Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpět do Afriky. Karel Loprais odstartoval se svou tatrovkou do Dakaru

Slavná tatrovka opět míří do Afriky a za volantem samozřejmě musí být Karel Loprais. Na připomínku prvního startu kopřivnického speciálu se vydává šestinásobný vítěz slavné dálkové rally k senegalskému Růžovému jezeru. Přímý přenos ze startu expedice jste mohli sledovat na iDNES.cz od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i80c88h68a25l 36N85a19j66m53a76n 7709423946850

Údajně byl K. Loprais pouze přítomen odjezdu, ale cesty se neúčastní.....:-/

0/0
1.2.2016 18:02

J53i75n67d72ř93i50c52h 95L26u71k24e31š 3429654663740

Škoda, že jsem to propásnul, ale zajedu se podívat k panu Horkovi do muzea... Možná stárnu, ale dřív byl Dakar lepší. Svářečky na korbách, šlapadla, tahání z bažin a písků. Zavedl bych minimum úprav na autech respektive jezdit se sériovými auty, noční a maratónské etapy, omezit asistence a hlavně znovu pouště a terén. Ne to co se děje nyní.... Z Tater zbyla jen nosná roura, motor někde uprostřed a ještě cizí, volant jak v motokáře, dělají z toho buggyny....

+2/0
31.1.2016 23:15
Foto

M32i77c92h10a77l 75N64a94j21m83a65n 7339483186610

To máte pravdu, ale kde ten Dakar v poušti jezdit? Možnosti jsou velice omezené. Severní afrika je nereálná pro uspořádání takového závodu. A jak to funguje v jižní americe to vidíte sám. Noční etapy je utopie - vzhledem k bezpečnosti by to dnes nešlo. A dnešní kamiony nemají motor uprostřed, ale nad přední nápravou nebo těsně za ní.

0/0
1.2.2016 6:54

P88e82t87r 27Č68e33r71m28á53k 9428195749470

Krása, hezká vzpomínka na časy kdy jméno Loprais něco znamenalo a spojení s Tatrou bylo synonymem. R^

0/0
30.1.2016 21:11

M82a70r29e43k 44J75a82n 2703642294312

Držím palce Pánové. Užijte si znova ten váš životní příběh, samozřejmě ne naposledy, projet se s Tatrou a Liazkou na pláži v Dakaru.V

+4/0
30.1.2016 19:52

O58n63d82ř16e69j 11S43e43m36e87c35k13ý 8731416938555

Jóó, starý Dakar. Krása.:-) Šťastnou cestu!R^

+12/0
30.1.2016 15:14

R78o45m83a34n 39K91r93a74t77o49c89h50v77í53l 6426677336344

Nevíte proč nevytáhli ty úplně první Tatry?

(asi už neexistujou)

0/0
30.1.2016 14:02

O43n61d63ř69e84j 19S15e30m48e43c19k38ý 8341866658395

Vítěznou T815 z roku 1988 mají v Kopřivnici, ale to už je čtyřkolka. Starší 6x6 viz níže příspěvek p. Najmana.

0/0
30.1.2016 15:17

R98o45m34a36n 37K82r85a43t26o29c32h88v11í68l 6646107696224

No teda, takový projekt a já o něm nevěděl.

+2/0
30.1.2016 14:00

A77d34a70m 68K39o62p84e94č82n64ý 2503895837

Hlavně to není původní 6x6

0/0
30.1.2016 13:08
Foto

M59i50c42h28a15l 39N49a48j98m44a44n 7469943186460

Původní tatra 6x6 z roku 1986 jiz davno neexistuje. Ale tatra 6x6 z roku 1987 je u Lopraisu pořád v provozu (samozřejmě ne v puvodnim stavu).

+3/0
30.1.2016 13:31

R65o48m73a95n 60K10r26a95t98o45c59h39v52í72l 6426947596654

pod názvem Babča.

0/0
30.1.2016 14:00

D77a89n70i95e38l 24B61a69ž76a43n86t 4759590925960

Není už na takové dobrodružství trochu starej? Nebo má sebou kompletni zdravotní tým?

+1/−14
30.1.2016 12:26

F46i31l85i14p 49V73ý86m59o14l81a 1884610668

Kalina jel Dakar i letos.

+4/0
30.1.2016 13:14
Foto

M17i53c48h77a65l 55N33a22j17m51a85n 7139293276230

Děkuji za článek.

Ale je v něm několik nepřesností. Tento kamion se zúčastnil Dakaru pětkrát,

Prvně v roce 1991, kdy vjížděl do poslední etapy na prvním místě, ale pro poruchu na motoru (propálený píst) nabral ztrátu a skončil nakonec na čtvrtém místě.

Následně v roce 1992 (jak je zmíněno v článku) a skončil na třetím místě.

Pak v roce 1994, kdy už tento kamion neřídil Loprais ,ale Z. Kahánek a hned na kraji soutěže se tento kamion převrátil a spadl do menší rokle. Postavení na kola bylo zdlouhavé a kamion nestihl trajekt do Afriky a v soutěži skončil.

Následovala účast v roce 1995 v soukromém týmu Poldi, kdy soutěž nedokonči po sérii poruch.

Poslední účast byla v roce 1996 opět v týmu Poldi, kdy opět kamion soutěž nedokončil, navíc pak zapadl v brodu řeky a jeho záchrana trvala 14 dní.

Navíc se roku 1992 zúčastnil soutěže Paříž - Moskva - Peking, kdy skončil na druhém místě.

Obecně byl tento kamion celkem nepovedený - díky malé délce byl špatně ovladatelný ve vyšších rychlostech, velký a výkonný motor byl moc těžký a přetěžoval přední nápravu a systém pérování/tlumení nebyl také ideální.

+21/−1
30.1.2016 11:20

J49o46s16e48f 22B18i65e67l91i30k 6722156728187

znalec R^

+7/0
30.1.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.