- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celou dobu jeli v protismeru. To se nedivím, že to tak dopadlo.
Odstraněním asfaltu dosáhnete ještě lepších výsledků ve snížení průměrné rychlosti.
Je to trochu logika, jako kdyby zakázali dělat geometrii přední nápravy a nařídili levou přední přehustit a pravou podhustit. S autem, které bude plavat při každém dotyku plynu pojedou všichni také opatrněji :-)
Kdysi jsem četl studii, která se zabývala zvýšením nehodovosti po zavedení airbagů. Autor v ní uváděl, že ke snížení nehodovosti by pomohlo naopak, kdyby místo pásů z volantu koukal ocelovej hrot. Já tomu věřím.
to je mi objev. Princip sdíleného prostoru je funkční na západ od nás v mnoha městech již dlouho a je prokazatelně přínosný. Plánovači by se tam měli jet podívat, aby pochopili, že např. na rovné silnici s odbočkami je zbytečná instalace semaforu k vynucování dodržování rychlosti, pokud se zavede přednost zprava, tak všichni pojedou pomaleji. Ideální je to třeba kolem škol. V shared space to jde tak daleho, že nejsou třeba zebry, ale chodci tam mají před auty přednost. A stejně to funuguje a lépe pro všechny...
Pak nevidím ani důvod, aby tam byly namalované nějaké zebry. Zvýší to nejistotu chodců, budou si víc všímat provozu a možná i rychleji běhat...
(Možná se autor tohoto "zlepšováku" v ústavu potká s Merklovou, určitě si mají co říct!)
Jaj! Vždyť lidi nebudou vědět, kde můžou začít předjíždět traktor. Jestli na výjezdu z levotočivé zatáčky nebo až potom, co se na rovném úseku štrůdl napřímí, tedy tam, kde dnes začíná přerušovaná.
Když odstraníte i silnici budou lidi jezdit ještě opatrněji.