Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J25i29n51d54ř66i61c73h 97M38e74r41t80l24í62k 8147485482

nádherné video, doladěné v četně řidičů k dané době

0/0
31.1.2016 14:00

V77l42a94s40t83i26m29i59l 15S44v39o14b25o65d61a 7343568295894

No, vývojové větve byly minimálně dvě, v tom videu je ta západní ;-D.

0/0
30.1.2016 16:01

P86e35t14r 34D44v56o84ř87á69k 5884745309546

Málo kterému technickému objektu se věnovalo tolik invence, vášně a času jako motoru s vnitřním spalováním. Ve své špičkové podobě je to mechanické umělecké dílo srovnatelné se švýcarskými hodinkami:

http://s10.postimg.org/ogkph13dl/orloj.jpg

Těžko posoudit, ale vzhledem k mizivému podílu na celkové produkci emisí bude spíše škoda o kolik techniků v budoucnu přijdeme. Těžko si představit kluka zkoumajícího tatínkově autě elekromotor :-)

Pokrok vždy tvořili lidé co něco uměli vymyslet a ti kteří to vymyšlené uměli realizovat. Obávám se, že přinejmenším ti druzí v celkem dohledné době zmizí. Za to tu bude spouta filozofů různých směrů a specializací kteří budou přesně vědět co by se jak mělo nejlépe dělat a jak má lidstvo kráčet světlým zítřkům.

0/0
30.1.2016 11:55

J61i42ř68í 42S15c81h40w12a32c94h 8618274448936

tvrzení, že s "odchodem" spalovacího motoru "zmizí" lidé, co umí realizovat vymyšlené, je celkem absurdní.....

0/0
30.1.2016 20:34

J22i18ř78í 55K66o42č23í 9604239722177

Nejkrásnější je italská kráska Iso Grifo

0/−1
29.1.2016 22:29
Foto

M60i82r98o38s59l69a40v 24S83t52e81i96n29e28r 6748884873645

Pro většinu Čechů byl začátek 20. století provázen touhou po vozidle zhruba kategorie Aero 500 cililink. Jezdilo by se s ním na ryby nebo zkrátka do přírody, bohužel přišla válka a sny se musely odložit. Následovalo období motocyklů, Velorexů a Trabantů vyrobených výhradně z odpadu. Teprve ke konci století se ve větším počtu objevily i pro obyčejné lidi automobily na benzin, nebo dokonce na naftu.

elektrika bude u auta vždy narážet na těžké a krátce životné akumulátory. Budoucnost patří palivovým článkům, akumulátory budou sloužit jenom k rekuperaci a k vytvoření akcelerace. Mezitím se nepochybně rozšíří i pohon na plyn, v obou systémech. Ale tento vývoj má ještě 20 roků před sebou.

+1/−3
29.1.2016 22:27

J40i52ř17í 98S62c71h78w89a43c17h 8878414108296

Miroslave, Denis bude zklamán....

a já jsem koneckonců zklamán také....;-)

0/0
30.1.2016 1:02

D95e34n54i98s 41W72i72t34z31k12u 3603511409217

tak toto jsem nečekalR^

0/0
30.1.2016 16:53
Foto

M59i36r91o53s34l95a82v 29S10t60e29i36n59e68r 6358324353525

Dokonce bych to ještě dověštil.

Akumulovat elektřinu chemicky znamená velké ztráty a krátkou životnost. Já bych budoucnost věštil spíše elektrostatickým kondenzátorům, ty už dnes dosahují faradových kapacit a mají velmi dlouhou životnost, snáší velké nabíjecí proudy, jaké vznikají při brzdění. Podobně lze energii akumulovat krátkodobě i v indukčnosti, tam jsou však ztráty dosud větší, navíc časově omezenější. Silně kolísavá napětí už dnes dokáže s velkou účinností transformovat polovodičová elektronika. Problém současných inženýrů je, že jim chybí fantazie a příliš se koncentrují na vylepšování nevylepšitelného. Nová doba vyžaduje neobvyklé a opravdu nové nápady, oprostit se od tradic a klišé. Elektoauto, jak se dnes vyrábí, bylo už na samém počátku automobilu a zaniklo samo od sebe.

0/0
30.1.2016 19:25

J51a62n 11S93k72ý74p56a25l90a 7157312142481

Dnešek elektrický? Ani zdaleka! Tesla je jen ikona, nic proti ní, je to krásné auto, ale kolik elektromobilů se prodává? A hlavně ani v blízké, ani v střednědobé budoucnosti nehrozí nahrazení tradičních aut elektromobily. Protože by na to bylo zapotřebí mnohem více elektřiny, než dnes vyrábíme, museli bychom postavit nové elektrárny, posílit sítě a dost pravděpodobně by také kvůli vyšší poptávce zdražila elektřina (a ta by samozřejmě zdražila pro všechno, nejen pro auta). Takže auta na spalovací motory budou naprosto běžná i za 50 let (protože ropy nadále nacházíme více, než spotřebovávámě).

+3/−1
29.1.2016 21:23

L20i41b67o40r 16L24u43k16š13í45k 2755337930785

mám zcela opačný názor, všechny velké automobilky pracují na elektru, OPEC chrlí ropu na trhy ostošest,USA po 40 letech uvolnily vývoz ropy,solární technologie neustále zlevnuje, to vše jsou pro mne indicie,kterým směrem se auta budou ubírat. za 50 let to vidím cca 60/40 pro elektro, osobní auta ve městech ke 95/5

0/−2
29.1.2016 21:55

L14a23d13i97s97l76a17v 98K76v20a64s62n26i96č19k15a 1773967953215

Za padesát let je dneska ? A koho to zajímá, kromě těch, co se dnes narodili ?

+2/0
29.1.2016 22:35

L19i94b90o38r 29L18u90k45š48í26k 2345697780955

reaguji na příspěvek.Třeba moje dospívající děti, až si taky nějaké nakvasíš, možná se budeš na budoucnost dívat jinak

0/0
30.1.2016 14:04

J51a11n 86V16e33s37e41l21ý 5634563742521

A kolik lidí jezdilo Porsche Carrera nebo Camarem?

P.S.: Ti lidi, kteří se tím opravdu zabývali (a generální ČEZu), spočetli, že plná elektrifikace osobní dopravy by zvedla spotřebu elektřiny o míň než se dnes exportuje do ciziny.

+2/0
29.1.2016 23:13

M96a46r96t97i67n 77C37h82l69e19b31o74u78n 8893845709605

Ten výpočet mě hodně zajímá, tak jsem si ho zkusil. Pokud použiji statistiky k 30.9.2015 bylo v ČR zaregistrováno 5 110 000 osobních vozidel. Podle různých výzkumů a statistik najedeme průměrně od 7000 km do 15000 za rok, ano je to velký rozptyl, použiji-li spodní hranici, je pak roční počet km celkem 35 770 000 000. Svět motorů testoval Nissan Leaf, řekněme průměrné auto. Reálná spotřeba jim vyšla 16 kWh/100 km v létě a 20,3 kWh v zimě. Vezmu tedy průměr 18 kWh / 100 km. Z toho plyne že celková spotřeba všech aut v ČR, pokud by jezdila na elektřinu by byla 6 438 600 000 kWh což je 6438,6 GWh. Je to jako vývoz elektřiny z ČR za jedno čtvrtletí. Nicméně je to také to co vyrobí jaderné elektrárny v ČR za jedno čtvrtletí a pro porovnání je to téměř také to, co spotřebovaly domácnosti v ČR za pololetí, neboli v případě plné elektromobility by se zvedla spotřeba domácností o 50%. Ale pozor, pokud by více odpovídalo těch 15000 km/rok, pak se spotřeba domácností zdvojnásobí. Takže ano, nevyváželi bychom, ale pak by tedy ta elektřina chyběla někde jinde, navíc by se o 50-100% zvýšilo zatížení sítě a k tomu by ta zvýšená spotřeba byla z velké většiny v době, kdy vzývané soláry neumí vyrábět. Takže stále platí jediné, ano asi bychom byli schopni elektřinu pro tyto účely vyrábět, ale v současné době bychom jí nezvládli distribuovat a bez nějakého geniálního vynálezu v oblasti akumulátorů se opravdu nehneme dál.

+1/0
30.1.2016 18:15

J60a84n 94V83e30s54e17l27ý 5714733682781

Tesla S je nejprodávanějším vozem ve svém segmentu v USA a v EU je těsně druhá. Jejich zatím největším problémem je objem výroby, kdy nestíhají uspokojovat poptávku.

0/0
29.1.2016 23:24

P96e41t43r 63S76p20a53t48z49i58e55r42e94r 7364422795224

Tak to máte velice krátkou budoucnost. :-) Podle nařízení OSN na ekologické konferenci se státy dohodly, že do roku 2050 se rozhodně nebude vyrábět žádné auto se spalovacím motorem a že vozový park by mohl být již vyměněn za elektro....takže to máme za 34 let...je to moc daleko?

http://auto.idnes.cz/elektromobily-dohoda-zev-omezeni-emisi-fc1-/automoto.aspx?c=A151211_125454_automoto_fdv

0/0
30.1.2016 8:35
Foto

M36i43r51o69s59l13a70v 79S67t76e91i88n80e94r 6148684133715

Vyúčtování se dělá výhradně s hospodským. Hosté si mohou přát cokoliv, ale někdo to musí umět vyrobit a dodat. Je to typické plánování lidí, kteří si neumí doma ani vyměnit tavnou pojistku (ta už není, tihle ignoranti jsou však všude a naparují se, jak jsou důležití).

0/0
30.1.2016 19:40

J76a86k21u12b 78K40o31s 3206112390614

Nařízení OSN ? Jo, tak přes to určitě nejede vlak ;-D

0/0
31.1.2016 14:46

F88i93l22i37p 15V44ý39m26o19l46a 1384710828

Před sto lety takhle podobně hovořili kočí.

0/0
30.1.2016 12:14

J18i42ř61í 59K68o63c51u73r90e63k 6645914105348

Avia A30: V kouři a čoudu i bez vrtule stupá do výšin jako těžce naložený bombardér. Roztáhne křídla a odlepí se od země nebo neodlepí? Navzdory všem sakrům, neodlepí.

No naštěstí už jich jezdí málo, ale bývala k potkání skoro v každém kopci.

0/0
29.1.2016 21:12

J63i21ř47í 49T11e41p27r 4787820785615

Hezky zpracované připomenutí historie. R^

0/0
29.1.2016 12:04

Z74d60e73n51ě93k 34H48a24n37z92l 1461776712514

Trabant 601 DeLuxe

0/0
29.1.2016 11:30

J47o86s87e96f 39B56i44e14l19i75k 6152706968367

Kvůli pár pomatencům už nikdy nebudou auta ani jízda s nimi jako dřív.

Naši vnuci si už patrně na řízení nesáhnou. Prý to byla nebezpečná doba.

+9/−2
29.1.2016 11:07

J39i65ř39í 59S81c97h92w13a77c31h 8958384268766

tím "dřív" jako myslíš tu dobu, kdy před autem běhal maník s červeným praporkem? Já tedy o ni nijak nestojím ;-)

Ano před 100 lety byla auta úplně jiná než před 60 lety a ta byla jiná než před 30 lety a ta byla jiná než dnes a za 30 let budou zase jiná a jizda s nimi nikdy nebyla a nebude stejná jako "dřív". Říká se tomu vývoj a ten je dílem mnoha tísíc lidí rozhodně ne "kvůli pár pomatencům"

+1/−2
29.1.2016 13:19

J71o40s27e42f 74B97i63e54l39i80k 6522326268707

Špatně sis to vysvětlil. Prostě rád a s chutí řídím. Nechci aby mi auto "sahalo" do řízení.

Jinak, někteří dnes jezdí jako by před vozem běhal maník s červeným praporkem.

+5/0
29.1.2016 16:23

J50a96n 46V32e37s21e83l71ý 5634863952731

Doporučuju koupit si permošku na Masarykův okruh nebo Mostecký autodrom a plně se tam vyžít.

+1/−1
29.1.2016 23:20

M57a43r19t65i11n 10K40o67z42á78k 4584710949987

Někdo rád řídí a zbytek jen potřebuje přepravit sebe nebo náklad z místa A na místo B.

0/0
30.1.2016 11:21

J71a84n 35V58e16s59e80l32ý 5624793842731

Já jsem v klidu, podobné plačky byly kvůli prvním emisním normám, bezpečnostním pásům, ryhclostním omezením, ...

Stejně to skončí jako s koňmi, nadšenci a fajnšmekři budou mít svoje okruhy, kde svým koníčkem nebudou ohrožovat zbytek populace, pro kterou je auto jen kus plechu, který je dostane odněkud někam.

+2/−2
29.1.2016 23:19

P11e14t91r 98D76v40o46ř11á49k 5304445739796

A proč si myslíte, že Vás nemůže nikdo ohrožovat kusem plechu s elektomotorem?

+3/−1
30.1.2016 12:09

J52a90k58u37b 70K48o74s 3366372490984

A zbytek populace bude jezdit ve svých homo lesklých trikotech všude na kole a nastane ráj na zemi. Tak je to správně pane Veselý? :-)

+1/0
31.1.2016 14:54

I46v15a79n 45P91e34t80r39í79k 4364973364

Jednoznačne TATRA 77.

+2/0
29.1.2016 4:48

J74i42ř11í 28Z34ý93k58a 9519493611770

Camaro V

+2/0
29.1.2016 0:30

D62e68n32i93s 90W41i20t46z73k64u 3923621709597

Z28 1970

0/0
29.1.2016 0:36

D11e18n24i48s 15W92i52t53z64k82u 3943691299497

mě se stejně zadek Priusu líbí, nemůžu si pomoct

0/−2
29.1.2016 0:23

J41i78ř96í 58S83c36h26w76a69c40h 8898974698896

tak mě tedy moc ne.....

+3/0
29.1.2016 1:42

D34e70n80i78s 39W68i33t85z43k13u 3433681359187

o tom vůbec nepochybuji ;-) jestli pak sem Míra dostane taky yetiho?

0/0
29.1.2016 2:10

J13i48ř97í 30S21c69h14w93a66c43h 8788444428336

no to by nepochybně měl!

Fakt, že Škodovka přebrala zákazníka Mercedesu je nepopiratelný milník vývoje automobilismu. A to, že toto video tento fakt ignoruje je vrchol neschopnosti a diletantismu jeho autorů. Proto by to, alespoň v této diskuzi, mělo být co nejdříve napraveno uvedením potřebných informací! ;-)

+3/0
29.1.2016 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.