Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a94n 60K31r28p84e54c 5346203754562

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J35a19n 51D48l32o67u91h38ý 7374129700729

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D30e24n78i89s 80H16u84m48l 4472845215916

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41

J87i10ř60í 64S33c42h33w21a69c67h 8588974138386

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J46o36s43e74f 59N13o40v31a39k 5168482946728

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P28a35v36e18l 49M97a59r60t31i17n37e15k 9935785581133

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J62i65ř80í 85S52c69h58w15a71c35h 8178614668706

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J53a25n 37D68l15o85u42h58ý 7194109520779

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R24a28d15e69k 64D34o80m28i76n50i67k 18Š30e58f75r31á46n23e89k 7978924602629

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K22a76m34i72l 71D69o13l55e80z42e74l 6542396984122

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P70a81v79e48l 92P13a56ž28o48u56t 3203211223947

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J19i54ř83í 63S65c92h92w39a61c18h 8578724948866

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K75a54r13e46l 31J44a52v18ů27r54e66k 6590640570852

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M26i61r58e90k 60K70o87v89a90c72i16k 5181401301717

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L89u29k18á68š 52B92r52a72n88d77e51j11s 2363385951151

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J37a44n 53P44e55k97a 5813443253

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J86a64n 22K72o25č35v22a86r55a 4632465517941

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M15i91c73h88a69l 22K18o69v60á60ř 7937661785730

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z85d85e25n91ě47k 73D53u65f38e40k 2984734518

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P39e23t79r 73S59t63e41j39s61k70a66l 3379688354556

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J35a13n 27H15a46v61r35d11a 3406714982776

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K51r48y62š42t88o95f 70L77a55n79í85k 1449130465435

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K34a24r58e63l 77F47l97o39r34i22a92n 6361897147222

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K49a12r59e85l 88J89a97v37ů76r40e97k 6570980540272

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K82a12r98e27l 11F85l80o17r31i40a53n 6191387307942

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L68u79m73í43r 39V83i83t27h56a 2537357866812

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J32a78r88o98s83l17a39v 90T37a72c13h35o68v93s38k55y 2452790694160

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J80i71ř27í 83S64c24h42w97a84c51h 8738744988986

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V83á51c50l54a35v 30S90v14o41b17o70d17a 3701889550710

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L21u72k65á79š 11V60a60ň15u43r68a 1735404163853

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J97a37n 36H69a20v85r14d90a 3546484252756

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P39e19t22r 57H53o53š51e23k 6409103186294

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T97o32m90á44š 20Z65e55m59a97n 3555198424805

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L11u78k69á66š 30V27a26ň64u34r30a 1515914853243

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P30ř88e92m55y96s29l 17Č71e86r94m69á79k 4878911645

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J77a83n 10M79a75t52o74u81š55e19k 6826907630724

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V12á48c51l34a50v 35S70v14o10b21o22d73a 3391919740960

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T49o38m34á10š 55Z46e50m22a19n 3715558174465

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M45a24r37t52i97n 84B55a27n55á46k 9665923727832

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T88o66m12á22š 82R16ó58t69h 2534666632279

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V64á97c39l24a78v 78S63v67o64b95o84d30a 3411169290790

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J93a90n 66M16a81t61o60u54š17e58k 6726107860744

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V70á87c79l29a56v 86S40v67o86b38o15d29a 3921819800800

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J75a86n 78K75o61n98v56a44l13i47n84k17a 5290161631795

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J88a35n 23M41a60t86o71u91š63e32k 6786777760424

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J67a71n 35H77a96v22r18d98a 3186704412446

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J26a19n 12M32a48t80o73u35š39e66k 6676487300874

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V25á85c21l39a29v 78S67v69o78b22o81d51a 3181509700890

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J27a52n 10M25a70t62o89u40š83e97k 6136517120114

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V14á85c56l18a96v 31S86v78o50b61o76d55a 3391889500960

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.