Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l90a69d21i52s67l93a65v 47B16u90r62y82š54e36k 1679562197314

bych chtěl vidět někoho, kdo vám prodá třeba čtyřletý mondeo ceníkově za milion za 380 tisíc, jestli autor někoho takovýho zná, tak bych ho rád viděl, tak třeby mondeo kombi v plné nejvyšší výbavě s automatem a 132 kW TDCi, samozřejmě AWD stojí podle ceníku milon a na opetativní leasink ho ford nabízí za 8 800 Kč měsíčně bez akontace, tedy 432 tisíc za 4 roky, to je v tom pojištění, silniční daň a po dvou letech vám ho vymění za nové

0/0
29.2.2016 14:42

J14i39ř33í 29S22c93h92w15a91c32h 8278334348126

tak jsem si udělal takový "výběr" současné nabídky Mondea z roku 2011 a nejdražší je tam za 390 tisíc, takže to celkem odpovídá těm 38%....

http://www.tipcar.cz/?i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=AO&model=AOF%3B&karos=**&druhp=**&i_kodm_text=&cena_od=&cena_do=&rok_od=2011&rok_do=2011&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=15&rz=1-2&ds=&gar=&regionKod=00&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=

0/0
29.2.2016 21:50

V19l42a38d23i10s49l42a50v 44B84u61r37y69š55e90k 1539362287224

tak 2011 je roků pět a pak nevíme, koli auto skutečně stálo. já sice kupujícím fakturu dávám, ale až po podepsání kupní smlouvy, současně mám čtyřletý ford podle ceníku za 850 tisíc, nový bezvadný objednaný, žádná předváděčka a stál 570 ticíc, tak pak ten výpočet bude pokaždý jiný, je samozřejmě nesmysl, aby vycházelo levněji si vzít auto na operativní leasing s pojištěním než ho koupit a prodat, vždycky bude záležet na tom, kdo a co bude počítat

0/0
1.3.2016 8:07

J31i63ř77í 77S70c57h26w58a62c11h 8438294828656

máme teprve začátek března 2016, takže naprostá většina aut vyrobená v roce 2012 je mladší než 4 roky, takže proto vybírám auta vyrobená v roce 2011, naprostá většina bude v provozu mezi 4-5 lety, tedy blíže k těm 4 rokům, tedy čtyřletá....

0/0
1.3.2016 12:03

P60e72t22r 97Č54e56r68m87á62k 9938485669830

Passat, Superb atd nejsou vyšší střední třída ale střední třída! Rv

+1/0
27.2.2016 14:33

R34a46d23e48k 94R98a21i12d47a 5407632669

Někteří lidé by se s vámi hádali do krve, že třeba fabka je nižší střední třída, přitom je nižší třída, stejně jako Fiesta nebo Corsa.

0/0
27.2.2016 18:46

M64i82r90e79k 49G10a64j77e70r 5181826789550

"...po čtyřech letech ztrácí 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent ceny." - Kdyby to byla pravda, tak by se nabízela 14 let stará auta zadarmo.

0/0
26.2.2016 21:04

J81i70ř52í 42S11c82h39w13a72c91h 8218484618486

ještě ale musíš správně spočítat těch 5 procent ;-)

a to nikoliv z původní ceny ale z aktuální ceny, která postupně klesá.....;-)

0/0
26.2.2016 21:14

M30i71r62e22k 41G58a40j88e72r 5761186239930

Ano, to by dávalo smysl. Jenomže tak o těch procentech v článku nehovoří. Vyplývá to třeba z poslední věty v odstavci, kde je řeč o Hyundai. "V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů." Jde evidentně o zůstatkovou cenu v procentech ceny původní.

0/0
26.2.2016 21:55

J83i88ř23í 25S63c44h92w22a37c67h 8698464578336

nemůže to tak být, protože 14 let stará auta zadarmo nejsou ;-)

+2/0
26.2.2016 21:59

J63i91n90d79ř40i86c61h 44Š16k17o95p50e30k 4245921970745

souhlas s tebou.

Např. Nová octavia II stála cca 360 000 Kč.

4 roky stará (rv 2011 - 2012) se prodává kolem 190 - 230 000 Kč.

Obě mají výbavu, není to 4kola volant, nebo na druhou stranu RS a pod.

Takže buď neumím počítat já nebo autor slávného výroku, že po 4 letech má auto hodnotu 50 %.

Nemá.

0/0
27.2.2016 14:11

V34í87ť88a 55K24r58u75t56i14š 1680354915147

Když přišla na trh OII, tak holátko s 1.4 16V začínalo na 425tKč (rok 2005). Pak sice ceny postupně klesaly, ale i tak průměrná nákupní cena Okty z let 11/12 bude minimálně 450.

0/0
27.2.2016 14:52

J92i75n83d34ř76i95c80h 96Š76k35o41p48e81k 4165291230235

ta cena co jsem uváděl byla z ceníku z doby 2011

0/0
27.2.2016 16:12

V77í29ť39a 91K44r58u67t77i48š 1420254325357

Zde ceny z roku 2010. Tak se koukněte, co a s jakou výbavou byste koupil za těch 360. S tím, že převaha je v kombi (plus 40) a v dieselu.

http://www.auto.cz/prehled-cen-sedany-nizsi-stredni-2010-2787

0/0
27.2.2016 18:36

D27a35v52i12d 23Š29ť65a95s47t95n27ý 1770575615568

S tím s Vámi nemohu souhlasit. Níže jsem psal, že všechny SUV kromě prémiových Bmw, Audi nebo Volvo stojí po 4 letech stále 75% svojí nákupní hodnoty...

+1/0
26.2.2016 18:20

J16i41ř52í 55S43c90h89w16a62c21h 8588274268556

není to tak.

Názorný příklad lacinný Duster. Ročník 2011 prodejní cena v inzerátech okolo 220-230 tisíc (to je ale cena, za kterou se většinou neprodají). To se zdá jako opravdu malý pokles ceny na auto, jehož cena v novotě začíná na 250 tisících.

Jenže jsou to všechno diesely 4x4 a tam je prodejní cena 410 - 430 tisíc .;-)

0/0
26.2.2016 21:58

V37í63ť64a 73K50r18u15t95i79š 1910104565277

Nejméně na ceně ztrácí levná auta, protože poptávka po ojetinách se drtivé většině koncentruje v cenové kategorii do 150tKč. Naopak nad 400tKč je poptávka tak omezená, že zde kolikrát koupíte 3-leté auta pod 40% původní ceny ...

+1/0
26.2.2016 17:35

J40i32n21d24ř86i95c20h 70Š16k89o68p88e44k 4375291890895

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Náhodou pojišťovny tvrdí, že nehodou a opravou auta se jeho cena zvýší.

Tak kde je teď pravda ;-D;-D

+5/0
26.2.2016 16:09

V64l12a49d49i19s42l61a13v 16B53u50r20y60š59e55k 1859722587824

u 4 letýho auta nehodou a následnou opravou jeho tržní cena klesne, to však nemusí platit u auta 15tiletýho, obvzvlátě pokud dostane nové karosářské díly, lak, reflektory, chladič, přední nápravu atd

0/0
27.2.2016 8:16

J50i96n71d30ř15i83c31h 72Š94k84o15p79e85k 4165891370965

i u toho starýho.

Pokud budeš měnit vše cos psal, tak to byla nehoda větší, ne jen odřený lak

A zkus nabídnout bazaru dvě totožná auta, jedno bez nehody, druhé s výměnou všeho co píšeš

A pak se pochlub, kolik jsi dostal za bouračku

0/0
27.2.2016 13:46

V17l76a31d89i58s20l79a52v 69B60u54r39y23š13e71k 1779462487924

bazar ti 15 letý auto vůbec nevykoupí, ti se s tebou nebudou bavit, zkus nabídnout prorezlý nebouraný auto s špatnými tlumiči, řízením, slepými světli atd a bouraný auto naleštěný po opravě a navíc všechno v pořádku, pak mě řekni, za který jsi dostal víc, to zhodnocení se podle pojišťovny týká jen fakt dost starých aut

0/0
27.2.2016 16:31

J91i80n43d64ř87i68c65h 28Š10k72o64p13e70k 4325571770945

to je zajímavý, že podobně starý auta mají v nabídce úplně běžně, kdepak je asi berou, když je nevykupují a zároveň prodávají ?

Bourané, ač opravené auto, má vždy menší hodnotu než totožné, ale nebourané. To je prostě fakt, že to některým bazarníkům nevadí, je jasné. Protože sami prodávají svařence, tak proč by jim nějaká nehoda vadila.

0/0
28.2.2016 21:24

D37a91v91i85d 90Š76ť45a33s75t42n81ý 1800435125488

Nějak se nemohu dopočítat. Buď to jsou ceny ze zahraničí, ale v Čechách jsou ceny ojetin rozhodně vyšší. Pokud se bere na střední třídu jakékoliv ojeté SUV, které aktuálně sháním, tak o 38% hodnotě po 4 letech si nechávám jen snít. Nové ASX Sportage nebo Qashqai stály a stojí +-400.000,-Kč, tedy by se měli r.v. 2011 prodávat za 152.000,-. Realita je taková, že se nedá sehnat levněji než nad 300.000,-Kč. Něco tu tedy nesedí ?

+5/0
26.2.2016 15:30

V67í96ť44a 26K72r22u43t30i91š 1910784795147

To ovšem berete ceny aut v základu. Jenže jen ty ceníkové, bez dalších příplatků jsou pak dle motorizace v rozsahu klidně dalších plus 60-100%, takže tehdy takové průměrné auto nestálo lehce na 400, ale zřejmě někde okolo 550 nebo možná i více.

A na poklesu ceny se pak také projevuje žádanost ojetiny, tzn. zde třeba konkrétně módnost (SUV) nebo popularita dieselu v této kategorii. Když se naopak zaměříte na auta nebo motorizace, které tak populární nejsou tak se naopak můžete dostat na ceny a pokles úplně jiné.

+1/0
26.2.2016 17:30

V57l83a17d64i34s75l49a53v 56B17u10r13y97š41e21k 1369832467664

to si nemyslím, mám 4 letý SUV a po dovolené se ho chystám prodat, stálo 570 a počítám že nedostanu víc než 250 tisíc, ale myslím, že spíš míň, také je problém v tom, že ceny nových aut se jaksi domlouvají přímo s prodejcem a jsou často docela vzdáleny od cen ceníkových, tedy pokud se nejedná o novinku, já jsem měl ceníkovou cenu 850 tisí a pokud za něj dostanu po 4,5 letech 250, budu rád

0/0
27.2.2016 8:28

M70a25r45e73k 86J41a14n82e93č71k98a 1927226963401

To je přesně ten důvod, proč si nikdy nekoupím auto vyšší střední nebo střední třídy v plné výbavě jako novku, ale vždy ojeté. Navíc i u ojetin je možno uplatnit odpočet DPH, není to samozřejmě u všech ojetin pravidlem, ale ta možnost je i tady. Pak ten citelný pokles ceny v těchto třídách nemusí dalšího majitele až tak trápit, protože onen masivní pokles ceny většinou zasponzoruje jeho první majitel. Samozřejmě člověk musí vždycky počítat s počátečními náklady na základní servis. Stejně tak dosti omezuje servis vozu v záruce pouze v autorizovaných servisech, což mnohdy v těchto servisech není zrovna láce ani u vozítek typu Fabie, tím spíše jakým způsobem se dnes mění i obyčejný olej, tj. odsátím v lepším případě, v horším ho nevymění třeba vůbec, kontroly brzd pohledem, a jiné, ale nafakturovat si samozřejmě všechno nafakturují, jako by to dělali poctivě. Bohužel je to dnes čím dál větší nešvar, čest všem výjimkám. Auta typu Citigo jsou zase extrémně malé a než tohle, to už raději dospělej hatchback. Navíc menší vozy ztrácejí pomaleji na ceně i proto, že jejich pořizovací cena je mnohem nižší, než u střední nebo vyšší střední třídy, kde je ten propad opravdu markantní. To, že to někomu stojí za ten pocit novky je samozřejmě každého jeho věc ;-)

0/0
26.2.2016 13:45

V74o91j35t27ě56c66h 61R94e21m89e43š 1225743796318

Problém je, že u funglovky můžete dostat neskutečnou slevu, zatímco pokud vám dá slevu bazarník značí to, že se toho auta potřebuje zbavit co nejrychleji. A bazary operují s cca 25% marží, čili pokud si koupíte tříleté ojeté auto a budete ho mít 3 roky a pak další tříleté zase tři roky, vyjde vás to nastejno jako funglovka na 6 let. Na začátku totiž nakoupíte pod ceníkovou cenu a nebudete 2x sponzorovat bazarníky.

Např tříletý Superb koupíte za 500 a šestiletý prodáte za 250. Proti tomu nový s cenovkou 820 koupíte reálně za 750 a šestiletý prodáte za zmíněných 250.

Čili dle mého jde spíš o tu celkovou cenu, kterou na nové málo kdo má. Jinak to vychází +- stejně, s ohledem na pocit z nového auta, záruku a zcela známou historii se jeví funglovka výhodněji.

0/0
27.2.2016 0:30

V93í18ť55a 21K19r87u21t19i29š 1330294925557

Realita je ale vždy taková, že na začátku ztrácí auto hodnotu nejrychleji. A pokud se bavíme o soukromých vlastnících, tak tam je doba držení výrazně nad 3 roky, kdy pak Vaše teorie funguje míň a míň s tím, jak se s postupem času snižuje absolutní ztráta hodnoty auta. Nemluvě o nastřelených číslech .

Namátkou ten zmíněný Superb. Když se kouknu velký český inzetrní server, tak průměrný Sup ́13 je za 470 (ne za 500). A ročník ́10 za 310 (ne za Vašich 250). Tudíž proti vaší kalkulaci jde reálně o 320 u 2x ojetiny vs. 500 - ztráta na hodnotě za 6 let. K tomu další úspora v řádu desetitisíců za servis (značkový vs. neznačkový) a havarijní pojistku počítanou z hodnoty vozidla.

Na základě vašeho příspěvku jsem si spočítal pár čísel u 4 aut, kde jsem absolvoval celý cyklus od koupě ojetiny po její prodej. Výsledek? Naprosto jednoznačný. Koupě v průměru 3,7 roku starého auta za 31,5% původní ceníkové ceny. Prodej po dalších 5,5 roku užívání za 14,4% z původního ceníku. Ztráta na hodnotě v průměru 6x menší, než u prvních majitelů- Když vezmu v potaz tehdejší běžné slevy na funglovky, tak možná "jen" 5x ....

To jen na ukázku, jak se může lišit teorie od praxe.

0/0
27.2.2016 1:58

V81o56j23t87ě16c66h 66R29e11m66e89š 1105183306348

Propočítával jsem to loni v létě, přesně na můj případ držby ojetiny průměrně 3 roky a nového tedy 2 x 3 roky. A u 2.0 TDi to bylo okolo 500, 1.8 TSI 480, z toho vychází mé ceny, nyní můžou být lehce jinde. Pokud se ročník 2010 prodává za 310, budete rád, pokud ho bazar vykoupí za 250 a v takovýchto částkách už moc prodej na přímo nezrealizujete. Čili to je to, o čem jsem mluvil, kupováním ojetin sponzorujete bazary a čím častěji ojetiny točíte, tím víc je to nevýhodné. Nad nějakých 6-7 let věku už se ten propad zastaví, čili pokud vy v průměru prodáváte devítileté auto, ten propad už není takový a vychází to určitě lépe. Na druhou stranu devítiletý Mercedes C je při normálním provozu a údržbě už horší auto než nová Fabie, takže v takovémto věku už se nedá srovnávat s novým Mercedesem.

Pokud 3,7 roku staré auto kupujete za 31,5 %, tj Superb s nejsilnějším TDI v druhé nejvyšší výbavě s malým nájezdem do 100 tisíc km za nějakých 260000 Kč, gratuluji. Jak jsme probírali výše ceny, já bych to tak neuměl a dal bych za něj třeba 450. Za to mám nové auto (nikoliv Superb) s 26% slevou, v případě toho vzorového Superbu 2.0 TDI 140 kW Style by to bylo za 615 tisíc.

0/0
27.2.2016 10:09

V83í52ť29a 39K13r71u76t90i46š 1100874515627

Jenže pokud se bavíme o soukromé osobě, tak tam se dostanete na běžné slevy okolo 10% max, někde ani to ne. Tudíž to musíte porovnávat vůči tomuto. Pouze jako firma se dostanete výše. Taky jsem do firmy kupoval výběhového Passata se slevou 29,5% a těsně před platností Euro5 skladové LUV dokonce s 60%., ale to jsou výjimky, běžně jste tak na 17%.

A jak píšete, prodej ojetiny v této cenové kategorii je problematický, tudíž jako kupující ukecáte desetitisícové slevy. A naopak, pokud prodáváte napřímo a jdete zase pár desítek tisíc pod nadstřelené bazarové ceny a stále nad to, co by vám v bazaru dali, tak ty nůžky ztráty hodnoty zavřete z druhé strany.

A pak je to taky o tom, na jaké auta se zaměřujete. Pokud se zaměříte na ne tak populární typy nebo motorizace, tak mírnou ojetinu můžete koupit skutečně velmi levně. Třeba loni jsem sháněl kombíka v benzínu. A tříletá "milionová" auta typu Insignia nebo V60/V70 se běžně inzerují okolo 400-450, protož jsou raritní už při prvním nákupu, natož pak při následném prodeji. A ve výběru jsem měl i jednoho ročáku Supa v kombíku s 2.0TSi, který byl za 509.

0/0
27.2.2016 14:43

V81l15a93d36i73s15l23a64v 75B55u15r17y23š12e92k 1509652217104

že je první majitel blbec a vy díky němu získáte výhodu je představa častá, tak to ale jistě neni, já jsem měl 11 nových aut a nemyslím si, že bych na tom tratil a zase koupím nové, nemůžete přece dělat soudy o tom, že jste někoho přechytračil, když ani nevíte, za kolik to auto ten původní majitel koupil, pak stačí že vám odejdou vstřiky, setrvák, turbo či DPF a budete na tom hůř než on

0/0
27.2.2016 8:43

M67a86r35e75k 13J89a89n83e14č64k75a 1867276243131

Pokud jste měl už 11 nových aut, tak to jste je měnil vždy dosti brzo a díky tomu ta finanční ztráta nebyla tak citelná. Jak jsem psal je to o preferencích a o tom, jak si to umí člověk spočítat a dle toho pak ojetinu také vybírat a za jakou cenu se vám ji podaří koupit. Nicméně starší diesel je vždycky risk, proto upřednostňuji benzín nejlépe s LPG, kde pak i nulová silniční daň.

0/0
27.2.2016 14:22

V47í94ť72a 62K36r12u17t69i17š 1960234325887

Tady nejde o to, zda byl první majitel blbec, ale srovnání, za kolik já mám šanci takové nové auto koupit. Protože pokud jako firma máte šanci koupit auta za cenu jiným nedostupnou, tj. netržní, a naopak z těchto cen můžete profitovat při následném prodeji, tak je to jinde, než když tu tržní musíte dát i na začátku.

A když víte, kolik za to první majitel dal, tak to jsou kolikrát zajímavá čísla. Doma jsem měl auto, kde první majitel na hodnotě tratil 933t. za 5 let vs. já 100t. za dalších 6.

0/0
27.2.2016 15:27

T69o83m49á80š 88C87h83r74a55s38t89n45ý 2821314181983

Hm, sice Vás to žere za živa, ale můj 12 let starý Ford Focus RS I. generace se stále prodává někde za cenu nového auta (350tis. v ohledu mého nájezdu).

0/0
26.2.2016 13:20

J98o67s87e91f 20K64o96p77e12c84k96y 9604272275

Tezko rict, proc by to melo nekoho zrat. Za cenu novych vozu se prodava spousta ojetin. Jen je dobre rict za cenu jakych novych vozu ;-)

+1/0
26.2.2016 13:36

M78a89r66e10k 23S29l24a93b97i39h40o37u90d66e81k 7278521802973

No dneska teda vzteky neusnu!

+5/0
26.2.2016 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.