Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec legendy. Defender nakreslili do písku, jméno vymyslel hajný

Značka Land Rover na konci ledna oslavila 68 let a zároveň poslední den výroby defenderu. Ikonický pracant byl poprvé nakreslen do písku a své jméno získal na skotském ostrově Islay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a87r32e62l 33H34o88r75á75k 2508339153363

A co budou vyrábět místo něj? A jak se to bude jmenovat?

0/0
2.2.2016 13:49

M86i24c82h24a88l 71M80o90u72c34h85a 9918319103524

Další opravdový offroad je pryč. Zbývá už jen Toyota HZJ a Mercedes G. Díky ekonesmyslným normám už pomalu není čím jezdit v terénu... :-/

+2/−2
2.2.2016 9:10

T53o80m91á51š 88C49h17r62a26s11t35n89ý 2671274381463

Náhodou, takový Hyundai i35x...

0/0
2.2.2016 10:09

O31n72d94ř27e44j 59Č37a36p97k16a 6221221963584

Wrangler ?

+1/0
2.2.2016 10:37

J38i47ř42í 67E74r33b96e51n 1223844976747

Jaké "ekonesmyslné normy" zakazují vyrábět terénní auta?

+3/−1
2.2.2016 10:55

O74n61d71ř70e54j 11F14r16a56n55c 4109361568

To by mě taky zajímalo :-)

0/0
2.2.2016 10:59

T35o46m42á23š 61C50h11r49a14s14t75n60ý 2301844701703

EURO 6A/B/C norma na vypouštěné exhalace CO2 a NOx.

+1/0
2.2.2016 12:15

J96i75ř53í 15E59r61b62e61n 1463434516667

A v této normě je vysloveně uveden zákaz výroby terénních vozů?

+1/−2
2.2.2016 12:39

T94o53m32á89š 85C66h48r75a70s14t79n70ý 2451334731223

Není. Ale technologické nutnosti nutné ke splnění dané normy znemožňují výrobu potřebného vozu, který by splnil páteřní požadavky a očekávání na offroad pro užití ve třetích zemích (aka kolik servisáků schopných opravit vadný DPF najdete v Angole? Keni? Amazonii? Kolik čerpacích míst na AdBlue v dané lokalitě naleznete? Nachází se v daných lokalitách dostatečně kvalitní pohonné hmoty, aby to nezlikvidovalo čerpadlo, střiky, turbo? Jsou vůbec turbomotory schopné dlouhodobě táhnout na dlouhodobě poskytovaný výkon při průjezdu oblastí bez jakýchkoliv zpevnění cesty?) .

+2/0
2.2.2016 13:24

T67o65m77á49š 83C31h85r83a12s60t13n30ý 2851794591103

Taky nesmíme zapomínat na nový požadavek na "dostatečnou ochranu chodců" - takže nutnost změny masky vozu na něco méně hranatého (co v podstatě nebude zeď) a doplnění dalšími věcmi jako je airbag kapoty apod.

Samozřejmě jakmile se tyhle "další věci" aktivují, je auto nepojízdné v rámci blokace řídící jednotky.

0/0
2.2.2016 13:30

J14i66ř96í 46S18c32h38w39a97c13h 8328304148486

tak výrobek pro Angolu a celé okolí určitě nemusí splňovat Euro6 ani nějaké požadavky na ochranu chodců....

Kdy je v terénu potřeba nějak dlouhodobě hnát motor na plný výkon? To by to auto moc daleko nedojelo kvůli spotřebě, s žádným motorem.

Jinak turbomotor dává při nižších otáčkách větší krouťák a tedy vetší výkon než srovnatelná atmosféra o větším objemu a stejném maximálním výkonu. Takže terénem může auto projíždět při nižších otáčkách než s tou atmosférou.

+1/0
2.2.2016 21:22

M34i87c25h39a86l 34M75o84u87c55h69a 9108149123644

Tomáš Chrástný už odpověděl za mně. Ano, je to především fakt, že pracovní nasazení v náročných podmínkách, vyžaduje přesně opačné atributy, než požadují EURO normy. V Austrálii, Africe nebo Asii jezdí auta jako Toyota HZJ XX s diselem 4,2 s turbem I bez, nebo Nissan Patrol s podobnou motorizací. Všechny tyhle motory snesou díky své z dnešního pohledu archaické konstrukci velmi tvrdé zacházení při tahání těžkých nákladů, provoz ve vodě, provoz na nekvalitní palivo, přehřívání atd po desítky let. Ale o EURO 6 se jim samozřejmě ani nesní.

.

Aby výrobci splnili normy, museli by do svých off-roadů davit motory typu 2.0 TDI, které by ale v kontextu toho provozního nasazení vydržely tak 50 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že I s vyspělým motorem, by ztráty v hnacím řetězci skutečného off-roadu a aerodynamický odpor byly takové, že by jeden takový model v nabídce zvedal celé automobilce flotilovou spotřebu, potažmo produkci NOx a CO2.

+1/0
2.2.2016 20:37

J86i72ř49í 28S98c21h44w29a17c24h 8318574558216

výrobci v Evropě vyrábějí jak 3.0 V6 tak třeba 4.0 V8.... a nikdo jim v tom nebrání.....;-)

0/0
2.2.2016 23:30

M53i32c81h61a81l 55M63o94u97c63h30a 9228789903214

Nebrání, ale ty motory musí plnit emisní normy a také celá automobilka musí plnit průměrné "flotilové emise". Což je důvod, že aby firmy mohly vyrábět auta s 4.0 V8, tak na druhé straně nabídky dělají tříválcové dvouturbo 1,4... Teď je průměrná flotilová emise stanovena v EU na 130g/km jízdy a od roku 2021 to bude 95gramů... Investovat teď do vylepšení Defendra tak, aby měl stabilizační system, start/stop a já nevím co všechno teď nově vyrobená auta musí splňovat a vědět přitom, že se za 5 let nevejdu do flotilové emise, protože mi jí ten samý Defender bude zvyšovat, je ekonomický nesmysl... :-/ Jedniě, kdyby Land Rover začal vyrábět nějaké pidi vozítko se spotřebou 2 litry a to se prodávalo tak dobře, že by jeho počty snížily flotilový průměr, pak by mohli Defendera dělat dál. Ale to si asi LR spočítal, že nejde nebo se to nevyplatí...

0/0
3.2.2016 11:58

J57i62ř61í 37S35c95h48w44a57c64h 8308354768806

Pochybuji, že Bentley nebo RR plní nějaké flotilové emise.

0/0
3.2.2016 20:56

M19i79c19h53a37l 42M43o25u77c31h50a 9818419183544

Betley je součást VW, RR je součást BMW. A vzhledem k počtu vyrobených/prodaných kusů to pro ně není žádná zátěž...

0/0
4.2.2016 14:05

J29i44ř89í 32K49o25c13u72r94e92k 6835284365438

Terénní auto už z pricipu víc žere. A to kvůli penumatikám, aerodynamice, pohonu 4x4 ... takže nesplníte limity na sodovkový plyn - CO2. Navíc je takové auto těžké, protože musí být odolné. Čím těžší auto, tím větší spotřeba.

Ano, můžete vyhodit příhradový rám, odlehčit podvozkové díly, zakulatit a snížit karoserii pro lepší Cx, obout tvrdé penumatiky a pohon 4x4 ošulit haldexem. Zbyde vám Octavia scout. Zkuste do ní naložit pů tuny vybavení a jet do Afriky pátrat po původu velkého geologického zlomu, který trhá kontinent na dvě části. LandCruiser i Defender to zvládnou.

+1/0
3.2.2016 14:37

T26o34m90á43š 69C31h82r20a41s68t46n82ý 2251284461593

To asi jeji vysost Alzbeta II bude potrebovat rekvalifilaci...jako certifikovana mechanicka LR Defender... :((

0/0
2.2.2016 8:44

M14i55c65h13a48l 19N10a89j85m57a68n 7649163796420

Konec legendy. Sice to dnešním pohledem bylo nepohodlné a zastaralé auto, ale svoje zákazníky s i našlo. Měl jsem zkušenost s Defendrem 90 pár set kilometrů. Na silnici to bylo celkem utrpení, ale v terénu to byla paráda, čím horší terén, tím lepší.

Dnes má podobné kouzlo snad jen Toyota Land Cruiser HZJ - to je také takový nenápadný terénní dříč.

+4/0
2.2.2016 7:33

P48a59v95e50l 86J33e57ř49á73b84e97k 7601782894807

Něco podobného jako Defender dělají Španělé, a určitě se něco takového, co jede jako tank, najde v ruské výrobě.

Auta do terénu musí být v provedení, že se ním mohu někde o něco "opřít" a potom "proleženinu" lehce opravím. Má to minimum elektroniky a na opravu stačí provaz, drát, kleště a kladivo. Smůla, že tenkrát RVHP zatrhlo naší Škodě Babetu (myslím, že se tak modelu říkalo).

+1/0
2.2.2016 9:18

M78i29c57h75a56l 33N23a80j77m22a84n 7809433786440

Pokud myslíte španělský Santana PS-10, tak tento vůz vycházel právě z Defendru, ale co se týká kvality, byla to katastrofa. Navíc automobilka Santana Motor před pár lety skončila.

Rusové sice dělají zajímavé teréňáky, ale tam je kvalita úplně mimo, proti současné s kvalitě těchto vozidel byl vojenský UAZ 469 spolehlivý stroj.

Navíc tyto ruské stroje nelze v evropě legálně provozovat....

+1/0
2.2.2016 9:42

P34a51v76e61l 65J50e76ř68á49b18e27k 7311172624737

Tak už v terénu jedině pěšky s pohonem "vzteklý vlk v patách".

0/0
2.2.2016 10:30

J34i12ř38í 17E67r87b84e86n 1323654906357

Buďte rád, že tu Škodu 973 nakonec nevyráběli. Znamenalo by to totiž konec jakékoliv jiné automobilové výroby - Varšavská smlouva potřebovala těch aut statisíce. Už takhle byl vojenský program jedním z důvodů značného omezení výroby Tatraplanů a Škody 1200...

0/0
2.2.2016 10:57

J82o69s18e20f 71Z68d40r16á62h36a37l 2220280221778

Defender je legenda a poctivy dric ze stare skoly-no make up. V uprave od Kahn design je primo lahodny...

+2/0
2.2.2016 7:03







Najdete na iDNES.cz