Diskuze
KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme
Děkujeme za pochopení.
J15a63n 87K80r60p54e11c
skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.
A27n82t94o61n49í20n 19Č24m79e70l35á15k
Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx
M59i76c63h10a90l 47T27r63o36j23a68n
Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).
P59e95t26r 55D10v78o83r43a82k
Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.
Zdanit starý křáp je hloupost.
J55i53ř18í 19K18o25c93u87r64e54k
Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?
M13a50r57t46i35n 51K63o95u43š42a
Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.
L90u73d13v23í45k 64G33a64j18d45o95š36í52k
Demagogie.
Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.
Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.
Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.
Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.
Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.
Teď můžete mínusovat...
V63l13a33d54i89s81l32a33v 75B71u68r65y19š48e78k
podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde
R29o58b24e86r10t 49G58o80r49c
Ekodaň ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.
D94e73n52i91s 38W78i29t57z75k96u
to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň
V42i12k95y73r 24B21o18h25u12m44i57l 36S26t53r45a58n30s19k36y
Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží
L12u15d32v83í59k 26G38a39j94d95o52š20í88k
Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.
J21a54n 45B27a62r50t71á88č41e42k
Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.
J77a15r46o47m36í47r 92K29r97á48l
Tak. A navíc se chováte i ekologicky.
V49l94a87d20i27m45í56r 84T80e23m29l59í33k
Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....
D68e24n70i17s 27W95i79t46z47k69u
čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat
D72á53š78a 22D78o12s91t11á76l53o71v48á
Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.
L25u66d35v98í26k 92G86a18j28d23o28š80í77k
Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.
Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč