Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a46r86t42i47n 43J49i15r73o29u76s52e13k 7696655615878

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

0/0
28.2.2016 12:01

V85l20a95d42i55s78l24a66v 86N82o21h49e98j54l 7208867348461

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

0/0
27.2.2016 23:43

P29e24t74r 88K40a86l61i35n56a 5603704515713

omlouvám se, k pláči

+1/−1
27.2.2016 23:36

P87e57t65r 35K17a20l17i46n31a 5293544645313

k smíchu

0/−1
27.2.2016 23:35

T10o15m29á19š 89R28e66k49t50o86r 1988544337439

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

+1/−1
27.2.2016 15:26
Foto

P16a97v27e52l 25S25v93i63t82i73l 5464103786862

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

+1/−2
27.2.2016 11:21
Foto

V24o10j69t19e66c40h 81D41o26s66e42d14l11a 9302109577

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

+1/−2
27.2.2016 4:17

C20t12i72b13o19r 29P78a13l39í69k 9672260

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

0/0
26.2.2016 23:05

P40a82v18e20l 40Š52e49v80č77í42k 6240505129890

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

+8/0
26.2.2016 22:37

J40i84ř47í 23L93i93n15d72n71e73r 8955694671440

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

0/−1
26.2.2016 21:50

T95o39m48á97š 24B50u58r17a 4562126614

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

0/0
26.2.2016 22:36

P61a49v31e25l 94Š60e70v22č77í43k 6400895459750

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

+1/0
26.2.2016 22:42

T61o52m68á18š 21B49u71r17a 4522516394

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

0/0
27.2.2016 4:27

Z43d10e10n52ě81k 83P82o85l60á54š71e89k 1768205123821

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

+9/0
26.2.2016 21:21

P91a33v13e15l 93S72o46b70o80t49k95a 5170394

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

0/0
26.2.2016 17:28
Foto

J53i18ř96í 91B80a94b59i27n40s93k60ý 7547389898131

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

+1/0
26.2.2016 17:19

E71m75a57n15u37e57l 47K13l47o57b65o96u39k 1282125856769

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

+1/0
26.2.2016 20:21

V52o42j52t56ě79c18h 80R60o84z52s96í72v58a76l 5130683745934

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

+2/−1
26.2.2016 20:45

P32e43t67r 58K90a49l70i49n35a 5833654405253

rozsíval nedozrál

0/0
27.2.2016 23:38

D54a27v17i21d 85E43r33b62e93n 5969307847596

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

+2/0
26.2.2016 15:43

P74e54t69r 53K96u32b44á95č67e28k 2272618919802

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

0/0
26.2.2016 12:57

T53o33m25á29š 68B97u79r65a 4462896684

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

0/0
26.2.2016 13:40

P45e21t10r 35K23u82b98á26č94e10k 2942388619302

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

0/0
26.2.2016 16:51

T44o56m36á10š 55B29u14r36a 4782386784

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

+1/0
26.2.2016 20:25

Z76d61e85n78ě18k 17B79e84r60á20n44e70k 2548455276442

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

0/0
26.2.2016 8:54

T96o80m20á24š 71B93u84r22a 4712796204

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

+2/0
25.2.2016 23:09

J27a85r42d65a 81K30o57n61i95c30k17ý 9868303206773

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

+4/0
25.2.2016 22:57

P50e85t73r 11D90v82o20r32a33k 5259648662833

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

+7/0
25.2.2016 20:39

V91o48j24t98ě97c89h 92R52o93z38s23í22v92a48l 5960373195594

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

+1/0
26.2.2016 20:42

M10a45r30e18k 21P20l80a95c98h94ý 7616265117243

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

0/0
25.2.2016 19:24

J46u65l22i80u30s 18P96u36f67l82e22r 9724600189

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

+1/0
25.2.2016 19:10

J51a85k82u22b 73P25r28o46k75e80š 6383438122983

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

+3/0
25.2.2016 17:49

M93a41r35t92i23n 76L56a80c67o 7753286218

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

+1/−1
25.2.2016 17:44

J32a41k62u17b 44F59e12i39f20a26r 7819879106819

a co jste tím chtěl říct?8-o

+1/0
25.2.2016 18:23

M76a69r84i83a47n 27K19a13r94a41b89a 4973951140372

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

+2/−1
25.2.2016 19:15

J83i19ř63í 11S50c83h65w39a40c30h 8358134918816

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

+4/0
25.2.2016 20:06

V22o52j35t21ě46c16h 71R96o29z58s19í18v37a98l 5710183485544

ze o tom vi tuzku ;-)

0/0
26.2.2016 20:41
Foto

M74i55c11h62a79l 47J25a25n47o39v63á57č 8437356365903

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

+3/−1
25.2.2016 20:46

M51a16r77t61i88n 42L39a63c60o 7533926238

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

+1/−1
26.2.2016 2:48

M84a92r31t90i75n 60L57a89c29o 7413156208

...40 kilo...

0/0
26.2.2016 2:50

M95a97r75t18i48n 85L32a81c27o 7843926938

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

0/0
26.2.2016 2:53

V55o58j22t44ě90c50h 18R86o33z40s31í26v47a87l 5950843455174

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

0/−1
26.2.2016 20:40

M58a46r95t81i63n 23L34a90c77o 7373706758

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

0/0
27.2.2016 7:22
Foto

R38a91d98e74k 42D62o26m66i48n20i54k 80Š78e73f81r38á30n52e10k 7868744672479

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

+6/0
25.2.2016 17:18

K95a21r91e45l 87V53a23c23h46u20t 9943482319503

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

+1/0
25.2.2016 16:59
Foto

D15a34n 79R28u95b95í14n 4643263189

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

+6/−2
25.2.2016 16:57
Foto

K80a83r14e47l 77M49a95l18ý 6896944870821

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

+2/−4
25.2.2016 16:15

J95a74n 72V53e35r72n43e85r 2405517400

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

+14/0
25.2.2016 16:43

Z32d94e72n80ě90k 77F62i82b79i13c20h 4607839154450

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

+3/0
25.2.2016 16:04

E72m50a12n14u53e43l 67K19l58o17b74o69u32k 1702785856659

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

0/0
26.2.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.