Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přežil požár i dluhy a nakonec vyhrává Dakar. Kamaz slaví 40 let

V polovině února roku 1976 opustil brány továrny v ruském městě Naběrežnyje Čelny první nákladní vůz ruské automobilky Kamaz, jednoho z největších světových výrobců nákladních automobilů. Kamiony Kamaz opakovaně vyhrály slavný Dakar, jejich současná produkce je kolem 40 000 vyrobených vozů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e67t10r 88N10ě42m21e63č27e85k 1142464512513

Nechápu, jak si to může někdo koupit, kabina běs, proslulá ruská kvalita bude asi taky pecka.....RvRvRv

0/−1
18.2.2016 8:05

M68a38r66i69a40n 26K15a39r52a93b88a 4203681820122

Pekné a robustné auto. Kedysi som vnímal Kamaz ako ruskú Tatru. Ale to už dávno nie je pravda, nakoľko Tatrovka sa úzko špecializovala. Aj keď je Kamaz bytelné auto, bol by som radšej keby v našich končinách jazdili viac sofistikovanejšie vozy. O prevádzkových nákladoch je možné viesť polemiku, aby to nakoniec nebolo ako s Nivou, síce lacné diely ale za to furt v servise, a žere to ako tank... ;-)

0/−1
17.2.2016 20:32

M97a37r89t39i91n 34Ž26e16l82i26n34s24k71ý 9728399149372

Na to mate nejaky odkaz? ... na strankach Kamazu se pise, ze dokonce az 700 mezinarodnich firem se podilelo na dodavkach vyrobnych zarizeni podniku a mezi znamejsimi jsou vzpomenuty tyto: Swindell-Dressler, Holcroft, CE-Cast, Ingersoll Rand, Ex-Cello (U.S.A.), Hueller-Hille, Liebherr (West Germany), Morando, Fata (Italy), Renault (France), Sandvik (Sweden), Kamatsu and Hitachi (Japan).

http://www.kamaz.ru/en/about/history/

+1/0
17.2.2016 19:17

J67o23s56e56f 79V50o69s10i85c76k73y 4213777406593

Jak mohli v clanku prehlednout, ze celou fabriku kdysi postavili Americane od firmy MAC Trucks? Tak jako v Zhiguli to postavi Fiat ! Ten Kamaz se vyznacuje tim, ze se za tech 40 let jeste nemodernizoval - porad jeste ty same V8 dieslaky.

+5/−1
17.2.2016 16:59

J18a64r88o95s73l54a26v 35M62a54l50ý 5444268541421

Nic proti Kamazu, ale to auto co vyhrává Dakar, má z kamazu pouze kabinu.

+7/0
17.2.2016 16:48
Foto

J98i47ř65í 31D95v22o35ř31á56k 5675889530248

Citace : „Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru,“ pochvaluje si Štochl.

Tak třeba systém ABS je v Eropě pro nákladní vozy povinný už pár desítek let . Jak tento výrobce řeší bez řídící jednotky ?

+3/0
17.2.2016 16:17

R60o15m38a52n 66K25r59a82t75o64c59h20v42í60l 6116167446344

V motoru je mužik, který přerušovaně šlape na pedál.

+2/0
17.2.2016 16:49
Foto

J25i67ř85í 39D17v89o80ř28á33k 5865189310168

Nebo burlak ?

0/0
17.2.2016 17:05

J30i39ř65í 29K34o12c82u29r66e70k 6655444875548

Ne, burlak je na úřadě práce. Kamaz utáhne totéž, co 50 až 100 burlaků.

0/0
18.2.2016 16:32

M87i45c20h29a85l 31M51o31u67c84h52a 9258569333434

Ruské automobily obecně vynikají vysokou kvalitou... ;-D

+1/−1
17.2.2016 15:31

T38o50m61á69š 44C29h54r22a35s98t32n25ý 2671534111503

Zrovna u KAMAZu lze tomu věřit, přeci jen musí být schopný přejet celé Rusko v civilní...nebo Evropu ve vojenské...verzi.

+2/−1
17.2.2016 15:53

M51i62c11h44a18l 13M10o85u78c84h62a 9548239143764

Nevím, s Kamazem zkušenost nemám. Ovšem I v případě, že to platí o Kamazu, není to "Ruské automobily obecně..." Pořád by to bylo: "Ruské automobily obecně trpí na nízkou kvalitu zpracování I použitých materialů a Kamaz je tak mezi nimi výjimkou ;-)

+3/0
17.2.2016 15:56

J77a49r89o25m19í95r 10K67r10á74l 4190209954699

Nevím, jak Kamaz, ale ZIL to byla pěkná šunka se spotřebou 170 litrů na 100 km. :-/

0/0
17.2.2016 18:18

J63i96ř29í 26K42o89c23u22r24e39k 6375644815848

U nosiče raket je to jedno. Moc toho nenajezdí a armáda konkurenci nemá. Resp, od toho armáda vozí ty rakety, aby ji neměla.

+1/0
18.2.2016 16:42

S81t73a40n18i58s30l82a35v 52K44r15e50j82c61a35r 6347976163394

Nu Kamaz je Kamaz. Vyhrává Dakar možná tak jako Ruští hokejisté. Obchodní zastoupení Kamazu stejně jako Lady v ČR existuje už několik let. Je škoda, že článek neobsahuje obchodní úspěchy nejen v ČR ale i postsocialistických a světových trzích. Za většinou sportovních úspěchů mohou především řidiči těchto vozidel a servismani jež se o vozidla starají. Je otázkou, zda ruská zastoupeni, nejsou pouhými zástěrkami jiných aktivit.

+1/0
17.2.2016 13:17

J32i80ř64í 45E21r33b89e64n 1633194616597

Ohledně Dakaru - Kamaz, ale i Porsche či BMW mají takové servisní zázemí, že po každé etapě jsou jezdci chrnět a stočlenný tým mechaniků jim doslova vyrobí prakticky nové auto, které z toho původního převezme jen ty části s VIN kódem. "Normální" posádky si musejí dělat opravy samy...

0/0
18.2.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.