Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němečtí ekologové odhalili dalšího emisního hříšníka: Fiat 500X

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe pokračuje ve vyšetřování emisí oxidů dusíku u dieselových aut. Nejnovějším úlovkem je italské SUV Fiat 500X, které několikanásobně překračuje v některých jízdních režimech emisní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a80r80e40k 64K86o24s54t95e46l42e87c37k98ý 6483646788

Ekologové vymýšlejí nesmysly proti přírodním zákonům, a tak technici jsou zase nuceni vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk-ekolog nažral, koza zůstala celá a auto jezdilo!

Jestliže něco měříme v přesně stanovených laboratorních podmínkách, pak se nemůžeme divit, že to nefunguje v praxi! Ale v laboratorních podmínkách je to přesné! Tak, co vy elkolologové vůbec chcete?

+1/0
17.2.2016 20:04

P78e43t59r 74M72i25c51h35a98l 2800904561962

Jak překvapivé. ;-D Já jsem to říkal hned, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
17.2.2016 18:00

J45a91r14o89s48l96a14v 43D19r28o80b27n49ý 6186568107677

takže nejlepší je jezdit s naftou za studena ;-D

0/0
17.2.2016 15:26

P39e90t73r 50M19i43c90h51a26l 2940674601272

Tak nějak. Výroba nových motorů je totiž nejekologičtější věc na světě. ;-D

0/0
17.2.2016 18:17

Z78d40e92n22ě27k 29W88e84r81n46h74a98r49t 6557905962128

To bylo keců, jak VW zaspal vývoj a jeho motory mají x krát vyšší emise, než konkurence... Zkrátka to tak nějak dělají všichni, různě kouzlí, aby prošli měřením a realita auta na silnici je úplně jiná - a naprosto nesejde, jakou má to auto značku...

0/0
17.2.2016 13:00

V27i52l80é33m 26P15ř15í94h81o69d98a 2954799183757

Nafta patří na pole nebo do náklaďáku. Tečka.

+1/0
17.2.2016 11:47

P58e11t11r 48M19i24c43h81a47l 2500164911142

Já teda nevím, ale naftu bych na pole moc nelil. :-)

0/0
17.2.2016 18:21

J44a44r50o95s35l97a65v 43P74o98r54t 7249867179325

To zelený náboženství je fakt hustý . Fyzika je daná -zákon zachování hmoty ale to se jim do norem nevejde .

+6/0
17.2.2016 11:31

M46a28r85t84i66n 66K32a89r54á89s58e92k 9128183978848

A jak souvisi zakon zachovani hmoty s temi skodlivymi emisemi?

0/−1
17.2.2016 15:08

S75t98a22n89i46s35l57a10v 53C19h19y25t35r12a 3924933367369

Všechna auta by měla vonět po fialkách. ;-D

Představa, že když něco hoří, tak nebude produkovat splodiny je akorát z říše pohádek. Domácí skot produkuje daleko více splodin. Budou jim snad chtít dávat na zadek povinně katalizátor? ;-D

+5/0
17.2.2016 10:58

M59a10r31t29i17n 47K76a21r59á50s45e48k 9728403668108

Jake ze to zplodiny produkuje ten domaci skot? A skot se bezne pase urpostred mest?

0/−1
17.2.2016 15:09

A69n48t87o93n41í98n 91S37v83o22b56o22d73a 3284873659972

Metan z kravičky otepluje zem :-)

+1/0
17.2.2016 15:28

M75a80r48t83i53n 78K15a52r69á24s96e58k 9188703468848

Jo ale ty emisni normy neresi "oteplovaci plyny" ale jedovate latky....

0/−1
17.2.2016 15:34

P68e11t33r 55M48i42c27h10a38l 2910324341302

Ne tak docela. Původně se emise zaměřily na CO2, skleníkový plyn. V honbě ze jeho co nejnižšími emisemi se postupně vyvinul turbodiesel spalující chudou směs za vysoké teploty a tím dochází ke vzniku NOx, tedy jedovatých látek.

+1/0
17.2.2016 18:24

M97a84r32t57i82n 74K63a84r61á84s93e18k 9878873398778

Skodlive emise se resi uz dost dlouho a jsou na zavazne normy jak v USA tak v EU, CO2 resi EU ale normy na exhalace nejsou striktini - jen kdyz holt vyrabia auta co moc zerou tak automobilka doplaci zlvastni "dan"

0/−1
17.2.2016 19:26

A39n34t13o85n75í88n 59S85v42o51b37o48d30a 3824253869822

Ale řeší se i CO2

0/0
17.2.2016 18:55

T27o48m26á21š 36K60u87c71h31a83ř 3497481608401

Jsem v šoku, koho by napadlo, že auta spalující bordel co teče ze země budou smrdět. ;-D Pokud to takto půjde dál, tak jim taky dojde, že výrazně přestává plnit normy i opotřebený motor a automaticky budeme rušit auta po najetí 150 000 km a některá i dřív. :-P

+3/0
17.2.2016 10:31

P53e38t70r 60P61e96t31ř44í31k 3951710701498

fakt jsem se dlouho divil, že můj Touran-dýzl docela smrdí, víc než třeba další dýsly, k nimž mám tu čest občas "přivonět" no a nyní po "afeře Volkswagengejt jsem moudřejší...:-P

+1/0
17.2.2016 9:46
Foto

Z32b35y46n40ě11k 78M30e15l69i90c60h28a97r 9515967135669

změnou podmínek měření "dokáže" každej blbec, že je něco jinak... pokud je něco nějak definováno a podle toho certifikováno, nemůžu to měřit jinak a říct, že je to špatně! pokud např. hustota vody je definována při 20°C a někdo ji změří při 50°C a dostane samozřejmě nižší číslo, bude taky řvát, že mu z vodovodu teče "řidší" voda? pokud ano, bude právě za toho blbce... // tím nesnižuju dopady emisí na prostředí, ale porovnávat hrušky s jablky nepřináší nikdy nic dobrého (pouze lidi, kteří nepřemýšlejí, mají další důvod stěžovat si a řvát...)

+5/0
17.2.2016 8:58

P75e46t93r 89O96t93r90u22b63a 6356848952145

To je sice pravda, ale 20x větší emise v provozu to je podle Vás v pořádku? Za jakým primárním účelem by měly sloužit emisní normy? Za účelem aby na tom vydělávaly automobilky a emisní organizace, nebo abychom měli čistější ovzduší?

+1/−3
17.2.2016 9:33
Foto

Z93b25y63n89ě47k 49M94e46l18i46c81h19a48r 9675797105439

JÁ O VOZE, VY O KOZE - já hodnotím postup srovnávání jablek a hrušek a píšu, že nesnižuju význam dopadu emisí na prostředí... v pořádku ty hodnoty vůči přírodě nejsou, ale nelze to dokazovat takto - je potřeba změnit pravidla/zákony/vyhlášky... a hlavně zapojit rozum

+3/0
17.2.2016 11:01

M98a79r46t27i38n 95K34l55u41v38á51n48e87k 9242948293733

Osobne som presvedčený, že žiadne z dieselov tie normy niesu schopné splňovať. Je to len o tom ktorý motor si vezmú na test. Vždy to bude zásah.

+5/0
17.2.2016 8:33

P85e65t13r 43O61t59r63u71b38a 6386568182865

Znova a znova se ukazuje, o čem ty celé emisní normy jsou. Nikomu nejde skutečně o životní prostředí ale je to jen a jen o poplatcích za homologace, emise, ....

Navíc to automobilkám umožnilo zavádění dalších a dalších ku.vítek, které se podělají rok dva po skončení záruky a stojí desetitisíce. Vzpomeňte, co se opravovalo na autech před lety, kdy nebyla u nafťáku žádná elektronika (krom ventilu na přívod nafty). A paradoxně to vypadá, že tyto staré motory byly v běžném provozu daleko ekologičtější než dnešní super-hyper-eko bazmeky.

+6/0
17.2.2016 8:21

V54i33k42t63o90r 85Š26e67d76i85v67ý 8646901180656

Ano. Jenže uznat to oficiálně by znamenalo napadnout základy zelené víry.

+2/0
17.2.2016 8:46

P93e68t58r 66S24t29e93j92s43k40a65l 3279858634666

„Je neuvěřitelné, že se nyní na silnicích nacházejí takzvaná moderní naftová vozidla, která tímto způsobem poškozují vzduch, jenž dýcháme,“ uvedl spoluzakladatel ICCT Axel Friedrich a dodal, že naměřené hodnoty odpovídají emisím, které vypouštěly vozy koncem 80. let minulého století, před zaváděním Euro norem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

0/0
17.2.2016 12:14

M66a94r98t32i50n 96S25e54d60o13n42a 2575276886269

Diesel s osobnich autech ve meste je pohroma. Na jihu Evropy lide kupuji vetsinou diesel (80% novych aut) a to se pak po meste ani neda pro smrad chodit. Normy maji smysl, pokud firma neumi vyrobit nezavadny diesel tak at jej nedela, u benzinu take probemy nejsou - jenze pro zisk plno firem udela cokoliv.

+1/−1
17.2.2016 8:12
Foto

J74i95ř68í 55D15v43o69ř97á50k 5725349390498

SCR bude konec naftových osobáků .

0/0
17.2.2016 7:47

T29o60m30á97š 81K22ř28e10č68e90k 5849254964521

hon na čarodějnice ve skutečnosti opět bez výsledku, spíše to jen ukazuje nesmyslnost nízko-emisních městských zón a nálepek, které se zavádí

+13/0
17.2.2016 7:26

P13a16v20e86l 45M74i54k23u89l30a 6278183606337

Když to tak čtu, jsem rád za svého Trabanta. Trochu kouří, ale na nic si nehraje. :-)

+11/0
17.2.2016 7:22

J35a11r81o77m72í85r 15K41r52á21l 4580459754969

;-D

+2/0
17.2.2016 7:24

J73i36n76d69ř89i46c26h 93L44u61k47e92š 3739744463390

Trochu kouří, smrdí, ale ve výsledku bude míň jedovatej ;-D

+1/0
17.2.2016 7:47

R77o64m14a67n 76K43r89a13t46o34c65h96v74í67l 6746857386774

Tak to může ve skutečnosti být.

0/0
17.2.2016 8:35

J25a25r92o49m47í70r 86K18r16á46l 4250349924419

Překvapuje to někoho ?

+1/0
17.2.2016 7:21

T65o15m80á80š 80P70r39c96h92a86l 1668523213600

Nepřijde mi z toho článku, že by Fiat podváděl. Prostě jen využil toho, že se testuje v nějakém režimu a motor odladil tak, aby v daném režimu splňoval.

Nepíše se tam nic o tom, že by využíval nějaké technologie pro rozeznání měřícího cyklu, které by motor v určitých podmínkách uvedly do testovacího stavu, jako to měl koncern VW

+13/0
17.2.2016 7:02

J96a69r92o71m16í44r 95K31r24á83l 4240669954889

Ne. Jen ten motor nastavil tak, aby v podmínkách, ve kterých se měří, vyhovoval.

+3/0
17.2.2016 7:23

J34i82n66d30ř98i72c65h 18L62u92k15e57š 3169844273100

To je sice pravda, ale smyslem emisí je čistší prostředí, ne aby to prošlo jen měřením. Asi jako ve škole, buď je cílem mít zkoušku (jedno jestli s tahákem nebo prolézt jinak) a druhý den si nic nepamatovat, nebo varianta dvě, učit tak, aby si to děcka pamatovaly do smrti....

+1/0
17.2.2016 7:45

J62i79ř28í 74Z57ý19k75a 9329623851950

... v obou případech je trend "splň a dál už se nezajímej". Bohužel

+2/0
17.2.2016 8:12

V69i83k66t96o66r 14Š43e18d68i13v10ý 8316221860416

Smysl emisních limitů?

Ale no tak, snad na to nevěříte.;-D Jako každé náboženství i to zelené vyžaduje určité rituály, které sice vycházejí z kdysi potřebných úkonů, dávno se ale zvrhly v karikaturu.

+2/0
17.2.2016 8:44

M61a40r77e11k 86M88a45l95ý 1832618851770

Ano, smyslem emisí, původním cílem bylo čistší prostředí. To je celkem pochopitelné a proto se pak vymyslely testy. Smyslem automobilky je postavit auto tak, aby těmto testům vyhovělo za cenu co nejnižších nákladů. Nic víc, nic míň. A pokud těmi testy v pohodě projde a v reálném provozu pak vypouští těch smradů násobně víc, není to přeci chyba automobilky,ale chyba toho testu.

+1/0
17.2.2016 19:12
Foto

I23v76a73n 89K97o46p85t68a 5477782361187

Prijde mi to jako to samé jinými slovy. Celkem putna zda toho dosáhnou SW nebo mechanicky, výsledek je stejný.

+1/0
17.2.2016 8:21

T89o12m51á19š 40V58a79l95d62e69r 7773240909

Zajímali by mě škodlivé hodnoty u přímovstřikových benzínů. To ovšem nikdo schválně neměří. Nafta je špatná a jediný přínos je v malé spotřebě. Jinak je vidět, že zamořuje i přes různé vychytávky naše prostředí. CO2 mi může být ukradené to nás nezabijí pomalu.

0/−1
17.2.2016 6:55

A83l84e19š 80J47a69n22á14č27e65k 3933914386193

Benzín totiž neprodukuje takové škodliviny jako nafta. I když emisní limity při normální použití překračují všechny auta na trhu.

+1/−1
17.2.2016 7:10

M32a75r11t71i23n 61T51e92s95a85ř 2939863523123

Mám za to, že pro "normální použití" žádné emisní homologační limity nejsou stanoveny.

0/0
17.2.2016 8:34

T15o80m60á16š 95V74a17l61d11e58r 7663400659

Měl jsem spíše na mysli částečky co nevyhoří a které předtím jsou rozprášeny vstřikovači pod velkým tlakem.

0/0
18.2.2016 23:11

P94e84t83e84r 24M48o30l69n72á86r 8685154102399

Neviem či je vhodné testovať motor čo má najazdené 4400 km ,keď som kúpil nové auto konkrétne Kiu Sportage tak motor prvých cca 10 000 km nemal ťah ,potom išiel ako žihadlo ako keby to bolo iné auto

0/0
17.2.2016 2:16

I41v91a22n 93S53o82t 6699124226848

A nabude to bionaftou?

+2/0
17.2.2016 1:24

A43d84a42m 44T25u23r98e23k 3567313854963

To je velké překvapení, nikdo nečekal že ty limity bude překračovat většina dieselu :O

+8/0
17.2.2016 1:05

J20a11n 18D71e13r81k44a 8179728462892

Možná by bylo lepší napsat kdo nepodváděl. Ten seznam bude asi kratší.

+4/0
17.2.2016 0:07

Z74d77e29n19ě46k 71H86a81n35z82l 1711106802634

Výsledek je stejný

0/0
17.2.2016 5:41

D86e35n57i72s 68H91u53m18l 4552935115916

A už páni ekologové uvedli, kolikrát může auto překračovat v běžném provozu emise z homologace a jak je "běžný provoz" dle nějaké směrnice definovaný?

+5/0
17.2.2016 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.