Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy. Defender nakreslili do písku, jméno vymyslel hajný

Značka Land Rover na konci ledna oslavila 68 let a zároveň poslední den výroby defenderu. Ikonický pracant byl poprvé nakreslen do písku a své jméno získal na skotském ostrově Islay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a28r86e37l 31H78o91r69á33k 2298879263473

A co budou vyrábět místo něj? A jak se to bude jmenovat?

2.2.2016 13:49

M49i77c75h62a46l 83M90o83u59c36h25a 9538179173134

Další opravdový offroad je pryč. Zbývá už jen Toyota HZJ a Mercedes G. Díky ekonesmyslným normám už pomalu není čím jezdit v terénu... :-/

2.2.2016 9:10

T61o39m94á39š 63C62h55r93a32s86t76n11ý 2191964221903

Náhodou, takový Hyundai i35x...

2.2.2016 10:09

O42n41d53ř65e98j 72Č44a24p83k64a 6181601913714

Wrangler ?

2.2.2016 10:37

J82i24ř71í 88E18r92b34e58n 1613834926837

Jaké "ekonesmyslné normy" zakazují vyrábět terénní auta?

2.2.2016 10:55

O52n74d68ř82e80j 86F46r44a81n22c 4629511138

To by mě taky zajímalo :-)

2.2.2016 10:59

T87o94m79á55š 97C53h94r11a60s14t62n39ý 2301884281653

EURO 6A/B/C norma na vypouštěné exhalace CO2 a NOx.

2.2.2016 12:15

J83i78ř68í 71E25r29b68e54n 1113834316237

A v této normě je vysloveně uveden zákaz výroby terénních vozů?

2.2.2016 12:39

T56o88m70á60š 30C84h29r96a53s13t62n40ý 2971814901703

Není. Ale technologické nutnosti nutné ke splnění dané normy znemožňují výrobu potřebného vozu, který by splnil páteřní požadavky a očekávání na offroad pro užití ve třetích zemích (aka kolik servisáků schopných opravit vadný DPF najdete v Angole? Keni? Amazonii? Kolik čerpacích míst na AdBlue v dané lokalitě naleznete? Nachází se v daných lokalitách dostatečně kvalitní pohonné hmoty, aby to nezlikvidovalo čerpadlo, střiky, turbo? Jsou vůbec turbomotory schopné dlouhodobě táhnout na dlouhodobě poskytovaný výkon při průjezdu oblastí bez jakýchkoliv zpevnění cesty?) .

2.2.2016 13:24

T16o52m59á97š 27C77h97r42a92s78t87n67ý 2351354531243

Taky nesmíme zapomínat na nový požadavek na "dostatečnou ochranu chodců" - takže nutnost změny masky vozu na něco méně hranatého (co v podstatě nebude zeď) a doplnění dalšími věcmi jako je airbag kapoty apod.

Samozřejmě jakmile se tyhle "další věci" aktivují, je auto nepojízdné v rámci blokace řídící jednotky.

2.2.2016 13:30

J32i81ř54í 71S42c11h19w45a69c31h 8228794258386

tak výrobek pro Angolu a celé okolí určitě nemusí splňovat Euro6 ani nějaké požadavky na ochranu chodců....

Kdy je v terénu potřeba nějak dlouhodobě hnát motor na plný výkon? To by to auto moc daleko nedojelo kvůli spotřebě, s žádným motorem.

Jinak turbomotor dává při nižších otáčkách větší krouťák a tedy vetší výkon než srovnatelná atmosféra o větším objemu a stejném maximálním výkonu. Takže terénem může auto projíždět při nižších otáčkách než s tou atmosférou.

2.2.2016 21:22

M72i42c37h97a48l 57M33o33u94c77h89a 9378679503964

Tomáš Chrástný už odpověděl za mně. Ano, je to především fakt, že pracovní nasazení v náročných podmínkách, vyžaduje přesně opačné atributy, než požadují EURO normy. V Austrálii, Africe nebo Asii jezdí auta jako Toyota HZJ XX s diselem 4,2 s turbem I bez, nebo Nissan Patrol s podobnou motorizací. Všechny tyhle motory snesou díky své z dnešního pohledu archaické konstrukci velmi tvrdé zacházení při tahání těžkých nákladů, provoz ve vodě, provoz na nekvalitní palivo, přehřívání atd po desítky let. Ale o EURO 6 se jim samozřejmě ani nesní.

.

Aby výrobci splnili normy, museli by do svých off-roadů davit motory typu 2.0 TDI, které by ale v kontextu toho provozního nasazení vydržely tak 50 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že I s vyspělým motorem, by ztráty v hnacím řetězci skutečného off-roadu a aerodynamický odpor byly takové, že by jeden takový model v nabídce zvedal celé automobilce flotilovou spotřebu, potažmo produkci NOx a CO2.

2.2.2016 20:37

J60i70ř28í 58S48c17h26w37a29c37h 8148434248386

výrobci v Evropě vyrábějí jak 3.0 V6 tak třeba 4.0 V8.... a nikdo jim v tom nebrání.....;-)

2.2.2016 23:30

M95i65c27h26a64l 15M54o39u37c85h95a 9898989853754

Nebrání, ale ty motory musí plnit emisní normy a také celá automobilka musí plnit průměrné "flotilové emise". Což je důvod, že aby firmy mohly vyrábět auta s 4.0 V8, tak na druhé straně nabídky dělají tříválcové dvouturbo 1,4... Teď je průměrná flotilová emise stanovena v EU na 130g/km jízdy a od roku 2021 to bude 95gramů... Investovat teď do vylepšení Defendra tak, aby měl stabilizační system, start/stop a já nevím co všechno teď nově vyrobená auta musí splňovat a vědět přitom, že se za 5 let nevejdu do flotilové emise, protože mi jí ten samý Defender bude zvyšovat, je ekonomický nesmysl... :-/ Jedniě, kdyby Land Rover začal vyrábět nějaké pidi vozítko se spotřebou 2 litry a to se prodávalo tak dobře, že by jeho počty snížily flotilový průměr, pak by mohli Defendera dělat dál. Ale to si asi LR spočítal, že nejde nebo se to nevyplatí...

3.2.2016 11:58

J80i14ř43í 68S48c18h59w92a31c76h 8308564158186

Pochybuji, že Bentley nebo RR plní nějaké flotilové emise.

3.2.2016 20:56

M69i43c24h19a94l 97M21o71u21c12h44a 9518309433414

Betley je součást VW, RR je součást BMW. A vzhledem k počtu vyrobených/prodaných kusů to pro ně není žádná zátěž...

4.2.2016 14:05

J62i57ř18í 39K60o48c32u70r73e75k 6295464715958

Terénní auto už z pricipu víc žere. A to kvůli penumatikám, aerodynamice, pohonu 4x4 ... takže nesplníte limity na sodovkový plyn - CO2. Navíc je takové auto těžké, protože musí být odolné. Čím těžší auto, tím větší spotřeba.

Ano, můžete vyhodit příhradový rám, odlehčit podvozkové díly, zakulatit a snížit karoserii pro lepší Cx, obout tvrdé penumatiky a pohon 4x4 ošulit haldexem. Zbyde vám Octavia scout. Zkuste do ní naložit pů tuny vybavení a jet do Afriky pátrat po původu velkého geologického zlomu, který trhá kontinent na dvě části. LandCruiser i Defender to zvládnou.

3.2.2016 14:37

T48o43m58á48š 31C66h51r80a79s14t86n63ý 2181924401333

To asi jeji vysost Alzbeta II bude potrebovat rekvalifilaci...jako certifikovana mechanicka LR Defender... :((

2.2.2016 8:44

M95i87c25h61a67l 29N21a26j53m68a47n 7729493436740

Konec legendy. Sice to dnešním pohledem bylo nepohodlné a zastaralé auto, ale svoje zákazníky s i našlo. Měl jsem zkušenost s Defendrem 90 pár set kilometrů. Na silnici to bylo celkem utrpení, ale v terénu to byla paráda, čím horší terén, tím lepší.

Dnes má podobné kouzlo snad jen Toyota Land Cruiser HZJ - to je také takový nenápadný terénní dříč.

2.2.2016 7:33

P61a49v75e71l 68J85e13ř97á75b89e80k 7761142524967

Něco podobného jako Defender dělají Španělé, a určitě se něco takového, co jede jako tank, najde v ruské výrobě.

Auta do terénu musí být v provedení, že se ním mohu někde o něco "opřít" a potom "proleženinu" lehce opravím. Má to minimum elektroniky a na opravu stačí provaz, drát, kleště a kladivo. Smůla, že tenkrát RVHP zatrhlo naší Škodě Babetu (myslím, že se tak modelu říkalo).

2.2.2016 9:18

M40i39c40h50a79l 40N30a20j38m29a31n 7419943626290

Pokud myslíte španělský Santana PS-10, tak tento vůz vycházel právě z Defendru, ale co se týká kvality, byla to katastrofa. Navíc automobilka Santana Motor před pár lety skončila.

Rusové sice dělají zajímavé teréňáky, ale tam je kvalita úplně mimo, proti současné s kvalitě těchto vozidel byl vojenský UAZ 469 spolehlivý stroj.

Navíc tyto ruské stroje nelze v evropě legálně provozovat....

2.2.2016 9:42

P78a40v46e38l 35J24e42ř31á71b47e91k 7881482704857

Tak už v terénu jedině pěšky s pohonem "vzteklý vlk v patách".

2.2.2016 10:30

J51i17ř73í 56E37r17b42e98n 1633434406387

Buďte rád, že tu Škodu 973 nakonec nevyráběli. Znamenalo by to totiž konec jakékoliv jiné automobilové výroby - Varšavská smlouva potřebovala těch aut statisíce. Už takhle byl vojenský program jedním z důvodů značného omezení výroby Tatraplanů a Škody 1200...

2.2.2016 10:57

J46o51s46e53f 17Z45d56r20á50h40a75l 2270810971178

Defender je legenda a poctivy dric ze stare skoly-no make up. V uprave od Kahn design je primo lahodny...

2.2.2016 7:03







Najdete na iDNES.cz