Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy. Defender nakreslili do písku, jméno vymyslel hajný

Značka Land Rover na konci ledna oslavila 68 let a zároveň poslední den výroby defenderu. Ikonický pracant byl poprvé nakreslen do písku a své jméno získal na skotském ostrově Islay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a52r73e91l 42H61o28r23á74k 2488699343813

A co budou vyrábět místo něj? A jak se to bude jmenovat?

0/0
2.2.2016 13:49

M43i19c87h75a29l 35M73o55u44c76h41a 9528819443564

Další opravdový offroad je pryč. Zbývá už jen Toyota HZJ a Mercedes G. Díky ekonesmyslným normám už pomalu není čím jezdit v terénu... :-/

+2/−2
2.2.2016 9:10

T43o47m36á68š 12C40h27r64a92s39t56n69ý 2661264591503

Náhodou, takový Hyundai i35x...

0/0
2.2.2016 10:09

O42n49d36ř30e50j 26Č45a88p53k98a 6541861743424

Wrangler ?

+1/0
2.2.2016 10:37

J49i60ř27í 70E79r37b22e11n 1313504266547

Jaké "ekonesmyslné normy" zakazují vyrábět terénní auta?

+3/−1
2.2.2016 10:55

O94n46d72ř65e16j 39F83r35a97n13c 4549231168

To by mě taky zajímalo :-)

0/0
2.2.2016 10:59

T27o11m46á24š 13C85h39r88a60s89t94n51ý 2941464321373

EURO 6A/B/C norma na vypouštěné exhalace CO2 a NOx.

+1/0
2.2.2016 12:15

J41i27ř85í 13E95r30b98e25n 1863914256127

A v této normě je vysloveně uveden zákaz výroby terénních vozů?

+1/−2
2.2.2016 12:39

T49o43m46á15š 14C64h61r36a75s85t28n64ý 2861644441553

Není. Ale technologické nutnosti nutné ke splnění dané normy znemožňují výrobu potřebného vozu, který by splnil páteřní požadavky a očekávání na offroad pro užití ve třetích zemích (aka kolik servisáků schopných opravit vadný DPF najdete v Angole? Keni? Amazonii? Kolik čerpacích míst na AdBlue v dané lokalitě naleznete? Nachází se v daných lokalitách dostatečně kvalitní pohonné hmoty, aby to nezlikvidovalo čerpadlo, střiky, turbo? Jsou vůbec turbomotory schopné dlouhodobě táhnout na dlouhodobě poskytovaný výkon při průjezdu oblastí bez jakýchkoliv zpevnění cesty?) .

+2/0
2.2.2016 13:24

T76o24m20á91š 61C96h66r84a68s19t19n96ý 2121314371203

Taky nesmíme zapomínat na nový požadavek na "dostatečnou ochranu chodců" - takže nutnost změny masky vozu na něco méně hranatého (co v podstatě nebude zeď) a doplnění dalšími věcmi jako je airbag kapoty apod.

Samozřejmě jakmile se tyhle "další věci" aktivují, je auto nepojízdné v rámci blokace řídící jednotky.

0/0
2.2.2016 13:30

J69i36ř49í 26S53c89h46w39a83c95h 8618544978316

tak výrobek pro Angolu a celé okolí určitě nemusí splňovat Euro6 ani nějaké požadavky na ochranu chodců....

Kdy je v terénu potřeba nějak dlouhodobě hnát motor na plný výkon? To by to auto moc daleko nedojelo kvůli spotřebě, s žádným motorem.

Jinak turbomotor dává při nižších otáčkách větší krouťák a tedy vetší výkon než srovnatelná atmosféra o větším objemu a stejném maximálním výkonu. Takže terénem může auto projíždět při nižších otáčkách než s tou atmosférou.

+1/0
2.2.2016 21:22

M26i41c84h52a47l 72M81o32u49c51h76a 9608459933554

Tomáš Chrástný už odpověděl za mně. Ano, je to především fakt, že pracovní nasazení v náročných podmínkách, vyžaduje přesně opačné atributy, než požadují EURO normy. V Austrálii, Africe nebo Asii jezdí auta jako Toyota HZJ XX s diselem 4,2 s turbem I bez, nebo Nissan Patrol s podobnou motorizací. Všechny tyhle motory snesou díky své z dnešního pohledu archaické konstrukci velmi tvrdé zacházení při tahání těžkých nákladů, provoz ve vodě, provoz na nekvalitní palivo, přehřívání atd po desítky let. Ale o EURO 6 se jim samozřejmě ani nesní.

.

Aby výrobci splnili normy, museli by do svých off-roadů davit motory typu 2.0 TDI, které by ale v kontextu toho provozního nasazení vydržely tak 50 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že I s vyspělým motorem, by ztráty v hnacím řetězci skutečného off-roadu a aerodynamický odpor byly takové, že by jeden takový model v nabídce zvedal celé automobilce flotilovou spotřebu, potažmo produkci NOx a CO2.

+1/0
2.2.2016 20:37

J64i33ř53í 58S18c93h59w24a27c12h 8868764808176

výrobci v Evropě vyrábějí jak 3.0 V6 tak třeba 4.0 V8.... a nikdo jim v tom nebrání.....;-)

0/0
2.2.2016 23:30

M65i45c21h85a47l 91M77o21u59c82h63a 9388469853974

Nebrání, ale ty motory musí plnit emisní normy a také celá automobilka musí plnit průměrné "flotilové emise". Což je důvod, že aby firmy mohly vyrábět auta s 4.0 V8, tak na druhé straně nabídky dělají tříválcové dvouturbo 1,4... Teď je průměrná flotilová emise stanovena v EU na 130g/km jízdy a od roku 2021 to bude 95gramů... Investovat teď do vylepšení Defendra tak, aby měl stabilizační system, start/stop a já nevím co všechno teď nově vyrobená auta musí splňovat a vědět přitom, že se za 5 let nevejdu do flotilové emise, protože mi jí ten samý Defender bude zvyšovat, je ekonomický nesmysl... :-/ Jedniě, kdyby Land Rover začal vyrábět nějaké pidi vozítko se spotřebou 2 litry a to se prodávalo tak dobře, že by jeho počty snížily flotilový průměr, pak by mohli Defendera dělat dál. Ale to si asi LR spočítal, že nejde nebo se to nevyplatí...

0/0
3.2.2016 11:58

J49i91ř53í 52S83c29h71w18a95c89h 8368664268666

Pochybuji, že Bentley nebo RR plní nějaké flotilové emise.

0/0
3.2.2016 20:56

M49i59c94h11a25l 83M15o64u73c97h11a 9778539733704

Betley je součást VW, RR je součást BMW. A vzhledem k počtu vyrobených/prodaných kusů to pro ně není žádná zátěž...

0/0
4.2.2016 14:05

J93i78ř57í 72K26o77c20u42r34e95k 6875934375248

Terénní auto už z pricipu víc žere. A to kvůli penumatikám, aerodynamice, pohonu 4x4 ... takže nesplníte limity na sodovkový plyn - CO2. Navíc je takové auto těžké, protože musí být odolné. Čím těžší auto, tím větší spotřeba.

Ano, můžete vyhodit příhradový rám, odlehčit podvozkové díly, zakulatit a snížit karoserii pro lepší Cx, obout tvrdé penumatiky a pohon 4x4 ošulit haldexem. Zbyde vám Octavia scout. Zkuste do ní naložit pů tuny vybavení a jet do Afriky pátrat po původu velkého geologického zlomu, který trhá kontinent na dvě části. LandCruiser i Defender to zvládnou.

+1/0
3.2.2016 14:37

T95o21m35á60š 53C19h32r67a37s31t12n91ý 2831284551503

To asi jeji vysost Alzbeta II bude potrebovat rekvalifilaci...jako certifikovana mechanicka LR Defender... :((

0/0
2.2.2016 8:44
Foto

M16i75c96h47a12l 21N78a92j10m88a39n 7279703146370

Konec legendy. Sice to dnešním pohledem bylo nepohodlné a zastaralé auto, ale svoje zákazníky s i našlo. Měl jsem zkušenost s Defendrem 90 pár set kilometrů. Na silnici to bylo celkem utrpení, ale v terénu to byla paráda, čím horší terén, tím lepší.

Dnes má podobné kouzlo snad jen Toyota Land Cruiser HZJ - to je také takový nenápadný terénní dříč.

+4/0
2.2.2016 7:33

P88a77v50e77l 86J75e26ř98á63b47e35k 7511352694337

Něco podobného jako Defender dělají Španělé, a určitě se něco takového, co jede jako tank, najde v ruské výrobě.

Auta do terénu musí být v provedení, že se ním mohu někde o něco "opřít" a potom "proleženinu" lehce opravím. Má to minimum elektroniky a na opravu stačí provaz, drát, kleště a kladivo. Smůla, že tenkrát RVHP zatrhlo naší Škodě Babetu (myslím, že se tak modelu říkalo).

+1/0
2.2.2016 9:18
Foto

M92i90c86h82a89l 21N95a89j21m83a41n 7419603636790

Pokud myslíte španělský Santana PS-10, tak tento vůz vycházel právě z Defendru, ale co se týká kvality, byla to katastrofa. Navíc automobilka Santana Motor před pár lety skončila.

Rusové sice dělají zajímavé teréňáky, ale tam je kvalita úplně mimo, proti současné s kvalitě těchto vozidel byl vojenský UAZ 469 spolehlivý stroj.

Navíc tyto ruské stroje nelze v evropě legálně provozovat....

+1/0
2.2.2016 9:42

P15a96v32e93l 22J23e43ř50á68b73e88k 7761422984767

Tak už v terénu jedině pěšky s pohonem "vzteklý vlk v patách".

0/0
2.2.2016 10:30

J68i52ř32í 75E94r47b40e86n 1233254916877

Buďte rád, že tu Škodu 973 nakonec nevyráběli. Znamenalo by to totiž konec jakékoliv jiné automobilové výroby - Varšavská smlouva potřebovala těch aut statisíce. Už takhle byl vojenský program jedním z důvodů značného omezení výroby Tatraplanů a Škody 1200...

0/0
2.2.2016 10:57

J38o92s54e44f 65Z44d83r41á37h28a41l 2570190581508

Defender je legenda a poctivy dric ze stare skoly-no make up. V uprave od Kahn design je primo lahodny...

+2/0
2.2.2016 7:03







Najdete na iDNES.cz