Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a20n 36K16r81p12e32c 5316483664412

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J66a36n 67D73l82o36u16h41ý 7204339350939

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D92e86n32i44s 32H75u19m98l 4282455665266

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41

J66i88ř53í 82S75c88h51w67a54c95h 8448584988276

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J87o54s43e33f 23N59o68v32a13k 5708592366228

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P32a29v30e74l 49M69a78r29t10i59n27e89k 9515775381593

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J44i87ř14í 55S76c42h85w84a68c76h 8448234948396

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J27a70n 53D68l31o92u15h36ý 7654389980669

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R70a64d90e54k 83D98o34m43i98n25i81k 93Š36e47f60r53á39n36e73k 7488124382169

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K58a67m58i72l 12D92o16l88e46z84e22l 6502406104682

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P52a10v23e79l 56P33a44ž16o17u76t 3623781623267

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J35i69ř60í 21S95c42h81w81a16c27h 8548624398696

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K52a94r46e90l 11J39a22v92ů90r78e93k 6100500900942

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M92i48r75e79k 29K85o72v25a17c57i27k 5621341541607

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L50u86k79á48š 68B26r74a32n65d68e35j56s 2743595701151

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J46a87n 43P39e47k34a 5753653543

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J45a47n 28K37o76č84v60a52r14a 4982555417341

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M25i72c36h78a50l 32K54o35v12á19ř 7707681835330

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z85d30e83n83ě41k 44D11u49f87e97k 2474144268

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P30e57t29r 28S46t89e73j61s63k87a24l 3799508634446

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J74a77n 44H14a89v63r76d67a 3716634542906

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K45r26y34š31t62o30f 74L35a17n65í29k 1959170305455

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K70a50r43e30l 95F69l32o15r83i17a82n 6371577577922

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K73a36r10e72l 49J39a11v67ů49r54e42k 6960250770692

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K23a67r29e23l 42F47l75o93r31i85a60n 6191507937142

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L71u80m60í80r 64V56i55t77h28a 2777317946102

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J32a80r90o62s90l25a87v 69T93a20c81h97o52v49s48k63y 2972450954940

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J67i92ř61í 42S68c31h91w94a89c96h 8278424258936

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V13á68c94l45a30v 80S98v93o89b82o17d40a 3251929570420

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L32u81k62á12š 48V88a22ň68u69r95a 1355894513613

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J86a94n 83H54a13v42r27d45a 3126154842846

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P31e26t74r 73H59o72š17e44k 6259923356814

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T43o97m97á20š 39Z38e46m98a12n 3865338844215

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L59u39k95á29š 76V76a26ň27u72r46a 1945204333273

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P55ř35e68m68y15s60l 84Č56e92r12m87á98k 4138121965

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J61a45n 15M25a43t62o52u40š66e98k 6756627440484

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V87á74c92l83a12v 77S39v95o36b48o38d28a 3561519960260

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T73o78m64á80š 66Z31e60m56a79n 3855878364915

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M16a70r21t96i80n 10B27a84n30á72k 9165703227172

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T85o67m91á65š 36R65ó86t44h 2934946232869

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V40á94c16l95a75v 84S33v34o24b51o56d27a 3391659750530

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J67a18n 51M72a80t63o68u90š53e30k 6106907970214

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V57á33c65l85a92v 31S19v44o49b80o55d70a 3591679380350

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J88a82n 96K78o91n30v24a58l28i48n50k85a 5950831861215

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J76a89n 84M70a34t17o56u40š13e86k 6626807230224

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J35a42n 12H70a32v31r97d76a 3966974152276

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J44a17n 35M34a57t37o13u64š84e88k 6436307780574

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V78á20c26l21a17v 11S33v84o45b79o62d73a 3851209240770

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J84a66n 35M26a80t31o82u75š82e96k 6946337770144

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V63á54c91l21a15v 86S68v94o73b29o80d64a 3531609480460

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.