Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54í85ť96a 62K12r19u41t74i36š 1200314505597

Jen pro srovnání, stejně jako tenhle elektromobil (po započtení všech dotaci) stojí v usa např. Ford Escape (u nás Kuga) s nejsilnějším benzínem, automatem a AWD.

0/0
11.2.2016 22:49

V77l48a18d40i11m95í87r 11H16a23v93r27á71n90e21k 7376566770637

Je to žel jen další zbytečný a drahý elektromobil nepoužitelný pro běžný život. !!Rv

0/0
11.2.2016 21:49

J12a85r72o57s41l78a48v 47D98o36s25t47a68l 2434661915859

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

+8/0
11.2.2016 18:39

A70n97t18o45n90í81n 48Š71v12i45h39n27o30s 8478787411662

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0/0
12.2.2016 6:13

M48a72r15t89i76n 61K61ř58í88ž 9743892750357

Ten dojezd je strašně málo, resp, nabíjení pořád příliš dlouhé pro běžné užití - pojedu do Ostravy, v Olmiku si dám hodinu!!!! pauzu, abych to trochu donabil a mohl pokračovat...to je prostě nesmysl.

0/0
11.2.2016 14:24

M83i15r98e34k 66G57a68j28e20r 5141336849380

Z Brna do Ostravy byste mel dojet bez dobijeni.

0/0
11.2.2016 16:36

L43u19d30v77í88k 45G15a11j93d92o86š94í93k 2465563854112

To bude asi hodně praktické, když na nabíjení budou potřebovat speciální instalaci zásuvky na 240 V, když tam všude mají 120 V rozvody.

0/0
11.2.2016 12:34

J16i57ř94í 76K60o34c27u94r79e30k 6715474385688

většinou mají vlastní garáže, takže nabíjení po příjezdu až takový problém nebude.

0/0
11.2.2016 12:51

P80e15t47r 27O52u38ř20e84d54n70í33č89e22k 1229384

pro Evropu bude urcite system nabijeni upraven. Jak znamo v US ,aji 110V system. Nabijece se umi docela dobre prizpusobit.

0/0
11.2.2016 18:22
Foto

L72u21k22á42š 18N96o75v88o61t81n84ý 6126827188248

Proč výrobci tlačí elektromobily s tragickým dojezdem a nejdou cestou hybrydu? Tj. nějaký malý (průmyslový) motor jako generátor elektřiny pro baterky? Člověk by se nemusel stresovat jestli náhodou když zapne klimu, tak mu to nechcípne na půl cesty a navíc takový motor by byl hrozně jednoduchý (malý objem, konstantní otáčky, nízké emise a spotřeba nula nula nic).

0/0
11.2.2016 10:59
Foto

L42u63k65á34š 15N89o55v28o14t56n90ý 6316127348528

A to nemluvím o tom, že by pak stačilo i tam cpát méně baterek (stačil by třeba dojezd kolem 100 km) a tím pádem by to bylo celé lehčí a levnější.

0/0
11.2.2016 11:00

J70a22n 14K66o17t19a59s 9159290702156

Zpočátku určitě hybrid smysl má - hlavně teď, když není vybudovaná dostatečně hustá síť rychlonabíječek. Elektrický motor dominuje v účinnosti nad spalováky a má i rařu dalších výhod, takže ten tlak na používání elektromotorů v autech narůstá tak nějak přirozeně. Ale ideální to auto taky není - máte větší komplexnost, náročnější servis. Až poklesne cena baterií - cca do 10 let, hybridy přestanou mít jakýkoli smysl..

0/0
11.2.2016 11:11

P26e85t44r 66O35u37ř75e40d38n69í33č86e17k 1489264

podle vseho cena baterii jen tak nepoklesne..

+1/0
11.2.2016 18:23

J92a18n 84D27l75o72u64h18ý 7214729970269

Kdyz se kouknu na cenu baterii u notebooku za poslednich 10 let. Cena se nikam moc nehybe...

0/0
11.2.2016 19:31

J11a15n 82V58e46s63e10l73ý 5694823462311

Vyberte si. Chevrolet dělá Volt i Bolt.

+2/0
11.2.2016 12:15

A63n54t71o95n82í46n 34S96v27o89b25o50d29a 3114933419602

můžere mít BMW i3 s motorem na benzín 650 ccm s dvojnásobným dojezdem

0/0
11.2.2016 18:01

J76a33n93a 37B21e73r35k54o21v86á 6333169736563

Autům moc nerozumím, ale už řadu let přemýšlím, proč se elektromobil nevyrábí seriově po statisících za normální cenu. Přece ti vývojaři nejsou tak hloupí, aby nevyvinuli vůz pro běžné lidi s běžným příjmem, kde palivem nebude benzin, nebo nafta, ne? Že by nechtěli, či nemohli ?

+1/−1
11.2.2016 10:57

J19i71ř63í 63S30c11h67w35a73c47h 8108974208886

ale elektromobily se samozřejmě sériově vyrábějí, jen je lidi "sériově" nekupují. Jsou totiž dražší, mají malý dojezd, na dobíjení je potřeba zásuvka v místě parkování, takže je k němu nutný vlastní dům, nebo garáž....;-)

+2/0
11.2.2016 11:11

P41a38v44o68l 68K22u92b59r52a92n 6519790450502

Alebo hromadnú garáž s nabíjacími miestami ... napríklad v Nórsku som takú videl (na videu).

0/0
11.2.2016 12:24

J70i59ř10í 90K52o43c16u78r65e47k 6735394915508

No tak vám dám zadání: Už se vyráví, vyrábí se dokonce po statisícíh. Víte v čem je problém? Baterie. Výrobce baterií je prostě nedodává v ceně 15 Kč s kapacitou 40 Ah při hmotnosti 150 gramů. Protože takové baterie nedokáže vyrobit.

Stejně jako drátovny dokážou vyrobit ocel s pevností 200-1600 MPa, ale rozhodně ne s objemovou hmotností 600 kg/m3. Pak by to totiž nebyla ocel, ale materál,který nemáme. A můžete se třeba vzteknout, ale ani 300.000 nuceně nasazených vám ten materál nevyrobí ani pod hrozbou smrti. Nevíme jak.

0/0
11.2.2016 12:29

L58u55d36v22í63k 46G22a82j52d64o46š61í62k 2585293704212

Nehledě na to, že masový výroba baterií pro automobily znamená dramatický nárůst spotřeby drahých kovů, které jsou už teď nedostatkové.

Čili sériové auto na baterky je NESMYSL, protož na takovou masovou výrobu nejsou ani suroviny.

0/0
11.2.2016 12:40

P49a65v27o63l 24K46u19b54r75a81n 6629720950942

Aké suroviny konkrétne?

0/0
11.2.2016 12:53

J38a29n 51D10l95o65u39h26ý 7984389870179

Pro zacatek lithium

0/0
12.2.2016 8:19

P45a53v90o79l 56K59u94b36r33a73n 6749850440182

Pro začátek - lítia je plná p.del. Dokonca aj ČR je obrovské nálezisko. Zatiaľ je lítium tak lacné (vrátane ťažby a výroby), že sa ani neoplatí nové náleziská otvárať. Dokonca sa ani moc nevyužívajú recykláty ... Takže od toho aby neboli suroviny pre elektromobily sme hooodne ďaleko. Okrem toho - nikto nepovedal, že baterky musia byť IBA lítiové, že ...

0/0
12.2.2016 16:06

P27a67v86o63l 59K20u55b69r17a42n 6219580320142

To tak ľahko nehrozí. V súčasnosti je cena lítia taká malá, že sa ani nové náleziská neotvárajú - resp. otvárajú sa len tie, kde je výnimočne jednoduchá ťažba. V ČR je takisto veľmi veľké nálezisko lítia a zatiaľ sa ani neťaží. Okrem toho - to je nejaký predpis, že baterky musia povinne obsahovať lítium? ;-D

0/0
12.2.2016 16:11

J81i32ř65í 88K75o17c11u64r63e95k 6345134765698

Nikdo neříká pouze benzín pouze nafta pouze kerosin. Používají se všechny tři, jenom u různých typů dopravy mají různý podíl. Stejně tak elektropohon může mít nějaký podíl na trhu. Ale říkat, že musí být buď 100 % nebo to nemá smysl a tak je naopak třeba ho zakázat, je nesmysl.

Říká se jim kovy vzácných zemin, nicméně drahé je jich získání. Lithia je v zemské kůře víc než vápníku, ale bohužel není tak zkoncentrované, jako vápník ve vápenci. Takže získání čistého kovu vyjde draho, hlavně kvůli nutné energii a velkého množství "odpadu" - nevyužitelné zeminy.

Byly doby, kdy byl hliník dražší než zlato ...

+1/0
11.2.2016 12:58

M70i64r53e64k 64G86a47j70e39r 5441786779600

Proto Tesla stavi velkou fabriku na vyrobu lithiovych baterii pro auta a take pro domaci zalohovaci systemy, protoze jich vyrobi mnohem vice nez bude v kratke dobe potreba do aut. Takze ano, baterii za dobrou cenu je nedostatek, ale Tesla je bude vyrabet podstatne levneji a bude jich prebytek.

0/0
11.2.2016 16:40

J75a45n 58D68l97o36u89h54ý 7104179850209

Podstatne levneji je zacne vyrabet az zaplati celou stavbu vyrobni linky a vyvoj te baterie. To bude trvat jeste peknou radku let.

0/0
12.2.2016 8:21

P37e17t61r 14S90t38e55j42s85k98a52l 3879558924456

V dizajnu interieru je hodne z Astry J a K. Hlavne jde o sklonene celni sklo asi z duvodu aerodinamiky, coz si ale vyzaduje dlouhou palubni desku, ktera potom ubira misto v interieru. Projevi se to na zadnich sedackach, nebo na malem kufru.

0/0
11.2.2016 10:38

J65a20n 92D31l19o96u55h35ý 7294159360369

Trend gigantickych palubnich desek je problem dnes vetsiny aut. Z meho pohledu bohuzel: je to nezvhledne a clovek si tam pripada zapadlej jak v tanku.

0/0
12.2.2016 8:23

P75e86t25r 69M56i67c53h37a79l 2850664481152

I kdyby to ujelo na jedno natankování 300 km, tak pořád v energii vychází kilometr na korunu (a to je těch 300 km spíš z říše snů). Já jezdím s naftou za 1,30 Kč za energii, ale natankovat mi stačí jednou, maximálně dvakrát do měsíce a na jednu nádrž ujedu až 1100 km. A abych si kupoval jako druhé auto na pojížďky po městě tuhle předraženou hračku fakt nejsem dost bohatý.

Aneb dokud někdo nevymyslí prakticky použitelný zdroj energie, tak jsou elektromobily slepou uličkou.

+2/0
11.2.2016 10:10

P32e45t74r 76M91i69c22h14a90l 2330434171852

Edit:

I kdyby to ujelo na jedno nabití 300 km, ...

0/0
11.2.2016 10:10

J75i23ř81í 81S42c98h63w12a79c55h 8708384958306

tvá kalkulace těží z toho, že jezdíš dieselem, momentální ceny paliva jsou nízké a naopak nepočítáš s nízkým tarifem za el. energii. Protože pokud by se počítalo s benzínovým motorem, návratem cen paliva na nějakých 35 Kč a naopak nízký tarif za elektřinu tak by ten poměr nákladů vyšel na 0.50 Kč ku 2,50 Kč ;-)

+1/0
11.2.2016 10:27

P12e65t64r 79M52i54c25h86a61l 2800574361442

0,50 Kč za kilometr? To by kWh musela stát cca dvě padesát. Jinak s tím benzínem při spotřebě 6 litrů a ceně 35 Kč/l by byl kilometr za 2,10 Kč.

Ale měl jsi pravdu, počítal jsem svoje auto a součané ceny paliv. Když stála nafta 36 Kč, jezdil jsem kilometr za 1,80 Kč. A ještě pořád je tu ten akční rádius. Loni jsem jel na dovolenou do Černé hory, cca 1300 km. S elektromobilem bych musel 4x dobíjet a cesta by se mi tak o několik hodin prodloužila.

0/0
11.2.2016 10:45

J24i31ř83í 62S80c61h69w90a40c54h 8978524678836

Neznám přesně dnešní tarify elektřiny, ale bývalo to tak, že nízký tarif byl 50% toho vysokého. A jako spotřebu benziňáku jsem kalkuloval 7l/100 to si myslím, není nijak vysoká hodnota, takže pak při ceně 35Kč za litr jsou přesné náklady 2,45Kč/km.

Samozřejmě dlouhé štreky (delší než je dojezd na jedno nabití) jsou s elektromobilem poněkud problém.

0/0
11.2.2016 10:59

P13e51t89r 14M47i95c49h19a48l 2350524891612

Nízký tarif nevím,ale ve vysokém stojí kWh cca 5 - 5,50 Kč. Ale nízký tarif máš jenom po omezenou dobu a tu stanovuje distributor. Takže se Ti klidně může stát, že budeš nabíjet za draho.

0/0
11.2.2016 22:37

J70i87ř61í 11S33c16h64w48a79c94h 8918884758356

každý si může může u distributora zjistit, kdy má nízký tarif (je to pevně dáno) a programovatelným spínačem nabíjení naplánovat.

0/0
11.2.2016 22:46

P38e70t20r 66M37i84c69h22a45l 2700764201392

To nepomůže. Distributor musí dát 6 hodin v noci a 2 přes den (NT), ale nejde to načasovat, protože to spíná dálkově tehdy, když to potřebuje. Možná to ještě nefunguje všude, ale u nás už drahných pár let.

0/0
12.2.2016 2:39

J93a14n 82D58l19o90u10h98ý 7124789530739

Tak nas bojler a el. Kotel pozna kdy jede levnej tarif (hdo spinac) a podle toho topi ( pokud musi ) jinak nic nedela. Mam 20 hodin nizkeho a 4 hodiny vysoky. Je to u CEZu a podminkou je nemit jiny zdroj topeni ( treba plynovej kotel ).

0/0
12.2.2016 8:33

P46e13t44r 33M56i96c24h70a70l 2210484371682

To je ale pouze u topení elektřinou. Bojler a kotel jsou zapojeny sólo na výstup z NT.

0/0
12.2.2016 13:47

J15i90ř58í 52S89c33h22w75a69c44h 8958464828976

EON tvrdí, že časy pro VT a NT jsou stanoveny individuálně ale na pevno dle kódu na některým tom jejich bazmeku v rozvaděči,

a ano jak uvádí Dlouhý existuje navíc ta možnost hdo spínání.....

0/0
12.2.2016 10:23

P75e35t36r 91M65i91c89h81a35l 2880874731612

Napevno to určitě není. Může být dáno nějaké rozmezí, ale pořád to spínají dálkově. A podle toho kódu na elektroměru se spínají jejich předem definované skupiny.

Možnost zapojení nabíječky pouze na nízký tarif samozřejmost existuje, ale pak se přes noc auto nemusí nabít - ne každý topí elektřinou, aby měl NT 20 hodin denně.

0/0
12.2.2016 13:52

R48a68d82i65m 55D88r92b84o18h50l58a87v 5291606703427

Peugeot iOn nabije za 1 kWh zhruba 10 km jízdy, tj. cca 0,50 Kč/km. Do ceny za km je ale třeba započítat i servis, který je u spalovacích motorů podstatně dražší. U elektroauta v podstatě jen přezouváte. A taky s ním téměř nebrzdíte, takže další úspora. Porovnávat jen palivo je dost zkreslující.

+1/0
11.2.2016 11:17
Foto

M10i36c19h24a26l 93N44a83j55m70a75n 7359323656690

Ano, porovnávat cenu za palivo je zkreslující. Zkusme to jinak Peugeot iOn vs. Peugeot 107 s motorem 1.0i. doba používání 7 let, nájezd 200 000km.

Jaké budou skutečné náklady na 1 km? (Peugeot iOn určitě nebude mít 1 km levnější + za něj v prvopočátku dáte o cca 500 tis. více)

0/0
11.2.2016 12:13

M63i25r71e73k 16G86a77j50e56r 5881226679830

Cesta by se vam neprodlouzila o nekolik hodin, ale jen nepatrne. Elektricke auto jako je Tesla ma odpich jak hrom, takze na te vzdalenosti by byla o nekolik hodin rychlejsi.

0/−1
11.2.2016 16:44

P76e13t45r 40M29i48c34h61a77l 2590454541332

Kandidát na blábol dne. ;-D

0/0
11.2.2016 21:55

P97e20t83r 22O67u62ř51e80d93n72í57č86e63k 1549324

Krome vlastni spotreby pohonnych hmot je potreba zapociat ruzne servisni naklady, ktere jsou u dieselovych motoru docela vyznamne. U eVozu /pokud se nic neposaha/ tak to jezdi stale..

0/0
11.2.2016 18:26

P85e61t34r 13M36i59c17h51a34l 2450164831412

Řekl bych, že cena servisu u dieselu rozhodně nepřevýší rozdíl v pořizovací ceně elektroauta.

0/0
11.2.2016 22:14

J17a84n 65D36l28o82u88h67ý 7654449310599

Staci jezdit na lpg a jezdi za korunu jedna basen!

0/0
12.2.2016 8:29

J26a13n 81D40l87o52u64h93ý 7124759250359

Jezdim za 1kc/km motory: 1.2 ecotec a 1.4 duratec. Oba spaluji plynne LPG. Cena za obe prestavby celkem 60 tisic. El. Dojezdy jsou 360km a 420km. Natankuju v cele evrope krome Danska ( tam je prestavba mimo nove auto z vyroby nelegalni pocin a tim padem je v cele zemi sotva 20 pump ).

0/0
12.2.2016 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.