Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme

Honosně se to jmenuje „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků“, lidové označení „ekodaň“ nebo ostřeji „ekovýpalné“ však realitu popisují výstižněji. Ona je to totiž spíš pokuta. Trest za to, že nemáte peníze na nové auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a81n 27K16r15p61e65c 5526813734482

skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.

+6/0
25.2.2016 21:02

A17n20t83o24n45í89n 35Č69m21e84l93á88k 8486516409722

Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx

0/−4
25.2.2016 8:58

M25i70c13h60a89l 19T44r52o14j28a19n 9940154278692

Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).

+7/−1
25.2.2016 9:21

A18n44t45o58n88í20n 77Č88m96e12l85á18k 8876386679632

Ale v tom Vám nikdo nebrání, pokud budete "ještě poctivě vyrobené" auto provozovat, tak se Vás žádný poplatek netýká.

+1/0
25.2.2016 9:47

J31o92s37e20f 69N86o26v11á49k 1710403705

Pán neříká, že mu v tom něco brání. Uvádí to jako druhou možnost, stejně špatnou jako první. Staré, ještě poctivě vyrobené auto prostě nějak drží pohromadě, rez silné plechy nesežral, ale bezpečnostní parametry odpovídají jeho věku.

+4/0
26.2.2016 23:49

M37a51r94t76i70n 40K48o56u28š57a 6495484464

No to je tedy úvaha od ekologa, to už je dlouho ta matika co ?

0/0
25.2.2016 13:38

P27e80t36r 78D50v63o48r69a31k 3361650707389

Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.

Zdanit starý křáp je hloupost.

+8/−1
24.2.2016 13:45

J76i14ř25í 88K16o15c44u40r45e47k 6645714555288

Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?

+2/0
24.2.2016 16:43

M66a93r48t18i18n 41K54a45r82á40s15e86k 9548753418668

To asi ne, ale treba bude mit na to koupit si treba 8 letou ojetinu misto 20 lete....

+3/0
24.2.2016 17:11

F30r68a21n10t11i70š52e13k 67S42v42a11č86i44n87a 3245786175297

"Dnes starý křáp, zítra žádaný veterán."

+1/0
26.2.2016 10:03

M13a36r86t57i61n 96K32o67u41š57a 6115284894

Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.

+7/0
24.2.2016 12:59

L63u14d80v44í12k 44G28a64j32d94o14š49í98k 2215443954952

Demagogie.

Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.

Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.

Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.

Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.

Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.

Teď můžete mínusovat...

+4/−12
24.2.2016 11:52

V27l71a75d68i22s62l92a80v 63B47u14r48y84š71e19k 1419242207324

podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde

+2/−4
24.2.2016 12:16

J40i17ř79í 75K71o10c48u14r91e53k 6215974215328

Mě teda udivuje, jak tady někteří naprosto ignorují technický stav a opotřebení vozidla. Jako by bylo u všech aut zcela stejné a rostlo nelineárně s věkem, kdy po 8 letech přijde pád. A mezi novými auty neexustují rozdíly v kvalitě. Takže se nemůže stát, aby nová Fabie brzdila hůř než Z350 z roku 2003.

+4/−1
24.2.2016 16:46

J44o61s82e55f 24Š94á90t27a50v30a 2804791606839

Vladislav Burišek.

A máte představu,jak by u nás vzrostla nezaměstnanost.Při dnešních platech.Člověk,který bydlí na vesnici,se do práce jinak než autem nedostane.Autobusy nebo vlaky už moc nejezdí.Proto je tam dost starých aut.A myslíte že někdo,kdo najíždí kvůli práci denně 50-60km a vydělává 15 000 čistýho,je schopnej si každý čtyři roky kupovat rádoby nový auto za 150-200 000.

0/0
23.3.2016 20:59

M20a41r40t66i95n 33K72o64u19š91a 6985954214

Vážený pane, žřejmě jste dobře situován a nemáte se starými auty zkušenost, nebo jste velmi nešikovný uživatel auta.

Váš příspěk je děsivý EKO-fašistický blábol.

Navíc zeleným fanatikům nedochází, že výroba nového auta znamená takový výdaj energie a takovou uhlíkovou stopu, že pokud prodloužím pečlivou údržbou životnost vozu o 10 - 15 let, i to nejekologičtější auto to nikdy nedožene.

+9/−2
24.2.2016 12:58

V24l88a88d19i35s16l37a61v 37B57u57r68y95š37e48k 1889382547904

tak snad abysme zastavili výrobu všeho, vždyť nová lednička, pračka, televize, mobil, počítač je neekologický, jen aby nás nezabila ta uhlíková stopa, raději ať se pěkně otrávíme výfuky ze starých krámů

+2/−1
24.2.2016 13:05

L30u86d29v80í21k 80G40a24j98d70o96š73í62k 2245973794132

Vážený pane. Výroba náhradních dílů vyměňovaných v důsledku opotřebení z provozu nebo stáří vytváří zrovna takovou ekologickou stopu jako výroba téhož pro nová auta. Až na to, že 25 let starý automobil vypustí na každém kilometru 60–100× více škodlivin do ovzduší než auto nové.

A to se ještě ani nebavíme o takových chuťovkách jako jsou úniky oleje nebo chladiva z klimatizací, s kterými naprostá většina podobných kraksen jezdí.

Provoz každého auta je ekologický problém už samotnou existencí auta.

.

Krom toho tady nejde až tak o ekologii, jako o bezpečnost provozu.

+3/−3
24.2.2016 14:13

R61o41b70i53n 54Ž56i57ž14k82a 2198374376456

Drtivá většina dílů v autě zůstane od výroby až do smrti.To číslo (60-100x více škodlivin) máte někde ověřené? smím znát zdroj?

Auto, které má 15+ let má z hlediska negativního vlivu na životní prostředí skoro všechno dááávno za sebou a už se jen vrací každý kilometr. Těch pár kilo škodlivin, které vypustí během dalších pěti let provozu u nového majitele, nestojí ani za zmínku (protože takové auto si skutečně nekupují lidé, kteří najezdí 15000 kilometrů ročně)

Staré auto klimatizaci navíc často ani nemá a únik oleje je opět otázka servisu. Můžete mít desetiletý, z hlediska zákona bezchybný, vrak a můžete mít dvacetileté auto ve stavu lepším než továrním.

Bezpečnost provozu řeší STK. A že někdo kašle na pravidelnou údržbu se se může stát i u auta výrazně pod věkovým průměrem a ekodaň tomu skutečně nepomůže.

+4/0
24.2.2016 23:03

L26u29d63v53í15k 90G36a68j17d97o54š74í22k 2625663594832

Nejlépe se argumentuje uváděním extrémních případů o dvacetiletém autu co vypadá jako když vyjelo z továrny. ;-D

Osobně neznám žádné auto starší 10 let, z kterého by nechcal aspoň trochu olej a možná vás překvapí, že lidé co si kupují tyhle staré vraky rozhodně nepatří k těm, co by pravidelně prováděli servis a poctivé prohlídky na STK. Moto nákupu takové staré pixly je "jezdit s co nejmenšími náklady na provoz" a to se s pravidelnou solidní údržbou vozu v žádném případě neslučuje.

0/−6
25.2.2016 13:49

J15o80s39e68f 85Š75á23t29a75v42a 2724321176979

Měl jsem 16 let starýho kadeta,Z motoru nekápla ani kapka a na emisích taky procházel.Žádnej podvod,protože žádnýho známýho nikde nemám.A kdyby mi neodešla řídící jednotka,tak ho mám dodnes.Ony totiž tyhle auta jsou dělaný už trošku jinak než 100 a 105.

0/0
23.3.2016 21:11

L30u86d71v35í79k 53G98a70j92d88o75š91í33k 2725983784432

OK, není to 60–100x , ale průměrně 40x. Moje chyba. :-)

0/0
25.2.2016 14:01

M94a47r32t34i31n 55K15o57u43š87a 6405844254

Vy jste zdatný zelený ideolog-demagog. Sypete ze sebe hrůzně nesmyslná čísla, která se reality ani nedotýkají.

Jste v podstatě náboženský fanatik dnešní doby.

Vaše víra je ekologický hlavní proud.

Hlásání vašich dogmat je stejně nebezpečné a stupidní jako tomu bylo ve všech předchozích i současných případech náboženského fanatismu.

Vždy nejvíce na to doplatí produktivní lidé.

0/0
25.2.2016 13:44

J93i95ř83í 90K55o53c34u90r41e78k 6405164205458

Takovéle auto jezdí většinou na dědině, 3.000 Km ročně, když moc.

Ale proč bychom to pro ekologii a bezpečnost neudělali že? Koupíte si nové auto za 200.000 Kč a najezdíte s ním teda 8.000 ročně (průměr Fabie dle údajů Škodovky). Tím, že máte nové a bezpečnější auto zcela jistě klesne nehodovost, ikdyž teda najezdíte 3x tolik. Bude to taky výhodnější koupě, každých 10 roků budete šrotovat auto s cca 80.000 najetými. Šrotovat, protože po deseti letech od výroby takové auto nesmí na cestu. A

+1/0
24.2.2016 16:38

V78l20a82d89i56s75l62a38v 37B69u75r95y64š25e29k 1329192217404

nemusí to být po 10 letech, klidně po 12ti, ale jinak fábia za 200 tisíc s najetými 80 tisíci kilometry je stejně dobrá jen do šrotu, pokud jezdila jen popojížďky tak se divím, že tolik vydržela, někde jsem četl, že je to po 100 tisíci km už neopravitelný a ani bazar to už nevykoupí

0/−1
24.2.2016 16:52

M17a73r80t95i48n 81K53a34r19á14s15e52k 9938253458698

No po 100 000 je neopravitelne mozna tak HTP honene po dalnici 160kou, normalne fabia stejne jako kazde jine normlane provozovane auto vydrzi (s obcasnou opravou) 200 000 a vice...

+2/0
24.2.2016 17:15

J77a33n 14B49a37r48t41á67č56e30k 6785575680759

300-500 tisíc vydržel i Favorit, pokud ho dřív nedostala rez

+3/0
25.2.2016 12:38

R22o56b30e94r79t 37G15o38r85c 6512743313

Ekodaň ;-D;-D;-D ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel ;-D Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu :-) A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.

+2/0
24.2.2016 10:26

D37e29n33i63s 33W11i49t78z58k54u 3853161899797

to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň

0/0
24.2.2016 11:00

L34u48d38v90í60k 73G75a49j38d92o95š72í30k 2655413714932

Že to teď neplatí ještě neznamená, že za pár let nebudete tuhle daň platit při každém převodu. Těch co chytračí se vždycky najde spousta. ;-)

0/0
24.2.2016 14:18

V27i97k62y27r 13B48o33h66u55m56i29l 95S62t11r44a87n88s57k80y 9887578596249

Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží;-D

+11/0
24.2.2016 9:28

L56u60d78v94í69k 36G37a29j22d27o81š90í87k 2905263164452

Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. :-) Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.

+2/−5
24.2.2016 14:24

M89i67c92h28a29l 30T41r40o93j38a41n 9750824908152

Nechce s tím obchodovat, ale prodat. Nové auto si také musím koupit - nedá mi ho nikdo zadarmo.

0/0
25.2.2016 9:39

J69a48n 48B69a51r68t37á95č28e28k 6105835440289

Jakým vrakem?

+4/0
25.2.2016 12:36
Foto

R53o10m96a41n 73K53o66z90e30l 4387416583624

Já mám favorita 1994, splňuje Euro I a na tachometru jen 123 tisíc km, plánuju jezdit do rozpadnutí, protože opravy jsou levné a spotřeba také velmi slušná

+3/0
24.2.2016 18:24

J38a42n 98B86a45r44t90á84č27e52k 6765465920309

Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.

+11/0
24.2.2016 9:00

J39a95r98o10m30í57r 95K75r83á40l 4770509264609

Tak. A navíc se chováte i ekologicky.

+3/0
24.2.2016 9:16

J12o57s28e41f 20K20u74r67f85i29ř22t 1471105375679

Jenže to nikoho nezajímá, protože nehýbe ekonomikou :-) Jo to kdyby si koupl třeba elektrickou Teslu to je jiná ekologie :-)... Taky mam u baráku ekologická vozidla Š 125 a Octavii 17 let starou a obě se mají stále čile k světu.

+3/0
24.2.2016 9:19

V81l54a63d37i60m46í60r 33T38e40m37l15í42k 1665247551667

Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....[>-]

0/0
24.2.2016 8:56

D92e73n34i25s 94W58i15t81z20k64u 3383231809187

čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat

0/0
24.2.2016 9:17

A19n95t47o26n58í33n 86Č88m10e65l95á94k 8126796819682

Vozidla, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku a vozidla v depozitech se do průměrného věku vozového parku nezapočítávala. Údaje o počtu vozidel a jejich průměrném věku byla počítána je z vozidel, která byla provozována. Takže vyřazení půl milionu vozidel, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku neměla na uváděný průměrný věk vliv. Stačí?

+1/0
25.2.2016 9:57

V35l29a15d65i79m16í62r 43T66e59m14l31í78k 1355947931247

Nevím, kdo jste, pane Čmeláku, ale podle hesla "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" bych si tím tak jistý nebyl. Je-li můj předpoklad o převážně starých vozidlech v polopřevodu a s SPZ v depozitech správný, pak by průměrné stáří našeho vozového parku po jejich započtení bylo ještě vyšší....?!? Faktem je, že dost jezdím, skoro denně a ročně tak 25 - 30 tisíc km, ale na silnicích to tak "staré" nevidím....[>-]

0/0
25.2.2016 10:33

A59n29t94o45n28í96n 96Č43m15e84l34á58k 8976636129122

Ano, průměrný věk by byl ještě vyšší. Pro informaci - z oficiálních statistik zpracovaných z dat Ministerstva dopravy (stav ke konci roku 2015):

počet provozovaných osobních aut (od data jejich první registrace v ČR nebo v zahraničí)

- do 1 roku ............... 197 775 ks, z toho 70 092 zn. Škoda

- od 1 do 3 let .......... 295 862 ks, z toho 97 288 zn. Škoda

- od 3 do 5 let .......... 344 271 ks, z toho 105 920 zn. Škoda

- od 5 do 10 let ..... 1 007 520 ks, z toho 299 619 zn. Škoda

- od 10 do 15 let ... 1 218 677 ks, z toho 424 594 zn. Škoda

- nad 15 let ............ 2 094 411 ks, z toho 760 215 zn. Škoda

Celkem ................ 5 158 516 ks v průměrném věku 14,3 roku (z toho 1 757 728 vozů zn. Škoda v průměrném věku 15,4 roku)

+1/0
25.2.2016 11:54

V37l95a13d93i75m51í39r 88T84e82m90l73í81k 1675317391107

Děkuji za ta čísla, to je fajn, ale myslím, že právě poslední dvě kategorie obsahují ještě pořád ta vozidla, která od 1.1.2016 neexistují - tedy papírově.... A má jich být 3/4 milionu, takže vozový park po jejich "odečtení" by se měl výrazně "zmladit"..... Nebo to chápu špatně ? Vozidel Škoda je 34% ...., to jsem si myslel, že bych mohlo být více ...

Já to "kazím", to vím, mám Š110R (jako nové!) z r. 1972 a Š Garde z r. 1983, ale je radost na ně pohledět, emise také jedna radost a spotřeba cca 5 - 5,5 litrů/100km ....V

0/0
25.2.2016 15:10

D10á86š29a 62D72o88s10t17á67l46o10v77á 1189183600502

Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.

+5/0
24.2.2016 8:43

L28u75d97v98í90k 30G83a77j65d55o42š24í16k 2695333274132

Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.

Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.

+2/0
24.2.2016 14:30

D28á97š62a 25D81o74s32t23á92l67o83v91á 1879173730822

No až bude ta malá škodovka ojetá, tak bude stát pořád méně, než starší prémiovka v plné. A ona ta škodovka rázem nová nebude v okamžiku nastartování a přepisu TP :-P

0/0
26.2.2016 12:51

J22a41n 48D54l41o10u19h66ý 7454839170429

To uz za par let nebude pravda: samej trivalec, ctyrvalec s turbem a objem sotva 1.6

0/0
25.2.2016 8:14

J67a91r61o75m76í60r 15K88r62á86l 4130939334769

R^

+1/0
24.2.2016 8:40

J76o36s25e92f 72K66u35r50f32i56ř91t 1771575865969

Mám přítelkyni už 7.rokem, je jí 27, neměli by na to taky uvalit eko daň? Že bych si stoupnul před školku a vybral si novější? Jděte se s tim vycpat...

+6/0
24.2.2016 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.