Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika pootevřela silnice robotům. Bude to řidič jako každý jiný

Google překonal jednu z významných překážek v projektu samořízených aut bez brzdového pedálu a bez volantu. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu totiž firmu informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a23r75o83s91l92a43v 17J71a73n88s95a 5637246110402

Jo jo je to Americký tak je to blbý, kdyby to bylo sovětské tak je to skvělé. Pocit svobody za volantem si přece nedáme vzít nějakým nagooglovaným šaškem z USA.

0/0
15.2.2016 18:02

J41o96s76e34f 43B91i41e12l20i27k 6962346268337

Nééééééé.

0/0
11.2.2016 8:10

P97a35v56e20l 41G64n24i43d41a 1775524274727

Na spodku titulky iDnesu (tak mně napadá nemá iDnes problém s Applem?) je ledová klouzačka v azerbajžánském Baku, kterou jsem již kolikrát zažil i u nás na silnici. Prostě auto se o 5mm vznese a můžete točit volantem, brzdit jak chcete a jedniné co Vás zastaví je auto před Vámi, přikopa, sloup, strom -skoro jak v loterii.

Kdo pak bude odpovědný za Váš život - Google?

To tak vypadá, že ještě než sáhnete na kliku toho vozítka budete mustet odsouhlasit EULA, že vstupujete na vlastní nebezpečí a společnost Google nenese žádnou odpovědnost za ztrátu Vašeho života, či Vaše zmrzačení.

Takhle to bylo jednoduché "Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky" a dup za 1000,-

V případě nehody s takovým vozítkem budete na vině taky Vy i kdyby jste byl na krásně v právu neb právníci Googlu Vás rozcupují na hadry

No nevim nevim pokud by jezdily jenom tato autonomní vozítka tak asi OK, ale dokud tu bude lidský faktor (babka, která Vám skočí pod kola, bezmozek v VW bez blinkrů (od verze Passat se nejspíš nemontují neb jsem ještě neviděl nikoho kdo by dával znamení o změně směru jízdy) apod.) tak potěš koště.:-/

0/−1
10.2.2016 23:09

M25a30r20t60i74n 65T17e12s23a12ř 2959453733253

Vsadím se s vámi o co chete, že samořiditelné auto na rozdíl od vás skákající babku nepřejede a ubrzdí to. Stejně tak blinkry - k nehodě musejí být vždy dva - ten, kdo nedá blinkr a ten, kdo tuto chybu neopraví svým bezpečným chováním a předvídáním. Robot má na rozdíl od vás oči všude, má několik radarů, reakční dobu nula-nula-nic, neexistují žádné mrtvé úhly, neexistuje nepozornost v podobě zvonícího mobilu či ladění rádia, neexistuje nebezpečný odstup. U klouzačky se může stát, že auto ji z neočekávaného prokluzu kol a akcelerometrů pozná mnohem dřív než vy, při nejbližší možné příležitosti zastaví a odmítne jet dál.

Jediné, co může potenciálně zhavarovat, je SW. Ovšem mohu vás ujistit, že v automotive branži jsou úplně jiné zvyklosti než u PC, ntb a mobilů. Je to trochu jiný svět než padající windows, android apod. Všechno se furt dokola testuje na stabilitu, zejména pokud jde o systémové věci (havarující rádio je na jiné úrovni než havarující řídící jednotak motoru). Další možnou slabinou jsou senzory a kabeláž, i to je ale možné vyvinout tak, že porucha je včas odhalena, auto bezpečně zastaví a volá servis. Věřím tomu, že i právo se může změnit tak, že bude vše pojištěno a za případné mrtvé bude do kriminálu google :-)

Vždyť i automatický parkovací asistent je dnes celkem běžný (byť jej nemám) a nevím o nikom, kdo by podobné právní problémy řešil.

+3/0
11.2.2016 8:31

J51o66s67e93f 17N60o61v41á34k 7817297812338

Samořiditelné auto mám od doby co si manželka udělala řidičák.

+5/0
10.2.2016 21:07

J87a23k33u60b 13R33o40u65s 3453130254832

Tak to máte auto bez řidiče, ne samořiditelné auto. To si pletete.

+3/0
11.2.2016 6:30

P31e30t86r 34M19i14c53h72a69l 2160814791452

;-D

0/0
11.2.2016 10:11

J28o45s53e42f 96K32r46o51u15p14a 1789822456598

No v USA bude mít takový "řidič" i volební právoR^

+1/0
10.2.2016 20:17

Ř42e57h41o29ř 46V80l69a97s55á17k 2684634741476

V tom případě vyhraje Trump. Ostatní mají blíž k rozbíječům strojů.

+2/0
10.2.2016 20:23

P12e87t69r 77M79i27c16h10a92l 2240394981452

Ani vlak nejezdí bez strojvůdce, a tam je to mnohem jednodušší.

0/0
10.2.2016 19:54

Ř10e85h69o53ř 75V77l83a16s91á10k 2184354711756

Na tratích, kde je hodně cestujících a dráhy jsou do nich ochotné investovat, je čas strojvůdce naprosto zanedbatelnou položkou.

U automobilů je větší poptávka.

0/0
10.2.2016 20:22

P63e70t15r 40M19i62c68h71a86l 2960774881312

U řidiče soukromého auta je ta položka rovna nule.

0/0
11.2.2016 10:25

M29a43r22e40k 43M76a36l92ý 1302718111760

Ale metro už ano. Pak bude vlak a pak i auto, dočkáme se. Ne že bych se na to těšil, řídím rád, ale na druhé straně jsem rád i za různé pomocníky v autě jako je hlídání mrtvého úhlu, bezpečného odstupu, atd.

0/0
11.2.2016 14:58

P63e65t21r 39M21i15c16h73a86l 2950474341512

Dejme tomu metro. Ale to je stejně jednoduchý systém jako vlak, dokonce ještě jednodušší. Silniční provoz je ale pořád o několik řádů složitější. Banální případ - jak naváže chodec u přechodu oční kontakt s autem bez řidiče? A co když si u toho přechodu budou povídat dvě babky a nebudou chtít přecházet? To tam ten automat bude stát třeba půl hodiny.

0/0
11.2.2016 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.