zahraničních značek.

+1/−1
22.1.2016 15:53
Foto

V47o10j21t16ě45c62h 44P38a58v63l64í42k 5934651714288

Renault je ve Francii zahraniční značka?

0/0
22.1.2016 20:22

M39i78c45h51a36l 69F75r23ý51d74e58k 3863110937

Uz si zametli pred svym prahem?8-o

+5/0
22.1.2016 13:35

J78a65k98u67b 37F60e34i48f73a61r 7889259686239

A co Peugeot, Renault a Citroen???

+6/−1
22.1.2016 13:34

J36o92s15e45f 81B75i44e82l88i87k 6272766338977

ty už se v tom máchají taky

+1/0
22.1.2016 14:18

R63a69d14i57m 36S64v83o98b43o35d38a 9203939896152

merecedes tam jde protoze pouziva diesly od renaultu, ktery uz dostal po hbe minuly tyden;-)

+1/0
22.1.2016 15:43

V82o61j20t11ě62c86h 58H68o23r15s35k59ý 7957767211502

Ty nemusej, sou totiž částečně vlastněný státem.... A přece se Fancie nebude střílet do vlastní nohy, ne? :-)

0/−1
22.1.2016 18:49

M59a36r36t84i13n 57H41o88u14b38a 6373581799178

Ses bIbec. Precti si článek a pak se vyjadruj. O Renaultu je tam toho dost

0/0
22.1.2016 20:52

K70a80t53e76ř16i35n16a 74V70ý21b15o10r89n51á 6110159879

Ty si předvolají Němci.

0/0
22.1.2016 18:50

J32o31z84e77f 83H67r15i11c35i30š31i96n 4343580980886

Četl jste článek před publikováním příspěvku?

0/0
22.1.2016 19:16

V15i44k53y15r 28B70o85h44u83m65i25l 78S13t66r88a87n97s49k15y 9377938386859

Kdy Peugeot a Volvo?

+2/0
22.1.2016 13:29

P23e48t74r 80P14e83t77r 6453612158203

Já tak trošku nechápu, proč by to ošdkodnění měly platit automobilky, zákazníkovi prodaly auto s nějakýma vlastnostma a tak, aby splňovalo normy (ano, splňovalo, zákon udává jaké emise má vůz mít při nějakých specifických podmínkách, které jsou simulovány v testu), vláda najednou s tím zákonem začla dělat harakiry a měnit ho tak, že najednou ta auta normy nesplňují. Proč je teda viníkem automobilka?

Samozřejmě, že je to podvádění ale na druhou stranu, zákon nic jako "normální" provoz nespecifikuje, je to jízda po okreskách nebo ve městě s křižovatkama každých 100m? Automobilky auta navrhla tak, aby splňovala jak normy/emise tak potřeby zákazníků. Pokud stát změnil zákony a normy pak by měl on platit následky. Žádný motor se nebude v různých podmínkách chovat konstantně, záleží na stylu jízdy, počasí, palivu atd takže na to se odvolávat opravdu nemůže.

+8/0
22.1.2016 13:26

J83a17n 57F10r68o61l45í49k 6926270525354

Podváděl jen VW. Ostatní automobilky nemají podvodný software a na nic si nehrají. Jestli testy, které provedla nějaká nezávislá zkušebna před připuštěním do výroby nemají shodné výsledky jako ty co nechala provádět francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová je možné. Nevíme zdy se děly za stejných podmínek a u nových vozů. Kdyby výsledkem jejího snažení bylo zrušení té pitomosti euro 1-150 nebylo by to špatné.

+1/−2
22.1.2016 15:27

P97e67t41r 43P97e83t53r 6713932768573

Testy, které dělají jak automobilky a STK jsou stejné, certifikované a nějak definované vyhláškou/zákonem. Pokud začla používat pro kontrolu vláda a zodpovědné orgány najednou jiné testy tak logicky budou mít jiné výsledky. I kdyby nepodváděl vůbec nikdo tak prostě ty výsledky budou jiné. A na tom bych to stavěl. Nechápu, proč se výrobci proti Euro normám nepostaví. To je pořád poručíme větru dešti a pak je z toho průser.

Evropská Unie si absolutně neuvědomuje, že tohle neustálé vyvíjení nových úspornějších motorů stojí miliardy navíc a jelikož se zpřísňují dost často a rychle tak se ten vývoj ani nemůže zaplatit. Pokud mají ohýbat fyziku tak jsou ty náklady samozřejmě ještě vyšší, protože laicky řečeno musíte předběhnout dobu.

Jsem pro snižování emisí ale rozhodně ne tak, že nová auta budou muset vypouštět z výfuku květinovou vůni za nekřesťanské peníze a na druhé straně nechá vláda jezdit 15 a víc stará auta. Má zavést teda nějakou podporu pro ty, kteří mají hodně staré auto a nemají na nové, třeba výkup za nějakou vyšší státem doplácenou částku tak, aby si člověk potom mohl pořídit ojeté auto a nezruinovalo ho to. Podpora sice není moc dobrá a křiví trh ale rozhodně je to lepší cesta než to, co teďka praktikují

+1/0
23.1.2016 1:02

J39o65s52e89f 80B59i15e29l62i72k 6912816808407

Před týdnem jsem to tu psal: "za pár dnů je na řadě Mercedes"

No nic, výrobců kteří kvůli ekopomatencům dělali kotrmelce je ještě pořád dost Snad to aspoň povede k prozření, že fyzikální zákony se oblbnout nedají.:-)

+4/0
22.1.2016 13:06
Foto

V97o79j52t90ě54c44h 68P69a22v76l22í72k 5504791614178

Který fyzikální zákon máte na mysli, který nějakým způsobem znemožňuje snížení emisí NOx ve spalinách?

0/0
22.1.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.