Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme

Honosně se to jmenuje „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků“, lidové označení „ekodaň“ nebo ostřeji „ekovýpalné“ však realitu popisují výstižněji. Ona je to totiž spíš pokuta. Trest za to, že nemáte peníze na nové auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a75n 77K68r84p13e72c 5816833254162

skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.

+6/0
25.2.2016 21:02

A79n82t64o77n13í16n 22Č51m30e30l61á40k 8796896929362

Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx

0/−4
25.2.2016 8:58

M70i84c71h60a44l 12T62r90o67j68a31n 9520704518962

Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).

+7/−1
25.2.2016 9:21

A68n69t48o75n28í26n 57Č70m81e45l48á90k 8646296449972

Ale v tom Vám nikdo nebrání, pokud budete "ještě poctivě vyrobené" auto provozovat, tak se Vás žádný poplatek netýká.

+1/0
25.2.2016 9:47

J78o91s75e11f 95N21o63v71á76k 1300723205

Pán neříká, že mu v tom něco brání. Uvádí to jako druhou možnost, stejně špatnou jako první. Staré, ještě poctivě vyrobené auto prostě nějak drží pohromadě, rez silné plechy nesežral, ale bezpečnostní parametry odpovídají jeho věku.

+4/0
26.2.2016 23:49

M43a83r68t79i77n 33K92o70u40š23a 6745204234

No to je tedy úvaha od ekologa, to už je dlouho ta matika co ?

0/0
25.2.2016 13:38

P24e89t24r 95D21v96o70r32a70k 3521600947509

Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.

Zdanit starý křáp je hloupost.

+8/−1
24.2.2016 13:45

J10i56ř15í 76K98o97c52u46r36e96k 6765684225408

Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?

+2/0
24.2.2016 16:43

M36a73r66t64i26n 64K87a80r31á49s74e65k 9328123868728

To asi ne, ale treba bude mit na to koupit si treba 8 letou ojetinu misto 20 lete....

+3/0
24.2.2016 17:11

F41r17a83n37t32i46š64e63k 23S76v67a75č87i92n47a 3375986655447

"Dnes starý křáp, zítra žádaný veterán."

+1/0
26.2.2016 10:03

M58a13r86t44i39n 61K29o34u65š11a 6435744504

Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.

+7/0
24.2.2016 12:59

L59u62d65v68í83k 83G18a89j18d12o51š48í96k 2225913374112

Demagogie.

Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.

Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.

Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.

Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.

Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.

Teď můžete mínusovat...

+4/−12
24.2.2016 11:52

V47l65a66d66i38s69l53a72v 54B75u13r21y98š62e79k 1129272267354

podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde

+2/−4
24.2.2016 12:16

J37i77ř52í 24K57o54c50u10r45e94k 6425484365968

Mě teda udivuje, jak tady někteří naprosto ignorují technický stav a opotřebení vozidla. Jako by bylo u všech aut zcela stejné a rostlo nelineárně s věkem, kdy po 8 letech přijde pád. A mezi novými auty neexustují rozdíly v kvalitě. Takže se nemůže stát, aby nová Fabie brzdila hůř než Z350 z roku 2003.

+4/−1
24.2.2016 16:46

J63o62s76e18f 82Š30á92t21a95v39a 2174141786189

Vladislav Burišek.

A máte představu,jak by u nás vzrostla nezaměstnanost.Při dnešních platech.Člověk,který bydlí na vesnici,se do práce jinak než autem nedostane.Autobusy nebo vlaky už moc nejezdí.Proto je tam dost starých aut.A myslíte že někdo,kdo najíždí kvůli práci denně 50-60km a vydělává 15 000 čistýho,je schopnej si každý čtyři roky kupovat rádoby nový auto za 150-200 000.

0/0
23.3.2016 20:59

M49a70r46t78i95n 66K10o33u93š51a 6185224864

Vážený pane, žřejmě jste dobře situován a nemáte se starými auty zkušenost, nebo jste velmi nešikovný uživatel auta.

Váš příspěk je děsivý EKO-fašistický blábol.

Navíc zeleným fanatikům nedochází, že výroba nového auta znamená takový výdaj energie a takovou uhlíkovou stopu, že pokud prodloužím pečlivou údržbou životnost vozu o 10 - 15 let, i to nejekologičtější auto to nikdy nedožene.

+9/−2
24.2.2016 12:58

V17l76a21d36i76s23l44a98v 13B92u43r94y42š25e80k 1239172527754

tak snad abysme zastavili výrobu všeho, vždyť nová lednička, pračka, televize, mobil, počítač je neekologický, jen aby nás nezabila ta uhlíková stopa, raději ať se pěkně otrávíme výfuky ze starých krámů

+2/−1
24.2.2016 13:05

L59u74d57v63í52k 69G96a40j68d35o98š70í42k 2335143284272

Vážený pane. Výroba náhradních dílů vyměňovaných v důsledku opotřebení z provozu nebo stáří vytváří zrovna takovou ekologickou stopu jako výroba téhož pro nová auta. Až na to, že 25 let starý automobil vypustí na každém kilometru 60–100× více škodlivin do ovzduší než auto nové.

A to se ještě ani nebavíme o takových chuťovkách jako jsou úniky oleje nebo chladiva z klimatizací, s kterými naprostá většina podobných kraksen jezdí.

Provoz každého auta je ekologický problém už samotnou existencí auta.

.

Krom toho tady nejde až tak o ekologii, jako o bezpečnost provozu.

+3/−3
24.2.2016 14:13

R79o37b64i73n 50Ž67i52ž44k10a 2338834516796

Drtivá většina dílů v autě zůstane od výroby až do smrti.To číslo (60-100x více škodlivin) máte někde ověřené? smím znát zdroj?

Auto, které má 15+ let má z hlediska negativního vlivu na životní prostředí skoro všechno dááávno za sebou a už se jen vrací každý kilometr. Těch pár kilo škodlivin, které vypustí během dalších pěti let provozu u nového majitele, nestojí ani za zmínku (protože takové auto si skutečně nekupují lidé, kteří najezdí 15000 kilometrů ročně)

Staré auto klimatizaci navíc často ani nemá a únik oleje je opět otázka servisu. Můžete mít desetiletý, z hlediska zákona bezchybný, vrak a můžete mít dvacetileté auto ve stavu lepším než továrním.

Bezpečnost provozu řeší STK. A že někdo kašle na pravidelnou údržbu se se může stát i u auta výrazně pod věkovým průměrem a ekodaň tomu skutečně nepomůže.

+4/0
24.2.2016 23:03

L44u64d46v55í18k 42G29a57j83d16o26š13í40k 2765933724612

Nejlépe se argumentuje uváděním extrémních případů o dvacetiletém autu co vypadá jako když vyjelo z továrny. ;-D

Osobně neznám žádné auto starší 10 let, z kterého by nechcal aspoň trochu olej a možná vás překvapí, že lidé co si kupují tyhle staré vraky rozhodně nepatří k těm, co by pravidelně prováděli servis a poctivé prohlídky na STK. Moto nákupu takové staré pixly je "jezdit s co nejmenšími náklady na provoz" a to se s pravidelnou solidní údržbou vozu v žádném případě neslučuje.

0/−6
25.2.2016 13:49

J19o20s62e95f 36Š25á20t66a18v16a 2144281516459

Měl jsem 16 let starýho kadeta,Z motoru nekápla ani kapka a na emisích taky procházel.Žádnej podvod,protože žádnýho známýho nikde nemám.A kdyby mi neodešla řídící jednotka,tak ho mám dodnes.Ony totiž tyhle auta jsou dělaný už trošku jinak než 100 a 105.

0/0
23.3.2016 21:11

L22u88d87v90í43k 34G86a24j70d98o69š95í30k 2485703204892

OK, není to 60–100x , ale průměrně 40x. Moje chyba. :-)

0/0
25.2.2016 14:01

M58a71r48t24i72n 88K83o17u49š35a 6875104364

Vy jste zdatný zelený ideolog-demagog. Sypete ze sebe hrůzně nesmyslná čísla, která se reality ani nedotýkají.

Jste v podstatě náboženský fanatik dnešní doby.

Vaše víra je ekologický hlavní proud.

Hlásání vašich dogmat je stejně nebezpečné a stupidní jako tomu bylo ve všech předchozích i současných případech náboženského fanatismu.

Vždy nejvíce na to doplatí produktivní lidé.

0/0
25.2.2016 13:44

J24i39ř42í 70K14o23c52u85r59e48k 6745934495628

Takovéle auto jezdí většinou na dědině, 3.000 Km ročně, když moc.

Ale proč bychom to pro ekologii a bezpečnost neudělali že? Koupíte si nové auto za 200.000 Kč a najezdíte s ním teda 8.000 ročně (průměr Fabie dle údajů Škodovky). Tím, že máte nové a bezpečnější auto zcela jistě klesne nehodovost, ikdyž teda najezdíte 3x tolik. Bude to taky výhodnější koupě, každých 10 roků budete šrotovat auto s cca 80.000 najetými. Šrotovat, protože po deseti letech od výroby takové auto nesmí na cestu. A

+1/0
24.2.2016 16:38

V36l39a93d71i95s97l25a54v 55B12u30r48y10š13e82k 1939972977244

nemusí to být po 10 letech, klidně po 12ti, ale jinak fábia za 200 tisíc s najetými 80 tisíci kilometry je stejně dobrá jen do šrotu, pokud jezdila jen popojížďky tak se divím, že tolik vydržela, někde jsem četl, že je to po 100 tisíci km už neopravitelný a ani bazar to už nevykoupí

0/−1
24.2.2016 16:52

M44a83r39t63i58n 44K56a67r14á97s33e73k 9298333358578

No po 100 000 je neopravitelne mozna tak HTP honene po dalnici 160kou, normalne fabia stejne jako kazde jine normlane provozovane auto vydrzi (s obcasnou opravou) 200 000 a vice...

+2/0
24.2.2016 17:15

J77a54n 63B91a11r20t68á82č39e49k 6645235480139

300-500 tisíc vydržel i Favorit, pokud ho dřív nedostala rez

+3/0
25.2.2016 12:38

R65o49b75e79r14t 78G95o75r45c 6362493393

Ekodaň ;-D;-D;-D ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel ;-D Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu :-) A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.

+2/0
24.2.2016 10:26

D21e56n31i38s 10W24i73t54z14k48u 3433161229347

to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň

0/0
24.2.2016 11:00

L24u56d34v18í78k 42G28a10j42d82o96š49í29k 2555613124192

Že to teď neplatí ještě neznamená, že za pár let nebudete tuhle daň platit při každém převodu. Těch co chytračí se vždycky najde spousta. ;-)

0/0
24.2.2016 14:18

V36i52k70y97r 22B60o10h49u50m48i93l 97S27t16r68a66n78s64k48y 9517368576169

Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží;-D

+11/0
24.2.2016 9:28

L20u21d23v48í40k 60G93a27j91d12o39š16í63k 2505363114942

Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. :-) Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.

+2/−5
24.2.2016 14:24

M33i68c38h93a34l 11T25r76o38j81a50n 9900224598822

Nechce s tím obchodovat, ale prodat. Nové auto si také musím koupit - nedá mi ho nikdo zadarmo.

0/0
25.2.2016 9:39

J78a45n 59B86a97r22t68á87č55e30k 6115945860989

Jakým vrakem?

+4/0
25.2.2016 12:36
Foto

R15o25m52a62n 53K27o66z29e22l 4857196973704

Já mám favorita 1994, splňuje Euro I a na tachometru jen 123 tisíc km, plánuju jezdit do rozpadnutí, protože opravy jsou levné a spotřeba také velmi slušná

+3/0
24.2.2016 18:24

J12a77n 53B36a79r51t56á37č27e89k 6485125810639

Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.

+11/0
24.2.2016 9:00

J80a81r72o33m16í37r 77K32r65á97l 4380689424259

Tak. A navíc se chováte i ekologicky.

+3/0
24.2.2016 9:16

J58o33s73e76f 10K51u66r19f11i93ř31t 1521405705869

Jenže to nikoho nezajímá, protože nehýbe ekonomikou :-) Jo to kdyby si koupl třeba elektrickou Teslu to je jiná ekologie :-)... Taky mam u baráku ekologická vozidla Š 125 a Octavii 17 let starou a obě se mají stále čile k světu.

+3/0
24.2.2016 9:19

V34l13a60d70i62m85í46r 48T61e13m70l91í78k 1225557971217

Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....[>-]

0/0
24.2.2016 8:56

D40e77n93i26s 71W12i40t96z70k79u 3773121629957

čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat

0/0
24.2.2016 9:17

A16n45t40o93n76í96n 78Č39m22e83l22á73k 8386586869962

Vozidla, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku a vozidla v depozitech se do průměrného věku vozového parku nezapočítávala. Údaje o počtu vozidel a jejich průměrném věku byla počítána je z vozidel, která byla provozována. Takže vyřazení půl milionu vozidel, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku neměla na uváděný průměrný věk vliv. Stačí?

+1/0
25.2.2016 9:57

V95l19a43d10i92m92í18r 41T57e40m65l24í65k 1695587501737

Nevím, kdo jste, pane Čmeláku, ale podle hesla "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" bych si tím tak jistý nebyl. Je-li můj předpoklad o převážně starých vozidlech v polopřevodu a s SPZ v depozitech správný, pak by průměrné stáří našeho vozového parku po jejich započtení bylo ještě vyšší....?!? Faktem je, že dost jezdím, skoro denně a ročně tak 25 - 30 tisíc km, ale na silnicích to tak "staré" nevidím....[>-]

0/0
25.2.2016 10:33

A85n42t80o60n30í23n 39Č11m64e19l13á96k 8726816199722

Ano, průměrný věk by byl ještě vyšší. Pro informaci - z oficiálních statistik zpracovaných z dat Ministerstva dopravy (stav ke konci roku 2015):

počet provozovaných osobních aut (od data jejich první registrace v ČR nebo v zahraničí)

- do 1 roku ............... 197 775 ks, z toho 70 092 zn. Škoda

- od 1 do 3 let .......... 295 862 ks, z toho 97 288 zn. Škoda

- od 3 do 5 let .......... 344 271 ks, z toho 105 920 zn. Škoda

- od 5 do 10 let ..... 1 007 520 ks, z toho 299 619 zn. Škoda

- od 10 do 15 let ... 1 218 677 ks, z toho 424 594 zn. Škoda

- nad 15 let ............ 2 094 411 ks, z toho 760 215 zn. Škoda

Celkem ................ 5 158 516 ks v průměrném věku 14,3 roku (z toho 1 757 728 vozů zn. Škoda v průměrném věku 15,4 roku)

+1/0
25.2.2016 11:54

V34l81a91d28i95m23í52r 32T62e28m66l23í24k 1565247621337

Děkuji za ta čísla, to je fajn, ale myslím, že právě poslední dvě kategorie obsahují ještě pořád ta vozidla, která od 1.1.2016 neexistují - tedy papírově.... A má jich být 3/4 milionu, takže vozový park po jejich "odečtení" by se měl výrazně "zmladit"..... Nebo to chápu špatně ? Vozidel Škoda je 34% ...., to jsem si myslel, že bych mohlo být více ...

Já to "kazím", to vím, mám Š110R (jako nové!) z r. 1972 a Š Garde z r. 1983, ale je radost na ně pohledět, emise také jedna radost a spotřeba cca 5 - 5,5 litrů/100km ....V

0/0
25.2.2016 15:10

D63á71š53a 26D93o75s95t13á97l37o82v14á 1439843570552

Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.

+5/0
24.2.2016 8:43

L51u40d87v66í31k 77G71a89j58d97o11š56í25k 2855183944502

Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.

Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.

+2/0
24.2.2016 14:30

D72á18š19a 64D55o39s16t95á24l96o85v68á 1279283430182

No až bude ta malá škodovka ojetá, tak bude stát pořád méně, než starší prémiovka v plné. A ona ta škodovka rázem nová nebude v okamžiku nastartování a přepisu TP :-P

0/0
26.2.2016 12:51

J67a72n 25D35l95o12u85h10ý 7634679950739

To uz za par let nebude pravda: samej trivalec, ctyrvalec s turbem a objem sotva 1.6

0/0
25.2.2016 8:14

J48a87r22o28m87í63r 70K75r48á89l 4940119814699

R^

+1/0
24.2.2016 8:40

J16o79s85e31f 40K79u66r48f57i23ř92t 1681545705329

Mám přítelkyni už 7.rokem, je jí 27, neměli by na to taky uvalit eko daň? Že bych si stoupnul před školku a vybral si novější? Jděte se s tim vycpat...

+6/0
24.2.2016 8:35



Najdete na iDNES.cz