Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B38l39a52ž90e50j 75M10o68t21y87č84k91a 8147627955980

tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřebyR^

0/0
1.2.2016 20:17

C96y93r46i18l 51P72a91v23e83l86k63a 4926242148315

V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.

+1/0
1.2.2016 19:30

P20a15v84e16l 70S45o91b36o78t50k68a 5940564

Diesel je supr auto zvlášť do města.

Pokud chcete naštvat sousedy ;-D

(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)

+3/0
1.2.2016 18:20

L11a83d40i73s40l81a88v 97K44a39l60o29u87s 7795986371900

Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.:-(

+1/0
1.2.2016 9:50

K23r15y27š73t80o70f 92J57u20r91e35č57k54a 6800710327339

Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")

+5/−1
1.2.2016 8:53

V27í37t 84O78ž62a49n72a 1488318175504

Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.

0/−1
1.2.2016 9:04

J76i20ř26í 14E56r79b22e76n 1803504826197

Mně se to taky nezdá - vysoké emise znamenají nedokonalé spalování a lodní motory přitom pracují po většinu času ve svých ideálních stálých otáčkách, to není jako neustále zrychlující a zpomalující auto. Takže by se už hodně vyplatilo mít ten lodní motor odladěný na ty stálé otáčky.

0/0
1.2.2016 9:13

W58a13l46t34e77r 15D18i80v16i47š 6257572752202

U lodních motorů je to otázka paliva - tyto velkoobjemové a nízkootáčkové lodní motory spalují de facto odpad z rafinérií, ten nejhorší sajrajt, který zbude. Většinu znečištění dělají tedy příměsi v tom mazutu, co se do motoru leje.

Nicméně reálně to velký problém není. Emise jsou sice obrovské, ale jednak se velmi rychle vážou na vodu, kde pak buď kleasjí ke dnu, nebo jsou postupně degradovány, jednak to je znečištění mimo obyvatelné plochy. Kdyby byl tanker uprostřed Prahy, byl by to problém (i když vlastně to je taky úhel pohledu, ne? ;)), když to je na volném oceánu tisíce kilometrů daleko, odkud nemá šanci znečištění příliš mnoho ovlivnit, není důvod to zatím moc řešit.

+2/−1
1.2.2016 9:49

J63a38n 35M64a34t17o31u71š49e69k 6256257410494

až budou tyto tankery proplouvat pod Karlovým mostem budou jejich emise limitovány stejně, jako jsou limitovány emise vozidel, které se pohybují po městě. Jedná se o lokální emise nikoliv o emise celkové, to byste mohl chtít třeba zakázat sopky.

+2/−1
1.2.2016 11:09

V34l91a19d56i45s85l12a68v 13B46u36r23y52š12e41k 3943146772884

já nafťáky rád mám a skandál chápu, jednak je to podvod a pak tankery nejezdí po velkých městech, takže na rozdíl od vznětových motorů nemají na ovzduší v hustě obydlených oblastech téměř žádný vliv

0/0
1.2.2016 12:32

J98i14ř12í 22E52r25b27e84n 1513804746847

"Bosch zahájil vyšetřování..."

Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.

+1/−1
1.2.2016 8:21

J18a89r92o49m65í23r 32K47r28á73l 4760369654619

Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.

+1/0
1.2.2016 7:34

V86í80t 17O28ž47a37n29a 1208628595354

cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.

0/0
1.2.2016 9:09

J86a16r43o91m70í83r 83K61r64á60l 4380449224489

Tak to si musí vybrat. Nižší obsah oxidů dusíku znamená vyšší CO2.

+1/0
1.2.2016 9:39

O54n47d64ř65e60j 84M37a45r26e58k 9652960697729

Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?

0/0
1.2.2016 7:18

J55i46ř79í 69E81r86b16e86n 1453414846817

Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?

Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...

+1/0
1.2.2016 8:16

V15á51c81l10a32v 29J77e83b35a87v73ý 8720969923746

A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?

Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí :-/

+3/−1
1.2.2016 0:08

D12e78n96i75s 21H28u85m90l 4902155915636

od toho je tam uz spoustu let DPF

+5/0
1.2.2016 0:10

F51r66a67n41t76i30š28e98k 55L39u73p76í64n74e50k 8931706206902

Kvuli takovym hovadinam jako dpf jsou ty mrnave castecky ve vzduchu. Vetsi saze se daji vykaslat, ty male ne.

Diesel nepatri masove do osobaku. Komercni vozidla maximalne.

+1/−2
1.2.2016 0:16

P94e19t88r 22M22a43r61e87č15e93k 1333941189408

Pán je expert ? :-) Potom by mohl vědět že mikročástice. Ještě nebezpečnější než ty z dieselů. Vypouštějí i přímovstřikové benzíňáky. A ty žádný filtr na jejich záchyt nemají.

+6/0
1.2.2016 0:21

F24r85a29n82t31i16š40e30k 72L55u12p32í66n12e43k 8621206506962

To samozřejmě vim, moje auto ma nepřímý vstrik. Co poustite do vzduchu Vy?

0/0
1.2.2016 1:45

T43o80m72á56š 57H77r28u63b86ý 6662215505457

Řádově větší částice se hlavně nedostanou do takových hloubek organismu, kam se dostanou ty, které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF a kvůli kterým může leckdo umřít na leukemii.Paradoxně je tak méně škodlivá stará dieselová lokomotiva.

+4/0
1.2.2016 0:27

J49o80s56e44f 35Š18e50m36e68l87í77k 7689481660417

Dík za tip. Zítra si jdu jednu koupit. Dámy a pánové, kdo z vás to má?

0/0
1.2.2016 0:31

T39o30m12á59š 70H84r67u43b79ý 6142565365737

Sršíte ironií a a přitom to nechápete. Čtěte znovu a pozorně: "....které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF...."

Moderní vstřikovací jednotky pracují s množstvím paliva, které je o řády menší, než má ta stará lokomotiva či Avia. Tomu odpovídá i velikost částic a jejich snazší průnik do hloubi organismu, při výše citovaném problému.

+5/0
1.2.2016 0:41

P37a22v65e85l 88L89o81h31b61e62r16g75e24r 5876911530135

DPF likviduje saze jejich spálením a zůstává popel.Dotyčný popel je zachytáván na konci DPF . Proto se musí časem DPF vyměnit nebo vyčistit ve specializované firmě.

0/0
1.2.2016 7:00

B67l78a19ž79e96j 55M36o90t47y84č78k95a 8877107555130

třeba by to vyřešilo zrušení přednosti na přechodech;-)

0/0
1.2.2016 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.