Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němečtí ekologové odhalili dalšího emisního hříšníka: Fiat 500X

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe pokračuje ve vyšetřování emisí oxidů dusíku u dieselových aut. Nejnovějším úlovkem je italské SUV Fiat 500X, které několikanásobně překračuje v některých jízdních režimech emisní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a70r87e76k 89K19o97s92t44e26l82e46c41k40ý 6123606458

Ekologové vymýšlejí nesmysly proti přírodním zákonům, a tak technici jsou zase nuceni vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk-ekolog nažral, koza zůstala celá a auto jezdilo!

Jestliže něco měříme v přesně stanovených laboratorních podmínkách, pak se nemůžeme divit, že to nefunguje v praxi! Ale v laboratorních podmínkách je to přesné! Tak, co vy elkolologové vůbec chcete?

+1/0
17.2.2016 20:04

P63e89t41r 13M10i62c43h18a80l 2980654951312

Jak překvapivé. ;-D Já jsem to říkal hned, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
17.2.2016 18:00

J44a75r84o32s33l14a97v 19D92r11o15b18n15ý 6626748987417

takže nejlepší je jezdit s naftou za studena ;-D

0/0
17.2.2016 15:26

P50e23t83r 52M98i84c50h90a82l 2490524101152

Tak nějak. Výroba nových motorů je totiž nejekologičtější věc na světě. ;-D

0/0
17.2.2016 18:17

Z85d73e87n45ě17k 89W44e36r31n96h96a70r63t 6587895892258

To bylo keců, jak VW zaspal vývoj a jeho motory mají x krát vyšší emise, než konkurence... Zkrátka to tak nějak dělají všichni, různě kouzlí, aby prošli měřením a realita auta na silnici je úplně jiná - a naprosto nesejde, jakou má to auto značku...

0/0
17.2.2016 13:00

V19i44l32é40m 17P82ř56í77h43o70d97a 2584449673907

Nafta patří na pole nebo do náklaďáku. Tečka.

+1/0
17.2.2016 11:47

P28e57t74r 82M21i17c91h20a50l 2500604971742

Já teda nevím, ale naftu bych na pole moc nelil. :-)

0/0
17.2.2016 18:21

J18a76r54o42s18l35a70v 18P39o17r37t 7399307549875

To zelený náboženství je fakt hustý . Fyzika je daná -zákon zachování hmoty ale to se jim do norem nevejde .

+6/0
17.2.2016 11:31

M42a69r52t20i89n 15K59a23r17á38s91e50k 9118663768968

A jak souvisi zakon zachovani hmoty s temi skodlivymi emisemi?

0/−1
17.2.2016 15:08

S98t56a84n68i14s62l69a28v 24C23h13y85t86r31a 3724313117419

Všechna auta by měla vonět po fialkách. ;-D

Představa, že když něco hoří, tak nebude produkovat splodiny je akorát z říše pohádek. Domácí skot produkuje daleko více splodin. Budou jim snad chtít dávat na zadek povinně katalizátor? ;-D

+5/0
17.2.2016 10:58

M96a42r21t67i57n 72K50a98r57á43s60e50k 9128143758468

Jake ze to zplodiny produkuje ten domaci skot? A skot se bezne pase urpostred mest?

0/−1
17.2.2016 15:09

A18n24t16o50n11í54n 48S78v87o87b73o61d79a 3944693449762

Metan z kravičky otepluje zem :-)

+1/0
17.2.2016 15:28

M60a67r29t62i47n 16K82a63r37á25s60e14k 9178713118418

Jo ale ty emisni normy neresi "oteplovaci plyny" ale jedovate latky....

0/−1
17.2.2016 15:34

P48e51t83r 43M37i78c27h47a51l 2330794221812

Ne tak docela. Původně se emise zaměřily na CO2, skleníkový plyn. V honbě ze jeho co nejnižšími emisemi se postupně vyvinul turbodiesel spalující chudou směs za vysoké teploty a tím dochází ke vzniku NOx, tedy jedovatých látek.

+1/0
17.2.2016 18:24

M79a93r95t54i67n 47K76a60r85á14s17e43k 9488693168958

Skodlive emise se resi uz dost dlouho a jsou na zavazne normy jak v USA tak v EU, CO2 resi EU ale normy na exhalace nejsou striktini - jen kdyz holt vyrabia auta co moc zerou tak automobilka doplaci zlvastni "dan"

0/−1
17.2.2016 19:26

A94n54t59o93n44í41n 53S46v63o63b77o87d35a 3664913489442

Ale řeší se i CO2

0/0
17.2.2016 18:55

T86o76m39á56š 95K72u33c41h35a51ř 3567381828431

Jsem v šoku, koho by napadlo, že auta spalující bordel co teče ze země budou smrdět. ;-D Pokud to takto půjde dál, tak jim taky dojde, že výrazně přestává plnit normy i opotřebený motor a automaticky budeme rušit auta po najetí 150 000 km a některá i dřív. :-P

+3/0
17.2.2016 10:31

P43e84t93r 14P69e26t44ř93í54k 3361130161328

fakt jsem se dlouho divil, že můj Touran-dýzl docela smrdí, víc než třeba další dýsly, k nimž mám tu čest občas "přivonět" no a nyní po "afeře Volkswagengejt jsem moudřejší...:-P

+1/0
17.2.2016 9:46
Foto

Z59b98y30n39ě17k 43M20e17l44i64c49h65a71r 9255597595479

změnou podmínek měření "dokáže" každej blbec, že je něco jinak... pokud je něco nějak definováno a podle toho certifikováno, nemůžu to měřit jinak a říct, že je to špatně! pokud např. hustota vody je definována při 20°C a někdo ji změří při 50°C a dostane samozřejmě nižší číslo, bude taky řvát, že mu z vodovodu teče "řidší" voda? pokud ano, bude právě za toho blbce... // tím nesnižuju dopady emisí na prostředí, ale porovnávat hrušky s jablky nepřináší nikdy nic dobrého (pouze lidi, kteří nepřemýšlejí, mají další důvod stěžovat si a řvát...)

+5/0
17.2.2016 8:58

P48e76t47r 28O82t43r97u63b85a 6256838862565

To je sice pravda, ale 20x větší emise v provozu to je podle Vás v pořádku? Za jakým primárním účelem by měly sloužit emisní normy? Za účelem aby na tom vydělávaly automobilky a emisní organizace, nebo abychom měli čistější ovzduší?

+1/−3
17.2.2016 9:33
Foto

Z10b48y62n62ě25k 96M69e11l90i66c66h83a83r 9465547375329

JÁ O VOZE, VY O KOZE - já hodnotím postup srovnávání jablek a hrušek a píšu, že nesnižuju význam dopadu emisí na prostředí... v pořádku ty hodnoty vůči přírodě nejsou, ale nelze to dokazovat takto - je potřeba změnit pravidla/zákony/vyhlášky... a hlavně zapojit rozum

+3/0
17.2.2016 11:01

M96a60r60t55i72n 26K89l47u71v52á29n89e54k 9802938193733

Osobne som presvedčený, že žiadne z dieselov tie normy niesu schopné splňovať. Je to len o tom ktorý motor si vezmú na test. Vždy to bude zásah.

+5/0
17.2.2016 8:33

P62e58t97r 14O41t74r22u91b20a 6546498662325

Znova a znova se ukazuje, o čem ty celé emisní normy jsou. Nikomu nejde skutečně o životní prostředí ale je to jen a jen o poplatcích za homologace, emise, ....

Navíc to automobilkám umožnilo zavádění dalších a dalších ku.vítek, které se podělají rok dva po skončení záruky a stojí desetitisíce. Vzpomeňte, co se opravovalo na autech před lety, kdy nebyla u nafťáku žádná elektronika (krom ventilu na přívod nafty). A paradoxně to vypadá, že tyto staré motory byly v běžném provozu daleko ekologičtější než dnešní super-hyper-eko bazmeky.

+6/0
17.2.2016 8:21

V86i34k46t95o77r 21Š43e36d19i93v81ý 8676161330176

Ano. Jenže uznat to oficiálně by znamenalo napadnout základy zelené víry.

+2/0
17.2.2016 8:46

P51e91t62r 35S18t71e54j43s82k81a39l 3389728304356

„Je neuvěřitelné, že se nyní na silnicích nacházejí takzvaná moderní naftová vozidla, která tímto způsobem poškozují vzduch, jenž dýcháme,“ uvedl spoluzakladatel ICCT Axel Friedrich a dodal, že naměřené hodnoty odpovídají emisím, které vypouštěly vozy koncem 80. let minulého století, před zaváděním Euro norem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

0/0
17.2.2016 12:14

M30a21r35t37i26n 19S95e71d22o87n85a 2655206656449

Diesel s osobnich autech ve meste je pohroma. Na jihu Evropy lide kupuji vetsinou diesel (80% novych aut) a to se pak po meste ani neda pro smrad chodit. Normy maji smysl, pokud firma neumi vyrobit nezavadny diesel tak at jej nedela, u benzinu take probemy nejsou - jenze pro zisk plno firem udela cokoliv.

+1/−1
17.2.2016 8:12
Foto

J78i33ř12í 66D57v37o71ř19á38k 5585659980268

SCR bude konec naftových osobáků .

0/0
17.2.2016 7:47

T83o51m82á27š 26K23ř31e69č78e29k 5669954854561

hon na čarodějnice ve skutečnosti opět bez výsledku, spíše to jen ukazuje nesmyslnost nízko-emisních městských zón a nálepek, které se zavádí

+13/0
17.2.2016 7:26

P83a11v15e14l 95M16i21k71u11l78a 6168313196457

Když to tak čtu, jsem rád za svého Trabanta. Trochu kouří, ale na nic si nehraje. :-)

+11/0
17.2.2016 7:22

J69a51r20o98m95í73r 12K42r67á28l 4680349194609

;-D

+2/0
17.2.2016 7:24

J76i27n97d70ř50i26c98h 18L58u52k44e88š 3809244103720

Trochu kouří, smrdí, ale ve výsledku bude míň jedovatej ;-D

+1/0
17.2.2016 7:47

R30o48m29a36n 21K11r96a71t75o95c17h82v17í43l 6546897216634

Tak to může ve skutečnosti být.

0/0
17.2.2016 8:35

J51a36r71o41m38í30r 69K78r91á78l 4560549744319

Překvapuje to někoho ?

+1/0
17.2.2016 7:21

T66o30m96á57š 23P53r92c20h63a26l 1608143453660

Nepřijde mi z toho článku, že by Fiat podváděl. Prostě jen využil toho, že se testuje v nějakém režimu a motor odladil tak, aby v daném režimu splňoval.

Nepíše se tam nic o tom, že by využíval nějaké technologie pro rozeznání měřícího cyklu, které by motor v určitých podmínkách uvedly do testovacího stavu, jako to měl koncern VW

+13/0
17.2.2016 7:02

J32a79r12o60m59í54r 30K79r47á72l 4930539144539

Ne. Jen ten motor nastavil tak, aby v podmínkách, ve kterých se měří, vyhovoval.

+3/0
17.2.2016 7:23

J79i98n23d62ř51i23c72h 52L26u93k85e75š 3959294563690

To je sice pravda, ale smyslem emisí je čistší prostředí, ne aby to prošlo jen měřením. Asi jako ve škole, buď je cílem mít zkoušku (jedno jestli s tahákem nebo prolézt jinak) a druhý den si nic nepamatovat, nebo varianta dvě, učit tak, aby si to děcka pamatovaly do smrti....

+1/0
17.2.2016 7:45

J80i77ř74í 48Z97ý53k16a 9629103701770

... v obou případech je trend "splň a dál už se nezajímej". Bohužel

+2/0
17.2.2016 8:12

V86i31k83t94o70r 40Š30e66d47i32v74ý 8386481470756

Smysl emisních limitů?

Ale no tak, snad na to nevěříte.;-D Jako každé náboženství i to zelené vyžaduje určité rituály, které sice vycházejí z kdysi potřebných úkonů, dávno se ale zvrhly v karikaturu.

+2/0
17.2.2016 8:44

M20a30r82e84k 16M32a35l41ý 1202938821360

Ano, smyslem emisí, původním cílem bylo čistší prostředí. To je celkem pochopitelné a proto se pak vymyslely testy. Smyslem automobilky je postavit auto tak, aby těmto testům vyhovělo za cenu co nejnižších nákladů. Nic víc, nic míň. A pokud těmi testy v pohodě projde a v reálném provozu pak vypouští těch smradů násobně víc, není to přeci chyba automobilky,ale chyba toho testu.

+1/0
17.2.2016 19:12
Foto

I66v58a25n 28K90o21p92t15a 5157932281567

Prijde mi to jako to samé jinými slovy. Celkem putna zda toho dosáhnou SW nebo mechanicky, výsledek je stejný.

+1/0
17.2.2016 8:21

T36o58m53á45š 48V96a92l68d25e71r 7223940679

Zajímali by mě škodlivé hodnoty u přímovstřikových benzínů. To ovšem nikdo schválně neměří. Nafta je špatná a jediný přínos je v malé spotřebě. Jinak je vidět, že zamořuje i přes různé vychytávky naše prostředí. CO2 mi může být ukradené to nás nezabijí pomalu.

0/−1
17.2.2016 6:55

A26l43e20š 37J15a64n13á59č46e24k 3613524136273

Benzín totiž neprodukuje takové škodliviny jako nafta. I když emisní limity při normální použití překračují všechny auta na trhu.

+1/−1
17.2.2016 7:10

M11a88r92t39i71n 33T89e25s89a59ř 2239453513763

Mám za to, že pro "normální použití" žádné emisní homologační limity nejsou stanoveny.

0/0
17.2.2016 8:34

T49o25m38á52š 59V25a41l73d77e53r 7623900119

Měl jsem spíše na mysli částečky co nevyhoří a které předtím jsou rozprášeny vstřikovači pod velkým tlakem.

0/0
18.2.2016 23:11

P54e47t64e23r 73M25o17l76n77á64r 8585754532909

Neviem či je vhodné testovať motor čo má najazdené 4400 km ,keď som kúpil nové auto konkrétne Kiu Sportage tak motor prvých cca 10 000 km nemal ťah ,potom išiel ako žihadlo ako keby to bolo iné auto

0/0
17.2.2016 2:16

I76v27a81n 84S54o49t 6709844686708

A nabude to bionaftou?

+2/0
17.2.2016 1:24

A98d60a12m 72T63u33r79e64k 3557253224473

To je velké překvapení, nikdo nečekal že ty limity bude překračovat většina dieselu :O

+8/0
17.2.2016 1:05

J35a11n 46D91e60r10k31a 8439538972192

Možná by bylo lepší napsat kdo nepodváděl. Ten seznam bude asi kratší.

+4/0
17.2.2016 0:07

Z53d56e15n17ě53k 11H88a37n89z23l 1841586272984

Výsledek je stejný

0/0
17.2.2016 5:41

D93e38n52i63s 21H83u92m89l 4542825385856

A už páni ekologové uvedli, kolikrát může auto překračovat v běžném provozu emise z homologace a jak je "běžný provoz" dle nějaké směrnice definovaný?

+5/0
17.2.2016 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.