Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přežil požár i dluhy a nakonec vyhrává Dakar. Kamaz slaví 40 let

V polovině února roku 1976 opustil brány továrny v ruském městě Naběrežnyje Čelny první nákladní vůz ruské automobilky Kamaz, jednoho z největších světových výrobců nákladních automobilů. Kamiony Kamaz opakovaně vyhrály slavný Dakar, jejich současná produkce je kolem 40 000 vyrobených vozů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e91t74r 11N65ě41m74e48č95e41k 1542794552463

Nechápu, jak si to může někdo koupit, kabina běs, proslulá ruská kvalita bude asi taky pecka.....RvRvRv

0/−1
18.2.2016 8:05

M90a90r54i49a48n 50K68a18r46a62b82a 4133201170722

Pekné a robustné auto. Kedysi som vnímal Kamaz ako ruskú Tatru. Ale to už dávno nie je pravda, nakoľko Tatrovka sa úzko špecializovala. Aj keď je Kamaz bytelné auto, bol by som radšej keby v našich končinách jazdili viac sofistikovanejšie vozy. O prevádzkových nákladoch je možné viesť polemiku, aby to nakoniec nebolo ako s Nivou, síce lacné diely ale za to furt v servise, a žere to ako tank... ;-)

0/−1
17.2.2016 20:32

M32a97r65t45i32n 94Ž91e36l57i35n37s37k45ý 9898669689132

Na to mate nejaky odkaz? ... na strankach Kamazu se pise, ze dokonce az 700 mezinarodnich firem se podilelo na dodavkach vyrobnych zarizeni podniku a mezi znamejsimi jsou vzpomenuty tyto: Swindell-Dressler, Holcroft, CE-Cast, Ingersoll Rand, Ex-Cello (U.S.A.), Hueller-Hille, Liebherr (West Germany), Morando, Fata (Italy), Renault (France), Sandvik (Sweden), Kamatsu and Hitachi (Japan).

http://www.kamaz.ru/en/about/history/

+1/0
17.2.2016 19:17

J83o13s13e41f 70V56o47s63i44c39k94y 4233307326943

Jak mohli v clanku prehlednout, ze celou fabriku kdysi postavili Americane od firmy MAC Trucks? Tak jako v Zhiguli to postavi Fiat ! Ten Kamaz se vyznacuje tim, ze se za tech 40 let jeste nemodernizoval - porad jeste ty same V8 dieslaky.

+5/−1
17.2.2016 16:59

J97a51r96o19s31l73a86v 85M27a78l76ý 5974458571141

Nic proti Kamazu, ale to auto co vyhrává Dakar, má z kamazu pouze kabinu.

+7/0
17.2.2016 16:48
Foto

J44i22ř47í 28D20v39o82ř53á33k 5315439800818

Citace : „Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru,“ pochvaluje si Štochl.

Tak třeba systém ABS je v Eropě pro nákladní vozy povinný už pár desítek let . Jak tento výrobce řeší bez řídící jednotky ?

+3/0
17.2.2016 16:17

R90o32m21a97n 59K46r70a15t23o88c39h86v86í93l 6816677826704

V motoru je mužik, který přerušovaně šlape na pedál.

+2/0
17.2.2016 16:49
Foto

J29i84ř66í 40D59v65o25ř86á81k 5605339850788

Nebo burlak ?

0/0
17.2.2016 17:05

J47i30ř63í 64K83o96c93u17r22e45k 6165834745758

Ne, burlak je na úřadě práce. Kamaz utáhne totéž, co 50 až 100 burlaků.

0/0
18.2.2016 16:32

M22i96c50h52a65l 45M37o60u23c98h30a 9138359413284

Ruské automobily obecně vynikají vysokou kvalitou... ;-D

+1/−1
17.2.2016 15:31

T86o14m89á35š 16C78h63r11a24s43t46n29ý 2151444871713

Zrovna u KAMAZu lze tomu věřit, přeci jen musí být schopný přejet celé Rusko v civilní...nebo Evropu ve vojenské...verzi.

+2/−1
17.2.2016 15:53

M33i47c29h19a13l 17M83o20u88c37h94a 9638279363334

Nevím, s Kamazem zkušenost nemám. Ovšem I v případě, že to platí o Kamazu, není to "Ruské automobily obecně..." Pořád by to bylo: "Ruské automobily obecně trpí na nízkou kvalitu zpracování I použitých materialů a Kamaz je tak mezi nimi výjimkou ;-)

+3/0
17.2.2016 15:56

J83a94r86o19m20í73r 64K87r71á32l 4710449734129

Nevím, jak Kamaz, ale ZIL to byla pěkná šunka se spotřebou 170 litrů na 100 km. :-/

0/0
17.2.2016 18:18

J44i22ř26í 75K78o24c67u47r68e94k 6485834795328

U nosiče raket je to jedno. Moc toho nenajezdí a armáda konkurenci nemá. Resp, od toho armáda vozí ty rakety, aby ji neměla.

+1/0
18.2.2016 16:42

S98t94a52n22i85s48l82a11v 78K20r14e76j45c38a19r 6447476283224

Nu Kamaz je Kamaz. Vyhrává Dakar možná tak jako Ruští hokejisté. Obchodní zastoupení Kamazu stejně jako Lady v ČR existuje už několik let. Je škoda, že článek neobsahuje obchodní úspěchy nejen v ČR ale i postsocialistických a světových trzích. Za většinou sportovních úspěchů mohou především řidiči těchto vozidel a servismani jež se o vozidla starají. Je otázkou, zda ruská zastoupeni, nejsou pouhými zástěrkami jiných aktivit.

+1/0
17.2.2016 13:17

J87i27ř92í 30E60r82b23e17n 1173254726507

Ohledně Dakaru - Kamaz, ale i Porsche či BMW mají takové servisní zázemí, že po každé etapě jsou jezdci chrnět a stočlenný tým mechaniků jim doslova vyrobí prakticky nové auto, které z toho původního převezme jen ty části s VIN kódem. "Normální" posádky si musejí dělat opravy samy...

0/0
18.2.2016 9:12



Najdete na iDNES.cz