Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71í35ť20a 74K97r86u68t20i77š 1170734165787

Jen pro srovnání, stejně jako tenhle elektromobil (po započtení všech dotaci) stojí v usa např. Ford Escape (u nás Kuga) s nejsilnějším benzínem, automatem a AWD.

0/0
11.2.2016 22:49

V53l68a56d20i11m39í55r 67H71a96v42r46á33n91e61k 7106126830327

Je to žel jen další zbytečný a drahý elektromobil nepoužitelný pro běžný život. !!Rv

0/0
11.2.2016 21:49

J86a26r69o31s73l65a62v 76D69o71s67t29a18l 2544761225919

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

+8/0
11.2.2016 18:39

A65n84t84o83n65í74n 92Š72v50i15h35n68o18s 8928847861892

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0/0
12.2.2016 6:13

M18a50r78t12i93n 43K41ř67í86ž 9483622510657

Ten dojezd je strašně málo, resp, nabíjení pořád příliš dlouhé pro běžné užití - pojedu do Ostravy, v Olmiku si dám hodinu!!!! pauzu, abych to trochu donabil a mohl pokračovat...to je prostě nesmysl.

0/0
11.2.2016 14:24

M34i40r36e75k 25G27a28j56e92r 5521296259480

Z Brna do Ostravy byste mel dojet bez dobijeni.

0/0
11.2.2016 16:36

L96u53d83v84í84k 77G20a67j74d73o28š58í33k 2275963444132

To bude asi hodně praktické, když na nabíjení budou potřebovat speciální instalaci zásuvky na 240 V, když tam všude mají 120 V rozvody.

0/0
11.2.2016 12:34

J33i36ř47í 19K78o59c52u89r73e37k 6925464885348

většinou mají vlastní garáže, takže nabíjení po příjezdu až takový problém nebude.

0/0
11.2.2016 12:51

P40e15t49r 59O56u81ř19e38d93n75í91č16e81k 1129574

pro Evropu bude urcite system nabijeni upraven. Jak znamo v US ,aji 110V system. Nabijece se umi docela dobre prizpusobit.

0/0
11.2.2016 18:22
Foto

L27u82k25á33š 65N14o19v45o87t54n62ý 6196567908418

Proč výrobci tlačí elektromobily s tragickým dojezdem a nejdou cestou hybrydu? Tj. nějaký malý (průmyslový) motor jako generátor elektřiny pro baterky? Člověk by se nemusel stresovat jestli náhodou když zapne klimu, tak mu to nechcípne na půl cesty a navíc takový motor by byl hrozně jednoduchý (malý objem, konstantní otáčky, nízké emise a spotřeba nula nula nic).

0/0
11.2.2016 10:59
Foto

L30u42k44á67š 77N98o76v44o87t16n18ý 6566447418378

A to nemluvím o tom, že by pak stačilo i tam cpát méně baterek (stačil by třeba dojezd kolem 100 km) a tím pádem by to bylo celé lehčí a levnější.

0/0
11.2.2016 11:00

J76a11n 34K17o58t14a36s 9419780882516

Zpočátku určitě hybrid smysl má - hlavně teď, když není vybudovaná dostatečně hustá síť rychlonabíječek. Elektrický motor dominuje v účinnosti nad spalováky a má i rařu dalších výhod, takže ten tlak na používání elektromotorů v autech narůstá tak nějak přirozeně. Ale ideální to auto taky není - máte větší komplexnost, náročnější servis. Až poklesne cena baterií - cca do 10 let, hybridy přestanou mít jakýkoli smysl..

0/0
11.2.2016 11:11

P60e86t50r 98O90u77ř17e60d41n33í38č82e34k 1229394

podle vseho cena baterii jen tak nepoklesne..

+1/0
11.2.2016 18:23

J75a16n 75D31l72o81u68h86ý 7294549590529

Kdyz se kouknu na cenu baterii u notebooku za poslednich 10 let. Cena se nikam moc nehybe...

0/0
11.2.2016 19:31

J64a98n 51V53e91s17e89l58ý 5774533202981

Vyberte si. Chevrolet dělá Volt i Bolt.

+2/0
11.2.2016 12:15

A57n25t21o12n54í51n 88S93v41o52b38o15d67a 3964293649402

můžere mít BMW i3 s motorem na benzín 650 ccm s dvojnásobným dojezdem

0/0
11.2.2016 18:01

J35a77n64a 17B48e25r48k34o56v67á 6293759586593

Autům moc nerozumím, ale už řadu let přemýšlím, proč se elektromobil nevyrábí seriově po statisících za normální cenu. Přece ti vývojaři nejsou tak hloupí, aby nevyvinuli vůz pro běžné lidi s běžným příjmem, kde palivem nebude benzin, nebo nafta, ne? Že by nechtěli, či nemohli ?

+1/−1
11.2.2016 10:57

J70i37ř26í 97S34c23h16w23a59c41h 8538334378756

ale elektromobily se samozřejmě sériově vyrábějí, jen je lidi "sériově" nekupují. Jsou totiž dražší, mají malý dojezd, na dobíjení je potřeba zásuvka v místě parkování, takže je k němu nutný vlastní dům, nebo garáž....;-)

+2/0
11.2.2016 11:11

P57a66v30o28l 41K43u50b76r95a63n 6299930300742

Alebo hromadnú garáž s nabíjacími miestami ... napríklad v Nórsku som takú videl (na videu).

0/0
11.2.2016 12:24

J64i93ř78í 94K96o68c12u66r15e28k 6835424755458

No tak vám dám zadání: Už se vyráví, vyrábí se dokonce po statisícíh. Víte v čem je problém? Baterie. Výrobce baterií je prostě nedodává v ceně 15 Kč s kapacitou 40 Ah při hmotnosti 150 gramů. Protože takové baterie nedokáže vyrobit.

Stejně jako drátovny dokážou vyrobit ocel s pevností 200-1600 MPa, ale rozhodně ne s objemovou hmotností 600 kg/m3. Pak by to totiž nebyla ocel, ale materál,který nemáme. A můžete se třeba vzteknout, ale ani 300.000 nuceně nasazených vám ten materál nevyrobí ani pod hrozbou smrti. Nevíme jak.

0/0
11.2.2016 12:29

L20u82d21v48í89k 66G35a49j86d42o18š81í23k 2165173324772

Nehledě na to, že masový výroba baterií pro automobily znamená dramatický nárůst spotřeby drahých kovů, které jsou už teď nedostatkové.

Čili sériové auto na baterky je NESMYSL, protož na takovou masovou výrobu nejsou ani suroviny.

0/0
11.2.2016 12:40

P59a58v22o44l 63K43u84b31r69a70n 6399820870512

Aké suroviny konkrétne?

0/0
11.2.2016 12:53

J94a32n 66D65l56o73u62h68ý 7794869310859

Pro zacatek lithium

0/0
12.2.2016 8:19

P95a80v89o61l 79K88u55b68r71a97n 6219110350602

Pro začátek - lítia je plná p.del. Dokonca aj ČR je obrovské nálezisko. Zatiaľ je lítium tak lacné (vrátane ťažby a výroby), že sa ani neoplatí nové náleziská otvárať. Dokonca sa ani moc nevyužívajú recykláty ... Takže od toho aby neboli suroviny pre elektromobily sme hooodne ďaleko. Okrem toho - nikto nepovedal, že baterky musia byť IBA lítiové, že ...

0/0
12.2.2016 16:06

P50a77v59o82l 47K97u90b19r50a26n 6669420530632

To tak ľahko nehrozí. V súčasnosti je cena lítia taká malá, že sa ani nové náleziská neotvárajú - resp. otvárajú sa len tie, kde je výnimočne jednoduchá ťažba. V ČR je takisto veľmi veľké nálezisko lítia a zatiaľ sa ani neťaží. Okrem toho - to je nejaký predpis, že baterky musia povinne obsahovať lítium? ;-D

0/0
12.2.2016 16:11

J96i72ř37í 35K47o81c53u32r50e80k 6245704215898

Nikdo neříká pouze benzín pouze nafta pouze kerosin. Používají se všechny tři, jenom u různých typů dopravy mají různý podíl. Stejně tak elektropohon může mít nějaký podíl na trhu. Ale říkat, že musí být buď 100 % nebo to nemá smysl a tak je naopak třeba ho zakázat, je nesmysl.

Říká se jim kovy vzácných zemin, nicméně drahé je jich získání. Lithia je v zemské kůře víc než vápníku, ale bohužel není tak zkoncentrované, jako vápník ve vápenci. Takže získání čistého kovu vyjde draho, hlavně kvůli nutné energii a velkého množství "odpadu" - nevyužitelné zeminy.

Byly doby, kdy byl hliník dražší než zlato ...

+1/0
11.2.2016 12:58

M40i92r95e16k 24G77a23j79e30r 5811946219450

Proto Tesla stavi velkou fabriku na vyrobu lithiovych baterii pro auta a take pro domaci zalohovaci systemy, protoze jich vyrobi mnohem vice nez bude v kratke dobe potreba do aut. Takze ano, baterii za dobrou cenu je nedostatek, ale Tesla je bude vyrabet podstatne levneji a bude jich prebytek.

0/0
11.2.2016 16:40

J78a24n 57D17l26o90u81h41ý 7454599380579

Podstatne levneji je zacne vyrabet az zaplati celou stavbu vyrobni linky a vyvoj te baterie. To bude trvat jeste peknou radku let.

0/0
12.2.2016 8:21

P13e20t68r 62S88t71e57j66s96k22a44l 3119878284736

V dizajnu interieru je hodne z Astry J a K. Hlavne jde o sklonene celni sklo asi z duvodu aerodinamiky, coz si ale vyzaduje dlouhou palubni desku, ktera potom ubira misto v interieru. Projevi se to na zadnich sedackach, nebo na malem kufru.

0/0
11.2.2016 10:38

J42a25n 76D25l89o67u67h94ý 7244349890429

Trend gigantickych palubnich desek je problem dnes vetsiny aut. Z meho pohledu bohuzel: je to nezvhledne a clovek si tam pripada zapadlej jak v tanku.

0/0
12.2.2016 8:23

P38e74t39r 11M45i92c94h55a25l 2330174721242

I kdyby to ujelo na jedno natankování 300 km, tak pořád v energii vychází kilometr na korunu (a to je těch 300 km spíš z říše snů). Já jezdím s naftou za 1,30 Kč za energii, ale natankovat mi stačí jednou, maximálně dvakrát do měsíce a na jednu nádrž ujedu až 1100 km. A abych si kupoval jako druhé auto na pojížďky po městě tuhle předraženou hračku fakt nejsem dost bohatý.

Aneb dokud někdo nevymyslí prakticky použitelný zdroj energie, tak jsou elektromobily slepou uličkou.

+2/0
11.2.2016 10:10

P96e97t11r 77M36i39c43h83a74l 2150264551902

Edit:

I kdyby to ujelo na jedno nabití 300 km, ...

0/0
11.2.2016 10:10

J70i62ř87í 84S77c30h59w96a27c65h 8618294488556

tvá kalkulace těží z toho, že jezdíš dieselem, momentální ceny paliva jsou nízké a naopak nepočítáš s nízkým tarifem za el. energii. Protože pokud by se počítalo s benzínovým motorem, návratem cen paliva na nějakých 35 Kč a naopak nízký tarif za elektřinu tak by ten poměr nákladů vyšel na 0.50 Kč ku 2,50 Kč ;-)

+1/0
11.2.2016 10:27

P72e93t65r 68M11i79c26h88a89l 2400654801492

0,50 Kč za kilometr? To by kWh musela stát cca dvě padesát. Jinak s tím benzínem při spotřebě 6 litrů a ceně 35 Kč/l by byl kilometr za 2,10 Kč.

Ale měl jsi pravdu, počítal jsem svoje auto a součané ceny paliv. Když stála nafta 36 Kč, jezdil jsem kilometr za 1,80 Kč. A ještě pořád je tu ten akční rádius. Loni jsem jel na dovolenou do Černé hory, cca 1300 km. S elektromobilem bych musel 4x dobíjet a cesta by se mi tak o několik hodin prodloužila.

0/0
11.2.2016 10:45

J24i37ř22í 28S48c39h81w15a20c76h 8938734208556

Neznám přesně dnešní tarify elektřiny, ale bývalo to tak, že nízký tarif byl 50% toho vysokého. A jako spotřebu benziňáku jsem kalkuloval 7l/100 to si myslím, není nijak vysoká hodnota, takže pak při ceně 35Kč za litr jsou přesné náklady 2,45Kč/km.

Samozřejmě dlouhé štreky (delší než je dojezd na jedno nabití) jsou s elektromobilem poněkud problém.

0/0
11.2.2016 10:59

P57e44t78r 61M31i63c44h76a24l 2730354981662

Nízký tarif nevím,ale ve vysokém stojí kWh cca 5 - 5,50 Kč. Ale nízký tarif máš jenom po omezenou dobu a tu stanovuje distributor. Takže se Ti klidně může stát, že budeš nabíjet za draho.

0/0
11.2.2016 22:37

J10i40ř96í 16S44c63h92w46a77c78h 8358794248386

každý si může může u distributora zjistit, kdy má nízký tarif (je to pevně dáno) a programovatelným spínačem nabíjení naplánovat.

0/0
11.2.2016 22:46

P78e77t30r 55M23i52c44h46a36l 2680764301142

To nepomůže. Distributor musí dát 6 hodin v noci a 2 přes den (NT), ale nejde to načasovat, protože to spíná dálkově tehdy, když to potřebuje. Možná to ještě nefunguje všude, ale u nás už drahných pár let.

0/0
12.2.2016 2:39

J35a49n 12D22l61o47u98h83ý 7974749230119

Tak nas bojler a el. Kotel pozna kdy jede levnej tarif (hdo spinac) a podle toho topi ( pokud musi ) jinak nic nedela. Mam 20 hodin nizkeho a 4 hodiny vysoky. Je to u CEZu a podminkou je nemit jiny zdroj topeni ( treba plynovej kotel ).

0/0
12.2.2016 8:33

P36e41t76r 31M64i64c33h52a84l 2240304111312

To je ale pouze u topení elektřinou. Bojler a kotel jsou zapojeny sólo na výstup z NT.

0/0
12.2.2016 13:47

J89i62ř39í 41S62c76h12w19a23c90h 8348264408366

EON tvrdí, že časy pro VT a NT jsou stanoveny individuálně ale na pevno dle kódu na některým tom jejich bazmeku v rozvaděči,

a ano jak uvádí Dlouhý existuje navíc ta možnost hdo spínání.....

0/0
12.2.2016 10:23

P93e79t73r 93M34i89c86h30a97l 2650664901982

Napevno to určitě není. Může být dáno nějaké rozmezí, ale pořád to spínají dálkově. A podle toho kódu na elektroměru se spínají jejich předem definované skupiny.

Možnost zapojení nabíječky pouze na nízký tarif samozřejmost existuje, ale pak se přes noc auto nemusí nabít - ne každý topí elektřinou, aby měl NT 20 hodin denně.

0/0
12.2.2016 13:52

R11a34d19i42m 42D38r82b84o76h69l27a98v 5781936893747

Peugeot iOn nabije za 1 kWh zhruba 10 km jízdy, tj. cca 0,50 Kč/km. Do ceny za km je ale třeba započítat i servis, který je u spalovacích motorů podstatně dražší. U elektroauta v podstatě jen přezouváte. A taky s ním téměř nebrzdíte, takže další úspora. Porovnávat jen palivo je dost zkreslující.

+1/0
11.2.2016 11:17
Foto

M46i75c78h14a39l 37N30a20j14m81a28n 7709313506380

Ano, porovnávat cenu za palivo je zkreslující. Zkusme to jinak Peugeot iOn vs. Peugeot 107 s motorem 1.0i. doba používání 7 let, nájezd 200 000km.

Jaké budou skutečné náklady na 1 km? (Peugeot iOn určitě nebude mít 1 km levnější + za něj v prvopočátku dáte o cca 500 tis. více)

0/0
11.2.2016 12:13

M17i62r75e12k 48G93a86j87e83r 5521256769790

Cesta by se vam neprodlouzila o nekolik hodin, ale jen nepatrne. Elektricke auto jako je Tesla ma odpich jak hrom, takze na te vzdalenosti by byla o nekolik hodin rychlejsi.

0/−1
11.2.2016 16:44

P94e10t44r 25M49i53c29h60a37l 2620774891292

Kandidát na blábol dne. ;-D

0/0
11.2.2016 21:55

P36e23t70r 17O42u55ř68e16d50n96í40č98e13k 1859614

Krome vlastni spotreby pohonnych hmot je potreba zapociat ruzne servisni naklady, ktere jsou u dieselovych motoru docela vyznamne. U eVozu /pokud se nic neposaha/ tak to jezdi stale..

0/0
11.2.2016 18:26

P32e63t37r 58M42i30c75h88a41l 2740514701232

Řekl bych, že cena servisu u dieselu rozhodně nepřevýší rozdíl v pořizovací ceně elektroauta.

0/0
11.2.2016 22:14

J75a38n 72D55l74o34u33h79ý 7554389820189

Staci jezdit na lpg a jezdi za korunu jedna basen!

0/0
12.2.2016 8:29

J35a81n 64D10l41o38u86h31ý 7644329770309

Jezdim za 1kc/km motory: 1.2 ecotec a 1.4 duratec. Oba spaluji plynne LPG. Cena za obe prestavby celkem 60 tisic. El. Dojezdy jsou 360km a 420km. Natankuju v cele evrope krome Danska ( tam je prestavba mimo nove auto z vyroby nelegalni pocin a tim padem je v cele zemi sotva 20 pump ).

0/0
12.2.2016 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.