Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda má rozvážného šéfa pro éru frajeření

SUV nejsou zrovna racionálním druhem aut, zákazníci je ale chtějí. Škoda se tedy musí přizpůsobit. Šéf značky Bernhard Maier vrací do Boleslavi do hry elektromobilitu a přemýšlí o samořiditelných autech. „Bude to rychlejší, než myslíme,“ předpovídá. Brzy však bude muset řešit problémy s kapacitou výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52o28l30a62n79d30o 15A14r84i47a45s 7328119917350

Tlak ekologických fanatiků je zběsilý, je na úkor životnosti vozů a přitom Auta vytváří jen necelé procento celkových emisí lidstva... Strašné je, že současné motory se všemi filtry emisí a pevných částic pracují proti výstupnímu aerodynamickému odporu - proto jsou jejich pracovní tlaky vyšší, a to se všemi negativními dopady na životnost. Je to celé ujeté. A je to důkaz toho, jak to dopadne, když chtějí politici poroučet fyzice. Postrádám zvracejícího smajlíka..

0/0
8.3.2016 17:56

R48o66l49a55n60d70o 57A97r20i65a15s 7688819937810

radiční hodnoty, které lidé u aut hledají jako zrychlení, rychlost a zvuk motoru, se podle Maiera posunou jinam. „Auta budou autonomní, tichá, bezemisní, komfortní, bezpečná. Takže auta k .........., pod nátlakem ekoteroristů..

0/0
8.3.2016 17:52

J85a25k42u20b 34B50r91i78n58e27r 6557112252841

tak držim palec, pane šéf...jen by mě zajímalo, jak je to s budoucností CNG...přijde to jenom mě a nebo je to v podání MB jen epizoda? Já mám teď O3 Gtec a jsem fakt spokojenej. Proč to nemá budoucnost?

0/0
27.2.2016 12:11

T80o32m11á43š 81P37e17l95i52k56á64n 3941300201969

Skoda zacina mit kapacitni problemy? To si dela srandu? Skoda ma kapacitni problemy. Cekacka na vozy Superb dlouha 9 mesicu je set sakra problem kdyz konkurence vyrabi sva premiova vozidla do 8mi tydnu.

Novy Superb je fajn. Ale pokud neni schopna uspokojit sve zakazniky a cekaci doby se prodluzuji i v koncernu je tam neco spatne. Rict dneska ze Skoda zacina mit problem s kapacitou je jako rict ze nam to leto v unoru trosku zkazil snih.

Neskodilo by nezastirat problemy a hned na zacatku jasne rict, neco je spatne, delame na tom.

+2/0
27.2.2016 10:39

V73l61a32d20i13m60í29r 88H90a67v83r56á87n89e37k 7156686420227

Věřím, že USA není nyní hlavní cíl...po dieselgate bude trvat hodně dlouho než se důvěra obnoví. !!

0/0
26.2.2016 21:50

A20l75e96š 80W29o15l25k51e95r 6629179814629

"...auta budou bezemisní.." To už snad byla ne? :-P

0/0
26.2.2016 19:28
Foto

I70v35a31n 53K38o69p56t12a 5457372631747

Kdy?

0/0
27.2.2016 10:37

Z15d16e71n81ě77k 30D87u76b10e92c59k12ý 3847544840568

Např Matchbox :-)

0/0
28.2.2016 11:31
Foto

J44i58ř75í 22D98v28o23ř39á11k 5465829630138

Éra frajeření ? Možná taky příjde éra šetření .

0/0
26.2.2016 17:27

D40a73v47i43d 16H23o98l52m69a27n 5424280147

Hmmm. Skvělá budoucnost. Ve smyslu "ekologizace" se úplně vytratí jednoduchá a provozně nenáročná auta pro desítky milionů lidí, kteří na výdobytky techniky z vysoka kašlou. Spousta lidí o to vůbec nestojí a potřebuji se hlavně levně dopravit do vedlejšího města za prací, či do Kauflandu. Rostoucí prodeje jednoduchých Dačií jsou toho důkazem. Auta začnou být tak složitá (resp. už dávno jsou), že ekologie začne dostávat pořádnou čočku. Provozovat ty přetechnizovaná monstra déle jak 6 let se stane neúměrně finančně náročné a auta budou šrotována zbytečně brzo. Zastávám názor, že ekologické auto je to, které nebylo třeba vyrobit. Stará, zdravá Felicie s nájezdem do 4.000km/rok nadělá za pět let provozu míň ekologické škody, než její řízené zlikvidování a výroba nového vozu. Vím, že pokrok se nezastaví, ale ten směr si nejsem jistý, že je ten pravý.

+8/−1
26.2.2016 17:15
Foto

J62i77ř75í 28D67v82o84ř10á67k 5865619500758

Asi před rokem a půl jsem si koupil na cestu do práce , nákupy Renault Thalia . Rok 2001 , 1,4 benzín , najeto asi 200 000 km . Původní majitel autoškola . Nový rozvoďák , spojka, výfuk , zánovní zimní kola. Cena 25 000 kč. Náklady na údržbu ? Jednou výměna oleje , kterou zvládnu sám plus pár korun za svíčky .

+1/0
26.2.2016 17:38

D86a91v42i79d 40H46o34l72m69a28n 5224670787

Jste mě pobavil. Máme zřejmě podobně racionální uvažování. Na shodné, občasné využití nám v garáži stojí to samé vozidlo (r.2010). Nic jednoduššího a provozně levnějšího jsem na trhu aut nenašel.

0/0
26.2.2016 17:46
Foto

J41i85ř14í 73D40v43o92ř93á64k 5455629810788

Zapoměl jsem napsat u té výbavy : Zrcátka v elektrice fajn , okýnka v předu v ele. , ručně asi otevřu a zavřu rychleji .2x airbag , doufám , že tuto výbavu nebudu potřebovat . A ze závad , nefunguje asi 30 % vyhřívání zadního skla , opravitelné , jenom jsem se k tomu nedokopal .Jinak jednoduché , příjemné na řízení . Spolupracovník se před lety koupil nové auto , jezdí s ním pouze na dovolenou .Nedokáže pochopit , že kdyby jel do Chorvatska na dovolenou taxíkem , tak to bude mít levnější . P.S. auto má asi 4. roky a ještě neujel ani 10 000 km.

0/0
26.2.2016 18:25

J98i78ř13í 71S85c84h92w40a35c16h 8198884858946

Jakékoliv moderní auto vydrží při nájezdu 4000 ročně asi 40 až 50 let. Tak proč by se po 6 letech měla šrotovat?

0/0
26.2.2016 18:15
Foto

J93i41ř91í 58D63v59o88ř50á98k 5945929550278

Ironie ?i V jednom ČSSR seriálu byl doktor cvach. Nějaká přízeň ?

0/0
26.2.2016 18:28

J56i80ř31í 56S78c97h61w47a55c68h 8978414368746

ano přízeň..... ;-)

a syn doktora Žáby se jmenuje Pulec.....;-)

+3/0
26.2.2016 19:40

D48a16v78i93d 84H54o48l98m62a72n 5854980317

Po šesti a více letech, a je skoro jedno zda-li jezdíte hodně či málo, se začnou objevovat zejména poruchy elektroniky, řízení motoru, stahování oken, řízení klimatizace, natáčení lopatek turb, závady milionů čidel, závady motorů apod. Jejich diagnostika a opravování bude čím dál dražší, tzn., že i více než dnes nedostupné pro lidi, kteří na nový vůz nemají, nebo si jej z pochopitelných důvodů nekupují. Garážové (rozumněj levné) servisy zmizí. Další věcí je i antikorozní úprava vozidel. Pryč jsou časy po r.2000, kdy byly solidní vozidla kvalitně zinkována a to i na podvozku. Dnes se to již čím dál více šidí, plechy se ztenčují a jen na důležitých místech se používají plechy vysokopevnostní. Solí se čím dál víc a životnost kastlí bez dodatečných nástřiků bude časem tak do 15 let maximálně.

0/0
26.2.2016 18:47

J89i57ř79í 18S77c40h66w46a58c13h 8588404908336

to, že nezáleží na tom jak moc se s autem jezdí, není pravda.

problémy po 6 let nastanou na autech s vysokým nájezdem nebo takových, který s elektronikou mají problém neustále....

Jeden můj známý má Hondu Accord 2.0 a loni se mu postupně odmítly stahovat všechna el. okénka kromě toho u řidiče.

Stáři auta 20 let nájezd 60.000 km ;-)

Kdyby s autem jezdil denně, tak by se tato závada projevila mnohem dříve....

0/0
26.2.2016 19:49

J56a48r71o93m27í36r 84Š49t44o29h10a18n11s78l 5564289584692

SUV neni racionalni? Videl jsem to ted o vikendu na chate. Kdyby tam nebylo 6 chlapu, tak tam vetsina aut zustala do jara. V pohode vyjeli velke ctyrkolky. Ono nejde o ty stovky kilometru na dalnici, ale o tech par desitek metru na polnacce.

+2/−2
26.2.2016 16:03

P79e75t71r 88K75n60ě29b11o68r38t 3881120

No není racionální. S kolegou jsem si koupili auta. On Suv já Caddy. On si moje často půjčuje. Na větší nákup, na dovolenou, když pro firmu potřebujem něco odvést. Já to jeho nepotřeboval nikdy. Je totiž jen na machrování před sousedama.

+1/0
26.2.2016 16:10

M30a63r92t30i90n 60P90a77v68e71l46e49k 5220597175685

Ono to není tak drastické,sklopíte zadní sedačky a z SUV máte malý náklaďák(z Touarega velký náklaďák).

0/0
26.2.2016 16:29

P38e86t88r 40K53n87ě59b24o61r67t 3721200

Vyřídím kolegovi. Ale věř mi, že až opět pojede s manželkou na kola, tak zase bude chtít moje auto.

0/0
26.2.2016 16:40

M73a25r66t56i60n 42P98a46v24e79l87e95k 5360807115175

Kolega si prostě jen neumí vybrat auto - to není o SUV ale pouze o jisté omezenosti kolegy,který nemyslí.

Musí být radost s někým takovým spolupracovat.

+2/0
26.2.2016 16:48

J39i32ř75í 25S53c60h71w81a49c58h 8578414138786

a zůstal tam někdo až do jara? Nezůstal....

a all-road čtyřkolka "normálního vzrůstu" projede všude lépe než SUV dvoukolka a stejně dobře co SUV čtyřkolka, to vše při menší spotřebě na 99% ostatního nájezdu během roku....a místa je v obou asi tak stejně....

takže ano, SUV není racionální

+2/0
26.2.2016 17:13

M68a32r87e79k 13M53a14z88u87c79h 2606703533

To mi připomíná jak v té pohádce hloupý Honza koukal na ty dva sedláky na polňačce.Místo aby se dala do kupy cesta,tak postupně přejděte na traktory a pásová vozidla.Možná stojí za úvahu i vrtulník.

+1/0
26.2.2016 19:41

M58i98c91h13a72l 86S51l83á38m90a 5565660231527

Většina prodaných SUV jsou předokolky. :-PNěkteré modely ani 4x4 nenabízejí, a pořád se nazývají SUV...

0/0
29.2.2016 13:25

L84u17k12á83š 67A42d45a20m64e18c 3557763570137

Elektromobily jsou a nejspíš ještě dlouho budou spíš módní výstřelek lidí, kteří mají hodně peněz a neřeší přírodu, protože výroba a provoz elektromobilu je daleko neekologičtější než provoz klasického spalovacího motoru (konec konců ta elektřina je stejně většinou vyrobena spalováním uhlí). Dokud nebude objeven akumulátor, který by se vyráběl z obecně dostupných a bezpečných prvků, přičemž by byl levný na výrobu a auto na něj ujelo alespoň 500 km, tak to bude jenom zajímavost.

+6/−1
26.2.2016 15:02

E49m43i95l 63M81i16n23á81ř 7560549849537

A spalovací motory jsou daleko neekologičtější než motory na páru.

+1/0
26.2.2016 18:19

J61a93n 39G41o40t23z 4895107

Nemyslím si, že je SUV k ničemu. Mám 18let Hondu CR-V, jako druhé auta jsme měli za ta léta nespočet osobáků (mnohé od nova), ale jen Honda zůstává - je totiž praktická, sedím výš, děti v tom jezdí nejraději, protože je z toho dobře vidět ven, díky 4x4 nemám problém na mokré trávě nebo sněhu a díky vyššímu podvozku ho neomlátím na příjezdové cestě kterou město neudržuje. O podstatně pohodlnějším vykládání ani nemluvě. Další auto bude zas SUV, protože jiný typ auta tohle nenabídne - snad jen off road, ale ten bych nevyužil.

+7/0
26.2.2016 13:48

T29o81m85a95s 92V37a18r47g43a 1825574946395

Přijde mi to že panu Maierovi trochu příliš leštíte kliku (to není přesné, napsal bych to jinak, ale nechci psát vulgarity). Soustředil bych se víc na fakta a míň na fráze z marketingu a PR.

0/−2
26.2.2016 12:18

D48u44š94a94n 92Š83i17m39ů13n59e56k 9984231802518

SUV je jediná možnost jak pohodlně přepravit 5 dospělých osob na delší vzdálenost. Všechna ostatní auta sice v techničáku mají 5 míst k sezení, ale technicky je to téměř nemožné.

Nebo varinta dvě autosedačky a uprostřed cestující jakékoliv velikosti je v jiném než větším SUV také sci-fi

+2/−7
26.2.2016 11:56

J80a33k77u42b 86T56r83e67n56k 3988695542966

Pokud se bavíte o evropských autech tak souhlasím. Minulý týden jsme absolovovali cca 200km ve 4 dospělých a jedné autosedačce v Mazdě 6 a nebyl to problém. A některé americké a korejské vozy jsou mnohem širší...

0/0
26.2.2016 11:58

P74e48t73r 96K88r23á22t59k44ý 5469476396811

tak to je pěkný blábol, co třeba kategorie MPV (třeba S-MAX)? navíc u SUV je to pravda jenom opravdu u těch velkých SUV. Módní SUV, o kterých je v článku řeč, jsou naopak uvnitř velmi velmi malé a pro 5 lidí utrpení, navíc obvykle s malým kufrem.

+12/−1
26.2.2016 12:18

T69o25m 31S38a96u78e56r 8667668202144

Přesně tak. Pět dospělých v běžném SUV je pro sedící v zadu utrpení.

+2/0
26.2.2016 13:18

J25á18n 81K64o75t47ú94č 2326384198636

Blbosť. Oveľa lepšie si 5 dospelých sadne v nejakom Sharane alebo podobnom, než v módnom SUV.

+4/0
26.2.2016 12:28

D63u85š59a19n 10P67e90š45e86k 3405139144860

To je pravda, ale většina lidí radši jezdí v hezkém autě, než v dodávce.

A auta typu Sharan nejsou nic jiného, než hezčí osobní dodávky.

0/0
26.2.2016 12:42

J67a45n 27H12e90j97d40a 4184376682814

Jezdím autem denně a je skoro zázrak potkat auto se třemi lidmi. Natož s pěti.;-D

0/−1
26.2.2016 12:32

I79v40a57n 82J96a50n24o10u71š16e61k 4455780860780

Zapomněl jste na Superb. SUV na něj nemá.

0/0
26.2.2016 13:41
Foto

J87i74ř30í 33D73v21o13ř94á96k 5395299920418

Do superba si pět chlapů nesedne.

0/−1
26.2.2016 17:25

O40n78d54ř36e26j 77B38e68r20á17n48e45k 5255124422790

Ano, nesedne. Pokud nema jeden 150kg... Pokud mluvime o chlapech 80-90kg, tak maji jeste kolem sebe misto. Superb forever!R^

0/0
27.2.2016 13:03
Foto

J16i10ř48í 24D21v20o64ř86á14k 5945699760448

A to u Sněhurce neznáš ?

0/0
27.2.2016 13:35

O59n53d77ř57e82j 68B91e60r34á28n10e57k 5195764672810

Bohuzel Snehurky nevozim...:-/

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J86i57ř19í 70D24v90o39ř79á77k 5295309240678

Ne všechna , měl jsem twingo a to si na nic nehrálo . Čtyři místa , a kupodivu pro řidiče víc místa , než v té době u felície .

+1/0
26.2.2016 17:31

D31e31n18i61s 33W59i63t69z87k42u 3433491299807

mám 21 let starou ameriku a vejde se mi tam 5 dvoumetrových kulturistů s nataženými nohami

0/0
26.2.2016 23:06

V80á48c66l11a42v 96K15o27v46á59ř 3158308684241

A hleďme, dobrá zpráva - že by do toho zase začali dávat motor?

Spíš by Škoda mohla být jednou z těch, která pro superb a další modely opět dostane šestiválec, “veruna“ totiž podle všeho vstává ve vývojových kancelářích koncernu VW z mrtvých

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bernhard-maier-skoda-auto-suv-djw-/automoto.aspx?c=A160225_235658_automoto_fdv

+4/0
26.2.2016 11:46

J96a79k62u48b 76T92r13e95n90k 3958855272136

bez šance, velké motory si musíte importovat ze zahraničí (brzy ze vzdáleného zahraničí) ekologisti nás zadusí...

+1/0
26.2.2016 11:59
Foto

P21e98t25r 74P31r93o19c57h41á21z28k87a 3272616142844

Bylo by to krásné, celosvětový trend je však bohužel jinde. Není daleko doba kdy i Sup bude mít litrový TSi.........:-(

+1/0
26.2.2016 12:50
Foto

M57i56r13o89s49l72a17v 78S94t71e36i77n84e56r 4690252250926

Kubismus je stejný výstřelek, jako bavorský nebo korejský barok, případně olízané bonbóny od Fordů. Vše časem pomine, co zůstane, bude čistý funkcionalismus.

Kouty na blinkrech a reflektorech nemají žádný praktický význam, stejně jako kdysi na Spartaku našroubované ploutve na zadních blatnících.

Všude na světě jsou už omezení rychlosti, v současné hustotě provozu si ani Porše nebo Lamborghini nezajezdí. Rámus z šesti- nebo osmiválce si může pan Majer pouštět doma z reproduktoru, chodcům to jenom vadí.

SUV kompaktního typu, jako Yeti, Mokka, Cactus, Renegade, to jsou vyloženě užitkové vozy, vhodné nejenom do města, ale i na méně frekventované silnice. Nesmysl jsou silniční tanky, koráby jako třeba Cayenne, Touareg, X5 nebo Q7. Uvnitř nemají větší prostor, než ty kompakty, ale svojí vahou a rozměry nutně spotřebují více paliva. Menší SUV vyhovují zejména starším lidem, nastupování a vystupování a sezení jim daleko lépe vyhovuje, než třeba u "sportovních" vozů.

+8/−14
26.2.2016 11:42

T92o28m30á84š 83V35l59a65s65á68k 4444609599406

Jaky ramus VR6? Slysel jste nekdy jet Superb V6 ( nebo treba Passat R36)? :-)

+6/0
26.2.2016 13:54
Foto

M97i21r43o49s81l36a63v 48S90t45e79i58n67e41r 4720832500136

Já znám jenom Lamborghini ze svého okolí. Před 60 lety to byl Horch, kterého měl soused Na Pernikářce.

0/0
29.2.2016 12:22







Najdete na iDNES.cz