Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B83l30a28ž17e82j 89M96o69t79y12č30k31a 8367907765320

tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřebyR^

0/0
1.2.2016 20:17

C24y23r60i55l 16P84a54v49e70l19k46a 4686102818645

V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.

+1/0
1.2.2016 19:30

P43a61v47e10l 50S93o70b35o22t46k73a 5690424

Diesel je supr auto zvlášť do města.

Pokud chcete naštvat sousedy ;-D

(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)

+3/0
1.2.2016 18:20

L92a89d66i25s85l52a95v 31K91a88l40o98u75s 7785466721520

Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.:-(

+1/0
1.2.2016 9:50

K37r69y96š47t85o69f 88J90u35r37e53č86k48a 6190420247219

Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")

+5/−1
1.2.2016 8:53

V55í79t 52O31ž82a56n85a 1438508715164

Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.

0/−1
1.2.2016 9:04

J10i74ř25í 33E61r68b18e13n 1723944166307

Mně se to taky nezdá - vysoké emise znamenají nedokonalé spalování a lodní motory přitom pracují po většinu času ve svých ideálních stálých otáčkách, to není jako neustále zrychlující a zpomalující auto. Takže by se už hodně vyplatilo mít ten lodní motor odladěný na ty stálé otáčky.

0/0
1.2.2016 9:13

W76a34l59t24e51r 43D53i78v97i83š 6637322652302

U lodních motorů je to otázka paliva - tyto velkoobjemové a nízkootáčkové lodní motory spalují de facto odpad z rafinérií, ten nejhorší sajrajt, který zbude. Většinu znečištění dělají tedy příměsi v tom mazutu, co se do motoru leje.

Nicméně reálně to velký problém není. Emise jsou sice obrovské, ale jednak se velmi rychle vážou na vodu, kde pak buď kleasjí ke dnu, nebo jsou postupně degradovány, jednak to je znečištění mimo obyvatelné plochy. Kdyby byl tanker uprostřed Prahy, byl by to problém (i když vlastně to je taky úhel pohledu, ne? ;)), když to je na volném oceánu tisíce kilometrů daleko, odkud nemá šanci znečištění příliš mnoho ovlivnit, není důvod to zatím moc řešit.

+2/−1
1.2.2016 9:49

J31a54n 22M20a14t45o96u81š89e59k 6226297340794

až budou tyto tankery proplouvat pod Karlovým mostem budou jejich emise limitovány stejně, jako jsou limitovány emise vozidel, které se pohybují po městě. Jedná se o lokální emise nikoliv o emise celkové, to byste mohl chtít třeba zakázat sopky.

+2/−1
1.2.2016 11:09

V11l38a51d26i48s59l74a96v 32B42u44r98y96š92e18k 3253216912674

já nafťáky rád mám a skandál chápu, jednak je to podvod a pak tankery nejezdí po velkých městech, takže na rozdíl od vznětových motorů nemají na ovzduší v hustě obydlených oblastech téměř žádný vliv

0/0
1.2.2016 12:32

J41i47ř63í 89E61r89b70e32n 1943434986117

"Bosch zahájil vyšetřování..."

Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.

+1/−1
1.2.2016 8:21

J31a18r72o77m69í42r 46K83r16á54l 4330329794759

Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.

+1/0
1.2.2016 7:34

V15í48t 14O73ž73a48n30a 1618918415474

cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.

0/0
1.2.2016 9:09

J47a89r36o77m36í79r 63K32r40á22l 4890339244479

Tak to si musí vybrat. Nižší obsah oxidů dusíku znamená vyšší CO2.

+1/0
1.2.2016 9:39

O82n73d18ř60e86j 24M41a20r85e84k 9312280317689

Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?

0/0
1.2.2016 7:18

J60i80ř68í 26E41r40b32e52n 1203154786747

Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?

Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...

+1/0
1.2.2016 8:16

V68á98c48l62a24v 25J88e35b90a74v21ý 8100159273166

A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?

Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí :-/

+3/−1
1.2.2016 0:08

D36e13n51i55s 17H58u93m71l 4582535735916

od toho je tam uz spoustu let DPF

+5/0
1.2.2016 0:10

F83r25a40n62t13i81š22e54k 41L70u33p69í16n38e94k 8771846686682

Kvuli takovym hovadinam jako dpf jsou ty mrnave castecky ve vzduchu. Vetsi saze se daji vykaslat, ty male ne.

Diesel nepatri masove do osobaku. Komercni vozidla maximalne.

+1/−2
1.2.2016 0:16

P21e23t34r 94M48a68r58e70č25e74k 1363881199508

Pán je expert ? :-) Potom by mohl vědět že mikročástice. Ještě nebezpečnější než ty z dieselů. Vypouštějí i přímovstřikové benzíňáky. A ty žádný filtr na jejich záchyt nemají.

+6/0
1.2.2016 0:21

F32r15a20n60t21i18š28e91k 72L73u64p79í80n49e78k 8621266866882

To samozřejmě vim, moje auto ma nepřímý vstrik. Co poustite do vzduchu Vy?

0/0
1.2.2016 1:45

T83o62m77á59š 30H90r92u53b20ý 6952795155817

Řádově větší částice se hlavně nedostanou do takových hloubek organismu, kam se dostanou ty, které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF a kvůli kterým může leckdo umřít na leukemii.Paradoxně je tak méně škodlivá stará dieselová lokomotiva.

+4/0
1.2.2016 0:27

J24o29s82e33f 84Š27e73m60e49l28í50k 7599391680877

Dík za tip. Zítra si jdu jednu koupit. Dámy a pánové, kdo z vás to má?

0/0
1.2.2016 0:31

T19o91m62á58š 49H98r34u87b53ý 6542885685277

Sršíte ironií a a přitom to nechápete. Čtěte znovu a pozorně: "....které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF...."

Moderní vstřikovací jednotky pracují s množstvím paliva, které je o řády menší, než má ta stará lokomotiva či Avia. Tomu odpovídá i velikost částic a jejich snazší průnik do hloubi organismu, při výše citovaném problému.

+5/0
1.2.2016 0:41

P64a18v95e92l 68L82o64h60b65e54r77g97e22r 5386441430375

DPF likviduje saze jejich spálením a zůstává popel.Dotyčný popel je zachytáván na konci DPF . Proto se musí časem DPF vyměnit nebo vyčistit ve specializované firmě.

0/0
1.2.2016 7:00

B98l89a31ž15e44j 27M43o30t64y81č89k41a 8387777945570

třeba by to vyřešilo zrušení přednosti na přechodech;-)

0/0
1.2.2016 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.