Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l30a54d94i79s22l55a31v 48B65u93r49y19š48e91k 1489462287334

bych chtěl vidět někoho, kdo vám prodá třeba čtyřletý mondeo ceníkově za milion za 380 tisíc, jestli autor někoho takovýho zná, tak bych ho rád viděl, tak třeby mondeo kombi v plné nejvyšší výbavě s automatem a 132 kW TDCi, samozřejmě AWD stojí podle ceníku milon a na opetativní leasink ho ford nabízí za 8 800 Kč měsíčně bez akontace, tedy 432 tisíc za 4 roky, to je v tom pojištění, silniční daň a po dvou letech vám ho vymění za nové

0/0
29.2.2016 14:42

J57i51ř39í 64S34c14h46w77a25c19h 8818594568766

tak jsem si udělal takový "výběr" současné nabídky Mondea z roku 2011 a nejdražší je tam za 390 tisíc, takže to celkem odpovídá těm 38%....

http://www.tipcar.cz/?i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=AO&model=AOF%3B&karos=**&druhp=**&i_kodm_text=&cena_od=&cena_do=&rok_od=2011&rok_do=2011&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=15&rz=1-2&ds=&gar=&regionKod=00&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=

0/0
29.2.2016 21:50

V48l86a21d78i31s23l96a81v 29B55u17r72y89š33e36k 1239482827144

tak 2011 je roků pět a pak nevíme, koli auto skutečně stálo. já sice kupujícím fakturu dávám, ale až po podepsání kupní smlouvy, současně mám čtyřletý ford podle ceníku za 850 tisíc, nový bezvadný objednaný, žádná předváděčka a stál 570 ticíc, tak pak ten výpočet bude pokaždý jiný, je samozřejmě nesmysl, aby vycházelo levněji si vzít auto na operativní leasing s pojištěním než ho koupit a prodat, vždycky bude záležet na tom, kdo a co bude počítat

0/0
1.3.2016 8:07

J98i68ř33í 83S64c29h90w42a44c39h 8218654168466

máme teprve začátek března 2016, takže naprostá většina aut vyrobená v roce 2012 je mladší než 4 roky, takže proto vybírám auta vyrobená v roce 2011, naprostá většina bude v provozu mezi 4-5 lety, tedy blíže k těm 4 rokům, tedy čtyřletá....

0/0
1.3.2016 12:03

P71e70t60r 80Č68e25r14m36á74k 9328825579600

Passat, Superb atd nejsou vyšší střední třída ale střední třída! Rv

+1/0
27.2.2016 14:33

R23a23d51e11k 70R98a54i56d17a 5257132559

Někteří lidé by se s vámi hádali do krve, že třeba fabka je nižší střední třída, přitom je nižší třída, stejně jako Fiesta nebo Corsa.

0/0
27.2.2016 18:46

M59i39r79e62k 51G17a89j11e36r 5281616749420

"...po čtyřech letech ztrácí 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent ceny." - Kdyby to byla pravda, tak by se nabízela 14 let stará auta zadarmo.

0/0
26.2.2016 21:04

J78i67ř10í 71S93c10h11w17a67c76h 8288914388506

ještě ale musíš správně spočítat těch 5 procent ;-)

a to nikoliv z původní ceny ale z aktuální ceny, která postupně klesá.....;-)

0/0
26.2.2016 21:14

M66i60r89e64k 55G57a34j19e84r 5331736329240

Ano, to by dávalo smysl. Jenomže tak o těch procentech v článku nehovoří. Vyplývá to třeba z poslední věty v odstavci, kde je řeč o Hyundai. "V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů." Jde evidentně o zůstatkovou cenu v procentech ceny původní.

0/0
26.2.2016 21:55

J92i55ř34í 94S60c76h68w90a41c54h 8848234248116

nemůže to tak být, protože 14 let stará auta zadarmo nejsou ;-)

+2/0
26.2.2016 21:59

J48i91n62d61ř69i23c66h 32Š50k46o62p16e26k 4185691810755

souhlas s tebou.

Např. Nová octavia II stála cca 360 000 Kč.

4 roky stará (rv 2011 - 2012) se prodává kolem 190 - 230 000 Kč.

Obě mají výbavu, není to 4kola volant, nebo na druhou stranu RS a pod.

Takže buď neumím počítat já nebo autor slávného výroku, že po 4 letech má auto hodnotu 50 %.

Nemá.

0/0
27.2.2016 14:11

V97í70ť84a 18K61r42u81t67i25š 1680584355167

Když přišla na trh OII, tak holátko s 1.4 16V začínalo na 425tKč (rok 2005). Pak sice ceny postupně klesaly, ale i tak průměrná nákupní cena Okty z let 11/12 bude minimálně 450.

0/0
27.2.2016 14:52

J14i50n40d55ř85i27c32h 71Š14k18o57p69e15k 4875411540595

ta cena co jsem uváděl byla z ceníku z doby 2011

0/0
27.2.2016 16:12

V60í30ť58a 78K85r51u38t92i85š 1580804925537

Zde ceny z roku 2010. Tak se koukněte, co a s jakou výbavou byste koupil za těch 360. S tím, že převaha je v kombi (plus 40) a v dieselu.

http://www.auto.cz/prehled-cen-sedany-nizsi-stredni-2010-2787

0/0
27.2.2016 18:36

D53a17v96i43d 41Š22ť74a69s31t52n59ý 1130935625378

S tím s Vámi nemohu souhlasit. Níže jsem psal, že všechny SUV kromě prémiových Bmw, Audi nebo Volvo stojí po 4 letech stále 75% svojí nákupní hodnoty...

+1/0
26.2.2016 18:20

J47i55ř53í 49S23c65h18w37a76c36h 8288984128626

není to tak.

Názorný příklad lacinný Duster. Ročník 2011 prodejní cena v inzerátech okolo 220-230 tisíc (to je ale cena, za kterou se většinou neprodají). To se zdá jako opravdu malý pokles ceny na auto, jehož cena v novotě začíná na 250 tisících.

Jenže jsou to všechno diesely 4x4 a tam je prodejní cena 410 - 430 tisíc .;-)

0/0
26.2.2016 21:58

V98í67ť51a 77K59r63u50t72i70š 1560294785887

Nejméně na ceně ztrácí levná auta, protože poptávka po ojetinách se drtivé většině koncentruje v cenové kategorii do 150tKč. Naopak nad 400tKč je poptávka tak omezená, že zde kolikrát koupíte 3-leté auta pod 40% původní ceny ...

+1/0
26.2.2016 17:35

J38i77n98d74ř91i88c11h 54Š40k14o40p79e87k 4455781290175

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Náhodou pojišťovny tvrdí, že nehodou a opravou auta se jeho cena zvýší.

Tak kde je teď pravda ;-D;-D

+5/0
26.2.2016 16:09

V22l22a72d17i32s83l17a35v 44B97u85r74y84š96e30k 1439752797594

u 4 letýho auta nehodou a následnou opravou jeho tržní cena klesne, to však nemusí platit u auta 15tiletýho, obvzvlátě pokud dostane nové karosářské díly, lak, reflektory, chladič, přední nápravu atd

0/0
27.2.2016 8:16

J76i61n36d19ř10i17c68h 63Š20k96o70p28e70k 4525631430165

i u toho starýho.

Pokud budeš měnit vše cos psal, tak to byla nehoda větší, ne jen odřený lak

A zkus nabídnout bazaru dvě totožná auta, jedno bez nehody, druhé s výměnou všeho co píšeš

A pak se pochlub, kolik jsi dostal za bouračku

0/0
27.2.2016 13:46

V15l81a15d93i90s49l57a90v 24B79u54r17y20š46e21k 1649292527544

bazar ti 15 letý auto vůbec nevykoupí, ti se s tebou nebudou bavit, zkus nabídnout prorezlý nebouraný auto s špatnými tlumiči, řízením, slepými světli atd a bouraný auto naleštěný po opravě a navíc všechno v pořádku, pak mě řekni, za který jsi dostal víc, to zhodnocení se podle pojišťovny týká jen fakt dost starých aut

0/0
27.2.2016 16:31

J85i13n71d10ř63i30c96h 37Š72k78o25p31e30k 4625231380935

to je zajímavý, že podobně starý auta mají v nabídce úplně běžně, kdepak je asi berou, když je nevykupují a zároveň prodávají ?

Bourané, ač opravené auto, má vždy menší hodnotu než totožné, ale nebourané. To je prostě fakt, že to některým bazarníkům nevadí, je jasné. Protože sami prodávají svařence, tak proč by jim nějaká nehoda vadila.

0/0
28.2.2016 21:24

D73a65v85i22d 77Š28ť85a36s23t55n10ý 1600585625518

Nějak se nemohu dopočítat. Buď to jsou ceny ze zahraničí, ale v Čechách jsou ceny ojetin rozhodně vyšší. Pokud se bere na střední třídu jakékoliv ojeté SUV, které aktuálně sháním, tak o 38% hodnotě po 4 letech si nechávám jen snít. Nové ASX Sportage nebo Qashqai stály a stojí +-400.000,-Kč, tedy by se měli r.v. 2011 prodávat za 152.000,-. Realita je taková, že se nedá sehnat levněji než nad 300.000,-Kč. Něco tu tedy nesedí ?

+5/0
26.2.2016 15:30

V10í19ť57a 13K42r80u51t72i93š 1210844215987

To ovšem berete ceny aut v základu. Jenže jen ty ceníkové, bez dalších příplatků jsou pak dle motorizace v rozsahu klidně dalších plus 60-100%, takže tehdy takové průměrné auto nestálo lehce na 400, ale zřejmě někde okolo 550 nebo možná i více.

A na poklesu ceny se pak také projevuje žádanost ojetiny, tzn. zde třeba konkrétně módnost (SUV) nebo popularita dieselu v této kategorii. Když se naopak zaměříte na auta nebo motorizace, které tak populární nejsou tak se naopak můžete dostat na ceny a pokles úplně jiné.

+1/0
26.2.2016 17:30

V58l34a54d96i17s27l90a63v 65B41u17r83y85š72e50k 1739952757234

to si nemyslím, mám 4 letý SUV a po dovolené se ho chystám prodat, stálo 570 a počítám že nedostanu víc než 250 tisíc, ale myslím, že spíš míň, také je problém v tom, že ceny nových aut se jaksi domlouvají přímo s prodejcem a jsou často docela vzdáleny od cen ceníkových, tedy pokud se nejedná o novinku, já jsem měl ceníkovou cenu 850 tisí a pokud za něj dostanu po 4,5 letech 250, budu rád

0/0
27.2.2016 8:28

M25a73r31e21k 15J20a94n22e32č91k90a 1107926163861

To je přesně ten důvod, proč si nikdy nekoupím auto vyšší střední nebo střední třídy v plné výbavě jako novku, ale vždy ojeté. Navíc i u ojetin je možno uplatnit odpočet DPH, není to samozřejmě u všech ojetin pravidlem, ale ta možnost je i tady. Pak ten citelný pokles ceny v těchto třídách nemusí dalšího majitele až tak trápit, protože onen masivní pokles ceny většinou zasponzoruje jeho první majitel. Samozřejmě člověk musí vždycky počítat s počátečními náklady na základní servis. Stejně tak dosti omezuje servis vozu v záruce pouze v autorizovaných servisech, což mnohdy v těchto servisech není zrovna láce ani u vozítek typu Fabie, tím spíše jakým způsobem se dnes mění i obyčejný olej, tj. odsátím v lepším případě, v horším ho nevymění třeba vůbec, kontroly brzd pohledem, a jiné, ale nafakturovat si samozřejmě všechno nafakturují, jako by to dělali poctivě. Bohužel je to dnes čím dál větší nešvar, čest všem výjimkám. Auta typu Citigo jsou zase extrémně malé a než tohle, to už raději dospělej hatchback. Navíc menší vozy ztrácejí pomaleji na ceně i proto, že jejich pořizovací cena je mnohem nižší, než u střední nebo vyšší střední třídy, kde je ten propad opravdu markantní. To, že to někomu stojí za ten pocit novky je samozřejmě každého jeho věc ;-)

0/0
26.2.2016 13:45

V77o88j11t13ě52c41h 71R86e43m76e49š 1285553176118

Problém je, že u funglovky můžete dostat neskutečnou slevu, zatímco pokud vám dá slevu bazarník značí to, že se toho auta potřebuje zbavit co nejrychleji. A bazary operují s cca 25% marží, čili pokud si koupíte tříleté ojeté auto a budete ho mít 3 roky a pak další tříleté zase tři roky, vyjde vás to nastejno jako funglovka na 6 let. Na začátku totiž nakoupíte pod ceníkovou cenu a nebudete 2x sponzorovat bazarníky.

Např tříletý Superb koupíte za 500 a šestiletý prodáte za 250. Proti tomu nový s cenovkou 820 koupíte reálně za 750 a šestiletý prodáte za zmíněných 250.

Čili dle mého jde spíš o tu celkovou cenu, kterou na nové málo kdo má. Jinak to vychází +- stejně, s ohledem na pocit z nového auta, záruku a zcela známou historii se jeví funglovka výhodněji.

0/0
27.2.2016 0:30

V97í96ť45a 70K94r35u36t22i49š 1850224145677

Realita je ale vždy taková, že na začátku ztrácí auto hodnotu nejrychleji. A pokud se bavíme o soukromých vlastnících, tak tam je doba držení výrazně nad 3 roky, kdy pak Vaše teorie funguje míň a míň s tím, jak se s postupem času snižuje absolutní ztráta hodnoty auta. Nemluvě o nastřelených číslech .

Namátkou ten zmíněný Superb. Když se kouknu velký český inzetrní server, tak průměrný Sup ́13 je za 470 (ne za 500). A ročník ́10 za 310 (ne za Vašich 250). Tudíž proti vaší kalkulaci jde reálně o 320 u 2x ojetiny vs. 500 - ztráta na hodnotě za 6 let. K tomu další úspora v řádu desetitisíců za servis (značkový vs. neznačkový) a havarijní pojistku počítanou z hodnoty vozidla.

Na základě vašeho příspěvku jsem si spočítal pár čísel u 4 aut, kde jsem absolvoval celý cyklus od koupě ojetiny po její prodej. Výsledek? Naprosto jednoznačný. Koupě v průměru 3,7 roku starého auta za 31,5% původní ceníkové ceny. Prodej po dalších 5,5 roku užívání za 14,4% z původního ceníku. Ztráta na hodnotě v průměru 6x menší, než u prvních majitelů- Když vezmu v potaz tehdejší běžné slevy na funglovky, tak možná "jen" 5x ....

To jen na ukázku, jak se může lišit teorie od praxe.

0/0
27.2.2016 1:58

V71o74j41t24ě76c98h 94R60e72m92e32š 1805533856868

Propočítával jsem to loni v létě, přesně na můj případ držby ojetiny průměrně 3 roky a nového tedy 2 x 3 roky. A u 2.0 TDi to bylo okolo 500, 1.8 TSI 480, z toho vychází mé ceny, nyní můžou být lehce jinde. Pokud se ročník 2010 prodává za 310, budete rád, pokud ho bazar vykoupí za 250 a v takovýchto částkách už moc prodej na přímo nezrealizujete. Čili to je to, o čem jsem mluvil, kupováním ojetin sponzorujete bazary a čím častěji ojetiny točíte, tím víc je to nevýhodné. Nad nějakých 6-7 let věku už se ten propad zastaví, čili pokud vy v průměru prodáváte devítileté auto, ten propad už není takový a vychází to určitě lépe. Na druhou stranu devítiletý Mercedes C je při normálním provozu a údržbě už horší auto než nová Fabie, takže v takovémto věku už se nedá srovnávat s novým Mercedesem.

Pokud 3,7 roku staré auto kupujete za 31,5 %, tj Superb s nejsilnějším TDI v druhé nejvyšší výbavě s malým nájezdem do 100 tisíc km za nějakých 260000 Kč, gratuluji. Jak jsme probírali výše ceny, já bych to tak neuměl a dal bych za něj třeba 450. Za to mám nové auto (nikoliv Superb) s 26% slevou, v případě toho vzorového Superbu 2.0 TDI 140 kW Style by to bylo za 615 tisíc.

0/0
27.2.2016 10:09

V44í64ť90a 48K14r31u92t93i64š 1310214615507

Jenže pokud se bavíme o soukromé osobě, tak tam se dostanete na běžné slevy okolo 10% max, někde ani to ne. Tudíž to musíte porovnávat vůči tomuto. Pouze jako firma se dostanete výše. Taky jsem do firmy kupoval výběhového Passata se slevou 29,5% a těsně před platností Euro5 skladové LUV dokonce s 60%., ale to jsou výjimky, běžně jste tak na 17%.

A jak píšete, prodej ojetiny v této cenové kategorii je problematický, tudíž jako kupující ukecáte desetitisícové slevy. A naopak, pokud prodáváte napřímo a jdete zase pár desítek tisíc pod nadstřelené bazarové ceny a stále nad to, co by vám v bazaru dali, tak ty nůžky ztráty hodnoty zavřete z druhé strany.

A pak je to taky o tom, na jaké auta se zaměřujete. Pokud se zaměříte na ne tak populární typy nebo motorizace, tak mírnou ojetinu můžete koupit skutečně velmi levně. Třeba loni jsem sháněl kombíka v benzínu. A tříletá "milionová" auta typu Insignia nebo V60/V70 se běžně inzerují okolo 400-450, protož jsou raritní už při prvním nákupu, natož pak při následném prodeji. A ve výběru jsem měl i jednoho ročáku Supa v kombíku s 2.0TSi, který byl za 509.

0/0
27.2.2016 14:43

V75l61a26d40i36s13l25a68v 44B35u51r56y22š49e35k 1149222897514

že je první majitel blbec a vy díky němu získáte výhodu je představa častá, tak to ale jistě neni, já jsem měl 11 nových aut a nemyslím si, že bych na tom tratil a zase koupím nové, nemůžete přece dělat soudy o tom, že jste někoho přechytračil, když ani nevíte, za kolik to auto ten původní majitel koupil, pak stačí že vám odejdou vstřiky, setrvák, turbo či DPF a budete na tom hůř než on

0/0
27.2.2016 8:43

M48a48r76e83k 94J72a10n46e77č79k76a 1917656473531

Pokud jste měl už 11 nových aut, tak to jste je měnil vždy dosti brzo a díky tomu ta finanční ztráta nebyla tak citelná. Jak jsem psal je to o preferencích a o tom, jak si to umí člověk spočítat a dle toho pak ojetinu také vybírat a za jakou cenu se vám ji podaří koupit. Nicméně starší diesel je vždycky risk, proto upřednostňuji benzín nejlépe s LPG, kde pak i nulová silniční daň.

0/0
27.2.2016 14:22

V83í21ť76a 90K54r49u69t28i98š 1390484915917

Tady nejde o to, zda byl první majitel blbec, ale srovnání, za kolik já mám šanci takové nové auto koupit. Protože pokud jako firma máte šanci koupit auta za cenu jiným nedostupnou, tj. netržní, a naopak z těchto cen můžete profitovat při následném prodeji, tak je to jinde, než když tu tržní musíte dát i na začátku.

A když víte, kolik za to první majitel dal, tak to jsou kolikrát zajímavá čísla. Doma jsem měl auto, kde první majitel na hodnotě tratil 933t. za 5 let vs. já 100t. za dalších 6.

0/0
27.2.2016 15:27

T80o67m88á51š 41C68h22r11a98s76t31n67ý 2361654471873

Hm, sice Vás to žere za živa, ale můj 12 let starý Ford Focus RS I. generace se stále prodává někde za cenu nového auta (350tis. v ohledu mého nájezdu).

0/0
26.2.2016 13:20

J67o42s84e18f 67K64o23p37e31c44k11y 9784302765

Tezko rict, proc by to melo nekoho zrat. Za cenu novych vozu se prodava spousta ojetin. Jen je dobre rict za cenu jakych novych vozu ;-)

+1/0
26.2.2016 13:36

M53a55r79e17k 65S20l90a34b59i96h35o51u84d43e55k 7338281832323

No dneska teda vzteky neusnu!

+5/0
26.2.2016 13:37







Najdete na iDNES.cz